Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDONANTA DE URGENTA Nr

ORDONANTA DE URGENTA   Nr. 65 din 29 iunie 2005

privind modificarea si completarea Legii nr. 53/2003 - Codul muncii

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 576 din  5 iulie 2005


SmartCity3


    Urgenta adoptarii prezentului act normativ rezulta din necesitatea indeplinirii angajamentelor asumate de Romania in cadrul negocierilor privind Capitolul 13 "Ocupare si politici sociale", de armonizare a legislatiei nationale cu acquis-ul comunitar.
    Modificarea si completarea Legii nr. 53/2003 - Codul muncii se numara printre masurile cuprinse in Programul legislativ prioritar pentru integrarea in Uniunea Europeana, program care stabileste adoptarea actului normativ pentru modificarea Codului muncii pana la data de 30 iunie 2005.
    Necesitatea urgentarii modificarii Codului muncii decurge si din angajamentul stabilit de Guvernul Romaniei cu Banca Mondiala, prin Programul de ajustare (PAL2), inca din anul 2003. De asemenea, Romania s-a angajat sa revizuiasca prevederile Codului muncii pana la data de 1 iulie 2005, drept criteriu de performanta structurala, si prin Aranjamentul stand-by de tip preventiv dintre Romania si Fondul Monetar International, ratificat prin Legea nr. 468/2004.
    In temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.

    Art. 1
    Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 72 din 5 februarie 2005, cu modificarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
    1. La articolul 2, litera b) va avea urmatorul cuprins:
    "b) cetatenilor romani incadrati cu contract individual de munca si care presteaza activitatea in strainatate, in baza unor contracte incheiate cu un angajator roman, cu exceptia cazului in care legislatia statului pe al carui teritoriu se executa contractul individual de munca este mai favorabila;".
    2. Alineatul (3) al articolului 14 va avea urmatorul cuprins:
    "(3) Persoana fizica dobandeste capacitatea de a incheia contracte individuale de munca in calitate de angajator, din momentul dobandirii capacitatii depline de exercitiu."
    3. Alineatul (1) al articolului 16 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 16
    (1) Contractul individual de munca se incheie in baza consimtamantului partilor, in forma scrisa, in limba romana. Obligatia de incheiere a contractului individual de munca in forma scrisa revine angajatorului. Angajatorul persoana juridica, persoana fizica autorizata sa desfasoare o activitate independenta, precum si asociatia familiala au obligatia de a incheia, in forma scrisa, contractul individual de munca anterior inceperii raporturilor de munca."
    4. Alineatul (1) al articolului 17 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 17
    (1) Anterior incheierii sau modificarii contractului individual de munca, angajatorul are obligatia de a informa persoana selectata in vederea angajarii ori, dupa caz, salariatul cu privire la clauzele generale pe care intentioneaza sa le inscrie in contract sau sa le modifice."
    5. Dupa alineatul (1) al articolului 17 se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu urmatorul cuprins:
    "(1^1) Obligatia de informare a persoanei selectate in vederea angajarii sau a salariatului se considera indeplinita de catre angajator la momentul comunicarii ofertei sale privind continutul contractului individual de munca sau al actului aditional, dupa caz."
    6. La articolul 17 alineatul (2), partea introductiva va avea urmatorul cuprins:
    "(2) Persoana selectata in vederea angajarii ori, dupa caz, salariatul va fi informat cu privire la cel putin urmatoarele elemente:".
    7. La articolul 17 alineatul (2), literele d) si m) vor avea urmatorul cuprins:
    "d) functia/ocupatia conform specificatiei Clasificarii ocupatiilor din Romania sau altor acte normative si atributiile postului;
    ..........................................................................
    m) durata perioadei de proba, dupa caz;".
    8. Dupa alineatul (4) al articolului 17 se introduce un nou alineat, alineatul (4^1), cu urmatorul cuprins:
    "(4^1) La negocierea, incheierea sau modificarea contractului individual de munca, oricare dintre parti poate fi asistata de catre terti, conform propriei optiuni, cu respectarea confidentialitatii prevazute la alin. (5)."
    9. La articolul 18 alineatul (1), partea introductiva va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 18
    (1) In cazul in care salariatul urmeaza sa isi desfasoare activitatea in strainatate, angajatorul are obligatia de a-i comunica in timp util informatiile prevazute la art. 17 alin. (2), precum si informatii referitoare la:".
    10. Dupa alineatul (1) al articolului 18 se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu urmatorul cuprins:
    "(1^1) Informatiile prevazute la alin. (1) lit. a), b) si c) trebuie sa fie inscrise si in continutul contractului individual de munca."
    11. Articolul 19 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 19
    In situatia in care angajatorul nu isi executa obligatia de informare prevazuta la art. 17 si 18, salariatul este in drept sa sesizeze, in termen de 30 de zile de la data neindeplinirii acestei obligatii, instanta judecatoreasca competenta si sa solicite despagubiri corespunzatoare prejudiciului pe care l-a suferit ca urmare a neexecutarii de catre angajator a obligatiei de informare."
    12. Articolul 21 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 21
    (1) La incheierea contractului individual de munca sau pe parcursul executarii acestuia, partile pot negocia si cuprinde in contract o clauza de neconcurenta prin care salariatul sa fie obligat ca dupa incetarea contractului sa nu presteze, in interesul sau propriu sau al unui tert, o activitate care se afla in concurenta cu cea prestata la angajatorul sau, in schimbul unei indemnizatii de neconcurenta lunare pe care angajatorul se obliga sa o plateasca pe toata perioada de neconcurenta.
    (2) Clauza de neconcurenta isi produce efectele numai daca in cuprinsul contractului individual de munca sunt prevazute in mod concret activitatile ce sunt interzise salariatului la data incetarii contractului, cuantumul indemnizatiei de neconcurenta lunare, perioada pentru care isi produce efectele clauza de neconcurenta, tertii in favoarea carora se interzice prestarea activitatii, precum si aria geografica unde salariatul poate fi in reala competitie cu angajatorul.
    (3) Indemnizatia de neconcurenta lunara datorata salariatului nu este de natura salariala, se negociaza si este de cel putin 50% din media veniturilor salariale brute ale salariatului din ultimele 6 luni anterioare datei incetarii contractului individual de munca sau, in cazul in care durata contractului individual de munca a fost mai mica de 6 luni, din media veniturilor salariale lunare brute cuvenite acestuia pe durata contractului.
    (4) Indemnizatia de neconcurenta reprezinta o cheltuiala efectuata de angajator, este deductibila la calculul profitului impozabil si se impoziteaza la persoana fizica beneficiara, potrivit legii."
    13. Articolul 22 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 22
    (1) Clauza de neconcurenta isi poate produce efectele pentru o perioada de maximum 2 ani de la data incetarii contractului individual de munca.
    (2) Prevederile alin. (1) nu sunt aplicabile in cazurile in care incetarea contractului individual de munca s-a produs de drept, cu exceptia cazurilor prevazute la art. 56 lit. d), f), g), h) si j), ori a intervenit din initiativa angajatorului pentru motive care nu tin de persoana salariatului."
    14. La articolul 28, litera b) va avea urmatorul cuprins:
    "b) in cazul detasarii sau trecerii in alt loc de munca ori in alta activitate, daca se schimba conditiile de munca;".
    15. Alineatul (4) al articolului 31 va avea urmatorul cuprins:
    "(4) Absolventii institutiilor de invatamant se incadreaza, la debutul lor in profesie, pe baza unei perioade de proba de cel mult 6 luni."
    16. Dupa alineatul (4) al articolului 31 se introduce un nou alineat, alineatul (4^1), cu urmatorul cuprins:
    "(4^1) Pe durata sau la sfarsitul perioadei de proba, contractul individual de munca poate inceta, printr-o notificare scrisa, la initiativa oricareia dintre parti."
    17. Alineatul (3) al articolului 34 va avea urmatorul cuprins:
    "(3) Registrul general de evidenta a salariatilor se completeaza in ordinea angajarii si cuprinde elementele de identificare ale tuturor salariatilor, data angajarii, functia/ocupatia conform specificatiei Clasificarii ocupatiilor din Romania sau altor acte normative, tipul contractului individual de munca si data incetarii contractului individual de munca."
    18. La articolul 40 alineatul (1), litera b) va avea urmatorul cuprins:
    "b) sa stabileasca atributiile corespunzatoare pentru fiecare salariat, in conditiile legii si/sau in conditiile contractului colectiv de munca incheiat la nivel national sau la nivel de ramura de activitate aplicabil;".
    19. La articolul 40 alineatul (2), litera d) va avea urmatorul cuprins:
    "d) sa comunice periodic salariatilor situatia economica si financiara a unitatii. Periodicitatea comunicarilor se stabileste prin negociere in contractul colectiv de munca aplicabil;".
    20. La articolul 49, alineatul (3) va avea urmatorul cuprins:
    "(3) Pe durata suspendarii pot continua sa existe alte drepturi si obligatii ale partilor decat cele prevazute la alin. (2), daca acestea sunt prevazute prin legi speciale, prin contractul colectiv de munca aplicabil, prin contracte individuale de munca sau prin regulamente interne."
    21. La articolul 51, litera g) se abroga.
    22. La articolul 51 se introduce un nou alineat, alineatul (2), cu urmatorul cuprins:
    "(2) Contractul individual de munca poate fi suspendat in situatia absentelor nemotivate ale salariatului, in conditiile stabilite prin contractul colectiv de munca aplicabil, contractul individual de munca, precum si prin regulamentul intern."
    23. Alineatul (2) al articolului 52 va avea urmatorul cuprins:
    "(2) In cazurile prevazute la alin. (1) lit. a), b) si c), daca se constata nevinovatia celui in cauza, salariatul isi reia activitatea avuta anterior si i se va plati, in temeiul normelor si principiilor raspunderii civile contractuale, o despagubire egala cu salariul si celelalte drepturi de care a fost lipsit pe perioada suspendarii contractului."
    24. La articolul 56, literele d) si g) vor avea urmatorul cuprins:
    "d) la data comunicarii deciziei de pensionare pentru limita de varsta, pensionare anticipata, pensionare anticipata partiala sau pensionare pentru invaliditate a salariatului, potrivit legii;
    ..........................................................................
    g) ca urmare a condamnarii penale la executarea unei pedepse privative de libertate, de la data ramanerii definitive a hotararii judecatoresti;".
    25. La articolul 61, litera b) va avea urmatorul cuprins:
    "b) in cazul in care salariatul este arestat preventiv pentru o perioada mai mare de 30 de zile, in conditiile Codului de procedura penala;".
    26. Dupa litera d) a articolului 61 se introduce o noua litera, litera e), cu urmatorul cuprins:
    "e) in cazul in care salariatul indeplineste conditiile de varsta standard si stagiul de cotizare si nu a solicitat pensionarea in conditiile legii."
    27. Dupa alineatul (1) al articolului 62 se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu urmatorul cuprins:
    "(1^1) In cazul in care concedierea intervine pentru motivul prevazut la art. 61 lit. a), angajatorul poate emite decizia de concediere numai cu respectarea dispozitiilor art. 263 - 268."
    28. Alineatul (2) al articolului 63 va avea urmatorul cuprins:
    "(2) Concedierea salariatului pentru motivul prevazut la art. 61 lit. d) poate fi dispusa numai dupa evaluarea prealabila a salariatului, conform procedurii de evaluare stabilite prin contractul colectiv de munca incheiat la nivel national sau la nivel de ramura de activitate aplicabil, precum si prin regulamentul intern."
    29. Alineatele (2), (3) si (4) ale articolului 64 vor avea urmatorul cuprins:
    "(2) In situatia in care angajatorul nu dispune de locuri de munca vacante potrivit alin. (1), acesta are obligatia de a solicita sprijinul agentiei teritoriale de ocupare a fortei de munca in vederea redistribuirii salariatului, corespunzator pregatirii profesionale sau, dupa caz, capacitatii de munca stabilite de medicul de medicina a muncii.
    (3) Salariatul are la dispozitie un termen de 3 zile lucratoare de la comunicarea angajatorului conform prevederilor alin. (1) pentru a-si manifesta expres consimtamantul cu privire la noul loc de munca oferit.
    (4) In cazul in care salariatul nu isi manifesta expres consimtamantul in termenul prevazut la alin. (3), precum si dupa notificarea cazului catre agentia teritoriala de ocupare a fortei de munca conform alin. (2), angajatorul poate dispune concedierea salariatului."
    30. La articolul 68, litera a) va avea urmatorul cuprins:
    "a) cel putin 10 salariati, daca angajatorul care disponibilizeaza are incadrati mai mult de 20 de salariati si mai putin de 100 de salariati;".
    31. Articolul 69 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 69
    In cazul concedierilor colective, angajatorului ii revin urmatoarele obligatii:
    a) sa initieze, in scopul punerii de acord, consultari cu sindicatul sau, dupa caz, cu reprezentantii salariatilor, referitoare la metodele si mijloacele de evitare a concedierilor colective sau de reducere a numarului de salariati afectati si de atenuare a consecintelor prin recurgerea la masuri sociale ce vizeaza in special sprijinul pentru recalificare sau reconversie profesionala a salariatilor concediati;
    b) sa puna la dispozitie sindicatului care are membri in unitate sau, dupa caz, reprezentantilor salariatilor toate informatiile relevante in legatura cu concedierea colectiva, in vederea formularii propunerilor din partea acestora."
    32. Alineatul (1) al articolului 70 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 70
    (1) Angajatorul are obligatia sa notifice in scris sindicatului sau, dupa caz, reprezentantilor salariatilor intentia de concediere colectiva, cu cel putin 30 de zile calendaristice anterioare emiterii deciziilor de concediere."
    33. La articolul 70 alineatul (2), partea introductiva va avea urmatorul cuprins:
    "(2) Notificarea intentiei de concediere colectiva trebuie sa cuprinda:".
    34. La articolul 70 alineatul (2), litera f) va avea urmatorul cuprins:
    "f) masurile pentru atenuarea consecintelor concedierii si compensatiile ce urmeaza sa fie acordate salariatilor supusi concedierii, conform dispozitiilor legale si/sau contractului colectiv de munca aplicabil;".
    35. Alineatul (3) al articolului 70 va avea urmatorul cuprins:
    "(3) Angajatorul are obligatia sa comunice notificarea prevazuta la alin. (2) inspectoratului teritorial de munca si agentiei teritoriale de ocupare a fortei de munca la aceeasi data la care a comunicat-o sindicatului sau, dupa caz, reprezentantilor salariatilor."
    36. Articolul 71 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 71
    (1) Sindicatul sau, dupa caz, reprezentantii salariatilor pot propune angajatorului masuri in vederea evitarii concedierilor ori diminuarii numarului salariatilor concediati, intr-un termen de 15 zile calendaristice de la data primirii notificarii.
    (2) Angajatorul are obligatia de a raspunde in scris si motivat la propunerile formulate potrivit prevederilor alin. (1), in termen de 5 zile calendaristice de la primirea acestora.
    (3) La solicitarea oricareia dintre parti, inspectoratul teritorial de munca poate dispune amanarea momentului emiterii deciziei de concediere cu maximum 10 zile calendaristice, in cazul in care aspectele legate de concedierea colectiva avuta in vedere nu pot fi solutionate in termenul stabilit la art. 70 alin. (1)."
    37. Articolul 72 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 72
    (1) Angajatorul care a dispus concedieri colective nu poate face noi angajari pe locurile de munca ale salariatilor concediati pe o perioada de 9 luni de la data concedierii acestora.
    (2) In cazul in care in aceasta perioada angajatorul reia activitatile a caror incetare a condus la concedieri colective, acesta are obligatia de a transmite salariatilor care au fost concediati o comunicare scrisa in acest sens si de a-i reangaja pe aceleasi locuri de munca pe care le-au ocupat anterior, fara examen sau concurs ori perioada de proba.
    (3) Salariatii au la dispozitie un termen de maximum 10 zile lucratoare de la data comunicarii angajatorului, prevazuta la alin. (2), pentru a-si manifesta expres consimtamantul cu privire la locul de munca oferit.
    (4) In situatia in care salariatii care au dreptul de a fi reangajati potrivit alin. (2) nu isi manifesta expres consimtamantul in termenul prevazut la alin. (3) sau refuza locul de munca oferit, angajatorul poate face noi angajari pe locurile de munca ramase vacante."
    38. Dupa alineatul (2) al articolului 73 se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu urmatorul cuprins:
    "(3) In situatia in care in perioada de preaviz contractul individual de munca este suspendat, termenul de preaviz va fi suspendat corespunzator, cu exceptia cazului prevazut la art. 51 alin. (2)."
    39. La articolul 74 alineatul (1), litera c) va avea urmatorul cuprins:
    "c) criteriile de stabilire a ordinii de prioritati, conform art. 70 alin. (2) lit. d), numai in cazul concedierilor colective;".
    40. Alineatul (2) al articolului 74 se abroga.
    41. Dupa alineatul (3) al articolului 80 se introduc doua alineate noi, alineatele (4) si (5), cu urmatorul cuprins:
    "(4) Intre aceleasi parti se pot incheia cel mult 3 contracte individuale de munca pe durata determinata succesive, dar numai inauntrul termenului prevazut la art. 82.
    (5) Contractele individuale de munca pe durata determinata incheiate in termen de 3 luni de la incetarea unui contract de munca pe durata determinata, anterior, sunt considerate contracte succesive."
    42. La articolul 81, dupa litera d) se introduc trei noi litere, literele d^1) - d^3), cu urmatorul cuprins:
    "d^1) angajarea unei persoane aflate in cautarea unui loc de munca, care in termen de 5 ani de la data angajarii indeplineste conditiile de pensionare pentru limita de varsta;
    d^2) ocuparea unei functii eligibile in cadrul organizatiilor sindicale, patronale sau al organizatiilor neguvernamentale, pe perioada mandatului;
    d^3) angajarea pensionarilor care, in conditiile legii, pot cumula pensia cu salariul;".
    43. La articolul 81, litera e) va avea urmatorul cuprins:
    "e) in alte cazuri prevazute expres de legi speciale ori pentru desfasurarea unor lucrari, proiecte, programe, in conditiile stabilite prin contractul colectiv de munca incheiat la nivel national si/sau la nivel de ramura."
    44. Alineatul (1) al articolului 82 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 82
    (1) Contractul individual de munca pe durata determinata nu poate fi incheiat pe o perioada mai mare de 24 de luni."
    45. Alineatul (1) al articolului 84 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 84
    (1) La incetarea celui de-al treilea contract individual de munca pe durata determinata succesiv, prevazut la art. 80 alin. (4), sau la expirarea termenului prevazut la art. 82 alin. (1), pe postul respectiv va fi angajat un salariat cu contract individual de munca pe durata nedeterminata."
    46. Alineatul (3) al articolului 103 se abroga.
    47. Alineatul (2) al articolului 111 va avea urmatorul cuprins:
    "(2) Prin exceptie, durata timpului de munca poate fi prelungita peste 48 de ore pe saptamana, care includ si orele suplimentare, cu conditia ca media orelor de munca, calculata pe o perioada de referinta de o luna calendaristica, sa nu depaseasca 48 de ore pe saptamana."
    48. Dupa alineatul (2) al articolului 111 se introduc doua alineate noi, alineatele (2^1) si (2^2), cu urmatorul cuprins:
    "(2^1) Pentru anumite sectoare de activitate, unitati sau profesii stabilite prin contractul colectiv de munca unic la nivel national, se pot negocia, prin contractul colectiv de munca la nivel de ramura de activitate aplicabil, perioade de referinta mai mari de o luna, dar care sa nu depaseasca 12 luni.
    (2^2) La stabilirea perioadelor de referinta prevazute la alin. (2) si (2^1) nu se iau in calcul durata concediului de odihna anual si situatiile de suspendare a contractului individual de munca."
    49. Alineatul (3) al articolului 111 va avea urmatorul cuprins:
    "(3) Prevederile alin. (1), (2) si (2^1) nu se aplica tinerilor care nu au implinit varsta de 18 ani.
    50. Articolul 118 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 118
    (1) La solicitarea angajatorului salariatii pot efectua munca suplimentara, cu respectarea prevederilor art. 111 sau 112, dupa caz.
    (2) Efectuarea muncii suplimentare peste limita stabilita potrivit prevederilor art. 111 sau 112, dupa caz, este interzisa, cu exceptia cazului de forta majora sau pentru alte lucrari urgente destinate prevenirii producerii unor accidente ori inlaturarii consecintelor unui accident."
    51. Alineatul (1) al articolului 129 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 129
    (1) Normele de munca se elaboreaza de catre angajator, conform normativelor in vigoare, sau, in cazul in care nu exista normative, normele de munca se elaboreaza de catre angajator cu acordul sindicatului ori, dupa caz, al reprezentantilor salariatilor."
    52. Dupa alineatul (1) al articolului 129 se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu urmatorul cuprins:
    "(1^1) In cazul unui dezacord cu privire la normele de munca, partile vor apela la arbitrajul unui tert ales de comun acord."
    53. Alineatul (4) al articolului 140 se abroga.
    54. Alineatele (1) si (2) ale articolului 145 vor avea urmatorul cuprins:
    "Art. 145
    (1) Pentru perioada concediului de odihna salariatul beneficiaza de o indemnizatie de concediu, care nu poate fi mai mica decat salariul de baza, indemnizatiile si sporurile cu caracter permanent cuvenite pentru perioada respectiva, prevazute in contractul individual de munca.
    (2) Indemnizatia de concediu de odihna reprezinta media zilnica a drepturilor salariale prevazute la alin. (1) din ultimele 3 luni anterioare celei in care este efectuat concediul, multiplicata cu numarul de zile de concediu."
    55. Alineatul (1) al articolului 152 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 152
    (1) In cazul in care angajatorul nu si-a respectat obligatia de a asigura pe cheltuiala sa participarea unui salariat la formare profesionala in conditiile prevazute de lege, salariatul are dreptul la un concediu pentru formare profesionala, platit de angajator, de pana la 10 zile lucratoare sau de pana la 80 de ore."
    56. La titlul IV - Salarizarea -, denumirea capitolului II va avea urmatorul cuprins:
    "Salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata"
    57. Articolul 167 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 167
    Constituirea si utilizarea fondului de garantare pentru plata creantelor salariale se vor reglementa prin lege speciala."
    58. Articolul 168 se abroga.
    59. Alineatul (1) al articolului 171 se abroga.
    60. Articolul 190 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 190
    (1) Angajatorii au obligatia de a asigura participarea la programe de formare profesionala pentru toti salariatii, dupa cum urmeaza:
    a) cel putin o data la 2 ani, daca au cel putin 21 de salariati;
    b) cel putin o data la 3 ani, daca au sub 21 de salariati.
    (2) Cheltuielile cu participarea la programele de formare profesionala, asigurata in conditiile alin. (1), se suporta de catre angajatori."
    61. Alineatele (1) si (2) ale articolului 191 vor avea urmatorul cuprins:
    "Art. 191
    (1) Angajatorul persoana juridica care are mai mult de 20 de salariati elaboreaza anual si aplica planuri de formare profesionala, cu consultarea sindicatului sau, dupa caz, a reprezentantilor salariatilor.
    (2) Planul de formare profesionala elaborat conform prevederilor alin. (1) devine anexa la contractul colectiv de munca incheiat la nivel de unitate."
    62. Articolul 192 se abroga.
    63. Articolul 193 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 193
    (1) Participarea la formare profesionala poate avea loc la initiativa angajatorului sau la initiativa salariatului.
    (2) Modalitatea concreta de formare profesionala, drepturile si obligatiile partilor, durata formarii profesionale, precum si orice alte aspecte legate de formarea profesionala, inclusiv obligatiile contractuale ale salariatului in raport cu angajatorul care a suportat cheltuielile ocazionate de formarea profesionala, se stabilesc prin acordul partilor si fac obiectul unor acte aditionale la contractele individuale de munca."
    64. Articolul 205 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 205
    (1) Ucenicia la locul de munca se organizeaza in baza contractului de ucenicie.
    (2) Contractul de ucenicie la locul de munca este contractul individual de munca de tip particular, in temeiul caruia:
    a) angajatorul persoana juridica sau persoana fizica se obliga ca, in afara platii unui salariu, sa asigure formarea profesionala a ucenicului intr-o meserie potrivit domeniului sau de activitate;
    b) ucenicul se obliga sa se formeze profesional si sa munceasca in subordinea angajatorului respectiv.
    (3) Contractul de ucenicie la locul de munca se incheie pe durata determinata."
    65. Articolul 206 se abroga.
    66. Articolul 207 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 207
    (1) Persoana incadrata in munca in baza unui contract de ucenicie are statut de ucenic.
    (2) Ucenicul beneficiaza de dispozitiile aplicabile celorlalti salariati, in masura in care ele nu sunt contrare celor specifice statutului sau."
    67. Articolul 208 se abroga.
    68. Articolul 209 se abroga.
    69. Articolul 210 se abroga.
    70. Articolul 211 se abroga.
    71. Articolul 212 se abroga.
    72. Articolul 213 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 213
    Organizarea, desfasurarea si controlul activitatii de ucenicie se reglementeaza prin lege speciala."
    73. La articolul 276 alineatul (1), literele d) si e) vor avea urmatorul cuprins:
    "d) stipularea in contractul individual de munca a unor clauze contrare dispozitiilor legale, cu amenda de la 20.000.000 lei la 50.000.000 lei;
    e) primirea la munca a persoanelor fara incheierea unui contract individual de munca potrivit art. 16 alin. (1), cu amenda de la 15.000.000 lei la 20.000.000 lei pentru fiecare persoana identificata, fara a depasi valoarea cumulata de 1 miliard lei."
    74. La articolul 276 alineatul (1), dupa litera g) se introduc patru noi litere, literele h) - k), cu urmatorul cuprins:
    "h) nerespectarea dispozitiilor privind munca suplimentara, cu amenda de la 15.000.000 lei la 30.000.000 lei;
    i) nerespectarea prevederilor legale privind acordarea repausului saptamanal, cu amenda de la 15.000.000 lei la 30.000.000 lei;
    j) neacordarea indemnizatiei prevazute la art. 53 alin. (1), in cazul in care angajatorul isi intrerupe temporar activitatea cu mentinerea raporturilor de munca, cu amenda de la 15.000.000 lei la 50.000.000 lei;
    k) incalcarea prevederilor legale referitoare la munca de noapte, cu amenda de la 15.000.000 lei la 30.000.000 lei."
    75. Dupa articolul 280 se introduce un nou articol, articolul 280^1, cu urmatorul cuprins:
    "Art. 280^1
    Incadrarea in munca a minorilor cu nerespectarea conditiilor legale de varsta sau folosirea acestora pentru prestarea unor activitati cu incalcarea prevederilor legale referitoare la regimul de munca al minorilor constituie infractiune si se pedepseste cu inchisoare de la 1 la 3 ani."
    Art. 2
    (1) Pana la data stabilirii in contractul colectiv de munca, incheiat la nivel national sau la nivel de ramura de activitate aplicabil, a procedurii de evaluare prevazute la art. 63 alin. (2) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii se aplica in continuare dispozitiile acestui articol in forma sa nemodificata.
    (2) Daca in termen de un an de la intrarea in vigoare a prezentei ordonante de urgenta nu se stabileste procedura de evaluare in conditiile alin. (1), angajatorul va stabili aceasta procedura prin regulamentul intern, in conditiile legii.
    (3) Prevederile regulamentului intern referitoare la procedura de evaluare se aplica pana la data stabilirii acesteia in contractul colectiv de munca incheiat la nivel national sau la nivel de ramura de activitate aplicabil.
    Art. 3
    Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificarile ulterioare, precum si cu modificarile si completarile aduse prin prezenta ordonanta de urgenta, va fi republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, dupa aprobarea acesteia prin lege, dandu-se textelor o noua numerotare.

                  PRIM-MINISTRU
             CALIN POPESCU-TARICEANU

                       Contrasemneaza:
                       Ministrul muncii,
                       solidaritatii sociale si familiei,
                       Gheorghe Barbu

                       Ministrul finantelor publice,
                       Ionel Popescu



SmartCity5

COMENTARII la OUG 65/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la OUG 65 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu OUG 65/2005
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu