Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 637 din 12 august 2009

pentru aprobarea categoriilor de cheltuieli eligibile efectuate în cadrul componentei de Asistenta tehnica a Programului operational comun Romania-Ucraina-Republica Moldova 2007-2013

ACT EMIS DE: MINISTERUL DEZVOLTARII REGIONALE SI LOCUINTEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 576 din 19 august 2009



In conformitate cu prevederile art. 33 din Regulamentul (CE) nr. 951/2007 al Comisiei de stabilire a normelor de aplicare a programelor de cooperare transfrontalieră finanţate în cadrul Regulamentului (CE) nr. 1.638/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului de stabilire a dispoziţiilor generale privind instituirea unui instrument european de vecinătate şi parteneriat,

având în vedere art. 11 alin. (1) lit. b) din Hotărârea Guvernului nr. 33/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Dezvoltării Regionale şi Locuinţei, cu modificările ulterioare,

în temeiul art. 12 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 33/2009, cu modificările ulterioare,

ministrul dezvoltării regionale şi locuinţei emite următorul ordin:

Art. 1. - Prin prezentul ordin sunt reglementate categoriile de cheltuieli eligibile efectuate în cadrul componentei de Asistenţă tehnică a Programului operaţional comun România- Ucraina-Republica Moldova 2007-2013, denumit în continuare Program.

Art. 2. - Beneficiarii activităţilor de asistenţă tehnică finanţate din Program sunt:

a) Autoritatea comună de management pentru Programul operaţional comun România-Ucraina-Republica Moldova 2007-2013, constituită în cadrul Ministerului Dezvoltării Regionale şi Locuinţei conform Hotărârii Guvernului nr. 33/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Dezvoltării Regionale şi Locuinţei, cu modificările ulterioare, care include Direcţia cooperare teritorială internaţională ca unitate operaţională, Direcţia generală autorizare şi plăţi programe ca unitate financiară şi Direcţia audit intern ca unitate de audit intern;

b) Secretariatul tehnic comun pentru Programul operaţional comun România-Ucraina-Republica Moldova 2007-2013, localizat în cadrul Biroului Regional pentru Cooperare Transfrontalieră Suceava şi în cadrul Biroului Regional pentru Cooperare Transfrontalieră laşi şi având oficii ale Secretariatului tehnic comun în Ucraina şi Republica Moldova;

c)  Autoritatea de audit a Programului operaţional comun România-Ucraina-Republica Moldova 2007-2013 din cadrul Curţii de Conturi a României.

Art. 3. - Cheltuielile pentru implementarea activităţilor din cadrul componentei de Asistenţă tehnică sunt considerate eligibile astfel:

a)  de la data aprobării oficiale a Programului de către Comisia Europeană, pentru Autoritatea comună de management;

b) de la data intrării în vigoare a Acordului de implementare a Programului, încheiat între Autoritatea comună de management şi Secretariatul tehnic comun, pentru Secretariatul tehnic comun, inclusiv pentru oficiile acestuia din Ucraina şi Republica Moldova;

c)  de la data intrării în vigoare a Contractului de finanţare, încheiat între Autoritatea de management şi Autoritatea de audit, pentru Autoritatea de audit.

Art. 4. - Cheltuielile pentru implementarea activităţilor din cadrul componentei de Asistenţă tehnică sunt considerate eligibile dacă:

a)  sunt necesare pentru implementarea Programului în conformitate cu criteriile definite de Program şi de Comitetul comun de monitorizare;

b) sunt conforme cu principiile unui management financiar sănătos;

c)   sunt înregistrate în contabilitate, sunt identificabile, verificabile şi susţinute de documente justificative originale;

d)  sunt efectuate cu respectarea procedurilor de achiziţii corespunzătoare.

Art. 5. - (1) Pentru toate tipurile de cheltuieli considerate eligibile în cadrul componentei de Asistenţă tehnică a Programului se respectă reglementările prevăzute în legislaţia naţională şi comunitară în vigoare.

(2) Cheltuielile deja finanţate integral sau parţial prin alte instrumente financiare naţionale, europene sau internaţionale nu reprezintă cheltuieli eligibile.

Art. 6. - (1) Sunt considerate eligibile numai acele cheltuieli care sunt însoţite de facturi, în conformitate cu prevederile legislaţiei naţionale, sau de alte documente contabile cu valoare probantă, echivalente facturilor, pe baza cărora cheltuielile să fie înregistrate în contabilitatea beneficiarului, certificate şi identificate.

(2) In vederea certificării conformităţii cu originalul, beneficiarii vor prezenta controlorilor de prim nivel toate documentele originale.

Art. 7. - (1) Sunt considerate eligibile cheltuielile de personal, inclusiv contribuţiile salariale suportate de către angajator, ale personalului de conducere şi de execuţie încadrat cu contract individual de muncă pe durată determinată sau nedeterminată, cu normă parţială sau întreagă de lucru, având atribuţii în procesul de gestionare şi implementare a Programului, încadrat în Secretariatul tehnic comun pentru Programul operaţional comun România - Ucraina - Republica Moldova 2007-2013, dacă sunt respectate prevederile legislaţiei naţionale.

(2) Sunt considerate eligibile cheltuielile de personal, inclusiv contribuţiile salariale suportate de către angajator, ale personalului încadrat cu contract individual de muncă pe durată determinată sau nedeterminată, cu normă parţială sau întreagă de lucru, pentru activităţile adiacente de natură tehnică, financiar contabilă, juridică, resurse umane sau audit cu atribuţii în implementarea Programului, încadrat în structura Biroului Regional de Cooperare Transfrontalieră Suceava şi a Biroului Regional de Cooperare Transfrontalieră laşi.

(3)  Primele şi orele suplimentare sunt considerate eligibile dacă sunt respectate prevederile legislaţiei naţionale în vigoare şi sunt acordate/efectuate cu acordul prealabil al Autorităţii comune de management.

(4)  Cheltuielile de personal prevăzute la alin. (1) şi (2) se decontează conform contractului individual de muncă pe durată determinată sau nedeterminată sau proporţional cu timpul efectiv lucrat pentru Program. Acesta reiese din fişa de pontaj aferent atribuţiilor specifice gestionării şi implementării Programului sau activităţilor adiacente gestionării şi implementării Programului.

Art. 8. - Cheltuielile pentru transport internaţional, inclusiv taxe de aeroport, transport naţional, transport local, cazare şi diurnă/indemnizaţie zilnică de delegare, în conformitate cu baremurile stabilite prin legislaţia naţională privind instituţiile publice şi aprobate de Comitetul comun de monitorizare, sunt eligibile astfel:

a)  pentru personalul Autorităţii comune de management, precum şi pentru invitaţii acestora pentru participarea la reuniunile Comitetului comun de monitorizare, întâlniri de lucru, alte tipuri de reuniuni, conferinţe, colocvii, mese rotunde, seminarii, alte evenimente de informare şi comunicare aferente Programului, activităţi de instruire, vizite de monitorizare la proiecte şi la Secretariatul tehnic comun;

b)   pentru personalul Secretariatului tehnic comun şi al oficiilor acestuia pentru participarea la reuniunile Comitetului comun de monitorizare, întâlniri de lucru, alte tipuri de reuniuni, conferinţe, colocvii, mese rotunde, seminarii, alte evenimente de informare şi comunicare aferente Programului, activităţi de instruire, vizite de monitorizare la proiecte şi la Secretariatul tehnic comun;

c) pentru personalul Autorităţii de audit pentru participarea la activităţi de instruire, misiuni de audit la proiecte şi la Secretariatul tehnic comun;

d)  pentru membrii Comitetului comun de monitorizare sau supleanţii ori delegaţii acestora pentru participarea la reuniunile Comitetului comun de monitorizare, întâlniri de lucru, alte tipuri de reuniuni, conferinţe, colocvii, mese rotunde, seminarii, activităţi de instruire, alte evenimente de informare şi comunicare aferente Programului;

e)  pentru membrii Comitetului de evaluare care participă la şedinţele acestuia.

Art. 9. - Categoriile de cheltuieli eligibile pentru servicii sunt următoarele:

a) cheltuielile pentru efectuarea de studii, analize, rapoarte în concordanţă cu obiectivele Programului;

b)  cheltuielile cu auditul, în cazul externalizării acestor servicii;

c) cheltuielile cu publicitatea şi informarea - organizarea de evenimente, conferinţe, colocvii, mese rotunde, seminarii, prezentări şi alte asemenea evenimente, campanii publicitare, cheltuieli aferente paginii de internet a Programului, cheltuielile cu publicaţiile şi materialele promotionale, în scopul implementării Programului;

d)  cheltuielile efectuate pentru organizarea de reuniuni de lucru ale Comitetului comun de monitorizare, Comitetului de evaluare, grupurilor de lucru, precum şi ale altor comitete înfiinţate pentru gestionarea Programului, întâlniri de lucru, alte tipuri de reuniuni;

e)  cheltuielile cu închirierea de mijloace de transport în scopul implementării Programului;

f) cheltuielile efectuate cu instruirea personalului, implicat în gestionarea şi implementarea Programului;

g) cheltuielile efectuate cu traduceri şi interpretariat necesare gestionării şi implementării Programului;

h) cheltuielile pentru consultanţă şi expertiză tehnică, economico-financiară, contabilă, fiscală, juridică, în domeniile necesare gestionării şi implementării Programului;

i) cheltuielile de poştă şi curierat pentru documentele aferente Programului;

j) cheltuielile pentru servicii informatice: întreţinere şi reparare echipamente informatice, de comunicaţii şi periferice; întreţinere, actualizare şi dezvoltare de aplicaţii informatice ale echipamentelor folosite în gestionarea şi implementarea Programului;

k) cheltuieli pentru închirierea de săli şi spaţii;

l) cheltuieli pentru servicii de catering;

m) cheltuielile de arhivare a documentelor aferente Programului;

n) alte cheltuieli cu servicii necesare gestionării şi implementării Programului.

Art. 10. - (1) In categoria cheltuielilor eligibile pentru achiziţia de active fixe corporale se includ cheltuielile pentru achiziţia de echipamente de tehnologia informaţiilor şi comunicaţiilor, birotică, mobilier, autoturisme, inclusiv serviciile de întreţinere şi reparaţii echipamente şi autoturisme; asigurările obligatorii pentru autoturisme achiziţionate din fondurile Programului.

(2) Achiziţia de autoturisme este eligibilă în următoarele condiţii:

a) este justificată de necesităţi derivate din implementarea Programului;

b) valoarea cheltuielilor eligibile nu poate depăşi echivalentul în lei a 15.000 euro pentru fiecare autoturism achiziţionat;

c) sunt respectate obligaţiile beneficiarului privind'informarea şi publicitatea.

(3) In categoria cheltuielilor eligibile pentru achiziţia de active fixe necorporale se includ cheltuielile pentru achiziţia de aplicaţii informatice, brevete, licenţe şi mărci.

(4)  Cheltuielile pentru achiziţia obiectelor de inventar sunt eligibile.

(5)  Sunt eligibile cheltuielile cu materialele consumabile necesare desfăşurării în bune condiţii a activităţii beneficiarilor.

Art. 11. - Cheltuielile cu lucrările, în scopul igienizării şi amenajării, sunt considerate eligibile pentru sediile Secretariatului tehnic comun şi Autorităţii comune de management.

Art. 12. - (1) Sunt eligibile cheltuielile cu comisioanele bancare la deschiderea şi administrarea conturilor separate necesare pe perioada implementării Programului conform solicitării Autorităţii comune de management, precum şi cele aferente transferurilor bancare transnaţionale.

(2)  Sunt eligibile cheltuielile cu taxele aferente participării personalului implicat în gestionarea şi implementarea Programului la sesiuni de instruire şi evenimente direct legate de implementarea Programului.

(3) Sunt eligibile cheltuielile cu taxele notariale, dacă acestea sunt efectuate în legătură directă cu operaţiunea şi sunt necesare pentru implementarea activităţilor eligibile ale Programului.

(4)   Taxa pe valoarea adăugată, aferentă cheltuielilor efectuate, este eligibilă cu condiţia ca beneficiarul să dovedească prin mijloace legale faptul'că nu o recuperează din alte surse.

(5) Sunt eligibile cheltuielile cu taxele de viză şi asigurările de sănătate, dacă acestea sunt efectuate în legătură directă cu operaţiunea şi sunt necesare pentru implementarea activităţilor eligibile ale Programului.

Art. 13. - (1) In categoria cheltuielilor generale de administraţie se includ cheltuielile efectuate pentru: închirierea sediului Secretariatului tehnic comun; plata utilităţilor: apă curentă, energie termică, energie electrică, apă, canalizare, salubritate, gaze naturale; birotică, multiplicare şi fotocopiere, servicii poştale şi de curierat, telefon, fax, internet; achiziţionarea materialelor şi serviciilor de întreţinere a sediului; cheltuielile de protocol, precum şi alte cheltuieli absolut necesare pentru implementarea proiectului.

(2) Cheltuielile generale de administraţie sunt eligibile după cum urmează:

a) în cuantum de maximum 10% din totalul costurilor eligibile rambursate ale contractului pentru Secretariatul tehnic comun;

b) în cuantum de maximum 5% din totalul costurilor eligibile rambursate pentru Autoritatea comună de management.

(3) Metoda de calcul folosită pentru calculul pro-ratei pentru decontarea cheltuielilor generale de administraţie se va stabili de către Autoritatea comună de management şi se va ataşa ca anexă la contractul de finanţare, respectiv decizia de finanţare.

Art. 14. - (1) Bugetul anual de Asistenţă tehnică al Programului aferent Autorităţii comune de management şi Secretariatului tehnic comun poate cuprinde o rezervă în cuantum de maximum 5% din suma totală alocată pentru fiecare dintre aceşti beneficiari, care va putea fi utilizată numai pentru cheltuielile'eligibile stipulate în prezentul ordin.

(2) Rezerva stipulată la alin. (1) poate fi cheltuită de către Secretariatul tehnic comun numai cu aprobarea prealabilă a Autorităţii comune de management.

Art. 15. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul dezvoltării regionale şi locuinţei,

Vasile Blaga


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 637/2009

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 637 din 2009
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu