Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 539 din 28 aprilie 2009

pentru aprobarea Procedurii privind declararea starii de insolvabilitate a debitorilor persoane fizice sau juridice, conform prevederilor art. 176 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala

ACT EMIS DE: MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI SI PROTECTIEI SOCIALE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 328 din 18 mai 2009



Având în vedere:

- prevederile art. 12 din Legea nr. 130/1999 privind unele măsuri de protecţie a persoanelor încadrate în muncă, republicată;

- prevederile art. 176 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,

în baza art. 12 din Hotărârea Guvernului nr. 11/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, cu modificările şi completările ulterioare,

ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale emite următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă Procedura privind declararea stării de insolvabilitate a debitorilor persoane fizice sau juridice, conform prevederilor art. 176 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, denumită în continuare procedură, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin, precum şi modelele, caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, utilizare şi de păstrare a formularelor ce constituie anexe la procedură.

Art. 2. - Formularele se emit de către personalul de specialitate din cadrul inspectoratelor teritoriale de muncă, conform modelelor prevăzute în anexele nr. 1-4 la procedură.

Art. 3. - Direcţia economică şi monitorizare executare silită din cadrul Inspecţiei Muncii şi inspectoratele teritoriale de muncă vor lua măsuri pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.

Art. 4. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale,

Marian Sârbu

ANEXĂ

PROCEDURĂ

privind declararea stării de insolvabilitate a debitorilor persoane fizice sau juridice, conform prevederilor art. 176 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală

A. Dispoziţii generale privind procedura de declarare a stării de insolvabilitate

1. Prezenta procedură este aplicabilă persoanelor fizice sau juridice care îndeplinesc condiţiile legale în această materie.

2. Creanţele fiscale pentru care se analizează posibilitatea declarării stării de insolvabilitate sunt reprezentate atât de obligaţiile fiscale principale, cât şi de obligaţiile fiscale accesorii aferente acestora.

3. In situaţia în care se constată îndeplinirea condiţiilor legale în materie, debitorul în cauză va fi declarat insolvabil în baza unui proces-verbal întocmit de compartimentul de executare silită din cadrul inspectoratului teritorial de muncă, vizat de compartimentul juridic al acestuia şi aprobat de inspectorul-şef (anexa nr. 3).

4. Procesul-verbal de declarare a stării de insolvabilitate se întocmeşte în 3 exemplare, dintre care unul se păstrează la dosarul de executare, unul la serviciul financiar-contabil, iar celălalt se transmite debitorului declarat insolvabil.

5. Procedura de declarare a stării de insolvabilitate se aplică în fiecare dintre situaţiile prevăzute la art. 176 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, atât în cazul debitorilor ale căror venituri sau bunuri urmăribile au o valoare mai mică decât obligaţiile fiscale de plată, cât şi în cazul debitorilor care nu au venituri ori bunuri urmăribile.

6. Pe perioada în care un debitor ale cărui venituri sau bunuri urmăribile au o valoare mai mică decât obligaţiile fiscale de plată este declarat insolvabil, măsurile de executare silită nu vor fi întrerupte.

7. Pentru obligaţiile fiscale principale înregistrate de debitorii insolvabili ale căror venituri sau bunuri urmăribile au o valoare mai mică decât obligaţiile fiscale de plată se datorează obligaţii fiscale accesorii, până la data stingerii acestora inclusiv.

8. Creanţele fiscale ale debitorilor declaraţi în stare de insolvabilitate care nu au venituri sau bunuri urmăribile se scot din evidenţa curentă şi sunt trecute într-o evidenţă separată, iar aplicarea măsurilor de executare silită se întrerupe.

9. Pentru obligaţiile fiscale principale înregistrate de debitorii insolvabili care nu au venituri sau bunuri urmăribile se datorează obligaţii fiscale accesorii până la data trecerii acestora în evidenţa separată, în conformitate cu prevederile art. 120 alin. (4) lit. b) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

10. Creanţele fiscale înregistrate de debitorii declaraţi insolvabili pentru care se continuă executarea silită, aflate în evidenţa curentă, şi creanţele fiscale înregistrate de debitorii declaraţi insolvabili pentru care executarea silită se întrerupe, aflate în evidenţa separată, vor fi scăzute din aceste evidenţe la împlinirea termenului de prescripţie a dreptului de a cere executarea silită.

11. Creanţele fiscale înregistrate de debitorii persoane juridice vor fi scăzute din evidenţa curentă, respectiv din evidenţa separată, după caz, după data la care respectiva persoană juridică a fost radiată din registrul comerţului, în baza încheierii de radiere a judecătorului-delegat de pe lângă oficiul registrului comerţului.

12. Creanţele fiscale înregistrate de debitorii persoane fizice declaraţi insolvabili vor fi scăzute din evidenţa separată inclusiv în cursul perioadei de prescripţie, după data la care respectiva persoană fizică a decedat sau a fost declarată dispărută ori decedată prin hotărâre a unei instanţe judecătoreşti, iar pentru aceasta nu există moştenitori care au acceptat succesiunea.

13. Scăderea creanţelor fiscale înregistrate de debitori din evidenţa curentă sau din evidenţa separată, după caz, va fi făcută, în condiţiile legii, în baza unui proces-verbal de scădere din evidenţă a obligaţiilor fiscale (anexa nr. 1) şi a borderoului de adăugare-scădere anexat acestuia (anexa nr. 4). Procesul-verbal de scădere din evidenţă va fi întocmit de compartimentul de executare silită din cadrul inspectoratului teritorial de muncă, vizat de compartimentul juridic al acestuia şi aprobat de inspectorul-şef.

14. După data declarării stării de insolvabilitate a unui debitor persoană fizică sau juridică, în situaţia în care organul de executare constată îndeplinite condiţiile legale în materia atragerii răspunderii solidare, va face demersuri legale ce se impun, în conformitate cu prevederile art. 27 şi 28 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

B. Procedura de declarare a stării de insolvabilitate a debitorilor persoane fizice sau juridice ale căror venituri ori bunuri au o valoare mai mică decât obligaţiile fiscale de plată

15. In scopul declarării stării de insolvabilitate a debitorilor persoane fizice sau juridice ale căror venituri ori bunuri au o valoare mai mică decât obligaţiile fiscale de plată, compartimentele de executare silită au următoarele obligaţii:

15.1. să verifice situaţia patrimonială a debitorilor persoane juridice sub aspectul cuantificării valorii însumate a bunurilor şi veniturilor acestora, prin solicitarea, consultarea şi analizarea, la sediul debitorului, respectiv la punctele de lucru, după caz, a datelor înscrise în situaţiile financiar-contabile anuale şi/sau semestriale, din ultima balanţă contabilă încheiată de societatea debitoare, precum şi cercetarea la faţa locului a bunurilor deţinute de aceştia, avându-se în vedere următoarele:

15.1.1. valoarea de inventar a tuturor bunurilor mobile şi imobile aflate în proprietatea debitoarei;

15.1.2. valoarea însumată a tuturor veniturilor de natură comercială, fiscală sau provenite din dobânzi bancare aferente unor depozite băneşti, din titluri de stat cu răscumpărare la termen;

15.1.3. valoarea determinată pe baza cotaţiilor bursiere la zi a titlurilor de participaţie (acţiuni, obligaţiuni);

15.1.4. valoarea însumată a creanţelor de natură comercială, a cambiilor, biletelor la ordin sau a creanţelor de natură fiscală (sume de rambursat ori sume de restituit) pe care debitorul persoană juridică le are de recuperat;

15.1.5. valoarea însumată a disponibilităţilor băneşti, aşa cum rezultă din fişierul conturilor bancare;

15.2. să verifice situaţia bunurilor de orice fel care se află în proprietatea debitorului persoană juridică, precum şi valoarea acestora, prin solicitări de informaţii de la unitatea administrativ-teritorială (primărie), biroul de carte funciară, precum şi, după caz, de la instituţii care gestionează registre publice sau de la alte organe abilitate (Registrul Auto Român, Registrul Naval Român etc);

15.3. să verifice situaţia bunurilor de orice fel care se află în proprietatea debitorului persoană fizică, precum şi valoarea acestora, prin:

15.3.1. solicitări de informaţii de la unitatea administrativ-teritorială (primărie), biroul de carte funciară, precum şi, după caz, de la instituţii care gestionează registre publice sau de la alte organe abilitate (Registrul Auto Român, Registrul Naval Român etc);

15.3.2. cercetări şi constatări la domiciliul persoanei fizice cu privire la situaţia materială a acesteia, precum şi la alte unităţi sau persoane fizice unde aceasta şi-a desfăşurat activitatea profesională ori lucrativă remunerată, în alte locuri despre care s-au cules informaţii în legătură cu existenţa bunurilor debitorului persoană fizică, după caz;

15.3.3. solicitări de informaţii de la organele ori persoanele abilitate cu privire la moştenitorii care au acceptat succesiunea debitorului decedat sau declarat dispărut ori decedat;

15.3.4. solicitări de informaţii de la societăţile bancare cu privire la existenţa unor conturi de disponibilităţi băneşti deţinute de debitorul decedat sau declarat dispărut ori decedat;

15.4. să procedeze la compararea valorii însumate a bunurilor şi veniturilor debitorului persoană fizică sau juridică cu totalul obligaţiilor fiscale principale şi accesorii datorate de acesta şi neachitate la data comparării.

16. După analiza datelor şi informaţiilor menţionate la lit. B pct. 15, compartimentul de executare silită din cadrul inspectoratului teritorial de muncă, în funcţie de situaţia în care se încadrează, va proceda la întocmirea procesului-verbal de declarare a stării de insolvabilitate a debitorului persoană fizică sau juridică, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 3 la prezenta procedură.

C. Procedura de declarare a stării de insolvabilitate a debitorilor persoane fizice sau juridice care nu au venituri ori bunuri urmăribile

17. In scopul declarării în stare de insolvabilitate a debitorilor persoane fizice sau juridice care nu au venituri ori bunuri urmăribile, care îndeplinesc condiţiile legale, compartimentele de executare silită au următoarele obligaţii:

17.1. să verifice situaţia juridică a debitorului persoană juridică, prin solicitarea de informaţii de la oficiul registrului comerţului sau de la alte instituţii competente, după caz, urmărind eventualele menţiuni înscrise în certificatul constatator referitoare la dizolvare, lichidare ori radiere;

17.2. să verifice domiciliul fiscal, sediul social şi/sau sediul secundar, după caz, al debitorilor persoane fizice ori juridice care urmează a fi declaraţi în stare de insolvabilitate, prin:

17.2.1. solicitări de informaţii de la organele abilitate, iar în cazul în care acesta nu este găsit, să se facă menţiunea „nu este găsit la adresă";

17.2.2. deplasarea la domiciliu şi/sau la sediul secundar cunoscute;

17.2.3. solicitări de informaţii de la:

a) organele de poliţie referitoare la domiciliul/reşedinţa, după caz, al/a administratorilor, asociaţilor/acţionarilor persoanei juridice debitoare;

b) organele de poliţie referitoare la domiciliul/reşedinţa al/a persoanei fizice debitoare;

c) organul fiscal în a cărui rază teritorială se află ori s-au aflat sediile principale sau secundare, după caz;

17.3. să verifice existenţa bunurilor de orice fel care se află în proprietatea debitorului persoană fizică sau juridică, precum şi a veniturilor acestuia, prin:

17.3.1. examinarea datelor cuprinse în situaţiile financiar-contabile anuale sau semestriale, precum şi în ultima balanţă contabilă încheiată de societatea debitoare;

17.3.2. consultarea fişierului conturilor bancare;

17.3.3. verificarea înregistrărilor în arhiva electronică de garanţii reale mobiliare;

17.3.4. solicitări de informaţii de la unitatea administrativ-teritorială (primărie), biroul de carte funciară, precum şi, după caz, de la instituţii care gestionează registre publice sau de la alte organe abilitate (Registrul Auto Român, Registrul Naval Român etc);

17.3.5. cercetări şi constatări la domiciliul fiscal şi/sau sediul secundar, precum şi în alte locuri despre care s-au cules informaţii în legătură cu existenţa bunurilor debitorului persoană juridică sau fizică, după caz.

18. După culegerea datelor şi informaţiilor menţionate la lit. C pct. 17, compartimentul de executare silită din cadrul inspectoratului teritorial de muncă, în funcţie de situaţia în care se încadrează, va proceda la întocmirea procesului-verbal de declarare a stării de insolvabilitate a debitorului persoană fizică sau juridică, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 3 la prezenta procedură.

18.1. Existenţa documentaţiei prevăzute mai sus nu are caracter limitativ şi stă la baza aplicării prevederilor art. 176 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

18.2. Toată documentaţia se îndosariază şi se păstrează la dosarul de executare silită al debitorului în cauză.

19. Verificarea situaţiei debitorului care nu are bunuri sau venituri urmăribile declarat în stare de insolvabilitate se va face de către compartimentul de executare silită din cadrul inspectoratului teritorial de muncă, cel puţin o dată pe an, fiind reluate investigaţiile prevăzute la lit. B din prezenta procedură ori de câte ori este necesar, conform prevederilor legale.

19.1. In situaţia în care se constată dobândirea de către debitorul declarat insolvabil a unor bunuri sau venituri urmăribile, compartimentul de executare silită din cadrul inspectoratului teritorial de muncă va proceda, în conformitate cu prevederile art. 176 alin. (4) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, la trecerea creanţelor respectivului debitor persoană fizică sau juridică din evidenţa separată în cea curentă şi la începerea/reluarea măsurilor de executare silită.

19.2. După trecerea creanţelor debitorului declarat insolvabil din evidenţa separată în cea curentă, pe perioada de timp în care acestea rămân în evidenţa curentă, sunt aplicabile prevederile lit. A pct. 7 din prezenta procedură.

19.3. Trecerea creanţelor din evidenţa separată în evidenţa curentă se face de către compartimentul de executare silită din cadrul inspectoratului teritorial de muncă, prin întocmirea unui proces-verbal de transfer al obligaţiilor fiscale înregistrate de debitorul declarat insolvabil, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 2 la prezenta procedură.

19.4. După valorificarea prin executare silită a bunurilor sau veniturilor identificate, creanţele fiscale rămase nestinse la plată vor fi trecute din nou în evidenţă separată destinată debitorilor declaraţi insolvabili care nu deţin bunuri sau venituri urmăribile. In acest scop, compartimentul de executare silită din cadrul inspectoratului teritorial de muncă va proceda, prin analogie, în conformitate cu procedura prevăzută la pct. 19.3.

D. Procedura de scădere din evidenţă a obligaţiilor fiscale

20. Din evidenţele inspectoratelor teritoriale de muncă se scad obligaţiile fiscale restante înregistrate de debitori în următoarele situaţii:

a) la împlinirea termenului de prescripţie a dreptului de a cere executarea silită;

b) pentru debitorii persoane fizice decedate sau declarate dispărute ori decedate prin hotărâre a unei instanţe judecătoreşti;

c) pentru debitorii persoane juridice radiate din registrul comerţului.

21. In situaţia în care compartimentul de executare silită din cadrul inspectoratului teritorial de muncă constată îndeplinirea uneia dintre condiţiile în care pot fi scăzute din evidenţă creanţe înregistrate de un debitor, va proceda la întocmirea unui proces-verbal de scădere din evidenţă a obligaţiilor fiscale, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 1 la prezenta procedură.

22. Scăderea din evidenţă a obligaţiilor fiscale înregistrate de persoanele juridice radiate din registrul comerţului se face numai în baza încheierii de radiere a judecătorului-delegat de pe lângă oficiul registrului comerţului.

23. Scăderea din evidenţă a obligaţiilor fiscale înregistrate de debitorul persoană fizică decedată sau declarată dispărută ori decedată se face numai în baza certificatului de deces ori a hotărârii judecătoreşti prin care aceasta a fost declarată dispărută ori decedată.

24. Documentele prevăzute la pct. 22 şi 23 se anexează, în copie, la procesul-verbal de scădere din evidenţă a obligaţiilor fiscale, alături de borderoul de adăugare-scădere a creanţelor.

E. Dispoziţii finale de aplicare

25. Intocmirea şi verificarea documentaţiei necesare declarării stării de insolvabilitate se efectuează de către compartimentul cu atribuţii de executare silită din cadrul inspectoratului teritorial de muncă, în conformitate cu prevederile art. 6 din Legea nr. 130/1999 privind unele măsuri de protecţie a persoanelor încadrate în muncă, republicată, în administrarea debitorului respectiv persoană fizică sau juridică.

26. După finalizarea analizei de caz se procedează, în termen de 5 zile lucrătoare, la întocmirea procesului-verbal de declarare a stării de insolvabilitate a debitorului persoană fizică sau juridică.

27. Compartimentul cu atribuţii de executare silită din cadrul inspectoratului teritorial de muncă va lua măsurile necesare referitoare la întreruperea executării silite, calculul obligaţiilor fiscale accesorii şi scăderea obligaţiilor fiscale din evidenţă, prevăzute de art. 176 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, în conformitate cu prezenta procedură, de fiecare dată când se constată o modificare a situaţiei debitorilor declaraţi insolvabili sau a obligaţiilor fiscale restante înregistrate de aceştia.

28. Procesul-verbal de constatare a stării de insolvabilitate a debitorului persoană fizică sau juridică, procesul-verbal de transfer al obligaţiilor fiscale înregistrate de debitorul declarat insolvabil şi procesul-verbal de scădere din evidenţă a obligaţiilor fiscale înregistrate de debitorul declarat insolvabil sunt aprobate de inspectorul-şef al inspectoratului teritorial de muncă, fiind păstrate la dosarul de executare silită al debitorului insolvabil.

29. In cazul debitorilor care nu au venituri sau bunuri urmăribile declaraţi în stare de insolvabilitate, prin bifarea opţiunii speciale în procesul-verbal de constatare a stării de insolvabilitate, inspectorul-şef al inspectoratului teritorial de muncă va dispune trecerea lor în evidenţa separată.

30. Trecerea în evidenţa separată a creanţelor debitorilor declaraţi insolvabili, în conformitate cu prezenta procedură, are ca obiect evidenţierea distinctă a acestor arierate, care vor fi scoase din masa globală a arieratelor fiscale.

ANEXA Nr. 1 la procedură

I.

MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI SI PROTECŢIEI SOCIALE

INSPECŢIA MUNCII

Inspectoratul Teritorial de Muncă al Judeţului...................................

Str....................................nr......................

Localitatea................................................

PROCES-VERBAL Nr.......................

de scădere din evidenţă a obligaţiilor fiscale

Incheiat astăzi,....................................

                           (ziua, luna, anul)

In urma verificărilor efectuate de compartimentul executare silită în perioada ............. asupra stării debitorului ................................., cu ultimul domiciliu/domiciliul fiscal cunoscut în str.............................................nr......., bl......., sc......., et......, ap......, situat în localitatea ..................... judeţul/sectorul ..................................., cod de identificare fiscală1)............................., declarat insolvabil prin Procesul-verbal nr.........../............., respectiv asupra situaţiei obligaţiilor fiscale înregistrate de acesta, după caz, a rezultat că:

-debitorul2) .............................. a decedat sau a fost declarat dispărut ori decedat prin hotărâre a unei instanţe judecătoreşti.

Documentele doveditoare sunt:....................................................................3);

- debitorul4)..............................a fost radiat din registrul comerţului.

Documentele doveditoare sunt:....................................................................3);

- termenul de prescripţie a dreptului de a cere executarea silită s-a împlinit, la data de 1/01/.........., pentru obligaţii fiscale restante în sumă totală de............lei, după cum urmează:

Natura obligaţiei

Suma datorată (lei)

Debit

Accesorii5)

Total

Dobânzi

Penalităţi de întârziere

Având în vedere cele consemnate, în conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, obligaţiile fiscale înregistrate de debitorul decedat ori dispărut, radiat din registrul comerţului, respectiv cele pentru care s-a împlinit termenul de prescripţie a dreptului de a cere executarea silită, după caz, se scad din evidenţa curentă/separată, după caz, prin borderou de adăugare-scădere a creanţelor.

Prezentul proces-verbal a fost încheiat în 3 exemplare, dintre care unul se păstrează la dosarul de executare, unul la serviciul contabilitate, iar celălalt va fi transmis debitorului declarat insolvabil.

Aprobat

Inspector-şef,

.....................................................

L.S.

Intocmit

Comp. executare silită

.....................................................

Avizat

Comp. legislaţie-contencios

.....................................................

1) Se va completa codul numeric personal, numărul de identificare fiscală, codul de înregistrare fiscală sau codul unic de înregistrare, după caz.

2) Se completează în cazul debitorilor persoane fizice.

3) Se consemnează tipul documentului, instituţia eliberatoare, numărul şi data acestuia.

4) Se completează în cazul debitorilor persoane juridice.

5) Obligaţiile fiscale accesorii calculate până la data de 31 decembrie 2005 vor fi evidenţiate cu titulatura de dobândă/penalitate de întârziere, iar cele calculate începând cu data de 1 ianuarie 2006 vor fi evidenţiate cu titulatura de majorare de întârziere.

II.

1. Denumire: Proces-verbal de scădere din evidenţă a obligaţiilor fiscale

2. Format: A4

3. Caracteristici de tipărire: se tipăreşte pe ambele feţe.

4. Se utilizează: de către inspectoratul teritorial de muncă.

5. Se întocmeşte: în 3 exemplare.

6. Circulă: - un exemplar la debitorul declarat insolvabil;

- două exemplare la inspectoratul teritorial de muncă, dintre care unul la dosarul de executare silită şi unul la serviciul contabilitate.

7. Se arhivează: un exemplar la compartimentul executare silită care îl întocmeşte.

ANEXA Nr. 2 la procedură

I.

MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI Şl PROTECŢIEI SOCIALE

INSPECŢIA MUNCII

Inspectoratul Teritorial de Muncă al Judeţului...................................

Str....................................nr......................

Localitatea................................................

PROCES-VERBAL

de transfer al obligaţiilor fiscale înregistrate de debitorul declarat insolvabil

Incheiat astăzi,....................................

                            (ziua, luna, anul)

In urma verificărilor efectuate de compartimentul executare silită în perioada ................................................ asupra bunurilor/veniturilor aparţinând patrimoniului debitorului.............................................., cu ultimul domiciliu/domiciliul fiscal cunoscut în str............nr................, bl........, sc........, et........, ap........, situat în localitatea............................, judeţul/sectorul.............., cod de identificare fiscală1)................................, declarat insolvabil prin Procesul-verbal nr.................../................, a rezultat:

- existenţa unor bunuri sau venituri după cum urmează:..................................................................................................;

- inexistenţa vreunui bun sau venit.

Având în vedere că debitorul............................................................................este înscris în evidenţa curentă D/evidenţa separată |_| cu obligaţii fiscale restante în sumă totală de...............................lei, precum şi faptul că acesta deţine D/nu deţine |_|, la această dată, bunuri şi venituri urmăribile, creanţele debitorului vor fi transferate, în conformitate cu prevederile art. 176 alin. (2) şi (4) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, după caz, în evidenţa curentă D/evidenţa separată |_|.

Obligaţiile fiscale înregistrate de debitorul declarat insolvabil au următoarea structură:

Natura obligaţiei

Suma datorată (lei)

Debit

Accesorii2)

Dobânzi

Penalităţi de întârziere

Majorări de întârziere

1) Se va completa codul numeric personal, numărul de identificare fiscală, codul de înregistrare fiscală sau codul unic de înregistrare, după caz.

2) Obligaţiile fiscale accesorii calculate până la data de 31 decembrie 2005 vor fi evidenţiate cu titulatura de dobândă/penalitate de întârziere, iar cele calculate începând cu data de 1 ianuarie 2006 vor fi evidenţiate cu titulatura de majorare de întârziere.

Obligaţiile fiscale înregistrate de debitor vor fi:

|_| administrate în continuare în evidenţa curentă;

|_| trecute în evidenţa separată.

De la data prezentului proces-verbal:

|_| se întrerup aplicarea măsurilor de executare silită pentru recuperarea obligaţiilor fiscale restante înregistrate de debitorul declarat insolvabil şi trecute în evidenţa curentă, precum şi calculul obligaţiilor fiscale accesorii aferente acestora;

|_| se reia sau se iniţiază, după caz, aplicarea măsurilor de executare silită pentru recuperarea obligaţiilor fiscale restante înregistrate de debitorul declarat insolvabil care a dobândit bunuri sau venituri şi calculul obligaţiilor fiscale accesorii aferente acestora.

Prezentul proces-verbal a fost întocmit în două exemplare, dintre care unul se păstrează la dosarul de executare şi unul la serviciul contabilitate.

Aprobat

Inspector-şef,..

.......................................

L.S.

Intocmit

Comp. executare silită

.......................................

Avizat

Comp. legislaţie-contencios

.......................................

Se anexează următoarele documente justificative.........................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

II.

1. Denumire: Proces-verbal de transfer al obligaţiilor fiscale înregistrate de debitorul declarat insolvabil

2. Format: A4

3. Caracteristici de tipărire: se tipăreşte pe ambele feţe.

4. Se utilizează: de către inspectoratul teritorial de muncă.

5. Se întocmeşte: în două exemplare.

6. Circulă: - un exemplar la dosarul de executare silită;

                  - un exemplar la serviciul contabilitate.

7. Se arhivează: un exemplar la compartimentul executare silită care îl întocmeşte.

ANEXA Nr. 3 la procedură

I.

MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI Şl PROTECŢIEI SOCIALE

INSPECŢIA MUNCII

Inspectoratul Teritorial de Muncă al Judeţului...................................

Str....................................nr...................

Localitatea..........................................

PROCES-VERBAL Nr.............

de declarare a stării de insolvabilitate

Incheiat astăzi,....................................

                             (ziua, luna, anul)

Având în vedere că debitorul....................................................................., cu ultimul domiciliu/domiciliul fiscal cunoscut în str............................................. nr......, bl........., sc....., et....., ap......., situat în localitatea................................................, judeţul/sectorul, cod de identificare fiscală1) ............................, este înscris în evidenţa analitică pe plătitori, la data de........................., cu obligaţii fiscale restante în sumă totală de........................lei, precum şi faptul că acesta înregistrează, la această dată, bunuri şi venituri urmăribile cu o valoare însumată estimată, conform documentelor contabile, de ......................lei/nu înregistrează bunuri sau venituri urmăribile, în baza prevederilor art. 176 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, prin prezentul proces-verbal este constatată starea de insolvabilitate a debitorului ...............................................................................

In conformitate cu datele cuprinse în evidenţa analitică pe plătitori, obligaţiile fiscale restante sunt următoarele:

Natura obligaţiei

Suma datorată (lei)

Debit

Accesorii2)

Dobânzi

Penalităţi de întârziere

Majorări de întârziere

Pentru realizarea acestor creanţe fiscale s-au luat următoarele măsuri:

- au fost întocmite şi comunicate somaţiile nr......./..........., nr........./............., nr.................../....................;

- au fost înfiinţate popriri asupra disponibilităţilor băneşti din conturile bancare/veniturilor proprii prin adresele nr................/..............., nr........./.........................;

- a fost înfiinţat sechestru asigurător/executoriu asupra bunurilor mobile prin Procesul-verbal nr.............../.................... asupra........................................................................................................................................................................ .....................;

- a fost înfiinţat sechestru asigurător/executoriu asupra bunurilor imobile prin Procesul-verbal nr.............../....................asupra..............................................................................................................................................................;

- a fost aplicată procedura legală pentru evaluarea bunurilor................................................................................................;

- au fost luate măsurile legale privind înregistrarea ipotecilor la birourile de carte funciară...................................................;

- au fost luate măsurile legale privind publicitatea în vederea valorificării respectivelor bunuri, astfel:..................................;

- au fost luate măsurile legale în vederea valorificării respectivelor bunuri prin licitaţii publice organizate la data de........................................................................................................................................................'...............................................;

- a fost necesară reorganizarea licitaţiilor publice după cum urmează:.............................................................................;

- în urma licitaţiilor publice organizate au fost valorificate următoarele: ........................................................................., fiind realizate creanţe în cuantum de................................................lei;

- anterior întocmirii prezentului proces-verbal au fost întreprinse următoarele..................................................................

A1. A fost verificată situaţia patrimonială a debitorului persoană juridică sub aspectul cuantificării valorii însumate a bunurilor şi veniturilor deţinute, prin solicitarea şi consultarea datelor înscrise în situaţiile financiar-contabile anuale şi/sau semestriale, precum şi în ultima balanţă contabilă încheiată de societatea debitoare, fapt din care rezultă că:

a) valoarea de inventar a tuturor bunurilor mobile şi imobile aflate în proprietatea debitoarei este de............................lei;

b) valoarea însumată a tuturor veniturilor de natură comercială, fiscală sau provenite din dobânzi bancare aferente unor depozite băneşti, din titluri de stat cu răscumpărare la termen este de.....................................................lei;

c) valoarea determinată pe baza cotaţiilor bursiere la zi a titlurilor de participaţie (acţiuni, obligaţiuni) este de...........................................lei;

d) valoarea însumată a creanţelor de natură comercială, a cambiilor, a biletelor la ordin sau a creanţelor de natură fiscală (sume de rambursat sau sume de restituit) pe care debitorul persoană juridică le are de recuperat este de....................lei;

e) valoarea însumată a disponibilităţilor băneşti, aşa cum rezultă din fişierul conturilor bancare, este de.......................lei.

A2. Au fost verificate situaţia bunurilor de orice fel care se află în proprietatea debitorului persoană juridică, precum şi valoarea acestora prin solicitări de informaţii de la:

- (unitatea administrativ-teritorială) Primăria...................................................................................................................3);

- Biroul de Carte Funciară.............................................................................................................................................3);

- Registrul Auto Român.................................................................................................................................................3);

- Registrul Naval Român................................................................................................................................................3);

- (altă instituţie care gestionează registre publice).............................................................................................................3), din care a rezultat........................................................

B1. A fost verificată situaţia bunurilor de orice fel care se află în proprietatea debitorilor persoană fizică, fiind solicitate informaţii de la :

|_| (unitatea administrativ-teritorială) Primăria........................................................................................................................3)

|_| Biroul de Carte Funciară...................................................................................................................................................3)

|_| Registrul Auto Român.......................................................................................................................................................3)

|_| Registrul Naval Român....................................................................................................................................................3)

|_| (altă instituţie care gestionează registre publice)..................................................................................................................3) din care a rezultat...................................

B2. Au fost efectuate cercetări şi constatări la domiciliul persoanei fizice cu privire la situaţia materială a acesteia, precum şi la alte unităţi sau persoane fizice unde aceasta şi-a desfăşurat activitatea profesională ori lucrativă remunerată, în alte locuri despre care s-au cules informaţii în legătură cu existenţa bunurilor debitorului persoană fizică, din care au rezultat ..........................................

B3. Au fost solicitate informaţii de la organele ori persoanele abilitate, cu privire la moştenitorii care au acceptat succesiunea debitorului decedat sau declarat dispărut ori decedat, din care a rezultat.......................................

B4. Au fost solicitate informaţii de la societăţile bancare cu privire la existenţa unor conturi de disponibilităţi băneşti deţinute de debitorul decedat sau declarat dispărut ori decedat, din care a rezultat...........................................

In urma constatărilor de mai sus rezultă că debitorul se încadrează în prevederile art. 176 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi este declarat insolvabil întrucât:

|_| valoarea bunurilor şi veniturilor acestuia este mai mică decât valoarea obligaţiilor fiscale neachitate;

|_| acesta nu are bunuri sau venituri urmăribile.

Creanţele înregistrate de debitorul..........................., declarat insolvabil prin prezentul proces-verbal, vor fi:

|_| administrate în continuare în evidenţa curentă;

|_| trecute în evidenţa separată;

De la data prezentului proces-verbal:

|_| se continuă aplicarea măsurilor de executare silită pentru recuperarea obligaţiilor fiscale restante înregistrate de debitorul declarat insolvabil şi calculul obligaţiilor fiscale accesorii aferente acestora;

|_| se întrerup aplicarea măsurilor de executare silită pentru recuperarea obligaţiilor fiscale restante înregistrate de debitorul declarat insolvabil, precum şi calculul obligaţiilor fiscale accesorii aferente acestora.

Prezentul proces-verbal a fost încheiat în 3 exemplare, dintre care unul se păstrează la dosarul de executare, unul la serviciul contabilitate, iar celălalt va fi transmis debitorului declarat insolvabil.

Aprobat

Inspector-şef,

..................................................................

L.S.

Intocmit

Comp. executare silită

..................................................................

Avizat

Comp. legislaţie-contencios

..................................................................

1) Se va completa codul numeric personal, numărul de identificare fiscală, codul de înregistrare fiscală sau codul unic de înregistrare, după caz.

2) Obligaţiile fiscale accesorii calculate până la data de 31 decembrie 2005 vor fi evidenţiate cu titulatura de dobândă/penalitate de întârziere, iar cele calculate începând cu data de 1 ianuarie 2006 vor fi evidenţiate cu titulatura de majorare de întârziere.

3) Se va indica denumirea instituţiei în cauză.

Se anexează următoarele documente justificative:

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

II.

1. Denumire: Proces-verbal de declarare a stării de insolvabilitate

2. Format: A4

3. Caracteristici de tipărire: se tipăreşte pe ambele feţe.

4. Se utilizează: de către inspectoratul teritorial de muncă.

5. Se întocmeşte: în 3 exemplare.

6. Circulă: - un exemplar la debitorul declarat insolvabil;

- două exemplare la inspectoratul teritorial de muncă, dintre care unul la dosarul de executare şi unul la serviciul contabilitate.

7. Se arhivează: un exemplar la compartimentul executare silită care îl întocmeşte.

ANEXA Nr. 4 la procedură

I.

MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI Şl PROTECŢIEI SOCIALE

INSPECŢIA MUNCII

Inspectoratul Teritorial de Muncă al Judeţului...................................

Str......................nr..........

Localitatea..................................

BORDEROU

de adăugare/scădere a obligaţiilor fiscale1)

Nr. crt.

Numele şi prenumele/ denumirea debitorului

Codul de

înregistrare

fiscală2)

Nr. şi data

documentului

constatator pentru

adăugare/scădere3)

Natura obligaţiei fiscale adăugate sau scăzute din evidenţa fiscală4)

Categoria obligaţiei fiscale5)

Termen de plată

Suma (lei)

Verificat

Şef Serviciu F.C.A.P.A.

................................................................

(semnătura)

Intocmit

Data........................................................

Semnătura................................................

II.

1. Denumire: Borderou de adăugare/scădere a obligaţiilor fiscale

2. Format: A4

3. Caracteristici de tipărire: se tipăreşte pe ambele feţe.

4. Se utilizează: la centralizarea datelor cuprinse în documentele constatatoare pentru adăugare sau scădere.

5. Se întocmeşte: în două exemplare, de serviciul contabilitate, separat pentru adăugări şi scăderi.

6. Se arhivează: la serviciul contabilitate.

1) Se întocmeşte distinct, atât pentru debitele luate în evidenţa fiscală, cât şi pentru cele scăzute. Se numerotează la nivelul fiecărui an fiscal, cu numărul zilei din anul în care a fost emis.

2) Se va completa codul numeric personal, numărul de identificare fiscală, codul de înregistrare fiscală sau codul unic de înregistrare, după caz.

3) Documentul va deţine obligatoriu codul de înregistrare fiscală al debitorului, numărul şi data, natura şi categoria obligaţiei fiscale, termenul de plată şi suma acesteia.

4) Se va preciza denumirea obligaţiei fiscale.

5) Se va înscrie atributul sumei (curentă, restantă, dobânzi, penalităţi de întârziere).


COMENTARII la Ordinul 539/2009

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 539 din 2009
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat OUG 23 2014
    Ai nevoie de un împrumut? Ești în nevoie de un împrumut pentru a porni o afacere? Ai o afacere și aveți nevoie de un împrumut pentru extinderea afaceri? Ești în orice mizerie financiară și aveți nevoie de un împrumut??? Ai nevoie de un împrumut pentru a șterge datoriile tale? Oricare ar fi problemele tale de împrumut, aici vine de ajutorul tău ca oferim împrumuturi la rata scăzută și la prețuri accesibile de interes. Contactati-ne azi la E-mail: century.kredit@hotmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 464 2014
    Ai nevoie de un împrumut? Ești în nevoie de un împrumut pentru a porni o afacere? Ai o afacere și aveți nevoie de un împrumut pentru extinderea afaceri? Ești în orice mizerie financiară și aveți nevoie de un împrumut??? Ai nevoie de un împrumut pentru a șterge datoriile tale? Oricare ar fi problemele tale de împrumut, aici vine de ajutorul tău ca oferim împrumuturi la rata scăzută și la prețuri accesibile de interes. Contactati-ne azi la E-mail: century.kredit@hotmail.com
ANONIM a comentat OUG 30 2014
    Ai nevoie de un împrumut? Ești în nevoie de un împrumut pentru a porni o afacere? Ai o afacere și aveți nevoie de un împrumut pentru extinderea afaceri? Ești în orice mizerie financiară și aveți nevoie de un împrumut??? Ai nevoie de un împrumut pentru a șterge datoriile tale? Oricare ar fi problemele tale de împrumut, aici vine de ajutorul tău ca oferim împrumuturi la rata scăzută și la prețuri accesibile de interes. Contactati-ne azi la E-mail: century.kredit@hotmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 555 2014
    Eu sunt Domnul Melvin Pedro un legitim și un creditor împrumut reputație. Suntem o companie dinamica, cu asistență financiară. Noi fonduri de împrumut pentru a persoanelor fizice care au nevoie de asistență financiară, care au un credit rău sau care au nevoie de bani pentru a plăti facturile, pentru a investi în afaceri. Vreau să folosesc acest mediu pentru a vă informa că am acordă asistență de încredere și beneficiar ca fi bucuros să vă ofere un împrumut puteți Contactati-ne prin adresa de e-mail: melvinpedroloanfirm@hotmail.com Multumesc, toate cele bune în așteptarea răspunsul dumneavoastră de urgență. Mr Melvin Pedro
ANONIM a comentat Legea 92 2014
    alo Aplica pentru un împrumut rapid și convenabil de a plăti facturile și pentru a începe o nouă finanțare de proiecte de la o rată a dobânzii mai ieftine de 2%. Nu ne contactati astăzi prin: credithome@blumail.org cu suma creditului necesar ca oferta noastră de împrumut minim este de 1.000,00 la orice alegere de amount.I de împrumut sunt certificate, înregistrate și legit lender.You să mă contactați astăzi, dacă sunteți interesat în obținerea acestui împrumut, contactati-ma pentru mai multe informații despre procesul de împrumut, cum ar fi procesul de termenii și condițiile de împrumut și modul în care împrumutul va fi transferat la tine. Am nevoie de răspunsul dumneavoastră de urgență în cazul în care sunteți interesat Mulțumesc, Mr Mhay burailla
ANONIM a comentat Legea 50 1997
    Buna ziua, eu sunt doamna Anita Grava, un creditor împrumut privat, care dă viață credite de oportunitate de timp. Ai nevoie de un împrumut de urgență pentru a achita datoriile dvs. sau aveți nevoie de un împrumut pentru a îmbunătăți afacerea dvs.? Ați fost respinse de către bănci și alte instituții financiare? Ai nevoie de un împrumut de consolidare sau ipotecar? în căutarea pentru mai mult, deoarece noi suntem aici pentru a face toate problemele tale financiare, un lucru de domeniul trecutului. Ne-am împrumuta fonduri de la persoanele fizice care au nevoie de asistență financiară, care au un credit rău sau care au nevoie de bani pentru a plăti facturile, pentru a investi în afaceri, la o rată de 2%. Vreau să folosesc acest mediu pentru a vă informa că am oferi o asistență fiabilă și beneficiar și va fi dispus să ofere un împrumut. Deci, contactati-ne azi prin e-mail la: (anitagrava@live.co.uk)
ANONIM a comentat Legea 10 1990
    Buna ziua, eu sunt doamna Anita Grava, un creditor împrumut privat, care dă viață credite de oportunitate de timp. Ai nevoie de un împrumut de urgență pentru a achita datoriile dvs. sau aveți nevoie de un împrumut pentru a îmbunătăți afacerea dvs.? Ați fost respinse de către bănci și alte instituții financiare? Ai nevoie de un împrumut de consolidare sau ipotecar? în căutarea pentru mai mult, deoarece noi suntem aici pentru a face toate problemele tale financiare, un lucru de domeniul trecutului. Ne-am împrumuta fonduri de la persoanele fizice care au nevoie de asistență financiară, care au un credit rău sau care au nevoie de bani pentru a plăti facturile, pentru a investi în afaceri, la o rată de 2%. Vreau să folosesc acest mediu pentru a vă informa că am oferi o asistență fiabilă și beneficiar și va fi dispus să ofere un împrumut. Deci, contactati-ne azi prin e-mail la: (anitagrava@live.co.uk)
ANONIM a comentat Ordin 427 2014
    Bla, bla, bla, ......, ordine ordine si iarasi ordine, dar cine le respecta si le pune in aplicare. Oare acest Ordin este dat pentru tot poporul(prostul)? Anul acesta, dupa intrarea acestei prevederi legale in vigoare sotului meu in varsta de 51 de ani, i-a fost implantat un ICD-Iforia 3 HF-T, Biotronik, in cadrul uneia dintre clinicile mentionate in Ordin. Sa nu va inchipuiti ca a fost respectat ordinul in discutie, desi sotul meu se afla pe lista de transplant de cord din anul 2006, iar recomandare pentru implantul unui ICD are din anul 2010. Dispozitivul implantat a fost achizitionat de noi, inainte de aceasta fiind obligati sa dam o declaratie notariala prin care ne asumam in totalitate achizitionarea dispozitivului iar in viitor nu vom solicita recuperarea contravalorii aparatului de la CAS, Ministerul Sanatatii sau de la unitatea spitaliceasca unde a avut loc implantul. Avand in vedere ca eram disperati si presati de timp, am facut o colecta in cadrul familiei pentru suma de 7500 euro, nu am mai stat pe ganduri am dat declaratia ceruta de dr., fara de care acesta nu ne furniza datele firmei de la care sa achizitionam aparatul si l-am comandat. In doua zile dispozitivul a fost livrat la clinica pe numele sotului meu si dupa trei zile a fost realizat implantul. Acum ne-am mai linistit, functiile inimii sotului meu s-au imbunatatit simtitor dupa cateva zile de la implant, dar ma cutremur la gandul ca daca nu aveam posibilitatea de a aduna in timp record suma necesara ce se putea intampla. Ma intreb care e sansa celor care nu sunt la fel de norocosi ca noi si de ce acest popor nu poate sa beneficieze de legi adevarate care sa fie respectate si puse in aplicare, mai ales cand este vorba de sanatate. Pentru ce mai platim CAS-ul ani de zile, fara sa beneficiem de nicio zi de spitalizare sau de alte servicii in cadrul programelor de sanatate publica, cum a fost si sotul meu care pana sa faca un infarct in anul 2000, nu a luat nicio pastila compensata sau gratuita. Asa ca domnilor de acolo, de sus, nu mai dati legi care sa nu fie puse in aplicare sau dati-le sub rezerva sanctionarii drastice a celor care nu le pun in aplicare, pentru ca maine poimaine nu mai aveti pentru cine sa le dati, avand in vedere rata natalitatii si mortalitatii in Romania si migratia romanilor in alte tari. In speranta ca vor veni si zile mai bune pentru romani, va doresc sanatate tuturor si sa nu aveti nevoie niciodata de Ordinul 427/2014.
ANONIM a comentat Legea 10 1990
    Ai nevoie de un împrumut, dacă da, să ne contactați prin e-mail masonclarkloanfirm@outlook.com puteți, de asemenea, sa ne contactati la site-ul nostru www.masonclarkloanfirm.gnbo.com.ng
ANONIM a comentat Decretul 290 1977
    Scrie in stanga la legaturi cu alte acte faptul ca a fost abrogat
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 539/2009
Business Directory Directories Codul fiscal actualizat 2012 Coduri postale Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu