Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 681 din 1 iunie 2009

privind modificarea si completarea Ordinului ministrului transporturilor nr. 605/2008 pentru aprobarea Reglementarii Aeronautice Civile Române RACR-ATS „Serviciile de trafic aerian", editia a 2-a

ACT EMIS DE: MINISTERUL TRANSPORTURILOR SI INFRASTRUCTURII

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 441 din 26 iunie 2009



Pentru îndeplinirea atribuţiilor ce revin Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii ca autoritate de stat în domeniul transporturilor,

în scopul armonizării reglementărilor aeronautice civile naţionale în domeniul serviciilor de trafic aerian cu standardele şi practicile recomandate emise de Organizaţia Aviaţiei Civile Internaţionale, cuprinse în anexa nr. 11 la Convenţia privind aviaţia civilă internaţională, semnată la Chicago la 7 decembrie 1944, cu unele amendamente aduse ulterior acestei convenţii,

în temeiul prevederilor art. 4 lit. b) şi f) şi ale art. 66 din Ordonanţa Guvernului nr. 29/1997 privind Codul aerian civil, republicată, cu modificările ulterioare, ale art. 2 din Hotărârea Guvernului nr. 405/1993 privind înfiinţarea Autorităţii Aeronautice Civile Române, cu modificările ulterioare, precum şi ale art. 4 alin. (1) pct. 12 şi ale art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 76/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, cu modificările şi completările ulterioare,

ministrul transporturilor si infrastructurii emite următorul ordin:

Art. I. - Ordinul ministrului transporturilor nr. 605/2008 pentru aprobarea Reglementării Aeronautice Civile Române RACR-ATS, „Serviciile de trafic aerian", ediţia a 2-a, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 411 şi 411 bis din 2 iunie 2008, se modifică şi se completează după cum urmează:

1. La articolul 5 se introduce un nou alineat, alineatul (2), cu următorul cuprins:

„(2) Dispoziţiile contrare abrogate potrivit alin. (1) se publică de Regia Autonomă «Autoritatea Aeronautică Civilă Română» pe website-ul propriu, www.caa.ro".

2.   In anexă, la capitolul 1, definiţiile termenilor „Performanţa de navigaţie cerută (RNP)" şi „Tip RNP/RNP type" se abrogă.

3.  In anexă, la capitolul 1, definiţia termenului „RNAV (Navigaţie RNAV)/Area navigation (RNAV)" se modifică şi va avea următorul cuprins:

„RNAV (Navigaţie RNAV)/Area navigation (RNAV) - o metodă de navigaţie care permite operarea unei aeronave pe orice traiectorie de zbor dorită în cuprinsul acoperirii unor mijloace de navigaţie aflate la sol sau în aer sau în cuprinsul limitei de capacitate a unor mijloace autonome proprii sau a unei combinaţii a acestora (RNAV este denumită şi «navigaţie de suprafaţă»).

NOTĂ:

RNAV include navigaţia bazată pe performanţă la fel de bine ca şi alte operaţiuni care nu îndeplinesc cerinţele navigaţiei bazate pe performanţă."

4. In anexă, la capitolul 1, se introduc trei noi definiţii, cu următorul cuprins:

„Navigaţie bazată pe performanţă/Performance-based navigation PBN - navigaţie RNAV bazată pe cerinţele de performanţă pentru aeronavele care operează pe o rută ATS, într-o procedură de apropiere instrumentală sau într-un spaţiu desemnat.

NOTĂ:

Cerinţele de performanţă sunt exprimate prin specificaţii de navigaţie (specificaţii RNAV, specificaţii RNP), pentru a asigura în termeni de acurateţe, integritate, continuitatea, disponibilitate şi funcţionalitate necesare pentru operarea propusă în contextul unui concept particular de spaţiu aerian.

Serviciul de radionavigaţie/Radio navigation service - serviciul care furnizează informaţii ajutătoare sau date de poziţie pentru operarea eficientă şi în siguranţă a unei aeronave furnizate de unul sau mai multe mijloace de radionavigaţie.

Specificaţie de navigaţie/Navigation specification - un set de cerinţe privind aeronava şi echipajul, pentru a sprijini operaţiunile de navigaţie bazată pe performanţă într-un spaţiu aerian definit. Există două feluri de specificaţii de navigaţie:

a) specificaţie RNP - o specificaţie de navigaţie bazată pe navigaţie RNAV, care include cerinţa pentru monitorizarea performanţei şi alertare, şi este indicată de prefixul RNP, de exemplu RNP4, RNPAPCH;

b) specificaţie RNAV- o specificaţie de navigaţie bazată pe navigaţie RNAV, care nu include cerinţa pentru monitorizarea performanţei şi alertare, şi este indicată de prefixul RNAV, de exemplu RNAV 5, RNAV }.

NOTĂ:

Documentul OACI 9613, Manualul de navigaţie bazată pe performanţă, Volumul II, conţine îndrumări detaliate referitoare la specificaţiile de navigaţie."

5. In anexă, la capitolul 2 „Generalităţi", punctul 2.7 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„2.7. Operaţiuni de navigaţie bazată pe performanţă

2.7.1.  Pentru aplicarea navigaţiei bazate pe performanţă se stabilesc prin prezenta reglementare specificaţiile de navigaţie aplicabile României în baza prevederilor acordurilor regionale pentru navigaţia aeriană. Pentru stabilirea unei specificaţii de navigaţie se aplică limitări ca rezultat al constrângerilor de infrastructură pentru navigaţie sau cerinţe de navigaţie specifice privind funcţionalitatea.

2.7.2.  Aplicarea cât mai curând posibil a operaţiunilor de navigaţie bazată pe performanţă în România se face în contextul în care implementarea acestor operaţiuni se prevede prin acorduri internaţionale care sunt aplicabile României pe plan regional.

2.7.3.    Specificaţia de navigaţie prescrisă trebuie să corespundă cu nivelul comunicaţiilor, navigaţiei şi serviciilor de trafic aerian furnizate în spaţiul aerian în cauză.

NOTĂ:

Indrumări aplicabile privind navigaţia bazată pe performanţă şi implementarea sunt publicate în Documentul OACI 9613, «Manualul de navigaţie bazată pe performanţă»".

6. In anexă, la capitolul 2, subpunctul 2.12.5 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„2.12.5. Rutele standard de plecare şi sosire, precum şi procedurile asociate lor se identifică potrivit principiilor stabilite în anexa 3 la prezenta reglementare.

Nota 1. Stabilirea rutelor ATS se realizează potrivit prevederilor cu caracter orientativ şi de îndrumare din Documentul OACI 9426 «Manualul planificării serviciilor de trafic aerian».

Nota 2. Stabilirea rutelor ATS care se definesc prin mijloace VOR se realizează potrivit prevederilor cu caracter de îndrumare din Suplimentul Ala prezenta reglementare.

Nota 3. Spaţiile de siguranţă între direcţiile/traiectele paralele sau între axele unor rute ATS paralele bazate pe PBN depind de respectiva specificaţie de navigaţie."

7.  In anexă, la capitolul 4 „Serviciul de informare a zborurilor", subpunctul 4.2.1 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„4.2.1. Serviciul de informare a zborurilor trebuie să includă furnizarea următoarelor informaţii pertinente:

a) SIGMET şi AIRMET;

b)  privind activitatea anterioară unei erupţii vulcanice, la erupţiile vulcanice şi norii de cenuşă vulcanică;

c) privind eliberarea în atmosferă de materii radioactive sau chimice toxice;

d)  privind modificări referitoare la disponibilitatea serviciilor de radionavigaţie;

e) privind modificări în starea aerodromurilor şi a mijloacelor tehnice asociate, inclusiv informaţii privind starea suprafeţelor de mişcare a aerodromului, atunci când sunt afectate de zăpadă, gheaţă sau grosime semnificativă a stratului de apă;

f) privind baloanele libere nepilotate, precum şi orice alte informaţii care pot afecta siguranţa traficului aerian."

8. In anexă, la capitolul 4, poziţia 4.3.1.1 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„4.3.1.1 Informaţiile meteorologice şi informaţiile operaţionale disponibile privind serviciile de radionavigaţie şi aerodromurile incluse în serviciul de informare a zborurilor trebuie furnizate, atunci când sunt disponibile, într-o formă integrată pentru uz operaţional."

9. In anexă, la capitolul 4, poziţia 4.3.3.5 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„4.3.3.5. Mesajele unei emisiuni VHF OFIS trebuie să conţină următoarele informaţii, în ordinea indicată, în măsura în care acestea sunt prevăzute în EUR-ANP:

a) numele aerodromului;

b) momentul de timp la care s-a făcut observaţia;

c) pista de aterizare;

d)  condiţiile semnificative la suprafaţa pistei şi, după caz, starea acţiunii de frânare;

e)   schimbări în starea operaţională a serviciilor de radionavigaţie, dacă este cazul;

f) întârzierea în zonă de aşteptare, dacă este cazul;

g) viteza şi direcţia vântului la suprafaţă; viteza maximă a vântului, dacă este cazul;

h) vizibilitatea şi, acolo unde este disponibilă, distanţa vizuală în lungul pistei (RVR);

i) fenomene meteorologice de timp prezent;

j) norii sub 1.500 m (5.000 ft) sau sub cea mai ridicată altitudine minimă de sector, dacă aceasta este mai mare de 1.500 m; norii Cumulonimbus; vizibilitatea verticală, dacă este disponibilă, în cazul în care cerul este invizibil.

Se va avea în vedere că elementele precizate la lit. h), i) şi j) se înlocuiesc prin abrevierea «CAVOK» oricând sunt îndeplinite condiţiile specifice precizate prin reglementările naţionale aplicabile elaborate în conformitate cu Documentul OACI 4444 «Manualul procedurilor pentru serviciile de navigaţie aeriană - Managementul traficului aerian, PANS-ATM», cap. 11;

k) temperatura aerului;

l) temperatura punctului de rouă;

m) valoarea calajului altimetric QNH;

n) informaţii suplimentare privind fenomenele recente semnificative din punct de vedere operaţional şi, dacă este necesar, forfecarea vântului;

o) prognoza de tip tendinţă, dacă este disponibilă; şi

p) notificări asupra mesajelor SIGMET în vigoare."

10. In anexă, la capitolul 7 „Cerinţele serviciilor de trafic aerian în ceea ce priveşte informarea", punctul 7.3 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„7.3. Informaţiile despre starea operaţională a serviciilor de navigaţie

7.3.1.  Unităţile de trafic aerian trebuie să fie permanent informate despre starea operaţională a serviciilor de radionavigaţie şi a mijloacelor vizuale din cuprinsul zonei lor de responsabilitate, care sunt esenţiale pentru procedurile de decolare, plecare, apropiere şi aterizare, precum şi despre starea operaţională a serviciilor de radionavigaţie şi a mijloacelor vizuale esenţiale pentru deplasarea la sol.

7.3.2.  Informaţiile privind starea operaţională a serviciilor de radionavigaţie şi a mijloacelor vizuale menţionate la 7.3.1, precum şi orice alte schimbări referitoare la aceasta trebuie să fie primite în timp util de către unitatea/unităţile ATS interesate, corespunzător modului de utilizare a serviciului/serviciilor şi mijlocului/mijloacelor de navigaţie în cauză.

NOTĂ:

Instrucţiunile şi procedurile în acest sens se stabilesc potrivit prevederilor din Documentul OACI 9426 «Manualul de organizare a serviciilor de trafic aerian», care constituie material de îndrumare cu privire la furnizarea către unităţile ATS a informaţiilor referitoare la mijloacele vizuale şi nonvizuale de navigaţie aeriană. Instrucţiunile şi procedurile pentru monitorizarea mijloacelor vizuale se stabilesc potrivit specificaţiilor din anexa 14 OACI, Aerodromurile, Vol. I, şi a indicaţiilor din Documentul OACI 9157 «Manualul de proiectare al unui aerodrom», Partea a 5-a. Instrucţiunile şi procedurile pentru monitorizarea mijloacelor nonvizuale se stabilesc potrivit prevederilor anexei 10 OACI, Comunicaţiile aeronautice, Vol. I."

11.  Anexa nr. 1 la Reglementarea Aeronautică Civilă Română RACR-ATS „Serviciile de trafic aerian", ediţia a 2-a, se modifică şi se înlocuieşte cu anexa la prezentul ordin.

12.  Suplimentul B la Reglementarea Aeronautică Civilă Română RACR-ATS „Serviciile de trafic aerian", ediţia a 2-a, se abrogă.

Art. II. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Art. III. - Direcţia generală infrastructură şi transport aerian din cadrul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, Regia Autonomă „Autoritatea Aeronautică Civilă Română", Regia Autonomă „Administraţia Română a Serviciilor de Trafic Aerian - ROMATSA", precum şi orice alţi agenţi aeronautici certificaţi/autorizaţi să furnizeze servicii de navigaţie aeriană vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Ministrul transporturilor şi infrastructurii,

Radu Mircea Berceanu

ANEXĂ (Anexa nr. 1 la RACR-ATS)

Principiile care determină identificarea specificaţiilor de navigaţie şi identificarea rutelor ATS, altele decât rutele standard de plecare şi sosire

1. Identificatorii pentru rutele ATS şi specificaţiile de navigaţie

1.1. Scopul unui sistem de identificatori pentru rute şi pentru specificaţia/specificaţiile de navigaţie care se aplică unui segment/unor segmente specificat(e) de rută (rute) ATS, unei/unor rute sau unei regiuni este de a permite următoarele facilităţi atât pilotului, cât şi unităţii ATS, luând în considerare cerinţele din punctul de vedere al automatizării:

a) să poată efectua referiri clare privind orice rută ATS, fără a fi necesar să recurgă la utilizarea coordonatelor geografice sau a altor mijloace în scopul de a o descrie;

b) să poată să coreleze o rută ATS cu o structură verticală de spaţiu aerian specifică, potrivit situaţiei;

c)  să poată indica acurateţea faţă de nivelul cerut de performanţă a navigaţiei, atunci când operează de-a lungul unei rute ATS sau într-o anumită regiune; şi

d) să poată indica faptul că o rută este utilizată în principal sau în exclusivitate doar de către anumite tipuri de aeronave.

Nota 1: Publicarea specificaţiilor de navigaţie se face potrivit reglementărilor naţionale de punere în aplicare a prevederilor anexei 4 OACI, Hărţile aeronautice, Cap. 7, şi ale anexei 15 OACI, Informarea aeronautică, Appendix 1.

Nota 2: In contextul anexei 1 la prezenta reglementare şi în scopul planificării zborurilor nu trebuie considerat că o specificaţie de navigaţie prescrisă ar face parte integrantă din identificatorul rutei ATS.

1.2.   Pentru a-şi atinge scopul trebuie ca sistemul de identificatori:

a)  să permită identificarea oricărei rute ATS de manieră simplă şi unică:

b) să evite redundanţa;

c) să fie utilizabil de către sistemele automatizate atât de la sol, cât şi de la bord;

d) să permită exprimarea cât mai concisă în operare;

e) să permită posibilităţi suficiente de extensie, astfel încât să se lase loc pentru adaptarea oricăror cerinţe viitoare, fără ca acest lucru să necesite schimbări fundamentale.

1.3.  Rutele ATS controlate, informative şi necontrolate, cu excepţia rutelor standard de sosire şi plecare, se identifică după cum este specificat în continuare.

2. Alcătuirea identificatorului

2.1. Un identificator de rută ATS trebuie să fie alcătuit dintr-un identificator de bază, care se suplimentează, dacă este necesar, prin:

a) un prefix, potrivit precizărilor pct. 2.3; şi

b) o literă adiţională, potrivit precizărilor pct. 2.4.

2.1.1.   Numărul de caractere necesare pentru a alcătui identificatorul nu trebuie să depăşească 6 caractere.

2.1.2.   Numărul de caractere necesare pentru a alcătui identificatorul se va limita, în măsura posibilului, la maxim 5 caractere.

2.2.   Identificatorul de bază trebuie să conţină o literă a alfabetului, urmată de un număr din intervalul 1-999.

Alegerea literei trebuie făcută din lista enumerată în continuare:

a) A, B, G sau R-pentru rutele care constituie parte a unor reţele regionale de rute ATS şi nu sunt rute RNAV;

b)  L, M, N sau P-pentru rutele RNAV care constituie parte a unor reţele regionale de rute ATS;

c)  H, J, V sau W-pentru rutele care nu constituie parte a unor reţele regionale de rute ATS şi nici nu sunt rute RNAV;

d) Q, T, Y sau Z-pentru rutele RNAV care nu constituie parte a unor reţele regionale de rute ATS.

2.3.  Acolo unde este cazul, trebuie adăugată o literă suplimentară sub formă de prefix la indicativul de bază, în conformitate cu următoarele:

a) K - pentru a indica o rută de nivel inferior, stabilită spre a fi utilizată în principal de elicoptere;

b) U - pentru a indica faptul că o rută sau o porţiune a rutei este stabilită în spaţiul aerian superior;

c)  S - pentru a indica o rută stabilită exclusiv pentru uzul aeronavelor supersonice în timpul accelerării, decelerării şi pe durata zborului supersonic.

2.4. Atunci când Planul EUR-ANP sau un alt acord regional pentru navigaţia aeriană prevede acest lucru, se poate adăuga o literă suplimentară după identificatorul de bază al rutei ATS în cauză, în scopul de a se indica tipul serviciului ATS asigurat, ţinându-se cont de următoarele prevederi:

a) se poate adăuga litera F pentru a se indica faptul că pe ruta respectivă sau pe o porţiune a acesteia se asigură numai serviciu consultativ;

b) se poate adăuga litera G pentru a se indica faptul că pe ruta respectivă sau pe o porţiune a acesteia se asigură numai serviciu de informare a zborurilor.

Nota 1: Din cauza limitărilor de afişare specifice echipamentelor de bord, literele suplimentare „F" sau „G" pot să nu fie afişate pilotului.

Nota 2: Implementarea unei rute sau a unei porţiuni de rută pe care se asigură serviciul de control al traficului aerian, serviciul de trafic aerian consultativ sau serviciul de informare a zborurilor trebuie indicată pe hărţile aeronautice şi în publicaţiile corespunzătoare de informare aeronautică potrivit reglementărilor, procedurilor şi instrucţiunilor naţionale de aeronautică civilă elaborate în conformitate cu prevederile anexei 4 OACI, Hărţile aeronautice şi ale anexei 15 OACI, Informarea aeronautică."

3. Alocarea identificatorilor de bază

3.1. Identificatorii de rute ATS de bază trebuie alocaţi cu respectarea următoarelor principii:

3.1.1.  Trebuie alocat acelaşi identificator de bază unei rute principale care este destinată operării lung-curier, pe toată lungimea ei, fără a se ţine cont de zonele terminale, statele sau regiunile traversate.

Această prevedere are în mod special relevanţă în condiţiile utilizării procesării automate a datelor ATS şi a echipamentelor de bord de navigaţie computerizate.

3.1.2. Atunci când două sau mai multe rute principale care sunt destinate operării lung-curier au un segment de rută comun, acestuia trebuie să îi fie alocaţi ambii identificatori ai rutelor în cauză, cu excepţia cazului în care acest lucru ar crea dificultăţi din punctul de vedere al asigurării serviciilor de trafic aerian, caz în care, prin acord comun între statele implicate şi/sau la nivel regional, se stabileşte alocarea unui singur indicativ.

3.1.3.  Trebuie ca un identificator de rută ATS de bază care este alocat unei rute să nu mai fie alocat niciunei alte rute.

3.1.4.  Cerinţele României de identificatori trebuie notificate de către autoritatea aeronautică de supraveghere Biroului regional OACI în scopul coordonării.

4. Utilizarea identificatorilor în comunicaţii

4.1.   In comunicaţiile cu înregistrare tipărită trebuie ca identificatorul să fie oricând exprimat prin nu mai puţin de două caractere şi nu mai mult de 6 caractere.

4.2.  In comunicaţiile prin voce trebuie ca litera de bază a identificatorului să fie rostită în conformitate cu alfabetul de redare prin voce a literelor, specific aviaţiei civile internaţionale, potrivit procedurilor şi instrucţiunilor aplicabile.

4.3. Atunci când se utilizează prefixul „K", „U" sau „S" potrivit prevederilor 2.3  de  mai  sus,   redarea  acestor litere  prin comunicaţii prin voce trebuie făcută după cum urmează, în conformitate cu pronunţarea (fonetica) specifică limbii engleze:

K - „KOPTER" (cuvântul „KOPTER" trebuie pronunţat aşa cum se pronunţă el în cuvântul „helicopter" din limba engleză);

U - „UPPER"

S -„SUPERSONIC"

4.4. Atunci când se utilizează literele „F" sau „G", potrivit prevederilor 2.4 de mai sus, nu trebuie cerut ca echipajul să le utilizeze în comunicaţiile prin voce.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 681/2009

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 681 din 2009
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 681/2009
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu