Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 497 din 27 decembrie 2001

pentru aprobarea Normei sanitare veterinare privind masurile de control si combatere a pestei africane a calului

ACT EMIS DE: MINISTERUL AGRICULTURII, ALIMENTATIEI SI PADURILOR

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 186 din 19 martie 2002


SmartCity3


    Ministrul agriculturii, alimentatiei si padurilor,
    in temeiul prevederilor art. 31 alin. 1 din Legea sanitara veterinara nr. 60/1974, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,
    in baza Hotararii Guvernului nr. 12/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor, cu modificarile si completarile ulterioare,
    vazand Referatul de aprobare nr. 146.261 din 6 decembrie 2001, intocmit de Agentia Nationala Sanitara Veterinara,
    emite urmatorul ordin:

    Art. 1
    Se aproba Norma sanitara veterinara privind masurile de control si combatere a pestei africane a calului, prevazuta in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 2
    Directiile sanitare veterinare judetene si a municipiului Bucuresti vor aduce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
    Art. 3
    Agentia Nationala Sanitara Veterinara va controla modul de aducere la indeplinire a prevederilor prezentului ordin.
    Art. 4
    Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, si va intra in vigoare in termen de 15 zile de la data publicarii lui.

              Ministrul agriculturii, alimentatiei si padurilor,
                              Ilie Sarbu

    ANEXA 1
                        NORMA SANITARA VETERINARA
    privind masurile de control si combatere a pestei africane a calului

    Art. 1
    Prezenta norma sanitara veterinara stabileste masurile de control si combatere a pestei africane a calului.
    Art. 2
    In sensul prezentei norme sanitare veterinare, se intelege prin:
    a) autoritate veterinara competenta: Agentia Nationala Sanitara Veterinara, care are competenta de a efectua controale veterinare, sau orice alte unitati din subordine carora aceasta le-a delegat aceste competente la nivel teritorial;
    b) confirmare: declararea prezentei pestei africane a calului de catre autoritatea veterinara competenta pe baza rezultatelor de laborator; totusi, in caz de epizootie autoritatea veterinara competenta poate confirma boala pe baza datelor clinice si/sau epidemiologice;
    c) exploatatie: orice ferma agricola sau experimentala, grajd sau orice alte constructii ori amenajari in care traiesc ecvidee, indiferent de scopul pentru care sunt destinate, precum si rezervatiile naturale in care ecvideele traiesc in libertate;
    d) proprietar sau detinator: persoanele fizice sau juridice care au in proprietate ori in ingrijire (intretinere) ecvidee, indiferent daca acestea sunt retribuite sau nu;
    e) vector: insecte din specia Culicoides imicola sau alte insecte din specii apartinand genului Culicoides, capabile sa transmita virusul pestei africane a calului;
    f) veterinar oficial: medicul veterinar desemnat de autoritatea veterinara competenta.
    Art. 3
    Orice suspiciune sau confirmare a pestei africane a calului este declarata obligatoriu si imediat de catre autoritatea veterinara competenta.
    Art. 4
    (1) In cazul in care intr-o exploatatie se observa cel putin un animal suspect de pesta africana a calului, autoritatea veterinara competenta va avea grija ca veterinarul oficial sa aplice toate mijloacele de investigatie oficiale necesare pentru confirmarea sau infirmarea prezentei bolii.
    (2) Din momentul notificarii suspiciunii veterinarul oficial va efectua urmatoarele:
    a) va plasa exploatatia suspecta sub supraveghere oficiala;
    b) va efectua urmatoarele:
    1. un recensamant oficial al ecvideelor din exploatatie, specificand, pentru fiecare specie, numarul animalelor moarte, infectate sau suspecte de a fi infectate, actualizand permanent recensamantul, in functie de numarul de animale moarte sau nascute in perioada in care exploatatia se afla sub supraveghere. Datele recensamantului trebuie sa poata fi prezentate ori de cate ori se solicita aceasta, cu prilejul controalelor;
    2. un recensamant al habitaturilor care favorizeaza inmultirea sau supravietuirea vectorilor, controland si daca se utilizeaza mijloace adecvate de dezinsectie;
    3. o ancheta epidemiologica, conform prevederilor art. 7;
    c) va vizita cu regularitate exploatatiile, ocazie cu care va efectua urmatoarele:
    1. va inspecta fiecare ecvideu din exploatatie;
    2. va efectua un examen clinic amanuntit la animalele suspecte de boala sau va efectua necropsia cadavrelor, cand acestea exista, prelevand probele necesare pentru examene de laborator;
    d) va avea grija ca:
    1. toate ecvideele existente in exploatatii sa fie mentinute in adaposturile lor sau in alte locuri protejate contra actiunii vectorilor;
    2. sa nu se produca miscari de ecvidee din si catre exploatatiile supuse restrictiilor;
    3. sa fie utilizate mijloace adecvate de dezinsectie pentru combaterea insectelor, atat in interiorul, cat si in afara adaposturilor;
    4. cadavrele ecvideelor moarte in exploatatii sa fie distruse si eliminate prin incinerare sau ingropare, conform prevederilor legale in vigoare care stipuleaza regulile referitoare la eliminarea si transformarea deseurilor animale, la comercializarea acestora si la protectia furajelor de origine animala sau de peste, de a nu fi contaminate cu agenti patogeni.
    (3) Proprietarul sau detinatorul de animale suspecte de contaminare cu virusul pestei africane a calului va lua toate masurile pentru efectuarea celor aratate la alin. (2) lit. d), din momentul instituirii masurilor oficiale.
    (4) Autoritatea veterinara competenta poate dispune aplicarea masurilor aratate la alin. (2) si asupra altor exploatatii care, datorita amplasarii ori situarii geografice, prezinta posibilitatea de a veni in contact cu alte exploatatii in care se suspicioneaza boala, fiind in pericol de contaminare.
    (5) Pentru rezervatiile naturale in care ecvideele traiesc in libertate pot fi instituite si alte masuri specifice, in afara celor aratate la alin. (2), in conditiile stabilite de autoritatea veterinara competenta.
    (6) Masurile mentionate in prezentul articol nu vor fi ridicate de catre veterinarul oficial decat dupa infirmarea suspicionarii pestei africane a calului de catre autoritatea veterinara competenta.
    Art. 5
    Vaccinarea contra pestei africane a calului va fi aplicata numai in conditiile stabilite prin prezenta norma sanitara veterinara.
    Art. 6
    (1) Imediat ce a fost confirmata oficial pesta africana a calului veterinarul oficial:
    a) va organiza distrugerea tuturor ecvideelor infectate, a celor care prezinta semne clinice de boala sau a celor contaminate din exploatatia respectiva;
    b) va distruge, va incinera sau va ingropa cadavrele provenite de la animalele mentionate la lit. a), conform prevederilor legale in vigoare care cuprind regulile referitoare la eliminarea si transformarea deseurilor animale, la comercializarea acestora si la protectia furajelor de origine animala sau de peste, de a nu fi contaminate cu agenti patogeni.
    c) va extinde masurile prevazute la art. 4 pe o raza de 20 km in jurul exploatatiilor infectate;
    d) va aplica in zona de protectie vaccinari sistematice tuturor ecvideelor, utilizand un vaccin autorizat de Agentia Nationala Sanitara Veterinara. Va efectua, de asemenea, identificarea tuturor ecvideelor vaccinate, prin aplicarea de semne de marcare permanente. In functie de caracteristicile epidemiologice, meteorologice, geografice sau climatice, Agentia Nationala Sanitara Veterinara poate da derogari de la obligativitatea de vaccinare, informand despre aceasta Comisia Europeana;
    e) va efectua ancheta epidemiologica, conform prevederilor art. 7.
    (2) Autoritatea veterinara competenta poate extinde masurile prevazute la alin. (1) si in afara zonei stabilite la alin. (1) lit. c), atunci cand, din motive care tin de factori geografici, ecologici sau meteorologici ori, datorita circulatiei spre sau dinspre o exploatatie in care a fost confirmata boala, se considera ca exista pericolul diseminarii pestei africane a calului, si va informa despre aceasta conducerea Agentiei Nationale Sanitare Veterinare, care va informa Comisia Europeana.
    (3) In cazul in care zona stabilita la alin. (1) se situeaza pe teritoriul mai multor state, Agentia Nationala Sanitara Veterinara va colabora cu autoritatile veterinare competente din tarile implicate, pentru delimitarea acestei zone. Daca se impune aceasta, zona va fi delimitata urmand procedura descrisa la art. 8.
    Art. 7
    (1) Ancheta epidemiologica va stabili:
    a) de cand exista pesta africana a calului in exploatatie;
    b) posibila origine a bolii in exploatatia respectiva si identificarea altor exploatatii in care se gasesc ecvidee care ar putea fi infectate sau contaminate din aceeasi sursa;
    c) prezenta si distributia vectorilor;
    d) miscarea animalelor receptive spre si dinspre exploatatiile in cauza si modalitatile de scoatere a cadavrelor din aceste exploatatii.
    (2) In vederea coordonarii depline a tuturor masurilor necesare pentru eradicarea pestei africane a calului din teritoriul respectiv, precum si pentru efectuarea anchetei epidemiologice se va institui un comandament antiepizootic. Regulile generale referitoare la comandamentele antiepizootice centrale si locale sunt elaborate de Ministerul Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor pe baza propunerilor Agentiei Nationale Sanitare Veterinare.
    Art. 8
    (1) Autoritatea veterinara competenta va lua toate masurile pentru ca directiile sanitare veterinare judetene si a municipiului Bucuresti, pe langa masurile stabilite la art. 6, sa delimiteze o zona de protectie si o zona de supraveghere. Delimitarea zonelor trebuie sa tina seama de factorii geografici, administrativi, ecologici si epizootologici, in stransa legatura cu pesta africana a calului, precum si de structurile de control.
    (2) a) Zona de protectie se compune din partea unui teritoriu cu o raza de minimum 100 km in jurul exploatatiei infectate.
    b) Zona de supraveghere se compune din partea de teritoriu cu o raza de minimum 50 km in jurul zonei de protectie si in care nu s-a practicat vaccinarea sistematica in ultimele 12 luni.
    c) In cazul in care zonele se situeaza pe teritoriul mai multor state, autoritatea veterinara competenta va colabora cu autoritatile veterinare competente din acele state pentru a delimita zonele aratate la lit. a) si b).
    (3) La cererea argumentata a unui stat poate fi luata decizia de modificare a delimitarii zonelor definite la alin. (2), tinandu-se seama de:
    a) situarea geografica a tarilor si de factorii ecologici;
    b) conditiile meteorologice;
    c) prezenta si distributia vectorilor;
    d) rezultatele studiilor epizootologice efectuate conform art. 7;
    e) aplicarea masurilor de combatere si, in special, a dezinsectiilor;
    f) rezultatele examenelor de laborator.
    Art. 9
    (1) Autoritatea veterinara competenta va veghea pentru a fi aplicate urmatoarele masuri in zona de protectie:
    a) identificarea tuturor exploatatiilor de ecvidee din interiorul zonei;
    b) efectuarea de catre un veterinar oficial:
    1. a vizitelor periodice in toate exploatatiile in care exista ecvidee;
    2. a examenelor periodice la aceste ecvidee, cu prelevarea, atunci cand este cazul, de probe pentru examene de laborator, cu inscrierea vizitelor si observatiilor intr-un registru de inspectie;
    c) mentinerea ecvideelor in exploatatia in care se gasesc, acestea putand fi transportate sub control oficial, direct, pentru abataj, intr-un abator situat in zona de protectie. In cazul in care in aceasta zona nu se afla nici un abator, animalele pot fi transportate intr-un abator situat in zona de supraveghere, desemnat de catre autoritatea veterinara competenta.
    (2) In completarea masurilor prevazute la alin. (1) se pot aplica in zona de protectie vaccinari sistematice contra pestei africane a calului, dublate de identificarea animalelor, conform art. 6 alin. (1) lit. d).
    Art. 10
    Autoritatea veterinara competenta va avea grija ca:
    1. in zona de supraveghere sa se aplice masurile prevazute la art. 9 alin. (1). Totusi, daca in aceasta zona nu exista abatoare, ecvideele pot fi abatorizate in zona de protectie, intr-un abator desemnat de autoritatea veterinara competenta;
    2. in zona de supraveghere sa fie interzise vaccinarile contra pestei africane a calului.
    Art. 11
    (1) Durata de aplicare si de mentinere a masurilor aratate la art. 6, 8, 9 si 10 este determinata conform dispozitiilor autoritatii veterinare competente. Aceasta nu va fi in nici un caz mai mica de 12 luni in cazul in care vaccinarea s-a efectuat conform art. 6 alin. (1) si art. 9 alin. (2).
    (2) Totusi sunt posibile derogari de la art. 9 alin. (1) lit. c) si de la art. 10 pct. (1), pentru ca:
    a) ecvideele din zona de protectie si din zona de supraveghere sa poata fi transportate sub control oficial si in conditiile legislatiei in vigoare care stabileste regulile pentru fermele de carantina;
    b) miscarile de ecvidee in interiorul zonelor cu statut epidemiologic asemanator sa se poata face numai cu autorizarea autoritatii veterinare competente, respectandu-se urmatoarele reguli:
    1. ecvideele trebuie:
    - sa fie controlate oficial in prealabil;
    - sa fie identificate; si
    - sa fie insotite de un document oficial;
    2. autoritatea veterinara competenta va avea grija ca in toate cazurile ecvideele vaccinate cu mai putin de 60 de zile inainte sa nu paraseasca exploatatia in care se gaseau la momentul vaccinarii;
    3. autoritatea veterinara competenta va informa conducerea Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor si Comisia Europeana despre masurile luate in acest domeniu.
    Art. 12
    In cazul in care intr-o anumita regiune epizootia de pesta africana a calului prezinta un caracter de gravitate deosebita, autoritatea veterinara competenta poate aplica masuri suplimentare, care sa fie aplicate si de alte state implicate. Aceste masuri vor fi adoptate conform procedurii stabilite de autoritatile veterinare competente ale tarilor implicate.
    Art. 13
    Autoritatea veterinara competenta va avea grija ca directiile sanitare veterinare judetene si a municipiului Bucuresti sa ia toate masurile necesare pentru ca toate persoanele din zonele de protectie si de supraveghere sa fie pe deplin informate despre restrictiile in vigoare si sa ia toate masurile care se impun.
    Art. 14
    (1) In Romania laboratorul national pentru pesta africana a calului care sa efectueze toate investigatiile de laborator prevazute prin prezenta norma sanitara veterinara este reprezentat de Laboratorul de patologie ecvina din cadrul Institutului de Diagnostic si Sanatate Animala. Competentele si obligatiile Laboratorului national pentru pesta africana a calului din Romania sunt prezentate in anexa nr. 1 la prezenta norma sanitara veterinara.
    (2) Laboratorul national pentru pesta africana a calului din Romania va coopera cu laboratoarele comunitare de referinta comunitare mentionate la art. 15.
    Art. 15
    Laboratoarele comunitare de referinta pentru pesta africana a calului sunt desemnate in anexa nr. 2 la prezenta norma sanitara veterinara. Competentele acestor laboratoare sunt desemnate in anexa nr. 3 la prezenta norma sanitara veterinara.
    Art. 16
    (1) Autoritatea veterinara competenta, prin inspectorii sai, va efectua controale in teren, pentru a verifica si controla un numar reprezentativ de exploatatii, daca si in ce mod aplica directiile sanitare veterinare judetene si a municipiului Bucuresti dispozitiile prezentei norme sanitare veterinare. Inspectorii vor informa autoritatea veterinara competenta despre rezultatele controalelor efectuate, iar aceasta va informa Comisia Europeana.
    (2) Directia sanitara veterinara judeteana si a municipiului Bucuresti pe teritoriul careia se efectueaza controalele va acorda tot sprijinul necesar inspectorilor autoritatii veterinare competente.
    Art. 17
    (1) Autoritatea veterinara competenta va intocmi un program de urgenta pentru pesta africana a calului, precizand si maniera in care vor fi aplicate masurile prevazute de prezenta norma sanitara veterinara. Acest program trebuie sa permita accesul la toate instalatiile, echipamentele, personalul ori la alte structuri necesare pentru eradicarea rapida si eficienta a bolii.
    (2) Criteriile de care trebuie sa se tina seama in intocmirea programului sunt redate in anexa nr. 4 la prezenta norma sanitara veterinara.
    (3) Programul stabilit conform acestor criterii va fi prezentat conducerii Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor in decurs de 3 luni de la intrarea in vigoare a prezentei norme sanitare veterinare. Aceasta va studia programul pentru a stabili daca el permite atingerea obiectivelor vizate si va sugera autoritatii veterinare competente toate modificarile necesare, mai ales cele care sa garanteze ca programul este compatibil cu cele ale altor state europene.
    (4) Conducerea Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor aproba programul cu eventualele modificari, in cazul in care acestea au fost necesare.
    (5) Programul poate fi ulterior modificat sau completat, in functie de evolutia situatiei epizootologice, tinandu-se seama de aceeasi procedura.
    (6) Autoritatea veterinara competenta va transmite de urgenta Comisiei Europene programul dupa adoptare.
    Art. 18
    Anexele la prezenta norma sanitara veterinara pot fi modificate cu acordul conducerii Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor.
    Art. 19
    Notificarea si declararea oficiala a pestei africane a calului se fac in conformitate cu prevederile Ordinului ministrului agriculturii si alimentatiei nr. 156/1999. Masurile care vor fi luate trebuie sa fie in concordanta cu prevederile prezentei norme sanitare veterinare sau cu masurile adoptate de Comisia Europeana.
    Art. 20
    Autoritatea veterinara competenta va lua toate masurile necesare pentru punerea in aplicare a prezentei norme sanitare veterinare si va informa conducerea Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor. La adoptarea oricaror masuri prevazute in prezenta norma sanitara veterinara se va preciza de fiecare data ca respectivele masuri se iau in baza prezentei norme sanitare veterinare.
    Art. 21
    Autoritatea veterinara competenta va informa periodic conducerea Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor despre aplicarea prezentei norme sanitare veterinare si despre eventualele propuneri pe care doreste sa le faca.

    ANEXA 1
    la norma sanitara veterinara

    A. Laboratorul national pentru pesta africana a calului din Romania:
    Laboratorul de patologie ecvina din cadrul Institutului de Diagnostic si Sanatate Animala
    Municipiul Bucuresti, str. Dr. Staicovici nr. 63, codul postal 76202, sectorul 5.
    B. Competentele si obligatiile Laboratorului national pentru pesta africana a calului din Romania
    Laboratorul national pentru pesta africana a calului din Romania este responsabil de coordonarea metodelor standard de diagnostic, de utilizarea reagentilor si de testarea vaccinurilor.
    Aceste responsabilitati sunt:
    a) de a furniza reagenti de diagnostic celor care ii solicita;
    b) de a controla calitatea tuturor reagentilor de diagnostic utilizati in tara;
    c) de a efectua testari comparative periodice;
    d) de a pastra izolatele de virus al pestei africane a calului din cazurile depistate in tara;
    e) de a asigura confirmarea cazurilor pozitive diagnosticate in laboratoarele sanitare veterinare judetene.

    ANEXA 2
    la norma sanitara veterinara

    Laboratorul comunitar de referinta pentru pesta africana a calului:
    Laboratorio de Sanidad y Produccion Animal
    Ministerio de Agricultura, Pesca y Alimentacion
    28110, Algete, Madrid - Espana.

    ANEXA 3
    la norma sanitara veterinara

                            COMPETENTELE
    laboratorului comunitar de referinta pentru pesta africana a calului

    Laboratorul comunitar de referinta pentru pesta africana a calului are urmatoarele competente:
    1. de a coordona metodele utilizate in statele membre pentru diagnosticul pestei africane a calului, mai ales prin:
    a) tipizarea, depozitarea si furnizarea de tulpini ale virusului pestei africane a calului pentru teste serologice si prepararea de antiseruri;
    b) furnizarea de seruri standard si de alti reagenti de referinta laboratoarelor nationale de referinta, in scopul standardizarii testelor si reagentilor utilizati in fiecare tara;
    c) constituirea si intretinerea unei colectii de tulpini de referinta ale virusului pestei africane a calului si de tulpini izolate din teren;
    d) organizarea periodica de testari comparative a capacitatii de diagnostic, la nivel comunitar;
    e) colectarea si prelucrarea datelor si informatiilor referitoare la metodele de diagnostic utilizate si a rezultatelor testelor efectuate in comunitate;
    f) caracterizarea izolatelor virale prin cele mai noi metode existente, in vederea unei mai bune intelegeri a aspectului epizootologic al pestei africane a calului;
    g) monitorizarea progreselor in supravegherea, epizootologia si profilaxia pestei africane a calului la nivel mondial;
    2. de a contribui activ la identificarea focarelor de pesta africana a calului in statele membre ale Uniunii Europene prin studierea izolatelor virale care sunt trimise pentru confirmarea diagnosticului, caracterizare si studii epizootologice;
    3. de a facilita formarea sau perfectionarea de experti in diagnostic de laborator, in vederea armonizarii tehnicilor de diagnostic;
    4. de a efectua schimb reciproc de informatii cu laboratoarele internationale de referinta pentru pesta africana a calului, desemnate de Oficiul International de Epizootii, mai ales in ceea ce priveste evolutia situatiei mondiale a pestei africane a calului.

    ANEXA 4
    la norma sanitara veterinara

                         CRITERII MINIME
    pentru intocmirea programului de urgenta in pesta africana a calului

    Programul de urgenta in pesta africana a calului trebuie sa indeplineasca cel putin urmatoarele:
    1. crearea la nivel national a comandamentului antiepizootic central, destinat sa coordoneze toate masurile de urgenta;
    2. o lista a comandamentelor antiepizootice locale, dotate cu echipament adecvat, cu scopul de a coordona masurile de control la nivel local;
    3. informatii detaliate asupra personalului insarcinat cu aplicarea masurilor de urgenta, specificand pregatirea si responsabilitatile acestuia;
    4. posibilitatea, pentru toate celulele locale de criza, de a contacta rapid persoanele sau organismele implicate direct sau indirect in cazul izbucnirii bolii;
    5. accesul la echipamentele si materialele necesare aplicarii corespunzatoare a masurilor de urgenta;
    6. instructiuni precise referitoare la actiunile ce trebuie efectuate, inclusiv la mijloacele de distrugere a carcaselor ce vor rezulta din distrugerea animalelor confirmate sau suspecte;
    7. programe de instruire pentru actualizarea cunostintelor de specialitate, pentru a actiona atat in teren, cat si pe plan administrativ;
    8. posibilitatea ca laboratoarele de diagnostic sa posede dotarea necesara pentru efectuarea de examene post-mortem, examene serologice, histologice etc. si ca acestea sa stabileasca rapid diagnosticul (posibilitati de transport rapid al probelor);
    9. detalii referitoare la cantitatile de vaccin necesare in eventualitatea aplicarii vaccinarilor de urgenta;
    10. specificari referitoare la prevederile legale, care sa permita implementarea programului de urgenta.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 497/2001

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 497 din 2001
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 497/2001
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu