Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

PROTOCOL Nr

PROTOCOL   Nr. 0 din 10 septembrie 2007

la Tratatul dintre Romania si Statele Unite ale Americii privind asistenta judiciara in materie penala, semnat la Washington la 26 mai 1999

ACT EMIS DE: ACT INTERNATIONAL

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 389 din 22 mai 2008



Având în vedere art. 3 alin. (2) din Acordul de asistenţă judiciară dintre Statele Unite ale Americii şi Uniunea Europeană, semnat la 25 iunie 2003, denumit în continuare Acordul de asistenţă judiciară S.U.A. - U.E., România şi Statele Unite ale Americii au convenit după cum urmează şi au stabilit că, în conformitate cu dispoziţiile prezentului protocol, Acordul de asistenţă judiciară S.U.A. - U.E. se aplică în relaţia cu Tratatul dintre România şi Statele Unite ale Americii privind asistenţa judiciară în materie penală, semnat la 26 mai 1999, denumit în continuare Tratatul de asistenţă judiciară din 1999, în următoarele condiţii:

ARTICOLUL 1

Asistenţa judiciară acordată autorităţilor administrative

Potrivit art. 8 din Acordul de asistenţă judiciară S.U.A. - U.E., următorul articol se va aplica ca articolul 1 bis din Tratatul de asistenţă judiciară din 1999:

„ARTICOLUL 1 bis

Asistenţa judiciară acordată autorităţilor administrative

a)   Asistenţa judiciară se acordă şi unei autorităţi administrative naţionale, care efectuează cercetări în legătură cu anumite activităţi în vederea urmăririi penale sau în vederea sesizării organelor de cercetare sau urmărire penală asupra actelor respective, potrivit competenţei administrative şi de reglementare a acestei autorităţi de a efectua astfel de cercetări. Asistenţa judiciară se poate acorda şi altor autorităţi administrative în aceleaşi împrejurări. Asistenţa nu este permisă pentru chestiuni în legătură cu care autoritatea administrativă estimează că nu va avea loc urmărirea sau, după caz, nu vor fi sesizate organele de cercetare ori urmărire penală.

b) Cererile de asistenţă formulate în baza prezentului articol se transmit între autorităţile centrale desemnate conform art. 2 din prezentul tratat sau între orice alte autorităţi acceptate de autorităţile centrale."

ARTICOLUL 2

Autorităţi centrale

Articolul 2 din Tratatul de asistenţă judiciară din 1999 va fi înlocuit de următorul articol:

„ARTICOLUL 2

Autorităţile centrale

(1)  Fiecare parte contractantă va desemna o autoritate centrală pentru întocmirea şi primirea cererilor formulate în baza prezentului tratat.

(2)  Pentru România, autoritatea centrală este Ministerul Justiţiei. Pentru Statele Unite ale Americii, autoritatea centrală este ministrul justiţiei sau o persoană desemnată de către ministrul justiţiei.

(3) Autorităţile centrale vor comunica direct între ele în aplicarea prezentului tratat."

ARTICOLUL 3

Mijloace rapide de transmitere a cererilor

Potrivit art. 7 din Acordul de asistenţă judiciară S.U.A. - U.E., următoarele se vor aplica în locul articolului 4 alineatul (1) din Tratatul de asistenţă judiciară din 1999:

„(1) Cererea de asistenţă judiciară se formulează în scris, cu excepţia situaţiilor urgente în care autoritatea centrală a statului solicitat poate accepta cererea în altă formă. Atunci când cererea nu este formulată în scris, ea trebuie confirmată în scris în termen de 10 zile, dacă autoritatea centrală a statului solicitat nu convine altfel. In sensul prezentului alineat, cererile transmise prin fax sau e-mail sunt considerate a fi formulate în scris.

(1 bis) Cererile de asistenţă judiciară şi comunicările care ţin de acestea pot fi transmise prin mijloace rapide de comunicare, inclusiv fax sau e-mail, cu confirmare formală, dacă aceasta este cerută de către statul solicitat. Statul solicitat poate transmite răspunsul la cerere prin oricare dintre aceste mijloace rapide de comunicare."

ARTICOLUL 4

Costurile privind videoconferinţa

Potrivit art. 6 din Acordul de asistenţă judiciară S.U.A. - U.E., următoarele se vor aplica în locul articolului 6 alineatul (1) din Tratatul de asistenţă judiciară din 1999:

„(1) Statul solicitat va suporta toate cheltuielile privind îndeplinirea unei cereri, inclusiv cheltuielile de reprezentare, cu excepţia celor de mai jos, care vor fi suportate de statul solicitant:

a) onorariile experţilor;

b) costurile legate de traducere, interpretare şi transcriere;

c) diurna şi cheltuielile de deplasare ale persoanelor, în conformitate cu art. 10, 11, 12 şi 17 quater; şi

d) costurile legate de stabilirea şi funcţionarea transmisiunii video, conform art. 17 quater, dacă statul solicitant şi cel solicitat nu convin altfel. Alte costuri care survin în cursul acordării unei asemenea asistenţe, inclusiv costurile legate de deplasarea participanţilor în statul solicitat, vor fi suportate în conformitate cu celelalte dispoziţii ale prezentului articol."

ARTICOLUL 5

Restricţii privind folosirea, cu scopul de a proteja datele cu caracter personal şi alte date

Potrivit art. 9 din Acordul de asistenţă judiciară S.U.A. - U.E., următorul articol va înlocui articolul 7 din Tratatul de asistenţă judiciară din 1999:

„ARTICOLUL 7

Restricţii privind folosirea, cu scopul de a proteja datele cu caracter personal şi alte date

(1) Statul solicitat poate solicita statului solicitant să limiteze folosirea oricărei probe sau informaţii obţinute de la statul solicitat în următoarele scopuri:

a) în vederea desfăşurării cercetărilor şi procedurilor penale;

b) în vederea prevenirii unei ameninţări imediate şi grave la adresa siguranţei publice;

c) în cadrul procedurilor judiciare sau administrative nonpenale direct legate de cercetările sau procedurile penale:

(i) prevăzute la lit. a); sau

(ii) pentru care s-a acordat asistenţă judiciară, conform art. 1 bis din prezentul tratat;

d) în orice alt scop, dacă informaţiile sau probele au fost făcute publice în cadrul procedurii pentru care au fost transmise sau în una dintre situaţiile descrise la lit. a), b) şi c); şi

e) în orice alt scop, numai cu acordul prealabil al statului solicitat.

(2) a) Prezentul articol nu aduce atingere posibilităţii statului solicitat de a impune condiţii suplimentare într-un anumit caz, atunci când executarea cererii de asistenţă examinate depinde de îndeplinirea acestor condiţii. Dacă s-au impus condiţii conform prevederilor prezentei litere, statul solicitat poate cere statului solicitant să furnizeze informaţii privind utilizarea probelor sau a informaţiilor.

b) Statul solicitat nu poate impune, cu titlu de condiţii prevăzute la lit. a) pentru furnizarea de probe sau informaţii, restricţii generale legate de normele legale ale statului solicitant în materia prelucrării datelor cu caracter personal.

(3) Dacă, după dezvăluirea către statul solicitant, statul solicitat ia cunoştinţă despre împrejurări care ar putea să ducă la impunerea unei condiţii suplimentare într-un anumit caz, statul solicitat se poate consulta cu statul solicitant pentru a stabili măsura în care probele şi informaţiile pot fi protejate."

ARTICOLUL 6

Identificarea informaţiilor bancare

Potrivit art. 4 din Acordul de asistenţă judiciară S.U.A. - U.E., următorul articol se va aplica ca articolul 17 bis din Tratatul de asistenţă judiciară din 1999:

„ARTICOLUL 17 bis

Identificarea informaţiilor bancare

(1) a) La cererea statului solicitant, statul solicitat verifică cu promptitudine dacă băncile de pe teritoriul său deţin informaţii asupra posibilităţii ca o persoană fizică sau juridică identificată, bănuită sau acuzată de săvârşirea unei infracţiuni, să fie titulara unuia sau a mai multor conturi bancare. Statul solicitat comunică în mod prompt rezultatele cercetărilor sale statului solicitant.

b) Acţiunile descrise la lit. a) pot fi întreprinse şi cu scopul de a identifica:

(i) informaţii privind persoane fizice sau juridice condamnate pentru săvârşirea unei infracţiuni sau care au fost implicate în alt mod într-o infracţiune;

(ii) informaţii deţinute de instituţii financiare nonbancare; sau

(iii) operaţiuni financiare care nu sunt legate de conturile bancare.

(2) In plus faţă de cerinţele art. 4 alin. (3) din prezentul tratat, cererea de informaţii prevăzută la alin. (1) trebuie să cuprindă:

a) identitatea unei persoane fizice sau juridice care permite localizarea acestor conturi sau operaţiuni;

b) informaţii suficiente pentru a permite autorităţii competente a statului solicitat:

(i) să aibă motive rezonabile de a bănui că persoana fizică sau juridică respectivă a fost implicată într-o infracţiune şi că băncile sau instituţiile financiare nonbancare de pe teritoriul statului solicitat ar putea dispune de informaţiile cerute;

(ii) să conchidă că informaţiile cerute au legătură cu cercetările sau procedurile penale; şi

c)  în măsura posibilului, informaţiile referitoare la numele băncii sau al instituţiei financiare nonbancare, susceptibilă a fi implicată, precum şi alte informaţii a căror dezvăluire ar putea contribui la reducerea amplorii anchetei.

(3) Cu excepţia modificărilor ulterioare aduse prin schimb de note diplomatice între Uniunea Europeană şi Statele Unite ale Americii, cererile de asistenţă prevăzute de prezentul articol se transmit între:

a) pentru România, în locul căii prevăzute la art. 2 alin. (2) din prezentul tratat, Parchetul de pe lângă Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie; şi

b) pentru Statele Unite ale Americii, în locul căii prevăzute la art. 2 alin. (2) din prezentul tratat, ataşatul pentru România al:

(i) Departamentului de Justiţie al S.U.A., Administraţia de Aplicare a Legii în Domeniul Narcoticelor, în ceea ce priveşte chestiunile care sunt de competenţa sa;

(ii) Departamentului de Siguranţă Naţională al S.U.A., Biroul de Aplicare a Legii în Materie de Imigraţie şi Vamă, în ceea ce priveşte chestiunile care sunt de competenţa sa; şi

(iii) Departamentului de Justiţie al S.U.A, Biroul Federal de Investigaţii, în ceea ce priveşte toate celelalte chestiuni.

(4) In aplicarea prezentului articol, România şi Statele Unite ale Americii acordă asistenţă cu privire la activităţile de spălare de bani şi terorism pedepsite de legislaţiile ambelor state, precum şi cu privire la orice alte activităţi infracţionale asupra cărora părţile vor conveni ulterior.

(5)  Statul solicitat răspunde la cererea de prezentare a evidenţelor privind conturile sau operaţiunile identificate potrivit prevederilor prezentului articol, în conformitate cu celelalte prevederi ale prezentului tratat."

ARTICOLUL 7

Echipe comune de anchetă

Potrivit art. 5 din Acordul de asistenţă judiciară S.U.A. - U.E., următorul articol se va aplica ca articolul 17 fer din Tratatul de asistenţă judiciară din 1999:

„ARTICOLUL 17 ter

Echipe comune de anchetă

(1)  Echipele comune de anchetă pot fi constituite şi pot funcţiona pe teritoriile României şi Statelor Unite ale Americii cu scopul de a facilita investigaţiile sau urmăririle penale care implică Statele Unite ale Americii şi pe unul sau mai multe dintre statele membre ale Uniunii Europene, atunci când acest lucru este considerat oportun de către România şi Statele Unite ale Americii.

(2)  Procedurile care reglementează funcţionarea acestor echipe, precum componenţa, durata, locaţia, organizarea, funcţiile, scopul şi condiţiile de participare a membrilor unei echipe la activităţi de anchetă ce se desfăşoară pe teritoriul altui stat, se stabilesc prin acordul autorităţilor competente să desfăşoare cercetările sau urmărirea infracţiunilor, desemnate de către fiecare dintre statele implicate.

(3) Autorităţile competente desemnate de către fiecare dintre statele implicate comunică direct în vederea înfiinţării şi funcţionării echipei, cu excepţia situaţiilor în care complexitatea excepţională, anvergura sau alte circumstanţe sunt considerate de natură a impune o coordonare centrală sporită în privinţa unora sau tuturor dintre aspecte, când statele pot conveni asupra altor căi de comunicare adecvate acestui scop.

(4)  Dacă echipa comună de anchetă apreciază că este necesară îndeplinirea unor acte de cercetare pe teritoriul unuia dintre statele care au înfiinţat echipa, un membru al echipei care aparţine acelui stat poate cere autorităţilor competente din propriul stat să îndeplinească acele acte fără ca celelalte state să mai depună o cerere de asistenţă judiciară. Procedurile juridice cerute pentru obţinerea îndeplinirii actului în acel stat vor fi cele aplicabile activităţilor de cercetare penală din statul respectiv."

ARTICOLUL 8

Videoconferinţe

Potrivit art. 6 din Acordul de asistenţă judiciară S.U.A. - U.E., următorul articol se va aplica ca articolul 17 gtvaferdin Tratatul de asistenţă judiciară din 1999:

„ARTICOLUL 17 quater

Videoconferinţe

(1)  Folosirea tehnologiei de transmisie video este permisă între România şi Statele Unite ale Americii pentru a obţine în cadrul unei proceduri pentru care se poate acorda asistenţă judiciară mărturia unui martor sau expert care se află în statul solicitat. In măsura în care ele nu sunt specificate în prezentul articol, modalităţile care guvernează această procedură sunt cele prevăzute de prezentul tratat.

(2) Statul solicitant şi statul solicitat se pot consulta pentru a facilita soluţionarea oricăror probleme de ordin juridic, tehnic sau logistic ce pot apărea pe parcursul executării cererii.

(3)  Fără a afecta vreo competenţă prevăzută de legea statului solicitant, fapta de a depune cu intenţie mărturie mincinoasă sau conduita necorespunzătoare a martorului ori expertului pe parcursul videoconferinţei se pedepseşte în statul solicitat ca şi când ar fi fost comisă în cadrul unei proceduri naţionale.

(4) Prezentul articol nu afectează folosirea celorlalte mijloace de obţinere a mărturiei în statul solicitat, care sunt prevăzute de tratatul sau legea aplicabilă.

(5)  Statul solicitat poate permite folosirea tehnologiei de videoconferinţă şi în alte scopuri decât cele descrise la alin. (1), inclusiv în scopul identificării persoanelor sau obiectelor ori luării declaraţiilor în faza de cercetare."

ARTICOLUL 9

Aplicarea temporală

(1)  In conformitate cu art. 12 din Acordul de asistenţă judiciară S.U.A. - U.E., prezentul protocol se aplică infracţiunilor săvârşite atât înainte, cât şi după intrarea sa în vigoare.

(2)  Prezentul protocol se aplică cererilor formulate după intrarea sa în vigoare. Totuşi, în conformitate cu art. 12 alin. (2) din Acordul de asistenţă judiciară S.U.A. - U.E., art. 3, 4 şi 8 din prezentul protocol se aplică cererilor aflate în curs de soluţionare în statul solicitat la momentul intrării în vigoare a prezentului protocol.

ARTICOLUL 10

Intrarea în vigoare şi încetarea

(1)  Prezentul protocol este subordonat îndeplinirii de către România şi Statele Unite ale Americii a procedurilor lor interne pentru intrarea în vigoare. In acest sens, România şi Statele Unite ale Americii vor efectua un schimb de instrumente privind îndeplinirea procedurilor interne de ratificare. Prezentul protocol va intra în vigoare la data intrării în vigoare a Acordului de asistenţă judiciară dintre Statele Unite ale Americii şi Uniunea Europeană.

(2) In cazul încetării Acordului de asistenţă judiciară S.U.A. - U.E., prezentul protocol îşi încetează efectele şi se aplică Tratatul de asistenţă judiciară din 1999. Cu toate acestea, România şi Statele Unite ale Americii pot conveni să continue să aplice toate sau doar o parte din dispoziţiile prezentului protocol.

Drept care, subsemnaţii, legal împuterniciţi, am semnat prezentul protocol.

Semnat la Bucureşti în două exemplare, astăzi, 10 septembrie 2007, în limbile română şi engleză, ambele texte fiind egal autentice.

Pentru România,

Tudor-Alexandru Chiuariu,

ministrul justiţiei

Pentru Statele Unite ale Americii,

Nicholas F. Taubman,

ambasador extraordinar şi plenipotenţiar al Statelor Unite ale Americii în România


SmartCity5

COMENTARII la Protocol 0/2007

Momentan nu exista niciun comentariu la Protocol 0 din 2007
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu