Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 5338 din 11 octombrie 2006

pentru aprobarea Metodologiei privind criteriile de selectie si de formare a expertilor inscrisi in Registrul Agentiei Romane de Asigurare a Calitatii in Invatamantul Preuniversitar al expertilor in evaluare si acreditare si a Programului de formare pentru expertii in evaluare si acreditare ai Agentiei Romane de Asigurare a Calitatii in Invatamantul Preuniversitar

ACT EMIS DE: MINISTERUL EDUCATIEI SI CERCETARII

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 872 din 25 octombrie 2006



Având în vedere prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 75/2005 privind asigurarea calităţii educaţiei, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 87/2006,

ţinând cont de dispoziţiile Hotărârii Guvernului nr. 1.258/2005 privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare al Agenţiei Române de Asigurare a Calităţii în Invăţământul Preuniversitar (ARACIP), cu modificările ulterioare,

în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 223/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei şi Cercetării, cu modificările şi completările ulterioare,

ministrul educaţiei şi cercetării emite prezentul ordin.

Art. 1. - Se aprobă Metodologia privind criteriile de selecţie şi de formare a experţilor înscrişi în Registrul Agenţiei Române de Asigurare a Calităţii în Invăţământul Preuniversitar al experţilor în evaluare şi acreditare, cuprins în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - Se aprobă Programul de formare pentru experţii în evaluare şi acreditare ai Agenţiei Române de Asigurare a Calităţii în Invăţământul Preuniversitar, cuprins în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 3. - Agenţia Română de Asigurare a Calităţii în Invăţământul Preuniversitar va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Art. 4. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul educaţiei şi cercetării,

Mihail Hărdău

ANEXA Nr. 1

METODOLOGIE

privind criteriile de selecţie şi de formare a experţilor înscrişi în Registrul Agenţiei Române de Asigurare a Calităţii în Invăţământul Preuniversitar al experţilor în evaluare şi acreditare

Prezenta metodologie este elaborată în baza prevederilor art. 24 alin. (4) din Ordonanţa Guvernului nr. 75/2005 privind asigurarea calităţii educaţiei, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 87/2006, precum şi ale dispoziţiilor art. 15 alin. (2) din Regulamentul de organizare şi funcţionare al Agenţiei Române de Asigurare a Calităţii în Invăţământul Preuniversitar (ARACIP), aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.258/2005, cu modificările ulterioare.

CAPITOLUL I

Dispoziţii generale

Art. 1. - In vederea îndeplinirii atribuţiilor sale, Agenţia Română de Asigurare a Calităţii în Invăţământul Preuniversitar (ARACIP) are dreptul să folosească colaboratori externi, din ţară sau din străinătate, experţi în domeniul de activitate al ARACIP, înscrişi în registrul propriu al experţilor de evaluare şi acreditare, angajaţi pe bază de contract, remuneraţi conform legii.

Art. 2. - Poate fi desemnat în calitate de colaborator extern, expert în evaluare şi acreditare, orice cadru didactic care îndeplineşte criteriile stabilite prin prezenta metodologie, precum şi condiţiile prevăzute de art. 15 alin. (2) din Regulamentul de organizare şi funcţionare al Agenţiei Române de Asigurare a Calităţii în Invăţământul Preuniversitar (ARACIP), aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.258/2005, cu modificările ulterioare.

Art. 3. - Experţii în evaluare şi acreditare îndeplinesc atribuţiile prevăzute de art. 15 alin. (1) din Regulamentul de organizare şi funcţionare al Agenţiei Române de Asigurare a Calităţii în Invăţământul Preuniversitar (ARACIP), aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.258/2005, cu modificările ulterioare.

Art. 4. - Calitatea de expert în evaluare şi acreditare se dobândeşte prin înscrierea în Registrul ARACIP al experţilor în evaluare şi acreditare, în urma participării şi promovării etapelor selecţiei organizate de către ARACIP.

CAPITOLUL II

Criterii de selecţie a experţilor în evaluare şi acreditare

Art. 5. - (1) Poate participa la selecţia pentru dobândirea calităţii de expert în evaluare şi acreditare orice persoană interesată care îndeplineşte, cumulativ, următoarele criterii:

a)  este cadru didactic;

b)  are experienţă şi expertiză în evaluarea instituţională, de programe sau proiecte;

c)  dovedeşte competenţă profesională;

d)  a participat, în ultimii 3 ani, la programe de formare profesională continuă în domeniul educaţional (minimum 40 de ore);

e)   are disponibilitate de deplasare pe distanţe mari, în afara judeţului de reşedinţă.

(2)  Constituie un avantaj experienţa managerială în învăţământul preuniversitar.

Art. 6. - Inscrierea la selecţia pentru calitatea de expert în evaluare şi acreditare se poate face prin următoarele modalităţi:

a)   solicitare în nume propriu;

b)   propunere din partea unităţilor de învăţământ preuniversitar şi a inspectoratelor şcolare;

c)   propunere din partea altor instituţii, organizaţii şi organisme cu atribuţii în domeniul educaţional.

CAPITOLUL III

Procedurile de selecţie a experţilor în evaluare şi acreditare

Art. 7. - Procedurile de selecţie a experţilor în evaluare şi acreditare, în vederea înscrierii acestora în Registrul ARACIP, sunt organizate şi desfăşurate de către ARACIP.

Art. 8. - In vederea înscrierii la selecţie, persoanele interesate vor depune, la sediul ARACIP, un dosar care va conţine următoarele documente:

a)  curriculum vitae;

b)  scrisoare de motivaţie;

c)  portofoliu personal, care să cuprindă dovezi referitoare la îndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 5 (referinţe, lucrări publicate, manuale, articole etc).

Art. 9. - (1) Procedurile pentru selecţia experţilor în evaluare şi acreditare presupun derularea următoarelor etape:

a)   analiza dosarelor personale depuse de persoanele interesate în participarea la selecţie;

b)  participarea la interviu;

c)   participarea la un program de formare profesională acreditat, organizat de ARACIP sau de altă organizaţie furnizoare;

d)   demonstrarea în practică a competenţelor de evaluator pe baza instrumentelor naţionale de evaluare.

(2)   La programul de formare profesională organizat de ARACIP vor participa doar persoanele declarate admise ca urmare a promovării etapelor prevăzute la alin. (1) lit. a) şi b). Programul de formare profesională include şi participarea la 3 vizite de evaluare la organizaţii furnizoare de educaţie, în vederea verificării aptitudinilor în domeniul evaluării externe.

(3)   Structura programului de formare profesională organizat de ARACIP este prevăzută în anexa nr. 2 la ordin.

Art. 10. - Perioada de desfăşurare a procedurilor de selecţie a experţilor în evaluare şi acreditare, precum şi componenţa comisiei pentru selecţia experţilor în evaluare şi acreditare sunt stabilite prin decizie a preşedintelui ARACIP şi sunt făcute publice de către ARACIP, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.

Art. 11. - Rezultatele selecţiei experţilor în evaluare şi acreditare vor fi făcute publice de ARACIP, în termen de maximum 5 zile de la finalizarea procedurilor.

Art. 12. - In cazul în care este declarată admisă în urma promovării procedurilor de selecţie, o persoană care este angajată în cadrul administraţiei centrale a Ministerului Educaţiei şi Cercetării, respectiv a inspectoratelor şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti, acesteia i se acordă un termen de 30 de zile pentru soluţionarea situaţiei de incompatibilitate în care se află. In cazul în care situaţia de incompatibilitate nu este înlăturată în termenul de 30 de zile, persoana în cauză este declarată respinsă.

Art. 13. - Persoanele declarate admise în urma parcurgerii procedurilor de selecţie sunt înscrise în Registrul ARACIP al experţilor în evaluare şi acreditare.

CAPITOLUL IV

Formarea experţilor în evaluare şi acreditare

Art. 14. - Experţii în evaluare şi acreditare ai ARACIP au obligaţia de a participa, cel puţin o dată la 5 ani, la activităţi şi programe de formare profesională în domeniul evaluării instituţionale şi al acreditării.

Art. 15. - (1) Activităţile şi programele de formare profesională în domeniul evaluării instituţionale şi al acreditării, precum şi planificarea participării experţilor la aceste activităţi şi programe de formare se stabilesc de Consiliul ARACIP.

(2) Cheltuielile aferente activităţilor şi programelor de formare profesională în domeniul evaluării instituţionale şi al acreditării derulate în altă localitate decât cea de domiciliu vor fi suportate de către ARACIP, respectiv de Ministerul Educaţiei şi Cercetării, după caz.

CAPITOLUL V

Dispoziţii tranzitorii şi finale

Art. 16. - (1) Registrul ARACIP al experţilor în evaluare şi acreditare se publică pe site-ul ARACIP.

(2) Registrul ARACIP al experţilor în evaluare şi acreditare se actualizează periodic, pe baza criteriilor şi a procedurilor de selecţie prevăzute de prezenta metodologie.

Art. 17. - Fiecare expert în evaluare şi acreditare are obligaţia să semneze, înainte de desfăşurarea vizitei de evaluare la o organizaţie furnizoare de educaţie, o declaraţie pe propria răspundere că nu se află în niciuna dintre următoarele situaţii de incompatibilitate:

a)   nu are soţul sau soţia ori alte rude până la gradul al III-lea inclusiv, după caz, angajate în cadrul organizaţiei furnizoare de educaţie supuse procesului de evaluare;

b)   nu se află în raport de rudenie până la gradul al lll-lea inclusiv cu conducerea organizaţiei furnizoare de educaţie supuse procesului de evaluare;

c)   nu are calitatea de angajat al organizaţiei furnizoare de educaţie supuse evaluării;

d)   nu se află într-un raport patrimonial cu organizaţia furnizoare de educaţie supuse procesului de evaluare;

e)   nu a participat la conceperea sau la realizarea raportului de evaluare internă al organizaţiei furnizoare de educaţie supuse evaluării.

Art. 18. - (1) Experţii în evaluare şi acreditare au obligaţia ca, la momentul înscrierii în Registrul ARACIP al experţilor în evaluare şi acreditare, să încheie un contract de exclusivitate cu ARACIP.

(2) Incălcarea dispoziţiilor contractuale atrage răspunderea disciplinară a celui în cauză şi   excluderea din Registrul ARACIP al experţilor în evaluare şi acreditare, fără drept de reînscriere.

Art. 19. - Experţii în evaluare şi acreditare înscrişi în Registrul ARACIP sunt supuşi unei evaluări anuale a rezultatelor obţinute în activitatea de evaluare instituţională, desfăşurată în cursului anului respectiv. In cazul în care se constată refuzul de a participa la minimum 3 vizite de evaluare şi/sau obţinerea calificativului „slab" ca urmare a evaluării activităţii desfăşurate, persoana respectivă va fi exclusă din Registrul ARACIP al experţilor în evaluare şi acreditare, fără drept de reînscriere.

Art. 20. - (1) In cazul în care se constată existenţa unei situaţii de incompatibilitate prevăzute de art. 17 şi nedeclarată cu ocazia evaluării unei organizaţii furnizoare de educaţie, persoana respectivă va fi exclusă din Registrul ARACIP al experţilor în evaluare şi acreditare, fără drept de reînscriere.

(2) In situaţia în care se constată nerespectarea sau neglijarea, de către experţii în evaluare şi acreditare, a regulilor de conduită prevăzute de Codul de etică profesională a experţilor în evaluare şi acreditare ai ARACIP, aceştia vor fi excluşi din Registrul ARACIP al experţilor în evaluare şi acreditare, fără drept de reînscriere.

ANEXA Nr. 2

PROGRAMUL   DE   FORMARE

pentru experţii în evaluare şi acreditare ai Agenţiei Române de Asigurare a Calităţii în Invăţământul Preuniversitar

1.  Prezentare generală

In conformitate cu prevederile art. 24 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 75/2005 privind asigurarea calităţii educaţiei, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 87/2006, şi ale art. 9 din Regulamentul de organizare şi funcţionare al Agenţiei Române de Asigurare a Calităţii în Invăţământul Preuniversitar (ARACIP), aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.258/2005, cu modificările ulterioare, Agenţia Română de Asigurare a Calităţii în Invăţământul Preuniversitar (ARACIP) dispune de un aparat propriu format din experţi şi personal administrativ şi foloseşte, pentru îndeplinirea atribuţiilor sale legale, experţi în evaluare şi acreditare în calitate de colaboratori externi, din ţară şi din străinătate, angajaţi pe bază de contract.

Experţii au obligaţia, în conformitate cu prevederile legale în vigoare, să participe la activităţi şi programe de formare profesională în domeniul evaluării instituţionale şi al acreditării.

In vederea realizării unitare a activităţilor de evaluare instituţională pentru autorizarea, acreditarea şi evaluarea externă a calităţii educaţiei în instituţiile de învăţământ preuniversitar, ARACIP a elaborat prezentul program de formare.

Programul propus se încadrează în categoria a treia de programe de formare continuă, prevăzută de art. 11 din Metodologia de acreditare a programelor de formare continuă a personalului din învăţământul preuniversitar, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei si cercetării nr. 4.611/2005.

Programul va fi supus de către ARACIP procedurilor de acreditare, în conformitate cu prevederile legii.

Programul se adresează atât experţilor din aparatul propriu, angajaţi prin concurs, conform legii, precum şi colaboratorilor externi care au trecut de primele două etape ale procedurilor de selecţie (analiza dosarelor personale şi interviu), urmând ca înscrierea lor în registrul propriu al experţilor în evaluare şi acreditare să se realizeze numai după parcurgerea şi finalizarea acestui program de formare, care va cuprinde şi realizarea practică a 3 vizite de evaluare externă.

2.  Standardele utilizate

Având în vedere că, în conformitate cu art. 14 alin. (2) din Regulamentul de organizare şi funcţionare al Agenţiei Române   de   Asigurare   a   Calităţii   în   Invăţământul Preuniversitar (ARACIP), aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.258/2005, cu modificările ulterioare, doar cadrele didactice pot îndeplini calitatea de colaborator extern, expert în evaluare şi acreditare, pregătirea va avea la bază competenţe prevăzute în Standardele de formare continuă pentru funcţiile didactice din învăţământul preuniversitar, elaborate de Centrul Naţional de Formare a Personalului din Invăţământul Preuniversitar (CNFP). Totodată, având în vedere şi faptul că evaluarea instituţională presupune o cunoaştere aprofundată a funcţionării unităţii şcolare şi a integrării acesteia în cadrul sistemului de învăţământ preuniversitar, programul de formare se va referi şi la competenţele prevăzute în Standardele de formare continuă pentru funcţiile de conducere, de îndrumare şi control din învăţământul preuniversitar (elaborate de CNFP). Toate aceste competenţe vor fi abordate parţial, avându-se în vedere activităţile şi modalităţile de realizare specifice misiunii şi funcţiilor ARACIP.

La aceste competenţe generale sunt adăugate competenţele specifice în domeniul auditului şi evaluării instituţionale, prevăzute în actele normative şi în modelele naţionale şi internaţionale de evaluare a instituţiilor şi persoanelor (inclusiv standardele ISO si standardele EFQM).

3. Durata şi structura programului de formare

Durata totală = 89 de ore pentru fiecare participant, din care:

-  60 de ore de pregătire centralizată - teoretică şi practică - în condiţii de simulare;

-  24 de ore de practică în condiţii reale;

-  5 ore de evaluare: prezentarea dosarelor de evaluare şi interviul.

Pregătirea teoretică şi practică în condiţii de simulare se va realiza în 4 stagii compacte (16 ore de formare dispuse pe parcursul a 3 zile calendaristice), cu excepţia ultimului modul în care se vor efectua 12 ore de pregătire.

Pregătirea practică în condiţii reale constă în 3 evaluări de instituţii de învăţământ preuniversitar, realizate de către fiecare participant, sub coordonarea unui expert din aparatul propriu al ARACIP sau a unui expert deja înscris în registrul propriu al experţilor în evaluare şi acreditare, conform planificării ARACIP.

Evaluarea va consta în interviu şi prezentarea, în faţa comisiei de examinare, a celor 3 rapoarte de evaluare externă.

4. Repartizarea orelor pe module

Nr. crt.

Module

Pregătirea teoretică

Pregătirea practică

Total

1.

Evaluarea de proces1)

2

6

8

2.

Evaluarea proiectului de dezvoltare instituţională şi a documentelor manageriale2)

2

6

8

3.

Evaluarea resurselor umane, fizice şi financiare ale unităţii şcolare3'

2

8

10

4.

Auditul instituţional - abordarea ISO

4

6

10

5.

Evaluarea instituţională - modelul european al excelenţei (EFQM)

4

6

10

6.

Evaluarea de sistem

4

6

10

7.

Managementul de sine (self-management)

-

4

4

Total ore de pregătire teoretică şi practică în condiţii de simulare

42

60

8.

Practică în condiţii reale

-

24

24

9.

Evaluare

5

TOTAL GENERAL:

18

66

89

1)Conform Standardelor de formare continuă pentru funcţiile didactice din învăţământul preuniversitar (2005). Bucureşti: CNFP - Competenţe metodologice, de evaluare, psihosociale, de comunicare şi relaţionare.

2) Conform Standardelor de formare continuă pentru funcţiile de conducere, de îndrumare şi control din învăţământul preuniversitar (2002). Bucureşti: CNFP - Competenţe de conducere şi coordonare.

3) Idem - Competenţe de gestionare a resurselor şi de evaluare.

5. Structura programului de pregătire

Modulul 1: Evaluarea de proces

Obiective. La sfârşitul formării, participantul va fi capabil:

Temele

Nr. de ore

Metodologia

Resursele

Criteriile de evaluare

•  Să evalueze activităţile de învăţare în ceea ce priveşte adecvarea la documentele normative şi reglatoare (curriculum naţional - trunchi comun, curriculum diferenţiat, CDŞ/CDL) şi la caracteristicile grupului de elevi

•  Să evalueze activităţile de învăţare în ceea ce priveşte adecvarea la grupul-ţintă concret de elevi, în funcţie de nivelul, forma şi tipul de învăţământ

  Să evalueze activităţile de învăţare în ceea ce priveşte adecvarea conţinuturilor, metodologiei şi auxiliarelor curriculare la obiectivele stabilite

•  Să evalueze adecvarea instrumentelor de evaluare la caracteristicile elevilor şi ale activităţilor de învăţare

•  Să identifice modalităţile de optimizare a activităţii în urma evaluării

•  Să comunice eficient cu cadrele didactice din instituţia şcolară evaluată

•  Să elaboreze şi să aplice instrumente de analiză a satisfacţiei beneficiarilor (elevi, părinţi etc.) faţă de oferta educaţională a şcolii

•  Să analizeze proiectele educaţionale ale cadrelor didactice (altele decât cele didactice) în raport cu obiectivele stabilite şi cu grupurile-ţintă

•  Evaluarea docu­mentelor de proiectare a activităţilor de învăţare

•  Observarea activităţilor curriculare şi extracurriculare

•  Comunicarea interpersonală în situaţii de evaluare

•  Elaborarea şi aplicarea

instrumentelor de evaluare

2

2

2

2

• Prezentarea

• Exerciţiul

• Dezbaterea •Studiul de

caz

• Jocul de rol

• Exerciţiul

Documente normative şi reglatoare

•  Folii/ Prezentări PP

•  Fişe de [ucru

Inregistrări video

•  Cunoaşterea principalelor documente normative şi reglatoare referitoare la proiectarea, realizarea şi evaluarea activităţii didactice

•  Evaluarea corectă a rezultatelor învăţării din perspectiva adecvării la situaţia de învăţare concretă şi la documentele de programare utilizate

•  Estimarea utilităţii activităţilor de învăţare pentru dezvoltarea ulterioară a elevilor

•  Capacitatea de ascultare activă

•  Realizarea unui interviu de evaluare cu cadrele didactice

•  Elaborarea instrumentelor de evaluare pentru elevi şi părinţi (chestionare, ghiduri de interviu individual/de grup)

Modulul 2: Evaluarea proiectului de dezvoltare instituţională şi a documentelor manageriale

Obiective. La sfârşitul formării, participantul va fi capabil:

Temele

Nr. de ore

Metodologia

Resursele

Criteriile de evaluare

•  Să analizeze proiectul de dezvoltare instituţională (nece sitate şi fezabilitate)

•  Să analizeze planurile opera ţionale din perspectiva adecvării la proiectul de dezvoltare instituţională

•  Să evalueze structura organi zaţională şi de comunicare a unităţii şcolare

•  Management de proiect: proiectul de dezvoltare instituţională (PDI)

•  Elemente de design organizaţional

•  Autoevaluarea instituţională

2

2

4

• Prezentarea

•  Dezbaterea

•  Studiul de caz

•  Proiectul

•  Cazuri (PDI) pentru studiile de caz

•  Folii/ Pre zentări PP

•  Fişe de lucru

•  Estimarea corectă a necesităţii şi fezabilităţii PDI

•  Evaluarea coerenţei interne a PDI şi între PDI şi planurile operaţionale

•  Analiza şi conceperea unei organigrame pentru o instituţie şcolară

Modulul 3: Evaluarea resurselor umane, fizice şi financiare ale unităţii şcolare

Obiective. La sfârşitul formării, participantul va fi capabil:

Temele

Nr. de ore

Metodologia

Resursele

Criteriile de evaluare

•  Să evalueze adecvarea resurselor umane şi materiale la nivelul şi tipul de unitate şcolară

•  Să analizeze bugetul unităţii şcolare din perspectiva adecvării la nivelul şi tipul de unitate şcolară

•  Să evalueze adecvarea resurselor umane şi materiale la proiectul de dezvoltare instituţională

•  Elemente de management financiar

•  Elemente de MRU

•  Management de curriculum: utilizarea auxiliarelor curriculare

4

4

2

• Prezentarea

•  Dezbaterea

•  Studiul de caz

•  Cazuri (bugete, state de funcţiuni) pentru studiile de caz

  Folii/ Prezentări PP

•  Fişe de lucru

•  Analiza corelării resurselor educaţionale (umane, financiare, materiale - inclusiv materialele didactice/ auxiliarele curriculare) la nivelul şi tipul de instituţie şcolară

•  Analiza corelării resurselor educaţionale (umane, financiare, materiale - inclusiv materialele didactice/auxiliarele curriculare) la documentele programatice ale şcolii (PDI şi planuri operaţionale) şi referitoare la activităţile de învăţare

Modulul 4: Auditul instituţional - abordarea ISO

Obiective. La sfârşitul formării, participantul va fi capabil:

Temele

Nr. de ore

Metodologia

Resursele

Criteriile de evaluare

•  Să aplice Standardul ISO 9001/2001

•  Să cunoască cerinţele ISO 19011/2003

•  Să auditeze sistemele de management al calităţii

•  Să aplice un program de audit

•  Să se integreze într-o echipă de audit

•  Cerinţe pentru auditori, cunoştinţe, deprinderi, experienţă

•  Vocabular specific

•  Chestionar de audit

•  Plan de audit

•  Evaluarea auditorilor

2

1

3

3

1

• Prezentarea

•  Dezbaterea

•  Studiul de caz

• Standardul ISO 19011/2003

• Standardul ISO 9001/2001

• Standardul ISO 10015/2000

• Plan de audit

•  Cunoaşterea standardelor ISO 19011/2003,

ISO 9001/2001, ISO 10015/2000

•  Elaborarea unui plan de audit

•  Evaluarea abilităţilor de auditor

Modulul 5: Evaluarea instituţională - modelul european al excelenţei (EFQM)

Obiective. La sfârşitul formării, participantul va fi capabil:

Temele

Nr. de ore

Metodologia

Resursele

Criteriile de evaluare

•  Să cunoască structura modelului de excelentă al EFQM

•  Să aplice o procedură de evaluare a sistemului de management al unei organizaţii

•  Să fie integrat într-o echipă de evaluare a unei organizaţii

•  Modelul de excelentă al EFQM

•  Structura unui program de evaluare

•  Realizarea raportului de evaluare

•  Elaborarea unui raport de feedback

•  structura unei matrice RADAR

2

2

2

2

2

• Prezentarea

•  Studiul de caz

•  Dezbaterea

•  Analiza de documente

•  Exerciţiul de grup

•  Modelul EFQM

•  Fişa de evaluare a factorilor determinanţi

•  Fişa de evaluare a rezultatelor

•  Studii de caz

•  Descrierea modelului de excelenţă

•  Utilizarea instrumentelor de evaluare

•  Capabilitatea de a lucra în echipă

•  Aplicarea metodologiei RADAR

Modulul 6: Evaluarea de sistem

Obiective. La sfârşitul formării, participantul va fi capabil:

Temele

Nr. de ore

Metodologia

Resursele

Criteriile de evaluare

•  Să descrie sistemul românesc de învăţământ

•  Să descrie sistemul românesc de management şi de asigurare a calităţii educaţiei

•  Să descrie principalele iniţiative europene privind asigurarea calităţii educaţiei

•  Sistemul naţional de învăţământ

•  Sistemul românesc de management şi de asigurare â calităţii

•  Iniţiative europene în asigurarea calităţii

2

6

2

• Prezentarea

•  Dezbaterea

•  Studiul de caz

•  Analiza documen­telor

•  Legislaţia în domeniul învăţămân tului

•  Acte nor mative şi documente programa tice ale ARACIP

•  Documente europene privind asi gurarea cali tăţii educaţiei

•  Cazuri pentru studiile de caz

•  Descrierea corectă a sistemului românesc de învăţământ

•  Interpretarea şi utilizarea corectă a actelor normative şi a instrumentelor de evaluare elaborate de ARACIP

•  Cunoaşterea principalelor iniţiative europene în domeniul asigurării calităţii educaţiei

Modulul 7: Managementul de sine (self-management)

Obiective. La sfârşitul formării, participantul va fi capabil:

Temele

Nr. de ore

Metodologia

Resursele

Criteriile de evaluare

•  Să gestioneze eficient timpul în cadrul activităţilor de evaluare

•  Să gestioneze eficient informaţia şi priorităţile

•  Managementul timpului

•  Managementul informaţiei şi al priorităţilor

2

2

•  Exerciţiul

•  Studiul de caz

• Suportul de curs

•  Folosirea eficientă a timpului în cadrul procedurilor de evaluare

•  Discernerea, în cadrul activităţilor de evaluare, a activităţilor şi a problemelor prioritare


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 5338/2006

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 5338 din 2006
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 5338/2006
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu