Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 4843 din 1 august 2006

privind domeniile pentru studii universitare de doctorat, sistemul de criterii si metodologia de evaluare a institutiilor de invatamant superior pentru aprobarea organizarii studiilor universitare de doctorat

ACT EMIS DE: MINISTERUL EDUCATIEI SI CERCETARII

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 691 din 11 august 2006



In conformitate cu prevederile Legii nr. 288/2004 privind organizarea studiilor universitare, cu modificările şi completările ulterioare,

având în vedere prevederile Hotărârii Guvernului nr. 567/2005 privind organizarea şi desfăşurarea studiilor universitare de doctorat, cu modificările şi completările ulterioare,

în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 223/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei şi Cercetării,

ministrul educaţiei şi cercetării emite prezentul ordin.

Art. 1. - Se aprobă domeniile în care pot fi organizate studii universitare de doctorat şi corespondenţa acestora cu domeniile pentru studii universitare de licenţă, prevăzute în anexa nr. 1 care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - Se aprobă sistemul de criterii de evaluare la nivelul fiecărei instituţii de învăţământ superior, pentru fiecare domeniu de doctorat, pentru aprobarea organizării studiilor universitare de doctorat, prevăzut în anexa nr. 2 care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 3. - Se aprobă Metodologia de evaluare la nivelul fiecărei instituţii de învăţământ superior, pentru fiecare domeniu de doctorat, pentru aprobarea organizării studiilor niversitare de doctorat, prevăzută în anexa nr. 3 care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 4. - Pe data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă ordinele ministrului educaţiei naţionale nr. 4.890/1999 şi nr. 4.939/1999.

Art. 5. - Direcţia generală învăţământ superior, Consiliul Naţional de Atestare a Titlurilor, Diplomelor şi Certificatelor Universitare şi instituţiile de învăţământ superior vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Art. 6. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul educaţiei şi cercetării,

Mihail Hărdău

ANEXA Nr. 1*)

DOMENIILE

în care pot fi organizate studii universitare de doctorat şi corespondenţa acestora cu omeniile pentru studii universitare de licenţă

Nr. crt.

Domenii în care sunt organizate studii universitare de LICENŢĂ

Nr. crt.

Domenii în care pot fi organizate studii universitare de DOCTORAT

1

Matematică

1

Matematică

2

Fizică

2

Fizică

3

Chimie

3

Chimie

4

Informatică

4

Informatică

5

Biologie

5

Biologie

6

Geografie

6

Geografie

7

Geologie

7

Geologie

8

Ştiinţa mediului

8

Ştiinţa mediului

9

Filosofie

9

Filosofie

10

Limba şi literatura

10

Filologie

11

Limbi moderne aplicate

12

Istorie

11

Istorie

13

Studii culturale

12

Studii culturale

14

Teologie

13

Teologie

15

Drept

14

Drept

15

Ordine publică şi siguranţă naţională

16

Sociologie

16

Sociologie

17

Asistenţă socială

18

Ştiinţe politice

17

Ştiinţe politice

19

Relaţii internaţionale şi studii europene

18

Relaţii internaţionale şi studii europene

20

Ştiinţe administrative

19

Ştiinţe administrative

21

Ştiinţe ale comunicării

20

Ştiinţe ale comunicării

22

Ştiinţe ale educaţiei

21

Ştiinţe ale educaţiei

23

Psihologie

22

Psihologie

24

Economie

23

Economie

25

Administrarea afacerilor

24

Administrarea afacerilor

26

Finanţe

25

Finanţe

27

Contabilitate

26

Contabilitate

28

Cibernetică, Statistică şi Informatică economică

27

Cibernetică şi Statistică

28

Informatică economică

29

Economie şi afaceri internaţionale

29

Economie şi afaceri internaţionale

30

Management

30

Management

31

Marketing

31

Marketing

32

Teatru

32

Teatru

33

Coregrafie

33

Cinematografie şi media

34

Cinematografie şi media

34

Muzică

35

Muzică

35

Arte plastice şi decorative

36

Arte plastice şi decorative

36

Arhitectură

37

Arhitectură

37

Urbanism

38

Urbanism

38

Educaţie fizică şi sport

39

Educaţie fizică şi sport

39

Agronomie

40

Agronomie

40

Horticultura

41

Horticultura

41

Silvicultură

42

Silvicultură

42

Zootehnie

43

Zootehnie

43

Biotehnologii

44

Biotehnologii

*) Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil.

44

Medicină veterinară

45

Medicină veterinară

45

Calculatoare şi tehnologia informaţiei

46

Calculatoare şi tehnologia informaţiei

46

Inginerie geodezică

47

Inginerie geodezică

47

Inginerie aerospaţială

48

Inginerie aerospaţială

48

Inginerie chimică

49

Inginerie chimică

49

Inginerie civilă

50

Inginerie civilă

50

Inginerie de instalaţii

51

Inginerie genistică

52

Inginerie electrică

51

Inginerie electrică

53

Inginerie electronică şi telecomunicaţii

52

Inginerie electronică şi telecomunicaţii

54

Inginerie energetică

53

Inginerie energetică

55

Inginerie geologică

54

Inginerie geologică

56

Inginerie industrială

55

Inginerie industrială

57

Inginerie forestieră

56

Inginerie forestieră

58

Ingineria produselor alimentare

57

Ingineria produselor alimentare

59

Ingineria autovehiculelor

58

Ingineria autovehiculelor

60

Ingineria materialelor

59

Ingineria materialelor

61

Inginerie mecanică

60

Inginerie mecanică

62

Inginerie de armament, rachete şi muniţii

63

Ingineria mediului

61

Ingineria mediului

64

Inginerie navală şi navigaţie

62

Inginerie navală şi navigaţie

65

Ingineria sistemelor

63

Ingineria sistemelor

66

Inginerie şi management

64

Inginerie şi management

67

Ingineria transporturilor

65

Ingineria transporturilor

68

Mecatronică şi robotică

66

Mecatronică şi robotică

69

Mine, petrol şi gaze

67

Mine, petrol şi gaze

70

Ştiinţe inginereşti aplicate

68

Ştiinţe inginereşti aplicate

71

Ştiinţe militare şi informaţii

69

Ştiinţe militare şi informaţii

70

Securitate naţională

72

Sănătate

71

Medicină

72

Medicină dentară

73

Farmacie

ANEXA Nr. 2*)

SISTEMUL DE CRITERII

de evaluare la nivelul fiecărei instituţii de învăţământ superior, pentru fiecare domeniu de doctorat, pentru aprobarea organizării studiilor universitare de doctorat

Criteriul

Standardul

Standardul de referinţă

1

Capacitatea instituţională

1.1 Structura instituţională şi administrativă

1.1.1

Carta universitară să corespundă tuturor reglementărilor legale în vigoare.

1.1.2

Toate structurile instituţionale, administrative şi de management să fie organizate şi să funcţioneze potrivit legilor în vigoare.

1.1.3

Existenţa unor centre de cercetare acreditate în domeniul de doctorat solicitat.

1.1.4

Domeniul de doctorat pentru care se solicită calitatea de IOSUD să conţină cel puţin o specializare acreditată  potrivit  legii,  din  specializările  aferente

domeniului.

1.2 Activitatea

administrativă

si managerială

1.2.1

Existenţa planului strategic de dezvoltare a universităţii, având obiectivele îndeplinite în termenele fixate.

1.2.2

Activitatea administrativă să fie organizată potrivit legii, cu respectarea principiilor şi criteriilor de performanţă economico-financiarâ stabilite prin planul strategic.

1.2.3

Dovada existenţei resurselor financiare necesare pentru funcţionarea în cele mai bune condiţii a şcolii doctorale în universitatea respectivă.

1.3 Resursele umane

1.3.1

La domeniul pentru care se solicită calitatea de IOSUD, ponderea conferenţiarilor şi profesorilor trebuie trebuie să fie de cel puţin 50% din numărul total al posturilor.

1.3.2

La domeniul pentru care se solicită calitatea de IOSUD, ponderea profesorilor universitari titulari trebuie să fie de cel puţin 20% din numărul total al posturilor.

*) Anexa nr. 2 este reprodusă în facsimil.

1.4 Baza materială

1.4.1

Existenţa unei baze de documentare concretizată în lucrări de specialitate reprezentative în domeniu, manuale, cărţi, reviste naţionale şi internaţionale, alte publicaţii pentru domeniul de doctorat şi conectare electronica la bazele naţionale şi internaţionale de date.

1.4.2

Spaţiile destinate studiilor universitare avansate de doctorat trebuie să ofere condiţii la standardele rezultate din bunele practici europene privind condiţiile de studiu şi de cercetare ştiinţifică.

1.4.3

Existenţa unor laboratoare în domeniul de doctorat, cu acces facil, asistenţă tehnică, dotare cu aparatură şi produse soft, cu recunoaştere naţională şi internaţională, cu verificările metrologice în termen şi documentare completă privind modul de utilizare, modul de întreţinere şi modul de lucru pentru folosirea capacităţilor maxime de valorificare a posibilităţilor tehnice.

1.4.4

Pentru toate specializările din cadrul domeniului respectiv de doctorat să existe materiale didactice moderne.

1.4.5

Alte specificaţii.

1.5 Vizibilitatea la nivel naţional

1.5.1

Să existe un buletin ştiinţific sau o revistă, cotată CNCSIS, cu apariţie regulată, de cel puţin doi ani, care să conţină articole din domeniul respectiv de doctorat.

1.5.2

Instituţia să fie organizatoare de evenimente ştiinţifice la nivel naţional cu tematică din domeniul respectiv de doctorat.

1.5.3

Cadrele didactice titulare la disciplinele domeniului respectiv de doctorat să facă dovada unor participări în comitete ştiinţifice şi/sau de organizare a evenimentelor ştiinţifice la nivel naţional.

1.5.4

Apartenenţa unor cadre didactice titulare la disciplinele din domeniul respectiv de doctorat, la foruri ştiinţifice legal constituite, la nivel naţional.

1.5.5

Alte recunoaşteri naţionale.

1.6 Vizibilitatea la nivel internaţional

1.6.1

Participarea cu lucrări publicate, la evenimente ştiinţifice internaţionale organizate în ţară sau în străinătate.

1.6.2

Instituţia respectivă de învăţământ superior să fie organizatoare a cel puţin un eveniment ştiinţific internaţional/cu participare internaţională, în domeniul pentru care solicită calitatea de IOSUD.

1.6.3

Să existe legături de colaborare ştiinţifică cu alte universităţi din străinătate, pe linie instituţională sau personală dovedite prin lucrări ştiinţifice comune, prin schimburi de materiale ştiinţifice şi/sau studenţi.

1.6.4

Participarea cadrelor didactice titulare la disciplinele din cadrul domeniului respectiv de doctorat la activităţi de tip visiting profesor.

1.6.5

Alte recunoaşteri internaţionale.

1.7 Conţinutul programelor de studii universitare

1.7.1

Calitatea programelor de studii universitare, din cadrul domeniului respectiv de doctorat, să se bazeze pe conţinut, nivel ştiinţific şi actualitate.

1.7.2

Valorificarea cercetărilor ştiinţifice proprii, in cadrul programelor de studii universitare.

1.7.3

Alte recunoaşteri ale nivelului ştiinţific şi de conţinut.

1.8 Activitatea de cercetare ştiinţifică

1.8.1

In domeniul pentru care se solicită calitatea de IOSUD, să existe în ultimii 5 ani, cel puţin 5 proiecte de cercetare-dezvoltare-inovare obţinute prin competiţie, pe bază de contract/grant, în ţară sau în străinătate, la care directori de grant să fi fost profesori titulari pe posturi didactice aferente domeniului de doctorat.

1.8.2

Din cele 5 proiecte/granturi, cel puţin două să conţină colaborări internaţionale cu personalităţi sau instituţii de notorietate în domeniu.

1.8.3

Alte dovezi ale activităţii de cercetare ştiinţifică.

2

Eficacitatea educaţională

2.1 Promovabilitatea şi atractivitatea

2.1.1

Promovabilitatea în ultimele 3 promoţii la studiile de masterat din domeniul respectiv de doctorat să fie de minimum 75%.

2.1.2

Compatibilitatea internaţională a programelor de studii dezvoltate de universitate.

2.1.3

Alte dovezi.

3

Managementul

calităţii

3.1 Strategii şi proceduri pentru asigurarea calităţii

3.1.1

Existenţa unei strategii funcţionale şi a normelor metodologice pentru asigurarea internă a calităţii.

3.2 Concordanţa cu recomandările Asociaţiei Europene pentru Asigurarea

Calităţii în Invăţământul Superior (ENQA)

3.2.1

Dovada concordanţei cu recomandările ENQA

3.3 Proceduri de

iniţiere, monitorizare şi revizuire periodică a programelor şi activităţilor din universitate

3.3.1

Revizuirea periodică a programelor de studii şi a activităţilor este înscrisă în Carta universitară sau în alte Regulamente de organizare a ciclurilor de studii universitare.

3.4 Proceduri transparente de evaluare a rezultatelor învăţării

3.4.1

Examinarea studenţilor şi a cursanţilor este realizată pe baza unei metodologii şi a unei bibliografii anunţate public.

3.5 Proceduri de evaluare periodică a calităţii corpului

profesoral

şi/sau de cercetare

ştiinţifică.

3.5.1

Aplicarea unui sistem de evaluare periodică a cadrelor didactice şi de cercetare ştiinţifică.

3.6 Accesibilitatea resurselor adecvate de învăţare şi cercetare ştiinţifică

3.6.1

Acees on-line, al studenţilor şi cursanţilor la internet şi existenţa unor terminale de printare, copiere şi multiplicare a documentelor de învăţământ.

3.6.2

Acces facil la aparatura de laborator, la bazele de date, la metodica didactică pentru simulare şi investigare experimentală.

3.7 Baza de date

referitoare la asigurarea internă a calităţii în universitate

3.7.1

Existenţa unei baze de date periodic actualizate cu privire la asigurarea internă a calităţii.

3.8 Transparenţa informaţiilor de interes public

3.8.1

Existenţa paginii web cu informaţii de interes public. Oferta de studii a universităţii cuprinde cel puţin informaţiile referitoare la: durata studiilor, cerinţe specifice la admitere, cerinţe în timpul ciclului de studii, eventuale taxe de studii.

3.8.2

Alte dovezi ale transparenţei în activitatea universităţii.

ANEXA Nr. 3

METODOLOGIE

de evaluare la nivelul fiecărei instituţii de învăţământ superior, pentru fiecare domeniu de doctorat, pentru aprobarea organizării studiilor universitare de doctorat

A.  Cerinţe preliminare

1.  Instituţia de învăţământ superior care solicită calitatea de instituţie organizatoare de studii universitare de doctorat (IOSUD) în unul sau mai multe domenii de doctorat trebuie să fie o instituţie de învăţământ superior acreditată, conform legislaţiei în vigoare.

2.  Instituţia de învăţământ superior care solicită calitatea de IOSUD în unul sau mai multe domenii de doctorat trebuie să dispună, în condiţiile legii, cel puţin de un program de studii universitare de masterat, cu 3 serii de absolvenţi, în domeniul în care a solicitat aprobarea pentru organizarea studiilor universitare de doctorat.

3.  Organizarea studiilor universitare de doctorat se poate solicita exclusiv în domeniile reglementate prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetării.

4.   Dosarul de obţinere a calităţii de IOSUD trebuie constituit şi transmis la Direcţia generală învăţământ superior din cadrul Ministerului Educaţiei şi Cercetării în conformitate cu prevederile prezentei metodologii.

5.   Toate cheltuielile legate de realizarea documentelor necesare, cheltuielile de transport şi delegare a membrilor comisiei de experţi se suportă de către instituţia de învăţământ superior interesată.

6.  Indeplinirea în totalitate a fiecărei cerinţe preliminare reprezintă condiţia obligatorie de acceptare a dosarului în vederea declanşării procedurii de evaluare în vederea obţinerii calităţii de IOSUD.

B.  Constituirea dosarului de autoevaluare

1.   Instituţia care solicită obţinerea calităţii de IOSUD va depune la Registratura Ministerului Educaţiei şi Cercetării un raport propriu de autoevaluare privind organizarea studiilor universitare de doctorat în unul dintre domeniile de doctorat existente potrivit legii, care va cuprinde în mod obligatoriu următoarele:

a)  un exemplar al Cartei universitare;

b)  componenţa senatului;

c)   hotărârea senatului universitar privind solicitarea de obţinere a calităţii de IOSUD pentru domeniul respectiv;

d)   prezentarea domeniului de doctorat pentru care se solicită calitatea de IOSUD sub aspectul îndeplinirii sistemului de criterii stabilit în anexa nr. 2 la ordin;

e)   planurile de învăţământ şi programele analitice aferente studiilor universitare avansate din domeniul pentru care se solicită calitatea de IOSUD;

f)   proiect de regulament privind organizarea studiilor universitare de doctorat în domeniul respectiv;

g)  curriculum vitae pentru fiecare persoană care urmează să participe la desfăşurarea studiilor universitare de doctorat în domeniul pentru care se solicită calitatea de IOSUD.

2.  Direcţia generală învăţământ superior va declanşa, în termen de 15 zile lucrătoare, procedurile de soluţionare, potrivit ordinului.

C. Metodologia de evaluare

1.   In termen de 45 de zile lucrătoare, comisia de specialitate a Consiliului Naţional de Atestare a Titlurilor, Diplomelor şi Certificatelor Universitare (CNATDCU), corespunzătoare domeniului pentru care se solicită calitatea de IOSUD, se va deplasa la universitatea respectivă pentru a face o verificare a raportului de autoevaluare.

2.  Comisia va elabora propriul raport de evaluare care, împreună cu cel de autoevaluare, va fi înaintat CNATDCU.

3.   Verificarea îndeplinirii sistemului de criterii se poate face de membrii comisiei reprezentând majoritatea simplă a acestora.

4.  Vizita în universitate se face o singură dată, timp de cel mult două zile, pentru fiecare domeniu pentru care se solicită calitatea de IOSUD.

5.  Universitatea va pune la dispoziţia membrilor comisiei de evaluare toate informaţiile şi documentele solicitate, necesare pentru elaborarea raportului acesteia.

6.   Punctele de vedere ale tuturor membrilor comisiei care a făcut evaluarea vor fi prezentate în raportul de evaluare.

7.   Raportul final, semnat de către toţi membrii comisiei, se întocmeşte în termen de cel mult 5 zile lucrătoare de la finalizarea vizitei şi se predă prin registratură Direcţiei generale învăţământ superior.

8.  Hotărârile se adoptă prin vot în plenul comisiei.

9.   Durata procesului de evaluare, inclusiv elaborarea ordinului ministrului educaţiei şi cercetării privind acordarea sau neacordarea calităţii de IOSUD, este de maximum 90 de zile lucrătoare.

10.   Contestaţiile cu privire la decizia de acordare/ neacordare a calităţii de IOSUD universităţii respective se pot depune la Registratura Ministerului Educaţiei şi Cercetării în termen de maximum 10 zile de la publicarea ordinului.

11.   Pentru soluţionarea contestaţiilor, prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetării, se constituie o comisie specială care va analiza aspectele semnalate şi va întocmi un raport ministrului educaţiei şi cercetării, folosindu-se sistemul de criterii prevăzut în anexa nr. 2 la ordin şi prezenta metodologie.

12.  Solicitarea de acordare a calităţii de IOSUD, pentru un domeniu de doctorat la care hotărârea definitivă a fost de neacordare, poate fi reluată după cel puţin 2 ani de la data adoptării acesteia.

13.  In interpretarea standardelor de referinţă se pot face echivalări de către comisie, atunci când se consideră necesar, bazate pe criterii de valoare ştiinţifică şi vizibilitate internaţională, care vor fi folosite pentru adoptarea deciziei.

14.  Activitatea IOSUD într-un nou domeniu de doctorat începe odată cu anul universitar următor emiterii ordinului ministrului educaţiei şi cercetării prin care se acordă această calitate.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 4843/2006

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 4843 din 2006
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 4843/2006
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu