HOTARARE Nr. 2104 din 24 noiembrie 2004
pentru aprobarea Metodologiei privind criteriile de dimensionare a numarului de
functii din aparatul serviciilor publice comunitare de evidenta a persoanelor,
constituirea patrimoniului si managementul resurselor umane, financiare si
materiale
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 1146 din 3 decembrie 2004

In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. 10
din Ordonanta Guvernului nr. 84/2001 privind infiintarea, organizarea si
functionarea serviciilor publice comunitare de evidenta a persoanelor, aprobata
cu modificari si completari prin Legea nr. 372/2002, cu modificarile si
completarile ulterioare,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
ARTICOL UNIC
Se aproba Metodologia privind criteriile de dimensionare a numarului de
functii din aparatul serviciilor publice comunitare de evidenta a persoanelor,
constituirea patrimoniului si managementul resurselor umane, financiare si
materiale, prevazuta in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE
Contrasemneaza:
p. Ministrul de stat,
ministrul administratiei si internelor,
Toma Zaharia,
secretar de stat
Ministrul delegat
pentru administratia publica,
Gheorghe Emacu
Ministrul muncii,
solidaritatii sociale si familiei,
Dan Mircea Popescu
p. Ministrul finantelor publice,
Maria Manolescu,
secretar de stat
ANEXA 1
METODOLOGIA
privind criteriile de dimensionare a numarului de functii din aparatul
serviciilor publice comunitare de evidenta a persoanelor, constituirea
patrimoniului si managementul resurselor umane, financiare si materiale
Art. 1
(1) In subordinea fiecarui consiliu local al comunelor, oraselor,
municipiilor, precum si a consiliilor locale ale sectoarelor municipiului
Bucuresti se organizeaza cate un serviciu public comunitar local de evidenta a
persoanelor.
(2) In subordinea fiecarui consiliu judetean se organizeaza cate un
serviciu public comunitar judetean de evidenta a persoanelor, iar in subordinea
Consiliului General al Municipiului Bucuresti se organizeaza Serviciul public
comunitar de evidenta a persoanelor al municipiului Bucuresti.
Art. 2
Fiecare serviciu public comunitar judetean de evidenta a persoanelor,
precum si Serviciul public comunitar de evidenta a persoanelor al municipiului
Bucuresti pot avea in structura servicii, birouri sau, dupa caz, compartimente
de stare civila, de evidenta a persoanelor, de informatica, precum si alte
compartimente necesare indeplinirii competentelor prevazute de lege, stabilite prin
hotarare a consiliului judetean, respectiv a Consiliului General al
Municipiului Bucuresti, cu respectarea prevederilor art. XVI din titlul III al
cartii a II-a din Legea nr. 161/2003 privind unele masuri pentru asigurarea
transparentei in exercitarea demnitatilor publice, a functiilor publice si in
mediul de afaceri, prevenirea si sanctionarea coruptiei, cu modificarile si
completarile ulterioare.
Art. 3
Statul de functii, numarul de posturi si regulamentul de functionare ale
fiecarui serviciu public comunitar judetean de evidenta a persoanelor, precum
si ale Serviciului public comunitar de evidenta a persoanelor al municipiului
Bucuresti se stabilesc prin hotarare a consiliului judetean, respectiv a
Consiliului General al Municipiului Bucuresti, cu avizul Inspectoratului
National pentru Evidenta Persoanelor.
Art. 4
(1) Structura organizatorica, statul de functii, numarul de posturi si
regulamentul de organizare si functionare ale serviciilor publice comunitare
locale de evidenta a persoanelor se stabilesc prin hotarare a consiliilor
locale, cu avizul Inspectoratului National pentru Evidenta Persoanelor.
(2) Numarul de posturi aferent fiecarui serviciu public comunitar local de
evidenta a persoanelor se stabileste in conditiile alin. (1), in functie de
numarul populatiei din unitatea administrativ-teritoriala deservita, dupa cum
urmeaza:
a) cel putin 35 de posturi pentru o populatie de peste 300.000 de
locuitori;
b) cel putin 30 de posturi pentru o populatie intre 250.001 si 300.000 de
locuitori;
c) cel putin 25 de posturi pentru o populatie intre 200.001 si 250.000 de
locuitori;
d) cel putin 20 de posturi pentru o populatie intre 100.001 si 200.000 de
locuitori;
e) cel putin 15 posturi pentru o populatie intre 50.001 si 100.000 de
locuitori.
(3) Daca numarul populatiei din unitatea administrativ-teritoriala
respectiva este mai mic de 50.000 de locuitori, numarul posturilor serviciilor
publice comunitare locale de evidenta a persoanelor se stabileste dupa criteriul
"un post la 10.000 de locuitori", dar nu mai putin de 3 posturi
pentru fiecare serviciu public comunitar local de evidenta a persoanelor.
(4) La nivelul serviciilor publice comunitare locale de evidenta a
persoanelor ale sectoarelor municipiului Bucuresti, dimensionarea numarului de
posturi se va face dupa criteriul "un post la 6.000 de locuitori", la
care se adauga posturile necesare pentru constituirea compartimentelor de
informatica.
Art. 5
(1) Posturile necesare functionarii serviciilor publice comunitare judetene
de evidenta a persoanelor se asigura din posturile aprobate potrivit statelor
de functii ale birourilor de evidenta a populatiei din cadrul serviciilor
judetene de evidenta informatizata a persoanelor si din cele aflate in cadrul compartimentelor
de stare civila din aparatul propriu al consiliilor judetene.
(2) Posturile necesare functionarii serviciilor publice comunitare locale
de evidenta a persoanelor se asigura din posturile aprobate potrivit statelor
de functii ale birourilor sau formatiunilor locale de evidenta informatizata a
persoanelor si din cele aflate in cadrul oficiilor de stare civila ale
consiliilor locale.
(3) Posturile necesare functionarii Serviciului public comunitar de
evidenta a persoanelor al municipiului Bucuresti se asigura din posturile
aprobate potrivit statelor de functii ale Sectorului de evidenta a populatiei
din cadrul Serviciului Independent de Evidenta Informatizata a Persoanelor al
Municipiului Bucuresti si din cele aflate in compartimentul de stare civila din
aparatul propriu al Consiliului General al Municipiului Bucuresti.
(4) Numarul posturilor prevazute la alin. (1) - (3), precum si al celor
necesare functionarii serviciilor publice comunitare infiintate in conditiile
legii, in unitatile administrativ-teritoriale in care nu au functionat
formatiuni teritoriale de evidenta a persoanelor, poate fi suplimentat sau,
dupa caz, stabilit prin hotarare a consiliilor locale, judetene ori a
Consiliului General al Municipiului Bucuresti, cu aplicarea corespunzatoare a
prevederilor art. 4 alin. (2).
Art. 6
Personalul serviciilor publice comunitare de evidenta a persoanelor este
format din politisti detasati in conditiile legii, functionari publici si
personal contractual.
Art. 7
(1) Politistii detasati in conditiile legii la serviciile publice
comunitare de evidenta a persoanelor se numesc pe functii similare celor avute
la structurile teritoriale de evidenta informatizata a persoanelor, in masura
in care exista asemenea functii in statele de organizare ale acestor servicii.
(2) Drepturile cuvenite politistilor prevazuti la alin. (1) se asigura din
bugetele locale ale unitatilor administrativ-teritoriale in subordinea carora
sunt organizate serviciile publice comunitare de evidenta a persoanelor la care
au fost detasati, precum si din bugetul Ministerului Administratiei si
Internelor, in conditiile legii.
Art. 8
(1) Personalul serviciilor publice comunitare de evidenta a persoanelor,
incadrat pe posturile prevazute la art. 5 alin. (1) - (3), beneficiaza de
stabilitate in functie, iar in cazul personalului contractual si al
functionarilor publici, acestia isi pastreaza toate drepturile dobandite
anterior.
(2) Gestionarea activitatii de resurse umane pentru politistii detasati la
serviciile publice comunitare de evidenta a persoanelor se face de catre
structura de specialitate din Inspectoratul National pentru Evidenta
Persoanelor.
Art. 9
(1) Numirea si eliberarea din functie a sefilor serviciilor publice
comunitare judetene de evidenta a persoanelor si al Serviciului public
comunitar de evidenta a persoanelor al municipiului Bucuresti se fac de catre
consiliile judetene, respectiv Consiliul General al Municipiului Bucuresti, cu
avizul Inspectoratului National pentru Evidenta Persoanelor, in conditiile
legii.
(2) Numirea si eliberarea din functie a sefilor serviciilor publice
comunitare locale de evidenta a persoanelor se fac de catre consiliile locale,
cu avizul Inspectoratului National pentru Evidenta Persoanelor, in conditiile
legii.
Art. 10
(1) Functiile vacante din cadrul serviciilor publice comunitare de evidenta
a persoanelor se ocupa in conditiile legii.
(2) Criteriile privind selectionarea personalului si organizarea
concursurilor sau a examenelor pentru ocuparea functiilor prevazute in statele
de functii ale serviciilor publice comunitare de evidenta a persoanelor se
stabilesc in mod unitar la nivelul intregii tari, in conditiile legii, dupa cum
urmeaza:
a) de catre Inspectoratul National pentru Evidenta Persoanelor, in cazul
politistilor si personalului contractual;
b) de catre Inspectoratul National pentru Evidenta Persoanelor, impreuna cu
Agentia Nationala a Functionarilor Publici, in cazul functionarilor publici.
Art. 11
(1) Preluarea de catre consiliile locale, judetene, respectiv de catre
Consiliul General al Municipiului Bucuresti, de la Ministerul Administratiei si
Internelor a activitatii structurilor teritoriale ale Directiei de evidenta a
populatiei, respectiv a personalului si fondurilor financiare pentru asigurarea
cheltuielilor curente si de capital aferente acestei activitati, prevazute
pentru anul 2005, inclusiv a cheltuielilor de personal pentru politistii
detasati la serviciile publice comunitare locale, judetene, respectiv la
Serviciul public comunitar de evidenta a persoanelor al municipiului Bucuresti,
se face prin protocol incheiat intre partile implicate, pana la data de 31
decembrie 2004.
(2) Bunurile mobile si imobile care au fost destinate activitatilor de
evidenta a persoanelor si transmise, in conditiile legii, din proprietatea
publica sau privata a statului si din administrarea Ministerului Administratiei
si Internelor in proprietatea publica a unitatilor administrativ-teritoriale si
in administrarea consiliilor locale se exploateaza numai de catre serviciile
publice comunitare pentru evidenta persoanelor, potrivit destinatiei lor.
(3) Necesarul minim de dotari cu materiale si alte bunuri destinate
desfasurarii activitatii serviciilor publice comunitare de evidenta a
persoanelor se stabileste in mod unitar la nivelul tarii, prin normative
elaborate de Inspectoratul National pentru Evidenta Persoanelor.
(4) Schimbarea destinatiei bunurilor prevazute la alin. (2) de catre
consiliile locale se poate face, cu avizul Inspectoratului National pentru
Evidenta Persoanelor, numai daca se asigura in continuare conditiile necesare
bunei functionari a serviciilor publice comunitare de evidenta a persoanelor,
cu indeplinirea normativelor privind necesarul minim de dotari prevazut la
alin. (3).
(5) Dotarea serviciilor publice comunitare de evidenta a persoanelor,
constituite in conditiile legii, se stabileste de consiliile locale, cu avizul
Inspectoratului National pentru Evidenta Persoanelor referitor la indeplinirea
normativelor privind necesarul minim de dotari prevazut la alin. (3).
Art. 12
Activitatea de management financiar al serviciilor publice comunitare de
evidenta a persoanelor se desfasoara prin structurile specializate ale
consiliilor unitatilor administrativ teritoriale, sub coordonarea
Inspectoratului National pentru Evidenta Persoanelor, care stabileste in mod
unitar la nivelul tarii normativele de cheltuieli minime necesare pentru
intretinerea dotarilor acestor servicii.