Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 575 din 21 iulie 2006

privind stabilirea conditiilor si declararea contribuabililor inactivi

ACT EMIS DE: AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 701 din 16 august 2006



In temeiul art. 11 alin. (12) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, şi al art. 33 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 208/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice şi a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările şi completările ulterioare,

preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală emite următorul ordin:

Art. 1. - (1) Contribuabilii vor fi declaraţi inactivi dacă îndeplinesc una dintre următoarele condiţii:

a)   se sustrag de la efectuarea inspecţiei fiscale, prin declararea unor date de identificare a sediului social care nu permit organului fiscal identificarea acestuia;

b)   organele fiscale au constatat că nu funcţionează la sediul social sau la domiciliul fiscal declarat.

(2) Contribuabilii sunt declaraţi inactivi prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Art. 2. - (1) Pe perioada în care este declarat inactiv contribuabilului îi sunt aplicabile procedurile de administrare fiscală referitoare la gestiunea, controlul şi colectarea impozitelor, taxelor, contribuţiilor şi a altor sume datorate bugetului general consolidat.

(2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), contribuabilii incluşi în Lista contribuabililor declaraţi inactivi nu vor fi supuşi procedurilor curente de notificare pentru nedepunerea declaraţiilor.

Art. 3. - (1) De la data declarării ca inactiv contribuabilul nu mai are dreptul de a utiliza facturi, facturi fiscale, alte documente sau formulare tipizate cu regim special.

(2) Documentele fiscale emise de un contribuabil declarat inactiv cu încălcarea interdicţiei prevăzute la alin. (1) nu produc efecte juridice din punct de vedere fiscal.

Art. 4. - (1) Pe perioada stării de inactivitate toate procedurile de avizare, autorizare, certificare, licenţiere sau alte proceduri similare, cât şi orice operaţiune şi procedură vamală cu privire la contribuabilul inactiv şi la activităţile acestuia, precum şi oricare dintre avizele, autorizaţiile, licenţele, acordurile şi orice alte acte în baza cărora contribuabilii inactivi sunt autorizaţi să funcţioneze sau să desfăşoare diverse activităţi economice se suspendă de drept.

(2) Suspendarea nu determină prelungirea termenelor pentru care avizele, autorizaţiile, licenţele, acordurile sau alte astfel de acte sunt acordate şi nici amânarea în vreun fel ori exonerarea de obligaţiile de plată datorate pentru eliberarea, modificarea sau prelungirea acestora.

Art. 5. - (1) Competenţa pentru constatarea îndeplinirii condiţiilor de declarare a stării de  inactivitate revine organelor de inspecţie fiscală din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi al unităţilor subordonate.

(2)   In cazul în care organele de inspecţie fiscală constată că un contribuabil îndeplineşte condiţiile de declarare ca inactiv, vor completa un dosar cuprinzând documentele precizate la pct. 13 din anexa nr. 1.

(3)  Dosarele, împreună cu referatele privind propunerea echipei de control de includere pe Lista contribuabililor inactivi, avizate de conducătorul ierarhic superior, vor sta la baza întocmirii listei contribuabililor propuşi a fi declaraţi inactivi, conform anexei nr. 2.

(4)   Dosarele întocmite pentru declararea contribuabililor inactivi vor fi păstrate, ca parte componentă a dosarului fiscal, la fiecare direcţie generală a finanţelor publice judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti, sau la Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili, după caz.

Art. 6. - (1) Starea de inactivitate încetează dacă se constată de organele menţionate la art. 5 alin. (1) că nu mai sunt îndeplinite condiţiile pentru care contribuabilul a fost declarat inactiv sau ca urmare a unei hotărâri judecătoreşti, de la data la care aceasta rămâne irevocabilă.

(2)    Constatarea încetării motivelor pentru care contribuabilul a fost declarat inactiv se va face de organele de inspecţie fiscală competente, în baza cererii de reactivare, depusă de reprezentantul legal al contribuabilului declarat inactiv.

(3)  In baza cererii de reactivare, organele de inspecţie fiscală vor efectua inspecţia fiscală şi după finalizarea acesteia vor întocmi un referat cu propunerea de reactivare. Referatul va fi avizat de directorul executiv coordonator şi va sta la baza întocmirii Listei contribuabililor reactivaţi.

(4)  Incetarea stării de inactivitate a unui contribuabil se face prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

(5)   După reactivarea unui contribuabil declarat inactiv, restricţiile prevăzute în art. 3 încetează începând cu data publicării ordinului de reactivare în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Art. 7. - (1) Contribuabilii declaraţi inactivi vor fi înscrişi în Lista contribuabililor declaraţi inactivi (anexa nr. 2), iar contribuabilii cărora le încetează starea de inactivitate vor fi cuprinşi în Lista contribuabililor reactivaţi (anexa nr. 3).

(2)  Listele menţionate la alin. (1) se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi pe pagina de internet www.mfinante.ro, la secţiunea „Informaţii contribuabili".

(3)   Lista contribuabililor declaraţi inactivi şi Lista contribuabililor reactivaţi vor fi actualizate, de regulă, lunar.

Art. 8. - (1) Pentru fiecare contribuabil cuprins în Lista contribuabililor declaraţi inactivi, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi pe pagina de internet a Ministerului Finanţelor Publice, la secţiunea „Informaţii contribuabili", vor fi afişate data de la care contribuabilul a fost declarat inactiv, împreună cu următoarea menţiune: „Contribuabil inactiv de la data de ZZ.LL.AA".

(2) Pentru fiecare contribuabil cuprins în Lista contribuabililor reactivaţi, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi pe pagina de internet a Ministerului Finanţelor Publice, la secţiunea „Informaţii contribuabili", vor fi afişate perioada pentru care contribuabilul a fost declarat inactiv, împreună cu următoarea menţiune: „Contribuabil inactiv în perioada ZZ.LL.AA - ZZ.LL.AA".

Art. 9. - (1) Autoritatea Naţională a Vămilor - Direcţia de tehnologia informaţiei, comunicaţii şi statistică vamală va utiliza în procesul de vămuire baza de date privind contribuabilii declaraţi inactivi, în vederea suspendării operaţiunilor de vămuire, actualizată conform procedurii prevăzute în anexa nr. 4.

(2) Comunicarea către contribuabilii inactivi cu privire la neînregistrarea datelor de identificare în baza de date a sistemului  informatic vamal  se va face  utilizându-se formularul prevăzut în anexa nr. 5.

Art. 10. - Direcţia de metodologie şi proceduri pentru inspecţia fiscală, Direcţia generală de gestiune a impozitelor şi contribuţiilor, Direcţia antifraudă fiscală, Direcţia generală tehnologia informaţiei, Direcţia generală de reglementare a colectării creanţelor bugetare, Direcţia economică şi administrativă din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, precum şi Autoritatea Naţională a Vămilor, Garda Financiară, direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti şi Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili vor lua măsuri pentru aplicarea şi ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.

Art. 11. - Anexele nr. 1-5 fac parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 12. - La data publicării prezentului ordin se abrogă Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 374/2005 privind stabilirea şi aprobarea procedurii de selectare, control şi publicare a contribuabililor inactivi şi Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 375/2005 privind stabilirea condiţiilor pentru declararea contribuabililor inactivi, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 719 din 9 august 2005.

Art. 13. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală,

Sebastian Bodu

ANEXA Nr. 1

PROCEDURA de selectare, control şi publicare a contribuabililor inactivi

CAPITOLUL I

Procedura de selectare pentru control a contribuabililor

1.   (1) Administraţiile finanţelor publice vor transmite Activităţii de inspecţie fiscală din cadrul fiecărei direcţii generale a finanţelor publice judeţene sau a municipiului Bucureşti Lista contribuabililor cuprinşi în evidenţa specială, întocmită în baza Ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 296/2005, modificat şi completat prin Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 460/2005.

(2) Orice modificare a acestei liste va fi comunicată Activităţii de inspecţie fiscală din cadrul direcţiei generale a finanţelor publice judeţene sau a municipiului Bucureşti.

2.  (1) Contribuabilii din evidenţa specială vor fi selectaţi de Activitatea de inspecţie fiscală din fiecare direcţie generală a finanţelor publice judeţeană sau a municipiului Bucureşti.

(2) Programarea pentru control a acestor contribuabili va fi efectuată în funcţie de capacitatea de control a fiecărei unităţi şi de celelalte sarcini dispuse prin programele de activitate aprobate de conducerea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.

3.   Pentru marii contribuabili, astfel cum sunt definiţi în Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 753/2006 privind organizarea activităţii de administrare a marilor contribuabili, procedura prevăzută la pct. 1 şi 2 va fi realizată de Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili.

CAPITOLUL II

Programarea acţiunilor de control

4.  Contribuabilii cuprinşi în programele de control pentru declarare ca inactivi vor fi supuşi unor controale inopinate la sediul social/domiciliul fiscal al acestora şi/sau la punctele de lucru declarate. Pentru operativitate, controalele inopinate pot fi efectuate şi de personalul Gărzii Financiare, la solicitarea conducerii executive a direcţiei generale a finanţelor publice în a cărei competenţă de administrare se află contribuabilul.

5.   Informaţiile primite atât de la organele fiscale, cât şi de la alte instituţii publice vor sta la baza controlului şi, în măsura în care sunt relevante pentru fundamentarea unor constatări sau în lipsa documentelor contribuabilului, vor fi anexate la procesul-verbal încheiat la sfârşitul acţiunii de control.

CAPITOLUL III

Efectuarea controlului

6.  Echipa de control se va deplasa la sediul social sau la domiciliul fiscal declarat al contribuabilului pentru verificarea activităţii acestuia şi, în funcţie de situaţia concretă, acesta se va afla în una dintre situaţiile prevăzute la lit. A, B şi C.

A. Contribuabilii care nu funcţionează la sediul social sau la domiciliul fiscal declarat

7.   (1) In situaţia în care nu se poate lua legătura cu reprezentantul legal al contribuabilului sau contribuabilul nu desfăşoară activitate la sediul social sau la domiciliul fiscal declarat, echipa de control va solicita în scris prezenţa acestuia la sediul organului de control, stabilind data şi ora de prezentare.

(2) Solicitarea se va transmite şi la adresa de domiciliu a reprezentantului legal al contribuabilului, dacă acesta este persoană fizică rezidentă română, sau la domiciliul fiscal, dacă este persoană juridică română.

8.   In cazul neprezentării reprezentantului legal al contribuabilului la sediul organului de control, se va încheia un act de control, în conformitate cu normele legale, în care se vor preciza acţiunile şi toate demersurile întreprinse de organele de control pentru identificarea acestuia.

9.  La actul de control întocmit în această situaţie se vor anexa următoarele documente:

a)    documentul prin care reprezentantul legal al contribuabilului a fost invitat la sediul organului de control pentru clarificarea situaţiei sale fiscale;

b)   procesul-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiei, dacă este cazul;

c)  orice document primit de la organul fiscal sau de la alte instituţii publice.

10.   La finalizarea controlului, echipa de control va întocmi un dosar care va cuprinde:

a)  actul de control încheiat la sfârşitul acţiunii de control inopinat;

b)  lista declaraţiilor lipsă şi perioada pentru care aceste declaraţii nu au fost depuse la organul fiscal la care contribuabilul este înregistrat ca plătitor de impozite, taxe şi contribuţii către bugetul statului;

c)  referatul privind propunerea echipei de control, avizat de conducătorul ierarhic superior, de includere pe Lista contribuabililor declaraţi inactivi.

11.  In situaţia în care autoritatea vamală constată că un contribuabil nu funcţionează la domiciliul fiscal sau la sediile secundare declarate, aceasta va înştiinţa organele de inspecţie fiscală pentru efectuarea procedurii de declarare a contribuabilului ca inactiv.

B.   Contribuabilii cu domiciliul fiscal declarat la o adresă inexistentă

12.   In cazul în care echipa de control, ca urmare a deplasării la faţa locului, constată că adresa la care a fost declarat sediul social al contribuabilului nu există, va întocmi un proces-verbal prin care se va consemna această situaţie.

13.   La finalizarea controlului inopinat, echipa de control va întocmi un dosar care va cuprinde:

a)   procesul-verbal încheiat ca urmare a acţiunii de control inopinat;

b)  lista declaraţiilor lipsă şi perioada pentru care aceste declaraţii nu au fost depuse la organul fiscal la care contribuabilul este înregistrat ca plătitor de impozite, taxe şi contribuţii către bugetul general consolidat.

C.   Contribuabilul desfăşoară activitate la sediul social declarat

14.   Procedura de control, în cazul contribuabililor care desfăşoară activitate la sediul social declarat, este cea cuprinsă în Codul de procedură fiscală, în normele de aplicare şi în ordinele ministrului finanţelor publice şi ale preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, date în aplicarea acestuia.

CAPITOLUL IV

Procedura de publicare şi actualizare a Listei contribuabililor declaraţi inactivi

15.   Listele contribuabililor propuşi a fi declaraţi inactivi, precum şi cele cu propunerile de reactivare, întocmite de organele fiscale, vor fi transmise la Direcţia de metodologie şi proceduri pentru inspecţia fiscală din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală în vederea centralizării, lunar, până la data de 15 a lunii următoare.

16.  Direcţia de metodologie şi proceduri pentru inspecţia fiscală va întocmi Lista contribuabililor declaraţi inactivi şi Lista contribuabililor reactivaţi şi va elabora proiectul de ordin pentru declararea contribuabililor inactivi, respectiv proiectul de ordin de reactivare a contribuabililor.

17.   Prin excepţie de la prevederile pct. 15, propunerile de actualizare a listelor se pot face ori de câte ori se constată situaţii excepţionale care necesită declararea urgentă a unuia sau mai multor contribuabili ca inactivi sau ca reactivaţi.

18.   (1) Ordinul pentru aprobarea Listei contribuabililor declaraţi inactivi şi a Listei contribuabililor reactivaţi va fi transmis Direcţiei generale a tehnologiei informaţiei din cadrul Ministerului Finanţelor Publice pentru actualizarea bazei de date privind informaţiile despre agenţii economici, prin afişarea pentru fiecare contribuabil a menţiunii „contribuabil inactiv" şi a datei de la care la care a fost declarat inactiv, respectiv, în cazul reactivării, a perioadei pentru care a fost declarat inactiv.

(2) Direcţia generală a tehnologiei informaţiei din cadrul Ministerului Finanţelor Publice va transmite Direcţiei de tehnologia informaţiei, comunicaţii şi statistică vamală din cadrul Autorităţii Naţionale a Vămilor un fişier privind contribuabilii inactivi şi reactivaţi, în vederea identificării acestora în procesul de vămuire şi luării măsurii de suspendare a acordării regimului vamal solicitat până la reactivarea contribuabilului şi, respectiv, radierea lui din Lista contribuabililor declaraţi inactivi.

19.   (1) In cazul în care un contribuabil declarat inactiv nu mai îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 1 alin. (1) din ordin, organele de control care au întocmit dosarul contribuabilului şi au propus declararea lui ca inactiv vor efectua o inspecţie fiscală generală pe perioada de prescripţie sau de la ultima inspecţie fiscală, pentru fiecare impozit, taxă sau contribuţie.

(2)    Inspecţia fiscală generală efectuată pentru reactivarea contribuabilului declarat inactiv se va face la solicitarea scrisă a reprezentantului legal al contribuabilului declarat inactiv.

(3)   La finalizarea inspecţiei fiscale generale, echipa de control va întocmi un referat prin care face propuneri referitoare la reactivarea contribuabilului.

(4)    Referatul va fi avizat de directorul executiv coordonator şi va sta la baza întocmirii Listei contribuabililor reactivaţi.

20.   Comisarii Gărzii Financiare şi organele de control ale Direcţiei antifraudă fiscală din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală vor fi atraşi în acţiuni pentru declararea unor contribuabili ca inactivi.

CAPITOLUL V

Dispoziţii finale

21.  Procesele-verbale şi, după caz, procesele-verbale de constatare şi sancţionare a contravenţiilor, întocmite cu ocazia verificărilor pentru declararea ca inactivi a contribuabililor, vor fi transmise organelor fiscale competente, în vederea valorificării şi completării dosarului fiscal al contribuabilului.

22.   In cazul în care organele de inspecţie fiscală constată fapte care ar putea întruni elemente constitutive ale unei infracţiuni, vor proceda în conformitate cu prevederile Codului de procedură fiscală.

23.   Echipa de control care constată că adresa la care s-a declarat domiciliul fiscal al contribuabilului nu există fizic, în cazul în care domiciliul fiscal declarat este identic cu sediul social, va sesiza Oficiul Naţional al Registrului Comerţului pentru a lua măsuri în condiţiile legii.

ANEXA Nr. 2

AGENŢIA NAŢIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA

LISTA

contribuabililor declaraţi inactivi începând cu data de.................................

Nr. crt.

Codul unic de înregistrare

Denumirea contribuabilului

Domiciliul fiscal

Organul fiscal care a întocmit dosarul de declarare ca inactiv

ANEXA Nr. 3

AGENŢIA NAŢIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA

LISTA

contribuabililor reactivaţi începând cu data de.................................

Nr. crt.

Codul unic de înregistrare

Denumirea contribuabilului

Domiciliul fiscal

Organul fiscal care a întocmit dosarul de reactivare

ANEXA Nr. 4

NORME

pentru utilizarea bazei de date privind contribuabilii declaraţi inactivi în procesul de vămuire

1.   Direcţia de tehnologia informaţiei, comunicaţii şi statistică vamală din cadrul Autorităţii Naţionale a Vămilor primeşte lunar un fişier privind contribuabilii inactivi şi reactivaţi, creat de Direcţia generală a tehnologiei informaţiei din cadrul Ministerului Finanţelor Publice, în vederea identificării acestora în procesul de vămuire.

2.  (1) Informaţiile conţinute în fişierul privind contribuabilii inactivi sunt analizate de Autoritatea Naţională a Vămilor - Direcţia de tehnologia informaţiei, comunicaţii şi statistică vamală, pentru identificarea contribuabililor inactivi care figurează în baza de date a sistemului informatic vamal şi care sunt înregistraţi cu operaţiuni vamale.

(2)   Pentru aceştia, Autoritatea Naţională a Vămilor - Direcţia de tehnologia informaţiei, comunicaţii şi statistică vamală - Serviciul gestiunea calităţii datelor procedează la inserarea în tabela de „Companii" existenţa în sistemul informatic vamal a indicativului „Inactiv Fiscal" pe primul rând al rubricii destinată înscrierii adresei agentului economic.

(3)   Fişierul privind contribuabilii „inactivi fiscal" este transmis ulterior, prin procedee informatice, direcţiilor regionale vamale, care le distribuie, la rândul lor, birourilor vamale din subordine; această acţiune permite tuturor utilizatorilor sistemului informatic vamal, respectiv direcţiilor regionale vamale, birourilor vamale şi comisionarilor în vamă autorizaţi, să aibă acces la informaţii.

(4)   Menţiunea „Inactiv Fiscal" pe primul rând al rubricii destinate înscrierii adresei agentului economic în tabela de „Companii" a sistemului informatic vamal va fi menţionată pe toată perioada în care contribuabilul este declarat ca inactiv fiscal de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală.

3.   Pentru contribuabilii identificaţi ca „inactivi fiscal" se suspendă operaţiunile de vămuire până la reactivarea acestora şi cuprinderea lor în Lista contribuabililor reactivaţi, aprobată prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.

4.   In cazul în care un contribuabil care figurează în categoria „inactivi" nu este înregistrat în baza de date a sistemului informatic vamal ca titular de operaţiuni vamale şi se prezintă la prima vămuire, se parcurg următoarele etape:

a)  cererea depusă de contribuabil la biroul vamal pentru înscrierea codului unic de înregistrare sau a codului de identificare fiscală, după caz, precum şi a altor elemente de identificare în baza de date a sistemului informatic vamal este trimisă de biroul vamal pentru verificare la direcţia regională vamală în subordinea căreia acesta se află;

b)   direcţia regională vamală, prin intermediul biroului tehnologia informaţiei, comunicaţii şi statistică vamală, verifică dacă solicitantul figurează ca inactiv fiscal în fişierul privind contribuabilii „inactivi fiscal", iar în caz afirmativ înscrierea codului unic de înregistrare în baza de date a sistemului informatic vamal se suspendă; concomitent cu suspendarea înscrierii codului unic de înregistrare în baza de date, direcţia regională vamală înştiinţează contribuabilul despre măsura luată, utilizând formularul-tip prevăzut în anexa nr. 5 la ordin; suspendarea înscrierii codului unic de înregistrare în baza de date a sistemului informatic vamal rămâne în vigoare până la clarificarea situaţiei privind statutul de inactiv fiscal al contribuabilului în cauză;

c)   înştiinţarea întocmită de direcţia regională vamală către contribuabilul inactiv fiscal, potrivit prevederilor lit. b), se remite în copie serviciului supraveghere şi control vamal din cadrul acesteia sau serviciului supraveghere şi control vamal din cadrul direcţiei regionale vamale în a cărei rază de competenţă teritorială îşi are domiciliul fiscal contribuabilul inactiv fiscal. Aceste informaţii se transmit Autorităţii Naţionale a Vămilor - Direcţia de supraveghere şi control vamal pentru includerea în baza de date a centrului de informaţii vamale;

d) structurile de specialitate menţionate la lit. c) efectuează verificările necesare potrivit competenţelor cu care sunt învestite şi informează ulterior Agenţia Naţională de Administrare Fiscală asupra constatărilor şi măsurilor luate.

5. In cazul în care contribuabilul care a mai efectuat operaţiuni de vămuire şi are codul unic de înregistrare înscris în baza de date a sistemului informatic vamal se prezintă pentru îndeplinirea formalităţilor vamale la un birou vamal şi, potrivit indicativului „Inactiv Fiscal" de pe primul rând al rubricii destinate înscrierii adresei agentului economic din tabela de „Companii", se găseşte în categoria „inactiv fiscal", se parcurg următoarele etape:

a)   dacă se solicită depozitarea temporară a mărfurilor potrivit prevederilor Codului vamal, biroul vamal are obligaţia ca la începutul fiecărei săptămâni să verifice datele de identificare a contribuabilului - denumire şi cod unic de înregistrare, înscrise în declaraţiile sumare depuse în săptămâna anterioară; verificarea se face prin compararea denumirii şi codului unic de înregistrare înscrise în declaraţiile sumare depuse în săptămâna precedentă faţă de cele înscrise în tabela de „Companii" aferentă sistemului informatic vamal şi, eventual, identificarea indicativului „Inactiv Fiscal" pe primul rând al rubricii destinate înscrierii adresei agentului economic;

b)  dacă se solicită plasarea mărfurilor sub regim vamal, iar declararea pentru vămuire se face prin intermediul unui comisionar în vamă, acesta din urmă are obligaţia de a suspenda imediat procesul de redactare a declaraţiei vamale înainte de înregistrarea acesteia şi de a informa contribuabilul despre imposibilitatea derulării operaţiunii vamale, în conformitate cu dispoziţiile prezentului ordin. In conformitate cu prevederile Regulamentului de aplicare a Codului vamal al României, comisionarul în vamă are obligaţia de a transmite operativ, în aceeaşi zi în care a constatat statutul de inactiv al contribuabilului, o informare scrisă biroului vamal; biroul vamal înştiinţează contribuabilul despre măsura luată, utilizând formularul-tip din anexa nr. 5 la ordin. Măsura de suspendare a acordării regimului vamal solicitat rămâne în vigoare până la radierea contribuabilului din Lista contribuabililor declaraţi inactivi de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală;

c)   informaţiile deţinute de birourile vamale privind contribuabilii inactivi fiscal pentru care s-a solicitat depozitarea temporară a mărfurilor sau acordarea unui regim vamal sunt transmise direcţiilor regionale vamale cărora li se subordonează, care, la rândul lor, vor transmite operativ informaţiile primite către Autoritatea Naţională a Vămilor - Direcţia de supraveghere şi control vamal pentru includerea în baza de date a centrului de informaţii vamale;

d)   mărfurile prezentate la vămuire aflate în situaţia descrisă la lit. b) se înregistrează cu declaraţie sumară în evidenţa biroului vamal.

ANEXA Nr. 5

Către ...........................................................................................................

Ref.: Adresa dumneavoastră nr................................................................

Prin prezenta vă aducem la cunoştinţă că, potrivit Ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr.............................., publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr..................., aţi fost declarat/declarată inactiv fiscal.

In temeiul art. 11 alin. (12) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, „nu sunt luate în considerare de autorităţile fiscale tranzacţiile efectuate cu un contribuabil declarat inactiv prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală".

Având în vedere cele de mai sus, vă comunicăm faptul că nu se aprobă solicitarea de înregistrare a datelor dumneavoastră de identificare în baza de date a sistemului informatic vamal până la radierea dumneavoastră din Lista contribuabililor declaraţi inactivi de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală.

Director executiv al Direcţiei Regionale Vamale,

………………………………………………..


COMENTARII la Ordinul 575/2006

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 575 din 2006
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Legea 241 2013
    Buna ziua, Acest lucru este de a informa publicul în general că suntem în prezent sa dea împrumut la o rată scăzută a dobânzii de 3%. Daca sunteti interesati in aplicarea pentru un împrumut, să completați cererea de mai jos. Pentru mai multe detalii contactati-ne acum prin: +2348073676763 sau email: anitaloanfirm@hotmail.com INFORMAȚII IMPRUMUTAT NECESARE Nume: Țară: sex: Varsta: Telefon: Suma necesară: Ocupația: Durata de împrumut: Cu respect. Mrs.Isa Anita
ANONIM a comentat Hotărârea 416 2014
    ce preturi naspa
ANONIM a comentat Ordin 117 2010
    -nu face diferenta clara intre deseuri metalice si materiale metalice pentru care ANPM stabileste autorizatii de mediu diferite.Astfel fiind,operatorii care gestioneaza deseuri metalice sunt asimilati cu operatorii care recupereaza deseuri metalice din aceste materiale metalice ori nemetalice cum sunt,deseurile radiologice:filme radiologice si solutii din care se recupereaza argintul- activitati ce nu sunt cautate de functionarii cu atributii de control in puncte de lucru autorizate cu autorizatie integrata de APM CI SUNT CAUTATE IN PUNCTE DE LUCRU NEAUTORIZATE UNDE NU EXISTA.MOTIV PENTRU CARE,RESTURILE DIN PROCESELE DE RECUPERARE A ARGINTULUI DIN FILME ORI SOLUTII SUNT DEVERSATE IN CANALIZARE.
ANONIM a comentat Decretul 111 1951
    Decretul 111 din 1951 este considerat abuziv sau nu?
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    Aici este o oportunitate pentru oricine care este în probleme financiare și cei care sunt în nevoie de un împrumut pentru orice motiv, vom oferi împrumuturi la o rată foarte rezonabil de 2%, oferim toate tipurile de credite pentru persoane fizice și companii, angajat sau șomer, toți cei care sunt în nevoie de asistență financiară sunt binevenite. Mulți suferă și au nevoie de ajutor pentru a îmbunătăți standardul lor de viață, mulți sunt șomeri și au nevoie de ajutor financiar pentru a începe o afacere, mulți au nevoie de asistență financiară pentru a șterge facturile și datoriile lor. Nu conteaza ce tip de împrumut care aveți nevoie și pentru orice motiv contactati-ne astăzi, aceasta este o oportunitate de aur la ușa ta pas, contactati-ne astăzi, prin e-mail ca davidpetersonloanfirm@outlook.com și de a lua împrumut de azi. Daca sunteti interesati intr-o împrumut, atunci pur și simplu să ne contactați prin e-mail nostru de mai jos. Nume: David Peterson E-mail: davidpetersonloanfirm@outlook.com
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    Aici este o oportunitate pentru oricine care este în probleme financiare și cei care sunt în nevoie de un împrumut pentru orice motiv, vom oferi împrumuturi la o rată foarte rezonabil de 2%, oferim toate tipurile de credite pentru persoane fizice și companii, angajat sau șomer, toți cei care sunt în nevoie de asistență financiară sunt binevenite. Mulți suferă și au nevoie de ajutor pentru a îmbunătăți standardul lor de viață, mulți sunt șomeri și au nevoie de ajutor financiar pentru a începe o afacere, mulți au nevoie de asistență financiară pentru a șterge facturile și datoriile lor. Nu conteaza ce tip de împrumut care aveți nevoie și pentru orice motiv contactati-ne astăzi, aceasta este o oportunitate de aur la ușa ta pas, contactati-ne astăzi, prin e-mail ca davidpetersonloanfirm@outlook.com și de a lua împrumut de azi. Daca sunteti interesati intr-o împrumut, atunci pur și simplu să ne contactați prin e-mail nostru de mai jos. Nume: David Peterson E-mail: davidpetersonloanfirm@outlook.com
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    Bună ziua, Sunteți în căutarea pentru un împrumut de afaceri, credit de nevoi personale, împrumut acasă, etc ..? Va oferim personale și de afaceri de împrumut la orice individ interesat la dobândă 2% de la 1 la 30 de ani. Nume: Data nașterii: Sex: Stare civilă: Adresa: Oraș: Țară: telefon: Suma de împrumut: Durata de împrumut: Venitul lunar net. Contactati-ne: creditsolutionhome@outlook.com
ANONIM a comentat Legea 3 1977
    legea a fost f.buna,dar dupa 1989 pensionandu-ma in anul 1991, s-au repectat prevederile de calcul,dar din martie 1991 prin trecerea la milioane nu s-au respectat prevederile art.7 din lege privin IMPRESCRIPTIA si prin legi neconstitutionale si aplicate retroactiv,legea 19/2000, s-au diminuat sumele din decizia de pensionare cu 1 la 100000 rezultand o pensie de 0,26 roni(tot lei) din 2619 lei in decizie, in prezent,aug.2014,primesc numai 50%,adic a 1335 lei,..Milu Bajenaru Valentin,Brasov
ANONIM a comentat Ordin 73 2014
    As dori un raspuns competent la urmatoarea situatie cu care ne confruntam de luni de zile fara nici un rezultat in afara debransarii de la electrica si ramanerii astfel si fara apa de consum curent . Fiica mea a divortat si a facut partaj imobiliar din mai 2009, drept pentru care s-a prezentat la sediul enel oras Pantelimon pentru schimbare titular contract, vechiul contract fiind pe numele fostului sot. Deoarece acesta nu a fost de acord si beneficiaza de ,,cunostinte ''la Enel si primarie, nu s-a putut face aceasta modificare. Precizez ca in urma partajului, din cele 2 proprietati vecine, una i-a revenit mie, iar una lui , ambele imobile fiind bransate inca de la constructia lor prin plata costurilor ca sot si sotie la vremea respectiva. Fiind primii care am facut bransamentul,ulterior pe acest bransament s-au mai bransat alte 5 imobile. Fostul sot nu a fost de acord ca ea sa ramana bransata pe vechiul bransament, iar Enel Pantelimon a facut un proiect de bransare din capatul celalalt al strazii, cu costuri exorbitante , depeste 125 milioanelei. Cum pot rezolva legal acest lucru ,deoarece el intre timp a reziliat contractul pentru imobilul meu si am fost debransata chiar a doua zi de la contorul meu . Enel refuza rebransarea decat in conditiile puse de el , cand eu am facut cerere doar de schimbare titular contract cum se face de regula in situatii de divort si partaj. Precizez ca ea a platit mereu consumul prin banca chiar daca nu e titular de contract, in baza contorului detinut la imobil . Datorita abuzurilor fostului sot care uzeaza de relatii la primaria Pantelimon si la toti furnizorii de utilitati din localitate, au fost taiate toate utilitatile si cu mari costuri mi-am facut contractele si bransamente gaze , chiar daca imobilul avea utilitati inca din 2006. Cum pot demonstra ca astfel se face o discriminare ,iar lipsa de curent electric produce pagube imense, fiind singura casa unde poate locui ? De o alta rebransare nici nu poate fi vorba deoarece nu detin banii necesari si nici nu-i vad rostul atata timp cat bransarea s-a facut cu banii nostri in 1996 ca sot si sotie ,iar pentru rebransare la gaze am imprumutat banii sa platesc cca 60 milioane lei , deoarece aici nu aveam contor separat, si s-a facut in mai bine de 5luni . Astept sa-mi dati un sfat pe mail deoarece suntem disperati ca nu se poate rezolva decat cu aceste costuri propuse prin proiect. Putem demonstra cu acte si raspunsurile primite de la toate forurile,ENEL inclusiv de la ANRE , care a gasit ca solutia data de Enel Pantelimon jud Ilfov aste singura legala si ca trebuie sa platesc peste 125 milioane lei pentru a avea current electric si apa de consum . Datorita acestei situatii, in casa si curte nu mai poate locui nici macar un caine , iar cei care fac legea doar pentru ei jubileaza. Ne punem mari sperante in rezolvarea legala a acestei situatii, am citit toate legile in acest domeniu , nu am gasit o explicatie anume ,si nici chiar debransarea nu s-a facut dupa 21 zile cum este legal, ci doar dupa o zi , ca sa ne arate cine este mai puternic. Asteptam cu mare nerabdare o solutie in aceste abuzuri facute doar pentru capriciile fostului sot care ne-a demonstrat ca pana acum el face ce doreste doar ca sa ne hartuiasca si sa ne ameninte cu diverse , inclusiv cu arme. Cu multumiri pentru raspunsul care speram sa-l primim cat mai curand,
ANONIM a comentat Decretul 153 1970
    pai cum sa nu existe comentariu??? -Unde e atitudinea cetateneasca???Cand umbla in tara fel si fel de gasti de "infractori",interlopi !!!!!cum ar fi in P.Neamt niste jigodii de cica minori care fura,ataca si-n plina zi pe bietii oameni,femei neajutorate etc,iar interlopii isi fac de cap;degeaba exista atatea "politii":politie locala,jandarmerie,politie judet,SRI,etc Luati atitudine fratilor!!!!!!!!!!Faceti odata ceva!!!!!!!!!!!Sa se vada ceva !!!!Nu asteptati numai recompense.Ca nici cetateanu nu poate lua atitudine daca aceste structuri nu ia initiativa!!!Nici primaria nu misca nimic!!!
Business Directory Directories Codul fiscal actualizat 2012 Coduri postale Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu