Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 500 din 18 iunie 2009

privind Normele tehnice si metodologice pentru aplicarea Legii nr. 589/2004 privind regimul juridic al activitatii electronice notariale

ACT EMIS DE: MINISTERUL COMUNICATIILOR SI TEHNOLOGIEI INFORMATIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 487 din 14 iulie 2009



In temeiul dispoziţiilor art. 4 alin. (1) pct. 57, ale art. 6 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 12/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale Legii nr. 589/2004 privind regimul juridic al activităţii electronice notariale,

ministrul comunicaţiilor şi societăţii informaţionale emite prezentul ordin.

Art. 1. - Se aprobă Normele tehnice şi metodologice pentru aplicarea Legii nr. 589/2004 privind regimul juridic al activităţii electronice notariale, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - (1) La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă   Ordinul   ministrului   comunicaţiilor   şi   tehnologiei informaţiei nr. 221/2005 privind aprobarea Normelor tehnice şi metodologice pentru aplicarea Legii nr. 589/2004 privind regimul juridic al activităţii electronice notariale, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 534 din 23 iunie 2005.

(2)  Prezentul  ordin  se  publică în  Monitorul  Oficial  al României, Partea I.

Ministrul comunicaţiilor şi societăţii informaţionale,

Gabriel Sandu

ANEXĂ

NORME TEHNICE   ŞI METODOLOGICE

pentru aplicarea Legii nr. 589/2004 privind regimul juridic al activităţii electronice notariale

Dispoziţii generale

Art. 1. - Prezentele norme tehnice şi metodologice se aplică activităţii electronice notariale şi stabilesc condiţiile pentru autorizarea notarilor publici pentru efectuarea actelor notariale în formă electronică, precum şi normele de performanţă şi securitate cu privire la sistemele informatice utilizate de notarii publici, transmiterea documentelor electronice şi păstrarea acestora în arhive.

Art. 2. - In sensul prezentelor norme tehnice şi metodologice, termenii de mai jos au următoarele semnificaţii:

a) autoritate - autoritatea de reglementare şi supraveghere specială în domeniu, conform art. 25 din Legea nr. 455/2001 privind semnătura electronică şi art. 4 alin. (1) pct. 57 din Hotărârea Guvernului nr. 12/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale, cu modificările şi completările ulterioare;

b)   registru - Registrul notarilor publici autorizaţi să efectueze acte notariale în formă electronică, care este constituit şi actualizat de autoritatea de reglementare şi supraveghere specializată în domeniu şi care cuprinde datele de identificare şi alte informaţii necesare cu privire la activitatea notarilor publici care efectuează acte notariale în formă electronică.

Art. 3. -In cadrul activităţii electronice notariale se utilizează certificate calificate, eliberate de furnizori de servicii de certificare care funcţionează în baza Legii nr. 455/2001, acreditaţi de autoritate, precum şi servicii de marcare temporală, furnizate conform Legii nr. 451/2004 privind marca temporală.

Art. 4. - Certificatul calificat utilizat de notarul public în activitatea electronică notarială va conţine menţiunea că acesta a fost eliberat în scopul prestării activităţii notariale.

Art. 5. - Certificatul calificat emis notarului public va conţine informaţiile privind biroul notarial, care se referă la:

a) denumirea biroului notarial în cadrul căruia notarul public îsi desfăşoară activitatea;

b) sediul biroului notarial, aşa cum sunt ele precizate în certificatul eliberat de curtea de apel în circumscripţia căreia notarul public îşi desfăşoară activitatea.

Art. 6. -Inscrierea de către furnizorii de servicii de certificare a informaţiilor prevăzute la art. 4 şi 5 se face în conformitate cu prevederile art. 18 alin. (4) din Legea nr. 455/2001, în baza certificatului eliberat de curtea de apel în circumscripţia căreia notarul public îşi desfăşoară activitatea.

Art. 7. - (1) Autorizaţia privind activitatea electronică notarială se emite pentru o perioadă de 3 ani, cu revizuirea anuală a condiţiilor tehnice stabilite la art. 7 alin. (2) lit. b), d), e), g), h) şi j) din Legea nr. 589/2004 privind regimul juridic al activităţilor electronice notariale, precum şi a celor prevăzute la art. 12 din prezentele norme tehnice şi metodologice.

(2) Verificările se fac de către:

a)  auditori certificaţi de sisteme informatice, iar rezultatul verificărilor este prezentat autorităţii sub formă de opinie de audit;

b) agenţii de omologare agreate de autoritate.

Art. 8. -Autorizaţia emisă va avea forma prevăzută în anexa nr. 1 şi va fi expusă într-un loc vizibil în incinta biroului notarial.

Art. 9. - Documentaţia ce însoţeşte cererea de autorizare prevăzută în anexa nr. 2 cuprinde:

a)  certificatul eliberat de curtea de apel în circumscripţia căreia notarul public îşi desfăşoară activitatea;

b) scrisoare de bonitate de la banca prin care notarul public îşi desfăşoară operaţiunile curente şi contract de asigurare profesională pentru activitatea desfăşurată;

c) descrierea tehnică a sistemului utilizat; lista dotărilor;

d) certificat de omologare a sistemului informatic;

e)   politica de securitate privind activitatea electronică notarială;

f)  codul de practici şi proceduri după care se desfăşoară activitatea electronică notarială;

g) lista resurselor umane implicate în exploatarea şi administrarea sistemului, cu evidenţierea experienţei şi competenţei acestora;

h) cererea de înregistrare în registru; modelul acestei cereri este prevăzut în anexa nr. 3.

Art. 10. - (1) După emiterea autorizaţiei, autoritatea include datele notarului public în registru şi generează pentru acesta un cod de identificare format prin alipirea indicativului N, a anului, lunii şi datei de începere a activităţii şi a numărului de ordine al notarului public.

(2) Datele necesare care însoţesc cererea de înregistrare în registru sunt prevăzute în anexa nr. 4.

(3) Conţinutul informaţional şi structura registrului sunt prevăzute în anexa nr. 5.

Art. 11. -In termen de 30 de zile de la primirea autorizaţiei în condiţiile art. 7, dar înainte de începerea activităţii electronice notariale, notarul public va prezenta autorităţii cheia publică aferentă certificatului ce va fi utilizat în această activitate.

Art. 12. - Pentru desfăşurarea activităţii electronice notariale, sistemul informatic utilizat trebuie să îndeplinească cerinţele privind:

a) asigurarea securităţii fizice;

b) protecţia antivirus;

c) asigurarea unui mecanism de autentificare a utilizatorilor;

d) asigurarea confidenţialităţii şi integrităţii comunicaţiilor, a datelor recepţionate, transmise şi stocate;

e) menţinerea unei arhive electronice locale;

f) menţinerea unui registru automatizat de audit care cuprinde evenimentele legate de utilizarea şi administrarea sistemului informatic; aceste informaţii vor fi păstrate pentru o perioadă de cel puţin 10 ani şi în arhiva de siguranţă;

g) accesul (eventual pe baze contractuale) la servicii calificate de arhivare electronică de siguranţă, unde va fi păstrată o copie a fiecărui act electronic notarial efectuat, o copie a registrului electronic al notarului public, prevăzut la art. 25 alin. (1) din Legea nr. 589/2004, precum şi o copie a registrului automatizat de audit menţionat la lit. f).

Art. 13 - (1) Serviciile calificate de arhivare electronică utilizate de notarii publici trebuie să respecte legislaţia referitoare la arhivarea documentelor notariale şi accesul la acestea, precum şi standardele recunoscute în domeniul managementului securităţii informaţiei şi al managementului înregistrărilor electronice.

(2)  Pentru păstrarea sub formă criptată a documentelor în arhive, notarul public va depune cheia şi aplicaţia de decriptare la Uniunea Naţională a Notarilor Publici din România.

(3)  Cheia şi aplicaţia de decriptare vor fi păstrate pe toată durata legală de păstrare a arhivelor. Cheia de decriptare se păstrează în condiţii de securitate corespunzătoare şi sub control dual al accesului.

Art. 14. - Standardele de referinţă pentru aprecierea securităţii unui sistem informatic şi a sistemului de management al securităţii informaţiei sunt ISO/IEC 15408/1999 (părţile 1,2 şi 3), respectiv ISO 17799/2000, ultimele versiuni ale acestora sau standarde care le înlocuiesc.

Art. 15. - Pentru verificarea semnatarilor care solicită încheierea actelor notariale în formă electronică, notarul public trebuie să verifice cel puţin următoarele:

a) semnătura electronică extinsă a solicitantului se bazează pe un certificat calificat valabil, nerevocat şi nesuspendat de către furnizorul de servicii de certificare care l-a eliberat;

b)  certificatul semnatarului nu a fost eliberat pe baza unui pseudonim;

c) data şi ora semnării documentului de către solicitant sunt afişate corect şi sunt credibile.

Art. 16. - Incheierea actelor notariale în formă electronică va fi precedată de un avertisment al sistemului informatic asupra operaţiunii ce urmează a fi efectuată şi se va realiza printr-un mecanism care presupune confirmarea expresă a notarului public.

Art. 17. -Incălcarea prevederilor prezentelor norme tehnice şi metodologice atrage retragerea autorizaţiei.

Art. 18. - Anexele nr. 1-5 fac parte integrantă din prezentele norme tehnice şi metodologice.

ANEXA Nr. 1 la normele tehnice si metodologice

Având în vedere prevederile Legii nr. 589/2004 privind regimul juridic al activităţii electronice notariale şi ale Normelor tehnice şi metodologice pentru aplicarea Legii nr. 589/2004 privind regimul juridic al activităţii electronice notariale, aprobate prin Ordinul ministrului comunicaţiilor şi societăţii informaţionale nr. 500/2009,

în temeiul art. 4 alin. (1) pct. 57, al art. 6 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 12/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale, cu modificările şi completările ulterioare,

 în baza Referatului Direcţiei1............nr.............,

ministrul comunicaţiilor şi societăţii informaţionale eliberează prezenta

AUTORIZAŢIE

........................................, notar public cu sediul în cadrul Biroului notarial......................................................................, (adresa completă, inclusiv telefon şi fax) având Certificatul nr..........................., eliberat de................................, este autorizat să desfăşoare activitate electronică notarială, astfel cum este prevăzut în Legea nr. 589/2004.

Prezenta autorizaţie este valabilă până la....................................

Ministrul comunicaţiilor şi societăţii informaţionale,

.................................................................................

Nr........................................

Data....................................

1 Se va menţiona denumirea direcţiei de specialitate din cadrul Ministerului Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale care îndeplineşte atribuţiile de punere în aplicare a Legii nr. 589/2004 privind regimul juridic al activităţii electronice notariale.

ANEXA Nr. 2 la normele tehnice si metodologice

FORMULAR

de solicitare către autoritatea de reglementare şi supraveghere specializată în domeniu a autorizaţiei pentru desfăşurarea activităţii electronice notariale

Notar public

Adresa biroului notarial

ţara

oraş

sector

strada

nr.

bloc

etaj

apartament

cod poştal

telefon

fax

e-mail

web

Certificat nr.

eliberat de

Banca

nr. cont bancar

Data începerii activităţii

Proceduri de securitate utilizate (se vor detalia)

INŞTIINŢARE-ANGAJAMENT

Subsemnatul,..............................................., înştiinţez autoritatea de reglementare şi supraveghere specializată în domeniu (ARS) referitor la desfăşurarea activităţii electronice notariale menţionate în prezentul document, cu începere de la data de(se va completa în mod obligatoriu data) ..........................................................................................................................................................

Mă angajez să îmi desfăşor activitatea în conformitate cu prevederile Legii nr. 589/2004 privind regimul juridic al activităţii electronice notariale, pe care mă oblig să o respect întocmai atât în litera, cât şi în spiritul ei.

Mă oblig totodată să respect Normele tehnice şi metodologice pentru aplicarea Legii nr. 589/2004 privind regimul juridic al activităţii electronice notariale, precum şi standardele europene şi internaţionale în domeniu.

Mă angajez ca în termen de 30 de zile de la primirea autorizaţiei, dar înainte de începerea activităţii electronice notariale, să prezint autorităţii de reglementare şi supraveghere specializate în domeniu cheia publică aferentă certificatului ce va fi utilizat în această activitate.

Anexez la prezenta înştiinţare-angajament următoarea documentaţie:

1. certificatul eliberat de curtea de apel în circumscripţia căreia notarul public îşi desfăşoară activitatea;

2. scrisoarea de bonitate de la banca prin care notarul public îşi desfăşoară operaţiunile curente;

3. copia contractului de asigurare profesională pentru activitatea desfăşurată;

4. descrierea tehnică a sistemului utilizat; lista dotărilor;

5. certificatul de omologare a sistemului informatic utilizat în desfăşurarea activităţii electronice notariale;

6.  politica de securitate privind activitatea electronică notarială;

7. codul de practici şi proceduri după care se desfăşoară activitatea electronică notarială;

8.  lista resurselor umane implicate în exploatarea şi administrarea sistemului, cu evidenţierea experienţei şi competenţei acestora;

9. cererea de înscriere în Registrul notarilor publici autorizaţi să efectueze acte notariale în formă electronică.

Notar public,

...........................................................

Data şi ora...........................................

Din partea ARS

Am primit documentaţia menţionată.

...........................................................

ANEXA Nr. 3 la normele tehnice si metodologice

Antetul biroului notarial în cadrul căruia îşi desfăşoară activitatea notarul public Data........................

CERERE   DE   ÎNREGISTRARE

Subsemnatul,................................., notar public cu sediul în cadrul Biroului notarial..........................................................., (adresa completă, inclusiv telefon şi fax) având Certificatul nr........................................, eliberat de....................................., solicit înregistrarea în Registrul notarilor publici autorizaţi să efectueze acte notariale în formă electronică şi acordarea codului de identificare.

Anexez la prezenta cerere de înregistrare documentaţia necesară înregistrării.

.................................................

(semnătura notarului public)

ANEXA Nr. 4 la normele tehnice si metodologice

DOCUMENTAŢIA

necesară înregistrării în Registrul notarilor publici autorizaţi să efectueze acte notariale în formă electronică

1.

Numele şi prenumele notarului public

2.

Denumirea biroului notarial în care îşi desfăşoară activitatea notarul public

3.

Adresa (ţara, oraş, judeţ/sector, strada, număr, bloc, scara, etaj, apartament, cod poştal)

4.

Telefon, fax, e-mail, adresa paginii web

5.

Certificatul eliberat de curtea de apel în circumscripţia căreia notarul public îşi desfăşoară activitatea sau de Uniunea Naţională a Notarilor Publici din România

6.

Descrierea politicii de securitate privind activitatea electronică notarială

7.

Descrierea sistemelor utilizate pentru desfăşurarea activităţii electronice notariale

8.

Codul de practici şi proceduri după care se desfăşoară activitatea electronică notarială

9.

Banca prin care notarul public îşi desfăşoară operaţiunile curente

10.

Numărul contului bancar

11.

Atributele scrisorii de bonitate de la banca prin care notarul public îşi desfăşoară operaţiunile curente: numărul actului, data, eliberat de

12.

Atributele contractului de asigurare profesională pentru activitatea desfăşurată: numărul actului, data, eliberat de....

13.

Atributele contractului de închiriere a sediului: numărul actului, data

14.

Atributele actului de proprietate al sediului: numărul actului, data

15.

Dovada privind achitarea obligaţiilor către stat, eliberată de organul fiscal competent, sau declaraţia pe propria răspundere

16.

Categoriile de servicii destinate publicului (tipul de acte notariale care pot fi eliberate în forma electronică, procedurile de securitate utilizate)

17.

Certificatul de omologare a sistemului informatic

18.

Agenţia de omologare

19.

Modalitatea de arhivare electronică (proprie sau prin contract)

La pct. 8 notarul public trebuie să se refere la:

a)  descrierea practicilor, procedurilor şi sistemelor care asigură securitatea şi integritatea datelor şi accesul autorizat, permanent, la acestea;

b) descrierea modalităţii de arhivare electronică;

c) politicile de personal;

d) structura personalului;

e) orele de program;

f) lista dotărilor;

g)  lista resurselor umane implicate în exploatarea şi în administrarea sistemului, cu evidenţierea experienţei şi a competenţei acestora.

ANEXA Nr. 5 la normele tehnice si metodologice

CONŢINUTUL   INFORMAŢIONAL  ŞI   STRUCTURA

Registrului notarilor publici autorizaţi să efectueze acte notariale în formă electronică

1.

Numărul de ordine al înregistrării

2.

Numele şi prenumele notarului public

3.

Codul de identificare a notarului public

4.

Denumirea biroului notarial în care îşi desfăşoară activitatea

5.

Adresa (ţara, oraş, judeţ/sector, strada, număr, bloc, scara, etaj, apartament, cod poştal)

6.

Telefon, fax, e-mail, adresa paginii web

7.

Certificatul eliberat de curtea de apel în circumscripţia căreia notarul public îşi desfăşoară activitatea sau de Uniunea Naţională a Notarilor Publici din România

8.

Data la care a început activitatea de instrumentare a actelor notariale în formă electronică

9.

Cheia publică a notarului public

10.

Indicaţii privind furnizorul de certificate calificate, acreditat, care a emis certificatul notarului public

11.

Descrierea politicii de securitate privind activitatea electronică notarială

12.

Descrierea sistemelor utilizate pentru desfăşurarea activităţii electronice notariale

13.

Codul de practici şi proceduri după care se desfăşoară activitatea electronică notarială

14.

Banca prin care notarul public îşi desfăşoară operaţiunile curente

15.

Numărul contului bancar

16.

Atributele scrisorii de bonitate de la banca prin care notarul public îşi desfăşoară operaţiunile curente: numărul actului, data, eliberat de ....

17.

Atributele contractului de asigurare profesională pentru activitatea desfăşurată: numărul actului, data, eliberat de ....

18.

Atributele contractului de închiriere a sediului: numărul actului, data

19.

Atributele actului de proprietate al sediului: numărul actului, data

20.

Dovada privind achitarea obligaţiilor către stat, eliberată de organul fiscal competent, sau declaraţia pe propria răspundere

21.

Categoriile de servicii destinate publicului (tipul de acte notariale care pot fi eliberate în formă electronică, procedurile de securitate utilizate)

22.

Certificatul de omologare a sistemului informatic

23.

Agenţia de omologare

24.

Modalitatea de arhivare electronică (proprie sau prin contract)

25.

Situaţii critice: câmp ce poate conţine referiri la ultima situaţie critică (de exemplu, întreruperea temporară a activităţii din cauza unor probleme tehnice, modificarea procedurilor, sancţiuni etc.)

26.

Data şi ora ultimei actualizări

27.

Data şi ora ultimei verificări

28.

Situaţia notarului public (operaţional, suspendat, activitatea încetată)

29.

Motivul suspendării/încetării activităţii (dacă este cazul)

30.

Declaraţia care confirmă exactitatea informaţiilor de mai sus, semnată electronic de notarul public sau/şi de autoritatea de reglementare şi supraveghere specializată în domeniu

31.

Identitatea operatorului din partea autorităţii de reglementare şi supraveghere specializată în domeniu, care a introdus/modificat/şters înregistrarea

32.

Un document înglobând toate datele anterioare, semnat electronic de operatorul din partea autorităţii de reglementare şi supraveghere specializate în domeniu, care a introdus înregistrarea

La pct. 13 notarul public trebuie să se refere la:

a)  descrierea practicilor, procedurilor şi sistemelor care asigură securitatea şi integritatea datelor şi accesul autorizat, permanent, la acestea;

b) descrierea modalităţii de arhivare electronică;

c) politicile de personal;

d) structura personalului;

e) orele de program;

f) lista dotărilor;

g) lista resurselor umane implicate în exploatarea şi în administrarea sistemului, cu evidenţierea experienţei şi competenţei acestora.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 500/2009

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 500 din 2009
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu