Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 342 din 12 martie 2008

pentru aprobarea Normelor privind stabilirea echipajului minim de siguranta pentru navele maritime care arboreaza pavilion roman

ACT EMIS DE: MINISTERUL TRANSPORTURILOR

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 230 din 25 martie 2008



In temeiul prevederilor art. 12 lit. e) şi j) din Ordonanţa Guvernului nr. 19/1997 privind transporturile, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,

în conformitate cu prevederile art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 367/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, cu modificările ulterioare,

ministrul transporturilor emite următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă Normele privind stabilirea echipajului minim de siguranţă pentru navele maritime care arborează pavilion român, prevăzute în anexa nr. 1.

Art. 2. - Se aprobă forma şi conţinutul Certificatului privind echipajul minim de siguranţă, prevăzut în anexa nr. 2.

Art. 3. - Contravenţiile la prevederile prezentului ordin se stabilesc prin hotărâre a Guvernului, în condiţiile legii.

Art. 4. -Autoritatea Navală Română va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Art. 5. -Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 6. - Navele aparţinând poliţiei de frontieră, poliţiei de transporturi şi Autorităţii Naţionale a Vămilor trebuie să se conformeze prevederilor prezentului ordin începând cu data de 19 noiembrie 2008.

Art. 7. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Art. 8. - La data intrării în vigoare a prezentului ordin, Ordinul ministrului transporturilor nr. 370/1999 pentru aprobarea instrucţiunilor privind stabilirea personalului minim de siguranţă a navigaţiei pentru navele maritime din marina civilă a României, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 435 din 7 septembrie 1999, se abrogă.

Ministrul transporturilor,

Ludovic Orban

ANEXA Nr. 1

NORME

privind stabilirea echipajului minim de siguranţă pentru navele maritime care arborează pavilion român

CAPITOLUL I

Dispoziţii generale

SECŢIUNEA 1

Definiţii

Art. 1. - (1) In sensul prezentelor norme, următorii termeni se definesc după cum urmează:

a)   Autoritatea Navală Română - organul tehnic de specialitate din subordinea Ministerului Transporturilor, autoritate de stat în domeniul navigaţiei, căreia ministerul i-a delegat competenţe privind ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin, denumită în continuare ANR;

b)  certificat de echipaj minim de siguranţă- documentul emis de ANR pentru fiecare navă, prin care se stabilesc numărul şi funcţiile echipajului minim de siguranţă.

(2) Termenii folosiţi în prezentele norme se definesc şi/sau au înţelesul dat potrivit următoarelor acte normative:

a) Ordonanţa Guvernului nr. 42/1997 privind transportul maritim şi pe caile navigabile interioare, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 221 din 29 august 1997, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 210 din 10 martie 2004, cu modificările şi completările ulterioare;

b) Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 1.627/2006 pentru aprobarea criteriilor minime de pregătire şi perfecţionare a personalului navigant maritim român şi a sistemului de recunoaştere a certificatelor de competenţă, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 917 din 10 noiembrie 2006, cu modificările şi completările ulterioare;

c)  Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 214/2007 pentru aprobarea criteriilor minime de pregătire şi perfecţionare a personalului navigant maritim şi maritim-portuar român care nu intră sub incidenţa Convenţiei STCW, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 123 din 20 februarie 2007;

d)  Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 318/2006 privind aprobarea standardelor de instruire, confirmarea competenţei şi eliberarea documentelor de atestare a personalului navigant pentru navele de navigaţie interioară care arborează pavilion român, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 315 din 7 aprilie 2006, cu modificările şi completările ulterioare;

e)  Ordinul ministrului transporturilor nr. 382/2007 pentru aprobarea Regulamentului privind criteriile minime de pregătire, perfecţionare şi certificare a piloţilor maritimi, alţii decât piloţii de mare largă, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 419 din 22 iunie 2007, cu modificările ulterioare.

SECŢIUNEA a 2-a

Domeniul de aplicare

Art. 2. - (1) Prezentele norme privind stabilirea echipajului minim de siguranţă se aplică tuturor navelor maritime care arborează pavilion român.

(2) Prezentele norme nu se aplică navelor militare.

(3)  Echipajul minim de siguranţă pentru navele care au automatizări pentru exploatarea şi supravegherea echipamentelor de bord se stabileşte de catre ANR, la cererea proprietarului/operatorului navei.

SECŢIUNEA a 3-a

Dispoziţii generale

Art. 3. - (1) Echipajul minim de siguranţă stabilit prin prezentele norme trebuie să se afle la bordul navei, astfel încât în orice moment să fie asigurate: operarea în siguranţă a navei, securitatea acesteia şi protecţia mediului.

(2)  Lipsa de la bord a oricărei persoane care face parte din echipajul minim de siguranţă, la plecarea din port, va atrage oprirea navei din navigaţie şi sancţionarea proprietarului sau operatorului navei, în conformitate cu prevederile legale.

(3)  Pentru navele aflate în staţionare, în reparaţii, în parcul rece sau la iernatic, proprietarul sau operatorul va răspunde, în conformitate cu prevederile legale, dacă la bord nu sunt prezente persoanele care fac parte din echipajul minim de siguranţă.

Art. 4. - Valabilitatea certificatului de echipaj minim de siguranţă este de 5 ani de la data emiterii.

Art. 5. - In funcţie de nevoile de operare ale navei, proprietarul/operatorul poate asigura, pe lângă echipajul minim de siguranţă, personal navigant suplimentar, precum şi personal auxiliar.

CAPITOLUL II

Reguli de normare a echipajului minim de siguranţă

Art. 6. - La navele maritime care efectuează servicii portuare sau tehnice, care îşi desfăşoară activitatea la distanţe mai mari de 20 de mile marine în afara porturilor româneşti sau care fac voiaj internaţional, personalul din cadrul echipajului minim de siguranţă prevăzut de prezentele norme va fi suplimentat în funcţie de complexitatea activităţii şi de durata ei, în conformitate cu dispoziţiile ANR, la cererea proprietarului/ operatorului navei.

Art. 7. - (1) Navele maritime care efectuează servicii portuare sau tehnice si care vor fi folosite la navigaţia pe apele interioare navigabile vor avea la bord un căpitan fluvial categoria B sau un căpitan fluvial categoria A ori un posesor de brevet de navigator pe Rin şi vor naviga cu echipajul maritim ambarcat.

(2)  Navele de navigaţie interioară, cu excepţia navelor de pasageri, care vor fi folosite în porturile maritime, vor avea la bord un posesor de brevet de navigator pe Rin sau un căpitan fluvial categoria A ori un căpitan maritim portuar sau un pilot de port maritim şi vor naviga cu echipajul ambarcat pentru nave de navigaţie interioară.

(3)  Navele de pasageri de navigaţie interioară, pe timpul manevrei în porturile maritime, vor avea în mod obligatoriu la bord un pilot de port maritim.

Art. 8. - Proprietarii/operatorii vor fi direct şi singurii răspunzători de consecinţele nerespectării dotării navelor cu echipaj minim de siguranţă şi vor fi sancţionaţi conform legislaţiei în vigoare.

CAPITOLUL III

Nave în staţionare, în reparaţii, în parc rece, în iernatic

SECŢIUNEA 1

Nave în staţionare

Art. 9. - (1) Pe timpul staţionării în porturi, la navele maritime aflate în exploatare se va organiza serviciul de gardă în ture, executat de persoane cuprinse în echipajul minim de siguranţă.

(2)  La navele maritime al căror echipaj minim de siguranţă este de maximum 12 persoane, serviciul de gardă va fi efectuat de cel puţin două persoane, dintre care o persoană posesoare a unui brevet punte şi cealaltă, posesoare a unui brevet sau certificat de capacitate maşini, conducerea serviciului de gardă revenind persoanei posesoare de brevet care execută serviciul de gardă la punte.

(3)  La navele maritime al căror echipaj minim de siguranţă depăşeşte 12 persoane, serviciul de gardă va fi efectuat de către o pătrime din numărul persoanelor cuprinse în cadrul acestuia, dintre care cel puţin un posesor al unui brevet punte şi un posesor al unui brevet maşină.

Art. 10. - (1) La navele maritime care efectuează servicii portuare sau tehnice, serviciul de gardă va fi efectuat de către o persoană, când echipajul minim de siguranţă este de maximum 4 persoane, sau de două persoane, când echipajul minim de siguranţă depăşeşte 4 persoane.

(2) La navele maritime desemnate pentru intervenţii, care îşi desfăşoară activitatea pe schimburi, personalul minim de siguranţă normat pentru un schimb de lucru va trebui să se afle permanent la bord, fiecare asemenea navă putând fi în orice moment aptă să plece în misiune.

Art. 11. - Dacă un număr de maximum 4 nave maritime care desfăşoară servicii portuare sau tehnice, aparţinând aceluiaşi proprietar, staţionează în acelaşi loc, iar echipajul lor minim de siguranţă, normat conform prezentelor norme, nu depăşeşte un număr de 4 persoane pe navă, serviciul de gardă va fi efectuat de un marinar cu cel puţin 2 ani vechime, care va asigura paza şi siguranţa întregului grup de nave.

Art. 12. - Pe navele maritime cu destinaţia de hotel plutitor, restaurant plutitor şi altele asemenea, serviciul de gardă va fi efectuat de un marinar cu cel puţin 2 ani vechime.

SECŢIUNEA a 2-a

Nave în reparaţii

Art. 13. - (1) La navele maritime aflate în reparaţii, serviciul de gardă se va organiza în ture şi va fi efectuat de către o pătrime din numărul persoanelor cuprinse în echipajul minim de siguranţă, dintre care cel puţin un posesor al unui brevet punte şi un posesor al unui brevet maşină.

(2) La navele maritime care efectuează servicii portuare sau tehnice, aflate în reparaţii, serviciul de gardă va fi efectuat de cel puţin două persoane cuprinse în echipajul minim de siguranţă.

Art. 14. - Se exceptează de la prevederile art. 12 navele aflate în reparaţie capitală, care sunt preluate în întregime de şantierul care efectuează reparaţiile, acesta asumându-şi toate responsabilităţile.

SECŢIUNEA a 3-a

Nave în parc rece (în conservare sau pentru dezmembrare)

Art. 15. - (1) La navele maritime aflate în parc rece, serviciul de gardă va fi organizat în ture şi va fi efectuat de două persoane din echipajul minim de siguranţă, pentru fiecare navă.

(2) La navele maritime care sunt destinate să efectueze servicii portuare sau tehnice, serviciul de gardă va fi organizat în ture şi va fi efectuat de o persoană din echipajul minim de siguranţă, pentru fiecare navă.

Art. 16. - La navele maritime, cu orice destinaţie, ale aceluiaşi proprietar, aflate în parc rece, grupate maximum 4 în acelaşi loc, serviciul de gardă va fi organizat în ture şi va fi efectuat de două persoane din echipajul minim de siguranţă, pentru întregul grup.

Art. 17. - In situaţii deosebite, din dispoziţia ANR, proprietarul va suplimenta personalul de gardă.

SECŢIUNEA a 4-a

Nave în iernatic

Art. 18. - Personalul necesar siguranţei navelor aflate în iernatic se va stabili în baza prevederilor instrucţiunilor privind organizarea iernaticului şi va fi avizat de către căpitănia portului care supraveghează şi urmăreşte organizarea şi funcţionarea acestuia.

CAPITOLUL IV

Normarea navelor maritime cu echipaj minim de siguranţă

Nave maritime

Art. 19. - (1) Echipajul minim de siguranţă al navelor maritime, cu excepţia celor cu destinaţie specială, este prevăzut în anexa nr. 1 la prezentele norme.

(2) Echipajul minim de siguranţă al navelor maritime cu destinaţie specială este prevăzut în anexa nr. 2 la prezentele norme.

(3) Echipajul minim de siguranţă al navelor maritime propulsate care efectuează servicii portuare sau tehnice este prevăzut în anexa nr. 3 la prezentele norme.

(4) Echipajul minim de siguranţă al navelor maritime nepropulsate este prevăzut în anexa nr. 4 la prezentele norme.

Art. 20. - (1) Pentru navele maritime care efectuează servicii portuare sau tehnice, echipajul minim de siguranţă este normat pentru un schimb de lucru.

(2) Pentru navele maritime care efectuează servicii portuare sau tehnice nepropulsate, care nu au la bord echipamente tehnologice şi altele asemenea, manevra, paza şi securitatea lor în exploatare se asigură de remorcherul de manevră, iar pe timpul staţionării se aplică prevederile art. 10, 15 şi 16, după caz.

Art. 21. - Anexele nr.1-4 fac parte integrantă din prezentele norme.

ANEXA Nr. 1 la norme

Echipajul minim de siguranţă al navelor maritime, cu excepţia celor cu destinaţie specială

Nr. crt.

Funcţia

Limita de competenţă

Toate categoriile de nave maritime, cu excepţia celor cu destinaţie specială

TB = 500

500 < TB =< 3.000

Mărfuri generale şi mărfuri în vrac

Tancuri

Ro-Ro, feribot, portcontainere

Pasagere

3.000 < TB =< 10.000

10.000 < TB =< 30.000

TB >30.000

3.000 < TB =< 10.000

10.000 < TB = 30.000

TB >30.000

3.000 < TB =< 10.000

10.000 < TB =< 30.000

TB >30.000

Până la 1.000 de pasageri

Peste 1.000 de pasageri

1.

Comandant

TB = 500

1

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

500 < TB = <3000

-

1

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

Nelimitat

-

-

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

2.

Ofiţer punte secund

500 < TB =< 3000

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

Nelimitat

-

-

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

3.

Ofiţer punte

TB =< 500

1

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

Nelimitat

-

1

1

2

2

1

2

2

1

2

2

2

3

4.

Sef mecanic

750 =< kW =< 3000

-

1

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

Nelimitat

-

-

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

5.

Ofiţer mecanic secund

750 =< kW =< 3000

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

Nelimitat

-

-

-

1

1

-

1

1

-

1

1

1

1

6.

Ofiţer mecanic

Nelimitat

1

1

1

2

2

1

2

2

1

2

2

2

2

7.

Timonier

Nelimitat

1

2

2

2

3

2

2

3

2

2

3

3

3

8.

Motorist

Nelimitat

1

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

3

3

9.

Marinar

Nelimitat

-

-

-

1

2

-

1

2

-

1

2

2

3

10.

Pompagiu

Nelimitat

-

-

-

-

-

-

1

1

-

-

-

-

-

11.

Electrician

Nelimitat

-

-

-

-

1

-

-

1

-

-

-

1

1

12.

Şef de echipaj

Nelimitat

-

-

-

-

1

-

-

1

-

-

-

1

1

Total persoane:

5

8

9

13

17

9

14

18

9

13

15

18

20

ANEXA Nr. 2 la norme

Echipajul minim de siguranţă al navelor maritime cu destinaţie specială

Nr. crt.

Funcţia

Limita de competenţă

Remorchere

Iahturi cu lungimea mai mare de 24 m

Nave de pescuit costier

Nave de cercetări, de prospecţiuni

geologice

Nave pentru

deservirea

unităţilor de

foraj marin

Nave de

căutare şi

salvare

Până la 3.000 kW

Peste 3.000 kW

Până la 12 pasageri

Peste 12 pasageri

1.

Comandant

TB =< 500

-

-

-

-

1

-

-

-

500 < TB =< 3000

1

-

-

-

1

1

-

Nelimitat

-

-

-

-

-

-

-

-

2.

Ofiţer punte secund

500 < TB =< 3000

-

-

-

1

-

-

-

-

Nelimitat

-

-

-

-

-

-

-

3.

Ofiţer punte

TB =< 500

-

-

-

-

-

-

-

-

Nelimitat

1

1

-

-

1

1

1

4.

Şef mecanic

750 =< kW =< 3000

1

-

-

-

-

-

-

-

Nelimitat

-

-

-

-

1

1

-

5.

Ofiţer mecanic secund

750 =< kW =< 3000

-

-

-

-

-

-

-

-

Nelimitat

-

-

-

-

-

-

-

6.

Ofiţer mecanic

Nelimitat

1

1

1

1

1

1

1

7.

Timonier

Nelimitat

1

2

-

1

1

2

2

-

8.

Motorist

Nelimitat

1

2

1

1

1

2

2

1

9.

Marinar

Nelimitat

1

-

-

1

-

-

1

10.

Şef de echipaj

Nelimitat

1

-

-

-

-

-

-

Total persoane:

8

12

3

4

5

8

8

4

ANEXA Nr. 3 la norme

Echipajul minim de siguranţă al navelor maritime propulsate care efectuează servicii portuare sau tehnice

Nr. crt.

Funcţia

Remorchere portuare

Şalandă

Tanc

Navă de

stins incendiul

Dragă

Macara

Pasagere şi

nave de prospecţiuni

Pilotine

Şalupe

Nave de servicii portuare

Până la 750 kW

Peste 750 kW

Până la 185 kW

Peste 185 kW

1.

Căpitan maritim-portuar

-

1

-

1

1

1

1

1

-

-

-

-

2.

Ofiţer de punte maritim-portuar

1

-

1

-

-

-

-

-

1

-

-

-

3.

Şef mecanic maritim-portuar

-

1

-

1

1

1

1

-

-

-

-

-

4.

Ofiţer mecanic maritim-portuar

1

-

1

-

-

-

-

1

1

-

-

-

5.

Motorist

-

1

1

1

1

1

1

1

-

-

1

1

6.

Marinar

1

1

-

1

1

1

1

1

1

-

-

-

7.

Şef de echipaj

-

-

-

1

1

1

1

-

-

-

-

-

8.

Electrician

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

9.

Conducător de şalupă maritimă

-

-

-

-

-

-

-

-

-

1

1

1

Total persoane:

3

4

3

5

5

5

5

4

3

1

2

2

ANEXA Nr. 4 la norme

Echipajul minim de siguranţă al navelor maritime nepropulsate

Nr. crt.

Funcţie

Doc plutitor

Tancuri

Dragă

Macara

Soneta, deroşeză, derocator,

platformă derocatoare

Navă nepropulsată cu echipament tehnologic

1.

Căpitan maritim-portuar

-

-

-

-

-

-

2.

Ofiţer de punte maritim-portuar

-

-

-

-

-

-

3.

Şef mecanic maritim-portuar

-

-

1

1

-

-

4.

Ofiţer mecanic maritim-portuar

1

-

-

-

1

-

5.

Motorist

1

1

1

1

1

-

6.

Marinar

1

-

1

1

1

1

7.

Şef de echipaj

1

-

1

1

1

-

8.

Electrician

1

-

-

-

-

-

Total persoane:

5

1

4

4

4

1

ANEXA Nr. 2*)

FORMA  ŞI  CONŢINUTUL

Certificatului privind echipajul minim de siguranţă

CERTIFICAT PRIVIND ECHIPAJUL MINIM DE SIGURANŢĂ

MINIMUM SAFE MANNING CERTIFICA TE

Emis în conformitate cu prevederile Regulii V/14(2) ale

Issued under the provisiom of regulafton V 14(2) of the

Convenţiei internaţionale din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare, cu amendamentele ulterioare

International Conveni ion for the Safely of Life ai Sea, 1974, as amended

Sub autoritatea Guvernului ROMÂNIEI

under the authority of the Government of ROMÂNIA

de către AUTORITATEA NAVALĂ ROMÂNĂ

by the ROMAN/AN NAVAL AUTHORITY

Numele navei:                                     Indicativul navei:                             Numărul IMO:

Name of ship:

Portul de înregistrare:                        Tonajul brut:

Port ofregistry:

Puterea motorului principal (KW):   Tipul navei:

Main propulsion power (KW):

Sala maşinilor nesupravegheată periodic:

Periodicaily unattendeci machinery space:

Zona de navigaţie:

Trading area:

Nava nominată în acest document este considerată că are echipajul minim de siguranţă dacă, atunci când iese în mare, la bordul navei se află echipajul specificat în tabelul de mai jos.

The ship named in this document îs considered to be safelv manned if, when il proceeds to sea, it carhes not less than the number and grades capacities ofpersonnei speci/ied in the labie(s) below.

*) Anexa este reprodusă în facsimil.

Funcţia/Certificatul de competenţă Grade/capacity

Certificat (Regula conform STCW 95)

Certificate (STCW 95 regulatiott)

Nr. de persoane Number of persons

TOTAL

Cerinţe sau condiţii speciale, dacă sunt:

Special requirements or conditions, if any:

1. Acest certificat este valabil numai pe perioada arborării pavilionului român.

This certificate is valid as long ax the vessel is flying the Romanian fag.

2. Organizarea serviciului de cart va fi la latitudinea comandantului, dar acest lucru nu se va face sub standardele prevazute Convenţia STCW 95 şi Rezoluţia IMO A.890 (21).

Watchkeeping shall be arranged al the discretion ofthe Maşter, but shall never be of lesser stamlards than those presa by the STCW Convention and IMO Resolution A. 890 (21).

Nr. Certificat:

Certifcate No:

Emis la Constanţa, pe data de:

Issued ai Constanta, on:

Data expirării:

Date of expiry:

Semnătura pentru şi în numele Administraţiei

Signalnrefor and on behalf of the Adminislration


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 342/2008

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 342 din 2008
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu