Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.1352 din 07.09.2017

privind organizarea şi funcţionarea Centrului operativ pentru situaţii de urgenţă cu activitate permanentă din cadrul Ministerului Transporturilor
ACT EMIS DE: Ministerul Transporturilor
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 758 din 22 septembrie 2017



SmartCity1

Având în vedere prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 21/2004 privind Sistemul Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţă, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 15/2005, cu modificările şi completările ulterioare, ale Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 1/2014 privind unele măsuri în domeniul managementului situaţiilor de urgenţă, precum şi pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 21/2004 privind Sistemul Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţă, aprobată prin Legea nr. 104/2014, cu modificările şi completările ulterioare, ale Hotărârii Guvernului nr. 557/2016 privind managementul tipurilor de risc, ale Hotărârii Guvernului nr. 741/2008 pentru aprobarea Regulamentului privind gestionarea situaţiilor de urgenţă generate de producerea unui accident de aviaţie civilă, precum şi pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 74/1991 privind înfiinţarea Regiei autonome „Administraţia română a serviciilor de trafic aerian" - ROMATSA, ale Hotărârii Guvernului nr. 94/2014 privind organizarea, funcţionarea şi componenţa Comitetului naţional pentru situaţii speciale de urgenţă, cu modificările şi completările ulterioare, ale Hotărârii Guvernului nr. 762/2008 pentru aprobarea Strategiei naţionale de prevenire a situaţiilor de urgenţă şi cele ale Strategiei naţionale de comunicare şi informare publică pentru situaţii de urgenţă, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 548/2008, precum şi ale Legii nr. 481/2004 privind protecţia civilă, republicată, cu modificările ulterioare,în temeiul art. 7 din Regulamentul-cadru privind structura organizatorică, atribuţiile, funcţionarea şi dotarea comitetelor şi centrelor operative pentru situaţii de urgenţă, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.491/2004, cu modificările ulterioare, şi al art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 21/2015 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul transporturilor emite următorul ordin: Articolul 1(1) Centrul operativ pentru situaţii de urgenţă, denumit în continuare centru operativ, este organizat şi funcţionează în cadrul Serviciului situaţii de urgenţă, sub formă de compartiment, cu activitate permanentă, în ture, în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 21/2004 privind Sistemul Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţă, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 15/2005, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Regulamentului privind organizarea, atribuţiile, funcţionarea şi dotarea Centrului operativ pentru situaţii de urgenţă din cadrul Ministerului Transporturilor, prevăzut în anexa nr. 1.(2) Centrul operativ îşi desfăşoară activitatea în spaţiul special destinat acestui scop din cadrul Ministerului Transporturilor. Articolul 2Centrul operativ asigură managementul informaţiilor privind riscurile pentru care Ministerul Transporturilor este autoritate responsabilă cu rol principal şi secundar, precum şi al celor referitoare la alte riscuri pentru care ministerul asigură funcţiile de sprijin conform anexei nr. 2 şi transmiterea acestora cu operativitate către decidenţi şi conducerea Ministerului Transporturilor. Articolul 3(1) În vederea gestionării eficiente a situaţiilor de urgenţă, unităţile prevăzute în anexa nr. 3 vor comunica imediat centrului operativ toate informaţiile complete privind producerea şi evoluţia evenimentelor prevăzute la art. 2, precum şi măsurile aplicate.(2) Acestea vor executa activităţile prevăzute în regulamentele pentru gestionarea riscurilor repartizate Ministerului Transporturilor, precum şi cele specific funcţiilor de sprijin repartizate, potrivit capabilităţilor asumate şi difuzate în Registrul Naţional de Capabilităţi întocmit de Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă sau Centralizatorului cu Capabilităţile entităţilor din subordine şi sub autoritate, elaborate la nivelul ministerului. Articolul 4În perioada 1 octombrie anul în curs-31 martie anul următor, prin ordin al ministrului transporturilor, se constituie şi funcţionează în cadrul Centrului operativ Comandamentul central de iarnă, structură operaţională cu activitate temporară destinată realizării managementului integrat al situaţiilor de urgenţă pe timp de iarnă. Comandamentul central de iarnă îşi desfăşoară activitatea în incinta dispeceratului Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Articolul 5Dotările centrului operativ, prevăzute în anexa nr. 3, se asigură de la bugetul de stat prin bugetul anual al Ministerului Transporturilor şi poate fi completat şi din fonduri externe, în funcţie de necesităţi. Articolul 6Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 7Pentru asigurarea activităţilor specifice care trebuie îndeplinite în cadrul gestionării riscurilor repartizate şi asigurării funcţiilor de sprijin privind situaţiile de urgenţă prevăzute în anexa nr. 2, centrul operativ şi unităţile prevăzute în anexa nr. 3 - pct. I vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Articolul 8Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare la data publicării. Articolul 9 La data intrării în vigoare a prezentului ordin, Ordinul ministrului transporturilor nr. 1.611/2014 privind organizarea şi funcţionarea Centrului operativ pentru situaţii de urgenţă cu activitate permanentă din cadrul Ministerului Transporturilor, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 899 din 11 decembrie 2014, se abrogă. p. Ministrul transporturilor, Ninel Cercel, secretar de stat ANEXA Nr. 1REGULAMENT privind organizarea, atribuţiile, funcţionarea şi dotarea Centrului operativ pentru situaţii de urgenţă din cadrul Ministerului Transporturilor Capitolul IDispoziţii generale Articolul 1Prevenirea şi gestionarea situaţiilor de urgenţă în vederea restabilirii stării de normalitate reprezintă o activitate de interes naţional, având drept scop eliminarea sau diminuarea efectelor sociale, economice şi ecologice care pot fi cauzate de calamităţi naturale, accidente majore şi/sau de alte evenimente care afectează infrastructura de transport. Articolul 2(1) Obiectul prezentului regulament îl constituie modul de organizare, atribuţiile, funcţionarea şi dotarea Centrului operativ pentru situaţii de urgenţă cu activitate permanentă din cadrul Ministerului Transporturilor, denumit în continuare centru operativ.(2) Centrul operativ şi Comitetul ministerial pentru situaţii de urgenţă, denumit în continuare comitetul ministerial, din cadrul Ministerului Transporturilor sunt parte integrantă a Sistemului naţional de management al situaţiilor de urgenţă. Articolul 3Organizarea, atribuţiile, modul de funcţionare şi dotările centrului operativ sunt în conformitate cu prevederile legale privind managementul situaţiilor de urgenţă. Capitolul IIStructuri organizatorice şi funcţionare Articolul 4În cadrul Serviciului situaţii de urgenţă funcţionează ca structură organizatorică Centrul operativ pentru situaţii de urgenţă al Ministerului Transporturilor. Articolul 5Serviciul situaţii de urgenţă este condus de şeful de serviciu. Articolul 6Serviciul situaţii de urgenţă este coordonat de ministrul transporturilor sau de un demnitar (secretar de stat sau subsecretar de stat) din cadrul Ministerului Transporturilor, care este şeful centrului operativ pe perioada de manifestare a situaţiilor de urgenţă, numit prin ordin al ministrului transporturilor. Articolul 7În perioada 1 octombrie anul curent până la 31 martie anul următor, pentru desfăşurarea normală a activităţii de transport în scopul de a se interveni operativ în cazurile de blocare a circulaţiei şi de a asigura o informare corectă asupra stării infrastructurii de transport pe timp de iarnă, prin ordin al ministrului transporturilor, se constituie şi funcţionează în cadrul centrului operativ Comandamentul central de iarnă, structură operaţională cu activitate temporară destinată realizării managementului integrat al situaţiilor de urgenţă pe timp de iarnă. Articolul 8Coordonarea tehnică şi de specialitate a centrului operativ se realizează, potrivit legii, de către Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă, care asigură şi menţinerea permanentă a fluxului informaţional. Capitolul IIIAtribuţii Articolul 9Centrul operativ are următoarele atribuţii: a)primeşte şi monitorizează informaţiile cu privire la evenimentele care reprezintă situaţii de urgenţă sau care sunt potenţial generatoare de situaţii de urgenţă în domeniul transporturilor, precum şi alte evenimente şi informează operativ conducerea Ministerului Transporturilor; b)asigură legătura permanentă cu comandamentele operative şi/sau cu celulele de criză de la unităţile din subordine sau de sub autoritatea Ministerului Transporturilor, prin intermediul dispeceratelor specializate sau prin intermediul reprezentanţilor desemnaţi ai acestora; c)aplică regulamentele şi procedurile privind gestionarea situaţiilor de urgenţă şi a planurilor de intervenţie şi cooperare specifice; d)primeşte, centralizează şi transmite operativ la Centrul de comandă al Guvernului şi Centrul operaţional al Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă date şi informaţii privind apariţia şi evoluţia stărilor potenţial generatoare de situaţii de urgenţă specifice; e)asigură transmiterea operativă a deciziilor, dispoziţiilor şi ordinelor primite în cadrul centrului operativ, prin menţinerea legăturilor de comunicaţii cu centrele operative implicate în gestionarea situaţiilor de urgenţă, cu dispeceratele integrate pentru apeluri de urgenţă şi cu dispeceratele specializate proprii serviciilor şi forţelor care intervin în acest scop; f)centralizează solicitările primite cu scopul de a asigura resursele necesare pentru îndeplinirea funcţiilor de sprijin privind situaţiile de urgenţă; g)asigură convocarea comitetului ministerial şi transmiterea ordinii de zi a şedinţelor; h)solicită şi primeşte materialele de la direcţiile generale, direcţiile şi serviciile din Ministerul Transporturilor, de la unităţile din subordine sau de sub autoritatea Ministerului Transporturilor, precum şi de la instituţiile cu atribuţii în domeniu, conform ordinii de zi, în vederea pregătirii documentelor pentru şedinţele comitetului ministerial, şi le prezintă preşedintelui şi membrilor acestuia; i)execută lucrările şi operaţiunile de secretariat pe timpul şedinţelor; asigură redactarea hotărârilor adoptate, precum şi a proiectelor de ordine sau dispoziţii, pe care le prezintă spre aprobare şi, după caz, le diseminează către structurile interesate; j)difuzează către componentele Sistemului naţional de management al situaţiilor de urgenţă, la autorităţile şi entităţile interesate documentele emise de comitetul ministerial privind activitatea preventivă şi de intervenţie (cu avizul preşedintelui comitetului ministerial sau al înlocuitorului legal al acestuia); k)întocmeşte informări periodice privind situaţia operativă sau stadiul îndeplinirii hotărârilor adoptate; l)urmăreşte realizarea suportului logistic pentru desfăşurarea şedinţelor comitetului ministerial; m)gestionează documentele comitetului ministerial şi documentele referitoare la situaţiile de urgenţă specifice; n)este punctul de contact cu secretariatul tehnic permanent din cadrul Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă; o)îndeplineşte atribuţiile specifice din domeniul protecţiei civile; p)îndeplineşte orice alte atribuţii şi sarcini privind managementul situaţiilor de urgenţă; q)coordonează activitatea Comandamentului central de iarnă; r)pe timpul situaţiilor de urgenţă, după convocarea comitetului ministerial, centrul operativ va fi coordonat direct de către preşedintele comitetului ministerial. Capitolul IVRaportarea evenimentelor Articolul 10Raportarea tuturor evenimentelor către centrul operativ se face, conform procedurilor, din momentul producerii acestora, pe toată durata lor şi ori de câte ori există evoluţii ale acestora sau atunci când sunt luate decizii majore de către entităţile implicate în evenimente, până la încheierea tuturor operaţiunilor declanşate cu ocazia producerii evenimentului. Articolul 11Centrul operativ stabileşte canale de comunicare cu unităţile raportoare ale evenimentelor, în cazul în care acestea nu au dispecerate cu activitate permanentă. Articolul 12Unităţile raportoare au obligaţia desemnării unui reprezentant şi al unui supleant al acestuia, care să transmită informaţii centrului operativ cu privire la orice eveniment raportat. Desemnarea se va face imediat după aprobarea prezentului regulament. Articolul 13Din momentul producerii evenimentelor pe modurile de transport, relaţia şi comunicarea cu media se vor face exclusiv prin purtătorul de cuvânt sau prin biroul de presă al Ministerului Transporturilor, în baza proiectelor de comunicate de presă elaborate de către unităţile implicate. Articolul 14În situaţiile în care unităţile cu atribuţii în monitorizarea, coordonarea sau gestionarea unei situaţii de urgenţă raportate consideră că este necesară adoptarea unor decizii sau luarea unor măsuri care depăşesc nivelul lor de competenţă, acestea transmit imediat centrului operativ propunerea fundamentată pentru convocarea comitetului ministerial. Capitolul VDotarea Articolul 15(1) Activităţile centrului operativ se desfăşoară la sediul ministerului (parter, intrarea principală), în spaţii special destinate, amenajate şi echipate prin grija Ministerului Transporturilor(2) În imposibilitatea utilizării sediului propriu, conducerea acţiunilor centrului operativ se realizează din punctul de comandă amenajat la subsolul clădirii „Palat C.F.R." sau din altă locaţie amenajată corespunzător, prevăzută în planul de evacuare în situaţii de urgenţă al Ministerului Transporturilor.(3) Echipamentele de comunicaţii şi de informatică fac parte din sistemul de comunicaţii, de prelucrare automată şi stocare a datelor necesare funcţionării Sistemului naţional de management al situaţiilor de urgenţă şi se asigură potrivit legii.(4) Dotările prevăzute pentru spaţiile de lucru ale centrului operativ şi mijloacele de transport pentru personalul propriu se asigură de către Ministerul Transporturilor, potrivit legii. Capitolul VIDispoziţii finale Articolul 16Personalul care asigură funcţionarea permanentă a centrului operativ va beneficia de cursuri de pregătire şi perfecţionare specifică situaţiilor de urgenţă conform prevederilor legale. Articolul 17Finanţarea cheltuielilor materiale, de servicii şi a cheltuielilor de capital ale centrului operativ, precum şi ale comitetului ministerial se asigură de la bugetul de stat prin bugetul anual al Ministerului Transporturilor, alocat cu această destinaţie, precum şi din alte surse interne şi externe, constituite potrivit legii. Articolul 18În situaţii de urgenţă sau potenţial generatoare de situaţii de urgenţă se suplimentează tura în centrul operativ cu o persoană din cadrul Serviciului situaţii de urgenţă. Articolul 19În termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentului regulament, Serviciul situaţii de urgenţă va elabora structura-cadru a procedurii de raportare a situaţiilor de urgenţă de către entităţile din anexa nr. 3 la ordin către centrul operativ. ANEXA Nr. 2 LISTA activităţilor specifice care se îndeplinesc în cadrul funcţiilor de sprijin repartizate conform Hotărârii Guvernului nr. 557/2016, de către Ministerul Transporturilor şi entităţile din subordine/sub autoritate 1. Înştiinţare, avertizare şi alarmare Reprezintă totalitatea activităţilor de monitorizare a pericolelor şi riscurilor specifice, de informare, înştiinţare şi alarmare a autorităţilor publice centrale şi/sau locale, precum şi a populaţiei, privind posibilitatea producerii unor situaţii de urgenţă. Rol secundar asigurarea monitorizării pericolelor şi riscurilor specifice de către toate autorităţile responsabile;

asigurarea transmiterii avertizărilor de furtună şi a avizelor de navigaţie pentru zona maritimă de responsabilitate a României: Ministerul Transporturilor prin Compania Naţională de Radiocomunicaţii Navale „RADIONAV" - S.A. şi Autoritatea Navală Română prin Serviciul VTMIS (Vessel Traffic Management and Information Services - maritime navigation/Servicii de informaţii şi gestionarea traficului - navigaţie maritimă).2. Recunoaştere şi cercetare Reprezintă totalitatea activităţilor întreprinse atât de structurile de intervenţie aflate în serviciu, în vederea identificării şi evaluării consecinţelor unei situaţii de urgenţă, cât şi de structurile specializate ale autorităţilor responsabile pentru cercetarea zonelor afectate de o situaţie de urgenţă. Rol principal recunoaştere, evaluare şi cercetarea consecinţelor unei situaţii de urgenţă produse pe apele interioare, mare, inclusiv căutarea şi salvarea de vieţi omeneşti pe mare (SAR): Ministerul Transporturilor prin autorităţile şi agenţiile din subordine/sub autoritate, conform domeniului de competenţă.3. Comunicaţii şi informatică Reprezintă pachetul de măsuri şi acţiuni necesar asigurării, planificării, coordonării necesarului de comunicaţii pentru elementele de răspuns în situaţii de urgenţă de la nivel local, judeţean şi/sau naţional, inclusiv gestionarea informaţiilor din domeniu. Rol secundar asigurarea funcţionării reţelelor de comunicaţii şi informatică din competenţă în vederea monitorizării pericolelor şi riscurilor specifice, precum şi pentru realizarea fluxurilor informaţionale de către toate autorităţile responsabile prin centrele operative/operaţionale, centrele de conducere şi coordonare a intervenţiilor, dispeceratele/punctele de comandă, cu respectarea regimului informaţiilor clasificate.4. Căutare-salvare Reprezintă totalitatea activităţilor desfăşurate în scopul salvării persoanelor şi a animalelor înainte, pe timpul şi imediat după producerea unei situaţii de urgenţă, inclusiv gestionarea informaţiilor din domeniu. Rol principal căutare şi salvare de vieţi omeneşti pe mare (SAR): Ministerul Transporturilor prin Autoritatea Navală Română (ANR) şi Agenţia Română de Salvare a Vieţii Omeneşti pe Mare - ARSVOM; căutare aeronave civile: Ministerul Transporturilor prin Administraţia Română a Serviciilor de Trafic Aerian (ROMATSA).Rol secundar căutare-salvare a persoanelor în zone greu accesibile: serviciile specializate SALVAMONT, METROREX şi alte servicii de profil, serviciile publice constituite în baza Legii nr. 402/2006 privind prevenirea accidentelor şi organizarea activităţii de salvare din mediul subteran speologic, republicată.5. Descarcerare, deblocare căi de acces Reprezintă totalitatea activităţilor desfăşurate de structurile de intervenţie pentru deblocarea căilor de acces şi descarcerarea persoanelor aflate în medii ostile vieţii. Rol secundar planificarea, asigurarea capacităţilor operaţionale necesare deblocării căilor de acces în zona afectată de o situaţie de urgenţă, în scopul salvării de vieţi omeneşti şi facilitării accesului structurilor de urgenţă la locul evenimentului: toate autorităţile responsabile, agenţii guvernamentale şi neguvernamentale şi operatori economici.6. Protecţia populaţiei (evacuare, cazare, adăpostire, asigurare apă şi hrană, alte măsuri de protecţie) Reprezintă totalitatea activităţilor desfăşurate pentru scoaterea temporară sau definitivă a persoanelor, animalelor şi bunurilor din zonele de risc şi asigurarea condiţiilor minime de subzistenţă, inclusiv activităţile de gestionare a datelor şi informaţiilor privind desfăşurarea acestor acţiuni, precum şi cele de asigurare a populaţiei şi animalelor cu apă şi hrană. Evacuare - rol principal fundamentarea deciziei privind evacuarea populaţiei: Ministerul Afacerilor Interne, Ministerul Sănătăţii, Ministerul Transporturilor, Ministerul Apărării Naţionale, Ministerul Mediului, Ministerul Apelor şi Pădurilor şi alte instituţii care au competenţa fundamentării deciziei privind evacuarea populaţiei.7. Asistenţă medicală de urgenţă (prim ajutor calificat, triaj, stabilizare, evacuare medicală, asistenţă medicală de urgenţă în unităţile de primire urgenţe şi compartimentele de primire urgenţe) Reprezintă totalitatea măsurilor şi acţiunilor specifice asigurării unui răspuns specializat care vizează intervenţia structurilor de acordare a asistenţei medicale de urgenţă la locul producerii situaţiei de urgenţă. Rol secundar acordarea asistenţei medicale de urgenţă: Ministerul Sănătăţii prin personalul medical stabilit, serviciile publice de ambulanţă, alte ministere şi organe centrale, prin unităţile spitaliceşti proprii.8. Asistenţă medicală în faza spitalicească Reprezintă totalitatea măsurilor şi acţiunilor specifice asigurării unui răspuns specializat care vizează menţinerea în limitele normale a sănătăţii în contextul producerii unor situaţii de urgenţă sau ca urmare a manifestării epidemiilor şi pandemiilor. Rol secundar acordarea asistenţei medicale: prin reţele sanitare proprii, aparţinând Ministerului Apărării Naţionale, Ministerului Afacerilor Interne, Ministerului Justiţiei, Ministerului Transporturilor, Serviciului Român de Informaţii, spitale ale administraţiei publice locale.9. Localizarea şi stingerea incendiilor Reprezintă pachetul de măsuri şi acţiuni specifice gestionării şi coordonării misiunilor care vizează stingerea incendiilor. Rol secundarsprijinul structurilor specializate în stins incendii: Ministerul Apărării Naţionale, autorităţile publice locale prin serviciile voluntare pentru situaţii de urgenţă, operatorii economici prin serviciile private pentru situaţii de urgenţă (indiferent de domeniul de activitate), Ministerul Transporturilor prin instituţiile aflate în subordine, sub autoritate sau în coordonare (pentru infrastructura feroviară, navală şi aeriană din administrare);

localizarea şi stingerea incendiilor pe fluviul Dunărea şi pe Marea Neagră: Ministerul Transporturilor prin structurile aflate în subordonare/coordonare/sub autoritate şi operatorii economici de profil, Ministerul Afacerilor Interne prin Inspectoratul General al Poliţiei de Frontieră.10. Neutralizarea materialelor periculoase/explozive/ radioactive Vizează coordonarea misiunilor pentru asigurarea răspunsului în situaţia producerii evenimentelor care implică substanţe chimice, biologice, radiologice, poluanţi, mijloace explozive (substanţe asignate domeniului CBRN). Prin acest tip de misiuni se asigură coordonarea forţelor şi mijloacelor specializate, potrivit competenţelor, şi managementul situaţiilor de urgenţă care implică activarea acestei funcţii de sprijin, respectiv asigurarea măsurilor şi acţiunilor subsecvente. Rol secundar stabilirea perimetrelor de securitate: Ministerul Afacerilor Interne prin Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă, Inspectoratul General al Jandarmeriei Române, Ministerul Transporturilor prin structurile aflate în subordine/coordonare/ sub autoritate, Ministerul Sănătăţii;

aplicarea măsurilor de limitare a dispersării substanţelor poluante sau contaminatoare pentru asigurarea protecţiei populaţiei surprinse în zona afectată: Ministerul Economiei, Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat, prin operatorii economici care produc substanţe ce pot produce poluări şi care au obligaţia realizării măsurilor de decontaminare, Ministerul Transporturilor prin structurile aflate în subordonare/coordonare/sub autoritate şi operatorii economici de profil;

intervenţia operativă pentru neutralizarea efectelor materialelor periculoase şi decontaminarea mijloacelor şi materialelor utilizate: toate autorităţile responsabile care au în coordonare/subordonare sau sub autoritate, după caz, astfel de structuri.11. Asigurarea transportului Se referă la gestionarea informaţiilor, punerea la dispoziţie a resurselor şi coordonarea acţiunilor care implică asigurarea transportului, altul decât cel în folos propriu. Prin această funcţie se asigură inclusiv gestionarea informaţiilor despre infrastructura de transport rutieră, maritimă/fluvială, feroviară şi aeriană. Rol principal asigurarea transportului necesar pentru realizarea evacuării populaţiei, resurselor necesare pentru intervenţie şi asistenţă de primă necesitate în situaţii de urgenţă: Ministerul Transporturilor (prin operatori economici, regii autonome şi companii naţionale) şi autorităţile administraţiei publice locale.Rol secundar elaborarea concepţiei privind variantele de transport ale demnitarilor care beneficiază de protecţie şi constituirea parcului de mijloace necesare realizării acesteia: Serviciul de Protecţie şi Pază, Ministerul Afacerilor Interne, Ministerul Transporturilor; realizarea graficului de transport şi asigurarea mijloacelor necesare pentru efectuarea evacuării, în termen de 6 ore de la declararea stării de urgenţă: Ministerul Transporturilor, autorităţile administraţiei publice locale;

sprijinirea autorităţilor locale pentru realizarea evacuării populaţiei, precum şi pentru transportul resurselor necesare pentru intervenţie şi asistenţă de primă necesitate în situaţii de urgenţă: Ministerul Afacerilor Interne, Ministerul Sănătăţii şi Ministerul Apărării Naţionale;

asigurarea transportului pentru animalele şi bunurile evacuate: Ministerul Transporturilor, Ministerul Economiei, Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat, Ministerul Afacerilor Interne. 12. Asigurarea energiei pentru iluminat, încălzire şi alte utilităţi Presupune gestionarea informaţiilor despre reţelele de utilităţi (canal, apă, energie, gaze etc.), poduri, viaducte de interes local/naţional, precum şi alocarea de forţe specializate şi coordonarea acestora pentru realizarea lucrărilor specifice. Rol secundar nominalizarea responsabilităţilor în realizarea măsurilor de intervenţie de primă urgenţă: Ministerul Transporturilor, Ministerul Afacerilor Interne şi autorităţile administraţiei publice locale.13. Efectuarea depoluării şi decontaminării CBRN Reprezintă totalitatea activităţilor desfăşurate de structurile de intervenţie pentru efectuarea depoluării şi decontaminării mediului, populaţiei, clădirilor şi tehnicii de intervenţie. Rol secundar depoluarea şi decontaminarea CBRN: Ministerul Transporturilor prin structurile aflate în subordonare/coordonarea/sub autoritate, pentru infrastructura feroviară, navală şi aeriană pe care o are în administrare;

depoluarea fluviului Dunărea în context transfrontalier: Ministerul Apelor şi Pădurilor prin Administraţia Naţională „Apele Române" (pentru produse şi derivate petroliere), Ministerul Transporturilor prin operatori economici, regii autonome şi companii naţionale responsabile cu navigaţia (pentru alte tipuri de poluanţi), agenţii poluatori;

depoluarea marină la Marea Neagră: Ministerul Transporturilor prin ANR şi ARSVOM, operatori economici, regii autonome şi companii naţionale aflate în subordine, sub autoritate sau în coordonare, Ministerul Mediului prin Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului, Ministerul Cercetării şi Inovării prin institutele de cercetare de specialitate;

depoluarea sau decontaminarea CBRN, după caz, în zona costieră: Ministerul Afacerilor Interne prin Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă, Ministerul Transporturilor prin ANR, ARSVOM şi operatorii economici de profil, Ministerul Mediului prin Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului, Ministerul Apelor şi Pădurilor prin Administraţia Naţională „Apele Române", Ministerul Dezvoltării Regionale, Administraţiei Publice şi Fondurilor Europene, prin autorităţile publice judeţene şi locale;

efectuarea depoluării: Ministerul Economiei, Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat, prin operatorii economici de specialitate, Ministerul Transporturilor prin structurile aflate în subordonare/coordonarea/sub autoritate, pentru obiectivele aflate în administrare, Ministerul Apelor şi Pădurilor prin Administraţia Naţională „Apele Române", pentru obiectivele aflate în administrare;

supravegherea gradului de contaminare, evaluarea efectelor şi depoluarea, în caz de poluare marină şi costieră: Ministerul Mediului, Ministerul Apelor şi Pădurilor, Ministerul Transporturilor, Ministerul Economiei, Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat, Ministerul Dezvoltării Regionale, Administraţiei Publice şi Fondurilor Europene prin autorităţile publice judeţene şi locale.14. Restabilirea stării provizorii de normalitate Presupune asigurarea pachetului de măsuri şi acţiuni şi sprijinul tehnic de specialitate în situaţii care vizează sectoarele afectate. ANEXA Nr. 3I. Unităţile din subordinea sau sub autoritatea Ministerului Transporturilor, precum şi alte unităţi care păstrează permanent legătura cu Centrul operativ pentru situaţii de urgenţă din cadrul Ministerului Transporturilor şi au obligaţia raportării evenimentelor

Nr. crt. Unitatea
1. Autoritatea Feroviară Română - AFER
2. Societatea Comercială de Transport cu Metroul Bucureşti „Metrorex" - S.A.
3. Compania Naţională de Căi Ferate „C.F.R." - S.A.
4. Societatea Naţională de Transport Feroviar de Călători „C.F.R. - Călători" - S.A.
5. Societatea Naţională de Transport Feroviar de Marfă „C.F.R. - Marfă" - S.A.
6. Societatea Comercială „Telecomunicaţii CFR" - S.A.
7. Autoritatea pentru Reformă Feroviară - ARF
8. Societatea Comercială „Grup Exploatare şi Întreţinere Palat C.F.R." - S.A.
9. Agenţia de Investigare Feroviară Română - AGIFER
10. Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier
11. Autoritatea Rutieră Română - A.R.R.
12. Regia Autonomă „Registrul Auto Român"
13. Regia Autonomă „Autoritatea Aeronautică Civilă Română"
14. Autoritatea Metropolitană de Transport Bucureşti
15. Centrul de Investigaţii şi Analiză pentru Siguranţa Aviaţiei Civile - CIAS
16. Regia Autonomă „Administraţia Română a Serviciilor de Trafic Aerian - ROMATSA"
17. Compania Naţională „Aeroporturi Bucureşti" - S.A.
18. Societatea Naţională „Aeroportul Internaţional Mihail Kogălniceanu - Constanţa" - S.A.
19. Societatea Naţională „Aeroportul Internaţional Timişoara - Traian Vuia" - S.A.
20. Societatea Comercială „Compania Naţională de Transporturi Aeriene Române TAROM" - S.A.
Nr. crt. Unitatea
21. Şcoala Superioară de Aviaţie Civilă
22. Aeroclubul României
23. Autoritatea Navală Română
24. Compania Naţională „Administraţia Canalelor Navigabile" - S.A.
25. Compania Naţională „Administraţia Porturilor Maritime" - S.A. Constanţa
26. Regia Autonomă „Administraţia Fluvială a Dunării de Jos"
27. Compania Naţională „Administraţia Porturilor Dunării Fluviale" - S.A.
28. Compania Naţională „Administraţia Porturilor Dunării Maritime" - S.A.
29. Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere - S.A.
30. Agenţia Română de Salvarea a Vieţii Omeneşti pe Mare - ARSVOM
31. Compania Naţională de Radiocomunicaţii Navale „Radionav" - S.A.
32. Spitalul Clinic Căi Ferate nr. 1 Witting Bucureşti
33. Spitalul Clinic Căi Ferate nr. 2 Bucureşti
34. Spitalul General Căi Ferate Paşcani
35. Spitalul General Căi Ferate Simeria
36. Spitalul Clinic Căi Ferate Oradea
37. Spitalul Clinic Căi Ferate Timişoara
38. Spitalul Clinic Căi Ferate Constanţa
39. Spitalul Clinic Căi Ferate Cluj-Napoca
40. Spitalul Clinic Căi Ferate Craiova
41. Spitalul Clinic Căi Ferate Iaşi
42. Spitalul Clinic Căi Ferate Braşov
43. Spitalul Clinic Căi Ferate Galaţi
44. Spitalul Clinic Căi Ferate Ploieşti
45. Spitalul Clinic Căi Ferate Sibiu
46. Spitalul Clinic Căi Ferate Drobeta-Turnu Severin
47. Alte entităţi de stat sau private (administratori de aerodromuri sau alte infrastructuri de transport, operatori economici care operează pe toate modurile de transport)

II. Lista cuprinzând dotările principale necesare desfăşurării activităţii Centrului operativ pentru situaţii de urgenţă din cadrul Ministerului Transporturilor

Nr. crt. Mijloace şi materiale Nr. bucăţi
1. Mobilier: birouri, scaune, fişet, masă de consiliu 1 set
2. Aparat radio 1
3. Aparat TV color 1
4. Mijloace de comunicaţii:
a) telefoane fixe 5
b) telefoane mobile 6
c) fax 1
d) radiotelefoane fixe 4
e) radiotelefoane portabile 3
f) modem internet 1
g) echipament de videoconferinţă
Nr. crt. Mijloace şi materiale Nr. bucăţi
5. Mijloace informatice:
a) staţii de lucru 2
b) software 1
c) servere 1
6. Hărţi ale:
a) României cu materializarea infrastructurii modurilor de transport şi a unor riscuri specifice gestionate de Ministerul Transporturilor 7
b) judeţelor şi municipiului Bucureşti 1
c) Europei 1
d) zonei economice exclusive a României
7. Mijloace tehnice de asigurare a iluminatului de siguranţă 1
8. Mijloace individuale de protecţie, de iluminat, de prim ajutor şi de p.s.i. 2
9. Colecţii de norme, normative şi alte acte normative specifice prevenirii şi gestionării situaţiilor de urgenţă 2 seturi
10. Planuri, programe şi proceduri specifice privind situaţiile de urgenţă 1 set
11. Aparatură de multiplicat documente 1
12. Rechizite şi consumabile pentru tehnoredactare şi multiplicare 2



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 1352/2017

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 1352 din 2017
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 1352/2017
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu