ORDIN Nr. 1031
din 15 iulie 2010
privind aprobarea modelului
Contractului pentru desfasurarea activitatilor prevazute în programele
nationale de sanatate de evaluare, profilactice si cu scop curativ finantate
din bugetul Ministerului Sanatatii, din fonduri de la bugetul de stat si din
venituri proprii, derulate de catre spitalele publice din reteaua autoritatilor
administratiei publice locale
ACT EMIS DE:
MINISTERUL SANATATII
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 503 din 20 iulie 2010
Văzând Referatul comun de aprobare al Direcţiei
generale economice şi al Direcţiei asistenţă medicală nr. Cs.A. 7.743/2010,
având în vedere prevederile art. 1901 lit.
a) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările
şi completările ulterioare,
în temeiul art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului
nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, cu
completările ulterioare,
ministrul sănătăţii emite
următorul ordin:
Art. 1. - (1) Se aprobă modelul Contractului pentru
desfăşurarea activităţilor prevăzute în programele naţionale de sănătate de
evaluare, profilactice şi cu scop curativ finanţate din bugetul Ministerului
Sănătăţii, din fonduri de la bugetul de stat şi din venituri proprii, derulate
de către spitalele publice din reţeaua autorităţilor administraţiei publice
locale, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
(2) Utilizarea modelului contractului prevăzut la alin.
(1) este obligatorie.
(3) Părţile contractante pot prevedea pe lângă clauzele
obligatorii prevăzute în anexă şi clauze suplimentare, negociate conform şi în
limita prevederilor legale în vigoare.
Art. 2. - In vederea încheierii Contractului pentru
desfăşurarea activităţilor prevăzute în programele naţionale de sănătate de
evaluare, profilactice şi cu scop curativ finanţate din bugetul Ministerului
Sănătăţii, din fonduri de la bugetul de stat şi din venituri proprii, derulate
de către spitalele publice din reţeaua autorităţilor administraţiei publice
locale, unitatea sanitară prevăzută în Normele tehnice de realizare a
programelor naţionale de sănătate în anul 2010, aprobate prin Ordinul
ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de
Sănătate nr. 264/407/2010, cu modificările şi completările ulterioare,
adresează direcţiei de sănătate publică o solicitare scrisă, în termen de
maximum 3 zile de la data intrării în vigoare a dispoziţiilor prezentului
ordin.
Art. 3. - Reprezentanţii legali ai unităţilor sanitare
răspund de exactitatea şi realitatea datelor raportate prin certificarea prin
semnătură a documentelor justificative care stau la baza asigurării sumelor
prevăzute în contractele încheiate cu direcţiile de sănătate publică.
Art. 4. - Direcţiile de sănătate publică judeţene şi a
municipiului Bucureşti, precum şi spitalele publice din reţeaua autorităţilor
administraţiei publice locale duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 5. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul sănătăţii,
Cseke Attila
ANEXĂ
CONTRACT
pentru desfăşurarea activităţilor prevăzute în
programele naţionale de sănătate de evaluare, profilactice şi cu scop curativ,
finanţate din bugetul Ministerului Sănătăţii, din fonduri de la bugetul de stat
şi din venituri proprii, derulate de către spitalele publice din reţeaua
autorităţilor administraţiei publice locale
nr.................din.....................
- model -
I. Părţile contractante
1. Direcţia de Sănătate Publică a Judeţului
................................../ Municipiului Bucureşti, cu sediul în
municipiul/oraşul.................................., str..................
nr....... judeţul/sectorul..............., telefon/fax........................,
reprezentată prin director
executiv.....................................................................,
şi
2. Unitatea
sanitară.............................................., cu sediul
în................................,
str.....................................nr.............., telefon
....................., fax......................, reprezentată
prin................., având Actul de înfiinţare/organizare nr...........................,
Autorizaţia sanitară de funcţionare nr..................., Dovada de evaluare
nr............, codul fiscal....................şi contul
nr...................... deschis la Trezoreria Statului sau contul
nr...........................deschis la Banca.................., Dovada
asigurării de răspundere civilă în domeniul medical, atât pentru furnizor, cât
şi pentru personalul medico-sanitar angajat, valabilă pe toată durata
contractului de furnizare servicii medicale spitaliceşti încheiat cu Casa de
Asigurări de Sănătate a Judeţului.........................../Municipiului
Bucureşti nr.............................
II. Obiectul contractului
Art. 1. - Obiectul prezentului contract îl constituie
desfăşurarea activităţilor prevăzute în programele naţionale de sănătate de
evaluare, profilactice şi cu scop curativ, finanţate din bugetul Ministerului
Sănătăţii, din fonduri de la bugetul de stat şi din venituri proprii, după cum
urmează: (Se specifică fiecare program/subprogram pentru care se încheie contractul.)
,,,,,,,,,,,.....................................................................,
în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 261/2010 privind
aprobarea programelor naţionale de sănătate în anul 2010 şi Ordinului
ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de
Sănătate nr. 264/407/2010 pentru aprobarea Normelor tehnice de realizare a
programelor naţionale de sănătate în anul 2010, cu modificările şi completările
ulterioare.
III. Durata contractului
Art. 2. - Prezentul contract este valabil de la data
încheierii lui până la data de 31 decembrie 2010.
Art. 3. - Durata prezentului contract se poate
prelungi, cu acordul părţilor, în situaţia prelungirii duratei de
aplicabilitate a Hotărârii Guvernului nr. 261/2010.
IV. Obligaţiile părţilor
Art. 4. - (1) Direcţia de sănătate publică judeţeană/a
municipiului Bucureşti are următoarele obligaţii:
1. să asigure analiza şi monitorizarea modului de
derulare a programelor/subprogramelor naţionale de sănătate la nivelul unităţii
sanitare prin indicatorii fizici şi de eficienţă realizaţi şi transmişi de
aceasta;
2. să asigure fondurile necesare pentru derularea
programelor/subprogramelor naţionale de sănătate în cadrul bugetului aprobat cu
această destinaţie, decontând lunar, în limita prezentului contract,
contravaloarea bunurilor şi serviciilor acordate în cadrul
programului/subprogramului, pe baza facturilor transmise de unitatea sanitară
şi a documentelor justificative, conform prevederilor legale în vigoare;
3. să deconteze lunar, pe baza cererii justificative a
unităţii sanitare, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 1, care face parte
integrantă din prezentul contract, însoţită de documentele justificative, în
termen de maximum 30 de zile lucrătoare de la data depunerii documentelor
justificative, în limita sumei prevăzute în prezentul contract, contravaloarea
facturii, prezentată în copie, pentru bunurile şi serviciile acordate în cadrul
programelor/subprogramelor naţionale de sănătate, ţinând seama şi de următoarele
criterii:
a) gradul de utilizare a fondurilor puse la dispoziţie
anterior;
b) disponibilul din cont rămas neutilizat;
c) indicatorii fizici realizaţi în perioada anterioară;
d) bugetul aprobat cu această destinaţie;
e) raportarea, în conformitate cu prevederile legale în
vigoare, a datelor în registrul bolnavilor specific programului derulat, acolo
unde aceasta există;
4. să gestioneze eficient mijloacele materiale şi
băneşti;
5. să organizeze evidenţa contabilă a cheltuielilor pe
fiecare program/subprogram, pe surse de finanţare şi pe subdiviziunile
clasificaţiei bugetare, atât în prevederi, cât şi în execuţie;
6. să organizeze evidenţa nominală a beneficiarilor
programului/subprogramului, pe baza codului numeric personal;
7. să monitorizeze realizarea activităţilor cuprinse în
programele naţionale de sănătate, urmărind cel puţin următoarele:
a) modul de realizare şi de raportare a indicatorilor
prevăzuţi în prezentul contract;
b) încadrarea în bugetul aprobat;
c) respectarea destinaţiilor stabilite pentru fondurile
alocate unităţilor sanitare/instituţiilor care derulează programe naţionale de
sănătate;
d) urmărirea respectării de către persoanele implicate
a responsabilităţilor stabilite prin prezentul contract referitoare la derularea
programelor naţionale de sănătate;
e) identificarea unor posibile disfuncţionalităţi în
derularea programelor naţionale de sănătate;
8. să analizeze indicatorii prezentaţi în decontul
înaintat de unitatea sanitară, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 2,
care face parte integrantă din prezentul contract, precum şi gradul de
utilizare a fondurilor puse la dispoziţie anterior;
9. să evalueze trimestrial indicatorii specifici şi, în
funcţie de realizarea obiectivelor şi activităţilor propuse în cadrul
programelor/subprogramelor naţionale de sănătate, să stabilească modul de
alocare a resurselor rămase neutilizate;
10. să urmărească şi să controleze modul de utilizare a
fondurilor alocate pentru derularea programelor/subprogramelor naţionale de
sănătate;
11. să controleze trimestrial modul de utilizare a
fondurilor alocate şi să analizeze indicatorii prezentaţi;
12. să organizeze, prin directorul executiv adjunct
financiar contabil, evidenţele contabile, evidenţele tehnico-operative ale
unităţii sanitare, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
13. să respecte prevederile legale referitoare la
protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi
libera circulaţie a acestor date.
(2) Obligaţiile direcţiilor de sănătate publică
judeţene/a municipiului Bucureşti prevăzute la alin. (1) se realizează prin
structurile organizatorice ale acestora, stabilite potrivit legii.
Art. 5. - (1) Unitatea sanitară are următoarele
obligaţii:
1. să asigure buna desfăşurare a activităţilor
prevăzute în cadrul programelor/subprogramelor naţionale de sănătate, în
concordanţă cu actele normative în vigoare;
2. să se asigure că serviciile medicale furnizate în
baza prezentului contract se încadrează din punctul de vedere al calităţii în
normele privind calitatea asistenţei medicale, elaborate în condiţiile legii;
3. să asigure tratamentul adecvat şi prescrierea
medicamentelor conform reglementărilor în vigoare;
4. să utilizeze fondurile primite pentru fiecare
program/subprogram de sănătate, potrivit destinaţiei acestora;
5. să dispună măsuri pentru gestionarea eficientă a
mijloacelor materiale şi băneşti;
6. să organizeze şi să conducă, prin directorul
financiar contabil, evidenţele tehnico-operative, precum şi evidenţele
contabile ale cheltuielilor pentru fiecare program/subprogram şi pe paragrafele
şi subdiviziunile clasificaţiei bugetare, atât pentru bugetul aprobat, cât şi
în execuţie;
7. să efectueze, în condiţiile legii, achiziţia
bunurilor şi serviciilor necesare pentru realizarea obiectivelor şi
activităţilor cuprinse în programele naţionale de sănătate;
8. să organizeze evidenţa beneficiarilor
programelor/subprogramelor naţionale de sănătate prin înregistrarea la nivel de
pacient, în format electronic, a următorului set minim de date: codul numeric
personal, diagnosticul specific concordant cu programul, medicul curant (cod
parafă), bunurile şi serviciile acordate, cantitatea şi valoarea de decontat,
conform schemei terapeutice prescrise, cu respectarea protocoalelor;
9. să raporteze direcţiei de sănătate publică
judeţene/a municipiului Bucureşti, în primele 5 zile lucrătoare ale lunii
următoare încheierii perioadei pentru care se face raportarea, evidenţa
nominală şi în baza codurilor numerice personale pentru beneficiarii
programelor/subprogramelor naţionale de sănătate;
10. să transmită direcţiei de sănătate publică, atât în
format electronic, cât şi pe suport hârtie, raportările lunare, trimestriale
(cumulat de la începutul anului) şi anuale privind sumele utilizate pe fiecare
program, precum şi indicatorii realizaţi, răspunzând de exactitatea şi
realitatea atât a datelor raportate pentru justificarea plăţii contravalorii
facturii pentru bunurile şi serviciile acordate în cadrul
programului/subprogramului naţional de sănătate în luna precedentă, cât şi a
indicatorilor raportaţi;
11. să cuprindă sumele contractate pentru programele
naţionale de sănătate în bugetul de venituri şi cheltuieli şi să le aprobe
odată cu acesta, în condiţiile legii;
12. să transmită direcţiei de sănătate publică
judeţene/a municipiului Bucureşti orice alte date referitoare la
programele/subprogramele naţionale de sănătate pe care le derulează şi să
răspundă de exactitatea şi realitatea datelor raportate;
13. să transmită trimestrial, până la data de 10 a
lunii următoare încheierii trimestrului, direcţiei de sănătate publică
judeţene/a municipiului Bucureşti raportul de activitate întocmit de
coordonatorul programului/subprogramului naţional de sănătate din cadrul
unităţii sanitare, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
14. să înregistreze, să stocheze, să prelucreze şi să
transmită informaţiile legate de programele/subprogramele naţionale de sănătate
pe care le derulează, conform prevederilor legale în vigoare;
15. să respecte prevederile legale referitoare la
protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi
libera circulaţie a acestor date;
16. să deţină autorizaţie pentru prelucrarea datelor cu
caracter personal privind starea de sănătate, emisă, în condiţiile legii, de
Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter
Personal;
17. să dispună măsurile necesare în vederea asigurării
realizării obiectivelor programului;
18. să raporteze corect şi la timp datele către
direcţia de sănătate publică judeţeană/a municipiului Bucureşti;
19. să transmită direcţiei de sănătate publică
judeţene/a municipiului Bucureşti raportări lunare, trimestriale (cumulat de la
începutul anului) şi anuale, în primele 5 zile lucrătoare ale lunii următoare
încheierii perioadei pentru care se face raportarea, cuprinzând indicatorii
fizici şi de eficienţă, precum şi valoarea bunurilor şi serviciilor acordate în
cadrul programelor/subprogramelor naţionale de sănătate în perioada pentru care
se face raportarea.
(2) Obligaţiile unităţilor sanitare prevăzute la alin.
(1) se realizează prin structurile organizatorice ale acestora, precum şi prin
personalul implicat în realizarea activităţii programelor naţionale de
sănătate, în limitele competenţelor, potrivit legii.
V. Valoarea contractului
Art. 6. -Valoarea contractului (se detaliază fiecare
program/subprogram) este:
1...................................lei;
2...................................lei;
3...................................lei;
4...................................lei.
VI. Decontarea contravalorii bunurilor şi
serviciilor acordate pentru desfăşurarea activităţilor prevăzute în programele
naţionale de sănătate.
Art. 7. - (1) Decontarea contravalorii bunurilor şi
serviciilor acordate pentru desfăşurarea activităţilor prevăzute în programele
naţionale de sănătate se realizează în termen de maximum 90 de zile de la data
documentelor justificative, în limita sumelor disponibile cu această
destinaţie.
(2) Unitatea sanitară prezintă în primele 5 zile
lucrătoare ale lunii curente următoarele documente:
a) decontul pentru luna precedentă, întocmit conform
modelului prevăzut în anexa nr. 2;
b) copii ale ordinelor de plată (cu viza trezoreriei)
cu care s-a efectuat plata contravalorii facturii pentru bunurile şi serviciile
acordate în luna precedentă;
c) cererea justificativă, întocmită conform anexei nr.
1;
d) copiile facturilor reprezentând contravaloarea
bunurilor şi serviciilor acordate în perioada pentru care se face raportarea.
(3) Cheltuielile angajate în cadrul prevederilor
bugetare aprobate şi rămase neplătite până la data încheierii prezentului
contract vor fi plătite în condiţiile prevăzute la alin. (1).
Art. 8. - Direcţia de sănătate judeţeană/a municipiului
Bucureşti analizează indicatorii prezentaţi din decont, precum şi gradul şi
modul de utilizare a fondurilor puse la dispoziţie anterior şi decontează, în
limita sumei prevăzute în prezentul contract, în termenul şi condiţiile
prevăzute la art. 7 alin. (1), sumele facturate de unitatea sanitară, pentru bunurile
şi/sau serviciile acordate, pentru luna precedentă.
VII. Răspunderea contractuală
Art. 9. - (1) Managerul, inclusiv managerul interimar,
răspunde de îndeplinirea obligaţiilor contractuale ale unităţii sanitare, aşa
cum sunt prevăzute la art. 5.
(2) Personalul implicat în realizarea activităţilor
prevăzute în programele naţionale de sănătate are următoarele obligaţii
contractuale:
1. medicul coordonator al fiecărui program/subprogram,
după caz:
a) răspunde de utilizarea fondurilor primite pentru
derularea programelor/subprogramelor naţionale de sănătate, potrivit
destinaţiei stabilite pentru acestea;
b) răspunde de organizarea evidenţei beneficiarilor
programelor/subprogramelor naţionale de sănătate, pe baza setului minim de
date: codul numeric personal, diagnosticul specific concordant cu programul,
medicul curant (cod parafă), bunurile şi serviciile acordate, cantitatea şi
valoarea de decontat, conform schemei terapeutice prescrise, cu respectarea protocoalelor;
c) dispune măsurile necesare aplicării metodologiei de
program/subprogram, în vederea asigurării îndeplinirii obiectivelor prevăzute
în acesta;
d) răspunde de desfăşurarea activităţilor prevăzute în
cadrul programelor/subprogramelor naţionale de sănătate, în conformitate cu
prevederile în vigoare;
e) răspunde de analiza, centralizarea şi raportarea la
timp a datelor cu caracter medical către direcţia de sănătate publică
judeţeană/a municipiului Bucureşti, precum şi de realitatea şi exactitatea acestora;
f) se asigură că serviciile medicale furnizate în baza
prezentului contract se încadrează din punct de vedere al calităţii în normele
privind calitatea serviciilor medicale, elaborate în condiţiile legii;
g) răspunde de respectarea prevederilor legale
referitoare la prescrierea medicamentelor şi la modul de acordare a
tratamentului, în cadrul programelor naţionale de sănătate;
2. contabilul-şef al unităţii sanitare:
a) răspunde de modul de organizare a evidenţei
tehnico-operative;
b) răspunde de utilizarea sumelor alocate potrivit
destinaţiilor aprobate, cu respectarea normelor legale în vigoare;
c) răspunde de exactitatea şi realitatea datelor
raportate, la termenele stabilite;
d) asigură decontarea contravalorii bunurilor şi
serviciilor acordate în cadrul programelor naţionale de sănătate, la termenul
şi în condiţiile stabilite la art. 7 alin. (1);
e) verifică documentele justificative prevăzute la art.
7 alin. (2) prezentate de unitatea sanitară în vederea decontării;
f) organizează şi conduce evidenţa contabilă a
cheltuielilor pentru fiecare program/subprogram şi pe paragrafele şi
subdiviziunile clasificaţiei bugetare, atât în cadrul bugetului aprobat, cât şi
în execuţia acestuia;
g) răspunde de analiza, centralizarea şi raportarea la
timp a datelor cu caracter financiar către direcţia de sănătate publică
judeţeană/a municipiului Bucureşti, în conformitate cu prevederile legale în
vigoare;
h) are obligaţia să cuprindă sumele contractate pentru
programele naţionale de sănătate în bugetul de venituri şi cheltuieli, pe care
îl supune aprobării, în condiţiile legii.
Art. 10. - Direcţia de sănătate publică judeţeană/a
municipiului Bucureşti controlează trimestrial modul de utilizare a fondurilor
alocate şi analizează indicatorii prezentaţi.
Art. 11. - Controlul prevăzut la art. 10 efectuat de
direcţia de sănătate publică judeţeană/a municipiului Bucureşti va urmări, în
principal, următoarele:
a) respectarea reglementărilor legale în vigoare;
b) existenţa unor disfuncţionalităţi în derularea
programului/subprogramului;
c) încadrarea în sumele contractate pe
programe/subprograme;
d) dacă fondurile alocate au fost utilizate potrivit
destinaţiilor stabilite;
e) dacă au fost realizate obiectivele
programului/subprogramului respectiv;
f) respectarea de către persoanele implicate a
responsabilităţilor stabilite;
g) realitatea şi exactitatea datelor înregistrate şi
raportate;
h) stocurile de medicamente şi/sau materiale sanitare
specifice comparativ cu consumul mediu lunar.
Art. 12. - Neprezentarea de către unitatea sanitară a
documentelor prevăzute la anexa nr. 2 atrage amânarea decontării până la
următoarea perioadă de raportare, cu respectarea prevederilor legale în
vigoare.
Art. 13. - (1) In cazul în care direcţia de sănătate
publică constată nerespectarea unei/unor obligaţii asumate de către unitatea
sanitară de natură a prejudicia grav derularea contractului, poate solicita
încetarea acestuia.
(2) Prevederile alin. (1) nu sunt de natură a înlătura
obligaţiile anterioare deja scadente şi neonorate ale părţilor.
VIII. Soluţionarea litigiilor
Art. 14. - Litigiile apărute pe perioada derulării
contractului se soluţionează de părţi pe cale amiabilă. In situaţia în care
părţile nu ajung la o înţelegere, acestea se pot adresa instanţelor judecătoreşti
competente.
IX. Clauze speciale
Art. 15. - Se pot încheia acte adiţionale la prezentul
contract în situaţia în care, prin actele normative în materie care intră în
vigoare ulterior datei la care s-a încheiat prezentul contract, au fost
aprobate modificări în volumul şi în structura programelor/subprogramelor, pe
parcursul derulării acestuia.
Art. 16. - Dacă o clauză a acestui contract este
declarată nulă, celelalte prevederi ale contractului nu vor fi afectate de
această nulitate. Părţile convin ca orice clauză declarată nulă să fie
înlocuită printr-o altă clauză care să corespundă cât mai bine cu putinţă
spiritului contractului, în conformitate cu prevederile legale. Dacă pe durata
derulării prezentului contract expiră termenul de valabilitate a autorizaţiei
sanitare, toate celelalte prevederi ale contractului nu vor fi afectate de
nulitate, cu condiţia reînnoirii autorizaţiei sanitare pentru toată durata de
valabilitate a contractului.
X. Forţa majoră
Art. 17. - Orice împrejurare de fapt independentă de voinţa
părţilor, intervenită după data semnării prezentului contract şi care împiedică
executarea acestuia, este considerată forţă majoră şi exonerează de răspundere
partea care o invocă. Sunt considerate forţă majoră, în sensul prezentei
clauze, împrejurări ca: război, revoluţie, cutremur, mari inundaţii, embargo.
Art. 18. - Partea care invocă forţa majoră trebuie să
anunţe cealaltă parte în termen de 5 zile de la data apariţiei respectivului
caz de forţă majoră şi, de asemenea, de la încetarea acestui caz.
Art. 19. - Dacă nu se procedează la anunţarea în
termenele prevăzute mai sus a începerii şi încetării cazului de forţă majoră,
partea care îl invocă suportă toate daunele provocate celeilalte părţi prin
neanunţarea la termen.
Art. 20. -In cazul în care împrejurările care obligă la
suspendarea executării prezentului contract se prelungesc pe o perioadă mai
mare de 6 luni, fiecare parte poate cere rezoluţiunea contractului.
XI. Dispoziţii finale
Art. 21. - Orice modificare poate fi făcută numai cu
acordul scris al ambelor părţi, prin act adiţional.
Art. 22. -In condiţiile apariţiei unor noi acte
normative în materie, care intră în vigoare pe durata derulării prezentului
contract, clauzele contrare se vor modifica şi se vor completa în mod
corespunzător, prin act adiţional semnat de ambele părţi.
Art. 23. - Rezilierea contractului înainte de expirarea
valabilităţii acestuia poate fi făcută numai cu acordul părţilor.
Prezentul contract s-a încheiat
astăzi,................, în două exemplare, câte unul pentru fiecare parte, şi
se completează conform normelor legale în vigoare.
Direcţia de Sănătate Publică a Judeţului.........../
Municipiului Bucureşti
Director executiv,
............................................................
Director adjunct executiv economic,
............................................................
Avizat
Biroul/Compartimentul juridic,
............................................................
Unitatea sanitară
............................................................
Manager,
............................................................
Director financiar-contabil,
............................................................
Director medical,
............................................................
Avizat
Biroul/Compartimentul juridic
............................................................
ANEXA Nr. 1 la contract
Unitatea sanitară
Spitalul.................
Nr...........din.........................
Direcţia de Sănătate Publică a Judeţului
........................../
Municipiului Bucureşti
Nr................din................
Către
Direcţia de Sănătate Publică a
Judeţului......../Municipiului Bucureşti
CERERE JUSTIFICATIVĂ
în vederea decontării bunurilor şi serviciilor
acordate în luna..............2010 în cadrul programului/subprogramului
naţional de sănătate
......................................................
1. Sold iniţial
=................................................mii lei
2. Suma decontată de Direcţia de Sănătate Publică a
Judeţului................../Municipiului Bucureşti în luna precedentă
=.......................................mii lei
3. Suma achitată de spital furnizorilor pentru bunurile
şi serviciile acordate în cadrul programului/subprogramului în luna precedentă
=......................mii lei
4. Gradul de utilizare a sumelor decontate în
cadrul programului/subprogramului în luna precedentă = rând 3 *
100 = .................%
rând
1 + rând 2
5. Suma rămasă neutilizată la finele lunii precedente
(1 +2-3) =..........mii lei
6. Suma necesară a fi decontată în luna în curs
=................mii lei
Manager,
............................................................
Director financiar-contabil,
............................................................
NOTĂ:
a) Cererea justificativă întocmită de spital pentru
luna curentă va fi însoţită de copia facturii emise de furnizor pentru bunurile
şi serviciile achiziţionate în cadrul programului/subprogramului în luna
precedentă.
b) Cererea justificativă se va întocmi distinct, pentru
fiecare program/subprogram naţional de sănătate, în două exemplare, din care un
exemplar se va depune la Direcţia de Sănătate Publică a
Judeţului......../Municipiului Bucureşti în primele 5 zile ale lunii în curs
pentru luna precedentă.
ANEXA Nr. 2 la contract
Unitatea sanitară
Spitalul................
Nr.......din................
Direcţia de Sănătate Publică a Judeţului
........................../
Municipiului Bucureşti
Nr..........din.................
Către
Direcţia de Sănătate Publică a
Judeţului......../Municipiului Bucureşti
DECONT
privind utilizarea sumelor alocate de Direcţia de
Sănătate Publică a Judeţului...../Municipiului Bucureşti în
luna.................2010 pentru programul/subprogramul naţional de sănătate
.......................................
1. Număr de indicatori fizici realizaţi*:................................
2. Costul mediu/indicator fizic
realizat**:...........................lei
3. Sumele achitate furnizorilor de medicamente si/sau
materiale sanitare specifice aprovizionate în luna...........
2010:........................lei
4. Nr./data si suma achitată conform ordinelor de
plată: 4.1...........................lei
4.2......................................lei
4.3......................................lei
Răspundem de realitatea şi exactitatea datelor.
Manager,
............................................................
Director financiar-contabil,
............................................................
NOTĂ:
a) Decontul lunar va fi însoţit de copia ordinelor de
plată (cu viza trezoreriei) enumerate la pct. 4 şi de copia facturilor pentru
medicamentele şi/sau materialele sanitare specifice, aprovizionate de spital,
care au făcut obiectul plăţilor în luna pentru care se întocmeşte raportarea.
b) Decontul lunar se întocmeşte distinct pentru fiecare
program/subprogram naţional de sănătate prevăzut în contract.
c) Decontul lunar se întocmeşte în două exemplare, din
care un exemplar se depune la Direcţia de Sănătate Publică a
Judeţului........../Municipiului Bucureşti în primele 5 zile lucrătoare ale
lunii curente pentru luna precedentă.
d) * Se vor menţiona distinct indicatorii fizici
realizaţi prevăzuţi în Ordinul ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei
Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 264/407/2010 pentru aprobarea Normelor
tehnice de realizare a programelor naţionale de sănătate în anul 2010, cu
modificările şi completările ulterioare.
e) ** Costul mediu/indicator fizic se calculează ca
raport între cheltuielile efective şi indicatorii fizici realizaţi; în cazul în
care au fost finanţate şi alte acţiuni pentru care nu au fost stabiliţi
indicatori fizici, acestea vor fi evidenţiate distinct, indicându-se cheltuiala
pe fiecare acţiune.