Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 38 din 12 octombrie 2007

pentru aprobarea Procedurii de solutionare a neintelegerilor legate de incheierea contractelor dintre operatorii economici din sectorul energiei electrice, a contractelor de furnizare a energiei electrice si a contractelor de racordare la retea

ACT EMIS DE: AUTORITATEA NATIONALA DE REGLEMENTARE IN DOMENIUL ENERGIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 751 din 6 noiembrie 2007



Având în vedere referatul de aprobare întocmit de Departamentul control şi protecţia consumatorilor,

în conformitate cu prevederile Procesului-verbal al şedinţei Comitetului de reglementare al Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei din data de 12 octombrie 2007,

în temeiul art. 9 alin. (8) şi (9) şi al art. 11 alin. (2) lit. a) şi j) din Legea energiei electrice nr. 13/2007, cu modificările şi completările ulterioare,

preşedintele Autorităţii Naţionale de Reglementare in Domeniul Energiei emite urmatorul  ordin

Art. 1. - Se aprobă Procedura de soluţionare a neînţelegerilor legate de încheierea contractelor dintre operatorii economici din sectorul energiei electrice, a contractelor de furnizare a energiei electrice şi a contractelor de racordare la reţea, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 31/2002 pentru aprobarea Procedurii de soluţionare a neînţelegerilor apărute la încheierea contractelor în sectorul energiei electrice şi termice, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 845 din 22 noiembrie 2002, precum şi Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 18/2004 pentru aprobarea Procedurii de soluţionare a neînţelegerilor privind racordarea utilizatorilor la reţelele electrice de interes public şi emiterea avizelor de amplasament, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 680 din 28 iulie 2004.

Art. 3. - Operatorii economici furnizori, distribuitori, transportatori şi producători de energie electrică şi termică în cogenerare, precum şi consumatorii din sectorul energiei electrice vor respecta prevederile prezentului ordin.

Art. 4. - Operatorii economici furnizori, distribuitori, transportatori şi producători de energie electrică şi termică în cogenerare vor elabora propria procedură de mediere a neînţelegerilor apărute la încheierea contractelor în sectorul energiei electrice, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentului ordin.

Art. 5. - Departamentul control şi protecţia consumatorilor şi Direcţia juridică din cadrul Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei vor urmări ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.

Art. 6. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Preşedintele Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei,

Gergely Olosz

ANEXĂ

PROCEDURĂ

de soluţionare a neînţelegerilor legate de încheierea contractelor dintre operatorii economici din sectorul energiei electrice, a contractelor de furnizare a energiei electrice şi a contractelor de racordare la reţea

CAPITOLUL I

Scop

Art. 1. -Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei, denumită în continuare Autoritate competentă, soluţionează neînţelegerile care pot interveni la încheierea contractelor între operatorii economici din sectorul energiei electrice, a contractelor de furnizare a energiei electrice, precum şi a contractelor de racordare la reţea, în conformitate cu Legea energiei electrice nr. 13/2007, cu modificările şi completările ulterioare.

Art. 2. - Prezenta procedură este elaborată în scopul creării unui mecanism de soluţionare operativă, eficientă, transparentă şi echidistantă a neînţelegerilor apărute la încheierea contractelor în sectorul energiei electrice.

CAPITOLUL II

Domeniu de aplicare

Art. 3. - Prezenta procedură stabileşte tipurile neînţelegerilor apărute la încheierea contractelor în sectorul energiei electrice, care sunt supuse spre analiză Autorităţii competente, precum şi modalităţile şi etapele de soluţionare a acestora.

Art. 4. - (1) Sunt supuse prevederilor prezentei proceduri:

a)  neînţelegerile apărute la încheierea contractelor dintre operatorii economici din sectorul energiei electrice, a contractelor de furnizare a energiei electrice şi a contractelor de racordare la reţea;

b) neînţelegerile apărute la încheierea actelor adiţionale prin care se preiau prevederi ca urmare a modificării legislaţiei sau de reglementare.

(2)   Neînţelegerile apărute la încheierea contractelor în sectorul energiei electrice pot avea ca obiect:

a)  clauze negociabile din contractele-cadru elaborate de Autoritatea competentă conform prevederilor legale în vigoare;

b)  clauze noi, care sunt conforme legislaţiei în vigoare în domeniu şi pe care părţile doresc să le includă în contractele pe care le încheie;

c)  clauze minimale din contractele-cadru, cărora părţile le dau interpretări diferite.

(3)  Neînţelegerile apărute la încheierea contractelor de racordare pot avea ca obiect şi modul de respectare a prevederilor Regulamentului privind racordarea utilizatorilor la reţelele de interes public, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 867/2003, de către emitenţii avizelor tehnice de racordare şi a prevederilor Metodologiei pentru emiterea avizelor de amplasament de către operatorii de reţea , aprobată prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 38/2003.'

Art. 5. - Nu intră sub incidenţa prevederilor prezentei proceduri:

a)  neînţelegerile apărute la contractele în curs de derulare, cu excepţia art. 4 alin. (1) lit. b);

b)  neînţelegerile asupra unor probleme ce nu fac obiectul reglementărilor în vigoare din sectorul energiei electrice;

c)  neînţelegerile a căror rezolvare, conform legii, intră în competenţa instanţelor judecătoreşti sau a altor organe abilitate, inclusiv aspecte legate de proprietate pentru capacităţi energetice existente;

d) solicitările de eliberare a amplasamentelor prin devierea/ reamplasarea capacităţilor energetice existente.

CAPITOLUL III

Definiţii

Art. 6. - Termenii utilizaţi sunt definiţi în anexa nr. 1.

CAPITOLUL IV

Documente de referinţă

Art. 7. -Aplicarea dispoziţiilor prezentei proceduri se face prin coroborarea cu prevederile următoarelor acte normative:

a)  Legea energiei electrice nr. 13/2007, cu modificările şi completările ulterioare;

b)  Regulamentul privind racordarea utilizatorilor la reţelele electrice de interes public, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 867/2003;

c) Metodologia pentru emiterea avizelor de amplasament de către operatorii de reţea, aprobată prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 38/2003;

d) contractele-cadru emise de Autoritatea competentă.

CAPITOLUL V

Soluţionarea neînţelegerilor apărute la încheierea contractelor

SECŢIUNEA 1

Aspecte generale

Art. 8. - (1) Soluţionarea neînţelegerilor apărute în faza precontractuală se face de către Autoritatea competentă prin declanşarea procedurii de soluţionare în baza unei cereri înaintate de una sau de ambele părţi implicate, în care se prezintă neînţelegerile apărute în cursul negocierilor pentru încheierea contractului.

(2) In cazul neînţelegerilor precontractuale, în care una dintre părţi este o structură organizatorică, din cadrul unui operator economic furnizor, distribuitor, transportator sau producător de energie electrică ori termică în cogenerare, care are atribuţii de a stabili relaţii contractuale, declanşarea procedurii de soluţionare a neînţelegerii se va face numai după parcurgerea procedurii de mediere la nivelul operatorului economic de care aparţine structura organizatorică respectivă.

(3) Pentru un contract se pot depune cel mult două cereri de soluţionare a neînţelegerilor apărute la încheierea acestuia, cu subiecte distincte, cereri care vor fi analizate şi soluţionate separat.

(4) Limba oficială utilizată pe parcursul desfăşurării acestei proceduri este limba română, iar documentele redactate într-o limbă străină vor fi însoţite de traducerea legalizată.

(5) Pe parcursul soluţionării cererii, părţile vor fi tratate în mod egal şi nediscriminatoriu.

(6) Soluţionarea neînţelegerilor apărute la încheierea contractelor presupune parcurgerea următoarelor etape: medierea la nivelul operatorului economic, în condiţiile alin. (2), procedura prealabilă şi procedura propriu-zisă.

SECŢIUNEA a 2-a

Medierea la nivelul operatorului economic

Art. 9. - (1) Declanşarea medierii în condiţiile art. 8 alin. (2) are loc în momentul primirii de către operatorul economic a cererii prin care una sau ambele părţi implicate solicită acestuia medierea cu privire la modul de soluţionare a neînţelegerii apărute la încheierea contractului.

(2) Cererea de declanşare a procedurii de mediere va fi însoţită de documentele pe care partea/părţile îşi întemeiază susţinerile.

(3) Operatorul economic va analiza neînţelegerile în baza propriei proceduri de mediere şi va formula soluţii de rezolvare a acestora în termen de 15 zile lucrătoare, calculate de la data înregistrării cererii de mediere.

(4) Operatorul economic este obligat să asigure imparţialitatea şi transparenţa pe parcursul procedurii de mediere.

Art. 10. - După formularea soluţiei de mediere la nivelul operatorului economic, părţile au următoarele opţiuni :

a) îşi însuşesc soluţia dată de operatorul economic, iar în acest caz neînţelegerea se consideră rezolvată;

b)  una sau ambele părţi nu îşi însuşesc soluţia dată de operatorul economic şi declanşează procedura prealabilă la nivelul Autorităţii competente, prin transmiterea cererii în termen de maximum 15 zile lucrătoare, calculate de la data primirii răspunsului formulat de operatorul economic, prin scrisoare cu confirmare de primire şi, după caz, prin fax; în cazul netransmiterii cererii în termenul menţionat, Autoritatea competentă consideră că neînţelegerea a fost soluţionată.

SECŢIUNEA a 3-a

Procedura prealabilă

Art. 11. - Declanşarea procedurii prealabile are loc în momentul primirii cererii prin care una sau ambele părţi implicate solicită recomandarea Autorităţii competente cu privire la modul de soluţionare a neînţelegerii apărute la încheierea contractului, dacă sunt îndeplinite condiţiile prevăzute la art. 10 lit. b).

Art. 12. - Etapele procedurii prealabile sunt:

a) primirea cererii prin care se solicită recomandarea Autorităţii competente;

b) analizarea documentaţiei pe care partea/părţile îşi întemeiază susţinerile;

c) redactarea recomandării de către Autoritatea competentă şi transmiterea acesteia părţilor.

Art. 13. - (1) Cererea de declanşare a procedurii prealabile va fi însoţită de documentele pe care partea/părţile îşi întemeiază susţinerile.

(2) Documentele ce însoţesc cererea de declanşare a procedurii prealabile constau în:

a) copie a contractului în divergenţă;

b) tabel în care se precizează punctele rămase în divergenţă, poziţia părţilor şi documentele pe care părţile îşi întemeiază susţinerile, după modelul prevăzut în anexa nr. 3;

c) documente financiare, după caz;

d)  corespondenţa dintre părţi, relevantă pentru contractul respectiv;

e) decizii ale organelor jurisdicţionale;

f)  extrase din reglementările legale în vigoare, necesare soluţionării neînţelegerii;

g) alte documente cuprinzând informaţii tehnice sau de altă natură, necesare soluţionării neînţelegerii;

h) soluţia dată la nivelul operatorului economic respectiv sau dovada sesizării acestuia în cazul neprimirii răspunsului.

(3) In cazul neînţelegerilor de tipul celor prezentate la art. 4 alin. (3), cererea de declanşare a procedurii prealabile va fi însoţită, după caz, şi de :

a) documentaţia depusă pentru obţinerea avizului tehnic de racordare/de amplasament, în copie certificată;

b) un exemplar din studiul de coexistenţă/fişa de coexistenţă/ studiul de soluţie pentru racordarea la reţea/pentru eliberarea amplasamentului;

c)  documentaţia depusă pentru încheierea contractului de racordare/pentru eliberarea amplasamentului/pentru realizarea condiţiilor de coexistenţă, în copie certificată ;

d) avizul tehnic de racordare/avizul de amplasament, în copie certificată;

e)  documentaţia depusă pentru punerea sub tensiune a instalaţiei de utilizare.

(4) Certificarea copiilor documentelor prevăzute la alin. (2) şi (3) se face de către partea care le prezintă. Aceasta conţine precizarea „conform cu originalul", data, numele în clar al celui care face certificarea, semnătura acestuia şi ştampila unităţii respective.

Art. 14. - (1) Redactarea şi transmiterea recomandării se fac în termen de maximum 15 zile lucrătoare de la data primirii cererii.

(2) Se pot cere părţilor documente suplimentare, referitoare la neînţelegerea reclamată, în termen de maximum 10 zile lucrătoare de la data primirii cererii, atunci când se consideră necesar.

(3) Dacă documentele suplimentare solicitate sunt transmise în termenul stabilit de Autoritatea competentă, redactarea şi transmiterea recomandării se vor face în termen de maximum 15 zile lucrătoare de la data primirii acestora.

(4) In cazul în care documentele suplimentare solicitate nu sunt transmise în termenul stabilit de Autoritatea competentă, recomandarea va fi redactată pe baza documentelor existente.

(5) Recomandarea se comunică ambelor părţi implicate prin scrisoare cu confirmare de primire şi, după caz, prin fax.

Art. 15. - (1) Părţile au obligaţia de a confirma însuşirea, în totalitate sau în parte, sau neînsuşirea recomandării Autorităţii competente, în termen de maximum 15 zile lucrătoare, calculate de la data primirii răspunsului prin scrisoare cu confirmare de primire şi, după caz, prin fax.

(2) In cazul în care părţile nu comunică răspunsul în termenul prevăzut la alin. (1), se prezumă că şi-au însuşit recomandarea Autorităţii competente, iar procedura se consideră încheiată.

Art 16. - (1) In situaţia când părţile îşi însuşesc parţial recomandarea, acestea redactează un proces-verbal, în care includ clauzele rămase în divergenţă şi poziţia fiecăreia dintre părţi, cu argumentele pe care îşi întemeiază susţinerile, după modelul prevăzut în anexa nr. 3. Documentele pe care părţile îşi întemeiază susţinerile vor fi anexate la procesul-verbal şi transmise la Autoritatea competentă, odată cu cererea de soluţionare a neînţelegerii apărute la încheierea contractelor, pentru continuarea cu etapa propriu-zisă a procedurii.

(2) In cazul în care părţile nu îşi însuşesc recomandarea sau una dintre părţi refuză semnarea procesului-verbal, fiecare parte are obligaţia de a-şi justifica în scris poziţia conform notei justificative prevăzute în anexa nr. 4, pe care o va transmite Autorităţii competente, împreună cu solicitarea de declanşare a procedurii propriu-zise de soluţionare a neînţelegerilor rămase în divergenţă şi cu orice alt document care îi justifică poziţia.

SECŢIUNEA a 4-a

Procedura propriu-zisă

Art. 17. - Declanşarea procedurii propriu-zise are loc în momentul primirii cererii prin care una sau ambele părţi implicate, împreună sau separat, solicită Autorităţii competente soluţionarea neînţelegerilor rămase în urma recomandării formulate în etapa anterioară.

Art. 18. - Etapele procedurii propriu-zise sunt:

a) primirea cererii de declanşare a procedurii propriu-zise;

b) constituirea Comisiei de analiză şi soluţionare a neînţelegerilor;

c) pregătirea audierii şi convocarea părţilor;

d) audierea părţilor;

e) emiterea deciziei şi transmiterea acesteia părţilor.

Art. 19. - (1) Cererea de soluţionare a neînţelegerii, întocmită după modelul prevăzut în anexa nr. 2, va fi însoţită de procesul-verbal redactat şi semnat de părţi sau de nota justificativă, în conformitate cu precizările art. 16, şi va fi transmisă Autorităţii competente.

(2)  Dacă soluţionarea neînţelegerii apărute la încheierea contractelor este solicitată doar de una dintre părţi, aceasta va comunica celeilalte părţi un exemplar al cererii; dovada comunicării cererii către cealaltă parte va fi transmisă la Autoritatea competentă odată cu cererea. In cazul în care părţile nu au încheiat procesul-verbal, vor transmite direct Autorităţii competente punctul de vedere, întocmit conform modelului prevăzut în anexa nr. 4.

(3)   La cererea transmisă Autorităţii competente vor fi anexate, dacă este cazul, documente justificative suplimentare, care pot contribui la clarificarea situaţiei create, precum şi motivul pentru care nu a fost încheiat procesul-verbal menţionat la alin. (1).

(4) Părţile vor prezenta documentele în copie certificată.

(5)  Toate documentele prezentate de părţile implicate pe parcursul derulării unei proceduri de soluţionare a neînţelegerilor precontractuale rămân în arhiva Autorităţii competente.

(6) Documentele vor fi transmise în aceeaşi zi atât Autorităţii competente (într-un singur exemplar), cât şi celeilalte părţi implicate, prin grija părţii care deţine documentul în original.

Art. 20. - (1) Autoritatea competentă, prin compartimentul de specialitate, stabileşte Comisia de analiză şi soluţionare a neînţelegerilor, denumită în continuare Comisie.

(2) Comisia este alcătuită dintr-un număr impar de membri cu drept de vot, dar nu mai puţin de 3, şi un secretar.

(3)  Comisia va fi compusă din angajaţi ai compartimentului de specialitate, un angajat al compartimentului juridic şi, după caz, angajaţi ai celorlalte compartimente din cadrul Autorităţii competente.

(4)  Pentru soluţionarea neînţelegerii apărute la încheierea contractelor, Autoritatea competentă poate apela şi la consultanţi, persoane fizice/juridice. Consultanţii nu vor face parte din Comisie.

(5) Contravaloarea serviciului prestat de consultanţi va fi suportată conform reglementărilor emise de Autoritatea competentă.

Art. 21. - (1) In vederea pregătirii audierii, Comisia poate cere părţilor informaţii suplimentare, completarea documentaţiei depuse şi/sau precizări scrise, în termen de cel mult 5 zile lucrătoare de la primirea cererii de declanşare a procedurii propriu-zise de soluţionare a neînţelegerilor precontractuale.

(2) Convocarea părţilor în vederea audierii se face cu cel puţin 2 zile lucrătoare înainte de termenul fixat.

(3) Comunicarea convocării se va face prin scrisoare cu confirmare de primire şi prin fax, dacă este posibil.

(4) Comunicările se fac la adresele indicate de părţi în cerere. Schimbările ulterioare ale adresei nu vor fi luate în considerare decât dacă Autoritatea competentă este înştiinţată în prealabil.

Art. 22. -Audierea are loc, de regulă, la sediul Autorităţii competente, în termen de cel mult 15 zile lucrătoare, calculate de la data înregistrării cererii sau, după caz, de la data primirii datelor solicitate.

Art. 23. - (1) Părţile pot participa la audiere personal sau prin reprezentanţii legali. In ambele cazuri, părţile vor prezenta împuterniciri din partea conducerii operatorilor economici.

(2) Oricare dintre părţi poate cere ca audierea să se facă în lipsa ei, pe baza cererii şi a actelor depuse. Solicitarea se va face în scris.

(3) Lipsa uneia dintre părţi de la dezbateri nu determină oprirea/întreruperea derulării procedurii sau luarea unei hotărâri în defavoarea ei.

(4) Dacă ambele părţi, deşi înştiinţate, nu se prezintă la dezbateri, Comisia îşi va continua activitatea.

(5) Prin excepţie de la alin. (4), dacă părţile solicită, în prealabil, reprogramarea audierii, Comisia poate amâna o singură dată audierea.

(6)  Audierea reprogramată va avea loc în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data fixată iniţial şi va fi comunicată părţilor, în conformitate cu prevederile art. 21.

Art. 24. - (1) In cadrul audierii părţile îşi exprimă punctele de vedere.

(2)  Expunerea părţilor va fi clară şi concisă, cu argumente de drept şi/sau de fapt.

(3) După ce fiecare parte îşi prezintă poziţia, membrii Comisiei pot pune întrebări pentru clarificarea aspectelor divergente.

Art. 25. - (1) In vederea apărării intereselor legitime ale părţilor, membrii Comisiei şi consultanţii sunt obligaţi să nu publice şi să nu divulge datele şi informaţiile de care iau cunoştinţă în această calitate, fără a avea acordul scris al părţii implicate.

(2) Dosarul este confidenţial. Nicio altă persoană în afara părţilor, a Comisiei şi a conducerii Autorităţii competente nu are acces la dosar fără acordul scris al părţilor şi fără încuviinţarea Comisiei, cu excepţia situaţiei în care aceste date sunt solicitate de către o autoritate a statului, în condiţiile legii.

Art. 26. - (1) Proiectul de decizie va fi elaborat în termen de 5 zile lucrătoare de la data la care a avut loc audierea şi va fi supus aprobării preşedintelui Autorităţii competente.

(2) Proiectul de decizie se va adopta cu majoritate simplă de voturi. Este interzisă abţinerea membrilor Comisiei de la vot.

(3)  Proiectul de decizie va cuprinde soluţia la care au ajuns membrii Comisiei şi va reflecta concluziile la care s-a ajuns în urma audierii părţilor, a analizării faptelor, a susţinerilor şi documentelor existente la dosar.

Art. 27. - Proiectul de decizie va cuprinde :

a)  elementele  de  identificare  a   părţilor în  divergenţă (numele/denumirea părţilor, domiciliul, calitatea acestora);

b) motivele de drept şi/sau de fapt;

c) obiectul neînţelegerii;

d) soluţia dată.

Art. 28. - (1) Comunicarea deciziei va fi făcută părţilor în termen de cel mult 5 zile lucrătoare de la data emiterii acesteia, prin scrisoare recomandată şi prin fax.

(2) Procedura de soluţionare a neînţelegerii apărute la încheierea contractelor se încheie odată cu comunicarea deciziei către părţi, dacă decizia respectivă nu este contestată, sau odată cu comunicarea răspunsului Autorităţii competente la eventuala contestaţie.

Art. 29. - (1) Faţă de părţi decizia Autorităţii competente prin care se soluţionează neînţelegerea apărută are caracter obligatoriu.

(2) Decizia poate fi contestată la Autoritatea competentă de partea care se consideră vătămată, în termen de 30 de zile calendaristice de la comunicarea acesteia.

(3) Răspunsul Autorităţii competente la contestaţie va fi comunicat părţii vătămate în termen de 15 zile calendaristice de la înregistrarea contestaţiei.

(4)  Dacă partea vătămată este nemulţumită de soluţia dată contestaţiei sale, se poate adresa Curţii de Apel Bucureşti - Secţia contencios administrativ, conform prevederilor Legii nr. 13/2007, cu modificările şi completările ulterioare.

CAPITOLUL VI

Dispoziţii finale

Art. 30. - Termenele pentru desfăşurarea etapelor şi/sau acţiunilor prevăzute în cadrul cap.V secţiunea a 3-a şi a 4-a pot fi depăşite, cu acordul conducerii Autorităţii competente, dacă obiectul neînţelegerii are implicaţii deosebite asupra siguranţei funcţionării sistemului electroenergetic sau activităţii consumatorilor/operatorilor economici respectivi.

Art. 31. - (1) Pe toată durata procedurii, dar nu mai târziu de data emiterii deciziei Autorităţii competente cu privire la neînţelegerea respectivă, părţile pot soluţiona pe cale amiabilă neînţelegerea apărută.

(2) Părţile sunt obligate să comunice Autorităţii competente înţelegerea la care au ajuns, în termen de 24 de ore de la data la care neînţelegerea s-a soluţionat, fără a se depăşi termenul menţionat la alin. (1).

Art. 32. - Autoritatea competentă poate completa sau corecta erorile materiale din conţinutul deciziei, după comunicarea acesteia părţilor.

Art. 33. - (1) Dosarul se păstrează la sediul Autorităţii competente un an de la data emiterii deciziei prin care este soluţionată neînţelegerea, iar dacă aceasta este contestată, perioada de un an se socoteşte de la data rămânerii definitive şi irevocabile a hotărârii judecătoreşti.

(2) Evidenţa dosarelor şi a deciziilor Autorităţii competente privind soluţionarea neînţelegerilor se va ţine în registre speciale, prin grija compartimentului de specialitate.

Art. 34. - Pentru asigurarea medierii la nivelul operatorilor economici în condiţiile art. 9, aceştia vor elabora proceduri proprii pentru aplicarea prevederilor prezentei proceduri, în termen de 30 de zile calendaristice de la data publicării prezentului ordin în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Art. 35. - Prevederile prezentei proceduri se completează cu dispoziţiile legale în vigoare.

Art. 36. -Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezenta procedură.

ANEXA Nr.1 la procedură

DEFINIŢII

Acces la reţeaua electrică de interes public

Dreptul operatorilor economici care produc şi/sau furnizează energie electrică, precum şi al consumatorilor de energie electrică de a se racorda şi de a folosi, în condiţiile legii, reţelele electrice de transport şi distribuţie

Audiere

Etapă a procedurii propriu-zise de soluţionare a neînţelegerilor apărute la încheierea contractelor în cadrul căreia părţile îşi expun punctele de vedere şi argumentele pe care le consideră pertinente, depun documente suplimentare, considerate relevante pentru soluţionarea neînţelegerii, cu posibilitatea de a se formula întrebări pentru clarificarea neînţelegerii

Autoritate competentă

Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei

Aviz de amplasament

Răspunsul scris al operatorului de reţea la cererea unui solicitant, în care se precizează punctul de vedere al acestuia faţă de propunerea de amplasament al obiectivului solicitantului

Aviz tehnic de racordare

Aviz scris valabil numai pentru un anumit amplasament, care se emite de către operatorul de reţea, la cererea unui utilizator, asupra posibilităţilor şi condiţiilor de racordare la reţeaua electrică, pentru satisfacerea cerinţelor utilizatorului precizate la solicitarea avizului

Capacitate energetică

Instalaţiile de producere a energiei electrice sau a energiei termice în cogenerare, reţele electrice şi alte echipamente electroenergetice

Compartiment de specialitate

Compartiment din cadrul autorităţii competente, care are atribuţii în soluţionarea neînţelegerilor apărute la încheierea contractelor

Contract de racordare

Contract prin care un operator de reţea se angajează să realizeze instalaţia pentru racordarea solicitantului la reţeaua electrică, iar acesta se angajează să achite operatorului de reţea tariful de racordare

Decizie

Document cu caracter obligatoriu pentru părţi, emis de Autoritatea competentă, prin care se soluţionează neînţelegerile apărute la încheierea contractelor

Operator de distribuţie

Orice persoană care deţine, sub orice titlu, o reţea electrică de distribuţie şi este titulară a unei licenţe de distribuţie prin care răspunde de operarea, asigurarea întreţinerii şi, dacă este necesar, dezvoltarea reţelei de distribuţie într-o anumită zonă şi, acolo unde este aplicabil, interconectarea acesteia cu alte sisteme, precum şi de asigurarea capacităţii pe termen lung a sistemului de a răspunde cererilor rezonabile privind distribuţia energiei electrice

Fişă de coexistenţă

Document tehnic în care se menţionează şi se compară condiţiile stabilite în norme pentru coexistenţa între instalaţiile electrice şi obiectivul pentru care se solicită avizul de amplasament, cu date concrete specifice amplasamentului respectiv

Furnizor

Persoană juridică, titulară a unei licenţe de furnizare

Instalaţie de utilizare

Instalaţie electrică a utilizatorului, în aval de punctul de delimitare

Mediere

Procesul prin intermediul căruia două părţi se întâlnesc cu o a treia parte, care intermediază negocierea ajutând părţile să îşi identifice interesele şi să soluţioneze conflictul într-un mod acceptabil pentru ambele părţi

Neînţelegeri (apărute)

Neînţelegeri apărute la încheierea contractelor în sectorul energiei electrice

Părţi

Persoanele fizice/juridice care încheie un contract în sectorul energiei electrice

Producător de energie electrică

Persoană fizică sau juridică, titulară de licenţă, având ca specific activitatea de producere a energiei electrice, inclusiv în cogenerare

Recomandare

Punctul de vedere al Autorităţii competente cu privire la modul de soluţionare a neînţelegerii apărute la încheierea contractelor în sectorul energiei electrice

Reţea electrică de interes public

Reţeaua electrică la care se pot racorda cel puţin 2 utilizatori

Sectorul energiei electrice

Ansamblul activităţilor şi instalaţiilor de producere a energiei electrice şi a energiei termice în cogenerare, transport, servicii de sistem, distribuţie şi furnizare a energiei electrice, inclusiv importul şi exportul energiei electrice, precum şi schimburile naturale şi/sau de avarie cu sistemele electroenergetice ale ţărilor vecine

Studiu de coexistenţă

Documentaţie tehnico - economică în care se determină, pe bază de calcule, măsurători, observaţii etc. implicaţiile de natură mecanică şi/sau electrică pe care le are asupra reţelei electrice amplasarea unor construcţii, instalaţii sau reţele de altă natură pe elementele, în culoarul sau zonele de protecţie şi/sau de siguranţă ale acesteia şi se stabilesc, dacă este cazul, lucrările necesare pentru îndeplinirea condiţiilor de coexistenţă stabilite de norme şi costurile acestor lucrări

Studiu de soluţie pentru eliberarea amplasamentului

Documentaţie tehnico-economică prin care se analizează şi se stabilesc soluţii pentru devierea şi/sau mutarea instalaţiilor electrice aflate pe amplasamentul unui obiectiv, în vederea eliberării acestuia şi se stabilesc costurile lucrărilor necesare

Studiu de soluţie pentru racordarea la reţea

Documentaţie tehnico-economică în care, pe baza datelor şi a cerinţelor unui utilizator şi a caracteristicilor reţelei, se stabilesc, se analizează şi se propun variante raţionale, posibile tehnic şi fezabile economic, pentru soluţii de racordare la reţea a instalaţiei utilizatorului

Operator de transportator

Orice persoană care deţine, sub orice titlu, o reţea electrică de transport şi este titulară a unei licenţe de transport prin care răspunde de operarea, asigurarea întreţinerii şi, dacă este necesar, dezvoltarea reţelei de transport într-o anumită zonă şi, acolo unde este aplicabilă, interconectarea acesteia cu alte sisteme electroenergetice, precum şi de asigurarea capacităţii pe termen lung a sistemului de a acoperi cererile rezonabile pentru transportul energiei electrice

Zonă de protecţie

Zonă adiacentă capacităţii energetice, extinsă în spaţiu, în care se introduc interdicţii privind accesul persoanelor şi regimul construcţiilor

Zonă de siguranţă

Zonă adiacentă capacităţilor energetice, extinsă în spaţiu, în care se instituie restricţii şi interdicţii în scopul asigurării funcţionării normale şi pentru evitarea punerii în pericol a persoanelor, bunurilor şi mediului; zona de siguranţă cuprinde şi zona de protecţie

ANEXA Nr. 2 la procedură

CERERE   DE   SOLUŢIONARE

Subsemnaţii/Subscrisele:

1.  (nume/denumire; numele reprezentanţilor legali; domiciliu, sediu; număr de înmatriculare la registrul comerţului; telefon/fax), prin reprezentant legal....................................., şi

2.  idem,

solicităm soluţionarea neînţelegerii/neînţelegerilor intervenite în cadrul negocierilor desfăşurate pentru încheierea contractului.............................., având în vedere că s-au parcurs etapele:

|_| medierii neînţelegerilor precontractuale

|_| procedurii prealabile

(Urmează expunerea, pe scurt, a obiectului neînţelegerii, cu datele aferente:

|_| indicarea contractului;

|_| indicarea clauzelor divergente.)

Solicităm soluţionarea prezentei cereri în lipsă, pe baza actelor depuse la dosar:

|_| DA

|_| NU

prin :

|_| declanşarea procedurii prealabile;

|_| declanşarea procedurii propriu-zise.

Data

................................................

Semnătura părţii 1,

................................................

Semnătura părţii a 2-a,

................................................

ANEXA Nr. 3 la procedură

PROCES-VERBAL

pentru punctele rămase în divergenţă la încheierea contractului/eliberarea avizului tehnic de racordare nr....... pentru..........

Nr. crt.

Formularea articolului aflat în divergenţă

Formularea părţii 1

Formularea părţii

a 2-a

Justificarea formulării părţii 1

Justificarea formulării părţii

a 2-a

1.

2.

3.

4.

Data

................................................

Semnătura părţii 1,

................................................

Semnătura părţii a 2-a,

................................................

ANEXA Nr. 4 la procedură

NOTĂ   JUSTIFICATIVĂ

pentru punctele rămase în divergenţă la încheierea contractului/eliberarea avizului tehnic de racordare nr.... pentru..........

Nr. crt.

Formularea articolului aflat în divergenţă

Formularea părţii

Justificarea formulării părţii

1.

2.

3.

4.

Data

................................................

Semnătura

................................................


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 38/2007

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 38 din 2007
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 38/2007
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu