ORDIN Nr. 342
din 12 martie 2008
pentru aprobarea Normelor
privind stabilirea echipajului minim de siguranta pentru navele maritime care
arboreaza pavilion roman
ACT EMIS DE:
MINISTERUL TRANSPORTURILOR
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 230 din 25 martie 2008
In temeiul prevederilor art. 12 lit. e) şi j) din
Ordonanţa Guvernului nr. 19/1997 privind transporturile, republicată, cu
modificările şi completările ulterioare,
în conformitate cu prevederile art. 5 alin. (4) din
Hotărârea Guvernului nr. 367/2007 privind organizarea şi funcţionarea
Ministerului Transporturilor, cu modificările ulterioare,
ministrul transporturilor emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Normele privind stabilirea
echipajului minim de siguranţă pentru navele maritime care arborează pavilion
român, prevăzute în anexa nr. 1.
Art. 2. - Se aprobă forma şi
conţinutul Certificatului privind echipajul minim de siguranţă, prevăzut în
anexa nr. 2.
Art. 3. - Contravenţiile la prevederile prezentului
ordin se stabilesc prin hotărâre a Guvernului, în condiţiile legii.
Art. 4. -Autoritatea Navală Română va duce la
îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 5. -Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentul
ordin.
Art. 6. - Navele aparţinând poliţiei de frontieră,
poliţiei de transporturi şi Autorităţii Naţionale a Vămilor trebuie să se conformeze prevederilor prezentului ordin începând cu data de 19
noiembrie 2008.
Art. 7. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Art. 8. - La data intrării în vigoare a prezentului
ordin, Ordinul ministrului transporturilor nr. 370/1999 pentru aprobarea
instrucţiunilor privind stabilirea personalului minim de siguranţă a navigaţiei
pentru navele maritime din marina civilă a României, publicat în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 435 din 7 septembrie 1999, se abrogă.
Ministrul transporturilor,
Ludovic Orban
ANEXA Nr. 1
NORME
privind stabilirea echipajului minim de siguranţă
pentru navele maritime care arborează pavilion român
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
SECŢIUNEA 1
Definiţii
Art. 1. - (1) In sensul prezentelor norme, următorii termeni se definesc după cum urmează:
a) Autoritatea Navală
Română - organul tehnic de specialitate din
subordinea Ministerului Transporturilor, autoritate de stat în domeniul
navigaţiei, căreia ministerul i-a delegat competenţe privind ducerea la
îndeplinire a prevederilor prezentului ordin, denumită în continuare ANR;
b) certificat de echipaj
minim de siguranţă- documentul emis de ANR pentru
fiecare navă, prin care se stabilesc numărul şi funcţiile echipajului minim de
siguranţă.
(2) Termenii folosiţi în
prezentele norme se definesc şi/sau au înţelesul dat potrivit următoarelor acte
normative:
a) Ordonanţa Guvernului nr. 42/1997 privind transportul
maritim şi pe caile navigabile interioare, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 221
din 29 august 1997, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 210 din 10 martie 2004, cu
modificările şi completările ulterioare;
b) Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor
şi turismului nr. 1.627/2006 pentru aprobarea
criteriilor minime de pregătire şi perfecţionare a
personalului navigant maritim român şi a sistemului de recunoaştere a
certificatelor de competenţă, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea
I, nr. 917 din 10 noiembrie 2006, cu modificările şi completările ulterioare;
c) Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor
şi turismului nr. 214/2007 pentru aprobarea criteriilor minime de pregătire şi
perfecţionare a personalului navigant maritim şi maritim-portuar român care nu
intră sub incidenţa Convenţiei STCW, publicat în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 123 din 20 februarie 2007;
d) Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor
şi turismului nr. 318/2006 privind aprobarea standardelor de instruire,
confirmarea competenţei şi eliberarea documentelor de atestare a personalului
navigant pentru navele de navigaţie interioară care arborează pavilion român,
publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 315 din 7 aprilie 2006, cu modificările şi completările ulterioare;
e) Ordinul ministrului transporturilor nr. 382/2007
pentru aprobarea Regulamentului privind criteriile minime de pregătire,
perfecţionare şi certificare a piloţilor maritimi, alţii decât piloţii de mare
largă, publicat în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 419 din 22 iunie 2007, cu modificările ulterioare.
SECŢIUNEA a 2-a
Domeniul de aplicare
Art. 2. - (1) Prezentele norme privind stabilirea
echipajului minim de siguranţă se aplică tuturor navelor maritime care
arborează pavilion român.
(2) Prezentele norme nu se aplică navelor militare.
(3) Echipajul minim de siguranţă pentru navele care au
automatizări pentru exploatarea şi supravegherea echipamentelor de bord se
stabileşte de catre ANR, la cererea proprietarului/operatorului navei.
SECŢIUNEA a 3-a
Dispoziţii generale
Art. 3. - (1) Echipajul minim de siguranţă stabilit
prin prezentele norme trebuie să se afle la bordul navei, astfel încât în orice
moment să fie asigurate: operarea în siguranţă a navei, securitatea acesteia şi
protecţia mediului.
(2) Lipsa de la bord a oricărei persoane care face
parte din echipajul minim de siguranţă, la plecarea din port, va atrage oprirea
navei din navigaţie şi sancţionarea proprietarului sau operatorului navei, în
conformitate cu prevederile legale.
(3) Pentru navele aflate în staţionare, în reparaţii,
în parcul rece sau la iernatic, proprietarul sau operatorul va răspunde, în
conformitate cu prevederile legale, dacă la bord nu sunt prezente persoanele
care fac parte din echipajul minim de siguranţă.
Art. 4. - Valabilitatea certificatului de echipaj minim
de siguranţă este de 5 ani de la data emiterii.
Art. 5. - In funcţie de nevoile de operare ale navei,
proprietarul/operatorul poate asigura, pe lângă echipajul minim de siguranţă,
personal navigant suplimentar, precum şi personal auxiliar.
CAPITOLUL II
Reguli de normare a echipajului minim de siguranţă
Art. 6. - La navele maritime care efectuează servicii
portuare sau tehnice, care îşi desfăşoară activitatea la distanţe mai mari de
20 de mile marine în afara porturilor româneşti sau care fac voiaj
internaţional, personalul din cadrul echipajului minim de siguranţă prevăzut de
prezentele norme va fi suplimentat în funcţie de complexitatea activităţii şi
de durata ei, în conformitate cu dispoziţiile ANR, la cererea proprietarului/
operatorului navei.
Art. 7. - (1) Navele maritime care efectuează servicii
portuare sau tehnice si care vor fi folosite la navigaţia pe apele interioare
navigabile vor avea la bord un căpitan fluvial categoria B sau un căpitan
fluvial categoria A ori un posesor de brevet de navigator pe Rin şi vor naviga
cu echipajul maritim ambarcat.
(2) Navele de navigaţie
interioară, cu excepţia navelor de pasageri, care vor fi folosite în porturile
maritime, vor avea la bord un posesor de brevet de navigator pe Rin sau un
căpitan fluvial categoria A ori un căpitan maritim portuar sau un pilot de port
maritim şi vor naviga cu echipajul ambarcat pentru nave de navigaţie
interioară.
(3) Navele de pasageri de navigaţie interioară, pe timpul manevrei în porturile maritime, vor avea în mod obligatoriu la
bord un pilot de port maritim.
Art. 8. - Proprietarii/operatorii vor fi direct şi
singurii răspunzători de consecinţele nerespectării dotării navelor cu echipaj
minim de siguranţă şi vor fi sancţionaţi conform legislaţiei în vigoare.
CAPITOLUL III
Nave în staţionare, în reparaţii, în parc rece, în
iernatic
SECŢIUNEA 1
Nave în staţionare
Art. 9. - (1) Pe timpul staţionării în porturi, la
navele maritime aflate în exploatare se va organiza serviciul de gardă în ture, executat de persoane cuprinse în
echipajul minim de siguranţă.
(2) La navele maritime al căror echipaj minim de
siguranţă este de maximum 12 persoane, serviciul de gardă va fi efectuat de cel
puţin două persoane, dintre care o persoană posesoare a unui brevet punte şi
cealaltă, posesoare a unui brevet sau certificat de capacitate maşini,
conducerea serviciului de gardă revenind persoanei posesoare de brevet care
execută serviciul de gardă la punte.
(3) La navele maritime al căror
echipaj minim de siguranţă depăşeşte 12 persoane, serviciul de gardă va fi
efectuat de către o pătrime din numărul persoanelor cuprinse în cadrul
acestuia, dintre care cel puţin un posesor al unui brevet punte şi un posesor
al unui brevet maşină.
Art. 10. - (1) La navele
maritime care efectuează servicii portuare sau tehnice, serviciul de gardă va
fi efectuat de către o persoană, când echipajul minim de siguranţă este de
maximum 4 persoane, sau de două persoane, când echipajul minim de siguranţă
depăşeşte 4 persoane.
(2) La navele maritime desemnate pentru intervenţii,
care îşi desfăşoară activitatea pe schimburi, personalul minim de siguranţă
normat pentru un schimb de lucru va trebui să se afle permanent la bord,
fiecare asemenea navă putând fi în orice moment aptă să plece în misiune.
Art. 11. - Dacă un număr de maximum 4 nave maritime
care desfăşoară servicii portuare sau tehnice, aparţinând aceluiaşi proprietar,
staţionează în acelaşi loc, iar echipajul lor minim de siguranţă, normat
conform prezentelor norme, nu depăşeşte un număr de 4 persoane pe navă,
serviciul de gardă va fi efectuat de un marinar cu cel puţin 2 ani vechime,
care va asigura paza şi siguranţa întregului grup de nave.
Art. 12. - Pe navele maritime cu destinaţia de hotel
plutitor, restaurant plutitor şi altele asemenea, serviciul de gardă va fi
efectuat de un marinar cu cel puţin 2 ani vechime.
SECŢIUNEA a 2-a
Nave în reparaţii
Art. 13. - (1) La navele maritime aflate în reparaţii,
serviciul de gardă se va organiza în ture şi va fi efectuat de către o pătrime
din numărul persoanelor cuprinse în echipajul minim de siguranţă, dintre care
cel puţin un posesor al unui brevet punte şi un posesor al unui brevet maşină.
(2) La navele maritime care
efectuează servicii portuare sau tehnice, aflate în reparaţii, serviciul de
gardă va fi efectuat de cel puţin două persoane cuprinse în echipajul minim de
siguranţă.
Art. 14. - Se exceptează de la prevederile art. 12
navele aflate în reparaţie capitală, care sunt preluate în întregime de
şantierul care efectuează reparaţiile, acesta asumându-şi toate
responsabilităţile.
SECŢIUNEA a 3-a
Nave în parc rece (în conservare sau pentru
dezmembrare)
Art. 15. - (1) La navele maritime aflate în parc rece,
serviciul de gardă va fi organizat în ture şi va fi
efectuat de două persoane din echipajul minim de siguranţă, pentru fiecare
navă.
(2) La navele maritime care sunt destinate să efectueze
servicii portuare sau tehnice, serviciul de gardă va fi organizat în ture şi va
fi efectuat de o persoană din echipajul minim de siguranţă, pentru fiecare
navă.
Art. 16. - La navele maritime, cu orice destinaţie, ale
aceluiaşi proprietar, aflate în parc rece, grupate maximum 4 în acelaşi loc,
serviciul de gardă va fi organizat în ture şi va fi efectuat de două persoane
din echipajul minim de siguranţă, pentru întregul grup.
Art. 17. - In situaţii deosebite, din dispoziţia ANR,
proprietarul va suplimenta personalul de gardă.
SECŢIUNEA a 4-a
Nave în iernatic
Art. 18. - Personalul necesar
siguranţei navelor aflate în iernatic se va stabili în baza prevederilor
instrucţiunilor privind organizarea iernaticului şi va fi avizat de către
căpitănia portului care supraveghează şi urmăreşte organizarea şi funcţionarea
acestuia.
CAPITOLUL IV
Normarea navelor maritime cu echipaj minim de
siguranţă
Nave maritime
Art. 19. - (1) Echipajul minim de siguranţă al navelor
maritime, cu excepţia celor cu destinaţie specială, este prevăzut în anexa nr.
1 la prezentele norme.
(2) Echipajul minim de siguranţă
al navelor maritime cu destinaţie specială este prevăzut în anexa nr. 2 la
prezentele norme.
(3) Echipajul minim de siguranţă al navelor maritime
propulsate care efectuează servicii portuare sau tehnice este prevăzut în anexa
nr. 3 la prezentele norme.
(4) Echipajul minim de siguranţă al navelor maritime nepropulsate
este prevăzut în anexa nr. 4 la prezentele norme.
Art. 20. - (1) Pentru navele maritime care efectuează
servicii portuare sau tehnice, echipajul minim de siguranţă este normat pentru un schimb de lucru.
(2) Pentru navele maritime care efectuează servicii
portuare sau tehnice nepropulsate, care nu au la bord echipamente tehnologice
şi altele asemenea, manevra, paza şi securitatea lor în exploatare se asigură
de remorcherul de manevră, iar pe timpul staţionării se aplică prevederile art.
10, 15 şi 16, după caz.
Art. 21. - Anexele nr.1-4 fac parte integrantă din
prezentele norme.
ANEXA Nr. 1 la norme
Echipajul minim de siguranţă al navelor maritime, cu
excepţia celor cu destinaţie specială
Nr. crt.
|
Funcţia
|
Limita de
competenţă
|
Toate
categoriile de nave maritime, cu excepţia celor cu destinaţie specială
|
TB = 500
|
500 < TB
=< 3.000
|
Mărfuri
generale şi mărfuri în vrac
|
Tancuri
|
Ro-Ro,
feribot, portcontainere
|
Pasagere
|
3.000 <
TB =< 10.000
|
10.000 <
TB =< 30.000
|
TB
>30.000
|
3.000 <
TB =< 10.000
|
10.000 <
TB = 30.000
|
TB
>30.000
|
3.000 <
TB =< 10.000
|
10.000 <
TB =< 30.000
|
TB
>30.000
|
Până la
1.000 de pasageri
|
Peste 1.000
de pasageri
|
1.
|
Comandant
|
TB = 500
|
1
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
500 < TB =
<3000
|
-
|
1
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
Nelimitat
|
-
|
-
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
2.
|
Ofiţer punte secund
|
500 < TB
=< 3000
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
Nelimitat
|
-
|
-
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
3.
|
Ofiţer punte
|
TB =< 500
|
1
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
Nelimitat
|
-
|
1
|
1
|
2
|
2
|
1
|
2
|
2
|
1
|
2
|
2
|
2
|
3
|
4.
|
Sef mecanic
|
750 =< kW
=< 3000
|
-
|
1
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
Nelimitat
|
-
|
-
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
5.
|
Ofiţer mecanic secund
|
750 =< kW
=< 3000
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
Nelimitat
|
-
|
-
|
-
|
1
|
1
|
-
|
1
|
1
|
-
|
1
|
1
|
1
|
1
|
6.
|
Ofiţer mecanic
|
Nelimitat
|
1
|
1
|
1
|
2
|
2
|
1
|
2
|
2
|
1
|
2
|
2
|
2
|
2
|
7.
|
Timonier
|
Nelimitat
|
1
|
2
|
2
|
2
|
3
|
2
|
2
|
3
|
2
|
2
|
3
|
3
|
3
|
8.
|
Motorist
|
Nelimitat
|
1
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
3
|
3
|
9.
|
Marinar
|
Nelimitat
|
-
|
-
|
-
|
1
|
2
|
-
|
1
|
2
|
-
|
1
|
2
|
2
|
3
|
10.
|
Pompagiu
|
Nelimitat
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
1
|
1
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
11.
|
Electrician
|
Nelimitat
|
-
|
-
|
-
|
-
|
1
|
-
|
-
|
1
|
-
|
-
|
-
|
1
|
1
|
12.
|
Şef de echipaj
|
Nelimitat
|
-
|
-
|
-
|
-
|
1
|
-
|
-
|
1
|
-
|
-
|
-
|
1
|
1
|
Total
persoane:
|
5
|
8
|
9
|
13
|
17
|
9
|
14
|
18
|
9
|
13
|
15
|
18
|
20
|
ANEXA Nr. 2 la norme
Echipajul minim de siguranţă al navelor maritime cu
destinaţie specială
Nr. crt.
|
Funcţia
|
Limita de
competenţă
|
Remorchere
|
Iahturi cu
lungimea mai mare de 24 m
|
Nave de
pescuit costier
|
Nave de
cercetări, de prospecţiuni
geologice
|
Nave pentru
deservirea
unităţilor
de
foraj marin
|
Nave de
căutare şi
salvare
|
Până la
3.000 kW
|
Peste 3.000
kW
|
Până la 12
pasageri
|
Peste 12
pasageri
|
1.
|
Comandant
|
TB =< 500
|
-
|
-
|
-
|
-
|
1
|
-
|
-
|
-
|
500 < TB
=< 3000
|
1
|
|
-
|
-
|
-
|
1
|
1
|
-
|
Nelimitat
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
2.
|
Ofiţer punte secund
|
500 < TB
=< 3000
|
-
|
-
|
-
|
1
|
-
|
-
|
-
|
-
|
Nelimitat
|
-
|
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
3.
|
Ofiţer punte
|
TB =< 500
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
Nelimitat
|
1
|
|
1
|
-
|
-
|
1
|
1
|
1
|
4.
|
Şef mecanic
|
750 =< kW
=< 3000
|
1
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
Nelimitat
|
-
|
|
-
|
-
|
-
|
1
|
1
|
-
|
5.
|
Ofiţer mecanic secund
|
750 =< kW
=< 3000
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
Nelimitat
|
-
|
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
6.
|
Ofiţer mecanic
|
Nelimitat
|
1
|
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
7.
|
Timonier
|
Nelimitat
|
1
|
2
|
-
|
1
|
1
|
2
|
2
|
-
|
8.
|
Motorist
|
Nelimitat
|
1
|
2
|
1
|
1
|
1
|
2
|
2
|
1
|
9.
|
Marinar
|
Nelimitat
|
1
|
|
-
|
-
|
1
|
-
|
-
|
1
|
10.
|
Şef de echipaj
|
Nelimitat
|
1
|
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
Total
persoane:
|
8
|
12
|
3
|
4
|
5
|
8
|
8
|
4
|
ANEXA Nr. 3 la norme
Echipajul minim de siguranţă al navelor maritime
propulsate care efectuează servicii portuare sau tehnice
Nr. crt.
|
Funcţia
|
Remorchere
portuare
|
Şalandă
|
Tanc
|
Navă de
stins
incendiul
|
Dragă
|
Macara
|
Pasagere
şi
nave de
prospecţiuni
|
Pilotine
|
Şalupe
|
Nave de
servicii portuare
|
Până la
750 kW
|
Peste 750
kW
|
Până la
185 kW
|
Peste 185
kW
|
1.
|
Căpitan
maritim-portuar
|
-
|
1
|
-
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
-
|
-
|
-
|
-
|
2.
|
Ofiţer de
punte maritim-portuar
|
1
|
-
|
1
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
1
|
-
|
-
|
-
|
3.
|
Şef mecanic
maritim-portuar
|
-
|
1
|
-
|
1
|
1
|
1
|
1
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
4.
|
Ofiţer
mecanic maritim-portuar
|
1
|
-
|
1
|
-
|
-
|
-
|
-
|
1
|
1
|
-
|
-
|
-
|
5.
|
Motorist
|
-
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
-
|
-
|
1
|
1
|
6.
|
Marinar
|
1
|
1
|
-
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
-
|
-
|
-
|
7.
|
Şef de
echipaj
|
-
|
-
|
-
|
1
|
1
|
1
|
1
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
8.
|
Electrician
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
9.
|
Conducător de
şalupă maritimă
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
1
|
1
|
1
|
Total
persoane:
|
3
|
4
|
3
|
5
|
5
|
5
|
5
|
4
|
3
|
1
|
2
|
2
|
ANEXA Nr. 4 la norme
Echipajul minim de siguranţă al navelor maritime
nepropulsate
Nr. crt.
|
Funcţie
|
Doc
plutitor
|
Tancuri
|
Dragă
|
Macara
|
Soneta, deroşeză, derocator,
platformă
derocatoare
|
Navă
nepropulsată cu
echipament tehnologic
|
1.
|
Căpitan maritim-portuar
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
2.
|
Ofiţer de punte maritim-portuar
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
3.
|
Şef mecanic maritim-portuar
|
-
|
-
|
1
|
1
|
-
|
-
|
4.
|
Ofiţer mecanic maritim-portuar
|
1
|
-
|
-
|
-
|
1
|
-
|
5.
|
Motorist
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
-
|
6.
|
Marinar
|
1
|
-
|
1
|
1
|
1
|
1
|
7.
|
Şef de echipaj
|
1
|
-
|
1
|
1
|
1
|
-
|
8.
|
Electrician
|
1
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
Total
persoane:
|
5
|
1
|
4
|
4
|
4
|
1
|
ANEXA Nr. 2*)
FORMA ŞI CONŢINUTUL
Certificatului privind echipajul minim de siguranţă
CERTIFICAT PRIVIND ECHIPAJUL MINIM DE SIGURANŢĂ
MINIMUM SAFE MANNING CERTIFICA TE
Emis în conformitate cu prevederile Regulii V/14(2) ale
Issued under the provisiom of regulafton V 14(2) of
the
Convenţiei internaţionale din 1974 pentru ocrotirea
vieţii omeneşti pe mare, cu amendamentele ulterioare
International Conveni ion for the Safely of Life ai
Sea, 1974, as amended
Sub autoritatea Guvernului ROMÂNIEI
under the authority of the Government of ROMÂNIA
de către AUTORITATEA NAVALĂ ROMÂNĂ
by the ROMAN/AN NAVAL AUTHORITY
Numele
navei: Indicativul navei: Numărul IMO:
Name of ship:
Portul de
înregistrare: Tonajul brut:
Port ofregistry:
Puterea motorului principal (KW):
Tipul navei:
Main propulsion power (KW):
Sala maşinilor nesupravegheată periodic:
Periodicaily unattendeci machinery space:
Zona de navigaţie:
Trading area:
|
Nava nominată în acest document este considerată că
are echipajul minim de siguranţă dacă, atunci când iese în mare, la bordul
navei se află echipajul specificat în tabelul de
mai jos.
The ship named in this document îs considered to be
safelv manned if, when il proceeds to sea, it carhes not less than the number
and grades capacities ofpersonnei speci/ied in the labie(s) below.
*) Anexa este reprodusă în facsimil.
Funcţia/Certificatul de competenţă Grade/capacity
|
Certificat (Regula conform STCW 95)
Certificate (STCW 95 regulatiott)
|
Nr. de persoane Number of persons
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL
|
|
Cerinţe sau condiţii speciale, dacă sunt:
Special requirements or conditions, if any:
1. Acest certificat este valabil numai pe perioada
arborării pavilionului român.
This certificate is valid as long ax the vessel is
flying the Romanian fag.
2. Organizarea serviciului de cart va fi la latitudinea
comandantului, dar acest lucru nu se va face sub
standardele prevazute Convenţia STCW 95 şi Rezoluţia IMO A.890 (21).
Watchkeeping shall be arranged al the discretion ofthe Maşter, but shall never be of lesser stamlards than those presa by the STCW Convention and IMO
Resolution A. 890 (21).
Nr. Certificat:
Certifcate No:
Emis la Constanţa, pe data de:
Issued ai Constanta, on:
Data expirării:
Date of expiry:
Semnătura pentru şi în numele Administraţiei
Signalnrefor and on behalf of the Adminislration