Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 640 din 14 august 2009

pentru aprobarea categoriilor de cheltuieli eligibile efectuate în implementarea proiectelor finantate în cadrul Programului operational „Sud-Estul Europei"

ACT EMIS DE: MINISTERUL DEZVOLTARII REGIONALE SI LOCUINTEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 592 din 27 august 2009



Având în vedere prevederile art. 13 din Regulamentul (CE) nr. 1.080/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului din 5 iulie 2006 privind Fondul European de Dezvoltare Regională şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.783/1999 şi ale art. 48-53 din Regulamentul nr. 1.828/2006 al Comisiei din 8 decembrie 2006 de stabilire a normelor de punere în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului de stabilire a anumitor dispoziţii generale privind Fondul European de Dezvoltare Regională, Fondul Social European şi Fondul de coeziune şi a Regulamentului (CE) nr. 1.080/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului privind Fondul European de Dezvoltare Regională,

având în vedere art. 11 alin. (1) lit. g) din Hotărârea Guvernului nr. 33/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Dezvoltării Regionale şi Locuinţei, cu modificările ulterioare,

în temeiul art. 12 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 33/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Dezvoltării Regionale şi Locuinţei, cu modificările ulterioare,

ministrul dezvoltării regionale şi locuinţei emite următorul ordin:

Art. 1. - Prezentul ordin aproba categoriile de cheltuieli eligibile efectuate în proiectelor finanţate în cadrul Programului operaţional „Sud-Estul Europei", denumit în continuare Programul.

Art. 2. -In sensul prezentului ordin, termenii şi expresiile de mai jos au următoarea semnificaţie:

a) cerere de finanţare - documentul elaborat de către partenerul lider de proiect şi transmis Secretariatului tehnic comun cu scopul de a obţine finanţare pentru implementarea activităţilor descrise conform formatului standard furnizat în Ghidul solicitantului;

b) proiect - operaţiune descrisă în cererea de finanţare depusă în cadrul unui apel de proiecte lansat de către Autoritatea de management, care îndeplineşte criteriile impuse de Comitetul de monitorizare a Programului şi care primeşte fonduri aferente Programului;

c) costuri comune - costuri generate de implementarea unei activităţi din cadrul proiectului şi suportate de unul dintre parteneri în numele său şi al unuia sau mai multor parteneri, în conformitate cu prevederile acordului de parteneriat încheiat între aceştia;

d) contract de finanţare - contractul încheiat între partenerul lider de proiect, ca reprezentant al tuturor partenerilor, şi Autoritatea de management pentru finanţarea din fonduri FEDR a unui proiect aprobat în cadrul Programului;

e) manualul Programului - documentul care detaliază condiţiile pe care autorităţile/structurile implicate în gestionarea Programului şi potenţialii beneficiari trebuie să le îndeplinească pentru a participa ca parteneri în proiecte, precum şi modalităţile de dezvoltare a ideilor de proiect în propuneri mature şi viabile; totodată, documentul prezintă procedura de evaluare şi selecţie a propunerilor de proiecte;

f) acord de parteneriat - documentul legal semnat de toţi partenerii dintr-un proiect, care detaliază responsabilităţile acestora şi creează cadrul pentru gestionarea şi implementarea eficientă a proiectului.

g) pachet de lucru - reprezintă o subdiviziune a proiectului care grupează un set de activităţi prin a căror executare se obţin rezultate specifice.

Art. 3. - (1) Pentru toate tipurile de cheltuieli considerate eligibile în cadrul proiectelor aprobate în cadrul Programului se respectă reglementările prevăzute în legislaţia naţională în vigoare.

(2) Cheltuielile deja finanţate integral sau parţial prin alte instrumente financiare naţionale, europene sau internaţionale nu reprezintă cheltuieli eligibile.

Art. 4. - (1) Sunt eligibile numai acele cheltuieli care sunt însoţite de facturi, în conformitate cu prevederile legislaţiei naţionale, sau de alte documente contabile cu valoare probantă, echivalente facturilor, pe baza cărora cheltuielile sa fie înregistrate în contabilitatea beneficiarului, certificate şi identificate.

(2) In vederea certificării conformităţii cu originalul, partenerii români vor prezenta controlorilor de prim nivel toate documentele originale.

Art. 5. - Pentru a fi eligibile, cheltuielile trebuie:

a) să fie în conformitate cu prevederile contractului de finanţare, acordului de parteneriat şi ale cererii de finanţare aprobate;

b) să fie necesare implementării proiectului;

c) să fie direct legate de proiectul finanţat;

d) să fie efectuate, plătite, certificate şi declarate de către partener în perioada de implementare a proiectului, începând cu data aprobării proiectului de către Comitetul de monitorizare a Programului până la sfârşitul perioadei de implementare conform contractului de finanţare;

e) să fie în conformitate cu regulamentele comunitare, manualul Programului şi legislaţia naţională în vigoare;

f) să fie efectuate în aria eligibilă a Programului;

g) să fie în conformitate cu principiile eficienţei, economiei şi eficacităţii;

h) să fie realizate cu respectarea principiilor ajutorului de stat, egalităţii de şanse şi protecţia mediului şi să respecte obligaţiile referitoare la informare şi publicitate;

i) selecţia furnizorului de bunuri, servicii şi lucrări trebuie să respecte legislaţia naţională în domeniul achiziţiilor publice.

Art. 6. - Cheltuielile eligibile pentru proiectele derulate în cadrul Programului sunt ocazionate de activităţile privind pregătirea proiectului, managementul şi coordonarea acestuia, comunicarea şi diseminarea obiectivelor şi rezultatelor proiectului, expertiza externă, implementarea în comun a proiectelor-pilot, investiţii de infrastructură mică, achiziţionarea de echipamente care să stea la baza creării şi consolidării unor parteneriate viabile, concretizate în proiecte ce ar putea fi finanţate ulterior prin alte programe naţionale.

Art. 7. - (1) Sunt considerate eligibile cheltuielile pentru pregătirea proiectului.

(2) Cheltuielile de pregătire a proiectului nu trebuie să depăşească valoarea de 40.000 euro sau 2% din totalul cheltuielilor eligibile, oricare din aceste limite este atinsă prima dată.

(3) Ca excepţie de la prevederile art. 5 lit. d), pentru a fi eligibile aceste cheltuieli trebuie să fi fost efectuate începând cu 1 ianuarie 2007 şi până la data aprobării cererii de finanţare de către Comitetul de monitorizare a Programului.

(4) Cheltuielile de pregătire trebuie să fie direct legate de proiectul finanţat şi să fie incluse în cererea de finanţare aprobată.

(5) In cadrul cheltuielilor de pregătire a proiectului se pot include:

a) cheltuielile cu personalul implicat în dezvoltarea proiectului;

b) cheltuieli cu organizarea întâlnirilor comune;

c) cheltuieli de transport şi cazare direct legate de organizarea întâlnirilor comune pentru dezvoltarea proiectului, inclusiv participarea la seminariile pentru partenerii lider de proiect;

d) cheltuieli pentru expertiză externă implicată în dezvoltarea proiectului;

e) studii pregătitoare, analize şi activităţi de cercetare necesare pentru activităţile din cadrul proiectului.

(6) Cheltuielile de pregătire a proiectului nu pot fi declarate ulterior de către un beneficiar ca fiind cheltuieli de implementare.

(7) Cheltuielile pentru pregătirea proiectului trebuie raportate şi incluse în primul raport de progres şi în prima cerere de rambursare întocmite în cadrul proiectului, în caz contrar fiind neeligibile.

Art. 8. - (1) Sunt considerate eligibile cheltuielile de regie, care pot fi alocate proiectului prin două metode: cheltuieli de regie alocate direct proiectului, costuri reale şi costuri alocate proporţional proiectului, prin aplicarea pro rata la costurile reale. Beneficiarul va trebui să decidă asupra celei mai potrivite metode de calcul al costurilor de regie ale organizaţiei, o combinaţie a celor două metode nefiind permisă.

(2) In categoria cheltuielilor de regie alocate direct proiectului sunt incluse costurile pentru: chiria locaţiei unde se desfăşoară activităţile proiectului, asigurarea utilităţilor precum apă curentă, canalizare, salubritate, energie electrică şi termică, gaze naturale corespunzătoare suprafeţei utilizate pentru activităţile proiectului, precum şi cheltuieli pentru consumabile şi birotică, multiplicare şi fotocopiere, servicii poştale şi de curierat, telefon, fax, internet, necesare pentru implementarea proiectului.

(3) In categoria cheltuielilor de regie alocate indirect proiectului sunt incluse costurile pentru: servicii administrative şi de contabilitate, servicii poştale şi telefonice, servicii pentru întreţinerea echipamentelor IT, multiplicare şi fotocopiere, consumabile şi birotică, chiria locaţiei unde se desfăşoară activităţile proiectului, asigurarea utilităţilor precum apă curentă, canalizare, salubritate, energie electrică şi termică, gaze naturale şi alte cheltuieli necesare pentru implementarea proiectului.

(4) Cheltuielile de regie alocate indirect proiectului se calculează prin aplicarea pro rata în cazul în care este imposibilă alocarea directă a costurilor de regie implementării proiectului şi trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii:

a) să respecte, pe toată durata de implementare a proiectului, metoda de calcul folosită pentru calculul pro rata, care trebuie să fie justificată, rezonabilă, echitabilă şi revizuită anual;

b) să respecte prevederile manualului Programului şi să fie transmise autorităţii naţionale în termen de 30 de zile de la semnarea contractului de cofinanţare.

(5) Pentru a fi considerate eligibile, cheltuielile de regie trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii:

a) să nu depăşească 25% din valoarea totală eligibilă a cheltuielilor de personal de la nivelul proiectului;

b) să respecte, pe toată durata de implementare a proiectului, metoda de calcul folosită pentru calculul pro rata, care trebuie să fie justificată, rezonabilă, echitabilă şi să rămână neschimbată pe întreaga perioadă de implementare;

c) calculul cheltuielilor de regie trebuie să fie bine justificat, bazat pe documente şi revizuit periodic;

d) ratele costurilor utilizate să se bazeze pe cheltuieli efectuate, care să se reflecte atât în calculul costurilor, cât şi în contabilitate; acestea trebuie să fie verificabile;

e) să nu fi fost deja incluse şi în alte costuri sau linii bugetare ale proiectului.

(6) Cu respectarea art. 8 alin. (4) lit. b), cheltuielile administrative se vor calcula numai pentru personalul direct implicat în proiect, indiferent de posibilitatea legală de a declara cheltuielile cu salariile acestuia ca fiind eligibile.

(7) Costurile de regie generate de participarea experţilor externi în cadrul proiectului trebuie încadrate la capitolul „cheltuieli pentru expertiză externă şi servicii".

Art. 9. - (1) Sunt considerate eligibile cheltuielile de personal, aşa cum sunt descrise în cererea de finanţare, inclusiv contribuţiile aferente acestora aflate în sarcina angajatorului conform prevederilor legale.

(2) Sunt eligibile doar cheltuielile de personal aferente personalului angajat de către partenerul român, pentru implementarea proiectului, cu contract individual de muncă sau act administrativ de numire în funcţia publică, pe durată nedeterminată sau determinată, cu fracţiune de normă sau cu normă întreagă de lucru. Plafoanele salariilor angajaţilor în proiect nu trebuie să depăşească nivelul practicat în domeniul respectiv, pentru funcţii similare.

(3) Personalul angajat pentru implementarea proiectului trebuie să fie format din angajaţi ai partenerului lider sau ai partenerilor din proiect, organizaţii oficial prezentate în cererea de finanţare.

(4) Cheltuielile de personal includ salariul tarifar/salariul de bază, sporurile permanente prevăzute în contractele individuale de muncă/contractul colectiv de muncă, în actele adiţionale aferente valabile pe toată durata de implementare a proiectului şi/sau în actul administrativ de numire în funcţia publică, precum şi în actele de modificare a actului administrativ de numire în funcţia publică şi contribuţiile aferente menţionate la alin. (1).

(5) Salariul tarifar/de bază, plata sporurilor permanente şi a contribuţiilor menţionate la alin. (1) vor fi plătite pentru timpul efectiv lucrat şi vor fi susţinute de fişele de post, fişele de pontaj pentru timpul efectiv lucrat, state de salarii, ordine de plată, extrase de cont, declaraţia salariatului pentru timpul lucrat în cadrul proiectului şi alte documente justificative, după caz.

(6) Calculul valorii unei ore de muncă va fi făcut luând în considerare cheltuielile de personal eligibile pentru întreaga perioadă de raportare.

(7) Timpul de muncă alocat proiectului nu poate depăşi durata normală de lucru, conform prevederilor legislaţiei naţionale în vigoare.

(8) Este considerată cheltuială neeligibilă contravaloarea orelor suplimentare, precum şi a oricărui tip de concediu aferent timpului de muncă alocat proiectului.

(9) Sunt eligibile cheltuielile cu salariile funcţionarilor publici încadraţi în instituţiile/autorităţile administraţiei publice dedicate implementării proiectelor, cu respectarea prevederilor legale privind incompatibilitatea.

Art. 10. - (1) Sunt considerate eligibile cheltuielile pentru deplasare numai pentru personalul angajat în proiect, care conform cererii de finanţare efectuează deplasări pentru participarea la întâlniri, seminarii, conferinţe ce au loc pe teritoriul Programului. Cheltuielile de deplasare efectuate pentru deplasări în afara ariei Programului pot fi eligibile dacă sunt menţionate explicit şi justificate în cererea de finanţare aprobată.

(2) Categoriile de cheltuieli eligibile pentru deplasare includ următoarele costuri: de transport, de cazare şi plată a diurnei în conformitate cu legislaţia în vigoare.

(3) Pentru asigurarea transportului şi cazării trebuie să se aleagă varianta cea mai avantajoasă din punct de vedere economic, cu respectarea prevederilor din legislaţia naţională.

(4) Pentru deplasarea în ţară, sunt eligibile cheltuielile cu transportul, cazarea şi diurna numai pentru personalul care face parte din echipa de proiect, după cum urmează:

a) pentru personalul care lucrează în autorităţile şi instituţiile publice, precum şi din unităţile aflate în subordinea, coordonarea sau sub autoritatea acestora, cheltuielile vor respecta condiţiile şi plafoanele impuse de legislaţia naţională aplicabilă instituţiilor publice;

b) pentru personalul care lucrează în cadrul altor persoane juridice decât cele menţionate la categoria anterioară, cheltuielile vor respecta plafoanele stabilite de normele interne proprii; valoarea diurnei nu trebuie să depăşească cuantumul obţinut prin înmulţirea cu 2,5 a cuantumului diurnei aplicabile angajaţilor autorităţilor şi instituţiilor publice.

(5) Pentru deplasarea în străinătate sunt eligibile cheltuielile cu transportul, cazarea şi diurna numai pentru personalul care face parte din echipa de proiect, autorităţile şi instituţiile publice, precum şi din unităţile aflate în subordinea, coordonarea sau sub autoritatea acestora, cât şi pentru personalul care lucrează în cadrul altor persoane juridice decât cele menţionate anterior, în condiţiile şi cu respectarea plafoanelor impuse de legislaţia naţională aplicabilă instituţiilor publice.

(6) Cheltuielile de transport, cazare şi diurnă pentru experţii externi vor fi încadrate în linia bugetară „expertiză externă şi servicii".

(7) Cheltuielile prevăzute la alin. (1) nu trebuie să mai fie incluse în altă linie bugetară.

Art. 11. - (1) Sunt considerate eligibile cheltuielile pentru expertiză externă şi servicii, cu respectarea următoarelor condiţii cumulative:

a) să fie prevăzute şi justificate în cererea de finanţare aprobată şi necesare implementării proiectului;

b) să existe un contract sau acord, în conformitate cu legislaţia naţională în vigoare, însoţit de documente pe baza cărora se pot efectua plăţi;

c) plata solicitată de expertul extern este rezonabilă şi determinată de gradul de complexitate a lucrării efectuate;

d) partenerii în proiect nu pot fi contractaţi pentru expertiză externă sau în calitate de subcontractor.

(2) Categoriile de cheltuieli eligibile în cadrul capitolului bugetar expertiza externă şi servicii sunt următoarele:

a) costuri pentru expertiză profesională pentru elaborarea de studii, cercetări, experţi în managementul proiectului, asistenţi, manageri financiari etc, în cazul în care partenerul lider de proiect sau partenerul nu dispune de personalul calificat să îndeplinească activităţile sale din proiect sau activităţile realizate în comun în cadrul proiectului, astfel cum sunt prevăzute în manualul Programului, costuri cu experţi tehnici şi financiari, contabili, costuri de audit, dacă sunt direct legate de proiect şi necesare în implementarea acestuia;

b) costuri legate de organizarea de evenimente, seminarii, întâlniri, grupuri de lucru, organizarea de evenimente legate de anunţarea diferitelor activităţi din proiect, care apar în proiectul aprobat, servicii de catering care să fie justificate pe baza listei de participanţi la eveniment, închirierea sălilor pentru evenimente şi a echipamentelor necesare derulării evenimentului, tipărirea materialelor pentru eveniment, costurile legate de serviciile de interpretariat;

c) costuri de promovare: realizarea de broşuri, fluturaşi, comunicate de presă, publicarea de articole în ziare, newslettere, designul şi găzduirea paginii web a proiectului, alte publicaţii legate de proiect şi care nu sunt legate de anumite evenimente;

d) alte servicii: constau în costuri care nu pot fi legate de anumite capitole bugetare, dar sunt necesare pentru implementarea proiectului, de exemplu traducerea sau multiplicarea unor documente ale proiectului care nu sunt legate de anumite linii bugetare.

(3) Nu sunt eligibile în cadrul capitolului de cheltuieli pentru expertiză externă şi servicii costurile pentru expertiza externă adusă ca aport de instituţiile partenere în proiect, precum şi de persoanele care fac parte din echipa de proiect.

Art. 12. - (1) Sunt considerate eligibile cheltuielile privind achiziţionarea echipamentelor numai cu respectarea cumulativă a următoarelor condiţii:

a) să fie noi şi să nu fie depăşite din punct de vedere tehnic şi moral;

b) să fie necesare şi folosite exclusiv pentru implementarea proiectului;

c) să fie menţionate în proiectul aprobat şi finanţat în cadrul Programului;

d) preţul total de achiziţie este eligibil numai în cazul în care durata normală de funcţionare şi/sau perioada de amortizare este mai mică sau egală cu durata proiectului.

(2) Costul echipamentelor neamortizabile va fi decontat în totalitate în perioada în care plata a fost efectuată.

(3) Următoarele categorii de cheltuieli privind achiziţionarea echipamentelor sunt considerate eligibile:

a) costurile determinate de achiziţionarea echipamentelor de birou, a computerelor, a laptopurilor, a mobilierului de birou, care sunt legate de managementul proiectului, justificate şi menţionate în proiectul aprobat;

b) costuri cu achiziţionarea de echipamente speciale necesare, ca de exemplu echipamente de laborator sau de măsurare specială.

Art. 13. - (1) Sunt considerate eligibile cheltuielile privind amortizarea echipamentelor folosite în scopul şi în timpul implementării proiectului, cu condiţia ca preţul de achiziţie al acestora să nu fie declarat cheltuială eligibilă.

(2) Pentru a fi considerate eligibile, cheltuielile privind amortizarea echipamentelor trebuie să respecte următoarele condiţii:

a) selecţia furnizorilor de bunuri trebuie să se fi făcut respectând legislaţia naţională privind achiziţiile publice;

b) perioada de amortizare a bunului este mai mare decât durata proiectului;

c) calculul ratei de amortizare se va face cu respectarea legislaţiei naţionale în domeniu.

Art. 14. - (1) Sunt considerate eligibile cheltuielile privind investiţiile de infrastructură mică, în cazul în care impactul transnaţional este demonstrat.

(2) Pentru a fi considerate eligibile, cheltuielile privind investiţiile de infrastructură mică trebuie să respecte următoarele condiţii:

a) investiţia trebuie să urmărească crearea unei legături transnaţionale fizice sau funcţionale peste graniţele naţionale sau crearea unei soluţii practice, transferabile prin intermediul unui studiu de caz în unul dintre statele participante în proiect, studiu de caz care este evaluat în comun de toţi partenerii şi transferat pentru testare în minimum alte două state participante;

b) selecţia subcontractorilor trebuie să se fi făcut respectând legislaţia naţională privind achiziţiile publice;

c) activităţile sunt prevăzute în proiectul aprobat.

(3) In categoria cheltuielilor privind investiţiile de infrastructură mică sunt incluse costuri pentru: obţinerea de avize, certificate, autorizaţii, pregătirea terenului, reabilitarea terenului, organizare de şantier, investiţia principală.

(4) Sunt considerate eligibile cheltuielile privind achiziţionarea terenului într-un procent de maximum 10% din totalul cheltuielilor eligibile ale operaţiunii.

Art. 15. - Sunt considerate eligibile cheltuielile financiare care privesc comisioanele pentru tranzacţiile financiare transnaţionale, comisioanele bancare ocazionate de deschiderea şi administrarea conturilor necesare pe perioada implementării proiectelor, costul garanţiilor furnizate de bănci sau alte instituţii financiare, în cazul în care astfel de garanţii sunt cerute de legislaţia naţională sau comunitară, taxele notariale şi pentru consultanţă juridică, dacă sunt direct legate de proiect şi necesare pentru implementarea acestuia.

Art. 16. - (1) Sunt eligibile cheltuielile efectuate în conformitate cu regula de flexibilitate de 10%, în beneficiul a două tipuri de parteneri:

a) partener lider de proiect FEDR sau partener FEDR, pentru implementarea unor activităţi specifice cu unul sau mai multe pachete de lucru în afara Uniunii Europene, dar în aria eligibilă a Programului;

b) parteneri în proiect din afara Uniunii Europene, dar din aria eligibilă a Programului, pentru implementarea unor activităţi specifice, cu unul sau mai multe pachete de lucru, nefinanţate de IPA, ENPI sau alte fonduri publice.

(2) Pentru a fi considerate eligibile, cheltuielile efectuate conform regulii de flexibilitate de 10% trebuie să respecte următoarele condiţii:

a) să fie prevăzute în cererea de finanţare aprobată;

b) să fie evidenţiate clar în bugetul partenerului lider de proiect FEDRsau al partenerului FEDR, deoarece vor fi plătite direct de aceştia şi vor fi responsabili de validarea lor şi de asigurarea cofinanţării;

c) beneficiul în folosul teritoriului Uniunii Europene trebuie demonstrat;

d) să aibă în vedere transportul şi cazarea, expertiza externă şi servicii, achiziţionarea de echipamente şi investiţii de infrastructură mică;

e) mecanismul de administrare a acestor cheltuieli să fie detaliat în acordul de parteneriat;

f) subcontractarea va respecta legislaţia în domeniul achiziţiilor publice din statul partenerului FEDR, însă conţinutul termenilor de referinţă va fi agreat cu partenerul care nu este membru al Uniunii Europene;

g) cheltuielile eligibile sunt doar cele susţinute de documente justificative şi adresate direct partenerului de proiect FEDR;

h) dreptul de proprietate asupra rezultatelor aparţine partenerului FEDR;

i) este demonstrată necesitatea realizării activităţilor în afara teritoriului Uniunii Europene sau a participării partenerului dintr-un stat nemembru al Uniunii Europene în implementarea proiectului şi în realizarea obiectivelor sale.

Art. 17. - (1) Sunt considerate eligibile cheltuielile privind costurile comune atât timp cât sunt clar menţionate şi justificate în cererea de finanţare aprobată, mecanismul de administrare al acestora este detaliat în acordul de parteneriat şi respectă prevederile manualului de implementare a Programului.

(2) Pentru a fi considerate eligibile, cheltuielile privind costurile comune trebuie să respecte următoarele condiţii:

a) proporţia costurilor comune din proiectul aprobat trebuie aplicată pe toată perioada de implementare a proiectului, chiar dacă sumele subcontractate sunt mai mici sau mai mari decât bugetul planificat pentru activitatea comună;

b) bugetul alocat activităţilor comune nu reprezintă sume adiţionale, ci fac parte din bugetul fiecărui partener în proiect care participă la activitatea comună;

c) nu sunt posibile deduceri din contribuţia FEDR aferentă partenerilor în proiect a sumelor aferente costurilor comune.

Art. 18. - (1) Taxa pe valoarea adăugată este considerată eligibilă dacă sunt îndeplinite simultan următoarele condiţii:

a) nu este recuperabilă prin orice alte mijloace prevăzute de legislaţia naţională;

b) este identificată clar în propunerea de proiect;

c) este aferentă unor cheltuieli considerate eligibile.

(2) Nu este eligibilă taxa pe valoarea adăugată aferentă costurilor generale de administraţie calculate pe baza unei pro rata pentru acei beneficiari care desfăşoară operaţiuni cu/şi fără drept de deducere.

Art. 19. - Nu sunt considerate cheltuieli eligibile:

a) orice cheltuială plătită înainte sau după perioada de eligibilitate a proiectului, astfel cum este ea definită în contractul de finanţare, cu excepţia cheltuielilor de pregătire a proiectului;

b) dobânzile debitoare potrivit art. 7 din Regulamentul (CE) nr. 1.080/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului din 5 iulie 2006 privind Fondul European de Dezvoltare Regională şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.783/2009;

c) taxa pe valoare adăugată recuperabilă în conformitate cu art. 7 din Regulamentul (CE) nr. 1.080/2006;

d) cheltuielile pentru locuinţe în conformitate cu prevederile art. 7 din Regulamentul (CE) nr. 1.080/2006;

e) amenzi, penalităţi financiare, cheltuieli de judecată prevăzute de art. 49 din Regulamentul (CE) nr. 1.828/2006 al Comisiei din 8 decembrie 2006 de stabilire a normelor de punere în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului de stabilire a anumitor dispoziţii generale privind Fondul European de Dezvoltare Regională, Fondul Social European şi Fondul de coeziune şi a Regulamentului (CE) nr. 1.080/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului privind Fondul European de Dezvoltare Regională;

f) cheltuieli deja finanţate din alte surse nerambursabile comunitare, internaţionale sau naţionale;

g) facturi neplătite parţial, precum compensaţii pentru daune, plăţi ale garanţiilor, rabaturi etc;

h) datorii şi provizioane pentru pierderi şi datorii;

i) leasing;

j) achiziţia de echipamente second-hand;

k) cheltuielile cu dobânzi şi depăşiri de credite;

l) pierderi şi comisioane de schimb valutar;

m) provizioane pentru pierderi şi alte posibile viitoare răspunderi;

n) comisioane şi dividende, plăţi ale profiturilor;

o) achiziţionarea de acţiuni;

p) remunerarea funcţionarilor publici în cazul în care activitatea lor este legată de sarcinile şi responsabilităţile curente şi încalcă prevederile legale în vigoare privind incompatibilitatea;

q) contribuţia în natură precum utilizarea gratuită a unor spaţii, echipamente sau facilităţi, munca voluntarilor, în general orice contribuţie fără flux financiar;

r) plăţi globale;

s) activităţi subcontractate care cresc costurile unei operaţiuni fără a aduce o valoare adăugată proporţională;

t) contracte în care plata este definită ca procent din costul total al unei operaţiuni;

u) cheltuieli facturate unei terţe părţi, care nu se află în legătura cu partenerul lider de proiect sau cu partenerul;

v) orice cheltuială legată de servicii, bunuri, lucrări, care nu sunt legate în mod direct de proiect şi nu sunt aprobate în cadrul cererii de finanţare;

w) cheltuieli care nu sunt asociate cu partenerul lider de proiect sau cu partenerul;

x) cheltuieli de protocol precum flori, cadouri, taxe de intrare, materiale decorative şi altele similare, dacă nu sunt legate de proiect.

Art. 20. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul dezvoltării regionale şi locuinţei,

Vasile Blaga


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 640/2009

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 640 din 2009
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu