Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.35 din 05.06.2013

pentru aprobarea procedurilor privind soluţionarea/medierea neînţelegerilor apărute la încheierea contractelor în domeniul energiei
ACT EMIS DE: Autoritatea Nationala de Reglementare in Domeniul Energiei
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 358 din 17 iunie 2013



SmartCity1

În temeiul dispoziţiilor art. 9 alin. (1) lit. k) şi art. 10 alin. (1) lit. ş) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 33/2007 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 160/2012,preşedintele Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei emite următorul ordin: Articolul 1(1) Se aprobă Procedura privind soluţionarea neînţelegerilor apărute la încheierea contractelor în domeniul energiei electrice şi termice produse în cogenerare de înaltă eficienţă, prevăzută în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentul ordin.(2) Se aprobă Procedura privind medierea neînţelegerilor apărute la încheierea contractelor în domeniul gazelor naturale, prevăzută în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 2Participanţii la piaţa de energie electrică şi termică produsă în cogenerare, precum şi la piaţa de gaze naturale vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Articolul 3Direcţiile de specialitate din cadrul Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei urmăresc respectarea prevederilor prezentului ordin. Articolul 4Pentru asigurarea soluţionării neînţelegerilor la nivelul titularilor de licenţă, aceştia vor elabora proceduri proprii pentru aplicarea prevederilor prezentului ordin, în termen de 45 de zile de la data publicării acestuia în Monitorul Oficial al României, Partea I. Articolul 5(1) Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare la data de 1 iulie 2013.(2) La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 38/2007 pentru aprobarea Procedurii de soluţionare a neînţelegerilor legate de încheierea contractelor dintre operatorii economici din sectorul energiei electrice, a contractelor de furnizare a energiei electrice şi a contractelor de racordare la reţea, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 751 din 6 noiembrie 2007, Decizia preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Gazelor Naturale nr. 400/2005 pentru aprobarea Metodologiei privind medierea neînţelegerilor precontractuale în sectorul gazelor naturale - segmentul reglementat, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 408 din 13 mai 2005, şi Decizia preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Gazelor Naturale nr. 461/2006 pentru aprobarea Metodologiei privind medierea neînţelegerilor precontractuale în sectorul gazelor naturale - segmentul concurenţial, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 461 din 29 mai 2006.Preşedintele Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei, Niculae Havrileţ
ANEXA Nr. 1PROCEDURA privind soluţionarea neînţelegerilor apărute la încheierea contractelor în domeniul energiei electrice şi termice produse în cogenerare de înaltă eficienţă Capitolul IScop Articolul 1Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE), denumită în continuare Autoritate competentă, soluţionează neînţelegerile legate de încheierea contractelor din sectorul energiei. Articolul 2Prezenta procedură este elaborată în scopul creării unui mecanism de soluţionare a neînţelegerilor apărute la încheierea contractelor în sectorul energiei electrice şi termice produse în cogenerare. Capitolul II Secţiunea 1Domeniu de aplicare Articolul 3Prezenta procedură stabileşte tipurile neînţelegerilor apărute la încheierea contractelor în sectorul energiei electrice şi termice produse în cogenerare, care sunt supuse spre soluţionare Autorităţii competente, precum şi modalităţile şi etapele de soluţionare a acestora. Articolul 4 (1) Sunt supuse prevederilor prezentei proceduri:a)neînţelegerile apărute la încheierea contractelor în sectorul energiei electrice şi termice produse în cogenerare, având la bază contractele reglementate de Autoritatea competentă; b)neînţelegerile apărute la încheierea actelor adiţionale aferente contractelor prevăzute la lit. a). (2) Neînţelegerile apărute la încheierea contractelor/actelor adiţionale pot avea ca obiect:a)clauze negociabile aferente contractelor ce se încheie în baza contractelor-cadru elaborate de Autoritatea competentă, conform prevederilor legale în vigoare; b)clauze noi, conforme legislaţiei în vigoare, pe care partea/părţile doreşte/doresc să le includă în contractele deja încheiate în baza contractelor-cadru elaborate de Autoritatea competentă. Articolul 5 (1) Nu intră sub incidenţa prevederilor prezentei proceduri:a)neînţelegerile asupra unor probleme ce nu fac obiectul reglementărilor în vigoare din sectorul energiei electrice şi termice produse în cogenerare; b)neînţelegerile a căror rezolvare nu intră în competenţa autorităţii de reglementare, inclusiv aspecte legate de proprietate. (2) Semnarea cu obiecţii sau divergenţe a contractelor comerciale prevăzute la art. 4 atrage doar soluţionarea neînţelegerilor precontractuale rămase divergente. Secţiunea a 2-aDefiniţii Articolul 6(1) Termenii utilizaţi sunt definiţi în anexa nr. 1 care face parte integrantă din prezenta procedură.(2) Definiţiile din anexa nr. 1 se completează cu definiţiile din
Legea energiei electrice şi a gazelor naturale nr. 123/2012. Capitolul IIISoluţionarea neînţelegerilor apărute la încheierea contractelor Secţiunea 1Aspecte generale Articolul 7(1) Soluţionarea neînţelegerilor care fac obiectul prezentei proceduri presupune parcurgerea următoarelor etape:a)soluţionarea la nivelul titularului de licenţă responsabil cu emiterea ofertei de contract; b)soluţionarea la nivelul Autorităţii competente. (2) În situaţia prevăzută la alin. (1) lit. b), în cazul în care, pe parcursul procedurii de soluţionare a neînţelegerilor, apar şi alte neînţelegeri, în măsura în care Autoritatea competentă hotărăşte că este posibil, acestea se includ în procedura aflată deja în derulare. În caz contrar, acestea vor face obiectul unei soluţionări ulterioare, reluându-se paşii procedurali.(3) Limba oficială utilizată pe parcursul desfăşurării acestei proceduri este limba română, iar documentele redactate într-o limbă străină vor fi însoţite de traducerea legalizată; în caz contrar, acestea nu vor fi luate în considerare. Secţiunea a 2-aSoluţionarea la nivelul titularului de licenţă Articolul 8(1) Prealabil declanşării procedurii la nivelul ANRE, soluţionarea neînţelegerilor se efectuează la nivelul titularului de licenţă, ca urmare a analizării cererii scrise, depuse în acest sens de către un solicitant, în care se prezintă neînţelegerile apărute la încheierea contractului/actului adiţional.(2) Cererea va fi însoţită de documentele pe baza cărora solicitantul îşi întemeiază susţinerile. Documentele depuse în copie vor fi certificate pe fiecare pagină „conform cu originalul“ şi vor conţine data, numele în clar al celui care face certificarea, semnătura acestuia şi ştampila unităţii respective, după caz.(3) Titularul de licenţă analizează cererea şi, dacă este cazul, în termen de cel mult 7 zile de la înregistrare, solicită completarea documentaţiei depuse. Solicitantul are obligaţia completării documentaţiei în termen de maximum 5 zile de la data primirii solicitării de completare.(4) În cazul în care solicitantul nu depune în termenul prevăzut la alin. (3) completarea documentaţiei, titularul de licenţă poate analiza şi poate soluţiona cererea în baza documentelor depuse iniţial.(5) În termen de 20 de zile de la data depunerii cererii iniţiale, se desfăşoară şedinţa comună, organizată prin grija titularului de licenţă, în vederea soluţionării neînţelegerilor.(6) În situaţia în care părţile implicate soluţionează neînţelegerile, se va întocmi o minută în acest sens, urmând ca în termen de maximum 5 zile de la data întocmirii acesteia să se încheie contractul în cauză.(7) În cazul în care solicitantul nu se prezintă la şedinţa comună, titularul de licenţă va analiza şi va soluţiona cererea în baza documentelor depuse iniţial.(8) În situaţia în care documentul încheiat cu ocazia şedinţei comune nu este însuşit sau este însuşit parţial de către una sau ambele părţi implicate, se consideră că neînţelegerile nu au fost soluţionate. În acest caz, părţile vor încheia un proces-verbal, conform anexei nr. 2 care face parte integrantă din prezenta procedură, şi în termen de 30 de zile de la data depunerii cererii iniţiale, prin grija titularului de licenţă, documentaţia se transmite la ANRE, însoţită de o cerere formulată conform anexei nr. 3 care face parte integrantă din prezenta procedură.(9) Titularul de licenţă va înştiinţa solicitantul despre acest demers, în termen de 3 zile de la data transmiterii cererii de soluţionare a neînţelegerilor. Secţiunea a 3-aSoluţionarea la nivelul Autorităţii competente Articolul 9(1) Odată cu înregistrarea la Autoritatea competentă a cererii transmise de titularul de licenţă, împreună cu documentaţia anexată acesteia, conform art. 8 alin. (8), se consideră declanşată procedura de soluţionare a neînţelegerilor.(2) Documentele ce însoţesc cererea de declanşare a procedurii de soluţionare la nivelul Autorităţii competente trebuie să cuprindă, fără a se limita la acestea: a)copia proiectului de contract/act adiţional la încheierea căruia au apărut neînţelegeri; b)procesul-verbal întocmit conform anexei nr. 2, în care se precizează punctele nesoluţionate la nivelul titularului de licenţă, poziţia părţilor şi documentele pe care părţile îşi întemeiază susţinerile; c)corespondenţa dintre părţi privind proiectul de contract/act adiţional în discuţie; d)decizii ale organelor jurisdicţionale, în măsura în care acestea există; e)indicarea temeiului legal în baza căruia îşi fundamentează pretenţiile; f)alte documente cuprinzând informaţii tehnice sau de altă natură, necesare soluţionării neînţelegerii. (3) Certificarea copiilor documentelor prevăzute la alin. (2) se face în două exemplare, unul pentru Autoritatea competentă şi unul pentru solicitant. Aceasta va conţine precizarea „conform cu originalul“, data, numele în clar al celui care face certificarea, semnătura acestuia şi ştampila unităţii respective, după caz. Articolul 10După înregistrarea cererii la Autoritatea competentă se parcurg următoarele etape: a)întrunirea Comisiei de analiză şi soluţionare a neînţelegerilor; b)analiza preliminară a documentaţiei transmise şi solicitarea completării acesteia, după caz; c)pregătirea audierii şi convocarea părţilor; d)audierea părţilor; e)formularea deciziei Autorităţii competente şi comunicarea acesteia părţilor. Articolul 11 (1) Comisia de analiză şi soluţionare a neînţelegerilor, denumită în continuare Comisia, se numeşte prin decizie a preşedintelui Autorităţii competente.(2) Comisia este alcătuită dintr-un număr impar de membri cu drept de vot, dar nu mai puţin de 5 şi nu mai mult de 7, precum şi un secretar al Comisiei fără drept de vot.(3) Comisia va fi compusă din angajaţi ai Autorităţii competente şi din ea va face parte obligatoriu un reprezentant al compartimentului juridic, un reprezentant al compartimentului de specialitate şi un reprezentant al compartimentului de resort.(4) Pentru soluţionarea neînţelegerii apărute la încheierea contractelor, Autoritatea competentă poate apela şi la consultanţi, persoane fizice/juridice. Consultanţii nu vor face parte din Comisie.(5) Contravaloarea serviciului prestat de consultanţi va fi suportată conform reglementărilor emise de Autoritatea competentă. Articolul 12 (1) În vederea pregătirii audierii, Comisia poate solicita părţilor, în scris, informaţii suplimentare sau completarea documentaţiei depuse, în termen de cel mult 10 zile de la primirea cererii de declanşare a procedurii de soluţionare a neînţelegerilor. Părţile au obligaţia depunerii acestora în termen de cel mult 5 zile de la data primirii solicitării.(2) În cazul în care una dintre părţi sau ambele nu dau curs solicitării de transmitere a documentelor sau transmit parţial documentele solicitate în termenul menţionat la alin. (1), Comisia va analiza şi va soluţiona neînţelegerea în baza documentelor deţinute. Articolul 13(1) Convocarea părţilor în vederea audierii are loc cu cel puţin 5 zile înainte de termenul fixat.(2) Comunicarea convocării se realizează prin scrisoare cu confirmare de primire sau prin fax, dacă este posibil.(3) Comunicările se transmit la adresele de corespondenţă indicate de părţi în cerere sau la adresele aduse la cunoştinţa Autorităţii competente, pe parcursul derulării procedurii. Articolul 14(1) Audierea are loc, de regulă, la sediul Autorităţii competente, în termen de cel mult 15 zile calculate de la data înregistrării cererii. În situaţia în care se solicită informaţii suplimentare sau completarea documentaţiei depuse iniţial, audierea are loc în termen de cel mult 20 zile de la data înregistrării cererii.(2) Părţile vor participa la audiere prin reprezentanţi legali sau prin persoane împuternicite. Persoanele care nu pot proba cu înscrisuri calitatea legală nu vor fi acceptate la audiere. Documentul care atestă calitatea de împuternicit va fi păstrat la dosarul cauzei.(3) Oricare dintre părţi poate cere ca audierea să se facă în lipsa ei, pe baza cererii şi a actelor depuse. Solicitarea se va face în scris, cu cel puţin două zile înainte de data stabilită pentru audiere.(4) Lipsa uneia dintre părţi de la dezbateri nu afectează derularea procedurii sau luarea unei hotărâri.(5) Dacă ambele părţi, deşi înştiinţate, nu se prezintă la dezbateri şi nici nu au solicitat soluţionarea în lipsă, Comisia îşi va suspenda activitatea.(6) Prin excepţie de la alin. (4), dacă părţile solicită, în prealabil, cu cel puţin 3 zile, reprogramarea audierii, Comisia poate amâna o singură dată audierea.(7) Audierea reprogramată va avea loc în termen de maximum 5 zile de la data fixată iniţial şi va fi comunicată părţilor, în conformitate cu prevederile art. 13. Articolul 15 (1) În cadrul audierii părţile îşi exprimă punctele de vedere argumentate cu probe pertinente, concludente şi utile cauzei.(2) Expunerea părţilor va fi clară şi concisă, cu argumente de drept şi de fapt.(3) După ce fiecare parte îşi prezintă poziţia, membrii Comisiei pot pune întrebări pentru clarificarea aspectelor supuse soluţionării.(4) Dacă Comisia consideră necesar, poate stabili o nouă audiere, în termen de 10 zile de la prima audiere. Cu această ocazie, Comisia poate să solicite părţilor şi alte documente relevante pentru soluţionarea cererii, situaţie în care părţile au obligaţia de a transmite documentele în termen de 5 zile de la solicitare. Articolul 16(1) Şedinţele Comisiei se consideră întrunite legal, respectiv cvorumul este îndeplinit dacă sunt prezenţi cel puţin 4 dintre membrii săi, incluzând preşedintele Comisiei sau, în absenţa acestuia, înlocuitorul lui, reprezentantul compartimentului juridic, al compartimentului de specialitate şi al compartimentului de resort.(2) Comisia adoptă decizia, de regulă, cu majoritate simplă, majoritate care întruneşte un număr de voturi egal cu minimum jumătate plus unu din numărul voturilor celor prezenţi. În caz de egalitate de voturi, este decisiv votul preşedintelui sau, în cazul absenţei acestuia, cel al membrului Comisiei desemnat să conducă şedinţa. Articolul 17Şedinţele Comisiei sunt prezidate de preşedintele Comisiei, iar în absenţa preşedintelui, de către înlocuitorul desemnat în acest sens prin decizia de numire a membrilor Comisiei. Articolul 18(1) După analizarea situaţiei, în termen de 5 zile de la data ultimei audieri, Comisia emite o decizie, pe care o înaintează spre semnare preşedintelui autorităţii competente.(2) Decizia are caracter obligatoriu pentru părţi.(3) Decizia este redactată în 3 exemplare originale, câte unul pentru fiecare parte, respectiv unul pentru ANRE.(4) În termen de maximum 5 zile de la data însuşirii prin semnătură de către preşedintele Autorităţii competente, decizia se comunică ambelor părţi implicate, prin scrisoare cu confirmare de primire sau, după caz, prin fax.(5) Decizia preşedintelui ANRE poate fi atacată în conformitate cu prevederile legale în vigoare, la Curtea de Apel Bucureşti, în termen de 30 de zile de la data comunicării acesteia. Capitolul IVDispoziţii finale Articolul 19Termenele pentru desfăşurarea etapelor şi/sau acţiunilor prevăzute în cadrul cap. III secţiunea a 3-a pot fi depăşite, cu acordul conducerii Autorităţii competente, dacă obiectul neînţelegerii are implicaţii deosebite asupra siguranţei funcţionării sistemului electroenergetic sau activităţii consumatorilor/operatorilor economici respectivi ori din alte motive justificate. Articolul 20(1) Pe toată durata desfăşurării procedurii, dar nu mai târziu de data la care se emite decizia Autorităţii competente cu privire la neînţelegerea respectivă, părţile pot soluţiona pe cale amiabilă neînţelegerea apărută.(2) Părţile sunt obligate să comunice Autorităţii competente înţelegerea la care au ajuns, în termen de 24 de ore de la data la care neînţelegerea s-a soluţionat, fără a se depăşi termenul menţionat la alin. (1). Articolul 21Autoritatea competentă poate îndrepta erorile materiale din conţinutul deciziei, caz în care va comunica părţilor decizia modificată. Articolul 22 (1) Dosarul este confidenţial. Nicio altă persoană în afara părţilor, a Comisiei şi a preşedintelui Autorităţii competente nu are acces la dosar fără acordul scris al părţilor şi fără încuviinţarea Comisiei, cu excepţia situaţiei în care aceste date sunt solicitate de către o autoritate a statului, în condiţiile legii.(2) În vederea apărării intereselor legitime ale părţilor, membrii Comisiei şi consultanţii sunt obligaţi să nu publice şi să nu divulge datele şi informaţiile de care iau cunoştinţă în această calitate, fără a avea acordul scris al părţii implicate. (3) Dosarul se păstrează la sediul Autorităţii competente un an de la data emiterii deciziei prin care este soluţionată neînţelegerea, după care se arhivează.(4) Evidenţa dosarelor privind soluţionarea neînţelegerilor se va ţine în registre speciale, prin grija compartimentului de specialitate. Articolul 23Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezenta procedură. ANEXA Nr. 1la procedură

Audiere Etapă a procedurii de soluţionare a neînţelegerilor apărute la încheierea contractelor/actelor adiţionale în cadrul căreia părţile îşi expun punctele de vedere şi argumentele pe care acestea se întemeiază
Compartiment de resort Structură din cadrul ANRE, în ale cărei atribuţii se află organizarea soluţionării neînţelegerii
Compartimentul de specialitate Structură din cadrul ANRE, în ale cărei atribuţii se află obiectul dedus soluţionării neînţelegerii
Părţi Titularul unei licenţe şi solicitantul încheierii unui contract/act adiţional
Solicitant Persoana fizică sau juridică ce se adresează unui titular de licenţă
Titular de licenţă Persoana fizică sau juridică deţinătoare a unei licenţe eliberate de Autoritatea competentă; este asimilat titularului de licenţă şi prestatorul serviciului de distribuţie.

ANEXA Nr. 2la procedură PROCES-VERBAL pentru punctele rămase divergente după parcurgerea etapei de soluţionare la nivelul titularului de licenţă, la încheierea contractului/actului adiţional pentru ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ............,

Nr. crt. Formularea articolului aflat în divergenţă Formularea titularului de licenţă Formularea solicitantului Justificarea titularului de licenţă Justificarea solicitantului
1.
2.
3.
4.
.....

Data ........ .......... Semnătura ........ ............... ANEXA Nr. 3la procedură CERERE DE SOLUŢIONARE A NEÎNŢELEGERILOR Subscrisa: (numele/denumirea), titular al licenţei de ........ ................ ................ ............. nr. .............., din data de ........ ..............., prin reprezentant legal ........ ................ ........ ............, solicităm soluţionarea neînţelegerii/neînţelegerilor intervenite cu ocazia încheierii contractului/actului adiţional ........ ........ ............, cu persoana fizică/juridică (numele/denumirea; numele reprezentanţilor legali; domiciliul, sediul; numărul de înmatriculare la registrul comerţului; telefon/fax), prin reprezentant legal ..........., având în vedere că s-a parcurs etapa soluţionării la nivelul titularului de licenţă. (Urmează expunerea, pe scurt, a obiectului neînţelegerii, cu datele aferente: [] indicarea proiectului de contract/act adiţional/contractului; [] indicarea clauzelor care fac obiectul neînţelegerilor.) Solicităm soluţionarea prezentei cereri, pe baza documentelor depuse la dosar, prin declanşarea procedurii de soluţionare a neînţelegerilor la nivelul Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei. Data ........ ........ ........ Semnătura ........ ................ ANEXA Nr. 2PROCEDURA privind medierea neînţelegerilor apărute la încheierea contractelor în domeniul gazelor naturale Capitolul IScop Articolul 1Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE), denumită în continuare Autoritate competentă, mediază neînţelegerile legate de încheierea contractelor din sectorul energiei. Articolul 2Prezenta procedură este elaborată în scopul creării unui mecanism de mediere a neînţelegerilor apărute la încheierea contractelor în sectorul gazelor naturale. Capitolul II Secţiunea 1Domeniu de aplicare Articolul 3Prezenta procedură stabileşte tipurile neînţelegerilor apărute la încheierea contractelor în sectorul gazelor naturale, care sunt supuse spre mediere Autorităţii competente, precum şi modalităţile şi etapele de soluţionare a acestora. Articolul 4(1) Sunt supuse prevederilor prezentei proceduri:a)neînţelegerile apărute la încheierea contractelor în sectorul gazelor naturale având la bază contractele reglementate de Autoritatea competentă; b)neînţelegerile apărute la încheierea actelor adiţionale aferente contractelor prevăzute la lit. a). (2) Neînţelegerile apărute la încheierea contractelor/actelor adiţionale pot avea ca obiect:a)clauze negociabile aferente contractelor ce se încheie în baza contractelor-cadru elaborate de Autoritatea competentă, conform prevederilor legale în vigoare; b)clauze noi, conforme legislaţiei în vigoare, pe care partea/părţile doreşte/doresc să le includă în contractele deja încheiate în baza contractelor-cadru elaborate de Autoritatea competentă. Articolul 5(1) Nu intră sub incidenţa prevederilor prezentei proceduri:a)neînţelegerile asupra unor probleme ce nu fac obiectul reglementărilor în vigoare din sectorul gazelor naturale; b)neînţelegerile a căror rezolvare nu intră în competenţa autorităţii de reglementare, inclusiv aspecte legate de proprietate. (2) Semnarea cu obiecţii sau divergenţe a contractelor comerciale prevăzute la art. 4 atrage doar medierea neînţelegerilor precontractuale rămase divergente. Secţiunea a 2-aDefiniţii Articolul 6 (1) Termenii utilizaţi sunt definiţi în anexa nr. 1 care face parte integrantă din prezenta procedură, cu excepţia celor din Legea nr. 192/2006 privind medierea şi organizarea profesiei de mediator, cu modificările şi completările ulterioare.
(2) Definiţiile din anexa nr. 1 se completează cu definiţiile din
Legea energiei electrice şi a gazelor naturale nr. 123/2012. Capitolul IIIMedierea neînţelegerilor apărute la încheierea contractelor Secţiunea 1Aspecte generale Articolul 7 (1) Medierea neînţelegerilor care fac obiectul prezentei proceduri presupune parcurgerea următoarelor etape:a)soluţionarea la nivelul titularului de licenţă responsabil cu emiterea ofertei de contract; b)medierea la nivelul Autorităţii competente. (2) În situaţia prevăzută la alin. (1) lit. b), în cazul în care, pe parcursul procedurii de mediere a neînţelegerilor, apar şi alte neînţelegeri, în măsura în care Autoritatea competentă hotărăşte că este posibil, acestea se includ în procedura aflată deja în derulare. În caz contrar, acestea vor face obiectul unei medieri ulterioare, reluându-se paşii procedurali.(3) Limba oficială utilizată pe parcursul desfăşurării acestei proceduri este limba română, iar documentele redactate într-o limbă străină vor fi însoţite de traducerea legalizată; în caz contrar, acestea nu vor fi luate în considerare. Secţiunea a 2-aSoluţionarea la nivelul titularului de licenţă Articolul 8(1) Prealabil declanşării procedurii la nivelul ANRE, soluţionarea neînţelegerilor se efectuează la nivelul titularului de licenţă, ca urmare a analizării cererii scrise, depuse în acest sens de către un solicitant, în care se prezintă neînţelegerile apărute la încheierea contractului/actului adiţional.(2) Cererea va fi însoţită de documentele pe baza cărora solicitantul îşi întemeiază susţinerile. Documentele depuse în copie vor fi certificate pe fiecare pagină „conform cu originalul“ şi vor conţine data, numele în clar al celui care face certificarea, semnătura acestuia şi ştampila unităţii respective, după caz.(3) Titularul de licenţă analizează cererea şi, dacă este cazul, în termen de cel mult 7 zile de la înregistrare, solicită completarea documentaţiei depuse. Solicitantul are obligaţia completării documentaţiei în termen de maximum 5 zile de la data primirii solicitării de completare.(4) În cazul în care solicitantul nu depune în termenul prevăzut la alin. (3) completarea documentaţiei, titularul de licenţă poate analiza şi poate soluţiona cererea în baza documentelor depuse iniţial.(5) În termen de 20 de zile de la data depunerii cererii iniţiale se desfăşoară şedinţa comună, organizată prin grija titularului de licenţă, în vederea soluţionării neînţelegerilor.(6) În situaţia în care părţile implicate soluţionează neînţelegerile, se va întocmi o minută în acest sens, urmând ca în termen de maximum 5 zile de la data întocmirii acesteia să se încheie contractul în cauză.(7) În cazul în care solicitantul nu se prezintă la şedinţa comună, titularul de licenţă va analiza şi va soluţiona cererea în baza documentelor depuse iniţial.(8) În situaţia în care documentul încheiat cu ocazia şedinţei comune nu este însuşit sau este însuşit parţial de către una ori ambele părţi implicate, se consideră că neînţelegerile nu au fost soluţionate. În acest caz, părţile vor încheia un proces-verbal, conform anexei nr. 2 care face parte integrantă din prezenta procedură, şi în termen de 30 de zile de la data depunerii cererii iniţiale, prin grija titularului de licenţă, documentaţia se transmite la ANRE, însoţită de o cerere formulată conform anexei nr. 3 care face parte integrantă din prezenta procedură.(9) Titularul de licenţă va înştiinţa solicitantul despre acest demers, în termen de 3 zile de la data transmiterii cererii de mediere a neînţelegerilor. Secţiunea a 3-aMedierea la nivelul Autorităţii competente Articolul 9(1) Odată cu înregistrarea la Autoritatea competentă a cererii transmise de titularul de licenţă, împreună cu documentaţia anexată acesteia, conform art. 8 alin. (8), se consideră declanşată procedura de mediere a neînţelegerilor.(2) Documentele ce însoţesc cererea de declanşare a procedurii de mediere la nivelul Autorităţii competente trebuie să cuprindă, fără a se limita la acestea:a)copia proiectului de contract/act adiţional la încheierea căruia au apărut neînţelegeri; b)procesul-verbal întocmit conform anexei nr. 2, în care se precizează punctele nesoluţionate la nivelul titularului de licenţă, poziţia părţilor şi documentele pe care părţile îşi întemeiază susţinerile; c)corespondenţa dintre părţi privind proiectul de contract/actul adiţional în discuţie; d)decizii ale organelor jurisdicţionale, în măsura în care acestea există; e)indicarea temeiului legal în baza căruia îşi fundamentează pretenţiile; f)alte documente cuprinzând informaţii tehnice sau de altă natură, necesare soluţionării neînţelegerii. (3) Certificarea copiilor documentelor prevăzute la alin. (2) se face în două exemplare, unul pentru Autoritatea competentă şi unul pentru solicitant. Aceasta va conţine precizarea „conform cu originalul“, data, numele în clar al celui care face certificarea, semnătura acestuia şi ştampila unităţii respective, după caz. Articolul 10După înregistrarea cererii la Autoritatea competentă se parcurg următoarele etape: a)întrunirea Comisiei de analiză şi mediere a neînţelegerilor; b)analiza preliminară a documentaţiei transmise şi solicitarea completării acesteia, după caz; c)pregătirea audierii şi convocarea părţilor; d)audierea părţilor; e)formularea recomandării Autorităţii competente şi comunicarea acesteia părţilor. Articolul 11(1) Comisia de analiză şi mediere a neînţelegerilor, denumită în continuare Comisia, se numeşte prin decizie a preşedintelui Autorităţii competente.(2) Comisia este alcătuită dintr-un număr impar de membri cu drept de vot, dar nu mai puţin de 5 şi nu mai mult de 7, precum şi un secretar al Comisiei fără drept de vot.(3) Comisia va fi compusă din angajaţi ai Autorităţii competente şi din ea va face parte obligatoriu un reprezentant al compartimentului juridic, un reprezentant al compartimentului de specialitate şi un reprezentant al compartimentului de resort.(4) Pentru medierea neînţelegerii apărute la încheierea contractelor, Autoritatea competentă poate apela şi la consultanţi, persoane fizice/juridice. Consultanţii nu vor face parte din Comisie.(5) Contravaloarea serviciului prestat de consultanţi va fi suportată conform reglementărilor emise de Autoritatea competentă. Articolul 12(1) În vederea pregătirii audierii, Comisia poate solicita părţilor, în scris, informaţii suplimentare sau completarea documentaţiei depuse, în termen de cel mult 10 zile de la primirea cererii de declanşare a procedurii de mediere a neînţelegerilor. Părţile au obligaţia depunerii acestora în termen de cel mult 5 zile de la data primirii solicitării.(2) În cazul în care una dintre părţi sau ambele nu dau curs solicitării de transmitere a documentelor ori transmit parţial documentele solicitate în termenul menţionat la alin. (1), Comisia va analiza şi va media neînţelegerea în baza documentelor deţinute. Articolul 13 (1) Convocarea părţilor în vederea audierii are loc cu cel puţin 5 zile înainte de termenul fixat.(2) Comunicarea convocării se realizează prin scrisoare cu confirmare de primire sau prin fax, dacă este posibil.(3) Comunicările se transmit la adresele de corespondenţă indicate de părţi în cerere sau la adresele aduse la cunoştinţa Autorităţii competente, pe parcursul derulării procedurii. Articolul 14(1) Audierea are loc, de regulă, la sediul Autorităţii competente, în termen de cel mult 15 zile calculate de la data înregistrării cererii. În situaţia în care se solicită informaţii suplimentare sau completarea documentaţiei depuse iniţial, audierea are loc în termen de cel mult 20 zile de la data înregistrării cererii.(2) Părţile vor participa la audiere prin reprezentanţi legali sau prin persoane împuternicite. Persoanele care nu pot proba cu înscrisuri calitatea legală nu vor fi acceptate la audiere. Documentul care atestă calitatea de împuternicit va fi păstrat la dosarul cauzei.(3) Oricare dintre părţi poate cere ca audierea să se facă în lipsa ei, pe baza cererii şi a actelor depuse. Solicitarea se va face în scris, cu cel puţin două zile înainte de data stabilită pentru audiere.(4) Lipsa uneia dintre părţi de la dezbateri nu afectează derularea procedurii sau luarea unei hotărâri.(5) Dacă ambele părţi, deşi înştiinţate, nu se prezintă la dezbateri şi nici nu au solicitat medierea în lipsă, Comisia îşi va suspenda activitatea.(6) Prin excepţie de la alin. (4), dacă părţile solicită, în prealabil, cu cel puţin 3 zile, reprogramarea audierii, Comisia poate amâna o singură dată audierea.(7) Audierea reprogramată va avea loc în termen de maximum 5 zile de la data fixată iniţial şi va fi comunicată părţilor, în conformitate cu prevederile art. 13. Articolul 15(1) În cadrul audierii părţile îşi exprimă punctele de vedere argumentate cu probe pertinente, concludente şi utile cauzei.(2) Expunerea părţilor va fi clară şi concisă, cu argumente de drept şi de fapt.(3) După ce fiecare parte îşi prezintă poziţia, membrii Comisiei pot pune întrebări pentru clarificarea aspectelor supuse medierii.(4) Dacă Comisia consideră necesar, poate stabili o nouă audiere, în termen de 10 zile de la prima audiere. Cu această ocazie Comisia poate să solicite părţilor şi alte documente relevante pentru soluţionarea cererii, situaţie în care părţile au obligaţia de a transmite documentele în termen de 5 zile de la solicitare. Articolul 16(1) Şedinţele Comisiei se consideră întrunite legal, respectiv cvorumul este îndeplinit dacă sunt prezenţi cel puţin 4 dintre membrii săi, incluzând preşedintele Comisiei, sau, în absenţa acestuia, înlocuitorul lui, reprezentantul compartimentului juridic, al compartimentului de specialitate şi al compartimentului de resort.(2) Comisia emite recomandarea, de regulă, cu majoritate simplă, majoritate care întruneşte un număr de voturi egal cu minimum jumătate plus unu din numărul voturilor celor prezenţi. În caz de egalitate de voturi este decisiv votul preşedintelui sau, în cazul absenţei acestuia, cel al membrului Comisiei desemnat să conducă şedinţa. Articolul 17Şedinţele Comisiei sunt prezidate de preşedintele Comisiei, iar în absenţa preşedintelui, de către înlocuitorul desemnat în acest sens prin decizia de numire a membrilor Comisiei. Articolul 18(1) După analizarea situaţiei, în termen de 5 zile de la data ultimei audieri, Comisia emite o recomandare, pe care o înaintează spre semnare preşedintelui autorităţii competente.(2) Recomandarea are caracter declarativ şi constatator, neechivalând cu o hotărâre obligatorie pentru părţi.(3) Recomandarea este redactată în 3 exemplare originale, câte unul pentru fiecare parte, respectiv unul pentru ANRE.(4) În termen de maximum 5 zile de la data însuşirii prin semnătură de către preşedintele Autorităţii competente, recomandarea se comunică ambelor părţi implicate, prin scrisoare cu confirmare de primire sau, după caz, prin fax. Capitolul IVDispoziţii finale Articolul 19Termenele pentru desfăşurarea etapelor şi/sau acţiunilor prevăzute în cadrul cap. III secţiunea a 3-a pot fi depăşite, cu acordul conducerii Autorităţii competente, dacă obiectul neînţelegerii are implicaţii deosebite asupra siguranţei funcţionării sistemului energetic sau activităţii consumatorilor/operatorilor economici respectivi ori din alte motive justificate. Articolul 20(1) Pe toată durata desfăşurării procedurii, dar nu mai târziu de data la care se emite recomandarea Autorităţii competente cu privire la neînţelegerea respectivă, părţile pot soluţiona pe cale amiabilă neînţelegerea apărută.(2) Părţile sunt obligate să comunice Autorităţii competente înţelegerea la care au ajuns, în termen de 24 de ore de la data la care neînţelegerea s-a soluţionat, fără a se depăşi termenul menţionat la alin. (1). Articolul 21Autoritatea competentă poate îndrepta erorile materiale din conţinutul recomandării, caz în care Autoritatea competentă va comunica părţilor recomandarea modificată. Articolul 22(1) Dosarul este confidenţial. Nicio altă persoană în afara părţilor, a Comisiei şi a preşedintelui Autorităţii competente nu are acces la dosar fără acordul scris al părţilor şi fără încuviinţarea Comisiei, cu excepţia situaţiei în care aceste date sunt solicitate de către o autoritate a statului, în condiţiile legii.(2) În vederea apărării intereselor legitime ale părţilor, membrii Comisiei şi consultanţii sunt obligaţi să nu publice şi să nu divulge datele şi informaţiile de care iau cunoştinţă în această calitate, fără a avea acordul scris al părţii implicate. (3) Dosarul se păstrează la sediul Autorităţii competente un an de la data emiterii recomandării prin care este soluţionată neînţelegerea, după care se arhivează.(4) Evidenţa dosarelor privind medierea neînţelegerilor se va ţine în registre speciale, prin grija compartimentului de specialitate. Articolul 23Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezenta procedură. ANEXA Nr. 1la procedură

Audiere Etapă a procedurii de mediere a neînţelegerilor apărute la încheierea contractelor/actelor adiţionale în cadrul căreia părţile îşi expun punctele de vedere şi argumentele pe care acestea se întemeiază
Compartiment de resort Structură din cadrul ANRE, în ale cărei atribuţii se află organizarea soluţionării neînţelegerii
Compartimentul de specialitate Structură din cadrul ANRE, în ale cărei atribuţii se află obiectul dedus soluţionării neînţelegerii
Părţi Titularul unei licenţe şi solicitantul încheierii unui contract/act adiţional
Recomandare Punctul de vedere al Autorităţii competente cu privire la modul de soluţionare a neînţelegerilor apărute la încheierea contractelor/actelor adiţionale în sectorul gazelor naturale
Solicitant Persoana fizică sau juridică care se adresează unui titular de licenţă
Titular de licenţă Persoana fizică sau juridică deţinătoare a unei licenţe eliberate de Autoritatea competentă

ANEXA Nr. 2la procedură PROCES-VERBAL pentru punctele rămase divergente după parcurgerea etapei de soluţionare la nivelul titularului de licenţă, la încheierea contractului/actului adiţional pentru ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ............,

Nr. crt. Formularea articolului aflat în divergenţă Formularea titularului de licenţă Formularea solicitantului Justificarea titularului de licenţă Justificarea solicitantului
1.
2.
3.
4.
.....

Data ............... Semnătura ........ ............ ANEXA Nr. 3la procedură CERERE de mediere a neînţelegerilor Subscrisa ........ ................ ........ ..............., titulară a licenţei de ........ ................ ................ .............. (numele/denumirea) nr. .........., din data ........ ............, prin reprezentant legal ........ ................ ............, solicităm medierea neînţelegerii/neînţelegerilor intervenite cu ocazia încheierii contractului/actului adiţional ........ ........ ............, cu persoana fizică/juridică (numele/denumirea; numele reprezentanţilor legali; domiciliul, sediul; numărul de înmatriculare la registrul comerţului; telefon/fax), prin reprezentant legal ........ ................ .........., având în vedere că s-a parcurs etapa soluţionării la nivelul titularului de licenţă. (Urmează expunerea, pe scurt, a obiectului neînţelegerii, cu datele aferente: [] indicarea proiectului de contract/act adiţional/contractului; [] indicarea clauzelor care fac obiectul neînţelegerilor.) Solicităm soluţionarea prezentei cereri, pe baza documentelor depuse la dosar, prin declanşarea procedurii de mediere a neînţelegerilor la nivelul Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei. Data ........ ............. Semnătura ........ ...............


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 35/2013

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 35 din 2013
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu