Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (1) Trimite unui prieten Tipareste act

Legea Nr.136 din 18.07.2012

privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 84/2010 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap
ACT EMIS DE: Parlamentul Romaniei
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 505 din 23 iulie 2012




Parlamentul României adoptă prezenta lege. Articolul I Se aprobă Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 84 din 20 septembrie 2010 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 654 din 22 septembrie 2010, cu următoarele modificări şi completări: 1. La articolul I punctul 2 , alineatul (2) al articolului 37 se modifică şi va avea următorul cuprins:(2) Pe perioada absenţei temporare a asistentului personal, angajatorul are obligaţia de a asigura persoanei cu handicap grav un înlocuitor al asistentului personal. 2. La articolul I , punctul 3 se abrogă 3. La articolul I punctul 6 , alineatele (7) şi (9) ale articolului 85 se modifică şi vor avea următorul cuprins:(7) Membrii comisiilor de evaluare, inclusiv preşedintele, au dreptul la o indemnizaţie de şedinţă, echivalentă cu 1% din indemnizaţia preşedintelui consiliului judeţean, respectiv a primarilor sectoarelor municipiului Bucureşti. Plata indemnizaţiei se suportă din bugetele consiliilor judeţene, respectiv locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti......... ................ ................ ................ ................ ........ ........... (9) Activitatea de secretariat a comisiilor de evaluare este asigurată de personal care face parte din structura direcţiei generale de asistenţă socială şi protecţia copilului din subordinea consiliilor judeţene, respectiv ale sectoarelor municipiului Bucureşti. 4. La articolul I punctul 7 , litera a) a alineatului (1) al articolului 87 se modifică şi va avea următorul cuprins: a)stabileşte încadrarea în grad şi tip de handicap şi perioada de valabilitate a certificatului, după caz, data ivirii handicapului, orientarea profesională a adultului cu handicap, pe baza raportului de evaluare complexă elaborat de serviciul de evaluare complexă; 5. La articolul I punctul 7 , litera c) a alineatului (1) al articolului 87 se abrogă. 6. La articolul I, după punctul 7 se introduce un nou punct, punctul 71 , cu următorul cuprins: 71 . La articolul 87, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (11 ) , cu următorul cuprins: (11 ) Pentru persoanele cu handicap a căror afecţiune a generat deficienţe funcţionale şi/sau structural-anatomice într-un stadiu ireversibil şi care nu pot urma programe de recuperare, Comisia de evaluare va stabili un termen permanent de valabilitate a certificatului fără a fi necesară prezentarea acestora la reevaluările periodice. 7. La articolul I punctul 10 , articolul 901 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 901 (1) În structura Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale funcţionează Comisia superioară, cu activitate decizională în soluţionarea contestaţiilor la certificatele de încadrare în grad şi tip de handicap, emise de comisiile de evaluare judeţene sau ale sectoarelor municipiului Bucureşti.(2) Comisia superioară are următoarea componenţă:a)preşedinte, medic de specialitate expertiză medicală a capacităţii de muncă sau medicină internă; b)un membru, medic de specialitate expertiză medicală a capacităţii de muncă sau un medic de medicină generală; c)un membru cu pregătire în asistenţă socială; d)un membru cu pregătire în psihologie; e)un membru cu pregătire în domeniul juridic. (3) Componenţa nominală a Comisiei superioare se aprobă prin ordin al ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale.(4) La şedinţele Comisiei superioare participă, cu statut de observator, un reprezentant al Consiliului Naţional al Dizabilităţii din România.(5) În funcţie de volumul activităţii, numărul membrilor Comisiei superioare poate fi suplimentat, prin ordin al ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale.(6) Activitatea de secretariat a Comisiei superioare este asigurată de personal din structura Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale.(7) Membrii Comisiei superioare, inclusiv preşedintele, au dreptul la o indemnizaţie de şedinţă, echivalentă cu 1% din indemnizaţia secretarului de stat din Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale. 8. La articolul I punctul 10 , articolul 902 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 902 (1) Principalele atribuţii ale Comisiei superioare sunt:a)asigură coordonarea metodologică şi monitorizarea activităţii de evaluare şi încadrare în grad şi tip de handicap; b)soluţionează contestaţiile, formulate în condiţiile prevăzute la art. 87 alin. (5), la certificatele de încadrare în grad şi tip de handicap, eliberate de comisiile de evaluare, prin admitere sau respingere, şi transmite comisiei judeţene sau locale a sectoarelor municipiului Bucureşti soluţia, pentru punerea ei în aplicare; c)stabileşte prin decizie reevaluarea persoanelor adulte cu handicap, în următoarele situaţii:1. ca urmare a recomandărilor cuprinse în documentele întocmite în urma unor acţiuni de control dispuse prin ordin al ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale; 2. ca urmare a autosesizării; d)stabileşte încadrarea în grad şi tip de handicap, ca urmare a reevaluării dispuse în condiţiile lit. c); e)participă, la solicitare, în acţiuni de verificare a activităţii de evaluare şi încadrare în grad şi tip de handicap. (2) În exercitarea atribuţiilor prevăzute la alin. (1), Comisia superioară emite decizii după cum urmează:a)de admitere/respingere a contestaţiei; b)de reevaluare, în condiţiile alin. (1) lit. c); c)de încadrare/neîncadrare în grad şi tip de handicap, în urma reevaluării dispuse în condiţiile alin. (1) lit. c). (3) Modelul deciziilor prevăzute la alin. (2) se aprobă prin regulamentul de organizare şi funcţionare al Comisiei superioare, aprobat prin ordin al ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale.(4) Deciziile emise de Comisia superioară pot fi atacate potrivit Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare, cererile adresate instanţei fiind scutite de taxa judiciară de timbru. 9. La articolul I punctul 10 , articolul 903 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 903 (1) Decizia de reevaluare emisă de Comisia superioară în condiţiile art. 902 alin. (1) lit. c) cuprinde recomandări cu privire la conţinutul dosarului de evaluare complexă şi va fi transmisă direcţiei generale de asistenţă socială şi protecţia copilului din raza de domiciliu a persoanei, în vederea efectuării reevaluării de către serviciul de evaluare complexă.(2) Reevaluarea persoanei se va realiza în termen de 60 de zile lucrătoare de la data înregistrării deciziei de reevaluare la direcţia generală de asistenţă socială şi protecţia copilului.(3) În cazul în care persoana supusă reevaluării nu se prezintă la a doua convocare a serviciului de evaluare complexă, directorul direcţiei generale de asistenţă socială şi protecţia copilului dispune, prin act administrativ, suspendarea dreptului de asistenţă socială sub formă de prestaţii sociale.(4) Procesul de reevaluare prevăzut la alin. (2) se desfăşoară în prezenţa unui reprezentant din structura de specialitate a Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, care va elabora un referat ce va fi înaintat Comisiei superioare împreună cu dosarul completat şi raportul de reevaluare complexă elaborat de serviciul de evaluare complexă.(5) În cazul în care persoana nu se prezintă la reevaluare în termenul prevăzut la alin. (2), în baza raportului de reevaluare al serviciului de evaluare complexă însoţit de referatul reprezentantului structurii de specialitate a ministerului, Comisia superioară emite decizie de neîncadrare în grad şi tip de handicap.(6) În baza raportului şi a referatului prevăzute la alin. (4), Comisia superioară emite decizia de încadrare/neîncadrare în grad şi tip de handicap.(7) Punerea în executare a deciziilor emise de Comisia superioară se face de către direcţia generală de asistenţă socială şi protecţia copilului. 10. La articolul I punctul 10 , articolele 904 şi 905 se abrogă. 11. La articolul I punctul 11 , litera g) a alineatului (1) şi alineatul (2) ale articolului 100 se modifică şi vor avea următorul cuprins: g)propunerea de încadrare, încadrarea în grad şi tip de handicap a unei persoane, cu încălcarea criteriilor medicopsihosociale aprobate prin ordin comun al ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale şi al ministrului sănătăţii, cu amendă de la 5.000 lei la 10.000 lei......... ................ ................ ................ ................ ........ .......... (2) Constatarea contravenţiilor şi aplicarea amenzilor contravenţionale prevăzute la alin. (1) lit. a), b), d), e) şi g) se fac de către inspectorii sociali. Articolul IIRegulamentul de organizare şi funcţionare al Comisiei superioare de evaluare a persoanelor adulte cu handicap, prevăzut la art. 902 alin. (3) din Legea nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, astfel cum a fost modificat prin prezenta lege, precum şi procedura de evaluare se aprobă prin ordin al ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei legi. Articolul III(1) Comisia superioară de evaluare a persoanelor adulte cu handicap va reevalua dosarele rezultate până la data intrării în vigoare a prezentei legi în urma misiunilor de control efectuate în temeiul ordinului ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale.(2) Deciziile de anulare a certificatelor de încadrare în grad de handicap emise de Comisia superioară de evaluare a persoanelor adulte cu handicap până la data intrării în vigoare a prezentei legi, în baza Legii nr. 448/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, astfel cum a fost modificată prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 84/2010 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, în urma misiunilor de control efectuate în temeiul ordinului ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale, produc efecte numai pentru viitor.(3) Debitele stabilite în baza deciziilor de anulare prevăzute la alin. (2) se constituie numai pentru perioada ulterioară emiterii deciziilor de anulare.(4) Până la data reevaluării efectuate de Comisia superioară de evaluare a persoanelor adulte cu handicap potrivit alin. (1), executarea debitelor se suspendă.Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (1) din Constituţia României, republicată. p. PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR, IOAN OLTEAN PREŞEDINTELE SENATULUI VASILE BLAGA



COMENTARII la Legea 136/2012

 
01.08.2012 09:45:52  Anonim  a scris :
Este un principiu de drept conform caruia o lege are efecte doar ptr.viitor,redundantza mentionata la art.III alin.2 ma determina sa gandesc ca se doreste,in fapt,ca cei care au obtinut certificate de incadrare in grad de handicap fara suport medico-psiho-social,mai pe romaneste,detin certificate FALSE, sa nu mai poata fi trasi la raspundere si sa fie recuperat prejudiciu creat bugetului public,de la data de cand au beneficiat ilegal de aceasta calitate. E o ofensa directa indreptata spre cetatenii onorabili ai tarii,care muncesc cinstit,din a caror sudoare sunt platiti acesti indivizi care se considera mai presus de moralitate si respect ptr.banul public si lege!
   
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Hotărârea 530 2001
     salut, ai nevoie de un împrumut pentru a achita facturile sau rezolva orice fel de problemă financiară, vă rugăm să contactați-mă acum prin e-mail: johnlutherloanfirm1@outlook.com i oferim toate tipurile de împrumut. mulțumiri
ANONIM a comentat Legea 143 2014
    Da ,s-a amanat pana in 1 ianuarie 2017,legea 143, asa a hotarat guvernul prin oug.nr 83din 12.12 2014,articolul 43,capitolul 3 !!!Cati mai triesc pana atunci sau asa s-a dat ca sa nu beneficieze oamenii !!!!!RUSINE GUVERNANTILOR !!!!!!
ANONIM a comentat Decretul 641 2014
    Halal guvernanti !!!!!Dati legi si le aplicati la ,,sfantul asteapta !,,Vezi legea 143 din octombrie 2014 care au prorogat-o pana la 1 ianuarie 2017 !!Cati mai traiesc pana atunci ?????RUSINE !!!!!
ANONIM a comentat Ordin 4 2007
    care este distanta minima(explicit in m )de amplasare a unei cladiri locuite fata de un stalp cu lea de 20k pe care se afla amplasat un pta cu ulei
ANONIM a comentat Hotărârea 387 2005
    In legatura cu uniformizaeea-unificarea -practicii judiciare in cadrul aceleeasi curti de Apel cum (se) (si cine) formuleaza cerere pentru unificarea solutiilor,adica in cauza fiind hotarari diferite-exact inverse la 180 de grade prima Da a doua Ba-Existand pentru DA si precedent Juridiv-TB Sect.a IX-a CAF dos.26521/3/2007 SC 867/31.10.2007-ramasa definitiva prin respingerea recursului si a cailor extrordinare de atacui? Decizia 5/2009 a ICCJ nu este clara!! Eu m-am adresaICCJ Dosar 8851/2/2012 si ICCCJ mi-a respins actiunea a inabmisibila in loc sa o retrimita aceleeasi curti de apel.Email tuguicostin@yahoo.com
ANONIM a comentat Legea 50 1997
    Hello, I am Mr. Fred Collins loans Service Lender, we are a legit, registered and guaranteed loan company and we give out loans to individuals, companies, government establishments, churches and business organizations and people of all sorts. Are you in need of a loan for any purpose? Are you in a financial problem? Do you need financial solution? Fred Collins loans Service is the solution to all your financial problems, our loans are easy, cheap, and quick. Contact us today for that loan that you desire, we can arrange any loan to suit your budget at only 3% interest rate. If interested, contact us immediately via email,(fredcollinsloanoffer@gmail.com)
ANONIM a comentat Legea 165 2013
    Da,asa este..ai dreptate!A facut tot ce a putut sa nu ne depagubesca.In Romania dreptul la proprietate nu exista.Acest premier este o rusine!A facut in asa fel, incat nici drepturile litigioase sa nu le mai pot valorifica.Asta pentru ca, dupa ce a dat minunata lege 165/2013 prin care, cei care cumparau aceste drepturi sa fie impozitati cu 85%, nimeni nu mai doreste sa achizitioneze drepturi litigioase.Mai nou, se tranzactioneaza minunatele puncte ( puncte Ponta ), dar sincer sa fiu,nici macar nu am primit puncte.Deci,am de asteptat....................Toti politicienii,in frunte cu marele Ponta sunt niste nesimtiti,hoti,ticalosi!
ANONIM a comentat Legea 165 2013
    Dragi romani, Sa va luati gandul definitiv de la retrocedari, despagubiri! Ponta " procurorasul plagiator " ne-a aranjat pe toti.
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    Ești în nevoie de un împrumut? Vrei să fi stabil financiar? Ai nevoie de bani pentru a extinde afacerea dvs.? Va oferim toate tipurile de credite pentru persoane fizice și co-operează organisme, oferim împrumuturi firma, credit auto, împrumut de afaceri, împrumuturi onsolidation datorii și împrumuturi personale la rate ale dobânzii de 2% și cu o durată confortabil, care este negociabil. Această ofertă este deschis tuturor care va fi capabil să ramburseze înapoi în cauza time.Email-ne acum pentru soluția de împrumut E-mail: mauricefinance@hotmail.com
ANONIM a comentat Legea 165 2013
    Statul roman, cel mai mare hot!!! De 25 de ani ni se arunca cu praf in ochi! Legea spune, ca nimeni nu are dreptul de asi face singur dreptate. Dar, cine ne face dreptate si cand??? Statul pretinde ca nu are bani pentru despagubiri? Pai milioanele de euro pe care le incaseaza pentru fiecare proprietate R.A.P.P.S. unde se duc??? Pana cand nu ne vom strange cu TOTII, CU TOTII SI, IAR CU TOTII sa iesim in strada, sau sa mergem la CEDO, nimic nu se va intampla!!! Oare cat si pana cand o sa mai dormim??? RUSINE PONTA ( FOST MAGISTRAT si PROFESOR DREPT PENAL )!
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu