ORDIN Nr. 493
din 27 martie 2008
privind aprobarea Normelor
de organizare si desfasurare a concursului pentru ocuparea functiei de manager,
persoana fizica, din spitalele publice
ACT EMIS DE:
MINISTERUL SANATATII
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 273 din 7 aprilie 2008
Având în vedere Referatul de aprobare al Direcţiei generale organizare, resurse umane, dezvoltare
profesională şi salarizare nr. E.N. 3.220 din 26 martie 2008,
în conformitate cu prevederile art. 179 alin. (2) din
Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările şi
completările ulterioare,
în temeiul dispoziţiilor Hotărârii Guvernului nr.
862/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii Publice, cu
modificările şi completările ulterioare,
ministrul sănătăţii publice emite prezentul ordin.
Art. 1. - Se aprobă Normele de
organizare şi desfăşurare a concursului pentru ocuparea funcţiei de manager,
persoană fizică, din spitalele publice, prevăzute în anexa care face parte
integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - La data intrării în vigoare a prezentului
ordin se abrogă Ordinul ministrului sănătăţii publice nr. 1.212/2006 privind
aprobarea Normelor de organizare şi desfăşurare a concursurilor pentru ocuparea
funcţiei de manager, persoană fizică, din spitalele publice, publicat în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 839 din 11 octombrie 2006.
Art. 3. - Direcţia generală organizare, resurse umane,
dezvoltare profesională şi salarizare va duce la îndeplinire prevederile
prezentului ordin.
Art. 4. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul sănătăţii publice,
Gheorghe Eugen Nicolăescu
ANEXĂ
NORME
de organizare şi desfăşurare a concursului pentru
ocuparea funcţiei de manager, persoană fizică, din spitalele publice
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - (1) Prezentele norme
reglementează selecţionarea managerului, persoană fizică, care conduce un
spital public din reţeaua Ministerului Sănătăţii Publice.
(2) Concursul de selecţie a managerului de spital
public se organizează la nivel central, în municipiul Bucureşti, de către o
comisie centrală de concurs numită prin ordin al ministrului sănătăţii publice,
cu cel puţin 30 de zile înainte de data începerii concursului.
Art. 2. - (1) Concursul de selecţie cuprinde:
a) studierea dosarului de candidat - etapă eliminatorie;
b) concursul propriu-zis.
(2) In cadrul concursului propriu-zis candidaţii susţin
următoarele probe de evaluare:
a) test-grilă de verificare a cunoştinţelor -
eliminatoriu;
b) susţinerea proiectului de management;
c) interviu de selecţie.
(3) Concursul de selecţie se
finalizează, pentru fiecare post scos la concurs, cu ierarhizarea candidaţilor
în ordinea descrescătoare a mediilor finale obţinute în urma concursului şi cu
nominalizarea candidatului admis pe postul pentru care a concurat.
(4) Pentru a fi declaraţi
„Admişi" candidaţii trebuie să obţină media finală de cel puţin 8,00, iar
la fiecare probă de evaluare minimum nota 7,00.
Art. 3. - (1) Numirea în funcţia de manager al
spitalului public se face prin ordin al ministrului sănătăţii publice.
(2) Managerul încadrat în condiţiile alin. (1) încheie
contract de management cu Ministerul Sănătăţii Publice pe o perioadă de maximum 3 ani. Contractul de management
poate înceta înainte de termen, în urma evaluării anuale efectuate pe baza
criteriilor de performanţă stabilite prin ordin al ministrului sănătăţii
publice.
Art. 4. - (1) In vederea organizării şi desfăşurării
concursului de selecţie, Ministerul Sănătăţii Publice publică în ziarul „Viaţa
Medicală" anunţul de concurs cu cel puţin 30 de zile înainte de data
începerii concursului de selecţie.
(2) Anunţul de concurs cuprinde:
a) posturile scoase la concurs;
b) locul şi perioada de desfăşurare a concursului de
selecţie;
c) criteriile de selecţie;
d) locul şi perioada de înscriere;
e) conţinutul dosarului de
înscriere;
f) cuantumul sumei de participare la concurs.
(3) Temele-cadru pentru proiectul de management şi
bibliografia pentru concurs sunt stabilite de Şcoala Naţională de Sănătate
Publică şi Management Sanitar, la solicitarea Ministerului Sănătăţii Publice.
După ce sunt avizate de preşedintele comisiei centrale de concurs, temele-cadru
şi bibliografia sunt publicate, cu cel puţin 30 de zile înainte de data
începerii concursului, pe site-urile Şcolii Naţionale de Sănătate Publică şi
Management Sanitar: www.snspms.ro, www.drg.ro,
www.incds.ro
(4) Cuantumul sumei de participare la concurs se
stabileşte prin ordin al ministrului sănătăţii publice.
CAPITOLUL II
Organizarea concursului de selecţie
Art. 5. - (1) Comisia centrală de concurs are
următoarea componenţă:
a) preşedinte:
- un secretar de stat sau
director general din Ministerul Sănătăţii Publice;
b) membri:
- 1-2 reprezentanţi ai Ministerului Sănătăţii Publice;
- 1-2 cadre didactice (profesor sau conferenţiar) în
specialitatea management din cadrul Facultăţii de Management a Academiei de
Studii Economice Bucureşti;
- un cadru didactic (profesor sau conferenţiar) în
specialitatea psihologie din cadrul Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţele
Educaţiei a Universităţii Bucureşti;
- un reprezentant al Şcolii Naţionale de Sănătate
Publică şi Management Sanitar;
c) secretariat:
- 1-2 persoane din cadrul Ministerului Sănătăţii
Publice. (2) După constituire, până la finalizarea concursului de selecţie şi soluţionarea contestaţiilor,
comisia centrală de concurs îşi desfăşoară activitatea în încăperi destinate
special, dotate cu mijloace birotice şi de securitate a informaţiilor,
asigurate de Şcoala Naţională de Sănătate Publică şi Management Sanitar.
Art. 6. - Nu pot face parte din comisia centrală de
concurs şi din comisia de soluţionare a contestaţiilor cei care declară ori
despre care sunt informaţii certe că au rude sau afini până la gradul al IV-lea
inclusiv în rândul candidaţilor.
Art. 7. - (1) Preşedintele comisiei centrale de concurs
poartă întreaga răspundere pentru buna organizare şi desfăşurare a concursului,
asigurarea legalităţii în ceea ce priveşte evaluarea candidaţilor, asigurarea
şanselor egale pentru aceştia, securitatea conţinutului probelor de evaluare şi
a documentelor elaborate de comisie şi candidaţi în vederea evaluării şi
ierarhizării acestora.
(2) Preşedintele comisiei centrale de concurs stabileşte:
a) cu cel puţin 30 de zile înainte de data începerii
concursului componenţa nominală a comisiei centrale de concurs şi o supune
aprobării ministrului sănătăţii publice;
b) atribuţiile membrilor
comisiei centrale de concurs, astfel încât să se asigure răspunderea personală
a fiecăruia;
c) componenţa nominală a
comisiei de soluţionare a contestaţiilor şi o supune aprobării ministrului
sănătăţii publice, cu cel puţin 10 zile înainte de data începerii concursului.
Art. 8. -Atribuţiile comisiei centrale de concurs sunt:
a) elaborarea anunţului de concurs şi publicarea
acestuia;
b) avizarea temelor pentru
proiectul de management şi a bibliografiei pentru concurs, precum şi dispunerea
publicării lor pe internet;
c) elaborarea de variante de
întrebări pentru testul de verificare a cunoştinţelor;
d) preluarea şi studierea
dosarelor de înscriere ale candidaţilor;
e) luarea în evidenţă a
candidaţilor ale căror dosare au fost declarate „Admise";
f) instruirea candidaţilor
înainte de începerea probelor de evaluare privind regulile ce trebuie
respectate pe timpul desfăşurării concursului;
g) organizarea şi desfăşurarea probelor de evaluare;
h) elaborarea documentelor necesare pentru derularea
operativă a probelor de evaluare şi pentru finalizarea concursului;
i) înaintarea contestaţiilor depuse la secretariatul
comisiei centrale de concurs la comisia de soluţionare a contestaţiilor.
Art. 9. - (1) Comisia de soluţionare a contestaţiilor
este formată din preşedinte şi alţi 2-3 membri ai comisiei, personal de specialitate.
(2) Atribuţiile preşedintelui comisiei de soluţionare a
contestaţiilor sunt:
a) pregătirea comisiei;
b) înregistrarea contestaţiilor primite de la comisia
centrală de concurs;
c) repartizarea sarcinilor ce revin fiecărui membru al
comisiei;
d) comunicarea deciziei de soluţionare a
contestaţiilor.
(3) Comisia soluţionează contestaţiile cu privire la
respingerea dosarelor, la rezultatul testului-grilă şi la rezultatul final al
concursului. Deciziile comisiei de soluţionare a contestaţiilor sunt definitive.
CAPITOLUL III
Inscrierea candidaţilor
Art. 10. - La concursul de selecţie se pot înscrie
candidaţii care îndeplinesc, cumulativ, următoarele criterii:
a) sunt absolvenţi de învăţământ universitar de lungă
durată cu diplomă de licenţă sau echivalentă;
b) sunt absolvenţi ai „Cursului de management
spitalicesc" organizat de Şcoala Naţională de Sănătate Publică şi
Management Sanitar;
c) au cel puţin 2 ani vechime
în posturi prevăzute cu studii universitare de lungă durată, conform legii;
d) nu sunt condamnaţi penal sau în curs de urmărire
penală;
e) sunt apţi din punct de vedere medical (fizic şi
neuropsihic);
f) nu au vârsta de pensionare, conform legii;
g) au achitat suma de participare la concurs.
Art. 11. - Dosarul de înscriere trebuie să conţină următoarele
documente:
a) cererea de înscriere;
b) copia actului de identitate;
c) copia legalizată a diplomei de licenţă sau
echivalente;
d) copia legalizată a certificatului de absolvire a
„Cursului de management spitalicesc";
e) curriculum vitae;
f) copii ale diplomelor de
studii şi alte acte ce atestă efectuarea unor specializări, competenţe/atestate
etc. în domeniul managementului sanitar;
g) adeverinţa care atestă
vechimea în posturi cu studii universitare de lungă durată sau copie de pe
carnetul de muncă, certificată „în conformitate cu originalul" de către
conducerea unităţii;
h) cazierul judiciar;
i) adeverinţa din care rezultă că este apt medical,
fizic şi neuropsihic;
j) declaraţia pe propria răspundere privind colaborarea
cu securitatea înainte de anul 1989;
k) declaraţia pe propria răspundere că nu este urmărit
penal şi nu are cunoştinţă că a început urmărirea penală asupra sa;
l) copie legalizată a actelor
(certificat de căsătorie etc.) prin care şi-a schimbat numele, după caz;
m) proiectul de management realizat de candidat;
n) chitanţa de plată a sumei de participare la concurs.
Art. 12. - (1) Dosarele de înscriere se depun la
secretariatul comisiei centrale de concurs până la termenul stabilit pentru
finalizarea înscrierilor, care nu poate fi mai târziu de 5 zile înainte de
începerea concursului.
(2) Comisia centrală de
concurs, în termen de 3 zile de la data finalizării înscrierilor, studiază
dosarele depuse şi stabileşte pentru fiecare rezultatul prin înscrierea
menţiunii „Admis" sau „Respins".
(3) Rezultatul studierii dosarelor de înscriere se afişează la sediul secretariatului comisiei centrale de
concurs.
(4) Candidaţii au dreptul să
conteste rezultatul studierii dosarelor în termen de 24 de ore de la data
afişării. Contestaţia se rezolvă de comisia de soluţionare a contestaţiilor în
termen de 48 de ore de la data expirării termenului de depunere a acestora.
(5) Concursul de selecţie este continuat numai de
candidaţii ale căror dosare au fost declarate „Admise".
(6) Candidaţilor al căror dosar a fost declarat
„Respins" li se returnează 75% din suma de participare la concurs, în
termen de 60 de zile de la data la care a fost declarat „Respins".
CAPITOLUL IV
Desfăşurarea concursului propriu-zis
Art. 13. - (1) Testul-grilă de verificare a cunoştinţelor
se elaborează de un colectiv de specialitate din cadrul comisiei centrale de
concurs, stabilit de preşedintele comisiei.
(2) Testul-grilă are caracter eliminatoriu şi se
desfăşoară pe durata a două ore.
(3) Testul-grilă conţine 50 de
întrebări, din care 40% din domeniul legislaţiei specifice activităţii
spitalului public şi 60% din domeniul managementului sanitar.
(4) Fiecare întrebare are 4
variante de răspuns (a, b, c, d), din care:
a) 40% din totalul întrebărilor au un singur răspuns
corect din 4 şi se notează fiecare răspuns corect cu
0,2 puncte;
b) 60% din totalul întrebărilor
au două răspunsuri corecte din 4 şi se notează fiecare răspuns corect cu 0,1
puncte.
Art. 14. - (1) Colectivul stabilit de preşedintele
comisiei centrale de concurs pentru elaborarea testului-grilă se întruneşte cu
cel mult 12 ore înaintea susţinerii probei, în spaţii special destinate, care
să asigure secretizarea activităţii şi condiţiile optime de lucru.
(2) La stabilirea
testului-grilă se folosesc şi variantele de întrebări elaborate de membrii
comisiei centrale de concurs.
(3) Testul-grilă elaborat se
multiplică, în prezenţa preşedintelui comisiei centrale de concurs, într-un
număr de exemplare dublu faţă de numărul candidaţilor înscrişi în concurs. După
multiplicare testele-grilă se introduc în plicuri, câte unul pentru fiecare
sală de concurs, şi se sigilează. Fiecare plic va conţine o rezervă egală cu
numărul candidaţilor din sala respectivă.
(4) Persoanele care au participat la multiplicarea şi
sigilarea plicurilor cu testele-grilă nu pot să părăsească spaţiile în care
s-au desfăşurat aceste activităţi până la începerea probei.
Art. 15. - Exigenţe cu privire la elaborarea
întrebărilor:
a) conţinutul să fie clar
exprimat, să fie exclusă orice ambiguitate sau capcană;
b) formularea să fie în strictă
concordanţă cu bibliografia stabilită pentru concurs;
c) gradul de complexitate a întrebărilor să fie de
nivel mediu;
d) să acopere o arie cât mai
extinsă a bibliografiei pentru concurs;
e) să poată fi rezolvate în timpul stabilit.
Art. 16. - (1) Pentru fiecare sală de concurs în care se desfăşoară proba de test-grilă, Centrul
Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar, la solicitarea preşedintelui
comisiei centrale de concurs, stabileşte, cu cel mult 48 de ore înainte de
începerea probei, responsabilul de sală.
(2) Responsabilul de sală are următoarele atribuţii:
a) verifică sala de concurs,
îndepărtând toate materialele care îi pot influenţa pe candidaţi în rezolvarea
testului-grilă;
b) afişează la intrare tabelul nominal cu candidaţii,
în ordine alfabetică, repartizaţi să susţină proba de evaluare în sala
respectivă;
c) stabileşte locul fiecărui
candidat, în funcţie de numărul curent din tabelul nominal;
d) verifică prezenţa şi
identitatea candidaţilor şi le consemnează în documentele de evidenţă;
e) distribuie candidaţilor, la
ora stabilită pentru începerea probei, câte un test-grilă;
f) precizează modul de
completare de către candidaţi, în spaţiul special destinat pe testul-grilă, a
datelor de identificare ale acestora şi ia măsuri de secretizare a
testelor-grilă, până la începerea
probei. Pe fiecare test-grilă se aplică de către preşedintele comisiei centrale
de concurs, până la finalizarea probei, ştampila specială de concurs sau cea
stabilită de preşedintele comisiei centrale de concurs;
g) verifică existenţa unor semne distinctive pe teste,
luând măsuri de anulare a celor descoperite cu asemenea semne prin înscrierea
pe lucrare „ANULAT", cu semnătura proprie, şi asigură un nou test-grilă
candidatului în cauză, cu respectarea transparenţei acestei activităţi şi a
prevederilor lit. f). La fel se procedează şi în cazul în care unii candidaţi
doresc să îşi transcrie testul-grilă fără să depăşească timpul afectat probei;
h) preia de la candidaţi, pe bază de semnătură,
testele-grilă;
i) predă secretariatului comisiei centrale de concurs,
pe bază de semnătură, în prezenţa a cel puţin unui supraveghetor şi a 2
candidaţi, testele-grilă ale candidaţilor.
Art. 17. - (1) Supraveghetorii sunt numiţi de Centrul
Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar, la solicitarea preşedintelui
comisiei centrale de concurs, cu cel mult 48 de ore înainte de începerea
probei, asigurându-se un supraveghetor la 20 de candidaţi, dar nu mai puţin de
3 pentru o sală.
(2) Supraveghetorii se
subordonează responsabilului de sală şi îndeplinesc sarcinile stabilite de
acesta.
Art. 18. - Pe timpul desfăşurării probei, responsabilii
de săli şi supraveghetorii nu rezolvă întrebări, nu dau indicaţii privind
rezolvarea întrebărilor, nu permit intrarea în sală a altor persoane, cu
excepţia preşedintelui comisiei centrale de concurs.
Art. 19. - (1) Candidaţii au acces în sălile de
susţinere a testului-grilă cu 30 de minute înainte de deschiderea plicurilor cu
teste, dar nu cu mai puţin de 15 minute, pe baza tabelelor aflate la
responsabilii de săli şi afişate la intrare şi a actului de identitate.
(2) Candidaţii care nu se află în sălile de susţinere a
probei de evaluare în momentul deschiderii plicului cu testele-grilă pierd
dreptul de participare la concurs.
(3) In sălile de concurs este interzisă utilizarea
telefoanelor mobile.
Art. 20. - (1) La ora înscrisă pe plic responsabilul de
sală deschide plicul cu teste-grilă în faţa tuturor candidaţilor, le distribuie
fiecărui candidat şi stabileşte ora de începere şi de finalizare a probei.
(2) Din momentul deschiderii plicului cu teste-grilă,
candidaţii nu pot părăsi sala de concurs decât după 30 de minute şi numai după
predarea lucrării. Pentru necesităţi fiziologice candidaţii pot părăsi sala de
concurs numai însoţiţi de 2 supraveghetori, iar timpul absenţei din sală nu
prelungeşte durata probei pentru candidaţii respectivi.
(3) Pentru rezolvarea testului-grilă candidaţii
folosesc numai cerneală sau pastă de culoare albastră. Orice altă culoare decât
cea albastră este interzisă, fiind considerată semn distinctiv.
Art. 21. - (1) După expirarea timpului, lucrările
candidaţilor se preiau de secretariatul comisiei centrale de concurs, sub
semnătură, şi se repartizează pentru a fi evaluate de membrii comisiei centrale
de concurs, nominalizaţi de preşedintele comisiei.
(2) Fiecare test-grilă este
evaluat, independent, de către două persoane şi se apreciază separat, conform
grilei de corectare aprobate de preşedintele comisiei centrale de concurs.
Punctajul maxim este de 10 puncte, corespunzător notei 10.
(3) In situaţia în care există
diferenţe între punctajele acordate de cei 2 evaluatori, preşedintele comisiei
centrale de concurs stabileşte un alt membru al comisiei care, în prezenţa
celor care au evaluat testul-grilă, reverifică şi stabileşte punctajul
definitiv.
Art. 22. - (1) Rezultatul testului-grilă se comunică
prin afişare la sediul comisiei centrale de concurs, în termen de 24 de ore de
la finalizarea probei, dar nu mai târziu de 48 de ore.
(2) Sunt declaraţi
„Respinşi" candidaţii care au obţinut la testul-grilă de verificare a
cunoştinţelor o notă mai mică de 7,00 sau un număr de puncte echivalent cu
aceasta, fiind scoşi din concurs şi nemaiputându-se prezenta la susţinerea
probelor prevăzute la art. 2 alin. (2) lit. b) şi c).
(3) Candidaţii au dreptul să conteste rezultatul
testului-grilă în termen de 24 de ore de la data afişării. Contestaţia se
soluţionează de comisia de soluţionare a contestaţiilor, în timp de 24 de ore
de la data expirării termenului de depunere a acestora.
Art. 23. - (1) Proiectul de management urmăreşte modul
în care candidatul analizează şi propune soluţii de rezolvare a temei date,
utilizând aparatul ştiinţific şi conceptual specific.
(2) Tema aleasă de candidat
pentru proiectul de management vizează spitalul public pentru care candidează.
Informaţiile necesare pentru realizarea proiectului trebuie să fie libere la
publicare şi obţinute în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
(3) La cererea candidaţilor,
autorităţile de sănătate publică sau Ministerul Sănătăţii Publice, după caz,
pun la dispoziţia acestora, în maximum 3 zile de la data solicitării, copii ale
bugetului de venituri şi cheltuieli aprobat, structura organizatorică aprobată
şi structura de personal la data solicitării, aferente unităţilor sanitare la
care sunt înscrişi candidaţii.
Art. 24. - (1) Candidaţii îşi aleg tema pentru
proiectul de management, pe care îl depun odată cu înscrierea la concurs.
(2) Proiectul de management trebuie să fie realizat
individual de către candidat şi să rezolve problemele solicitate într-un volum
de maximum 8-10 pagini, tehnoredactate pe calculator, cu font de 14.
(3) Proiectele sunt evaluate, până la data susţinerii
orale de către candidat, de către un colectiv de specialişti stabilit de
preşedintele comisiei centrale de concurs dintre membrii comisiei de concurs.
(4) Fiecare lucrare este
notată, independent, de către minimum două persoane, conform grilei de punctare
stabilite de Şcoala Naţională de Sănătate Publică şi Management Sanitar. Nota
finală, cu două zecimale, este media notelor acordate de fiecare evaluator.
(5) Grila de punctare a
proiectelor de management este elaborată de Şcoala Naţională de Sănătate
Publică şi Management Sanitar şi publicată pe site-urile sale, după încheierea
perioadei de înscriere a candidaţilor.
(6) In cazul în care există diferenţe mai mari de un
punct între notele acordate de cei 2 evaluatori, proiectul de management este
încredinţat altui specialist care, în prezenţa celor care au evaluat lucrarea,
reverifică şi stabileşte nota finală.
Art. 25. - (1) Susţinerea proiectului de management se
face în plenul comisiei centrale de concurs, pe durata a maximum 15 minute,
plus 5 minute acordate pentru răspunsurile la întrebările adresate de membrii comisiei de concurs.
(2) Nota acordată iniţial poate
fi mărită sau micşorată în funcţie de modul de susţinere a lucrării şi de
răspunsurile date membrilor comisiei centrale de concurs.
(3) In urma susţinerii orale a proiectului de
management, membrii comisiei centrale de concurs stabilesc nota definitivă
pentru această probă de evaluare.
Art. 26. - (1) Interviul de selecţie are scopul de a
permite membrilor comisiei centrale de concurs să constate, analizând şi
rezultatele obţinute la probele de evaluare susţinute anterior, dacă
respectivul candidat îşi va putea îndeplini obligaţiile în noua funcţie şi dacă
este cel mai potrivit pentru acest post.
(2) Fiecare membru al comisiei
centrale de concurs, după finalizarea interviului, întocmeşte „Fişa interviului
de selecţie" (conform anexei).
(3) Nota finală, cu două
zecimale, este media notelor acordate de fiecare membru al comisiei centrale de
concurs în fişă.
Art. 27. - (1) Interviul de selecţie se desfăşoară pe
durata a maximum 15 minute, în plenul comisiei centrale
de concurs.
(2) In cadrul interviului de selecţie se pot adresa
candidatului următoarele categorii de întrebări:
a) întrebări deschise - cu
scopul de a atrage mai multe informaţii de la candidat, dezvoltând datele
furnizate prin curriculum vitae (de exemplu: Ce puteţi să spuneţi despre .............?);
b) întrebări închise - cu scopul de a clarifica unele
fapte, evenimente sau situaţii (de exemplu: Aţi condus un colectiv de
muncă/echipă vreodată ?);
c) întrebări ipotetice - cu scopul de a evalua răspunsurile
candidatului asupra unor anumite situaţii sau evenimente ipotetice (de exemplu:
In cazul în care sunteţi angajat, cum aţi proceda în administrarea
cheltuielilor legate de personal ?);
d) întrebări de probă - cu scopul de a clarifica unele
aspecte prezentate de candidat prin revenirea la
subiectul anterior (de exemplu: Am dori să revenim
la subiectul anterior. Spuneaţi că ..............).
(3) Nu se adresează
candidatului întrebări referitoare la opiniile sale politice, activitatea
sindicală, religie, etnie, sex, stare materială şi origine socială.
CAPITOLUL V
Dispoziţii finale
Art. 28. - (1) Media finală a fiecărui candidat se
calculează, cu două zecimale, ca medie aritmetică a notelor obţinute la
testul-grilă, proiectul de management şi interviul de selecţie.
(2) In baza mediilor finale ale
candidaţilor se întocmesc, pentru fiecare post scos la concurs, în ordine
descrescătoare, listele finale ale concursului de selecţie.
(3) La medii egale,
departajarea candidaţilor se face după media obţinută la testul-grilă, iar la
menţinerea egalităţii, după nota obţinută la interviul de selecţie.
Art. 29. - (1) Comunicarea rezultatelor finale se face
prin afişare la sediul Şcolii Naţionale de Sănătate Publică şi Management
Sanitar, în termen de 24 de ore de la finalizarea
concursului.
(2) Mediile finale obţinute de
candidaţi sunt valabile pentru stabilirea ordinii de clasificare numai la
postul pentru care aceştia au candidat.
(3) Candidaţii au dreptul să
conteste rezultatul final al concursului, cu excepţia interviului de selecţie,
în termen de 24 de ore de la data afişării. Contestaţia se soluţionează de
comisia de soluţionare a contestaţiilor, în termen de 48 de ore de la data
expirării termenului de depunere a acestora la secretariatul comisiei centrale
de concurs. Modul de soluţionare a contestaţiilor se afişează la sediul
comisiei centrale de concurs.
Art. 30. -(1) In termen de 48 de ore de la finalizarea
concursului şi rezolvarea contestaţiilor, preşedintele comisiei centrale de
concurs propune ministrului sănătăţii publice validarea concursului şi emiterea
ordinelor de încadrare pentru cei declaraţi „Admişi".
(2) Dosarele de înscriere, lucrările scrise ale
candidaţilor, precum şi toate documentele întocmite pentru organizarea şi
desfăşurarea concursului se păstrează în arhiva Ministerului Sănătăţii Publice
şi au regimul documentelor de personal şi învăţământ.
Art. 31. -Anexa face parte integrantă din prezentele
norme.
ANEXĂ la norme
ROMÂNIA
MINISTERUL SĂNĂTĂŢII PUBLICE
Comisia centrală de concurs
FIŞA INTERVIULUI DE SELECŢIE
Candidat..............................................................
Postul
solicitat.......................................................
Data
interviului.....................................................
Intervievator.........................................................
1. Aptitudini de comunicare
|
- Excelente (10-9,50)
- Foarte bune (9,49-9,00)
- Acceptabile (8,99-7,00)
- Minime (6,99-5,00)
- Insuficiente (4,99-1,00)
|
2. Aptitudini şi cunoştinţe manageriale
|
- Excelente, capabil să îşi asume postul
fără o pregătire prealabilă (10-9,50)
- Foarte bune, este necesară puţină pregătire (9,49-9,00)
- Bune, are cunoştinţe elementare, dar este capabil să înveţe
(8,99-7,00)
- Necesită multă pregătire (6,99-5,00)
- Nu are aptitudini manageriale (4,99-1,00)
|
3. Ambiţii profesionale
|
- Fixează obiective foarte ambiţioase (10-9,50)
- Scopuri de nivel înalt (9,49-9,00)
- Obiective de nivel mediu (8,99-7,00)
- Obiective limitate, nu este foarte ambiţios (6,99-5,00)
- Se bazează pe alţii prea des, obiective
minime (4,99-1,00)
|
4. Motivare
|
- Motivare excelentă, dorinţă puternică de a munci (10-9,50)
- Foarte interesat de post; pune multe întrebări (9,49-9,00)
- Dorinţă de a munci (8,99-7,00)
- Puţin interesat de post (6,99-5,00)
- Nu este interesat de post, impasibil (4,99-1,00)
|
5. Potrivire de post
|
- Excelent pentru acest post (10-9,50)
- Foarte bun pentru acest post (9,49-9,00)
- Satisfăcător pentru acest post (8,99-7,00)
- Incert pentru acest post (6,99-5,00)
- Nesatisfăcător pentru acest post
(4,99-1,00)
|
6. Autocontrol
|
- Are o excelentă abilitate de a se controla (10-9,50)
- Siguranţă de sine, încredere în
capacitatea sa de a rezolva problemele (9,49-9,00)
- Autocontrol mediu (8,99-7,00)
- Pare suprasolicitat, nervos (6,99-5,00)
- Greoi, pare preocupat, îngrijorat (4,99-1,00)
|
7. Impresie generală
|
- Excelentă (10-9,50)
- Foarte bună (9,49-9,00)
- Bună (8,99-7,00)
- Satisfăcătoare (6,99-5,00)
- Nesatisfăcătoare (4,99-1,00)
|
Solicitantul este un candidat *):
- FOARTE POTRIVIT (10-9,50)
- POTRIVIT (9,49-9,00)
- DESTUL DE POTRIVIT (8,99-7,00)
- POSIBIL, DAR PENTRU UN ALT POST (6,99-5,00)
- NEPOTRIVIT (4,99-1,00)
Evaluator,
..............................................................
(semnătura)
..............................................................
(data)
*) Se trece nota finală a interviului de selecţie,
calculată, cu două zecimale, ca medie aritmetică a notelor acordate la fiecare
dintre cei 7 indicatori evaluaţi.