Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 5466 din 15 noiembrie 2005

privind aprobarea Metodologiei si a criteriilor de acordare a gradatiei de merit si a salariului de merit in invatamantul preuniversitar

ACT EMIS DE: MINISTERUL EDUCATIEI SI CERCETARII

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 1052 din 25 noiembrie 2005


SmartCity3


    In conformitate cu prevederile art. 50 alin. (9) din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificarile si completarile ulterioare,
    in baza consultarii federatiilor sindicale reprezentative la nivel de ramura invatamant,
    in temeiul Hotararii Guvernului nr. 223/2005 privind organizarea si functionarea Ministerului Educatiei si Cercetarii, cu modificarile si completarile ulterioare,

    ministrul educatiei si cercetarii emite prezentul ordin.

    Art. 1
    Se aproba Metodologia si criteriile de acordare a gradatiei de merit si a salariului de merit in invatamantul preuniversitar, prevazuta in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 2
    La data intrarii in vigoare a prezentului ordin se abroga orice dispozitie contrara prezentului ordin.
    Art. 3
    Directia generala managementul resurselor umane, inspectoratele scolare si unitatile de invatamant vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
    Art. 4
    Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

                    p. Ministrul educatiei si cercetarii,
                                Jozsef Koto,
                              secretar de stat

    ANEXA 1

                          METODOLOGIA SI CRITERIILE
de acordare a gradatiei de merit si a salariului de merit in invatamantul preuniversitar

    SECTIUNEA I
    Acordarea gradatiei de merit in invatamantul preuniversitar

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    In conformitate cu prevederile art. 50 alin. (3) din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificarile si completarile ulterioare, personalul didactic de predare, personalul didactic auxiliar si cel de conducere din unitatile de invatamant pot beneficia de gradatia de merit, acordata prin concurs.
    Art. 2
    (1) Aceasta gradatie se acorda pentru 10% din posturile didactice existente la nivelul inspectoratului scolar si reprezinta 20% din salariul de baza al persoanei, si anume salariul functiei didactice conform grilei, cumulat, cand este cazul, cu indemnizatia de conducere.
    (2) Gradatia de merit se include in salariul de baza si constituie baza de calcul pentru celelalte sporuri si alte drepturi care se acorda in raport cu salariul de baza.
    (3) Numarul de gradatii care se vor acorda incepand cu anul 2006 se calculeaza astfel: din numarul stabilit prin aplicarea a 10% din totalul posturilor didactice de predare, posturilor didactice auxiliare si de conducere se scade numarul de gradatii acordate in ultimii 3 ani, avand in vedere ca gradatia de merit se acorda pe o perioada de 4 ani.
    (4) Pentru acordarea gradatiei de merit se va avea in vedere numarul de posturi aprobat prin legea bugetului de stat pe anul 2006, respectiv aprobat de Ministerul Educatiei si Cercetarii, dupa caz.
    (5) In situatia in care personalului didactic, inclusiv celui din cluburile sportive scolare si din palatele copiilor, i se modifica locul de munca, la nivelul aceluiasi judet/al municipiului Bucuresti, acesta isi pastreaza gradatia de merit.
    (6) In situatia in care personalul didactic beneficiar al gradatiei de merit este detasat in alt judet, acesta isi poate pastra gradatia de merit, conform prevederilor art. 47 alin. (2) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificarile si completarile ulterioare.
    Art. 3
    Gradatia de merit se atribuie pe o perioada de 4 ani, incepand cu 1 iulie 2006.
    Art. 4
    (1) Personalul didactic care a beneficiat de gradatie de merit poate participa din nou la concurs.
    (2) Un cadru didactic nu poate beneficia simultan de gradatie de merit si de salariu de merit in acelasi an calendaristic.

    CAP. 2
    Inscrierea pentru acordarea gradatiei de merit

    Art. 5
    (1) La concursul pentru acordarea gradatiei de merit poate participa:
    1. personalul didactic de predare, didactic auxiliar cu contract de munca si cel de conducere din unitatile de invatamant, cu o vechime in invatamantul preuniversitar de peste 3 ani;
    2. personalul didactic de predare din invatamantul preuniversitar, care are performante deosebite in inovarea didactica, desfasoara activitate de formare continua a cadrelor didactice din invatamantul preuniversitar la casa corpului didactic, in perioada 1 martie 2002 - 20 ianuarie 2006, si are calificativul "Foarte bine" in fiecare an scolar din perioada evaluarii.
    (2) Conditiile prevazute mai sus trebuie sa le indeplineasca si:
    - personalul didactic de predare de la centrele judetene/al municipiului Bucuresti de asistenta psihopedagogica si din centrele si cabinetele logopedice;
    - personalul didactic de predare si de conducere de la cluburile sportive scolare, cluburile si palatele copiilor cu statut de unitati de invatamant subordonate inspectoratului scolar, precum si cel de la Palatul National al Copiilor;
    - personalul didactic auxiliar din unitatile conexe din invatamantul preuniversitar.

    CAP. 3
    Criterii pentru acordarea gradatiei de merit

    Art. 6
    (1) Activitatea din ultimii 4 ani a candidatilor inscrisi pentru acordarea gradatiei de merit, inclusa in raportul de autoevaluare, sustinuta prin documente doveditoare, se evalueaza pe baza unei fise elaborate de inspectoratul scolar/Ministerul Educatiei si Cercetarii pentru palatele si cluburile copiilor, transmisa inspectoratelor scolare si Palatului National al Copiilor, tinandu-se seama de urmatoarele criterii care trebuie indeplinite de candidat, in perioada 1 martie 2002 - 20 ianuarie 2006:
    1. Criteriul activitatilor complexe cu valoare instructiv-educativa, cum sunt:
    a) rezultate deosebite obtinute in pregatirea prescolarilor si a elevilor in raport cu standardele curriculare de performanta, materializate in progresul elevilor la clasa, in rezultate ale elevilor la clasa, la testari si examene nationale de sfarsit de ciclu, rezultate obtinute cu clasa si individual pentru disciplinele de specialitate in invatamantul vocational (de exemplu, ponderea elevilor cu performante in clasa urmatoare);
    b) initierea si aplicarea unor proiecte de predare a disciplinei prin utilizarea programului AEL in cadrul scolii, daca exista conditiile tehnice necesare;
    c) performante in pregatirea elevilor distinsi la concursuri de profil/olimpiade scolare, concursuri cultural-artistice si sportive recunoscute de Ministerul Educatiei si Cercetarii, materializate in obtinerea locurilor I, II, III si a mentiunilor la faza internationala si a locurilor I, II, III la faza nationala, judeteana si interjudeteana/regionala, precum si in obtinerea de premii speciale. Este indicat sa se precizeze numele cadrului didactic;
    d) pregatirea loturilor olimpice pentru concursurile scolare, participarea, in calitate de membru al juriului sau al comitetului de organizare, la concursurile si olimpiadele judetene, interjudetene (incluse in programul de activitati si in calendarul inspectoratelor scolare/Ministerului Educatiei si Cercetarii), nationale si internationale;
    e) pregatirea loturilor olimpice, activitatea in centre de excelenta si in unitati scolare vocationale, participarea, in calitate de membru al juriului sau al comitetului de organizare, la concursurile si olimpiadele judetene, interjudetene, nationale ori internationale; organizarea de concursuri si festivaluri la nivel international, national sau interjudetean; organizarea si participarea la spectacole, expozitii, concerte, simpozioane la nivel international, national ori interjudetean;
    f) rezultate notabile/masurabile obtinute in activitatile culturale si educative organizate in scoala si finalizarea unor proiecte de parteneriat educational, cu impact la nivel local/judetean/al municipiului Bucuresti/national/international;
    g) rezultatele comunicarii cu parintii si cu autoritatile locale, concretizate in reducerea abandonului scolar, a delincventei juvenile, a comportamentelor marginale;
    h) atragerea de finantari pentru centre de documentare si informare etc.;
    i) realizarea de proiecte extracurriculare, cu finantare extrabugetara;
    j) rezultate obtinute in centrele de excelenta si centrele de pregatire zonala din cadrul unitatilor de invatamant vocationale (muzica, seminarii, scoli normale, teatru, coregrafie, arte plastice, arhitectura, sport etc.) sau cu elevi cu dificultati de invatare;
    k) activitate desfasurata de catre cadrele didactice din unitatile de invatamant cuprinse in Programul PHARE 2003/005-551.01.02 de monitorizare a invatamantului profesional si tehnic;
    l) activitate desfasurata in vederea realizarii echitatii in educatie (activitati de remediere scolara, gradinita de vara, activitati de desegregare, de educatie incluziva, nediscriminatorie, de educatie multiculturala/interculturala, educatie pentru diversitate/alteritate, programe de educatie a parintilor recunoscute la nivel judetean/national);
    m) rezultate masurabile/cuantificabile obtinute in dezvoltarea unor activitati practice, educative pentru formarea de abilitati de comunicare, antreprenoriale si tehnice;
    n) rezultate masurabile/cuantificabile obtinute in finalizarea unor proiecte de parteneriat educational, la nivel local/judetean/national/international, si in activitati de voluntariat, la nivelul comunitatii locale;
    o) activitate ca metodist, membru in consiliul consultativ de specialitate de la nivelul inspectoratului scolar si in comisia nationala de specialitate, consilier educativ, coordonator de cerc pedagogic, indrumarea colectivelor redactionale ale revistelor scolare;
    p) participarea la cursuri de formare;
    q) coordonarea activitatilor din cadrul Strategiei nationale de actiune comunitara.
    2. Criteriul privind performante deosebite in inovarea didactica, materializate in:
    a) contributia la elaborarea de programe scolare, regulamente, metodologii, indrumatoare/ghiduri metodice, manuale scolare, auxiliare didactice, reviste scolare, avizate de inspectoratul scolar sau de Ministerul Educatiei si Cercetarii, dupa caz; carti in domeniul educational, inregistrate cu ISBN, crearea de softuri educationale in specialitate, platforme de e-learning avizate de Ministerul Educatiei si Cercetarii; elaborarea unei programe scolare pentru o disciplina optionala noua, insotita de suport de curs; elaborarea unei programe vizand curriculum pentru optional integrat in dezvoltare locala;
    b) elaborarea de carti si lucrari stiintifice publicate in domeniul didacticii, specialitatii si managementului educational, inregistrate cu ISBN;
    c) activitatea de evaluator de manuale, de mentorat, de formator, activitate in domeniul sindical la nivel local/judetean/national/international, participarea cu comunicari la simpozioane judetene, regionale (zonale), nationale si/sau internationale, participarea la formarea personalului didactic prin casa corpului didactic, in calitate de formatori, contributia la cercetari stiintifice in specialitate sau in domeniul problematicii invatamantului si educatiei; se va stabili un punctaj defalcat pentru cursuri cu o durata de minimum 3 zile (24 ore), care sa vizeze asigurarea calitatii si personalizarea concreta de comunicare cu familia si comunitatea privind participarea si contributia la activitatile mentionate;
    d) activitatea desfasurata in cadrul unor comisii tehnice de elaborare a unor acte normative/administrative, in cadrul unor comisii consultative de dialog social si al altor structuri de dialog social si in comisiile nationale de specialitate.
    3. Criteriul activitatilor desfasurate cu copii/elevi cu cerinte educative speciale, la nivel local/judetean/national/international:
    - integrarea copiilor cu cerinte educative speciale in scolile de masa si desfasurarea activitatilor de educatie remediala.
    4. Criteriul privind participarea la proiecte, in cadrul programelor de reforma educationala, coordonate de inspectoratul scolar, Ministerul Educatiei si Cercetarii, de alti parteneri (Institutul Francez, British Council, PHARE, Socrates, Arion, MATRA, UNICEF, JIICA/JOCV, YOUTH, Institutul Goethe, Banca Mondiala, Centrul de limbi moderne de la Graz, proiectele Kulturikontakt Austria etc.), recunoscute de Ministerul Educatiei si Cercetarii.
    5. Criteriul privind cresterea prestigiului unitatii de invatamant/conexe, facand vizibile rezultatele acesteia in presa, pe site-urile educationale, prin sporirea calitatii actului educational, manifestat prin locul ocupat de scoala in ierarhia stabilita de inspectoratele scolare, ca urmare a:
    a) contributiilor individuale si/sau in echipa la dezvoltarea teoriei si practicii managementului educational si institutional, in contextul reformei invatamantului;
    b) realizarii unor proiecte cu finantare din surse extrabugetare, avand ca efect sporirea calitatii institutiei si a procesului de predare-invatare-evaluare, a bazei didactico-materiale;
    c) realizarii de parteneriate cu institutiile din domeniul educatiei si al culturii (universitati, biblioteci, muzee, centre de cultura, case de cultura, asociatii, fundatii etc.) la nivel local, regional, national si international;
    d) rezultatelor obtinute prin participarea elevilor la examenele de capacitate/teste nationale, evaluare nationala, bacalaureat si de absolvire;
    e) realizarilor in ceea ce priveste educatia adultilor si reconversia profesionala (cursuri, programe, materiale auxiliare, platforme de invatare).
    (2) Punctajul grilei de evaluare pentru fiecare categorie de personal didactic (prescolar, primar, profesor, de conducere, didactic auxiliar) se va defalca pe discipline/domenii de activitate/tipuri de activitati.
    (3) Realizarea cerintelor prevazute la alin. (1) pct. 1 lit. g), h) si i) si pct. 5 lit. a), b) si c) este obligatorie pentru personalul de conducere din unitatile de invatamant.
    Art. 7
    Pentru personalul didactic auxiliar, criteriile pentru acordarea gradatiei de merit sunt stabilite in fisa de evaluare a activitatii, elaborata de inspectoratul scolar pe baza fisei postului.
    Art. 8
    (1) Consiliul de administratie al inspectoratului scolar, prin aplicarea criteriilor generale, detaliaza criteriile si stabileste punctajul prin cate o grila specifica fiecarei categorii de cadre didactice si personal didactic auxiliar, punctajele cu ponderile aferente fiind separate pentru educatoare, invatatori, profesori si cadre didactice din invatamantul vocational, din cluburile sportive scolare, palatele si cluburile copiilor, invatamantul special, personalul didactic auxiliar si personalul didactic de conducere din unitatile de invatamant.
    (2) Pentru personalul didactic si personalul de conducere din cluburile sportive scolare, palatele si cluburile copiilor, Ministerul Educatiei si Cercetarii, prin directia de resort, va detalia criteriile si va stabili punctajele cu ponderile aferente prin cate o grila specifica fiecarei categorii de personal didactic, cu consultarea federatiilor sindicale reprezentative la nivel de ramura invatamant.

    CAP. 4
    Procedura de acordare a gradatiei de merit

    Art. 9
    (1) Inspectorul scolar general numeste, prin decizie, comisia de coordonare a concursului in vederea acordarii gradatiei de merit.
    (2) Comisia de coordonare a concursului in vederea acordarii gradatiei de merit este formata din:
    a) presedinte - un inspector scolar general adjunct;
    b) secretar - un referent de la compartimentul salarizare, normare;
    c) membri - inspectori scolari de specialitate.
    (3) Pentru Palatul National al Copiilor, comisia de coordonare a lucrarilor in vederea acordarii gradatiei de merit este formata din:
    a) presedinte - un inspector de specialitate din cadrul Ministerului Educatiei si Cercetarii;
    b) secretar - un inspector din Directia generala managementul resurselor umane din cadrul Ministerului Educatiei si Cercetarii;
    c) membri - inspectori scolari de specialitate din cadrul Inspectoratului Scolar al Municipiului Bucuresti.
    (4) Reprezentantii federatiilor sindicale reprezentative la nivel de ramura invatamant participa in calitate de observatori la toate lucrarile, au drept de acces la documentele comisiilor si pot solicita consemnarea in procesul-verbal a propriilor observatii.
    Art. 10
    In conformitate cu prevederile art. 50 alin. (5) din Legea nr. 128/1997, cu modificarile si completarile ulterioare, procedura de atribuire a gradatiei de merit prin concurs cuprinde urmatoarele etape:
    1. Candidatul intocmeste si depune la conducerea unitatii de invatamant/conexe raportul de autoevaluare a activitatii desfasurate, insotit de documente doveditoare, realizat in conformitate cu fisa de evaluare, pentru acordarea gradatiei de merit, la categoria de personal in care acesta se incadreaza (elaborata de inspectoratul scolar).
    2. Consiliul profesoral al unitatii de invatamant/conexe, pe baza dezbaterilor asupra modului in care raportul reflecta realizarile candidatului potrivit fisei de evaluare si a documentelor doveditoare, formuleaza o apreciere sintetica asupra activitatii candidatului, consemnata in procesul-verbal de sedinta.
    3. Directorul unitatii de invatamant/conexe depune la secretariatul inspectoratului scolar raportul de autoevaluare insotit de documentele doveditoare, aprecierea consiliului profesoral, precum si propria apreciere, care trebuie sa fie obiectiva, cu referire si la deontologia profesionala, la abilitatile de comunicare ale candidatului in cadrul unitatii de invatamant in care isi desfasoara activitatea. Aprecierea directorului unitatii de invatamant/conexe se face de catre inspectorul de management si evaluare institutionala. In cazul Palatului National al Copiilor, aprecierea personalului de conducere se face de catre un inspector din Directia generala invatamant preuniversitar si de catre un inspector in Directia generala managementul resurselor umane din cadrul Ministerului Educatiei si Cercetarii.
    4. In urma consultarii consiliului consultativ, inspectorul de specialitate intocmeste un raport motivat, referitor la activitatea candidatului in specialitate, acordand punctajul ca suma a punctelor pentru fiecare criteriu de evaluare din fisa.
    5. Comisia de coordonare a lucrarilor in vederea acordarii gradatiei de merit primeste raportul de autoevaluare, aprecierea consiliului profesoral si a directorului unitatii, precum si raportul motivat al inspectorului scolar de specialitate, pe care le examineaza, stabileste punctajul final si intocmeste lista in ordinea descrescatoare a acestuia, pe posturi si discipline. Lista astfel intocmita va fi prezentata in consiliul de administratie al inspectoratului scolar.
    6. In consiliul de administratie al inspectoratului scolar presedintele comisiei prezinta propunerile de acordare a gradatiilor de merit.
    7. Consiliul de administratie aproba lista candidatilor admisi la concurs, in ordinea descrescatoare a punctajului acordat, si o afiseaza la inspectoratul scolar; aceasta lista se afiseaza in termen de 24 de ore de la incheierea evaluarii. In cazul Palatului National al Copiilor, comisia de coordonare a lucrarilor din cadrul Ministerului Educatiei si Cercetarii aproba lista candidatilor admisi in ordinea descrescatoare a punctajului acordat si o afiseaza la sediul Ministerului Educatiei si Cercetarii, in termen de 24 de ore de la incheierea evaluarii.
    8. Cadrele didactice au drept de contestatie asupra punctajului acordat, la inspectoratul scolar, in conformitate cu graficul prevazut in anexa nr. 1 la sectiunea I. Contestatiile se rezolva in termen de 3 zile calendaristice de la data inregistrarii acestora de catre o comisie de solutionare a contestatiilor, numita prin decizie a inspectorului scolar general si formata din:
    a) presedinte - inspectorul scolar general/directorul Directiei generale invatamant preuniversitar din cadrul Ministerului Educatiei si Cercetarii, pentru Palatul National al Copiilor;
    b) secretar - consilierul juridic;
    c) membri - inspectori scolari si inspectorul scolar cu atributii privind managementul resurselor umane/inspectori de specialitate din cadrul Directiei generale invatamant preuniversitar din Ministerul Educatiei si Cercetarii, pentru Palatul National al Copiilor, altii decat cei care au facut parte din comisia de coordonare a concursului.
    Hotararea comisiei de contestatii este definitiva.
    La lucrarile comisiei de contestatii participa si reprezentantii organizatiilor sindicale afiliate la federatiile sindicale reprezentative la nivel de ramura invatamant, in calitate de observatori.
    9. Hotararea asupra rezultatului concursului, precum si ponderea pe diferite specialitati si unitati de invatamant apartine inspectorului scolar general, in baza listei intocmite in ordinea descrescatoare a punctajului pe posturi si discipline, care a fost aprobata de consiliul de administratie al inspectoratului scolar, cu conditia respectarii proportiei numarului de locuri pe discipline/domenii de activitate.
    10. Consiliul de administratie al inspectoratului scolar inainteaza lista candidatilor validati la Directia generala managementul resurselor umane din cadrul Ministerului Educatiei si Cercetarii, pentru emiterea ordinului ministrului educatiei si cercetarii. Lista transmisa la Ministerul Educatiei si Cercetarii, cu adresa de inaintare, contine:
    a) numarul total si modul de calcul al numarului de gradatii acordate la nivelul judetului/municipiului Bucuresti/Palatului National al Copiilor;
    b) observatiile liderilor de sindicat desemnati de federatiile sindicale reprezentative la nivel de ramura invatamant, care au participat la procedura de acordare a gradatiei de merit, cu statut de observatori;
    c) tabelul nominal si punctajul pentru candidatii aprobati, conform anexei nr. 2 la sectiunea I.
    Art. 11
    Directia generala managementul resurselor umane din cadrul Ministerului Educatiei si Cercetarii verifica incadrarea in numarul de locuri, respectarea procedurii de acordare a gradatiei de merit si elaboreaza ordinul ministrului educatiei si cercetarii pentru acordarea gradatiei de merit cadrelor didactice, conform listelor primite de la inspectoratele scolare.
    Art. 12
    Locurile ramase vacante dupa emiterea ordinului ministrului educatiei si cercetarii se vor include in numarul de locuri pentru anul urmator, fara a se depasi procentul de 10% din totalul posturilor didactice existente, in anul pentru care se face calculul.

    ANEXA 1
    la sectiunea I

                                  GRAFICUL
desfasurarii concursului pentru acordarea gradatiilor de merit - sesiunea 2006

    - 20 ianuarie - 11 februarie 2006: depunerea dosarelor care contin documentele justificative privind activitatea cadrului didactic respectiv, la registratura inspectoratului scolar;
    - 14 februarie - 21 februarie 2006: analiza dosarelor de catre inspectorul de specialitate, cu consultarea consiliului consultativ;
    - 22 februarie - 5 martie 2006: verificarea dosarelor de catre comisia de coordonare a concursului in vederea acordarii gradatiei de merit;
    - 22 februarie - 5 martie 2006: verificarea dosarelor de catre reprezentantii federatiilor sindicale reprezentative din invatamant si refacerea punctajelor, in situatia in care observatiile sunt juste, impreuna cu inspectorul de specialitate;
    - 8 martie 2006: consiliul de administratie al inspectoratului scolar aproba lista candidatilor validati;
    - 9 martie 2006: afisarea listei la avizierul inspectoratului scolar;
    - 13 martie - 14 martie 2006: depunerea contestatiilor;
    - 15 martie - 17 martie 2006: rezolvarea contestatiilor de catre comisie;
    - 20 martie 2006: validarea rezultatelor finale ale concursului de catre consiliul de administratie al inspectoratului scolar;
    - 24 martie 2006: inaintarea la Ministerul Educatiei si Cercetarii, in vederea emiterii ordinului ministrului educatiei si cercetarii, a tabelului nominal cu personalul didactic de predare, didactic auxiliar si cel de conducere din unitatile de invatamant, nominalizat pentru acordarea gradatiei de merit;
    - 31 mai 2006: elaborarea ordinului ministrului educatiei si cercetarii.

    NOTA:
    Cadrele didactice de la Palatul National al Copiilor vor depune dosarele pentru concursul de acordare a gradatiei de merit la registratura Ministerului Educatiei si Cercetarii, respectand graficul de mai sus.

    ANEXA 2
    la sectiunea I

 ______________________________________________________________________________
| Nr. | Numele si| Functia| Specialitatea| Vechimea in | Unitatea de| Punctajul|
| crt.| prenumele|        |              | invatamant  | invatamant | obtinut  |
|_____|__________|________|______________|_____________|____________|__________|
|     |          |        |              |             |            |          |
|_____|__________|________|______________|_____________|____________|__________|

    NOTA:
    In cazul personalului didactic de indrumare si control, la rubrica "Unitatea de invatamant" se va preciza unitatea de invatamant unde are obligatia de predare. Adeverintele emise de unitatile de invatamant respective se vor anexa la lista transmisa, prin posta, la Ministerul Educatiei si Cercetarii.

    SECTIUNEA a II-a
    Acordarea salariului de merit in invatamantul preuniversitar

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 13
    In conformitate cu prevederile art. 50 alin. (7) din Legea nr. 128/1997, cu modificarile si completarile ulterioare, personalul didactic si didactic auxiliar poate beneficia de salariu de merit.
    Art. 14
    Numarul salariilor de merit se calculeaza la totalul posturilor didactice si didactice auxiliare existente la nivelul inspectoratului scolar si se distribuie pe unitati de invatamant, indiferent de numarul cadrelor didactice si didactice auxiliare al acestora, iar acordarea lor se face cu respectarea prevederilor legale in vigoare.
    Art. 15
    (1) Salariul de merit este un procent de 15%, aplicat la salariul de baza, si anume la salariul functiei didactice conform grilei, cumulat, cand este cazul, cu indemnizatia de conducere. Salariul de merit se include in salariul de baza si constituie baza de calcul pentru sporuri si alte drepturi care se acorda in raport cu salariul de baza.
    (2) Persoanele care beneficiaza de salariu de merit se stabilesc o data pe an, de regula dupa aprobarea bugetului de stat, in raport cu rezultatele obtinute in activitatea desfasurata in anul precedent.
    (3) Persoanele care solicita salariul de merit vor depune la conducerea unitatii de invatamant o fisa de autoevaluare, stabilita de consiliul de administratie al unitatii de invatamant.
    (4) Pentru personalul nou-angajat, salariul de merit se poate acorda dupa o perioada de 6 luni de la angajare.
    (5) Salariul de merit poate fi acordat pentru cel mult 15% din numarul total de posturi didactice si didactice auxiliare prevazut in statul de functii al unitatilor bugetare, din care cel putin doua treimi vor fi utilizate pentru functiile de executie si cel mult o treime pentru functiile de conducere din unitatile de invatamant.
    (6) In situatia in care personalului didactic, inclusiv celui din cluburile sportive scolare si celui din palatele copiilor, i se modifica locul de munca, la nivelul aceluiasi judet/al municipiului Bucuresti, acesta isi pastreaza salariul de merit.
    (7) Aceleasi drepturi le are si personalul detasat in alte judete.
    Art. 16
    Pentru directorii si directorii adjuncti, salariile de merit se aproba de consiliul de administratie al inspectoratului scolar din numarul salariilor repartizate unitatii respective.
    Art. 17
    Un cadru didactic nu poate beneficia simultan de gradatie de merit si de salariu de merit in acelasi an calendaristic.
    Art. 18
    Salariul de merit se acorda pe an calendaristic, incepand cu 1 ianuarie 2006, pe baza punctajului realizat in urma evaluarii activitatii desfasurate in anul precedent de candidat, conform fisei de evaluare stabilite de consiliul de administratie al unitatii de invatamant, in baza prezentei metodologii.
    Art. 19
    (1) Contestatiile se depun la conducerea unitatii de invatamant sau la organul ierarhic superior (inspectoratul scolar), dupa caz, in termen de 3 zile calendaristice de la data comunicarii rezultatelor, in conformitate cu graficul prevazut in anexa la sectiunea a II-a.
    (2) Contestatiile se solutioneaza de catre o comisie numita prin decizia directorului unitatii, respectiv inspectorului scolar general.
    (3) Hotararea comisiei de solutionare a contestatiilor este definitiva.

    CAP. 2
    Criterii de baza pentru acordarea salariului de merit

    Art. 20
    (1) Criterii privind calitatea activitatii instructiv-educative (50 de puncte):
    a) calificativ "Foarte bine" in anul scolar precedent;
    b) activitate de profesor coordonator de proiecte si programe educative;
    c) utilizarea Sistemului educativ informatizat, pentru cadrele didactice din unitatile de invatamant in care acesta exista;
    d) activitati educative desfasurate cu elevii care au cerinte educative speciale:
    1. activitate de predare, invatare, evaluare, diagnosticare si terapie desfasurata cu copiii cu cerinte educative speciale in scolile de masa;
    2. integrarea copiilor cu cerinte educative speciale in scolile de masa si desfasurarea activitatilor de educatie remediala;
    e) activitate de sef de catedra/comisie metodica, metodist, coordonator de cerc pedagogic, membru in consiliul consultativ de specialitate, formator, mentor;
    f) performante obtinute in pregatirea prescolarilor sau a elevilor, in urma testarilor si a examenelor de sfarsit de ciclu;
    g) rezultate obtinute cu prescolarii/elevii la concursurile si olimpiadele scolare la nivel local/judetean si national;
    h) coordonarea activitatilor din cadrul Strategiei nationale de actiune comunitara.
    (2) Pentru personalul de conducere si profesorii coordonatori de proiecte si programe educative, evaluarea se va face pe baza unei fise speciale elaborate la nivelul inspectoratului scolar, care va cuprinde indicatori specifici.
    Art. 21
    (1) Criterii privind activitatea metodica, stiintifica si culturala (50 de puncte):
    a) valorificarea competentelor dobandite in cadrul cursurilor de perfectionare, prin sustinerea de activitati demonstrative sau comunicari la sesiuni stiintifice de specialitate, in scoala;
    b) sustinerea de activitati demonstrative sau comunicari la sesiuni stiintifice de specialitate, la nivel local/judetean/national;
    c) elaborarea si publicarea unor studii si articole in reviste de specialitate, acreditate;
    d) obtinerea unor rezultate cu elevii, in urma participarii la concursurile scolare, precum si la activitati cultural-artistice si sportive recunoscute de Ministerul Educatiei si Cercetarii;
    e) responsabilitati suplimentare, neremunerate, desfasurate la nivel local/judetean/national (membru in comisia nationala de specialitate, indrumarea colectivelor redactionale ale revistelor scolare, coordonarea unor programe educationale in colaborare cu inspectoratul scolar, Ministerul Educatiei si Cercetarii, alti parteneri - Institutul Francez, British Council, Institutul Goethe, Banca Mondiala, PHARE, MATRA, UNICEF, participarea la programele de reforma a invatamantului preuniversitar PHARE, initierea si derularea unor programe Socrates, Comenius etc.) recunoscute de Ministerul Educatiei si Cercetarii;
    f) participarea la cursuri de formare;
    g) contributii la cresterea prestigiului si a calitatii activitatii unitatii de invatamant prin forme de parteneriat cu reprezentanti ai comunitatii locale, agenti economici etc.;
    h) realizarea unor proiecte de finantare din surse extrabugetare;
    i) activitatea desfasurata in cadrul unor comisii tehnice de elaborare a unor acte normative/administrative cu caracter normativ, in cadrul unor comisii consultative de dialog social si al altor structuri de dialog social.
    (2) Se vor puncta comunicarile si lucrarile elaborate si prezentate in perioada evaluata.
    Art. 22
    Fiecare unitate scolara, prin consiliul de administratie, va stabili o fisa cu punctaj defalcat, pentru fiecare categorie de personal angajat, in vederea intocmirii raportului de autoevaluare a activitatii, pe baza documentelor doveditoare, depuse pentru fiecare categorie de personal angajat. Fisa cu punctajul defalcat se va afisa la avizierul unitatii scolare, inainte de intocmirea dosarelor candidatilor.
    Art. 23
    La toate etapele de acordare a salariului de merit participa, in calitate de observatori, liderul/liderii organizatiilor sindicale din unitate, respectiv reprezentantii organizatiilor sindicale afiliate la federatiile reprezentative la nivel de ramura invatamant, ale caror observatii se consemneaza in procesele-verbale.
    Art. 24
    In situatia in care persoana care a obtinut salariul de merit a renuntat la el, chiar daca acesteia nu i-a incetat contractul individual de munca cu unitatea, salariul de merit poate fi redistribuit, pana la expirarea perioadei de un an de zile, altei persoane din aceeasi unitate de invatamant, in ordinea descrescatoare a punctajului.
    Art. 25
    Pentru personalul didactic auxiliar, salariul de merit se va acorda in urma evaluarii calitatii si eficientei activitatilor cuprinse in fisa postului de catre consiliul de administratie al unitatii scolare. Realizarea criteriilor prevazute la art. 21 alin. (1) lit. g) si h) este obligatorie pentru personalul didactic de conducere.
    Art. 26
    Candidatii care au obtinut salariul de merit pot sa participe la concursul pentru obtinerea gradatiei de merit. In cazul in care vor fi nominalizati sa obtina gradatie de merit, candidatii au obligatia sa opteze pentru una dintre cele doua, dupa emiterea ordinului ministrului educatiei si cercetarii.

    ANEXA 1
    la sectiunea a II-a

                                  GRAFICUL
    desfasurarii actiunilor pentru acordarea salariului de merit in anul 2006

    - 15 - 21 noiembrie 2005: inspectoratul scolar analizeaza, repartizeaza si transmite unitatilor de invatamant numarul salariilor de merit;
    - 22 - 25 noiembrie 2005: personalul didactic si didactic auxiliar din invatamant cu rezultate deosebite intocmeste un raport de autoevaluare a activitatii si o cerere, care se vor depune la conducerea unitatii;
    - 28 noiembrie - 5 decembrie 2005: cererea si raportul se analizeaza in consiliul profesoral al unitatii, care formuleaza o apreciere sintetica (pentru fiecare solicitant in parte) si va face propuneri, pe care le inainteaza spre aprobare consiliului de administratie;
    - 7 decembrie - 8 decembrie 2005: consiliul de administratie aproba nominal personalul caruia i se atribuie salariul de merit, in limita locurilor acordate de inspectoratul scolar, si le transmite inspectoratului scolar spre validare;
    - 9 decembrie 2005: validarea si afisarea rezultatelor;
    - 12 decembrie - 13 decembrie 2005: depunerea contestatiilor;
    - 14 decembrie - 16 decembrie 2005: solutionarea contestatiilor;
    - 19 decembrie 2005: afisarea rezultatelor la contestatii.

    NOTA:
    1. Personalul didactic de conducere din unitatile de invatamant va intocmi si va depune raportul de autoevaluare a activitatii desfasurate, la inspectoratul scolar.
    2. Aprobarea nominala va fi data in consiliul de administratie al inspectoratului scolar, in limita locurilor aprobate.

                                             


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 5466/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 5466 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 5466/2005
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu