ORDIN Nr. 5
din 4 ianuarie 2010
pentru aprobarea Procedurii
de solutionare a cererilor de rambursare a taxei pe valoarea adaugata formulate
de catre persoane impozabile neînregistrate în scopuri de TVA în Romania,
stabilite în afara Comunitatii
ACT EMIS DE:
AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 32 din 15 ianuarie 2010
In temeiul art. 12 alin. (3) din Hotărârea
Guvernului nr. 109/2009 privind organizarea şi funcţionarea
Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările
şi completările ulterioare, al art. 5 alin. (4) şi art. 1472
alin. (1) lit. b) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu
modificările şi completările ulterioare, al pct. 50 din Normele
metodologice de aplicare a prevederilor titlului VI „Taxa pe valoarea
adăugată" din Codul fiscal, aprobate prin Hotărârea
Guvernului nr. 44/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a
Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi
completările ulterioare, precum şi al art. 85 alin. (2) şi al
art. 228 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de
procedură fiscală, republicată, cu modificările şi
completările ulterioare,
preşedintele Agenţiei Naţionale de
Administrare Fiscală emite următorul
ordin:
Art. 1. - Se aprobă Procedura de soluţionare
a cererilor de rambursare a taxei pe valoarea adăugată formulate de
către persoane impozabile neînregistrate în scopuri de TVA în România,
stabilite în afara Comunităţii, prevăzută în anexa nr. I.
Art. 2. - Se aprobă modelul şi
conţinutul formularului 313 „Cerere de rambursare pentru persoanele
impozabile neînregistrate în scopuri de TVA în România, stabilite în afara
Comunităţii", cod MFP 14.13.03.02/13, prevăzut în anexa nr.
II.
Art. 3. - Instrucţiunile de completare a
formularului menţionat la art. 2 sunt prevăzute în anexa nr. III.
Art. 4. - Caracteristicile de tipărire, modul de
difuzare, utilizare şi păstrare ale formularului menţionat la
art. 2 sunt prevăzute în anexa nr. IV.
Art. 5. - Se aprobă modelul şi
conţinutul formularului „Decizie de rambursare a taxei pe valoarea
adăugată pentru persoanele impozabile neînregistrate şi care nu
sunt obligate să se înregistreze în scopuri de TVA în România, stabilite
în afara Comunităţii", cod MFP 14.13.02.02/13, prevăzut în
anexa nr. V.
Art. 6. - (1) Referirile la Codul fiscal din cuprinsul
prezentului ordin reprezintă trimiteri la titlul VI „Taxa pe valoarea
adăugată" din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu
modificările şi completările ulterioare, iar referirile la
normele metodologice reprezintă trimiteri la Normele metodologice de
aplicare a titlului VI din Codul fiscal, aprobate prin Hotărârea
Guvernului nr. 44/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii
nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi
completările ulterioare.
(2) Referirile la Codul de procedură fiscală
din cuprinsul prezentului ordin reprezintă trimiteri la Ordonanţa
Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală,
republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
Art. 7. -Anexele nr. I-V fac parte integrantă din
prezentul ordin.
Art. 8. - La data intrării în vigoare a
prezentului ordin se abrogă orice alte dispoziţii contrare.
Art. 9. - Prevederile prezentului ordin se aplică
cererilor de rambursare depuse după data de 31 decembrie 2009.
Art. 10. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Art. 11. - Direcţia generală proceduri pentru
administrarea veniturilor, Direcţia generală de reglementare a
colectării creanţelor bugetare, Direcţia generală de
tehnologia informaţiei şi Direcţia generală de administrare
a marilor contribuabili, precum şi direcţiile generale ale
finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti vor
lua măsuri pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.
Preşedintele Agenţiei Naţionale de
Administrare Fiscală,
Sorin Blejnar
ANEXA Nr. I
PROCEDURA
de soluţionare a cererilor de rambursare a
taxei pe valoarea adăugată formulate de către persoane
impozabile neînregistrate în scopuri de TVA în România, stabilite în afara
Comunităţii
1. Rambursarea taxei pe valoarea adăugată
către persoane impozabile neînregistrate şi care nu sunt obligate
să se înregistreze în scopuri de TVA în România, stabilite în afara
Uniunii Europene, potrivit dispoziţiilor art. 1472 alin. (1)
lit. b) din Codul fiscal, cu modificările şi completările
ulterioare, coroborate cu prevederile pct. 50 din normele metodologice, se
efectuează potrivit prezentei proceduri.
2. Pentru a beneficia de rambursarea taxei pe valoarea
adăugată achitate, persoana impozabilă trebuie să
îndeplinească condiţiile prevăzute la pct. 50 alin. (1) din
normele metodologice şi să îşi desemneze un reprezentant în
România în scopul rambursării, potrivit pct. 50 alin. (5) din
aceleaşi norme.
3. Reprezentantul solicită rambursarea taxei pe
valoarea adăugată prin completarea şi depunerea formularului 313
„Cerere de rambursare pentru persoanele impozabile neînregistrate în scopuri de
TVA în România, stabilite în afara Comunităţii", cod MFP
14.13.03.02/13, prevăzut în anexa nr. II la ordin.
4.1. Reprezentantul desemnat în scopul
rambursării trebuie să înregistreze la organul fiscal în a cărui
rază teritorială îşi are domiciliul fiscal actul de împuternicire
în formă autentică, potrivit dispoziţiilor art. 18 din Codul de
procedură fiscală.
4.2. Conţinutul şi limitele
reprezentării sunt cele stabilite prin lege, respectiv de pct. 50 alin.
(6) şi (7) din normele metodologice.
4.3. In vederea înregistrării fiscale,
reprezentantul desemnat depune la organul fiscal competent declaraţia de
înregistrare fiscală, potrivit dispoziţiilor legale în vigoare.
4.4. Comunicarea certificatului de înregistrare
fiscală se face fie la sediul organului fiscal, prin prezentarea
reprezentantului, fie prin poştă, cu scrisoare recomandată cu
confirmare de primire.
4.5. Codul de înregistrare fiscală atribuit
reprezentantului va fi utilizat numai pentru rambursarea taxei pe valoarea
adăugată persoanei reprezentate, stabilită în afara Uniunii
Europene.
5. Cererea se depune la registratura organului fiscal
competent sau la poştă, prin scrisoare recomandată,
însoţită de documentaţia prevăzută la pct. 50 alin.
(7) din normele metodologice, care să evidenţieze taxa a cărei
rambursare se solicită.
6. Documentele justificative, documentele din care
rezultă că persoana este angajată într-o activitate
economică ce ar face-o să fie considerată persoană
impozabilă în condiţiile art. 127 din Codul fiscal, dacă ar fi
stabilită în România, precum şi declaraţiile în limba
străină vor fi însoţite de traduceri în limba română
certificate de traducători autorizaţi, potrivit prevederilor art. 8
alin. (2) din Codul de procedură fiscală.
7. De la registratură, cererea însoţită
de documentaţie se repartizează Compartimentului de analiză de
risc, denumit în continuare compartiment de specialitate, care
înregistrează cererile în Registrul de evidenţă a cererilor de
rambursare a TVA, organizat potrivit anexei nr. 1 la prezenta procedură.
8. Toate documentele anexate la cererea de rambursare
se scanează şi se arhivează în format electronic.
9.1. Compartimentul de specialitate analizează
documentaţia depusă, verificând respectarea condiţiilor impuse
pentru rambursare, potrivit pct. 50 alin. (1)-(11) din normele metodologice.
9.2. De asemenea, acesta verifică pe pagina de
internet a Ministerului Finanţelor Publice existenta
acordurilor/declaraţiilor de reciprocitate în ceea ce priveşte
rambursarea TVA între România şi ţara solicitantului.
9.3. Rezultatul analizei se consemnează într-un
referat pentru analiza documentară, întocmit conform modelului
prevăzut în anexa nr. 2 la prezenta procedură.
10. In cazul în care există suspiciuni cu privire
la unele facturi, compartimentul de specialitate poate solicita, cu avizul
conducătorului organului fiscal competent, efectuarea unei cercetări
la faţa locului, potrivit art. 57 din Codul de procedură
fiscală, la persoana impozabilă stabilită în România care a emis
factura respectivă, precum şi la reprezentant.
11. Pe baza constatărilor cuprinse în referatul
de analiză şi, după caz, în procesul-verbal întocmit ca urmare a
cercetării la faţa locului, compartimentul de specialitate
întocmeşte „Decizia de rambursare a taxei pe valoarea adăugată
pentru persoanele impozabile neînregistrate şi care nu sunt obligate
să se înregistreze în scopuri de TVA în România, stabilite în afara
Comunităţii" (Decizie de rambursare a taxei pe valoarea
adăugată), potrivit modelului prevăzut în anexa nr. V la
ordin.
12.1. Decizia prevăzută la pct. 11 se
întocmeşte în 3 exemplare, se verifică şi se vizează de
şeful compartimentului de specialitate şi se înaintează,
împreună cu documentaţia, referatul de analiză şi,
după caz, procesul-verbal, spre aprobare conducătorului
unităţii fiscale.
12.2. Deciziile de rambursare a TVA emise sunt decizii
sub rezerva verificării ulterioare, potrivit art. 90 din Codul de
procedură fiscală.
13.1. Pentru soluţionarea cererii, organul fiscal
are dreptul de a cere reprezentantului orice alte documente pe care le
consideră necesare.
13.2. Termenul de soluţionare se prelungeşte
cu perioada cuprinsă între data solicitării documentelor şi data
prezentării acestora, potrivit art. 70 alin. (2) din Codul de
procedură fiscală.
14. Decizia de rambursare, aprobată de
conducătorul unităţii fiscale, se transmite compartimentului de
colectare în vederea compensării şi/sau restituirii, în conformitate
cu prevederile art. 117 din Codul de procedură fiscală.
15. Compartimentul de colectare, după efectuarea
operaţiunilor de stingere a creanţelor fiscale, transmite
compartimentului de specialitate ambele exemplare din documentele
întocmite, un exemplar pentru a fi comunicat persoanei impozabile şi un
exemplar în vederea arhivării, precum şi decizia de rambursare a TVA.
16. Restituirea taxei pe valoarea adăugată se
efectuează în lei, în contul indicat de reprezentantul persoanei
impozabile, deschis la o instituţie de credit din România. Comisioanele
bancare se suportă de către persoana impozabilă.
17.1. După operarea datelor privind
soluţionarea cererii de rambursare în evidenţa specială,
compartimentul de specialitate va transmite dosarul solicitării
compartimentului de gestionare a dosarului fiscal, pentru arhivare.
17.2. Dosarul solicitării va cuprinde:
a) cererea solicitantului;
b) referatul de analiză;
c) procesul-verbal privind rezultatul cercetării
la faţa locului, după caz;
d) Decizia de rambursare a taxei pe valoarea
adăugată;
e) Nota privind compensarea obligaţiilor fiscale
şi/sau Nota privind restituirea/rambursarea unor sume, cuprinzând data la
care s-a efectuat operaţiunea de compensare şi/sau de rambursare.
18.1. După primirea Notei privind compensarea
obligaţiilor fiscale şi/sau a Notei privind restituirea/rambursarea
unor sume de la compartimentul de colectare, compartimentul de specialitate îl
înştiinţează pe solicitant despre modul de soluţionare a
cererii, prin transmiterea deciziei de rambursare a taxei pe valoarea
adăugată, a Notei privind compensarea obligaţiilor fiscale
şi/sau a Notei privind restituirea/rambursarea unor sume, precum şi a
documentaţiei care evidenţia taxa pe valoarea adăugată a
cărei rambursare a fost solicitată.
18.2. Toate documentele se ştampilează de
către compartimentul de specialitate, pentru a nu fi folosite pentru cereri
viitoare de rambursare ale respectivei persoane impozabile.
19. Solicitările de rambursare se
soluţionează în termen de 6 luni de la data la care cererea,
însoţită de documentele necesare, se primeşte de organele
fiscale competente, potrivit pct. 50 alin. (12) din normele metodologice.
ANEXA Nr. 1 la procedură
Registrul de evidenţă a cererilor de
rambursare a TVA
Nr. crt.
|
Nr. de referinţă
|
Denumirea/numele şi prenumele
solicitantului
|
Codul de identificare
fiscală din ţara în care
este stabilit
|
Nr. şi data
înregistrării
cererii de rambursare a TVA
|
Suma solicitată
|
Decizia
organului
fiscal*)
|
Suma aprobată
|
Diferenţe
constatate
faţă de suma
solicitată
|
Data efectuării
compensării
şi/sau a restituirii
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
*) Se va completa cu:
A - în cazul cererilor aprobate;
R - în cazul cererilor respinse.
ANEXA Nr. 2 la procedură
MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE
FISCALĂ
Direcţia Generală a Finanţelor
Publice.....................................
Administraţia Finanţelor
Publice..............................................
Nr.........................................................................................
Aprobat
Conducătorul unităţii fiscale,
..................................................................
Avizat
Şeful compartimentului de specialitate,
..................................................................
REFERAT PENTRU ANALIZA DOCUMENTARĂ
A. Datele de identificare ale persoanei impozabile
Cod de identificare fiscală.........................................
Denumire.................................................................
Domiciliu
fiscal.........................................................
B. Datele de identificare ale reprezentantului
Cod de identificare fiscală........................................
Denumire.................................................................
Domiciliu
fiscal.........................................................
C. Analiza documentară a cererii de rambursare
aferentă lunii/perioadei.............anul................
Au fost analizate următoarele documente:
........................................................................................................................................................................ ........................................................
In urma analizei s-au constatat următoarele:
........................................................................................................................................................................ ........................................................
D. Concluzii
a) Se propune aprobarea rambursării în urma
analizei documentare pentru suma de
.............................lei
|_|
b) Se transmite pentru efectuarea cercetării la
faţa locului |_|
c) Se propune respingerea rambursării TVA pentru
suma de..........lei |_|
Intocmit
............................................
ANEXA Nr. II*)
|
Cerere de rambursare pentru
persoanele impozabile neînregistrate în scopuri de TVA în România, stabilite
în afara Comunităţii
|
313
Nr de inregistrare ca operator de date
cu caracter personal 759
|
DATE DE IDENTIFICARE A SOLICITANTULUI
|
DENUMIRE / NUME, PRENUME
|
COD DE ÎNREGISTRARE ÎN SCOPURI DE TVA
|
ŢARA DE REZIDENŢA
|
|
ADRESA COMPLETA ÎN ŢARA DE REZIDENŢĂ
|
|
|
|
COD POŞTAL
|
|
TELEFON
|
|
FAX
|
|
E-MAIL
|
|
OBIECTUL PRINCIPAL DE ACTIVITATE
|
|
|
|
|
|
|
|
DATE DE IDENTIFICARE A REPREZENTANTULUI
|
DENUMIRE / NUME, PRENUME
|
|
COD DE IDENTIFICARE FISCALĂ
|
|
|
|
|
|
|
|
JUDEŢ
|
SECTOR
|
|
LOCALITATE
|
|
STRADA
|
|
NR.
|
BLOC
|
|
SC.
|
|
ET.
|
|
AP.
|
COD POŞTAL
|
|
|
TELEFON
|
FAX
|
|
E-MAIL
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
INFORMAŢII FINANCIARE
|
SUMA SOLICITATĂ LA RAMBURSARE
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
IBAN
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TITULARUL CONTULUI
|
|
CONT NUMARUL
|
|
CODUL BANCII
|
|
NUMELE BĂNCII
|
|
ADRESA BĂNCII
|
|
LOCALITATEA
|
|
ŢARA
|
|
COD POŞTAL
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
NR.ANEXE
|
|
|
|
NR.FACTURI
|
|
|
NR.OOCUMENT DE IMPORT
|
|
|
|
Aţi mai avut cereri de rambursare
anterioare?
Da
|
|
Nr.de referinţă al cererii
|
Nu
|
|
|
Mă angajez să returnez orice sumă mi-ar putea fi
rambursată din
greşeală
|
|
Sub sancţiunile aplicate
faptei de fals în acte publice, declar că în perioada la care se
referă prezenta cerere de rambursare, nu am efectuat livrări de
bunuri sau prestări de servicii ce au avut loc sau au fost considerate
ca având loc în Romania, cu excepţia, dupa caz a serviciilor
prevăzute la pct. 50 alin. (1) lit .b) din Normele metodologice de
aplicare a Titlului VI din Codul fiscal, precum şi faptul că datele
înscrise în acest formular sunt corecte şi complete
|
Numele persoanei care face declaraţia
|
Funcţia
|
|
Ştampila
|
Semnătura
|
|
Se completează de personalul organului fiscal
|
Organ fiscal
|
|
Număr înregistrare
|
|
Data înregistrare
|
|
|
|
|
|
|
|
Numele persoanei care a verificat
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Anexa nr.II este reprodusă în facsimil.
LISTA OPERAŢIUNILOR PENTRU
CARE SE SOLICITĂ RAMBURSAREA
|
Nr crt.
|
Tipul*)
|
Natura bunurilor sau a serviciilor
|
Denumirea emitentului
facturii/documentului pentru
importuri
|
Codul de înregistrare
în scopuri de TVA
al emitentului
facturii/documentului
pentru importuri
|
Data
facturii/documentului
pentru importuri
|
Numărul
facturii/documentului
pentru importuri
|
Suma de taxă pe
valoarea adăugată
solicitată la
rambursare
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL
|
|
*) A- achiziţie, I - import, S - prestări de
servicii.
ANEXA Nr. III
INSTRUCŢIUNI
de completare a formularului 313 „Cerere de
rambursare pentru persoanele impozabile neînregistrate în scopuri de TVA în
România, stabilite în afara Comunităţii", cod MFP 14.13.03.02/13
1. Cererea de rambursare se depune de către
persoanele impozabile neînregistrate şi care nu sunt obligate să se
înregistreze în scopuri de TVA în România, stabilite în afara
Comunităţii, pentru rambursarea taxei facturate de alte persoane
impozabile şi achitate de acestea pentru bunurile mobile care le-au fost
livrate sau serviciile care le-au fost prestate în beneficiul lor în România,
precum şi a taxei achitate pentru importul bunurilor în România pe o
perioadă de minimum 3 luni sau de maximum un an calendaristic ori pe o
perioadă mai mică de 3 luni rămasă din anul calendaristic.
2. Cererea se depune în termen de maximum 9 luni de la
sfârşitul anului calendaristic în care taxa devine exigibilă.
3. Cererea se depune în format electronic la:
- registratura organului fiscal competent;
- poştă, prin scrisoare recomandată.
4. Formatul electronic, depus pe suport electronic, va
fi însoţit de formularul editat de solicitant cu ajutorul programului de
asistenţă elaborat de Ministerul Finanţelor Publice, semnat
şi ştampilat, conform legii.
Formatul se editează în două exemplare:
- un exemplar se depune la unitatea fiscală,
împreună cu suportul electronic;
- un exemplar se păstrează de către
solicitant. Formatul electronic al cererii se obţine prin folosirea
programului de asistenţă elaborat de Ministerul Finanţelor
Publice şi se transmite organului competent pe suport electronic.
Programul de asistenţă este pus la dispoziţia persoanelor
impozabile, gratuit, de unitatea fiscală sau poate fi descărcat de pe
serverul de web al Ministerului Finanţelor Publice, la adresa www.mfinante.ro
Modul de completare a formularului 313 „Cerere de
rambursare pentru persoanele impozabile neînregistrate în scopuri de TVA în
România, stabilite în afara Comunităţii", cod MFP 14.13.03.02/13
Secţiunea 1
Anul la care se referă declaraţia - se înscrie
cu cifre arabe cu 4 caractere (de exemplu: 2010).
Perioada aferentă operaţiunilor realizate (de
exemplu: pentru perioada februarie-iunie, se va înscrie 01-06).
Cartuşul „Date de identificare a
solicitantului" conţine:
1. Denumire/nume, prenume - se înscriu, după
caz, denumirea sau numele şi prenumele persoanei impozabile.
2. Cod de înregistrare în scopuri de TVA - se
completează codul primit la înregistrarea în scopuri de TVA, înscris în
certificatul de înregistrare fiscală în ţara de origine a solicitantului.
3. Adresa completă în ţara de
rezidenţă - se completează cu datele privind adresa domiciliului
fiscal (sediul social, sediul sau domiciliul fiscal, după caz) al
persoanei impozabile.
Cartuşul „Date de identificare a
reprezentantului" conţine:
1. Denumire/nume, prenume - se înscriu, după
caz, denumirea sau numele şi prenumele reprezentantului.
2. Cod de identificare fiscală - se
completează codul primit la înregistrare, înscris în certificatul de
înregistrare fiscală al reprezentantului, pentru activitatea proprie.
Inscrierea cifrelor în casetă se face cu aliniere
la dreapta.
3. Adresa - se completează cu datele privind
adresa domiciliului fiscal (sediul social, sediul sau domiciliul fiscal,
după caz) al reprezentantului.
Cartuşul „Informaţii financiare"
conţine:
1. Suma solicitată la rambursare - se înscrie
suma solicitată. Inscrierea cifrelor în casetă se realizează cu
aliniere la dreapta.
2. IBAN - se înscrie codul IBAN al contului bancar în
care se doreşte a fi transferată suma solicitată.
3. Titularul contului - se înscrie numele complet al
titularului contului bancar.
4. Cont numărul - se înscrie numărul contului
bancar în care se doreşte a fi transferată suma solicitată.
5. Codul băncii - se înscrie codul băncii la
care se află contul nominalizat mai sus.
6. Numele băncii - se înscrie numele băncii.
7. Adresa băncii, localitatea, ţara, cod
poştal - se înscrie adresa exactă a băncii nominalizate pentru
realizarea transferului sumei solicitate.
Nr. anexe - se înscrie numărul anexelor ce însoţesc
cererea.
Nr. facturi - se înscrie numărul facturilor ce
însoţesc cererea pentru a dovedi validitatea sumei solicitate.
Nr. documente de import - se înscrie numărul
documentelor de import ce însoţesc cererea pentru a dovedi validitatea
sumei solicitate.
In cazul în care solicitantul a mai avut şi alte
cereri de rambursare anterioare, acest lucru va fi specificat prin bifarea
căsuţei corespunzătoare, precum şi prin specificarea
numărului de referinţă repartizat acelei cereri. In cazul în
care nu a mai avut alte cereri de rambursare anterioare, va bifa
căsuţa „Nu".
Secţiunea a 2-a
Cuprinde operaţiunile care stau la baza sumei
solicitate şi vor fi înscrise nominal toate achiziţiile şi
importurile de bunuri, precum şi prestările de servicii care i-au
fost efectuate solicitantului.
Tipul - se înscrie tipul operaţiunii. Se înscriu:
A pentru achiziţii, I pentru import, S pentru prestări de servicii.
Natura bunurilor sau a serviciilor - se înscrie natura
bunurilor achiziţionate sau importate ori natura serviciilor care i-au
fost prestate.
Denumirea emitentului facturii/documentului pentru
importuri - se înscriu numele şi prenumele sau denumirea furnizorului ori
a prestatorului.
Codul de înregistrare în scopuri de TVA al emitentului
facturii/documentului pentru importuri - se înscrie codul de înregistrare în
scopuri de TVA comunicat de către furnizor sau de către prestator.
Data facturii/documentului pentru importuri şi
numărul facturii/documentului pentru importuri - se înscriu data,
respectiv numărul documentului din care reiese suma solicitată spre
rambursare.
Suma de taxă pe valoarea adăugată
solicitată la rambursare - se înscrie suma de taxă pe valoarea
adăugată ce reiese din factură/documentul pentru importuri.
Toate sumele se înscriu în lei.
ANEXA Nr. IV
Caracteristicile de tipărire, modul de
difuzare, utilizare şi păstrare ale formularului 313 „Cerere de
rambursare pentru persoanele impozabile neînregistrate în scopuri de TVA în
România, stabilite în afara Comunităţii", cod MFP 14.13.03.02/13
Denumirea formularului: Cerere de rambursare pentru
persoanele impozabile neînregistrate în scopuri de TVA în România, stabilite în
afara Comunităţii
Cod MFP: 14.13.03.02/13
Format: A4/t1
Caracteristici de tipărire:
- se utilizează echipament informatic pentru
completare şi editare, cu ajutorul programului de asistenţă pus
la dispoziţie gratuit.
Se difuzează: gratuit.
Se utilizează la: rambursarea taxei pe valoarea
adăugată către persoane impozabile neînregistrate în scopuri de
TVA în România, stabilite în afara Comunităţii.
Se întocmeşte de: persoanele impozabile
neînregistrate în scopuri de TVA în România, stabilite în afara
Comunităţii.
Circulă: -în format electronic, la organul fiscal
competent; - în format hârtie, în două exemplare listate, semnate şi
ştampilate, potrivit legii, din care:
• un exemplar la solicitant;
• un exemplar la organul fiscal.
Se păstrează: -formatul electronic, în arhiva
de documente electronice;
- formatul hârtie, la dosarul fiscal al solicitantului.
ANEXA Nr. V
|
MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE AGENŢIA
NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
Direcţia Generală a Finanţelor Publice
a.......................................
Administratia Finanţelor Publice a................................................
Nr....................../Data.....................
|
|
Adresa:............................
Telefon:............................
Fax:..................................
E-mail:..............................
DECIZIE DE RAMBURSARE
a taxei pe valoarea adăugată pentru
persoanele impozabile neînregistrate şi care nu sunt obligate să se
înregistreze în scopuri de TVA în România, stabilite în afara
Comunităţii
Către: Denumire/Nume, prenume..........................................................................
Cod de identificare
fiscală.....................................................................................
Adresa:
Ţara....................................................Regiunea......................................
Localitate..............................................................................Cod
poştal..............
Str...............................................nr.........................
Reprezentat prin:
Denumire/Nume,
prenume.....................................................................................
Cod de identificare
fiscală.....................................................................................
Adresa: Oraşul..........................................Str.......................................................
Cod
poştal.................................................Nr.................Bl.........Et.......Ap..........
In baza art. 1472 alin (1) lit. b) din Legea
nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi
completările ulterioare, şi a art. 85 alin. (2) din Ordonanţa
Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală,
republicată, cu modificările şi completările ulterioare, a
Cererii de rambursare pentru persoanele impozabile neînregistrate în scopuri de
TVA în România, stabilite în afara
Comunităţii, pentru
perioada........................, înregistrată sub
nr..................din........................., cu numărul de
referinţă................., şi a analizei/cercetării la
faţa locului, efectuată în perioada......................., se
stabileşte taxa pe valoarea adăugată de rambursat, astfel:
TVAsolicitată la
rambursare..................................lei
TVAaprobată la
rambursare..................................lei
TVArespinsă la
rambursare...................................lei
Motivul de fapt
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
Temeiul de drept
Act normativ:.................., art..........,
paragraful........, pct..........lit.......alin.............
Suma aprobată la rambursare urmează procedura
prevăzuta la art. 115, 116 sau 117, după caz, din Ordonanţa Guvernului
nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările
ulterioare.
Prezenta decizie de rambursare a taxei pe valoarea
adăugată poate fi contestată în termen de 30 de zile de la data
comunicării, sub sancţiunea decăderii, la organul fiscal competent,
potrivit art. 209 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003,
republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
Conducătorul unităţii fiscale,
Numele şi prenumele..........................
Semnătura şi ştampila
unităţii...............
Aprobat,
Numele şi prenumele...........................
Funcţia...............................................
Data...................................................
Semnătura.........................................
Verificat,
Numele şi prenumele...........................
Funcţia...............................................
Data...................................................
Semnătura..........................................
Intocmit,
Numele şi prenumele...........................
Funcţia...............................................
Data...................................................
Semnătura.........................................
Cod MFP 14.13.02.02/13