Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 370 din  5 iulie 1999

pentru aprobarea Instructiunilor privind stabilirea personalului minim de siguranta a navigatiei pentru navele maritime din marina civila a Romaniei

ACT EMIS DE: MINISTERUL TRANSPORTURILOR

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 435 din  7 septembrie 1999


SmartCity3


    Ministrul transporturilor,
    in temeiul prevederilor art. 11 lit. j) din Ordonanta Guvernului nr. 19/1997 privind transporturile, aprobata si modificata prin Legea nr. 197/1998, ale art. 32 din Ordonanta Guvernului nr. 42/1997 privind navigatia civila,
    in conformitate cu prevederile Legii nr. 107/1992 pentru aderarea Romaniei la Conventia internationala privind standardele de pregatire a navigatorilor, brevetare/atestare si efectuare a serviciului de cart, adoptata la Londra la 7 iulie 1978 (STCW 1978),
    avand in vedere dispozitiile art. 3 pct. 1 si 13 si ale art. 4 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 263/1999 privind organizarea si functionarea Ministerului Transporturilor,
    emite urmatorul ordin:

    Art. 1
    Se aproba Instructiunile privind stabilirea personalului minim de siguranta a navigatiei pentru navele maritime din marina civila a Romaniei, prevazute in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 2
    Inspectoratul Navigatiei Civile - I.N.C. va aduce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
    Art. 3
    Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
    Art. 4
    La data intrarii in vigoare a prezentului ordin Ordinul ministrului transporturilor nr. 5/1991 pentru aprobarea Instructiunilor privind stabilirea personalului minim de siguranta a navigatiei la navele din marina civila a Romaniei, isi inceteaza aplicabilitatea.

                      Ministrul transporturilor,
                           Traian Basescu

    ANEXA 1

                              INSTRUCTIUNI
privind stabilirea personalului minim de siguranta a navigatiei pentru navele maritime din marina civila a Romaniei

    CAP. 1
    Definitii si abrevieri

    Art. 1
    (1) In sensul prezentelor instructiuni,
    1. termenii: personal minim de siguranta a navigatiei, personal navigant brevetat, personal navigant posesor de certificate de capacitate, personal navigant nebrevetat, marinar de veghe si motorist se definesc si/sau au intelesul dat potrivit urmatoarelor reglementari:
    a) Legea nr. 107/1992 pentru aderarea Romaniei la Conventia internationala privind standardele de pregatire a navigatorilor, brevetare/atestare si efectuare a serviciului de cart, adoptata la Londra la 7 iulie 1978 (STCW 1978), publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 258 din 15 octombrie 1992;
    b) Ordinul ministrului transporturilor nr. 246/1998 pentru aprobarea Regulamentului privind standardele de instruire, confirmare a competentei si de eliberare a brevetelor si certificatelor de capacitate personalului navigant de siguranta a navigatiei din marina civila a Romaniei, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 293 si 293 bis din 10 august 1998, iar
    2. termenii: nava maritima, nava maritim-portuara, nava fluviala, nava de pasageri, nava de transport marfuri, nava-petrolier, nava-cisterna pentru produse chimice, nava de pescuit, remorcher, salvator, impingator sau remorcher impingator si echipamente plutitoare au intelesul dat in atestatul de bord sau in certificatul de nationalitate si se definesc potrivit urmatoarelor reglementari:
    a) Legea nr. 107/1992;
    b) Ordonanta Guvernului nr. 42/1997 privind navigatia civila, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 221 din 29 august 1997.
    (2) Clasa si tipurile navelor la care se refera prezentele instructiuni sunt cele stabilite prin regulile specifice de catre Regia Autonoma "Registrul Naval Roman".
    Art. 2
    Abrevierile folosite in textul prezentelor instructiuni sunt:
    DG - diesel generator;
    GOC - certificat de operator global;
    I.N.C. - Inspectoratul Navigatiei Civile - I.N.C.;
    RK - reparatie capitala
    RNR - Regia Autonoma "Registrul Naval Roman";
    ROC - certificat limitat de operator in zona A1;
    RSB - Regulamentul serviciului la bordul navelor maritime comerciale;
    STCW 78/95 - Conventia internationala privind standardele de pregatire a navigatorilor, brevetare/atestare si efectuare a serviciului de cart, adoptata la Londra la 7 iulie 1978 (STCW 1978), cu amendamentele ulterioare.

    CAP. 2
    Dispozitii generale

    Art. 3
    (1) Prezentele instructiuni privind stabilirea personalului minim de siguranta a navigatiei pentru navele maritime din marina civila a Romaniei se aplica tuturor navelor maritime sub pavilion roman, care:
    - navigheaza, stationeaza sau opereaza in apele nationale navigabile si in porturile maritime sau fluvio-maritime ale Romaniei;
    - navigheaza in marea libera sau in apele nationale ale altor state.
    (2) Stabilirea personalului minim de siguranta a navigatiei pentru alte tipuri de nave maritime de ape interioare si tehnice, care vor intra in dotarea marinei civile a Romaniei, se va face de catre I.N.C., la cererea intreprinderii armatoare.
    (3) Certificatul pentru echipajul minim de siguranta a navigatiei la navele maritim-portuare si tehnice va cuprinde personalul minim de siguranta pentru activitatea in port, intr-o rubrica, iar pentru voiaje internationale, in alta rubrica.
    (4) Valabilitatea certificatului va fi de 5 (cinci) ani de la data emiterii.
    Art. 4
    Personalul minim de siguranta a navigatiei, stabilit prin prezentele instructiuni, trebuie sa se afle la bord in orice moment si sa poata indeplini corespunzator activitatile pentru care este destinata nava.
    Art. 5
    Navele maritime se vor utiliza, in functie de destinatia si de specificul lor, cu eficienta sporita si in maxima siguranta, asigurandu-se, in acelasi timp, conditii normale de viata echipajelor, evitandu-se suprasolicitarea acestora prin depasirea programului legal de lucru. In acest scop persoana fizica sau juridica care are in dotare nave maritime va prevedea, pe langa personalul minim de siguranta, si personalul navigant necesar, precum dragori, macaragii, bucatari, scafandri, mecanici forezori, ajutori mecanici forezori, mecanici utilaj specific etc., prevazut in nomenclatorul de functii si in RSB.
    Art. 6
    Lipsa de la bord a oricarei persoane care face parte din personalul minim de siguranta a navigatiei va atrage oprirea navei din navigatie, conform prevederilor legale.
    Art. 7
    (1) In situatii temeinic fundamentate I.N.C. poate acorda derogare pe timp limitat cu privire la micsorarea numarului personalului navigant de siguranta a navigatiei, pentru fiecare caz in parte, fara a se pune in pericol siguranta navigatiei.
    (2) Pentru navele de pasageri si navele-scoala nu se acorda derogari.
    Art. 8
    Dispensele de functii pot fi acordate, in conditiile legii, numai in cazuri exceptionale, cu avizul prealabil al inspectorului de stat sef.

    CAP. 3
    Reguli de normare a personalului minim de siguranta navigatiei

    Art. 9
    (1) La navele maritim-portuare si tehnice, care isi desfasoara activitatea la distante mai mari de 20 de mile marine in afara porturilor romanesti sau care fac voiaj international, numarul personalului minim de siguranta a navigatiei prevazut in tabelul corespunzator din anexa care face parte integranta din prezentele instructiuni va fi suplimentat cu un capitan secund maritim, 1 - 2 ofiteri mecanici, 1 - 2 marinari si 1 - 2 motoristi, in functie de complexitatea activitatii si de durata ei.
    (2) In aceste cazuri ofiterul electrician maritim, electricianul de bord, seful de echipaj, ofiterul ROC si fitterul, care sunt inclusi in personalul minim de siguranta, vor acoperi toate carturile.
    Art. 10
    (1) Navele maritim-portuare si tehnice, care vor fi folosite la navigatia pe Dunare sau pe bratele acesteia, vor avea la bord un capitan pentru navigatie fluviala internationala "B" si vor naviga cu personalul maritim ambarcat.
    (2) Navele tehnice fluviale, care vor fi folosite in porturile maritime si in rada acestora, vor avea pilot de port maritim sau capitan maritim portuar si vor naviga cu personalul fluvial ambarcat.
    Art. 11
    La navele maritim-portuare si tehnice capitanul pentru navigatie fluviala internationala "B", capitanul maritim portuar, capitanul dragor maritim si seful mecanic fluvial si maritim-portuar executa serviciul de cart.
    Art. 12
    La navele propulsate de masini cu abur in locul motoristilor se vor norma fochisti.
    Art. 13
    La dragele autopropulsate capitanul dragor maritim acopera un schimb de lucru, celelalte schimburi fiind acoperite de catre un sef dragor maritim pe schimb (tura).
    Art. 14
    (1) Armatorii vor fi direct si singurii raspunzatori de consecintele nerespectarii dotarii navelor cu echipaj minim de siguranta a navigatiei.
    (2) Armatorii vor fi direct si singurii raspunzatori si in cazul producerii unor evenimente de navigatie, chiar daca nava era dotata cu echipaj conform cerintelor prezentelor instructiuni, intrucat personalul minim de siguranta a navigatiei a fost astfel stabilit de catre autoritate, in conformitate cu propunerile si/sau, dupa caz, cererile armatorilor.
    Art. 15
    (1) Pe timpul exploatarii navele maritime vor avea la bord cel putin 2 detinatori de certificate GOC.
    (2) Navele maritim-portuare si tehnice vor avea la bord cel putin un ROC, iar pe timpul deplasarii in voiaje internationale, cel putin un GOC si un ROC.
    Art. 16
    Pe timpul traversadelor sau in functie de gradul de dificultate al voiajului (durata de peste 4 luni, cu traversade repetate, zona de navigatie la tropice sau sudul/nordul continentului, unde navigatia se desfasoara in conditii deosebit de grele permanent, cu program de munca deosebit de incarcat etc.), navele maritime, indiferent de tonaj, vor avea la bord echipajul minim de siguranta a navigatiei prevazut in anexa pentru cel mai mare tonaj din categoria lor.

    CAP. 4
    Nave in stationare, in parc rece, in reparatii, in iernatic

    a) Nave in stationare
    Art. 17
    (1) Pe timpul stationarii in porturi sau in afara porturilor, la navele maritime, maritim-portuare si tehnice, aflate in exploatare, se va organiza serviciul de garda si siguranta conform prevederilor RSB.
    (2) La navele maritime al caror echipaj minim de siguranta a navigatiei nu depaseste numarul de 9 persoane, serviciul de garda si siguranta va fi asigurat de cel putin doua persoane, dintre care una posesoare al unui brevet sau certificat de capacitate punte si cealalta, posesoare al unui brevet sau certificat de capacitate masini, conducerea serviciului de garda revenind persoanelor care executa serviciul de garda si siguranta la punte.
    (3) La navele tehnice desemnate pentru interventii, care isi desfasoara activitatea pe schimburi, personalul minim de siguranta a navigatiei normat pentru un schimb va trebui sa se afle permanent la bord, fiecare asemenea nava putand fi in orice moment apta sa plece in misiune.
    (4) Pe navele la care personalul minim de siguranta a navigatiei este format dintr-un posesor al unui certificat de capacitate punte si un posesor al unui certificat de capacitate masini, serviciul de garda si siguranta va fi asigurat, pe rand, de fiecare dintre ei.
    (5) Navele maritime pe care se afla imbarcat un singur marinar sau motorist vor putea fi incredintate, in timpul stationarii, personalului de paza si siguranta aflat pe o alta nava sub pavilion roman, consemnandu-se acest fapt in jurnalele de bord ale navelor respective.
    Art. 18
    (1) Daca un numar de maximum 4 nave propulsate sau nepropulsate, apartinand aceluiasi armator, stationeaza in acelasi loc, iar echipajul lor minim de siguranta a navigatiei, normat conform prezentelor instructiuni, nu depaseste numarul de 4 oameni pe nava, acestea pot fi incredintate unui singur marinar, cu cel putin 2 ani vechime, care va asigura paza si siguranta intregului grup de nave cu ajutorul mijloacelor de alertare pentru interventie.
    (2) Remorcherele, indiferent de echipajul minim de siguranta a navigatiei normat, aflate in/sub supraveghere de la uscat, se pot incadra in prevederile acestui articol.
    Art. 19
    Pe navele propulsate sau nepropulsate care sunt folosite ca dormitoare pentru pasageri, pentru echipe de muncitori etc. serviciul de paza si siguranta va cuprinde in mod obligatoriu un marinar.
    b) Nave in parc rece (la conservare)
    Art. 20
    (1) La navele maritime de transport si la navele de pescuit oceanic aflate in parc rece serviciul de garda si siguranta va fi asigurat, pe schimb, de cel putin un ofiter maritim punte, un marinar si un motorist, pe fiecare nava.
    (2) La navele maritim-portuare si tehnice, cu puterea motorului principal de pana la 600 CP, serviciul de garda si siguranta va fi asigurat de un marinar.
    (3) La navele maritim-portuare si tehnice, cu puterea motorului principal de peste 600 CP, si la navele de pasageri prevazute cu pana la 150 de locuri serviciul de garda si siguranta va fi asigurat de cel putin un marinar si un motorist.
    (4) La navele de pasageri prevazute cu peste 150 de locuri serviciul de garda si siguranta va fi asigurat de un ofiter de punte, un marinar si un motorist.
    Art. 21
    In situatii deosebite, din dispozitia capitaniei de port/I.N.C., armatorul va suplimenta personalul de paza si siguranta.
    c) Nave in reparatii
    Art. 22
    (1) Siguranta unei nave maritime aflate in reparatii, acostata, fara surse de energie electrica proprii, va fi asigurata, pe fiecare tura, de un echipaj format dintr-un ofiter de punte, un marinar si un motorist, iar in cazul functionarii DG proprii, echipajul se completeaza cu un ofiter mecanic maritim.
    (2) La navele maritim-portuare si tehnice al caror echipaj minim de siguranta a navigatiei depaseste 4 membri siguranta navei va fi incredintata unui marinar si unui motorist.
    (3) La navele maritim-portuare si tehnice cu un echipaj minim de siguranta a navigatiei de pana la 4 membri, precum si la navele nepropulsate, serviciul de garda si siguranta va fi asigurat conform prevederilor art. 20.
    Art. 23
    Se excepteaza de la prevederile art. 22 navele aflate in RK, care sunt preluate in intregime de santierul ce efectueaza reparatiile, acesta asumandu-si toate responsabilitatile.
    d) Nave in iernatic
    Art. 24
    Personalul necesar sigurantei navelor aflate in iernatic se va stabili in baza prevederilor instructiunilor privind organizarea iernaticului si va fi avizat de catre capitania portului care supravegheaza si urmareste organizarea si functionarea acestuia.

    ANEXA 1
    la instructiuni

    A - 1

               NAVE MARITIME SI NAVE-COLECTOR PESTE OCEANIC
__________________________________________________________________
Nr.  Functia                             I. pana la     II. peste
crt.                                     6.000 tdw      6.000 tdw
                                         inclusiv*)
__________________________________________________________________
 1.  Capitan de cursa lunga                  1              1
 2.  Ofiter maritim de punte I               1              1
 3.  Ofiter maritim de punte II sau III      1              1
 4.  Sef mecanic maritim                     1              1
 5.  Ofiter mecanic maritim I                1              1
 6.  Ofiter mecanic maritim II sau III       1              1
 7.  Ofiter electrician maritim              -              1
 8.  Sef de echipaj maritim                  1              1
 9.  Timonier maritim                        3              3
10.  Fitter                                  -              1
11.  Motorist                                3              3
__________________________________________________________________
     TOTAL:                                 13             15
__________________________________________________________________
    *) La navele din sectiunea I, care efectueaza traversade, se vor aplica cerintele sectiunii II.

    A - 2

                         MINERALIERE SI VRACHIERE
__________________________________________________________________
Nr.  Functia                             I. pana la     II. peste
crt.                                     55.000 tdw     55.000 tdw
                                         inclusiv
__________________________________________________________________
 1.  Capitan de cursa lunga                  1              1
 2.  Ofiter maritim de punte I               1              1
 3.  Ofiter maritim de punte II sau III      1              2
 4.  Sef mecanic maritim                     1              1
 5.  Ofiter mecanic maritim I                1              1
 6.  Ofiter mecanic maritim II sau III       1              1
 7.  Ofiter electrician maritim              1              1
 8.  Sef de echipaj maritim                  1              1
 9.  Timonier maritim                        3              3
10.  Marinar                                 -              1
11.  Fitter                                  1              1
12.  Motorist                                3              3
__________________________________________________________________
     TOTAL:                                 15             17
__________________________________________________________________

    A - 3

              PETROLIERE SI NAVE DE TRANSPORT GAZE LICHEFIATE
____________________________________________________________________________
Nr.        Functia                        I. - petroliere  II. - petroliere
crt.                                      pana la 55.000   peste 55.000 tdw
                                          tdw inclusiv     - gaze lichefiate
                                          - gaze           peste 15.000
                                          lichefiate       tdw*)
                                          pana la 15.000
                                          tdw inclusiv*)
____________________________________________________________________________
 1.  Capitan de cursa lunga                     1                  1
 2.  Ofiter maritim de punte I                  1                  1
 3.  Ofiter maritim de punte II sau III         1                  2
 4.  Sef mecanic maritim                        1                  1
 5.  Ofiter mecanic maritim I                   1                  1
 6.  Ofiter mecanic maritim II sau III          1                  2
 7.  Ofiter electrician maritim                 1                  2
 8.  Sef de echipaj maritim                     1                  1
 9.  Timonier maritim                           3                  3
10.  Marinar                                    1                  1
11.  Fitter                                     1                  1
12.  Motorist                                   3                  3
13.  Pompagiu                                   3                  3
14.  Fochist                                   (3)                (3)
____________________________________________________________________________
     TOTAL:                                   19/22              22/25
____________________________________________________________________________
    *) La navele-petrolier care au pompele de marfa actionate electric nu se normeaza fochisti.

    A - 4

                             NAVE SPECIALIZATE
____________________________________________________________________________
Nr.  Functia          I. Ro-Ro si    II. Ro-Ro si  III. Feribot  IV. Nave
crt.                  portcontainer  portcontainer               pentru
                      pana la        peste                       transportul
                      10.000 tdw     10.000 tdw                  animalelor
                      inclusiv                                   vii
____________________________________________________________________________
 1.  Capitan de
     cursa lunga          1              1                 1          1
 2.  Ofiter maritim
     de punte I           1              1                 1          1
 3.  Ofiter maritim
     de punte II
     sau III              1              1                 1          1
 4.  Sef mecanic
     maritim              1              1                 1          1
 5.  Ofiter mecanic
     maritim I            1              1                 1          1
 6.  Ofiter mecanic
     maritim II
     sau III              1              1                 1          1
 7.  Ofiter
     electrician
     maritim              1              1                 1          1
 8.  Sef de echipaj
     maritim              1              1                 1          1
 9.  Timonier maritim     3              3                 3          3
10.  Marinar              1              1                 1          -
11.  Fitter               -              1                 1          1
12.  Motorist             3              3                 3          2
____________________________________________________________________________
     TOTAL:              15             16                16         14
____________________________________________________________________________

    A - 5

                            NAVE SPECIALIZATE
____________________________________________________________________________
Nr.   Functia                 I. Nava-   II. Nave  III. Nave     IV. Nave
crt.                          scoala       de      de transport  de pescuit
                              Neptun*)   pasageri  frigorifice   oceanic
____________________________________________________________________________
 1.  Capitan de cursa lunga       1           1          1           -
 2.  Capitan de nava de
     pescuit oceanic              -           -          -           1
 3.  Ofiter maritim de
     punte I                      1           1          1           1
 4.  Ofiter maritim de
     punte II sau III           1(2)          2          1           1
 5.  Sef mecanic maritim          1           1          1           1
 6.  Ofiter mecanic
     maritim I                    1           1          1           1
 7.  Ofiter mecanic
     maritim II sau III         1(2)          2          1           1
 8.  Ofiter electrician
     maritim                    1(2)          1          1           1
 9.  Sef de echipaj maritim       1           1          1           1
10.  Timonier maritim             3           3          3           3
11.  Marinar                     (1)          3          1           1
12.  Fitter                       1           3          -           -
13.  Motorist                     3           3          3           3
____________________________________________________________________________
     TOTAL:                   15/19          22         15          15
____________________________________________________________________________
    *) Cand nava-scoala Neptun are studenti in practica, echipajul va fi format din 19 membri.

    B - 1

           NAVE MARITIME CU DESTINATIE SPECIALA SI INSTALATII PLUTITOARE
____________________________________________________________________________
Nr.      Functia             I. Remorcher-  II. Remorcher-  III. Nave de
crt.                         salvator pana  salvator peste  aprovizionare
                             la 5.000 CP    5.000 CP        si remorcaj
                             inclusiv                       pentru
                                                            platforme de
                                                            foraj marin*)
____________________________________________________________________________
 1.  Capitan de cursa lunga      1              1              1
 2.  Ofiter maritim de
     punte I                     1              1              1
 3.  Ofiter maritim de
     punte II sau III            1              2              1
 4.  Sef mecanic maritim         1              1              1
 5.  Ofiter mecanic
     maritim I                   1              1              1
 6.  Ofiter mecanic
     maritim II sau III          1              1              1
 7.  Ofiter electrician
     maritim                     -              1              -
 8.  Sef de echipaj
     maritim                     1              1              1
 9.  Timonier maritim            3              3              3
10.  Marinar                     -              1              -
11.  Motorist                    3              3              3
____________________________________________________________________________
     TOTAL:                     13             16             13
____________________________________________________________________________
    *) Personalul minim de siguranta pentru navele de aprovizionare a platformelor de foraj marin este normat pe schimburi.

    B - 2

         NAVE MARITIME CU DESTINATIE SPECIALA SI INSTALATII PLUTITOARE
__________________________________________________________________________
Nr.  Functia                         I. Nava de    II. Nava     III. Doc
crt.                                 prospectiuni  de pasageri  plutitor
                                     geologice     Dierna       maritim*)
__________________________________________________________________________
 1.  Capitan de cursa lunga               1             -           -
 2.  Ofiter maritim de punte I            1             1           1
 3.  Ofiter maritim de punte II
     sau III                              1             1           -
 4.  Sef mecanic maritim                  1             -           -
 5.  Ofiter mecanic maritim I             1             1           1
 6.  Ofiter mecanic maritim II
     sau III                              1             1           -
 7.  Sef de echipaj maritim               1             1           1
 8.  Timonier maritim                     3             1           -
 9.  Marinar                              -             1           1
10.  Motorist                             3             1           1
11.  Electrician de bord                  -             -           1
__________________________________________________________________________
     TOTAL:               13             8           6
__________________________________________________________________________
    *) Personalul minim de siguranta pentru docul plutitor este normat pe schimburi.

    C - 1

                     NAVE MARITIM-PORTUARE SI TEHNICE
____________________________________________________________________________
Nr.  Functia           I. Remorcher  II. Remorcher  III. Remorcher IV. Nava de
crt.                   maritim       maritim        maritim        pescuit
                       portuar       portuar pana   portuar pana   costier
                       pana la 600   la 2.400 CP    la 5.000 CP
                       CP inclusiv
____________________________________________________________________________
 1.  Capitan maritim
     portuar                -             1               1           1
 2.  Ofiter de punte
     maritim portuar        1             -               -           -
 3.  Sef mecanic
     fluvial si
     maritim portuar        -             1               1           1
 4.  Ofiter mecanic
     fluvial si
     maritim portuar        1             -               -           -
 5.  Sef de echipaj
     maritim                -             -               1           -
 6.  Marinar                1             1               1           1
 7.  Motorist               1             1               1           1
 8.  Electrician
     de bord                -             -               1           1
____________________________________________________________________________
     TOTAL:                 4             4               6           5
____________________________________________________________________________

    C - 2

                      NAVE MARITIM-PORTUARE SI TEHNICE

    Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
    A = I. Pasager portuar tip Sovata
    B = II. Nava de stins incendiul
    C = III. Salupa-remorcher pana la 150 CP inclusiv
    D = IV. Salupa-remorcher pana la 300 CP inclusiv
    E = V. Salanda autopropulsata tip Chilia
________________________________________________________________________
Nr.               Functia                       A   B     C     D    E
crt.
________________________________________________________________________
 1.  Capitan maritim portuar                    -    1    -     -    1
 2.  Ofiter de punte maritim portuar            1    -    -     -    -
 3.  Sef mecanic fluvial si maritim portuar     -    1    -     -    1
 4.  Ofiter mecanic fluvial si maritim portuar  1    -    -     -    -
 5.  Conducator de salupa maritima              -    -    1     1    -
 6.  Sef de echipaj maritim                     -    1    -     -    1
 7.  Timonier maritim                           1    -    -     -    -
 8.  Marinar                                    -    1    -     1    -
 9.  Motorist                                   1    1    1     1    1
10.  Electrician de bord                        -    1    -     -    1
________________________________________________________________________
     TOTAL:                                     4    6    2     3    5
________________________________________________________________________

    C - 3

                     NAVE MARITIM-PORTUARE SI TEHNICE

    Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
    A = I. Salanda autopropulsata tip Hidroclap
    B = II. Tanc portuar bunkerare autopropulsat pana la 1.200 tdw
    C = III. Ceam si gabara nepropulsate
    D = IV. Tanc depozit pana la 200 t
    E = V. Salupa papionaj sau de poluare
____________________________________________________________________________
Nr.             Functia                          A     B     C     D     E
crt.
____________________________________________________________________________
 1.  Capitan maritim portuar                     -     1     -     -     -
 2.  Ofiter de punte maritim portuar             1     -     -     -     -
 3.  Sef mecanic fluvial si maritim portuar      -     1     -     -     -
 4.  Ofiter mecanic fluvial si maritim portuar   1     -     -     -     -
 5.  Conducator de salupa maritima               -     -     -     -     1
 6.  Sef de echipaj maritim                      -     1     -     -     -
 7.  Marinar                                     -     1     1     1     -
 8.  Motorist                                    1     1     -     -     1
____________________________________________________________________________
     TOTAL:                                      3     5     1     1     2
____________________________________________________________________________

    C - 4

                       NAVE MARITIM-PORTUARE SI TEHNICE
____________________________________________________________________________
Nr.  Functia           I. Salupa de  II. Salupa  III. Cuter  IV. Nava
crt.                   servitute si  de salvare  de pescuit  autopropulsata
                       de pasageri   maritima    maritim     pentru
                       pana la       tip                     colectarea
                       300 CP        Albatros*)              reziduurilor
____________________________________________________________________________
 1.  Ofiter de punte
     maritim portuar        1            1           -             -
 2.  Sef mecanic
     fluvial si
     maritim portuar        -            1           -             -
 3.  Ofiter mecanic
     fluvial si
     maritim portuar        1            -           -             -
 4.  Conducator de
     salupa maritima        -            -           1             1
 5.  Timonier maritim       -            1           -             -
 6.  Marinar                1            -           -             -
 7.  Motorist               1            1           1             2
____________________________________________________________________________
     TOTAL:                    4            4           2             3
____________________________________________________________________________
    *) Personalul minim de siguranta pentru salupa salvator Albatros este normat pentru un singur schimb. Pentru actiunile de salvare acesta va fi completat cu un sef de echipaj si cu 2 marinari.

    D - 1

                      ECHIPAMENTE PLUTITOARE MARITIME

    Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
    A = I. Excavator-graifer si macara pe corp plutitor
    B = II. Elevator
    C = III. Macara plutitoare autopropulsata de 100 t*)
    D = IV. Macara plutitoare nepropulsata de 10 - 60 t
    E = V. Deroseza
___________________________________________________________________________
Nr.      Functia                                A    B    C    D    E
crt.
___________________________________________________________________________
 1.  Capitan maritim portuar                    -    -    1    1    -
 2.  Ofiter de punte maritim portuar            -    -    1    -    -
 3.  Sef mecanic fluvial si maritim portuar     -    -    1    1    -
 4.  Sef dragor maritim                         -    -    -    -    1
 5.  Ofiter mecanic fluvial si maritim portuar  -    1    -    -    -
 6.  Sef de echipaj maritim                     -    -    1    1    1
 7.  Marinar                                    1   1     1    1    1
 8.  Electrician de bord                        -   -     1    1    1
 9.  Motorist                                   -   1     1    1    1
___________________________________________________________________________
     TOTAL:                                     1   3     7    6    5
___________________________________________________________________________
    *) Pentru situatia in care macaraua plutitoare autopropulsata este in mars, echipajul se completeaza cu capitan maritim portuar sau cu capitan dragor maritim.

    D - 2

                      ECHIPAMENTE PLUTITOARE MARITIME

______________________________________________________________________________
Nr.  Functia              I. Draga        II. Draga     III. Draga  IV. Soneta
crt.                      autopropulsata  nepropulsata  pitica tip  plutitoare
                          de pana la      de pana la    Delta
                          600 mc/h*)      700 mc/h
______________________________________________________________________________
 1.  Sef mecanic maritim
     portuar                   1               1             1          -
 2.  Sef dragor maritim        1               1             -          -
 3.  Dragor maritim            -               -             1          -
 4.  Ofiter mecanic
     fluvial si maritim
     portuar                   -               -             1          1
 5.  Sef de echipaj
     maritim                   1               1             -          -
 6.  Marinar                   1               1             1          1
 7.  Electrician de bord       1               1             -          -
 8.  Motorist                  1               1             -          1
______________________________________________________________________________
            TOTAL:             6               6             4          3
______________________________________________________________________________
    *) Pentru situatia in care draga autopropulsata este in mars, echipajul se completeaza cu capitan maritim portuar sau cu capitan dragor maritim.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 370/1999

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 370 din 1999
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu