ORDIN
Nr. 370 din 5 iulie 1999
pentru aprobarea Instructiunilor privind stabilirea personalului minim de
siguranta a navigatiei pentru navele maritime din marina civila a Romaniei
ACT EMIS DE: MINISTERUL TRANSPORTURILOR
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 435 din 7 septembrie 1999
Ministrul transporturilor,
in temeiul prevederilor art. 11 lit. j) din Ordonanta Guvernului nr.
19/1997 privind transporturile, aprobata si modificata prin Legea nr. 197/1998,
ale art. 32 din Ordonanta Guvernului nr. 42/1997 privind navigatia civila,
in conformitate cu prevederile Legii nr. 107/1992 pentru aderarea Romaniei
la Conventia internationala privind standardele de pregatire a navigatorilor,
brevetare/atestare si efectuare a serviciului de cart, adoptata la Londra la 7
iulie 1978 (STCW 1978),
avand in vedere dispozitiile art. 3 pct. 1 si 13 si ale art. 4 alin. (3)
din Hotararea Guvernului nr. 263/1999 privind organizarea si functionarea
Ministerului Transporturilor,
emite urmatorul ordin:
Art. 1
Se aproba Instructiunile privind stabilirea personalului minim de siguranta
a navigatiei pentru navele maritime din marina civila a Romaniei, prevazute in
anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
Art. 2
Inspectoratul Navigatiei Civile - I.N.C. va aduce la indeplinire
prevederile prezentului ordin.
Art. 3
Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Art. 4
La data intrarii in vigoare a prezentului ordin Ordinul ministrului
transporturilor nr. 5/1991 pentru aprobarea Instructiunilor privind stabilirea
personalului minim de siguranta a navigatiei la navele din marina civila a
Romaniei, isi inceteaza aplicabilitatea.
Ministrul transporturilor,
Traian Basescu
ANEXA 1
INSTRUCTIUNI
privind stabilirea personalului minim de siguranta a navigatiei pentru navele
maritime din marina civila a Romaniei
CAP. 1
Definitii si abrevieri
Art. 1
(1) In sensul prezentelor instructiuni,
1. termenii: personal minim de siguranta a navigatiei, personal navigant
brevetat, personal navigant posesor de certificate de capacitate, personal
navigant nebrevetat, marinar de veghe si motorist se definesc si/sau au
intelesul dat potrivit urmatoarelor reglementari:
a) Legea nr. 107/1992 pentru aderarea Romaniei la Conventia internationala
privind standardele de pregatire a navigatorilor, brevetare/atestare si efectuare
a serviciului de cart, adoptata la Londra la 7 iulie 1978 (STCW 1978),
publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 258 din 15 octombrie
1992;
b) Ordinul ministrului transporturilor nr. 246/1998 pentru aprobarea
Regulamentului privind standardele de instruire, confirmare a competentei si de
eliberare a brevetelor si certificatelor de capacitate personalului navigant de
siguranta a navigatiei din marina civila a Romaniei, publicat in Monitorul
Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 293 si 293 bis din 10 august 1998, iar
2. termenii: nava maritima, nava maritim-portuara, nava fluviala, nava de
pasageri, nava de transport marfuri, nava-petrolier, nava-cisterna pentru
produse chimice, nava de pescuit, remorcher, salvator, impingator sau remorcher
impingator si echipamente plutitoare au intelesul dat in atestatul de bord sau
in certificatul de nationalitate si se definesc potrivit urmatoarelor
reglementari:
a) Legea nr. 107/1992;
b) Ordonanta Guvernului nr. 42/1997 privind navigatia civila, publicata in
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 221 din 29 august 1997.
(2) Clasa si tipurile navelor la care se refera prezentele instructiuni
sunt cele stabilite prin regulile specifice de catre Regia Autonoma
"Registrul Naval Roman".
Art. 2
Abrevierile folosite in textul prezentelor instructiuni sunt:
DG - diesel generator;
GOC - certificat de operator global;
I.N.C. - Inspectoratul Navigatiei Civile - I.N.C.;
RK - reparatie capitala
RNR - Regia Autonoma "Registrul Naval Roman";
ROC - certificat limitat de operator in zona A1;
RSB - Regulamentul serviciului la bordul navelor maritime comerciale;
STCW 78/95 - Conventia internationala privind standardele de pregatire a
navigatorilor, brevetare/atestare si efectuare a serviciului de cart, adoptata
la Londra la 7 iulie 1978 (STCW 1978), cu amendamentele ulterioare.
CAP. 2
Dispozitii generale
Art. 3
(1) Prezentele instructiuni privind stabilirea personalului minim de
siguranta a navigatiei pentru navele maritime din marina civila a Romaniei se
aplica tuturor navelor maritime sub pavilion roman, care:
- navigheaza, stationeaza sau opereaza in apele nationale navigabile si in
porturile maritime sau fluvio-maritime ale Romaniei;
- navigheaza in marea libera sau in apele nationale ale altor state.
(2) Stabilirea personalului minim de siguranta a navigatiei pentru alte
tipuri de nave maritime de ape interioare si tehnice, care vor intra in dotarea
marinei civile a Romaniei, se va face de catre I.N.C., la cererea
intreprinderii armatoare.
(3) Certificatul pentru echipajul minim de siguranta a navigatiei la navele
maritim-portuare si tehnice va cuprinde personalul minim de siguranta pentru
activitatea in port, intr-o rubrica, iar pentru voiaje internationale, in alta
rubrica.
(4) Valabilitatea certificatului va fi de 5 (cinci) ani de la data
emiterii.
Art. 4
Personalul minim de siguranta a navigatiei, stabilit prin prezentele
instructiuni, trebuie sa se afle la bord in orice moment si sa poata indeplini
corespunzator activitatile pentru care este destinata nava.
Art. 5
Navele maritime se vor utiliza, in functie de destinatia si de specificul
lor, cu eficienta sporita si in maxima siguranta, asigurandu-se, in acelasi
timp, conditii normale de viata echipajelor, evitandu-se suprasolicitarea
acestora prin depasirea programului legal de lucru. In acest scop persoana
fizica sau juridica care are in dotare nave maritime va prevedea, pe langa
personalul minim de siguranta, si personalul navigant necesar, precum dragori,
macaragii, bucatari, scafandri, mecanici forezori, ajutori mecanici forezori,
mecanici utilaj specific etc., prevazut in nomenclatorul de functii si in RSB.
Art. 6
Lipsa de la bord a oricarei persoane care face parte din personalul minim
de siguranta a navigatiei va atrage oprirea navei din navigatie, conform
prevederilor legale.
Art. 7
(1) In situatii temeinic fundamentate I.N.C. poate acorda derogare pe timp
limitat cu privire la micsorarea numarului personalului navigant de siguranta a
navigatiei, pentru fiecare caz in parte, fara a se pune in pericol siguranta
navigatiei.
(2) Pentru navele de pasageri si navele-scoala nu se acorda derogari.
Art. 8
Dispensele de functii pot fi acordate, in conditiile legii, numai in cazuri
exceptionale, cu avizul prealabil al inspectorului de stat sef.
CAP. 3
Reguli de normare a personalului minim de siguranta navigatiei
Art. 9
(1) La navele maritim-portuare si tehnice, care isi desfasoara activitatea
la distante mai mari de 20 de mile marine in afara porturilor romanesti sau
care fac voiaj international, numarul personalului minim de siguranta a
navigatiei prevazut in tabelul corespunzator din anexa care face parte
integranta din prezentele instructiuni va fi suplimentat cu un capitan secund
maritim, 1 - 2 ofiteri mecanici, 1 - 2 marinari si 1 - 2 motoristi, in functie
de complexitatea activitatii si de durata ei.
(2) In aceste cazuri ofiterul electrician maritim, electricianul de bord,
seful de echipaj, ofiterul ROC si fitterul, care sunt inclusi in personalul
minim de siguranta, vor acoperi toate carturile.
Art. 10
(1) Navele maritim-portuare si tehnice, care vor fi folosite la navigatia
pe Dunare sau pe bratele acesteia, vor avea la bord un capitan pentru navigatie
fluviala internationala "B" si vor naviga cu personalul maritim
ambarcat.
(2) Navele tehnice fluviale, care vor fi folosite in porturile maritime si
in rada acestora, vor avea pilot de port maritim sau capitan maritim portuar si
vor naviga cu personalul fluvial ambarcat.
Art. 11
La navele maritim-portuare si tehnice capitanul pentru navigatie fluviala
internationala "B", capitanul maritim portuar, capitanul dragor
maritim si seful mecanic fluvial si maritim-portuar executa serviciul de cart.
Art. 12
La navele propulsate de masini cu abur in locul motoristilor se vor norma
fochisti.
Art. 13
La dragele autopropulsate capitanul dragor maritim acopera un schimb de
lucru, celelalte schimburi fiind acoperite de catre un sef dragor maritim pe
schimb (tura).
Art. 14
(1) Armatorii vor fi direct si singurii raspunzatori de consecintele
nerespectarii dotarii navelor cu echipaj minim de siguranta a navigatiei.
(2) Armatorii vor fi direct si singurii raspunzatori si in cazul producerii
unor evenimente de navigatie, chiar daca nava era dotata cu echipaj conform
cerintelor prezentelor instructiuni, intrucat personalul minim de siguranta a
navigatiei a fost astfel stabilit de catre autoritate, in conformitate cu
propunerile si/sau, dupa caz, cererile armatorilor.
Art. 15
(1) Pe timpul exploatarii navele maritime vor avea la bord cel putin 2
detinatori de certificate GOC.
(2) Navele maritim-portuare si tehnice vor avea la bord cel putin un ROC,
iar pe timpul deplasarii in voiaje internationale, cel putin un GOC si un ROC.
Art. 16
Pe timpul traversadelor sau in functie de gradul de dificultate al
voiajului (durata de peste 4 luni, cu traversade repetate, zona de navigatie la
tropice sau sudul/nordul continentului, unde navigatia se desfasoara in
conditii deosebit de grele permanent, cu program de munca deosebit de incarcat
etc.), navele maritime, indiferent de tonaj, vor avea la bord echipajul minim
de siguranta a navigatiei prevazut in anexa pentru cel mai mare tonaj din
categoria lor.
CAP. 4
Nave in stationare, in parc rece, in reparatii, in iernatic
a) Nave in stationare
Art. 17
(1) Pe timpul stationarii in porturi sau in afara porturilor, la navele
maritime, maritim-portuare si tehnice, aflate in exploatare, se va organiza
serviciul de garda si siguranta conform prevederilor RSB.
(2) La navele maritime al caror echipaj minim de siguranta a navigatiei nu
depaseste numarul de 9 persoane, serviciul de garda si siguranta va fi asigurat
de cel putin doua persoane, dintre care una posesoare al unui brevet sau
certificat de capacitate punte si cealalta, posesoare al unui brevet sau
certificat de capacitate masini, conducerea serviciului de garda revenind
persoanelor care executa serviciul de garda si siguranta la punte.
(3) La navele tehnice desemnate pentru interventii, care isi desfasoara
activitatea pe schimburi, personalul minim de siguranta a navigatiei normat
pentru un schimb va trebui sa se afle permanent la bord, fiecare asemenea nava
putand fi in orice moment apta sa plece in misiune.
(4) Pe navele la care personalul minim de siguranta a navigatiei este
format dintr-un posesor al unui certificat de capacitate punte si un posesor al
unui certificat de capacitate masini, serviciul de garda si siguranta va fi
asigurat, pe rand, de fiecare dintre ei.
(5) Navele maritime pe care se afla imbarcat un singur marinar sau motorist
vor putea fi incredintate, in timpul stationarii, personalului de paza si
siguranta aflat pe o alta nava sub pavilion roman, consemnandu-se acest fapt in
jurnalele de bord ale navelor respective.
Art. 18
(1) Daca un numar de maximum 4 nave propulsate sau nepropulsate, apartinand
aceluiasi armator, stationeaza in acelasi loc, iar echipajul lor minim de
siguranta a navigatiei, normat conform prezentelor instructiuni, nu depaseste
numarul de 4 oameni pe nava, acestea pot fi incredintate unui singur marinar,
cu cel putin 2 ani vechime, care va asigura paza si siguranta intregului grup
de nave cu ajutorul mijloacelor de alertare pentru interventie.
(2) Remorcherele, indiferent de echipajul minim de siguranta a navigatiei
normat, aflate in/sub supraveghere de la uscat, se pot incadra in prevederile
acestui articol.
Art. 19
Pe navele propulsate sau nepropulsate care sunt folosite ca dormitoare
pentru pasageri, pentru echipe de muncitori etc. serviciul de paza si siguranta
va cuprinde in mod obligatoriu un marinar.
b) Nave in parc rece (la conservare)
Art. 20
(1) La navele maritime de transport si la navele de pescuit oceanic aflate
in parc rece serviciul de garda si siguranta va fi asigurat, pe schimb, de cel
putin un ofiter maritim punte, un marinar si un motorist, pe fiecare nava.
(2) La navele maritim-portuare si tehnice, cu puterea motorului principal
de pana la 600 CP, serviciul de garda si siguranta va fi asigurat de un
marinar.
(3) La navele maritim-portuare si tehnice, cu puterea motorului principal
de peste 600 CP, si la navele de pasageri prevazute cu pana la 150 de locuri
serviciul de garda si siguranta va fi asigurat de cel putin un marinar si un
motorist.
(4) La navele de pasageri prevazute cu peste 150 de locuri serviciul de
garda si siguranta va fi asigurat de un ofiter de punte, un marinar si un
motorist.
Art. 21
In situatii deosebite, din dispozitia capitaniei de port/I.N.C., armatorul
va suplimenta personalul de paza si siguranta.
c) Nave in reparatii
Art. 22
(1) Siguranta unei nave maritime aflate in reparatii, acostata, fara surse
de energie electrica proprii, va fi asigurata, pe fiecare tura, de un echipaj
format dintr-un ofiter de punte, un marinar si un motorist, iar in cazul
functionarii DG proprii, echipajul se completeaza cu un ofiter mecanic maritim.
(2) La navele maritim-portuare si tehnice al caror echipaj minim de
siguranta a navigatiei depaseste 4 membri siguranta navei va fi incredintata
unui marinar si unui motorist.
(3) La navele maritim-portuare si tehnice cu un echipaj minim de siguranta
a navigatiei de pana la 4 membri, precum si la navele nepropulsate, serviciul
de garda si siguranta va fi asigurat conform prevederilor art. 20.
Art. 23
Se excepteaza de la prevederile art. 22 navele aflate in RK, care sunt
preluate in intregime de santierul ce efectueaza reparatiile, acesta
asumandu-si toate responsabilitatile.
d) Nave in iernatic
Art. 24
Personalul necesar sigurantei navelor aflate in iernatic se va stabili in
baza prevederilor instructiunilor privind organizarea iernaticului si va fi
avizat de catre capitania portului care supravegheaza si urmareste organizarea
si functionarea acestuia.
ANEXA 1
la instructiuni
A - 1
NAVE MARITIME SI NAVE-COLECTOR PESTE OCEANIC
__________________________________________________________________
Nr. Functia I. pana la II. peste
crt. 6.000 tdw 6.000 tdw
inclusiv*)
__________________________________________________________________
1. Capitan de cursa lunga 1 1
2. Ofiter maritim de punte I 1 1
3. Ofiter maritim de punte II sau III 1 1
4. Sef mecanic maritim 1 1
5. Ofiter mecanic maritim I 1 1
6. Ofiter mecanic maritim II sau III 1 1
7. Ofiter electrician maritim - 1
8. Sef de echipaj maritim 1 1
9. Timonier maritim 3 3
10. Fitter - 1
11. Motorist 3 3
__________________________________________________________________
TOTAL: 13 15
__________________________________________________________________
*) La navele din sectiunea I, care efectueaza traversade, se vor aplica
cerintele sectiunii II.
A - 2
MINERALIERE SI VRACHIERE
__________________________________________________________________
Nr. Functia I. pana la II. peste
crt. 55.000 tdw 55.000 tdw
inclusiv
__________________________________________________________________
1. Capitan de cursa lunga 1 1
2. Ofiter maritim de punte I 1 1
3. Ofiter maritim de punte II sau III 1 2
4. Sef mecanic maritim 1 1
5. Ofiter mecanic maritim I 1 1
6. Ofiter mecanic maritim II sau III 1 1
7. Ofiter electrician maritim 1 1
8. Sef de echipaj maritim 1 1
9. Timonier maritim 3 3
10. Marinar - 1
11. Fitter 1 1
12. Motorist 3 3
__________________________________________________________________
TOTAL: 15 17
__________________________________________________________________
A - 3
PETROLIERE SI NAVE DE TRANSPORT GAZE LICHEFIATE
____________________________________________________________________________
Nr. Functia I. - petroliere II. - petroliere
crt. pana la 55.000 peste 55.000 tdw
tdw inclusiv - gaze lichefiate
- gaze peste 15.000
lichefiate tdw*)
pana la 15.000
tdw inclusiv*)
____________________________________________________________________________
1. Capitan de cursa lunga 1 1
2. Ofiter maritim de punte I 1 1
3. Ofiter maritim de punte II sau III 1 2
4. Sef mecanic maritim 1 1
5. Ofiter mecanic maritim I 1 1
6. Ofiter mecanic maritim II sau III 1 2
7. Ofiter electrician maritim 1 2
8. Sef de echipaj maritim 1 1
9. Timonier maritim 3 3
10. Marinar 1 1
11. Fitter 1 1
12. Motorist 3 3
13. Pompagiu 3 3
14. Fochist (3) (3)
____________________________________________________________________________
TOTAL: 19/22 22/25
____________________________________________________________________________
*) La navele-petrolier care au pompele de marfa actionate electric nu se
normeaza fochisti.
A - 4
NAVE SPECIALIZATE
____________________________________________________________________________
Nr. Functia I. Ro-Ro si II. Ro-Ro si III. Feribot IV. Nave
crt. portcontainer portcontainer pentru
pana la peste transportul
10.000 tdw 10.000 tdw animalelor
inclusiv vii
____________________________________________________________________________
1. Capitan de
cursa lunga 1 1 1 1
2. Ofiter maritim
de punte I 1 1 1 1
3. Ofiter maritim
de punte II
sau III 1 1 1 1
4. Sef mecanic
maritim 1 1 1 1
5. Ofiter mecanic
maritim I 1 1 1 1
6. Ofiter mecanic
maritim II
sau III 1 1 1 1
7. Ofiter
electrician
maritim 1 1 1 1
8. Sef de echipaj
maritim 1 1 1 1
9. Timonier maritim 3 3 3 3
10. Marinar 1 1 1 -
11. Fitter - 1 1 1
12. Motorist 3 3 3 2
____________________________________________________________________________
TOTAL: 15 16 16 14
____________________________________________________________________________
A - 5
NAVE SPECIALIZATE
____________________________________________________________________________
Nr. Functia I. Nava- II. Nave III. Nave IV. Nave
crt. scoala de de transport de pescuit
Neptun*) pasageri frigorifice oceanic
____________________________________________________________________________
1. Capitan de cursa lunga 1 1 1 -
2. Capitan de nava de
pescuit oceanic - - - 1
3. Ofiter maritim de
punte I 1 1 1 1
4. Ofiter maritim de
punte II sau III 1(2) 2 1 1
5. Sef mecanic maritim 1 1 1 1
6. Ofiter mecanic
maritim I 1 1 1 1
7. Ofiter mecanic
maritim II sau III 1(2) 2 1 1
8. Ofiter electrician
maritim 1(2) 1 1 1
9. Sef de echipaj maritim 1 1 1 1
10. Timonier maritim 3 3 3 3
11. Marinar (1) 3 1 1
12. Fitter 1 3 - -
13. Motorist 3 3 3 3
____________________________________________________________________________
TOTAL: 15/19 22 15 15
____________________________________________________________________________
*) Cand nava-scoala Neptun are studenti in practica, echipajul va fi format
din 19 membri.
B - 1
NAVE MARITIME CU DESTINATIE SPECIALA SI INSTALATII PLUTITOARE
____________________________________________________________________________
Nr. Functia I. Remorcher- II. Remorcher- III. Nave de
crt. salvator pana salvator peste aprovizionare
la 5.000 CP 5.000 CP si remorcaj
inclusiv pentru
platforme de
foraj marin*)
____________________________________________________________________________
1. Capitan de cursa lunga 1 1 1
2. Ofiter maritim de
punte I 1 1 1
3. Ofiter maritim de
punte II sau III 1 2 1
4. Sef mecanic maritim 1 1 1
5. Ofiter mecanic
maritim I 1 1 1
6. Ofiter mecanic
maritim II sau III 1 1 1
7. Ofiter electrician
maritim - 1 -
8. Sef de echipaj
maritim 1 1 1
9. Timonier maritim 3 3 3
10. Marinar - 1 -
11. Motorist 3 3 3
____________________________________________________________________________
TOTAL: 13 16 13
____________________________________________________________________________
*) Personalul minim de siguranta pentru navele de aprovizionare a
platformelor de foraj marin este normat pe schimburi.
B - 2
NAVE MARITIME CU DESTINATIE SPECIALA SI INSTALATII PLUTITOARE
__________________________________________________________________________
Nr. Functia I. Nava de II. Nava III. Doc
crt. prospectiuni de pasageri plutitor
geologice Dierna maritim*)
__________________________________________________________________________
1. Capitan de cursa lunga 1 - -
2. Ofiter maritim de punte I 1 1 1
3. Ofiter maritim de punte II
sau III 1 1 -
4. Sef mecanic maritim 1 - -
5. Ofiter mecanic maritim I 1 1 1
6. Ofiter mecanic maritim II
sau III 1 1 -
7. Sef de echipaj maritim 1 1 1
8. Timonier maritim 3 1 -
9. Marinar - 1 1
10. Motorist 3 1 1
11. Electrician de bord - - 1
__________________________________________________________________________
TOTAL: 13 8 6
__________________________________________________________________________
*) Personalul minim de siguranta pentru docul plutitor este normat pe
schimburi.
C - 1
NAVE MARITIM-PORTUARE SI TEHNICE
____________________________________________________________________________
Nr. Functia I. Remorcher II. Remorcher III. Remorcher IV. Nava de
crt. maritim maritim maritim pescuit
portuar portuar pana portuar pana costier
pana la 600 la 2.400 CP la 5.000 CP
CP inclusiv
____________________________________________________________________________
1. Capitan maritim
portuar - 1 1 1
2. Ofiter de punte
maritim portuar 1 - - -
3. Sef mecanic
fluvial si
maritim portuar - 1 1 1
4. Ofiter mecanic
fluvial si
maritim portuar 1 - - -
5. Sef de echipaj
maritim - - 1 -
6. Marinar 1 1 1 1
7. Motorist 1 1 1 1
8. Electrician
de bord - - 1 1
____________________________________________________________________________
TOTAL: 4 4 6 5
____________________________________________________________________________
C - 2
NAVE MARITIM-PORTUARE SI TEHNICE
Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
A = I. Pasager portuar tip Sovata
B = II. Nava de stins incendiul
C = III. Salupa-remorcher pana la 150 CP inclusiv
D = IV. Salupa-remorcher pana la 300 CP inclusiv
E = V. Salanda autopropulsata tip Chilia
________________________________________________________________________
Nr. Functia A B C D E
crt.
________________________________________________________________________
1. Capitan maritim portuar - 1 - - 1
2. Ofiter de punte maritim portuar 1 - - - -
3. Sef mecanic fluvial si maritim portuar - 1 - - 1
4. Ofiter mecanic fluvial si maritim portuar 1 - - - -
5. Conducator de salupa maritima - - 1 1 -
6. Sef de echipaj maritim - 1 - - 1
7. Timonier maritim 1 - - - -
8. Marinar - 1 - 1 -
9. Motorist 1 1 1 1 1
10. Electrician de bord - 1 - - 1
________________________________________________________________________
TOTAL: 4 6 2 3 5
________________________________________________________________________
C - 3
NAVE MARITIM-PORTUARE SI TEHNICE
Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
A = I. Salanda autopropulsata tip Hidroclap
B = II. Tanc portuar bunkerare autopropulsat pana la 1.200 tdw
C = III. Ceam si gabara nepropulsate
D = IV. Tanc depozit pana la 200 t
E = V. Salupa papionaj sau de poluare
____________________________________________________________________________
Nr. Functia A B C D E
crt.
____________________________________________________________________________
1. Capitan maritim portuar - 1 - - -
2. Ofiter de punte maritim portuar 1 - - - -
3. Sef mecanic fluvial si maritim portuar - 1 - - -
4. Ofiter mecanic fluvial si maritim portuar 1 - - - -
5. Conducator de salupa maritima - - - - 1
6. Sef de echipaj maritim - 1 - - -
7. Marinar - 1 1 1 -
8. Motorist 1 1 - - 1
____________________________________________________________________________
TOTAL: 3 5 1 1 2
____________________________________________________________________________
C - 4
NAVE MARITIM-PORTUARE SI TEHNICE
____________________________________________________________________________
Nr. Functia I. Salupa de II. Salupa III. Cuter IV. Nava
crt. servitute si de salvare de pescuit autopropulsata
de pasageri maritima maritim pentru
pana la tip colectarea
300 CP Albatros*) reziduurilor
____________________________________________________________________________
1. Ofiter de punte
maritim portuar 1 1 - -
2. Sef mecanic
fluvial si
maritim portuar - 1 - -
3. Ofiter mecanic
fluvial si
maritim portuar 1 - - -
4. Conducator de
salupa maritima - - 1 1
5. Timonier maritim - 1 - -
6. Marinar 1 - - -
7. Motorist 1 1 1 2
____________________________________________________________________________
TOTAL: 4 4 2 3
____________________________________________________________________________
*) Personalul minim de siguranta pentru salupa salvator Albatros este
normat pentru un singur schimb. Pentru actiunile de salvare acesta va fi
completat cu un sef de echipaj si cu 2 marinari.
D - 1
ECHIPAMENTE PLUTITOARE MARITIME
Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
A = I. Excavator-graifer si macara pe corp plutitor
B = II. Elevator
C = III. Macara plutitoare autopropulsata de 100 t*)
D = IV. Macara plutitoare nepropulsata de 10 - 60 t
E = V. Deroseza
___________________________________________________________________________
Nr. Functia A B C D E
crt.
___________________________________________________________________________
1. Capitan maritim portuar - - 1 1 -
2. Ofiter de punte maritim portuar - - 1 - -
3. Sef mecanic fluvial si maritim portuar - - 1 1 -
4. Sef dragor maritim - - - - 1
5. Ofiter mecanic fluvial si maritim portuar - 1 - - -
6. Sef de echipaj maritim - - 1 1 1
7. Marinar 1 1 1 1 1
8. Electrician de bord - - 1 1 1
9. Motorist - 1 1 1 1
___________________________________________________________________________
TOTAL: 1 3 7 6 5
___________________________________________________________________________
*) Pentru situatia in care macaraua plutitoare autopropulsata este in mars,
echipajul se completeaza cu capitan maritim portuar sau cu capitan dragor
maritim.
D - 2
ECHIPAMENTE PLUTITOARE MARITIME
______________________________________________________________________________
Nr. Functia I. Draga II. Draga III. Draga IV. Soneta
crt. autopropulsata nepropulsata pitica tip plutitoare
de pana la de pana la Delta
600 mc/h*) 700 mc/h
______________________________________________________________________________
1. Sef mecanic maritim
portuar 1 1 1 -
2. Sef dragor maritim 1 1 - -
3. Dragor maritim - - 1 -
4. Ofiter mecanic
fluvial si maritim
portuar - - 1 1
5. Sef de echipaj
maritim 1 1 - -
6. Marinar 1 1 1 1
7. Electrician de bord 1 1 - -
8. Motorist 1 1 - 1
______________________________________________________________________________
TOTAL: 6 6 4 3
______________________________________________________________________________
*) Pentru situatia in care draga autopropulsata este in mars, echipajul se
completeaza cu capitan maritim portuar sau cu capitan dragor maritim.