E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 59 din 11 februarie 2005

privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 158/1999 privind regimul de control al exporturilor, importurilor si altor operatiuni cu produse militare, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 595/2004

ACT EMIS DE: MINISTERUL AFACERILOR EXTERNE


SmartCity3

              AGENTIA NATIONALA DE CONTROL AL EXPORTURILOR
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 143 din 17 februarie 2005

    In conformitate cu prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 158/1999 privind regimul de control al exporturilor, importurilor si altor operatiuni cu produse militare, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 595/2004,

    presedintele Agentiei Nationale de Control al Exporturilor emite urmatorul ordin:

    Art. 1
    Se aproba Normele metodologice de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 158/1999 privind regimul de control al exporturilor, importurilor si altor operatiuni cu produse militare, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 595/2004, prevazute in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 2
    Prezentul ordin intra in vigoare in termen de 30 de zile de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
    Art. 3
    La data intrarii in vigoare a normelor metodologice prevazute la art. 1 se abroga Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Control al Exporturilor Strategice si al Interzicerii Armelor Chimice nr. 25/1999 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 158/1999 privind regimul exporturilor si importurilor de produse strategice, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 563 din 18 noiembrie 1999, completat prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Control al Exporturilor nr. 592/2004, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1.082 din 22 noiembrie 2004, si Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Control al Exporturilor Strategice si al Interzicerii Armelor Chimice nr. 159/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind autorizarea persoanelor juridice pentru efectuarea de operatiuni de comert exterior cu produse strategice in baza prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 158/1999 privind regimul exporturilor si importurilor de produse strategice, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 204 din 26 martie 2002, precum si orice alte prevederi contrare.

                      Presedintele Agentiei Nationale
                        de Control al Exporturilor,
                             Nineta Barbulescu

    ANEXA 1

                              NORME METODOLOGICE
de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 158/1999 privind regimul de control al exporturilor, importurilor si altor operatiuni cu produse militare, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 595/2004

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    (1) Prezentele norme metodologice privesc standardele de control al exporturilor, importurilor si altor operatiuni cu produse militare si reglementeaza modul de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 158/1999 privind regimul de control al exporturilor, importurilor si altor operatiuni cu produse militare, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 595/2004, denumita in continuare Ordonanta de urgenta.
    (2) Ansamblul normelor metodologice cuprinde, pe sectiuni, normele metodologice privind autorizarea, normele metodologice privind eliberarea, dinamica si utilizarea licentelor, normele metodologice privind eliberarea si utilizarea permiselor si normele metodologice privind relatia Guvern - industrie.
    Art. 2
    Termenii specifici utilizati in cuprinsul prezentelor norme metodologice, in conformitate cu prevederile Ordonantei de urgenta, sunt:
    a) produse militare - armamente, munitii, rachete, bombe, torpile, mine, vehicule terestre, aeriene si maritime si alte produse, echipamente si sisteme proiectate si realizate pentru scopuri militare, componente, parti si accesorii ale acestora, precum si software-ul si tehnologia aferenta pentru realizarea acestora;
    b) asistenta tehnica - orice sprijin tehnic referitor la dezvoltarea, fabricarea, asamblarea, testarea, intretinerea, repararea sau orice serviciu tehnic sub forma de instruire, perfectionare, transmisia de informatii sau calificari operationale ori servicii de consultanta pentru produse militare. Asistenta tehnica include si formele de asistenta transmise oral;
    c) operatiuni de comert exterior - operatiunile cu produse militare prevazute la art. 1 lit. a) si c) din Ordonanta de urgenta;
    d) transmisia de software sau tehnologie prin mijloace electronice - transmisia de software sau tehnologie prin mijloace electronice, prin fax, Internet ori prin telefon catre o destinatie din afara Romaniei; aceasta nu vizeaza transmiterea de tehnologie pe cale orala prin telefon decat in situatia in care un document sau parti pertinente din acesta sunt citite corespondentului prin telefon ori ii sunt descrise prin mijloace de o maniera sa obtina acelasi rezultat;
    e) activitatea de intermediere - activitatile desfasurate de o persoana privind:
    (i) negocierea sau organizarea tranzactiilor care presupun transferul dintr-o tara terta catre o alta tara terta de produse militare cuprinse in listele aprobate prin hotarare a Guvernului; sau
    (ii) cumpararea, vanzarea ori transferul de produse militare aflate in posesia sa dintr-o tara terta catre o alta tara terta.

    CAP. 2
    Autorizarea

    SECTIUNEA I
    Dispozitii generale

    Art. 3
    Agentia Nationala de Control al Exporturilor, denumita in continuare Agentia, elibereaza autorizatii pentru efectuarea de operatiuni de comert exterior cu produse militare, denumita in continuare autorizatie, la cererea persoanelor juridice interesate, in conformitate cu prevederile art. 10 si ale art. 21 alin. (2) lit. b) din Ordonanta de urgenta.
    Art. 4
    Autorizatia este documentul care atesta ca persoana juridica titulara indeplineste conditiile legale pentru a derula, in conformitate cu normele, standardele si recomandarile regimului de control al exporturilor, importurilor si altor operatiuni cu produse militare, urmatoarele operatiuni:
    a) exportul si importul, inclusiv reexportul si orice alte operatiuni comerciale de transfer, in regim definitiv sau temporar, din sau in afara teritoriului Romaniei;
    b) activitatea de intermediere.
    Art. 5
    (1) Agentia elibereaza autorizatii care pot fi:
    a) autorizatie care se acorda pentru una sau mai multe operatiuni de comert exterior cu produse militare si are valabilitate de maximum un an;
    b) in cazuri deosebite, la solicitarea motivata a persoanelor juridice, pentru rezolvarea unor situatii de urgenta se pot elibera autorizatii pentru o singura operatiune, cu specificarea produselor, care are valabilitate 60 de zile.
    (2) Pentru fiecare operatiune mentionata la art. 4 persoanele juridice titulare de autorizatie sunt obligate sa solicite Agentiei eliberarea de licente, potrivit prevederilor legale.
    Art. 6
    (1) In cadrul procesului de autorizare a operatiunilor de comert exterior cu produse militare prevazute la art. 4 lit. a) si b) solicitantul parcurge, dupa caz, urmatoarele etape:
    a) stabilirea caracterului de produs militar prin incadrarea in lista de armamente, munitii si alte produse militare supuse regimului de control la export si import, aprobata prin hotarare a Guvernului;
    b) incadrarea operatiunii care urmeaza sa fie realizata in una dintre categoriile prevazute la art. 4;
    c) consultarea Agentiei, dupa caz, privind corectitudinea incadrarii operatiunii care urmeaza sa fie realizata;
    d) completarea si depunerea formularului-tip de cerere de eliberare, insotit de documentatia prevazuta de prezentele norme metodologice;
    e) participarea activa la etapele procedurale stabilite prin prezentele norme metodologice;
    f) dupa notificarea telefonica, ridicarea autorizatiei eliberate de Agentie in termen de 10 zile, de catre persoana imputernicita.
    (2) Corelarea termenelor legale din cadrul procesului de autorizare si licentiere a operatiunilor de comert exterior cu produse militare cu termenele prevazute in documentele comerciale cade in responsabilitatea exclusiva a solicitantului.
    Art. 7
    (1) Persoanele juridice, inclusiv autoritatile publice care desfasoara operatiuni cu produse militare, trebuie sa desemneze o persoana fizica competenta si, dupa caz, o structura administrativa distincta, cu atributii si responsabilitati exprese in domeniul exporturilor, importurilor si altor operatiuni cu produse militare, denumit in continuare punct de contact (POC). Aceasta trebuie sa faca dovada cunoasterii in detaliu a legislatiei in domeniu si sa fie imputernicita cu derularea operatiunilor de export, import si a altor operatiuni cu produse militare in conformitate cu prevederile Ordonantei de urgenta.
    (2) Punctul de contact are urmatoarele obligatii:
    a) sa cunoasca legislatia romana in domeniul controlului exporturilor si familiarizarea cu principalele standarde, recomandari si linii directoare internationale elaborate de regimurile de control la care participa Romania;
    b) sa participe la Conferinta nationala anuala in domeniul controlului exporturilor si la alte activitati organizate de Agentie pentru informarea periodica a acestora cu privire la obligatiile care le revin in aplicarea Ordonantei de urgenta;
    c) sa se informeze cu privire la noutatile aparute in domeniul sistemului de control al exporturilor de produse militare, prin accesarea site-urilor Agentiei (www.ancex.ro, www.export-control.ro si altele) sau consultarea documentelor elaborate de aceasta;
    d) sa manifeste onestitate, transparenta, rigoare si responsabilitate in comunicarea cu expertii Agentiei.
    (3) In indeplinirea responsabilitatilor legate de regimul de control, POC are dreptul la consultanta din partea Agentiei, de a primi gratuit softul Programului intern de control si alte materiale documentare.

    SECTIUNEA a II-a
    Eliberarea autorizatiei

    Art. 8
    (1) In vederea efectuarii de operatiuni de comert exterior cu produse militare, persoanele juridice interesate vor solicita Agentiei eliberarea unei autorizatii.
    (2) Fac exceptie de la prevederile alin. (1) agentii economici din subordinea si coordonarea institutiilor din sistemul national de aparare si securitate nationala, care sunt autorizati de catre Ministerul Apararii Nationale.
    Art. 9
    (1) In vederea obtinerii autorizatiei solicitantii trebuie sa depuna la Agentie cererea de eliberare a autorizatiei si angajamentul, semnate de catre persoana abilitata sa angajeze raspunderea juridica a societatii (conform prevederilor statutare).
    (2) Cererea de eliberare a autorizatiei va fi insotita de urmatoarele documente:
    a) imputernicire pentru persoana fizica, alta decat managerul, care semneaza cererea si angajamentul si pentru POC;
    b) curriculum vitae pentru persoana care semneaza cererea si angajamentul si pentru POC, precum si o declaratie pe propria raspundere referitoare la neimplicarea in activitati interzise de Ordonanta de urgenta;
    c) cazierul judiciar;
    d) avizul Ministerului Apararii Nationale - Oficiul de Control al Importurilor si Exporturilor de Produse Speciale (OCIEPS), in copie, cu exceptia agentilor economici producatori, infiintati prin hotarare a Guvernului, la care statul este actionar majoritar;
    e) imputernicire pentru persoanele desemnate sa depuna sau sa ridice documentele la ori de la Agentie;
    f) certificatul de inregistrare la Oficiul National al Registrului Comertului, in copie;
    g) certificat constatator eliberat de Oficiul National al Registrului Comertului;
    h) documentele de infiintare si functionare, precum si actele aditionale intocmite ulterior, in copie, precum si, dupa caz, documentele din care sa rezulte stadiul procesului de privatizare;
    i) raportul de gestiune si ultimul bilant contabil, in copie;
    j) certificatele fiscale din care sa rezulte situatia la zi a platilor catre bugetul de stat;
    k) numerele conturilor in lei si in valuta;
    l) alte documente relevante pe care Agentia le poate solicita la depunerea dosarului sau pe parcursul procesului de autorizare, inclusiv planul de afaceri pentru anul in curs, contractele incheiate pentru derularea unor operatiuni de transferuri cu produse militare etc.
    (3) In cazul in care persoana juridica solicitanta a mai fost autorizata, va fi depus si raportul de activitate privind operatiunile de comert exterior cu produse militare, derulate pe baza documentelor eliberate de Agentie, conform unui format adoptat prin ordin al presedintelui Agentiei, completat cu alte informatii solicitate (actiuni de control din partea altor organe ale statului, altele decat Agentia, cu privire la activitatile din domeniul controlului exporturilor, de cate ori a solicitat procedura de urgenta, daca s-au aplicat amenzi contraventionale de catre Agentie etc.).

    SECTIUNEA a III-a
    Procedura de autorizare

    Art. 10
    (1) Cererea de eliberare a autorizatiei se solutioneaza in termen de cel mult 60 de zile de la data depunerii documentatiei complete la Agentie.
    (2) In cazul cererilor de eliberare a autorizatiei in regim de urgenta, termenul de solutionare este de 15 zile, iar domeniul de autorizare cuprinde o singura operatiune cu produse militare specificate expres si cu termen maxim de valabilitate de cel mult 60 de zile. Autorizatiile nu pot fi prelungite.
    Art. 11
    In cadrul termenului prevazut la art. 10 Agentia desfasoara activitati de verificare, documentare, evaluare si informare privind:
    a) modul de utilizare a autorizatiei si licentelor emise de Agentie;
    b) verificari, prin corpul de control, la sediul persoanei juridice solicitante, in scopul stabilirii existentei unui sediu social adecvat, a modului in care sunt asigurate premisele pentru cunoasterea si respectarea prevederilor legale in materie;
    c) organizarea intalnirii cu managerul, reprezentantul legal al persoanei juridice solicitante si POC in scopul evaluarii aspectelor de interes privind autorizarea;
    d) initierea constituirii POC, consolidarea fiselor de post si a modificarilor interne ale companiei in acest sens;
    e) analizarea, daca este cazul, a modului de realizare/conformitate cu sanctiunile administrative si contraventionale aplicate de Agentie pentru nerespectarea regimului national de control;
    f) modul de reprezentare si participare a persoanei juridice solicitante la manifestarile si seminariile organizate de Agentie, capacitatea de intelegere, informare, interpretare si conformitate cu standardele legale ale regimului de control, precum si participarea persoanelor cu responsabilitati in controlul exporturilor la activitatile de pregatire organizate de Agentie;
    g) cunoasterea embargourilor si regimurilor restrictive aplicate comertului cu produse militare;
    h) managementul de control al exporturilor militare existent in companie, in special diligenta profesionala, corectitudinea, promptitudinea si transparenta manifestate de solicitant;
    i) alte aspecte de interes privind participarea la targuri, expozitii sau licitatii interne ori internationale si alte date sau informatii care sa contureze imaginea pe piata a persoanei juridice solicitante;
    j) organizarea si desfasurarea activitatilor de evaluare a POC privind capacitatea de informare si conformitate cu reglementarile privind regimul de control al exporturilor, modul de cunoastere a obligatiilor internationale asumate de Romania in domeniul controlului exporturilor;
    k) in cazul in care persoana juridica solicitanta a mai fost autorizata, marimea capitalului social minim de 25.000 euro.
    Art. 12
    Eliberarea autorizatiei se aproba sau se respinge prin ordin al presedintelui Agentiei.
    Art. 13
    Cererea de eliberare a autorizatiei se respinge in oricare dintre urmatoarele situatii:
    a) persoana juridica solicitanta a detinut autorizatie eliberata de Agentie, nu a derulat nici un fel de operatiuni cu produse militare pe baza acesteia si nici nu face dovada ca detine un contract comercial referitor la transferuri de produse militare;
    b) impotriva unor persoane care angajeaza raspunderea juridica sau reprezinta persoana juridica solicitanta, conform documentelor depuse in sustinerea cererii de eliberare a autorizatiei, a fost emisa o hotarare judecatoreasca ramasa definitiva privind fapte penale;
    c) persoana juridica se afla in curs de executare silita ca urmare a intrarii in faliment;
    d) in obiectul de activitate al persoanei juridice nu sunt prevazute activitati care sa corespunda operatiunilor de comert exterior solicitate;
    e) durata de functionare a persoanei juridice, conform actelor de infiintare, a expirat;
    f) documentele privind sediul social nu mai au valabilitate;
    g) modificarile actelor de infiintare nu au fost declarate si inscrise la Oficiul National al Registrului Comertului;
    h) solicitantul nu are capabilitatea de a se conforma Ordonantei de urgenta si prezentelor norme metodologice si nici de a implementa programul intern de control;
    i) alte cazuri expres prevazute de Ordonanta de urgenta.
    Art. 14
    (1) In cazul respingerii cererii de eliberare a autorizatiei, persoana juridica solicitanta este informata in termen de 10 zile de la emiterea ordinului presedintelui Agentiei.
    (2) Persoana juridica poate solicita din nou autorizarea dupa inlaturarea cauzelor care au determinat respingerea cererii de eliberare a autorizatiei, dar nu mai devreme de 30 de zile de la data refuzului.

    SECTIUNEA a IV-a
    Regimul de autorizare

    Art. 15
    (1) Titularii de autorizatii eliberate de Agentie sau de Ministerul Apararii Nationale - OCIEPS au obligatia sa implementeze un program intern de control, intocmit conform instructiunilor din programul intern de control, adoptate prin ordin al presedintelui Agentiei.
    (2) In cazul persoanelor juridice care au mai fost autorizate de Agentie, cererea de autorizare este sustinuta de prezentarea Manualului de politici si proceduri privind implementarea programului intern de control si de o demonstratie practica, dupa caz, a managementului de control al exporturilor.
    Art. 16
    (1) In cazul persoanelor juridice care au mai fost autorizate de Agentie si care depun cerere de autorizare, noua autorizatie va fi eliberata luandu-se in considerare operatiunile si categoriile de produse militare care au facut obiectul licentelor realizate in perioada anterioara de autorizare.
    (2) In termenul de valabilitate a autorizatiei eliberate de Agentie titularul poate solicita extinderea autorizatiei pentru alte operatiuni sau categorii de produse militare.
    (3) In acest scop persoana juridica in cauza va depune o cerere de extindere a autorizatiei, impreuna cu cererea de eliberare a licentei individuale de export sau import corespunzatoare si cu alte documente relevante care sa justifice necesitatea si oportunitatea extinderii domeniului de autorizare.
    (4) Cererea de extindere a autorizatiei se aproba prin ordin al presedintelui Agentiei, pastrandu-se termenul limita de valabilitate a autorizatiei anulate, emisa anterior.
    Art. 17
    (1) Conditiile care au stat la baza eliberarii autorizatiei trebuie mentinute pe durata de valabilitate a acesteia.
    (2) Titularul autorizatiei este obligat sa declare Agentiei, in scris, in termen de cel mult 10 zile, orice modificare fata de datele inscrise in cererea de autorizare, in documentele anexate, precum si in autorizatie, aparute ulterior eliberarii acesteia.
    (3) In cazul in care asemenea modificari schimba conditiile in temeiul carora a fost emisa autorizatia, aceasta este anulata prin ordin al presedintelui Agentiei, iar declararea modificarilor poate fi considerata ca o noua cerere de autorizare.
    (4) Autorizatia poate fi utilizata numai de titularul acesteia, in scopurile pentru care a fost eliberata, cu respectarea limitelor si a conditiilor prevazute in aceasta, si nu poate fi cesionata direct sau indirect.
    (5) Autorizatia nu garanteaza eliberarea licentelor pentru operatiunile solicitate si nu poate fi folosita ca document de bonitate in relatiile comerciale.
    Art. 18
    (1) Daca titularul autorizatiei incalca prevederile Ordonantei de urgenta si ale prezentelor norme metodologice, Agentia poate suspenda sau anula autorizatia, dupa caz.
    (2) Suspendarea, anularea si retragerea autorizatiei se dispun prin ordin la presedintelui Agentiei.
    Art. 19
    Autorizatia se depune la Agentie in termen de 10 zile de la data expirarii sau, dupa caz, in termen de 5 zile de la data comunicarii de catre Agentie a masurii de suspendare, anulare si retragere a acesteia.
    Art. 20
    (1) Intreaga raspundere privind derularea operatiunilor de comert exterior autorizate, eficienta economica a acestora, inclusiv conditiile de realizare si corectitudinea pretului, respectarea reglementarilor nationale si a celor din tarile partenere si de tranzit, revine titularului de autorizatie.
    (2) Titularul este raspunzator de modul de utilizare a autorizatiei in conformitate cu conditiile in temeiul carora a fost eliberata.
    Art. 21
    (1) In cazul pierderii, deteriorarii sau furtului autorizatiei, titularul este obligat sa notifice Agentiei acest fapt.
    (2) In situatia mentionata la alin. (1), titularul va prezenta Agentiei, dupa caz, dovada publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a III-a, a anuntului de pierdere, exemplarul deteriorat sau confirmarea organului de politie care cerceteaza furtul, dupa caz.

    CAP. 3
    Eliberarea si utilizarea licentelor

    SECTIUNEA I
    Conformitatea cu standardele de control al exporturilor

    Art. 22
    (1) Operatiunile cu produse militare care se efectueaza pe baza de licente, potrivit Ordonantei de urgenta, sunt:
    a) exportul si importul, inclusiv reexportul si orice alte operatiuni comerciale de transfer, in regim definitiv sau temporar, din sau in afara teritoriului Romaniei;
    b) activitatea de intermediere definita prin activitatile desfasurate de o persoana privind:
    1. negocierea sau organizarea tranzactiilor care presupun transferul dintr-o tara terta catre o alta tara terta de produse militare cuprinse in listele aprobate prin hotarare a Guvernului;
    2. cumpararea, vanzarea ori transferul de produse militare aflate in posesia sa, dintr-o tara terta catre o alta tara terta.
    (2) Operatiunile de export, definite conform Codului vamal al Romaniei in vigoare, pentru care se elibereaza licente, sunt definitive, inclusiv dupa perfectionare activa, si temporare.
    (3) Operatiunile de import, definite conform Codului vamal al Romaniei in vigoare, pentru care se elibereaza licente, sunt definitive, inclusiv dupa perfectionare pasiva, si temporare.
    (4) Activitatea de intermediere se efectueaza numai pe baza de licente individuale.
    Art. 23
    (1) Licentele de export, de import si de intermediere reprezinta acte administrative prin care se realizeaza regimul de control al operatiunilor cu produse militare in conformitate cu prevederile Ordonantei de urgenta.
    (2) Licenta este unicul document care confera dreptul unei persoane autorizate sa efectueze operatiuni cu produse militare supuse regimului de control, in conformitate cu prevederile Ordonantei de urgenta.
    (3) Categoriile de licente care se elibereaza de catre Agentie sunt:
    a) licente individuale, care se acorda unei persoane romane autorizate, pentru efectuarea unei operatiuni cu unul sau mai multe produse militare din aceeasi categorie, catre sau de la un singur partener extern;
    b) licente globale, care se acorda unei persoane romane autorizate, pentru efectuarea de operatiuni cu unul sau mai multe produse militare, din aceeasi categorie, catre sau de la mai multi parteneri externi;
    c) licente individuale de intermediere.

    SECTIUNEA a II-a
    Procedura de licentiere

    Art. 24
    (1) Formularele-tip sunt tiparite in trei exemplare, de culori diferite, astfel:
    a) formularele-tip pentru cererile de licente - licente, inclusiv anexele corespunzatoare:
    1. exemplarul pentru titular - culoarea verde;
    2. exemplarul pentru vama - culoarea rosie; nu se utilizeaza in situatia licentei pentru activitati de intermediere;
    3. exemplarul pentru Agentie - culoarea albastra;
    b) formularele-tip pentru certificatele internationale de import, certificatele de control al livrarii si anexele corespunzatoare:
    1. exemplarul pentru titular - culoarea verde;
    2. exemplarul pentru partenerul extern - culoarea rosie;
    3. exemplarul pentru Agentie - culoarea albastra.

    NOTA:
    Formularele-tip pentru cererile de certificate internationale de import, certificate de control al livrarii sunt tiparite intr-un singur exemplar, de culoare albastra.
    (2) Formularele-tip pentru declaratia destinatarului final, inclusiv anexele corespunzatoare, sunt tiparite in doua exemplare, de culori diferite, astfel:
    1. exemplarul pentru titular - culoarea rosie;
    2. exemplarul pentru Agentie - culoarea albastra.

    Art. 25
    Pentru eliberarea licentelor individuale de export persoanele autorizate vor depune la Agentie, in raport de tipul operatiunii, urmatoarele documente:
    25.1. Exportul definitiv:
    a) adresa de inaintare in vederea examinarii si aprobarii cererii de licenta, in care se va preciza evaluarea proprie sau a Agentiei referitoare la incadrarea produselor in listele cu produsele militare supuse regimului de control, aprobate prin hotarare a Guvernului;
    b) cererea de licenta, completata pe formularul-tip, conform instructiunilor specificate pe formularul-tip de culoare verde, semnata de catre persoana care are dreptul sa angajeze raspunderea juridica a societatii; in cazul agentilor economici din subordinea si coordonarea institutiilor din sistemul national de aparare si securitate nationala cererea de licenta va fi avizata de Ministerul Apararii Nationale;
    c) autorizatia de export cu produse militare, emisa de Ministerul Apararii Nationale pentru agentii economici din subordinea si coordonarea institutiilor din sistemul national de aparare si securitate nationala, in copie;
    d) certificatul international de import sau un document echivalent, in original, emis ori certificat de autoritatea competenta din tara importatorului, prin care aceasta se angajeaza sa respecte destinatia si utilizarea finala, declarate, si sa nu mai exporte produsele importate decat cu aprobarea prealabila, scrisa, a Agentiei sau a autoritatilor romane abilitate potrivit Ordonantei de urgenta;
    e) comanda sau contractul in copie, certificat de catre persoana care are dreptul sa angajeze raspunderea juridica a societatii sau autentificat de catre notarul public, dupa caz; in situatia comenzilor/contractelor in valoare de peste 250.000 euro, copiile vor fi autentificate de catre notarul public;
    f) factura/factura pro forma in copie, certificata de catre persoana care are dreptul sa angajeze raspunderea juridica a societatii;
    g) alte documente relevante:
    1. profilul firmei partenere cu date privind adresa, reprezentantii legali, obiectul de activitate, bonitatea financiara, contul bancar;
    2. avizul Comisiei Nationale pentru Controlul Activitatilor Nucleare pentru produse militare care contin surse de radiatii ionizante.

    NOTA:
    Documentele clasificate, necesare in procesul de evaluare a cererilor de licenta, se vor transmite Agentiei in conformitate cu prevederile Legii nr. 182/2002 privind protectia informatiilor clasificate si ale Hotararii Guvernului nr. 585/2002 pentru aprobarea Standardelor nationale de protectie a informatiilor clasificate in Romania.

    25.2. Export definitiv dupa perfectionare activa:
    a) adresa de inaintare in vederea examinarii si aprobarii cererii de licenta, in care se va preciza evaluarea proprie sau a Agentiei referitoare la incadrarea produselor in listele cu produsele militare supuse regimului de control, aprobate prin hotarare a Guvernului;
    b) cererea de licenta, completata pe formularul-tip, conform instructiunilor specificate pe formularul-tip de culoare verde, semnata de catre persoana care are dreptul sa angajeze raspunderea juridica a societatii; in cazul agentilor economici din subordinea si coordonarea institutiilor din sistemul national de aparare si securitate nationala cererea de licenta va fi avizata de Ministerul Apararii Nationale;
    c) autorizatia de export cu produse militare, emisa de Ministerul Apararii Nationale pentru agentii economici din subordinea si coordonarea institutiilor din sistemul national de aparare si securitate nationala, in copie;
    d) certificatul international de import sau un document echivalent, in original, emis ori certificat de autoritatea competenta din tara importatorului, prin care aceasta se angajeaza sa respecte destinatia si utilizarea finala, declarate, si sa nu mai exporte produsele importate decat cu aprobarea prealabila, scrisa, a Agentiei sau a autoritatilor romane abilitate potrivit Ordonantei de urgenta;
    e) comanda sau contractul in copie, certificat de catre persoana care are dreptul sa angajeze raspunderea juridica a societatii sau autentificat de catre notarul public, dupa caz; in situatia comenzilor/contractelor in valoare de peste 250.000 euro, copiile vor fi autentificate de catre notarul public;
    f) factura/factura pro forma in copie, certificata de catre persoana care are dreptul sa angajeze raspunderea juridica a societatii;
    g) autorizatia de perfectionare activa, emisa de Autoritatea Nationala a Vamilor, in copie;
    h) alte documente relevante:
    1. profilul firmei partenere cu date privind adresa, reprezentantii legali, obiectul de activitate, bonitatea financiara, contul bancar;
    2. avizul Comisiei Nationale pentru Controlul Activitatilor Nucleare pentru produse militare care contin surse de radiatii ionizante.

    NOTA:
    1. Documentele clasificate, necesare in procesul de evaluare a cererilor de licenta, se vor transmite Agentiei in conformitate cu prevederile Legii nr. 182/2002 si ale Hotararii Guvernului nr. 585/2002.
    2. Titularul de licenta de export definitiv dupa perfectionare activa are obligatia ca dupa derularea operatiunii, dar nu mai tarziu de 4 luni de la data efectuarii acesteia, sa prezinte la Agentie documente care sa ateste intrarea pe teritoriul vamal al partenerului extern a produselor respective, precum si faptul ca acestea au fost receptionate (cantitativ si/sau calitativ) de partenerul extern.

    25.3. Export temporar in regim de perfectionare pasiva:
    a) adresa de inaintare in vederea examinarii si aprobarii cererii de licenta, in care se va preciza evaluarea proprie sau a Agentiei referitoare la incadrarea produselor in listele cu produsele militare supuse regimului de control, aprobate prin hotarare a Guvernului;
    b) cererea de licenta, completata pe formularul-tip, conform instructiunilor specificate pe formularul-tip de culoare verde, semnata de catre persoana care are dreptul sa angajeze raspunderea juridica a societatii; in cazul agentilor economici din subordinea si coordonarea institutiilor din sistemul national de aparare si securitate nationala cererea de licenta va fi avizata de Ministerul Apararii Nationale;
    c) autorizatia de export cu produse militare, emisa de Ministerul Apararii Nationale pentru agentii economici din subordinea si coordonarea institutiilor din sistemul national de aparare si securitate nationala, in copie;
    d) declaratie/angajament sau un alt document echivalent prin care partenerul se angajeaza sa inapoieze solicitantului de licenta produsul/produsele exportat/exportate, dupa incheierea operatiunilor in regim de perfectionare pasiva;
    e) comanda sau contractul in copie, certificat de catre persoana care are dreptul sa angajeze raspunderea juridica a societatii sau autentificat de catre notarul public, dupa caz; in situatia comenzilor/contractelor in valoare de peste 250.000 euro, copiile vor fi autentificate de catre notarul public;
    f) factura/factura pro forma in copie, certificata de catre persoana care are dreptul sa angajeze raspunderea juridica a societatii;
    g) autorizatia de perfectionare pasiva, emisa de Autoritatea Nationala a Vamilor, in copie;
    h) alte documente relevante:
    1. profilul firmei partenere cu date privind adresa, reprezentantii legali, obiectul de activitate, bonitatea financiara, contul bancar;
    2. avizul Comisiei Nationale pentru Controlul Activitatilor Nucleare pentru produse militare care contin surse de radiatii ionizante.

    NOTA:
    Documentele clasificate, necesare in procesul de evaluare a cererilor de licenta, se vor transmite Agentiei in conformitate cu prevederile Legii nr. 182/2002 si ale Hotararii Guvernului nr. 585/2002.

    Art. 26
    Pentru eliberarea licentelor individuale de import persoanele autorizate vor depune la Agentie, in raport de tipul operatiunii, urmatoarele documente:
    26.1. Import definitiv:
    a) adresa de inaintare in vederea examinarii si aprobarii cererii de licenta, in care se va preciza evaluarea proprie sau a Agentiei referitoare la incadrarea produselor in listele cu produsele militare supuse regimului de control, aprobate prin hotarare a Guvernului;
    b) cererea de licenta, completata pe formularul-tip, conform instructiunilor specificate pe formularul-tip de culoare verde, semnata de catre persoana care are dreptul sa angajeze raspunderea juridica a societatii; in cazul agentilor economici din subordinea si coordonarea institutiilor din sistemul national de aparare si securitate nationala cererea de licenta va fi avizata de Ministerul Apararii Nationale;
    c) autorizatia de import cu produse militare, emisa de Ministerul Apararii Nationale pentru agentii economici din subordinea si coordonarea institutiilor din sistemul national de aparare si securitate nationala, in copie;
    d) declaratia destinatarului final, completata pe formularul-tip, semnata de catre persoana care are dreptul sa angajeze raspunderea juridica a societatii utilizatorul final al importului;
    e) cererea de eliberare a certificatului international de import, completata pe formularul-tip, semnata de catre persoana care are dreptul sa angajeze raspunderea juridica a societatii, sau a documentului echivalent emis ori certificat de Agentie in conditiile cerute de autoritatea competenta din tara exportatorului (la cererea partenerului extern);
    f) comanda sau contractul in copie, certificat de catre persoana care are dreptul sa angajeze raspunderea juridica a societatii sau autentificat de catre notarul public, dupa caz; in situatia comenzilor/contractelor in valoare de peste 250.000 euro, copiile vor fi autentificate de catre notarul public;
    g) factura/factura pro forma in copie, certificata de catre persoana care are dreptul sa angajeze raspunderea juridica a societatii;
    h) alte documente relevante:
    1. profilul firmei partenere cu date privind adresa, reprezentantii legali, obiectul de activitate, bonitatea financiara, contul bancar;
    2. avizul Comisiei Nationale pentru Controlul Activitatilor Nucleare pentru produse militare care contin surse de radiatii ionizante.

    NOTA:
    Documentele clasificate, necesare in procesul de evaluare a cererilor de licenta, se vor transmite Agentiei in conformitate cu prevederile Legii nr. 182/2002 si ale Hotararii Guvernului nr. 585/2002.

    26.2. Import definitiv dupa perfectionare pasiva:
    a) adresa de inaintare in vederea examinarii si aprobarii cererii de licenta;
    b) cererea de licenta, completata pe formularul-tip, conform instructiunilor specificate pe formularul-tip de culoare verde, semnata de catre persoana care are dreptul sa angajeze raspunderea juridica a societatii; in cazul agentilor economici din subordinea si coordonarea institutiilor din sistemul national de aparare si securitate nationala cererea de licenta va fi avizata de Ministerul Apararii Nationale;
    c) autorizatia de import cu produse militare, emisa de Ministerul Apararii Nationale pentru agentii economici din subordinea si coordonarea institutiilor din sistemul national de aparare si securitate nationala, in copie;
    d) declaratia destinatarului final, completata pe formularul-tip, semnata de catre persoana care are dreptul sa angajeze raspunderea juridica a societatii utilizatorul final al importului;
    e) cererea de eliberare a certificatului international de import, completata pe formularul-tip, semnata de catre persoana care are dreptul sa angajeze raspunderea juridica a societatii, sau a documentului echivalent emis ori certificat de Agentie in conditiile cerute de autoritatea competenta din tara exportatorului (la cererea partenerului extern);
    f) comanda sau contractul in copie, certificat de catre persoana care are dreptul sa angajeze raspunderea juridica a societatii sau autentificat de catre notarul public, dupa caz; in situatia comenzilor/contractelor in valoare de peste 250.000 euro, copiile vor fi autentificate de catre notarul public;
    g) factura/factura pro forma in copie, certificata de catre persoana care are dreptul sa angajeze raspunderea juridica a societatii, in care sa se evidentieze valoarea statistica pentru vama si valoarea lucrarilor executate in regim de perfectionare pasiva;
    h) autorizatia de perfectionare pasiva, emisa de Autoritatea Nationala a Vamilor, in copie;
    i) documentele aferente exportului (licenta de export, declaratia vamala de export, factura etc. - in copie).

    NOTA:
    Documentele clasificate, necesare in procesul de evaluare a cererilor de licenta, se vor transmite Agentiei in conformitate cu prevederile Legii nr. 182/2002 si ale Hotararii Guvernului nr. 585/2002.

    26.3. Import temporar in regim de perfectionare activa:
    a) adresa de inaintare in vederea examinarii si aprobarii cererii de licenta, in care se va preciza evaluarea proprie sau a Agentiei referitoare la incadrarea produselor in listele cu produsele militare supuse regimului de control, aprobate prin hotarare a Guvernului;
    b) cererea de licenta, completata pe formularul-tip, conform instructiunilor specificate pe formularul-tip de culoare verde, semnata de catre persoana care are dreptul sa angajeze raspunderea juridica a societatii; in cazul agentilor economici din subordinea si coordonarea institutiilor din sistemul national de aparare si securitate nationala cererea de licenta va fi avizata de Ministerul Apararii Nationale;
    c) autorizatia de import cu produse militare, emisa de Ministerul Apararii Nationale pentru agentii economici din subordinea si coordonarea institutiilor din sistemul national de aparare si securitate nationala, in copie;
    d) declaratia destinatarului final, completata pe formularul-tip, semnata de catre persoana care are dreptul sa angajeze raspunderea juridica a societatii utilizatorul final al importului;
    e) cererea de eliberare a certificatului international de import, completata pe formularul-tip, semnata de catre persoana care are dreptul sa angajeze raspunderea juridica a societatii, sau a documentului echivalent emis ori certificat de Agentie in conditiile cerute de autoritatea competenta din tara exportatorului (la cererea partenerului extern);
    f) comanda sau contractul in copie, certificat de catre persoana care are dreptul sa angajeze raspunderea juridica a societatii sau autentificat de catre notarul public, dupa caz; in situatia comenzilor/contractelor in valoare de peste 250.000 euro, copiile vor fi autentificate de catre notarul public;
    g) factura/factura pro forma in copie, certificata de catre persoana care are dreptul sa angajeze raspunderea juridica a societatii, in care sa se evidentieze valoarea statistica pentru vama si valoarea lucrarilor executate in regim de perfectionare pasiva;
    h) autorizatia de perfectionare pasiva, emisa de Autoritatea Nationala a Vamilor, in copie;
    i) alte documente relevante:
    1. profilul firmei partenere cu date privind adresa, reprezentantii legali, obiectul de activitate, bonitatea financiara, contul bancar;
    2. avizul Comisiei Nationale pentru Controlul Activitatilor Nucleare pentru produse militare care contin surse de radiatii ionizante.

    NOTA:
    Documentele clasificate, necesare in procesul de evaluare a cererilor de licenta, se vor transmite Agentiei in conformitate cu prevederile Legii nr. 182/2002 si ale Hotararii Guvernului nr. 585/2002.

    Art. 27
    Pentru eliberarea licentelor individuale de intermediere persoanele autorizate vor depune la Agentie urmatoarele documente:
    a) adresa de inaintare, semnata de catre persoana care are dreptul sa angajeze raspunderea juridica a societatii, in vederea examinarii si aprobarii cererii de licenta, in care se vor preciza denumirea si tipul activitatii, evaluarea proprie sau a Agentiei referitoare la incadrarea produselor in listele cu produsele militare supuse regimului de control, datele de identificare a partenerilor straini si romani implicati;
    b) cererea de licenta, completata pe formularul-tip, conform instructiunilor specificate pe formularul-tip de culoare verde, semnata de catre persoana care are dreptul sa angajeze raspunderea juridica a societatii; in cazul agentilor economici din subordinea si coordonarea institutiilor din sistemul national de aparare si securitate nationala cererea de licenta va fi avizata de Ministerul Apararii Nationale;
    c) dupa tipul de activitate de intermediere definita conform Ordonantei de urgenta, in sustinerea cererii de licenta se vor prezenta urmatoarele:
    c) 1. in cazul activitatilor de intermediere de negociere sau organizare a tranzactiilor care presupun transferul dintr-o tara terta catre o alta tara terta de produse militare, documente din care sa rezulte:
    1. datele de identificare a titularilor operatiunii, precum si a partenerilor straini si romani implicati;
    2. datele de identificare si obiectul de activitate al destinatarului final;
    3. produsele militare care fac obiectul operatiunii: denumirea si incadrarea produselor in listele de control, cantitatea si utilizarea finala a acestora;
    4. modul de finantare a operatiunii;
    5. date privind transportul: mijloc de transport, transportator, perioada de timp aferenta;
    6. alte documente pe care Agentia le considera necesare pentru clarificari suplimentare asupra specificului operatiunii;
    c) 2. in cazul activitatilor de intermediere de cumparare, de vanzare sau de transfer de produse militare aflate in posesia sa, dintr-o tara terta catre o alta tara terta, documente din care sa rezulte:
    1. datele de identificare a partenerilor straini implicati;
    2. datele de identificare si obiectul de activitate al destinatarului final;
    3. produsele militare care fac obiectul operatiunii: denumirea si incadrarea produselor in listele de control, cantitatea si utilizarea finala a acestora;
    4. comanda sau contractul in copie, certificat de catre persoana care are dreptul sa angajeze raspunderea juridica a societatii sau autentificat de notarul public, dupa caz;
    5. date privind transportul: mijloc de transport, transportator, perioada de timp aferenta;
    6. certificatul international de import sau un document echivalent, in original, emis ori certificat de autoritatea competenta din tara importatorului, prin care aceasta se angajeaza sa respecte destinatia si utilizarea finala, declarate, si sa nu exporte produsele importate decat cu aprobarea prealabila, scrisa, a Agentiei;
    7. alte documente pe care Agentia le considera necesare pentru clarificari suplimentare asupra specificului operatiunii.
    Art. 28
    (1) O cerere de licenta se intocmeste obligatoriu numai pe un singur set de formulare-tip care are acelasi numar de serie; in consecinta, transmiterea unei cereri de licenta in vederea aprobarii, intocmita pe formulare-tip cu serii diferite, va fi returnata solicitantului de licenta.
    (2) Prevederile alin. (1) se aplica si declaratiilor destinatarului final, certificatelor internationale de import si certificatelor de control, completate pe formularele-tip.
    Art. 29
    (1) Cererile de licenta, declaratiile destinatarului final, certificatele internationale de import, certificatele de control sau documentele echivalente, solicitate de partenerul extern, depuse la Agentie, nu trebuie sa contina stersaturi, modificari sau adaugari in raport cu forma si textul initiale.
    (2) Stersaturile, modificarile sau adaugarile constatate de Agentie conduc la returnarea documentelor specificate la alin. (1).
    Art. 30
    Intreaga raspundere pentru corectitudinea datelor si informatiilor prezentate in sprijinul solicitarii cererii de licenta revine solicitantului.

    SECTIUNEA a III-a
    Eliberarea licentelor

    Art. 31
    (1) Cererile de licenta solicitate conform art. 25, 26 si 27 se solutioneaza in termen de cel mult 30 de zile de la data depunerii la Agentie a documentatiei necesare.
    (2) Pentru clarificari, Agentia poate solicita documente suplimentare, altele decat cele depuse in documentatia de sustinere a cererii de licenta, situatie in care termenul prevazut la alin. (1) se poate prelungi cu inca 15 zile.
    (3) In cazul depunerii unei documentatii incomplete, fapt care se notifica de catre Agentie solicitantului de licenta, termenul maxim de solutionare a cererilor de licente se calculeaza de la data depunerii la Agentie a documentelor de completare necesare.
    Art. 32
    In cadrul termenului legal de solutionare a cererilor de licenta, Agentia desfasoara activitati de informare, documentare, verificare si evaluare privind obiectul si conditiile desfasurarii operatiunii.
    Art. 33
    (1) Cererile de licenta pentru operatiuni cu parteneri externi sau cu destinatari finali din tari supuse unui embargo privind transferurile de arme, instituite printr-o rezolutie a Consiliului de Securitate al Natiunilor Unite, pozitie sau actiune comuna adoptata de Consiliul Uniunii Europene, decizie a Organizatiei pentru Securitate si Cooperare in Europa, se resping de catre Agentie, care informeaza membrii Consiliului interministerial.
    (2) Cu avizul Consiliului interministerial pot fi respinse cererile de licenta pentru operatiuni cu produse militare al caror destinatar final sau statul destinatarului final este supus unui embargo unilateral privind transferurile de arme ori unor masuri restrictive, dupa caz, instituite de statele membre NATO.
    Art. 34
    Eliberarea unei licente se aproba sau se respinge prin ordin al presedintelui Agentiei.
    Art. 35
    Termenul de valabilitate a licentelor eliberate de Agentie este de cel mult un an.
    Art. 36
    Licentele aprobate si neridicate de catre solicitanti in termen de 10 zile de la data emiterii se anuleaza de drept.
    Art. 37
    Eliberarea licentelor se refuza in oricare dintre urmatoarele cazuri:
    a) solicitantul nu dispune de autorizatie sau aceasta a expirat ori a fost suspendata sau anulata de catre Agentie;
    b) documentele in baza carora a fost emisa autorizatia si-au pierdut valabilitatea sau/si au suferit modificari fata de data emiterii autorizatiei;
    c) solicitantul a dovedit ca in derularea unor operatiuni anterioare cu produse militare nu are capacitate de a se conforma Ordonantei de urgenta si prezentelor norme metodologice.
    Art. 38
    Refuzul eliberarii licentelor si motivele care au stat la baza acestuia se comunica solicitantului in termen de 10 zile de la data emiterii ordinului presedintelui Agentiei.

    SECTIUNEA a IV-a
    Utilizarea licentelor

    Art. 39
    (1) Licentele emise de Agentie pot fi utilizate numai de titularii acestora, in scopurile pentru care au fost eliberate, cu respectarea limitelor si a conditiilor prevazute in acestea, si nu pot fi cesionate direct sau indirect.
    (2) Titularii licentelor sunt raspunzatori de modul de utilizare a acestora in conformitate cu conditiile in baza carora au fost eliberate.
    Art. 40
    (1) In termenul de valabilitate a licentei, in cazul aparitiei unor modificari sau diferente fata de datele inscrise in licenta, constatate in documente, precum si la predarea sau preluarea produselor militare care fac obiectul operatiunii din licenta, dar care nu schimba conditiile in temeiul carora a fost emisa licenta, aceasta poate fi modificata de Agentie la solicitarea scrisa a titularului.
    (2) Solicitarea de modificare va contine motivatia, elementele din licenta a caror modificare se solicita si elementele noi care le vor inlocui pe acestea, precum si documentatia de sustinere necesara (daca este cazul).
    (3) Solicitarea de modificare trebuie sa fie insotita de exemplarele pentru titular si pentru vama ale licentei pentru care se solicita modificarea.
    (4) Solicitarile de modificare se solutioneaza de catre Agentie in termen de cel mult 5 zile de la data inregistrarii solicitarii scrise la Agentie.
    (5) Modificarea se opereaza in mod identic pe toate cele trei exemplare ale formularului-tip de modificare a licentei, se certifica prin semnaturile autorizate si stampila Agentiei, cu inscrierea datei la care a fost operata. Formularul-tip de modificare, cu modificarile operate in ordine cronologica, constituie parte integranta a licentei.
    Art. 41
    (1) In cazul aparitiei unor modificari sau diferente fata de datele inscrise in licenta, constatate in documente, precum si la predarea sau preluarea produselor militare care fac obiectul operatiunii din licenta si care schimba conditiile in temeiul carora a fost emisa licenta, titularul licentei este obligat sa declare Agentiei aceste neconcordante in termen de 5 zile de la data constatarii acestora si sa predea Agentiei exemplarele pentru titular si pentru vama.
    (2) In conditiile prevazute la alin. (1) licenta in cauza este anulata prin ordin al presedintelui Agentiei si in termen de 5 zile se comunica titularului in ce conditii se accepta o noua cerere de licenta aferenta celei anulate.
    Art. 42
    (1) In cazul pierderii, deteriorarii sau furtului unuia sau ambelor exemplare ale unei licente, titularul este obligat sa anunte in scris Agentia, in cel mai scurt timp de la constatare.
    (2) In cazurile prevazute la alin. (1) titularul va comunica Agentiei date referitoare la utilizarea licentei pana la data constatarii faptei respective.
    (3) In cazurile prevazute la alin. (1) titularul are obligatia sa prezinte copie de pe anuntul de pierdere sau deteriorare, predat spre publicare intr-un ziar de larga circulatie, precum si chitanta prin care se dovedeste plata taxei de publicare a anuntului sau, dupa caz, confirmarea organului de politie care cerceteaza furtul.
    Art. 43
    In cazul neefectuarii operatiunilor cu produse militare aprobate prin licente in termenul de valabilitate a acestora, titularul are obligatia sa transmita Agentiei, in termen de 5 zile de la expirarea termenului de valabilitate a licentelor, exemplarele pentru vama aferente.

    SECTIUNEA a V-a
    Suspendarea licentelor

    Art. 44
    (1) Licentele valabile se suspenda de drept in situatia expirarii termenului de valabilitate a autorizatiei pentru efectuarea operatiunilor de comert exterior cu produse militare.
    (2) Titularul licentelor suspendate are obligatia ca, in termen de cel mult 3 zile de la data primirii comunicarii ordinului de suspendare, sa transmita Agentiei exemplarele pentru vama ale acestora.
    Art. 45
    In cazul reautorizarii titularului, suspendarea licentelor inceteaza, iar cele care sunt in termenul de valabilitate inscris pe licente vor fi returnate titularului (exemplarele pentru vama).

    SECTIUNEA a VI-a
    Alte dispozitii

    Art. 46
    Eliberarea licentelor globale determina obligatia titularilor de licente sa transmita trimestrial Agentiei, in termen de 10 zile lucratoare de la sfarsitul trimestrului respectiv, situatia stadiului derularii operatiunilor, dupa cum urmeaza:
    a) numar de licenta;
    b) categorii de produse militare;
    c) valoarea produselor militare exportate/importate, pe categorii de parteneri externi, cumulat cu valoarea trimestrelor anterioare;
    d) declaratiile vamale si facturile corespunzatoare operatiunilor derulate, in copie, certificate de catre persoana care are dreptul sa angajeze raspunderea juridica a societatii.
    Art. 47
    Operatiunile cu produse militare privind asistenta tehnica si transmisia de software sau tehnologie prin mijloace electronice, definite conform Ordonantei de urgenta, se efectueaza in baza autorizatiei pentru efectuarea de astfel de operatiuni, cu notificarea prealabila a Agentiei. Notificarea va contine date referitoare la:
    a) in cazul asistentei tehnice:
    1. scopul si descrierea operatiunii;
    2. produsele militare care fac obiectul asistentei tehnice;
    3. modalitatea de acordare a asistentei tehnice;
    4. datele de identificare si obiectul de activitate al partenerului extern;
    5. modalitatea de finantare a operatiunii;
    6. documente justificative relevante (contract, comanda);
    b) in cazul transmisiei de software sau de tehnologie prin mijloace electronice:
    1. produsele militare care fac obiectul transmisiei de software sau de tehnologie;
    2. denumirea, cantitatea si descrierea software sau tehnologiei care face obiectul transmisiei;
    3. motivatia transmiterii software sau tehnologiei si documentele justificative aferente;
    4. date despre partenerul extern care primeste software sau tehnologia;
    5. modul de transmitere a software sau tehnologiei.

    CAP. 4
    Eliberarea si utilizarea permiselor

    SECTIUNEA I
    Dispozitii generale

    Art. 48
    Operatiunile cu produse militare, care se desfasoara pe baza permiselor, sunt:
    1. operatiunile necomerciale;
    2. tranzitul international pe teritoriul Romaniei;
    3. transbordarea pe teritoriul Romaniei.

    SECTIUNEA a II-a
    Eliberarea permiselor pentru operatiuni necomerciale cu produse militare

    Art. 49
    Pentru operatiunile necomerciale de scoatere sau introducere, in regim definitiv sau temporar, din sau in teritoriul Romaniei a produselor militare, vor fi depuse la sediul Agentiei, in vederea eliberarii permisului pentru operatiuni necomerciale cu produse militare, urmatoarele documente, dupa caz:
    a) adresa de inaintare in vederea examinarii si aprobarii cererii de permis;
    b) cerere-tip pentru eliberarea permisului, semnata de persoana fizica sau de reprezentantul legal al persoanei juridice ori de catre o alta persoana imputernicita de acesta;
    c) date de identificare a persoanei fizice sau juridice care solicita permisul;
    d) documente din care sa rezulte date referitoare la:
    - denumirea si tipul activitatii;
    - locul unde se desfasoara activitatea;
    - date de identificare a partenerilor straini;
    - date de identificare a partenerilor romani;
    - denumirea, cantitatea si modul de ambalare ale produselor care fac obiectul operatiunii;
    - mijlocul de transport cu ajutorul caruia se va efectua operatiunea necomerciala;
    - perioada in care se desfasoara operatiunea necomerciala;
    - denumirea punctului de intrare in teritoriul Romaniei;
    - denumirea punctului de iesire din teritoriul Romaniei;
    - numarul si identitatea personalului care participa la operatiune (daca exista in dotare armament si munitie, se vor prezenta si date referitoare la tip, cantitate si scop);
    e) avizul Comisiei Nationale pentru Controlul Activitatilor Nucleare pentru produse militare care contin surse de radiatii ionizante;
    f) documente care cuprind garantiile partenerului extern, din care sa rezulte ca produsele militare transferate nu vor fi folosite in scopuri care sa prejudicieze obligatiile sau angajamentele internationale asumate de Romania (in cazul operatiunilor de scoatere din teritoriul Romaniei);
    g) alte documente solicitate de Agentie, dupa caz.
    Art. 50
    (1) Operatiunile de scoatere in regim temporar sau definitiv a produselor militare, efectuate in legatura cu participarea Romaniei la misiuni militare externe, aprobate in conformitate cu prevederile Legii nr. 42/2004 privind participarea fortelor armate la misiuni in afara teritoriului statului roman, se realizeaza fara permis pentru operatiuni necomerciale.
    (2) Introducerea in teritoriul national, in regim temporar, de produse militare pentru desfasurarea de catre esaloanele militare ale statelor care nu sunt membre NATO a activitatilor de pregatire in comun cu formatiuni din structura sau din subordinea sistemului national de aparare si securitate nationala ori a altor activitati se efectueaza pe baza aprobarii autoritatilor publice abilitate potrivit Ordonantei de urgenta, prin permis eliberat de Agentie.
    (3) Scoaterea in regim temporar de produse militare aflate in dotarea fortelor de securitate si protectie in legatura cu misiuni externe de protectie a demnitarilor, aprobate conform Ordonantei de urgenta, se realizeaza fara permis pentru operatiuni necomerciale.
    (4) Introducerea in teritoriul national, in regim temporar, de produse militare in legatura cu misiuni de protectie executate impreuna cu organisme specializate din Romania se efectueaza fara permis pentru operatiuni necomerciale.
    (5) Scoaterea din teritoriul national, in regim temporar, de produse militare, in legatura cu executarea unor misiuni de protectie la solicitarea unor organisme internationale, se efectueaza pe baza aprobarii autoritatilor publice abilitate, potrivit Ordonantei de urgenta, prin permis eliberat de Agentie.
    Art. 51
    Valabilitatea permiselor pentru operatiuni necomerciale este de cel mult un an de la data emiterii.
    Art. 52
    Termenul de valabilitate a permiselor pentru operatiuni necomerciale poate fi prelungit de catre Agentie, la solicitarea justificata, insotita de o noua cerere a titularului de permis.
    Art. 53
    Cererile de permis pentru operatiuni necomerciale se solutioneaza in termen de 30 zile de la data depunerii documentatiei complete. In situatii deosebite, acest termen poate fi prelungit cu 15 zile.

    SECTIUNEA a III-a
    Eliberarea permiselor de tranzit international de produse militare

    Art. 54
    Pentru eliberarea permisului de tranzit international de produse militare vor fi depuse la sediul Agentiei urmatoarele documente, dupa caz:
    a) adresa de inaintare in vederea examinarii si aprobarii cererii de permis;
    b) cerere-tip pentru eliberarea permisului de tranzit international, semnata de persoana fizica sau de reprezentantul legal al persoanei juridice ori de catre o alta persoana imputernicita de acesta;
    c) date de identificare a persoanei fizice sau juridice care solicita permisul;
    d) documente din care sa rezulte date referitoare la:
    - date de identificare a partenerilor straini;
    - denumirea, cantitatea si modul de ambalare ale produselor militare ce fac obiectul tranzitului;
    - date despre numarul si identitatea personalului care insoteste transportul (daca exista in dotare armament si munitie, se vor prezenta si date referitoare la tip, cantitate si scop);
    - mijlocul de transport cu ajutorul caruia se va efectua tranzitul si daca se solicita transbordarea produselor;
    - perioada in care se va efectua tranzitul;
    - denumirea punctului de intrare in teritoriul Romaniei;
    - denumirea punctului de iesire din teritoriul Romaniei;
    e) factura externa;
    f) licenta de export sau documentul echivalent emis de catre autoritatea din tara exportatorului;
    g) licenta de import sau documentul echivalent emis de catre autoritatea din statul destinatar al tranzitului;
    h) documentul de autorizare a tranzitului, emis de statul vecin pe care urmeaza sa il tranziteze produsele militare dupa parasirea teritoriului national al Romaniei;
    i) avizul Comisiei Nationale pentru Controlul Activitatilor Nucleare in cazul tranzitului produselor militare care contin surse de radiatii ionizante;
    j) documente din care sa rezulte ca au fost luate masurile necesare pentru asigurarea pazei si securitatii transportului pe teritoriul Romaniei;
    k) alte documente solicitate de Agentie, dupa caz.
    Art. 55
    Tranzitul de produse militare care intra in compunerea esaloanelor militare ale fortelor armate straine ale statelor care nu sunt membre NATO se efectueaza pe baza aprobarii autoritatilor publice abilitate, potrivit Ordonantei de urgenta, prin permis eliberat de agentie.
    Art. 56
    Tranzitul de produse militare care intra in compunerea esaloanelor militare ale statelor membre NATO se efectueaza fara permis de tranzit international.
    Art. 57
    Valabilitatea permisului de tranzit international de produse militare pe teritoriul Romaniei este de cel mult 45 de zile de la data emiterii.
    Art. 58
    Termenul de valabilitate a permiselor de tranzit international poate fi prelungit de catre Agentie, la solicitarea justificata, insotita de o noua cerere a titularului de permis.
    Art. 59
    Cererile de permis de tranzit international de produse militare se solutioneaza in termen de 5 zile de la data depunerii documentatiei complete. In situatii deosebite, acest termen poate fi prelungit cu doua zile.

    SECTIUNEA a IV-a
    Eliberarea permiselor de transbordare de produse militare

    Art. 60
    Pentru eliberarea permisului de transbordare de produse militare vor fi depuse la sediul Agentiei urmatoarele documente, dupa caz:
    a) adresa de inaintare in vederea examinarii si aprobarii cererii de permis;
    b) cerere-tip pentru eliberarea permisului de transbordare, semnata de persoana fizica sau de reprezentantul persoanei juridice care solicita transbordarea;
    c) date de identificare a persoanei fizice sau juridice care solicita permisul;
    d) documente din care sa rezulte date referitoare la:
    - denumirea si date de identificare ale persoanelor care sunt proprietare ale produselor militare ce sunt transbordate;
    - denumirea, cantitatea si modul de ambalare ale produselor militare ce fac obiectul transbordarii;
    - locul si perioada in care se va efectua transbordarea;
    - denumirea mijloacelor de transport din si in care se va efectua transbordarea;
    e) licenta de export sau documentul echivalent emis de catre autoritatea statului din care se efectueaza transferul produselor militare;
    f) licenta de import sau documentul echivalent emis de catre autoritatea din statul importatorului;
    g) avizul Comisiei Nationale pentru Controlul Activitatilor Nucleare in cazul transbordarii de produse militare care contin surse de radiatii ionizante;
    h) alte documente solicitate de Agentie, dupa caz.
    Art. 61
    Operatiunile de transbordare de produse militare care intra in compunerea esaloanelor militare ale fortelor armate ale statelor care nu sunt membre NATO se efectueaza pe baza aprobarii autoritatilor publice abilitate potrivit Ordonantei de urgenta, prin permis eliberat de Agentie.
    Art. 62
    Operatiunile de transbordare de produse militare, efectuate in legatura cu participarea Romaniei la misiuni militare externe sau a esaloanelor militare ale celorlalte state membre NATO, se efectueaza fara permis de transbordare.
    Art. 63
    Valabilitatea permisului de transbordare de produse militare pe teritoriul Romaniei este de cel mult 45 de zile de la data emiterii.
    Art. 64
    Termenul de valabilitate a permiselor de transbordare poate fi prelungit de catre Agentie, la solicitarea justificata, insotita de o noua cerere a titularului de permis.
    Art. 65
    Cererile de permis de transbordare de produse militare se solutioneaza in termen de 5 zile de la data depunerii documentatiei complete. In situatii deosebite, acest termen poate fi prelungit cu doua zile.

    SECTIUNEA a V-a
    Dispozitii generale de eliberare a permiselor

    Art. 66
    Cererile de permis pentru operatiuni necomerciale, tranzit international si transbordare de produse militare se aproba sau se refuza prin ordin al presedintelui Agentiei.
    Art. 67
    Eliberarea permiselor se refuza in oricare dintre urmatoarele cazuri:
    - durata de functionare a persoanei juridice, conform actelor de infiintare, a expirat;
    - documentele prezentate in sustinerea cererilor de permis contin stersaturi, modificari sau adaugari in raport cu forma si textul initiale sau si-au pierdut valabilitatea;
    - impotriva solicitantului a fost inceput procesul penal pentru savarsirea unor infractiuni de nerespectare a regimului de control al exporturilor cu produse militare sau solicitantul se afla in executare silita;
    - solicitantul a dovedit ca in derularea unor operatiuni anterioare cu produse militare nu are capacitate de a se conforma Ordonantei de urgenta si prezentelor norme metodologice.
    Art. 68
    Intreaga raspundere pentru corectitudinea datelor si informatiilor prezentate in sprijinul solicitarii cererii de permis revine solicitantului.

    SECTIUNEA a VI-a
    Utilizarea permiselor

    Art. 69
    Permisele eliberate se refera la o singura operatiune supusa controlului prin acest instrument administrativ.
    Art. 70
    (1) Permisele emise de Agentie pot fi utilizate numai de titularii acestora, in scopurile pentru care au fost eliberate, cu respectarea limitelor si a conditiilor prevazute in acestea, si nu pot fi cesionate direct sau indirect.
    (2) Titularul de permis este raspunzator de modul de utilizare a acestuia in conformitate cu conditiile in care a fost eliberat.
    Art. 71
    (1) Titularul de permis este obligat sa declare Agentiei orice modificare fata de datele inscrise in permisul eliberat de Agentie, constatate in documente, precum si la predarea sau preluarea produselor militare.
    (2) In cazul in care asemenea modificari nu schimba conditiile in temeiul carora a fost emis permisul, acesta poate fi modificat de Agentie, la solicitarea scrisa a titularului.
    (3) In cazul in care asemenea modificari schimba conditiile in temeiul carora a fost emis permisul, acesta este anulat, iar declararea modificarilor poate fi considerata o noua cerere de permis.
    (4) Modificarea sau anularea permiselor se face prin ordin semnat de presedintele Agentiei.
    Art. 72
    In cazul pierderii, deteriorarii sau furtului unuia sau ambelor exemplare ale unui permis, titularul este obligat sa notifice Agentia.
    Art. 73
    In cazul neefectuarii operatiunilor autorizate prin permise in perioada de valabilitate a acestora, titularul are obligatia sa transmita Agentiei exemplarele pentru vama, in termen de 10 zile de la expirarea termenului de valabilitate a acestora.

    SECTIUNEA a VII-a
    Dispozitii finale

    Art. 74
    Documentele care confirma inchiderea operatiunilor cu produse militare efectuate pe baza de permise se transmit Agentiei de catre titularii de permise, in termen de 10 zile de la incheierea acestora.
    Art. 75
    Formularele-tip de permise pentru operatiuni necomerciale, tranzit international si transbordare de produse militare sunt tiparite in 3 exemplare de culori diferite si au urmatoarele destinatii:
    - exemplar pentru titular - culoarea verde;
    - exemplar pentru vama - culoarea rosie;
    - exemplar pentru Agentie - culoarea albastra.
    Art. 76
    Permisele pot fi ridicate de la sediul Agentiei numai de persoana fizica care a solicitat permis sau de catre persoana imputernicita de catre reprezentantul legal al persoanei juridice.

    CAP. 5
    Relatia Guvern - industrie

    Art. 77
    In conformitate cu prevederile Ordonantei de urgenta, pentru indeplinirea obiectului sau de activitate, Agentia are, intre altele, urmatoarele atributii:
    a) initiaza proiecte de acte normative si elaboreaza reglementarile proprii si comune cu alte autoritati abilitate in domeniu;
    b) informeaza anual Guvernul asupra operatiunilor cu produse militare care sunt reglementate prin Ordonanta de urgenta;
    c) organizeaza, cu sprijinul ministerelor si al institutiilor implicate, programe de informare (seminarii, conferinte etc.) a agentilor economici in legatura cu principiile, obiectivele, normele si procedurile privind regimul exporturilor, importurilor si al altor operatiuni cu produse militare;
    d) acorda la cerere, gratuit, consultanta de specialitate agentilor economici si altor persoane interesate in efectuarea operatiunilor de export, import sau a altor operatiuni cu produse militare supuse regimului de control reglementat prin Ordonanta de urgenta;
    e) controleaza modul de indeplinire a obligatiilor si a angajamentelor asumate de Romania prin tratatele, acordurile si aranjamentele internationale in domeniu.
    Art. 78
    Agentii economici, prin reprezentantii legali sau prin punctele de contact, sunt obligati sa participe la toate programele de informare organizate de Agentie.
    Art. 79
    Agentii economici, prin reprezentantii legali sau prin punctele de contact, sunt obligati sa transmita Agentiei raportarile periodice si anuale, in conformitate cu circularele transmise de Agentie.
    Art. 80
    Serviciul de consultanta de specialitate acordata de Agentie agentilor economici si altor persoane interesate in efectuarea operatiunilor de export, import sau a altor operatiuni cu produse militare supuse regimului de control reglementat prin Ordonanta de urgenta se realizeaza prin posta, telefon, fax sau la sediul Agentiei.
    Art. 81
    Serviciul de consultanta de specialitate acordata de Agentie agentilor economici si altor persoane interesate in efectuarea operatiunilor de export, import sau a altor operatiuni cu produse militare supuse regimului de control reglementat prin Ordonanta de urgenta consta in:
    a) consultanta de specialitate referitoare la incadrarea produselor si tehnologiilor militare conform categoriilor prevazute in listele de control;
    b) consultanta de specialitate referitoare la evaluarea activitatilor de export, import si a altor operatiuni cu produse militare, in scopul indeplinirii obligatiilor si a angajamentelor asumate de Romania prin tratatele, acordurile si aranjamentele internationale in domeniu.
    Art. 82
    Pentru a beneficia de consultanta de specialitate referitoare la incadrarea produselor si tehnologiilor militare conform categoriilor prevazute in listele de control, agentii economici sunt obligati sa transmita Agentiei cererea de consultanta completata conform formularului corespunzator.
    Art. 83
    Cererea de consultanta de specialitate referitoare la incadrarea produselor si tehnologiilor militare conform categoriilor prevazute in listele de control trebuie sa fie insotita de fisa tehnica a produsului, continand caracteristicile tehnice ale produsului si date despre utilizarea acestuia.
    Art. 84
    Pentru a beneficia de consultanta de specialitate referitoare la evaluarea activitatilor de export, import si a altor operatiuni cu produse militare, in scopul indeplinirii obligatiilor si a angajamentelor asumate de Romania prin tratatele, acordurile si aranjamentele internationale in domeniu, agentii economici sunt obligati sa se adreseze in scris Agentiei, furnizand datele initiale ale tranzactiei.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 59/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 59 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 59/2005
Ordin 592 2004
pentru completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Control al Exporturilor Strategice si al Interzicerii Armelor Chimice nr. 25/1999 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 158/1999 privind regimul exporturilor si importurilor de produse strategice
Ordin 159 2002
pentru aprobarea Normelor metodologice privind autorizarea persoanelor juridice pentru efectuarea de operatiuni de comert exterior cu produse strategice in baza Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 158/1999 privind regimul exporturilor si importurilor de produse strategice
Ordin 159 2002
pentru aprobarea Normelor metodologice privind autorizarea persoanelor juridice pentru efectuarea de operatiuni de comert exterior cu produse strategice in baza Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 158/1999 privind regimul exporturilor si importurilor de produse strategice
Ordin 25 1999
pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 158/1999 privind regimul exporturilor si importurilor de produse strategice
OUG 158 1999
privind regimul exporturilor si importurilor de produse strategice
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu