E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Vreau reclama pe legex.ro!
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
nu a modificat niciun act
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Produse Tradiţionale Sibiu
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDONANTA URGENTA Nr

ORDONANTA URGENTA   Nr. 196 din 22 decembrie 2005

privind Fondul pentru mediu

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 1193 din 30 decembrie 2005



 
 
    Avand in vedere necesitatea clarificarii regimului juridic al veniturilor din care se constituie Fondul pentru mediu si a atributiilor Administratiei Fondului pentru Mediu in ceea ce priveste activitatea privind declararea, constatarea, controlul, colectarea, solutionarea contestatiilor si executarea silita a contributiilor datorate la Fondul pentru mediu, in contextul diminuarii veniturilor incasate la Fondul pentru mediu,
    tinand seama de necesitatea sporirii numarului de categorii de proiecte ce pot fi finantate din Fondul pentru mediu, in special cele privind prevenirea si controlul integrat al poluarii, Directiva-cadru a apei si instalatiile mari de ardere, pentru indeplinirea angajamentelor asumate pentru capitolul 22 - Mediu,
    elemente care vizeaza interesul public si constituie o situatie de urgenta si extraordinara,
    in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    Fondul pentru mediu este un instrument economico-financiar destinat sustinerii si realizarii proiectelor pentru protectia mediului, in conformitate cu dispozitiile legale in vigoare in domeniul protectiei mediului.
    Art. 2
    Fondul pentru mediu se constituie si se gestioneaza in conformitate cu prevederile legale.

    CAP. 2
    Administrarea Fondului pentru mediu

    Art. 3
    (1) Unitatea care raspunde de gestionarea Fondului pentru mediu este Administratia Fondului pentru Mediu, denumita in continuare Administratia Fondului, institutie publica cu personalitate juridica, finantata integral din venituri proprii, in coordonarea autoritatii publice centrale pentru protectia mediului.
    (2) Administratia Fondului are sediul in municipiul Bucuresti, Splaiul Independentei nr. 294, corp A, sectorul 6.
    (3) Administratia Fondului are in principal, urmatoarele atributii:
    a) urmareste constituirea si gestionarea Fondului pentru mediu;
    b) intocmeste planul anual de lucru si bugetul de venituri si cheltuieli;
    c) analizeaza, selecteaza si finanteaza proiectele pentru protectia mediului aprobate in conformitate cu prevederile prezentei ordonante de urgenta si conform cu procedurile prevazute in Manualul de operare al Fondului pentru mediu;
    d) urmareste si controleaza implementarea proiectelor aprobate si finantate din Fondul pentru mediu;
    e) finanteaza lucrari destinate prevenirii, inlaturarii si/sau diminuarii efectelor produse de fenomenele meteorologice periculoase la lucrarile de gospodarire a apelor, conform dispozitiilor art. 13.
    Art. 4
    (1) Administratia Fondului este condusa de un presedinte cu rang de subsecretar de stat.
    (2) Presedintele este numit, suspendat si revocat din functie, in conditiile legii, prin decizie a primului-ministru, la propunerea conducatorului autoritatii publice centrale pentru protectia mediului.
    (3) In exercitarea conducerii Administratiei Fondului, presedintele emite dispozitii.
    (4) Presedintele are calitatea de ordonator de credite pentru fondurile pe care le gestioneaza, reprezinta Administratia Fondului in relatiile cu tertii, precum si in justitie, numeste si elibereaza din functie, in conditiile legii, personalul acesteia.
    (5) Administratia Fondului are personal propriu contractual care asigura functiile de conducere, de executie si de control, potrivit regulamentului de organizare si functionare propriu.
    (6) Salarizarea personalului Administratiei Fondului se face conform contractului colectiv de munca incheiat la nivelul institutiei.
    (7) In indeplinirea atributiilor prevazute la art. 3 alin. (3), Administratia Fondului are urmatoarele structuri de decizie:
    a) Comitetul de avizare;
    b) Comitetul director.
    Art. 5
    (1) Comitetul de avizare are urmatoarea componenta:
    a) trei reprezentanti, la nivel de secretar de stat si de director general sau director din cadrul autoritatii publice centrale pentru protectia mediului, imputerniciti prin ordin al ministrului;
    b) doi reprezentanti, la nivel de secretar de stat si de director general sau director din cadrul autoritatii publice centrale pentru economie si comert, imputerniciti prin ordin al ministrului;
    c) un reprezentant la nivel de secretar de stat sau director din cadrul autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura, imputernicit prin ordin al ministrului;
    d) cate un reprezentant la nivel de director general sau director, imputerniciti prin ordin al ministrului de resort, din cadrul autoritatii publice centrale pentru sanatate, autoritatii publice centrale pentru finante publice, autoritatii publice centrale pentru transporturi, constructii si turism, autoritatii publice centrale pentru administratie si interne;
    e) un reprezentant al confederatiei patronale din domeniul proiectului supus avizarii, desemnat de aceasta;
    f) un reprezentant al organizatiilor neguvernamentale din domeniul protectiei mediului, desemnat de acestea;
    g) presedintele Administratiei Fondului.
    (2) Presedintele Comitetului de avizare este reprezentantul, la nivel de secretar de stat, al autoritatii publice centrale pentru protectia mediului, iar vicepresedinte este reprezentantul, la nivel de secretar de stat, al autoritatii publice centrale pentru economie si comert.
    (3) Comitetul de avizare analizeaza si aproba prin vot:
    a) manualul de operare, inclusiv metodologia de selectare, aprobare si finantare a proiectelor;
    b) planul anual de lucru, inclusiv categoriile de proiecte eligibile pentru finantare;
    c) proiectele ce urmeaza sa fie finantate din Fondul pentru mediu, dintre cele propuse de Comitetul director;
    d) modalitatile de sustinere financiara a proiectelor si, dupa caz, dobanda cu care se acorda finantarile rambursabile.
    (4) Membrii Comitetului de avizare, exclusiv secretarii de stat, primesc o indemnizatie de participare pentru activitatea desfasurata in cadrul sedintelor acestuia, in cuantumul si in conditiile stabilite prin Regulamentul de organizare si functionare al Administratiei Fondului.
    Art. 6
    (1) Comitetul director este constituit din presedintele Administratiei Fondului si conducatorii directiilor de specialitate ale acesteia.
    (2) Regulamentul privind organizarea si desfasurarea concursului pentru functia de presedinte al Administratiei Fondului se aproba prin ordin al conducatorului autoritatii publice centrale pentru protectia mediului.
    (3) Comitetul director are urmatoarele atributii:
    a) aproba bugetul de venituri si cheltuieli al Administratiei Fondului, cu acordul autoritatii publice centrale pentru protectia mediului;
    b) avizeaza manualul de operare elaborat de catre directiile de specialitate si il supune spre aprobare comitetului de avizare;
    c) avizeaza planul anual de lucru elaborat de catre directiile de specialitate si il propune spre aprobare Comitetului de avizare;
    d) avizeaza si propune spre aprobare Comitetului de avizare proiectele selectionate pentru a fi finantate din Fondul pentru mediu;
    e) propune spre aprobare Comitetului de avizare modalitatile de sustinere a proiectelor si, dupa caz, dobanda cu care se acorda finantarile rambursabile;
    f) aproba situatiile financiare si conturile de executie trimestriale si anuale, pe care le inainteaza autoritatii publice centrale pentru protectia mediului;
    g) urmareste constituirea si gestionarea Fondului pentru mediu;
    h) urmareste implementarea proiectelor finantate;
    i) aproba raportul anual privind gestionarea Fondului pentru mediu, pe care il face public, conform prevederilor legale.
    Art. 7
    Cheltuielile curente si de capital ale Administratiei Fondului se asigura din Fondul pentru mediu, in limita a 3% din veniturile acestuia.
    Art. 8
    (1) Operatiunile financiare ale Administratiei Fondului, care privesc constituirea, gestionarea si utilizarea resurselor financiare, se deruleaza prin Trezoreria Statului.
    (2) Disponibilitatile financiare ale Fondului pentru mediu se pastreaza in Trezoreria Statului intr-un cont distinct si sunt purtatoare de dobanzi.
    (3) Fondurile financiare provenite din surse externe se gestioneaza pe baza contractelor incheiate cu partenerii externi in conformitate cu scopul pentru care au fost acordate si cu destinatiile prevazute de prezenta ordonanta de urgenta.

    CAP. 3
    Veniturile Fondului pentru mediu

    Art. 9
    (1) Veniturile Fondului pentru mediu se constituie din:
    a) o contributie de 3% din veniturile realizate din vanzarea deseurilor feroase si neferoase de catre detinatorii de astfel de deseuri, persoane fizice sau juridice. Sumele se retin prin stopaj la sursa de catre operatorii economici colectori si/sau valorificatori, autorizati potrivit legislatiei in vigoare privind gestionarea deseurilor industriale reciclabile, care au obligatia sa le vireze la Fondul pentru mediu;
    b) taxele pentru emisiile de poluanti in atmosfera, incasate de la operatori economici, in cuantumul prevazut in anexa nr. 1;
    c) taxele incasate de la operatorii economici utilizatori de noi terenuri pentru depozitarea deseurilor valorificabile, in limitele prevazute in anexa nr. 2;
    d) o taxa de 1 leu (RON)/kg din greutatea ambalajelor introduse pe piata nationala de catre producatorii si importatorii de bunuri ambalate si ambalaje de desfacere;
    e) o contributie de 2% din valoarea substantelor clasificate ca fiind periculoase pentru mediu, prevazute in anexa nr. 2 la Normele metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 200/2000 privind clasificarea, etichetarea si ambalarea substantelor si preparatelor chimice periculoase, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 490/2002, comercializate de catre producatori si importatori, cu exceptia celor utilizate la producerea medicamentelor;
    f) in cazul vanzarii masei lemnoase pe picior, contributia la Fondul pentru mediu se stabileste prin aplicarea unui procent de 3% la valoarea de vanzare a acesteia. Suma se incaseaza de vanzator de la cumparator odata cu valoarea masei lemnoase si se varsa de catre acesta la Fondul pentru mediu;
    g) in cazul exploatarii masei lemnoase pe picior de catre administratorul, respectiv proprietarul padurii, prin activitate proprie sau prin intermediul unui prestator de servicii, contributia la Fondul pentru mediu se stabileste prin aplicarea unui procent de 3% la valoarea de vanzare a sortimentelor de lemn obtinute si se achita de administratorul, respectiv proprietarul padurii;
    h) contributia pentru prelucrarea lemnului se stabileste prin aplicarea unui procent de 3% la valoarea de vanzare a produselor obtinute si se achita de operatorul economic care a realizat prelucrarea lemnului;
    i) o taxa de 1 leu (RON)/kg anvelopa, incasata de la producatorii si importatorii care introduc pe piata anvelope noi si/sau uzate destinate reutilizarii;
    j) o contributie de 3% din suma care se plateste anual pentru gestionarea fondurilor de vanatoare, platita de catre gestionarii fondurilor de vanatoare;
    k) donatii, sponsorizari, asistenta financiara din partea persoanelor fizice sau juridice romane ori straine si a organizatiilor sau organismelor internationale;
    l) sumele incasate din rambursarea finantarilor acordate, dobanzi, penalitati de intarziere, alte operatiuni financiare derulate din sursele financiare ale Fondului pentru mediu;
    m) sumele incasate de la manifestari organizate in beneficiul Fondului pentru mediu;
    n) cuantumul taxelor pentru emiterea avizelor, acordurilor si a autorizatiilor de mediu;
    o) dobanzi si penalitati de orice fel datorate de catre debitorii Fondului pentru mediu.
    (2) Administratia Fondului gestioneaza si alte venituri aprobate prin hotarare a Guvernului.
    Art. 10
    (1) In cazul utilizarii de catre operatorii economici a deseurilor industriale reciclabile, ca materii prime secundare, in proportie de cel putin 50%, sumele stabilite la art. 9 alin. (1) lit. b) nu se platesc.
    (2) Taxele prevazute la art. 9 alin. (1) lit. d) si i) se platesc numai in cazul neindeplinirii obiectivului de valorificare a deseurilor de ambalaje, respectiv obiectivul de gestionare a anvelopelor uzate prevazute in legislatia in vigoare, plata facandu-se pe diferenta dintre obiectivul anual si obiectivul realizat efectiv de catre operatorii economici responsabili.
    (3) Operatorii economici producatori si importatori de bunuri ambalate si de ambalaje de desfacere si operatorii economici responsabili pentru gestionarea anvelopelor uzate sunt obligati sa calculeze si sa declare lunar, pana la data de 25 a lunii urmatoare celei in care s-a desfasurat activitatea, diferenta dintre obiectivul calculat utilizand procentajul stabilit prin legislatia in vigoare ca obiectiv de valorificare anual si obiectivul efectiv realizat.
    (4) Nivelul contributiilor si taxelor prevazute la art. 9 alin. (1) lit. a) - j) se actualizeaza prin hotarare a Guvernului, la propunerea autoritatii publice centrale pentru protectia mediului.
    (5) Baza de calcul la care se aplica procentele prevazute la art. 9 alin. (1) lit. a), e), f), g), h) si j) reprezinta valoarea de vanzare, exclusiv taxa pe valoarea adaugata aferenta.
    (6) Contributia prevazuta la art. 9 alin. (1) lit. f) va fi inclusa in contractele de vanzare a masei lemnoase pe picior.
    Art. 11
    (1) Sumele prevazute la art. 9 alin. (1) lit. a) - c), e), f), g) si h) se declara si se platesc lunar de catre persoanele juridice si persoanele fizice care desfasoara respectivele activitati, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care s-a desfasurat activitatea.
    (2) Sumele prevazute la art. 9 alin. (1) lit. d), i) si j) se declara si se platesc anual de catre persoanele juridice care desfasoara respectivele activitati, pana la data de 25 ianuarie a anului urmator.
    (3) Declaratia se depune sau se transmite la Administratia Fondului, iar plata se realizeaza intr-un cont distinct deschis la trezorerie pe numele acesteia.
    (4) Modelul si continutul declaratiilor la Fondul pentru mediu, prevazute la art. 10 alin. (3) si la alin. (1) si (2) din prezentul articol, se aproba prin ordin al conducatorului autoritatii publice centrale pentru protectia mediului in termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.
    Art. 12
    (1) Contributiile si taxele ce se constituie venit la bugetul Fondului pentru mediu se gestioneaza de catre Administratia Fondului si urmeaza regimul juridic al impozitelor, taxelor, contributiilor si al altor sume datorate bugetului general consolidat, reglementat de Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
    (2) Activitatea privind declararea, stabilirea, verificarea si colectarea, inclusiv solutionarea contestatiilor privind contributiile si taxele la Fondul pentru mediu datorate de catre persoanele juridice si fizice, precum si indeplinirea masurilor asiguratorii si procedura de executare silita se realizeaza de catre Administratia Fondului in conditiile Codului de procedura fiscala. Administratia Fondului are calitatea de creditor bugetar.
    (3) Pentru neachitarea la termenul de scadenta de catre debitori a obligatiilor de plata prevazute la art. 9 alin. (1) lit. a) - j) se datoreaza dobanzi si penalitati de intarziere egale cu cele datorate pentru neachitarea la termen a obligatiilor fiscale.
    (4) In cazul neachitarii la scadenta a contributiilor si taxelor datorate la Fondul pentru mediu, Administratia Fondului procedeaza la aplicarea masurilor de recuperare a creantelor prin executare silita.
    (5) Administratia Fondului poate constitui un fond pentru acordarea de stimulente personalului, prin:
    a) retinerea unei cote de 5% din sumele incasate prin executare silita sau in cadrul procedurii reorganizarii judiciare si a falimentului;
    b) aplicarea unei cote de 15% asupra dobanzilor si penalitatilor de intarziere, stabilite cu titlu definitiv in timpul controlului si incasate de catre Administratia Fondului, pentru diferentele constatate.
    (6) Totalul fondului de stimulente constituit conform alin. (5) se repartizeaza astfel:
    a) o cota de 85% pentru Administratia Fondului;
    b) o cota de 15% pentru autoritatea publica centrala pentru protectia mediului.
    (7) Metodologia de acordare a stimulentelor pentru personalul propriu se aproba prin ordin al conducatorului autoritatii publice centrale pentru protectia mediului in termen de 30 de zile de la intrarea in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.

    CAP. 4
    Destinatia Fondului pentru mediu

    Art. 13
    (1) Fondul pentru mediu se utilizeaza pentru sustinerea si realizarea proiectelor prioritare pentru protectia mediului.
    (2) Categoriile de proiecte eligibile pentru finantare se stabilesc prin planul anual de lucru si vizeaza imbunatatirea performantei de mediu privind:
    a) prevenirea poluarii;
    b) reducerea impactului asupra atmosferei, apei si solului;
    c) reducerea nivelurilor de zgomot;
    d) utilizarea de tehnologii curate;
    e) gestionarea deseurilor, inclusiv a deseurilor periculoase;
    f) protectia resurselor de apa, statiile de tratare, statiile de epurare pentru comunitati locale;
    g) gospodarirea integrata a zonei costiere;
    h) conservarea biodiversitatii;
    i) administrarea ariilor naturale protejate;
    j) educatia si constientizarea publicului privind protectia mediului;
    k) cresterea productiei de energie din surse regenerabile;
    l) reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera;
    m) reconstructia ecologica si gospodarirea durabila a padurilor;
    n) impadurirea terenurilor degradate situate in zonele deficitare in paduri, stabilite in conditiile legii;
    o) inchiderea iazurilor de decantare din sectorul minier;
    p) lucrari destinate prevenirii, inlaturarii si/sau diminuarii efectelor produse de fenomenele meteorologice periculoase la lucrarile de gospodarire a apelor aferente obiectivelor din domeniul public al statului.
    (3) Din Fondul pentru mediu sunt finantate proiectele din categoriile prevazute la alin. (2), prin una sau mai multe dintre urmatoarele modalitati propuse de Comitetul director si aprobate de Comitetul de avizare:
    a) sustinerea financiara a proiectelor prin finantare sau cofinantare nerambursabila;
    b) sustinerea financiara a proiectelor prin finantare sau cofinantare rambursabila;
    c) sustinerea totala sau partiala a dobanzii aferente creditelor bancare contractate pentru realizarea proiectelor;
    d) cofinantarea proiectelor finantate din fonduri comunitare si/sau alte fonduri internationale.
    (4) Se acorda sustinere financiara din Fondul pentru mediu, pentru proiectele propuse de catre operatorii economici, organizatii neguvernamentale, autoritati locale si unitati de invatamant.
    (5) Analiza, selectarea, finantarea, urmarirea si controlul implementarii proiectelor se fac in conformitate cu prevederile manualului de operare al Fondului pentru mediu si ale actelor normative date in aplicarea prezentei ordonante de urgenta, cu exceptia lucrarilor prevazute la alin. (2) lit. o).
    (6) Categoriile de lucrari care se pot finanta conform prevederilor alin. (2) lit. o), precum si sumele destinate finantarii acestora se aproba prin hotarare a Guvernului, la propunerea autoritatii publice centrale pentru protectia mediului.
    (7) Finantarea proiectelor aprobate se realizeaza in baza contractelor de finantare anuale sau multianuale.
    (8) Contractele de finantare, impreuna cu actele prin care se constituie garantii ale rambursarii finantarii, constituie titluri executorii, fara a fi necesara investirea cu formula executorie.
    (9) Finantarea din Fondul pentru mediu se face cu respectarea legislatiei privind ajutorul de stat.
    (10) Sumele ramase neutilizate la sfarsitul anului se reporteaza in anul urmator, fiind utilizate cu aceeasi destinatie.
    Art. 14
    (1) Proiectele solicitantilor care nu si-au achitat obligatiile fiscale catre stat si catre Fondul pentru mediu, precum si proiectele celor care sponsorizeaza activitati cu efect negativ asupra mediului nu beneficiaza de sprijin financiar din partea Administratiei Fondului.
    (2) Veniturile Fondului pentru mediu nu pot fi utilizate pentru plasamente sau operatiuni financiare speculative.

    CAP. 5
    Sanctiuni

    Art. 15
    (1) Incalcarea prevederilor prezentei ordonante de urgenta atrage raspunderea civila, contraventionala sau penala, dupa caz.
    (2) Nedepunerea la termen a declaratiilor lunare privind obligatiile la Fondul pentru mediu constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 2.000 lei (RON) la 2.500 lei (RON).
    Art. 16
    (1) Constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor prevazute de prezenta ordonanta de urgenta se fac de catre personalul de specialitate din cadrul Administratiei Fondului si al Garzii Nationale de Mediu, prin unitatile sale teritoriale.
    (2) Contraventiilor prevazute in prezenta ordonanta de urgenta le sunt aplicabile dispozitiile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 180/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.

    CAP. 6
    Dispozitii tranzitorii si finale

    Art. 17
    Metodologia de calcul a contributiilor si taxelor prevazute la art. 9 alin. (1) lit. a) - k) se stabileste prin ordin al autoritatii publice centrale pentru protectia mediului in termen de 90 de zile de la intrarea in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.
    Art. 18
    (1) Regulamentul de organizare si functionare a Administratiei Fondului se aproba prin hotarare a Guvernului, la propunerea autoritatii publice centrale pentru protectia mediului, in termen de 60 de zile de la intrarea in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.
    (2) Structura organizatorica a Administratiei Fondului se aproba prin ordin al conducatorului autoritatii publice centrale pentru protectia mediului in termen de 30 de zile de la intrarea in vigoare a regulamentului de organizare si functionare.
    Art. 19
    Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta ordonanta de urgenta.
    Art. 20
    La data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta se abroga Legea nr. 73/2000 privind Fondul pentru mediu, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 889 din 9 decembrie 2002, cu modificarile si completarile ulterioare, prevederile art. 18 si ale art. 19 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 77/2004 pentru stimularea asocierii proprietarilor de paduri private in scopul gospodaririi durabile a acestora, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 791 din 27 august 2004, aprobata cu modificari prin Legea nr. 515/2004, precum si orice alte dispozitii contrare.

                  PRIM-MINISTRU
             CALIN POPESCU-TARICEANU

                       Contrasemneaza:
                       Ministrul mediului si gospodaririi apelor,
                       Sulfina Barbu

                       Ministrul agriculturii,
                       padurilor si dezvoltarii rurale,
                       Gheorghe Flutur

                       Ministrul economiei si comertului,
                       Codrut Ioan Seres

                       Ministrul transporturilor,
                       constructiilor si turismului,
                       Gheorghe Dobre

                       Ministrul sanatatii,
                       Gheorghe Eugen Nicolaescu

                       Ministrul finantelor publice,
                       Sebastian Teodor Gheorghe Vladescu

    ANEXA 1

                                    TAXELE
pentru emisiile de poluanti in atmosfera, incasate de la operatorii economici

________________________________________________________
Nr.  Emisii de poluanti in atmosfera   Taxa de incasat
crt.
________________________________________________________
  1. Pulberi                           0,02 lei (RON)/kg
  2. Oxizi de azot                     0,04 lei (RON)/kg
  3. Oxizi de sulf                     0,04 lei (RON)/kg
  4. Poluanti organici persistenti       20 lei (RON)/kg
  5. Metale grele:
     - plumb                             12 lei (RON)/kg
     - cadmiu                            16 lei (RON)/kg
     - mercur                            20 lei (RON)/kg
________________________________________________________

    ANEXA 2

                                     TAXELE
incasate de la operatorii economici utilizatori de noi terenuri pentru depozitarea urmatoarelor categorii de deseuri valorificabile

______________________________________________________________________________
Nr.  Categorii de deseuri valorificabile                   Taxa de incasat
crt.
______________________________________________________________________________
  1. Provenite de la extractia si prelucrarea titeiului      4 lei (RON)/mp/an
  2. Provenite din prelucrarea primara a lemnului          1,2 lei (RON)/mp/an
  3. Provenite de la producerea alcoolului                 0,2 lei (RON)/mp/an
  4. Slamuri carbonifere                                     4 lei (RON)/mp/an
  5. Zgura de furnal                                         4 lei (RON)/mp/an
  6. Cenusa de termocentrala                                 4 lei (RON)/mp/an
  7. Cenusa de pirita                                        4 lei (RON)/mp/an
  8. Fosfogips                                               4 lei (RON)/mp/an
  9. Zguri provenite din metalurgie                          4 lei (RON)/mp/an
______________________________________________________________________________

                          


COMENTARII la OUG 196/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la OUG 196 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Hotărârea 32 2013
    Bună ziua, Sunt domnul Maurice un certificat, reputație, legitimă și un creditor bani acreditat. Am împrumut bani la oameni care au nevoie de asistență financiară. Ai un credit rău sau vă aflați în nevoie de bani pentru a plăti facturile? Vreau să folosesc acest mediu pentru a vă informa că am acorda asistență beneficiar de fiabile ca vom fi bucuroși să vă oferim un împrumut e-mail de contact: mauricefinance@hotmail.com
ANONIM a comentat Legea 241 2013
    Ai nevoie de un împrumut de urgență pentru a rezolva problemele tale financiare și, de asemenea, pentru a porni afacerea dvs. sau pentru a crește facilități de afaceri? dacă da, să ne contactați prin e-mail: greatuniversalloancompany1@gmail.com
ANONIM a comentat Legea 57 2014
    Ai nevoie de un împrumut de afaceri și de nevoi personale de la 5000 dolari 10 milioane dolari 00. Ia-ti nici o obligație citat GRATUIT acum! Rambursările de până la 1 la 10 ani. Nu Collateral, bani plătită în contul dvs. în termen de 24 de ore. Pentru mai multe informații contactati-ne azi prin e-mail: alvinscott12@outlook.com
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    Ai nevoie de un împrumut de afaceri și de nevoi personale de la 5000 dolari 10 milioane dolari 00. Ia-ti nici o obligație citat GRATUIT acum! Rambursările de până la 1 la 10 ani. Nu Collateral, bani plătită în contul dvs. în termen de 24 de ore. Pentru mai multe informații contactati-ne azi prin e-mail: alvinscott12@outlook.com
ANONIM a comentat Ordin 141 2014
    Sunteți în căutarea pentru un împrumut? Sau ai fost refuzat un împrumut de către o bancă sau o instituție financiară pentru unul sau mai multe motive? Ai locul potrivit pentru soluții de împrumut chiar aici! Elizabeth Global Finance Limited da credite pentru companii și persoane fizice, la o rată scăzută și accesibile dobândă de 2%. Va rugam sa ne contactati prin e-mail de astăzi, prin intermediul elizabethp111@live.co.uk DATE SOLICITANT:   1) Numele complet:   2) Țară:   3) Adresa:   4) Statul:   5) Sex:   6) Stare civila:   7) Ocupatia:   8) Număr de telefon:   9) Poziția prezent la locul de muncă:   10) Venitul lunar:   11) Suma de împrumut Necesare:   12) Durata de împrumut:   13) Scopul creditului:   14) Religie:   15) Ați aplicat înainte;   16) Data de naștere;   mulțumiri, Dna Elizabeth Patrick
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    salut Aplica pentru un împrumut rapid și convenabil de a plăti facturile și pentru a începe o nouă finanțare a proiectelor dumneavoastra la o rată mai ieftin dobândă de 3%. Nu ne contactati astăzi prin: credithome@blumail.org cu suma creditului necesar ca oferta noastră de împrumut minim este de 1.000,00 de orice alegere din valoarea creditului. Sunt certificate, înregistrate și creditor legit Puteți să mă contactați astăzi, dacă sunteți interesat în obținerea acestui împrumut, contactati-ma pentru mai multe informații despre procesul de împrumut, cum ar fi procesul de termenii și condițiile împrumutului și modul în care împrumutul va fi transferat la tine. Am nevoie de răspunsul dumneavoastră de urgență în cazul în care sunteți interesat Multumesc, Dl Mhay burailla C.E.O / CREDITHOME
ANONIM a comentat Ordin 50 1990
    Buna ziua Va rog din suflet sa ma ajutati ce articol din ordinul 50/1990 prevede grupa II-a de munca pt inginerii sefi de ferma la vegetale. Am primit o adverinta de la DADR Suceava de unde apartin in care se specifica articolul 178, litera f dar de la Casa de Pensii a fost respinca cum ca nu e bun articolul.Vreau raspuns urgent deoarece mi se respinge dosarul Va multumesc din suflet Munteanu
ANONIM a comentat OUG 19 2014
     Ai nevoie de un ajutor financiar de urgență ?? Ne sunt protejate de către Ministerul Federal al Finanțelor a aprobat creditor legitim, oferim împrumut la o rată scăzută a dobânzii de 2%, și cu nici o verificare de credit, oferim credite personale, credite de consolidare a datoriilor, împrumuturi de afaceri, credite de educație, credite pentru locuințe sau împrumuturi pentru orice motiv! " Toți candidații interesați care au nevoie de credite umăr formularul de mai jos și completați mesajul de e_mail: Jasmiefinance@yahoo.com (ofertanți grave numai, vă rugăm să completați formularul de cerere de împrumut de mai jos) Cerere de împrumut. * Numele solicitantului: * Adresa Strada: * Oraș: * State: * Tara: * Sex: * Starea civila: * Profesie: * Venitul lunar: * Tel: * Mobil: * Scopul creditului: * Suma de împrumut Necesare: * Durata de împrumut: NOTA: Vom procesa cererea dvs. de a obține cât mai repede ca tine aștepta acest mesaj prin e-mail: Jasmiefinance@yahoo.com
ANONIM a comentat Hotărârea 511 2014
    În prezent, suntem offerring un împrumut la rata dobânzii foarte ieftin, contactati-ne acum, dacă aveți nevoie de un împrumut legitim, e-mail nostru este johnlutherloanfirm1@outlook.com Scopul nostru este să vă asigurați că veți obține împrumutul de care aveți nevoie multumesc
ANONIM a comentat OUG 194 2002
    Ordonanta nu este actualizata.
Business Directory Directories Codul fiscal actualizat 2012 Coduri postale Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu