E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 331 din 19 mai 1999

pentru aprobarea Normelor de avizare sanitara a proiectelor obiectivelor si de autorizare sanitara a obiectivelor cu impact asupra sanatatii publice

ACT EMIS DE: MINISTERUL SANATATII

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 276 din 16 iunie 1999


SmartCity3


    Ministrul sanatatii,
    avand in vedere prevederile art. 15 lit. c) din Legea nr. 100/1998 privind asistenta de sanatate publica, ale Legii nr. 98/1994 privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor la normele legale de igiena si sanatate publica si ale art. 2 pct. 22 din Hotararea Guvernului nr. 244/1997 privind organizarea si functionarea Ministerului Sanatatii, modificata si completata prin Hotararea Guvernului nr. 764/1998,
    tinand seama de referatul Directiei generale de sanatate publica nr. G.H. 3.348 din 19 mai 1999,
    emite urmatorul ordin:

    Art. 1
    Se aproba Normele de avizare sanitara a proiectelor obiectivelor si de autorizare sanitara a obiectivelor cu impact asupra sanatatii publice, prevazute in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 2
    Nerespectarea prevederilor prezentului ordin atrage raspunderea materiala, civila, contraventionala si, dupa caz, penala a persoanelor vinovate, in conditiile legii.
    Art. 3
    Directia generala de sanatate publica, Inspectia sanitara de stat, celelalte directii de specialitate din cadrul Ministerului Sanatatii, institutele de sanatate publica din Bucuresti, Cluj-Napoca, Iasi, Timisoara, centrele de sanatate publica din Sibiu si Targu-Mures, ministerele cu retea sanitara proprie vor aduce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
    Art. 4
    (1) Prezentul ordin intra in vigoare la 30 de zile de la publicarea lui in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
    (2) Pe data intrarii in vigoare a prezentului ordin se abroga Ordinul ministrului sanatatii nr. 201/1997 pentru aprobarea Normelor metodologice de avizare sanitara si autorizare sanitara, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 348 din 9 decembrie 1997.

                          Ministrul sanatatii,
                              Hajdu Gabor

    ANEXA 1

                                 NORME
de avizare sanitara a proiectelor obiectivelor si de autorizare sanitara a obiectivelor cu impact asupra sanatatii publice

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    Avizarea sanitara a proiectelor de obiective economice si social-culturale cu impact asupra sanatatii publice si autorizarea sanitara a acestor obiective reprezinta acte de analiza si investigatie sanitara care conditioneaza din punct de vedere tehnic si juridic amplasarea, constructia, amenajarea si punerea in functiune a obiectivelor si desfasurarea activitatilor acestor obiective.
    Art. 2
    Avizul sanitar si autorizatia sanitara se emit in baza Legii nr. 100/1998 privind asistenta de sanatate publica, cu respectarea atributiilor din competenta directiilor de sanatate publica judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, stabilite prin ordin al ministrului sanatatii.
    Art. 3
    (1) Avizul sanitar se emite inainte de amplasarea, constructia sau amenajarea obiectivelor prevazute la art. 1, iar autorizatia sanitara se emite inainte de punerea in functiune a acestor obiective, scopul lor fiind prevenirea aparitiei oricaror situatii care ar putea pune in pericol sanatatea publica.
    (2) Avizul sanitar si autorizatia sanitara fiind acte de analiza si investigatie sanitara, vor fi emise numai in situatia in care obiectivele care urmeaza a fi avizate sau autorizate se incadreaza in dispozitiile legale in vigoare.
    (3) Avizul sanitar si autorizatia sanitara au urmatoarele scopuri:
    a) stabilirea conditiilor igienico-sanitare necesare in vederea protejarii sanatatii publice si a factorilor de mediu;
    b) obligativitatea tuturor partilor interesate de a respecta si de a urmari aplicarea reglementarilor din domeniul sanatatii publice.
    (4) Avizul sanitar si autorizatia sanitara fac cunoscute exigentele igienico-sanitare celorlalte autoritati publice implicate in activitati de autorizare, licentiere sau control.
    Art. 4
    (1) Pentru realizarea activitatilor de avizare si autorizare sanitara in cadrul directiilor de sanatate publica judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, functioneaza biroul pentru avize si autorizatii sanitare. Acest birou are urmatoarele atributii:
    a) verifica autenticitatea fiecarui dosar intocmit si prezentat in vederea obtinerii avizului sanitar sau a autorizatiei sanitare.
    b) verifica modul in care documentatia depusa la dosar corespunde standardelor impuse in vederea avizarii sau autorizarii sanitare.
    (2) Directorul directiei de sanatate publica judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, va stabili componenta biroului pentru avize si autorizatii sanitare, care va avea urmatoarea structura de personal: un sef de birou si referenti.
    (3) Seful biroului pentru avize si autorizatii sanitare este medic de specialitatea igiena, epidemiologie sau medicina muncii.
    (4) Pe perioada absentei, seful biroului pentru avize si autorizatii sanitare va delega un inlocuitor, cu avizul directorului directiei de sanatate publica judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, care va avea una dintre specialitatile mentionate la alin. (3).
    (5) Activitatile de avizare si autorizare sanitara organizate in directiile de sanatate publica judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, vor fi realizate de catre personal de specialitate care poate fi format din medici, ingineri si din alti specialisti cu studii superioare, cadre medicale cu pregatire medie si tehnicieni din cadrul acestor directii.
    (6) La nivelul directiei de sanatate publica judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, directorul va desemna persoanele imputernicite sa efectueze activitatea de analiza si investigatie sanitara, la propunerea directorului adjunct responsabil cu supravegherea starii de sanatate.
    (7) Seful biroului pentru avize si autorizatii sanitare va repartiza solicitarile de avizare si autorizare sanitara, in vederea solutionarii lor persoanelor imputernicite, cu acordul directorului adjunct responsabil cu supravegherea starii de sanatate.
    (8) Activitatea de analiza si investigatie sanitara in vederea avizarii si autorizarii sanitare este separata de cea de inspectie sanitara.
    (9) In situatii deosebite, care depasesc competenta specialistilor directiei, directorul directiei de sanatate publica judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, va solicita consultanta de specialitate institutelor de sanatate publica.

    CAP. 2
    Avizarea sanitara

    Art. 5
    (1) Avizarea sanitara reprezinta activitatea de analiza si investigatie sanitara prin care directiile de sanatate publica judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, impun conditiile igienico-sanitare care trebuie sa fie respectate de catre proiectant pentru orice obiectiv economic sau social-cultural care urmeaza a fi amplasat, construit sau amenajat in teritoriul arondat.
    (2) Conditiile impuse pentru avizare sunt cele prevazute de norme sanitare, standarde, normative si alte reglementari legale in domeniu. In functie de specificul obiectivului de avizat, trebuie luate in considerare posibilitatile de supraveghere postavizare.
    (3) Pe baza studierii documentatiei, a analizei si investigatiei in teren, specialistii pot impune, in interesul sanatatii publice, conditii tehnice speciale.
    Art. 6
    Sunt supuse avizarii sanitare, in vederea asigurarii conditiilor igienico-sanitare, proiectele sau documentatiile tehnice privind:
    a) amplasarea obiectivelor economice si social-culturale;
    b) sistematizarea centrelor populate si a teritoriului;
    c) construirea, transformarea, extinderea, schimbarea destinatiei sau sistematizarea obiectivelor industriale, a depozitelor comerciale, unitatilor de prestari de servicii, de invatamant, cultura, turism si recreere, medico-sanitare, nucleare, de transporturi, a locuintelor, dotarilor urbanistice si edilitare si de amenajare a teritoriului, agricole, zootehnice si a oricaror alte obiective cu impact asupra sanatatii publice.
    Art. 7
    Avizul sanitar nu este necesar in situatiile in care proiectele se refera la obiective care prin functionarea lor nu prezinta riscuri pentru sanatatea publica si nu sunt in masura sa altereze factorii de mediu, dupa cum urmeaza:
    a) obiective de cai ferate, cai rutiere si lucrari aferente, cu exceptia celor care traverseaza zone populate sau zone rezervate protectiei sanitare a surselor si instalatiilor de apa potabila sau alte zone protejate;
    b) linii pentru transportul energiei electrice, cu exceptia celor care traverseaza centre populate;
    c) conducte pentru transportul gazelor naturale, petrolului si produselor petroliere, cu exceptia celor care traverseaza centre populate sau zone rezervate protectiei sanitare a surselor si instalatiilor de apa potabila sau alte zone protejate;
    d) obiective de hidroamelioratii, de aparare impotriva actiunii distructive a apelor, cu exceptia acumularilor si captarilor de apa in scop de a deveni potabila si a amenajarilor pentru sport si agrement;
    e) obiective privind rezistenta si stabilitatea constructiilor.
    Art. 8
    (1) Avizul sanitar se solicita de catre proiectant si/sau de beneficiar, persoana fizica sau juridica, la directiile de sanatate publica judetene, respectiv a municipiului Bucuresti.
    (2) Cererea proiectantului si/sau a beneficiarului, insotita de documentatia tehnica, este inregistrata la biroul pentru avize si autorizatii sanitare, care in termen de 30 de zile are obligatia de a o rezolva prin una dintre urmatoarele forme:
    a) emiterea avizului sanitar favorabil, cu sau fara cerinte speciale obligatorii;
    b) notificarea de returnare a documentatiei pentru completare, atunci cand planurile sau memoriul tehnic nu reflecta integral situatia din zona ori din obiectivul respectiv sau nu explica in mod clar solutiile adoptate in rezolvarea cerintelor sanitare ale obiectivului;
    c) notificarea de respingere a avizarii sanitare, daca, prin amplasament, tehnologie, produse intermediare sau finite, obiectivul proiectat constituie un pericol prezumtiv pentru sanatatea publica ce nu poate fi inlaturat prin aplicarea tehnologiilor actuale cunoscute.
    Art. 9
    (1) In scopul elaborarii in mod corespunzator a documentatiilor tehnice necesare in vederea avizarii, personalul de specialitate din directiile de sanatate publica judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, poate acorda proiectantilor, persoane fizice sau juridice, la solicitarea acestora, consultatii tehnice prin care se transmit informatii de ordin igienico-sanitar ce pot ajuta la alegerea si adoptarea unor solutii corecte de protectie a sanatatii publice.
    (2) Consultatiile tehnice sunt prestatii care se acorda contra cost.
    (3) Proiectele obiectivelor cu risc pentru sanatatea populatiei vor fi avizate sanitar numai pe baza unui studiu de impact asupra starii de sanatate, efectuat de catre persoane fizice si juridice competente, atestate pentru aceasta activitate de catre Ministerul Sanatatii.
    (4) Studiile de impact asupra mediului, realizate conform reglementarilor legale in vigoare si prezentate in documentatia pentru avizul sanitar, vor contine componenta de impact asupra starii de sanatate. Persoanele prevazute la alin. (3) vor intocmi un referat care va contine elementele necesare si concluziile referitoare la riscurile si la impactul asupra starii de sanatate, generate de obiectivele pentru care se solicita avizul sanitar.
    Art. 10
    Solicitarea avizului sanitar va fi insotita de o documentatie tehnica alcatuita din urmatoarele piese scrise si desenate:
    a) planul general de amplasare a obiectivului, prezentat la o scara din care sa se inteleaga clar incadrarea in zona, in localitate, in cartier, accesul la retelele de transport, energie si utilitati, precum si caracteristicile terenului;
    b) memoriul tehnic insotit de piese desenate pentru explicarea modului de rezolvare a urmatoarelor: circuitele functionale si modul lor de structurare; procesul tehnologic la nivelul spatiilor de lucru, insistandu-se asupra proceselor si operatiunilor generatoare de noxe; asigurarea aprovizionarii cu apa potabila; colectarea si tratarea apelor uzate si a deseurilor lichide si solide; masurile prevazute pentru combaterea poluarii atmosferei, pentru protectia sanitara a alimentelor, pentru realizarea unor circuite corecte in unitatile sanitare, pentru realizarea circuitelor functionale si a conditiilor de viata si de activitate optima in colectivitatile de copii si tineri, pentru asigurarea conditiilor impuse de normele de igiena la locul de munca si pentru prevenirea bolilor transmisibile;
    c) certificatul de urbanism, eliberat de autoritatile publice competente, potrivit legii;
    d) copii de pe actele de identitate ale investitorului sau beneficiarului, incheierea irevocabila a judecatorului delegat de autorizare si de inmatriculare a societatii comerciale sau, dupa caz, hotararea judecatoreasca definitiva, dovada inmatricularii societatii la oficiul registrului comertului, actul constitutiv al societatii comerciale (contract si/sau statutul societatii) si autorizatia de functionare (partea care cuprinde obiectul de activitate), dupa caz, autorizatia de exercitare a unei activitati independente, emisa de organele competente potrivit legii.
    In cazul institutiilor publice se solicita actul normativ privind infiintarea si functionarea acestora;
    e) copii de pe actele de detinere a terenului sau a cladirilor;
    f) acordul persoanelor juridice sau fizice din vecinatatea obiectivului pentru care se solicita aviz, in situatiile prevazute in normele de igiena emise de Ministerul Sanatatii;
    g) chitanta de plata a avizarii.
    Art. 11
    Pentru unitatile nucleare avizarea sanitara se efectueaza conform Normelor republicane de securitate nucleara, aprobate prin Ordinul comun nr. 122/133/26/1976 al presedintelui Comitetului de Stat pentru Energie Nucleara, al ministrului sanatatii si al presedintelui Consiliului National al Apelor, publicat in Buletinul Oficial, Partea I, nr. 48 din 24 mai 1976, si Ordinului ministrului sanatatii nr. 51/1983 pentru stabilirea Normelor republicane de radioprotectie privind populatia si mediul inconjurator, publicat in Buletinul Ministerului Sanatatii nr. 2/1983.
    Art. 12
    (1) Dupa primirea dosarului biroul pentru avize si autorizatii sanitare va proceda la analiza si la investigarea proiectului prin personalul de specialitate din subordinea directiilor de sanatate publica judetene, respectiv a municipiului Bucuresti.
    (2) Personalul de specialitate din cadrul directiilor de sanatate publica judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, va analiza proiectul in conformitate cu prevederile normelor de igiena, standardelor, normativelor sau ale altor reglementari legale, iar acolo unde nu exista reglementari poate folosi publicatii de specialitate sau normative internationale si poate face recomandari.
    Art. 13
    (1) La sfarsitul activitatii de analiza si investigatie sanitara fiecare specialist depune la biroul pentru avize si autorizatii sanitare un referat complet asupra aspectelor pe care le-a analizat si le-a investigat, care trebuie sa cuprinda propunerea sa cu privire la avizarea proiectului intr-una din variantele prevazute la art. 8.
    (2) Dupa ce dosarul proiectului este completat cu referatul specialistilor cooptati si cu eventualele studii de impact asupra starii de sanatate, biroul pentru avize si autorizatii sanitare va trece la redactarea avizului sanitar sau, dupa caz, a documentelor de notificare in legatura cu acesta, care vor fi semnate atat de seful biroului pentru avize si autorizatii sanitare, cat si de directorul directiei de sanatate publica judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, sau, dupa caz, de inlocuitorii acestora.
    (3) Avizul sanitar sau actele de notificare in legatura cu avizarea sanitara se elibereaza de catre biroul pentru avize si autorizatii sanitare.
    (4) Documentele proiectelor avizate se vor pastra la dosarul obiectivului.
    Art. 14
    Formularul avizului sanitar va cuprinde urmatoarele:
    a) datele de identificare a obiectivului si a proiectantului;
    b) forma de rezolvare a cererii de eliberare a avizului sanitar;
    c) descrierea criteriilor sanitare care au stat la baza acordarii avizului sanitar;
    d) cerintele speciale obligatorii pentru etapele urmatoare de proiectare si de realizare a obiectivului;
    e) semnaturile directorului directiei de sanatate publica judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, a sefului biroului pentru avize si autorizatii sanitare si stampila directiei de sanatate publica judetene, respectiv a municipiului Bucuresti.
    Art. 15
    (1) Dupa eliberare avizul sanitar va fi detinut pe toata durata lucrarilor de catre proiectant si de catre antreprenor si va fi prezentat, la cerere, oricarui organ de control abilitat, potrivit legii.
    (2) In cazul in care cerintele speciale obligatorii cuprinse in avizul sanitar nu sunt respectate, directia de sanatate publica judeteana, respectiv a municipiului Bucuresti, va dispune suspendarea lucrarilor de constructie, transformare sau sistematizare prevazute in proiect.
    (3) Suspendarea lucrarilor se va face si in cazul in care proiectul care se aplica nu mai este acelasi cu cel care a fost avizat sau daca nu a fost avizat sanitar favorabil.

    CAP. 3
    Avizarea sanitara a unor proiecte de interes general, precum si a produselor si tehnologiilor

    Art. 16
    (1) Directia generala de sanatate publica din cadrul Ministerului Sanatatii emite, in termen de maximum 30 de zile de la depunerea documentatiei, aviz sanitar pentru:
    a) normativele de proiectare si proiectele-tip pentru constructii de orice fel;
    b) proiectele de standarde de stat, standarde si norme tehnice pentru tehnologii, materii prime si produse finite;
    c) proiectele de planuri nationale de sistematizare si amenajare a teritoriului;
    d) produsele noi fabricate in tara si produsele importate pentru prima data, care prin natura sau prin modul de utilizare a lor pot influenta sanatatea populatiei sau pot afecta mediul de viata si de munca al oamenilor;
    e) folosirea de substante noi sau introducerea de procese tehnologice noi;
    f) punerea in circulatie a substantelor chimice folosite ca dezinfectante sau pesticide;
    g) normele tehnice privind conditiile de calitate pentru produsele alimentare si tehnologiile utilizate in industria alimentara;
    h) stabilirea indicatiilor si a contraindicatiilor pentru consumul alimentar al apelor minerale imbuteliate.
    (2) Avizul sanitar emis pentru un produs este valabil pentru toti agentii economici care il comercializeaza in aceleasi conditii cu cele cuprinse in documentatia tehnica avizata sau care il importa de la acelasi producator si care se inregistreaza ca atare la Ministerul Sanatatii. Agentii economici au obligatia sa faca dovada acestui lucru prin prezentarea documentatiei la Ministerul Sanatatii, care va elibera avizul respectiv fara alte investigatii tehnice, daca acestea nu se impun.
    (3) Avizul sanitar se elibereaza in baza unui referat tehnic elaborat de specialistii din institutele de sanatate publica din Bucuresti, Cluj-Napoca, Iasi sau Timisoara.
    Art. 17
    Directiile de sanatate publica judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, vor fi informate trimestrial despre avizele emise de catre Directia generala de sanatate publica din cadrul Ministerului Sanatatii.

    CAP. 4
    Autorizarea sanitara de functionare a obiectivelor

    Art. 18
    (1) Autorizarea sanitara de functionare are drept scop prevenirea toxiinfectiilor alimentare si a intoxicatiilor neprofesionale, a bolilor transmisibile, bolilor cronice cu extindere in masa, accidentelor, bolilor profesionale si a disconfortului populatiei.
    (2) De asemenea, are drept scop promovarea conditiilor sanogene din mediul inconjurator (mediul comunitar local si regional, mediul interior din locuinte, mediul interior profesional, industrial si neindustrial, mediul interior din mijloacele de transport).
    (3) In cazurile in care reglementarile legale o impun, iar in faza de avizare sanitara nu s-a efectuat studiul de impact asupra sanatatii populatiei, autorizarea sanitara va fi precedata de acest studiu.
    Art. 19
    (1) Autorizatia sanitara de functionare este un act administrativ care se solicita prin cerere sau prin adresa scrisa de catre persoana fizica sau juridica pentru obiectivul ce urmeaza a fi autorizat.
    (2) Solicitarea se face, cu minimum 30 de zile inainte de punerea in functiune a obiectivului, la directia de sanatate publica judeteana, respectiv a municipiului Bucuresti, pe teritoriul careia se afla obiectivul pentru care se solicita autorizarea.
    Art. 20
    (1) O data cu solicitarea autorizarii se depune documentatia alcatuita din:
    a) avizul sanitar;
    b) memoriul tehnic, reprezentand piesa scrisa ce cuprinde date generale, descrierea functiunilor, a instalatiilor sanitare si a punctelor critice pentru sanatatea publica si a salariatilor, descrierea procesului tehnologic de la materia prima pana la produsul finit, cu specificarea spatiilor de lucru si a utilajelor;
    c) lista cuprinzand substantele toxice care implica periculozitate pentru manipulatorii expusi profesional sau pentru populatie (materii prime, produsi intermediari sau produse finite), care se anexeaza la memoriul tehnic;
    d) schita sau planul de situatie, care este piesa desenata, de regula la scara 1:500, in care sa figureze incadrarea in zona a obiectivului, vecinatatile care ar putea fi influentate de acesta sau care ar putea sa il influenteze, retelele de drumuri publice, edilitare etc.; in anumite cazuri, la obiectivele mai mari, planurile pot fi la scara 1:1.000 sau 1:2.000, iar in cazul locuintelor individuale se vor face la scara 1:100;
    e) schite sau planuri cu detalierea arhitecturala, de structura interioara si de dotari, in care sa figureze dimensiunile incaperilor, amplasarea acestora in circuitele functionale, iluminatul natural si artificial, ventilatia naturala si artificiala, retelele de utilitati, finisajele, utilajele;
    f) actul de la serviciul de sistematizare teritorial, din care sa reiasa destinatia initiala a spatiului;
    g) actul constitutiv al agentului economic, actul de pregatire profesionala in domeniu, actul de abilitare a reprezentantului legal al agentului economic, dovada inmatricularii la oficiul registrului comertului, codul fiscal, actul de detinere a spatiului sau, dupa caz, si a terenului, actul privind destinatia spatiului prin constructie; pentru institutii publice este necesar actul de infiintare si de functionare a institutiei; acestea vor fi prezentate in copii xerox, pe care biroul pentru avize si autorizatii sanitare din directia de sanatate publica judeteana, respectiv a municipiului Bucuresti, mentioneaza: "Conform cu originalul";
    h) pentru personalul care lucreaza in sectoarele: alimentar, de aprovizionare cu apa potabila si de tratare a apelor reziduale menajere sau de alta natura, de ingrijire a copiilor in colectivitati si in unitatile sanitare, a carui stare de sanatate (bolnav, convalescent sau purtator sanatos) poate crea riscul de transmitere a unor boli, vor fi prezentate documente referitoare la starea de sanatate (examen medical la angajare sau control medical periodic), conform normelor Ministerului Sanatatii;
    i) pentru personalul care lucreaza in productia, depozitarea, transportul si desfacerea alimentelor, inclusiv in alimentatia publica si colectiva, la intretinerea instalatiilor de aprovizionare cu apa potabila, in prestari de servicii (frizerie, coafura, cosmetica), la intretinerea curateniei in hoteluri si in unitati de cazare colectiva, care prin manevre neadecvate poate crea riscuri de transmitere a unor boli, vor fi prezentate documente din care sa rezulte ca acest personal a fost instruit si si-a insusit notiunile fundamentale de igiena specifice meseriei si locului de munca. Instruirea si certificarea insusirii cunostintelor fundamentale de igiena pot fi realizate numai de unitati avizate de Ministerul Sanatatii si de Ministerul Educatiei Nationale.
    (2) Dovada instruirii si insusirii cunostintelor fundamentale de igiena este reprezentata de un certificat emis de unitati avizate in acest sens de Ministerul Sanatatii si de Ministerul Educatiei Nationale in baza metodologiei comune de avizare a acestor unitati, aprobata prin ordin comun al ministrului sanatatii si al ministrului educatiei nationale, dupa caz, de diploma ori de diploma de licenta eliberata de institutii de invatamant infiintate in conditiile legii care cuprind in programa de studii notiuni de igiena specifice activitatii. Certificatele de insusire a cunostintelor fundamentale de igiena au o valabilitate de 2 ani, dupa care instruirea trebuie repetata.
    (3) Cunostintele privind notiunile fundamentale de igiena ale absolventilor formelor de invatamant prevazute la alin. (2) pot fi verificate in cursul controalelor de rutina sau aleatorii de catre persoanele imputernicite sa exercite activitatea de inspectie sanitara de stat din directiile de sanatate publica judetene si a municipiului Bucuresti, respectiv din Inspectia sanitara de stat, precum si de catre inspectorii de specialitate din Directia generala de sanatate publica din cadrul Ministerului Sanatatii. In cazul in care inspectorii constata ca notiunile fundamentale de igiena nu sunt insusite, acestia pot dispune repetarea cursurilor si o noua reevaluare inainte de limita de 2 ani.
    (4) Directiile de sanatate publica judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, nu pot emite certificate de insusire a notiunilor fundamentale de igiena, intrucat au numai atributii de control in acest domeniu.
    (5) Activitatea desfasurata de unitatile avizate de Ministerul Sanatatii si de Ministerul Educatiei Nationale pentru instruirea si certificarea cunostintelor fundamentale de igiena mentionate la alin. (1) lit. i) va fi controlata si evaluata periodic de catre o comisie mixta formata din reprezentanti ai Ministerului Sanatatii si ai Ministerului Educatiei Nationale.
    (6) In functie de specificul obiectivului, biroul pentru avize si autorizatii sanitare din directiile de sanatate publica judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, poate solicita si alte date necesare in vederea evaluarii riscului sanitar.
    Art. 21
    (1) O data cu depunerea dosarului pentru autorizare solicitantul va depune la biroul pentru avize si autorizatii sanitare si chitanta de plata pentru autorizarea unitatii.
    (2) In cazul in care personalul de specialitate din directiile de sanatate publica judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, apreciaza ca pentru analize si investigatii sanitare sunt necesare anumite prestatii, contravaloarea acestora se achita de catre solicitant pe baza devizului, la eliberarea autorizatiei.
    Art. 22
    (1) Cererea de autorizare si documentatia se depun la biroul pentru avize si autorizatii sanitare al directiei de sanatate publica judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, unde sunt verificate si, in cazul in care documentatia este completa, se inregistreaza si se retin spre rezolvare.
    (2) Rezolvarea solicitarii se face in termen de 30 de zile si poate avea urmatoarele variante:
    a) eliberarea autorizatiei sanitare, daca obiectivul corespunde integral prevederilor normelor de igiena, de medicina muncii, standardelor, normativelor si altor reglementari cu caracter normativ, precum si tuturor cerintelor formulate de specialistii din directia de sanatate publica judeteana, respectiv a municipiului Bucuresti, in scopul prevenirii oricarei imbolnaviri;
    b) notificarea de amanare a eliberarii autorizatiei sanitare, daca obiectivul nu corespunde integral prevederilor normelor de igiena, de medicina muncii, standardelor, normativelor si altor reglementari cu caracter normativ. Notificarea va cuprinde explicit deficientele constatate care trebuie remediate, baza legala a amanarii eliberarii autorizatiei sanitare, precum si precizarea ca se va putea solicita autorizarea sanitara dupa remedierea deficientelor. In notificare se va specifica, de asemenea, interdictia de functionare pana la obtinerea autorizatiei sanitare. Nici un obiectiv fara autorizatie sanitara de functionare, aflat in lucrari de remediere, nu va primi aprobarea de functionare;
    c) notificarea de respingere a autorizarii sanitare, daca, prin amplasament, structura, tehnologie sau produse, obiectivul constituie un pericol potential pentru sanatatea publica, dovedit de catre specialistii din directia de sanatate publica judeteana, respectiv a municipiului Bucuresti, pericol care nu se poate inlatura prin mijloace tehnice si stiintifice actuale cunoscute. Notificarea va cuprinde concluziile analizei si ale investigatiilor sanitare si interdictia de functionare a obiectivului.
    (3) Pentru obiectivele in functiune care nu au autorizatie sanitara si nu o pot primi in conditiile existente se va acorda consultanta pentru remedierea deficientelor, in conformitate cu normele legale in vigoare. Obiectivul va putea functiona in aceste conditii numai daca nu prezinta riscuri iminente si majore pentru populatie, iar deficientele constatate sunt in curs de remediere.
    (4) Autorizatia sanitara se poate acorda separat unor subunitati din structura obiectivului, daca acestea sunt independente functional si logistic.
    Art. 23
    (1) Pe intreaga durata a analizei si a investigatiei sanitare a obiectivului pentru autorizare, documentatia este gestionata de biroul pentru avize si autorizatii sanitare, care asigura circulatia documentelor in cadrul directiei de sanatate publica judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, si care raspunde de efectuarea analizelor, a investigatiilor si de rezolvarea solicitarii in termenul prevazut de prezentele norme.
    (2) Biroul pentru avize si autorizatii sanitare urmareste ca procesele-verbale, notele, referatele, buletinele de analiza si buletinele de investigare sa fie depuse la dosarul de autorizare de catre toti specialistii sau de echipele de specialisti implicati.
    (3) Autorizatia sanitara sau actele de notificare se elibereaza de catre biroul pentru avize si autorizatii sanitare direct solicitantului.
    (4) Biroul pentru avize si autorizatii sanitare va folosi, la recomandarea Centrului de Calcul, Statistica Sanitara si Documentare Medicala al Ministerului Sanatatii, programe pe calculator, in vederea standardizarii. Biroul pentru avize si autorizatii sanitare introduce in baza de date informatiile prevazute la art. 26 lit. a), b) si c).
    Art. 24
    (1) Analizarea si investigarea obiectivelor in vederea autorizarii sanitare se fac de catre personalul de specialitate din directia de sanatate publica judeteana, respectiv a municipiului Bucuresti.
    (2) Activitatea de analiza si investigatie sanitara se desfasoara in trei etape:
    a) etapa de documentare, care consta in studierea datelor de baza din documentatie, studierea avizului sanitar pentru proiect si a studiului de impact asupra starii de sanatate elaborat, studierea bibliografiei existente in domeniu si compararea cu normele de igiena, standardele, normativele sau alte reglementari legale in vigoare;
    b) etapa de investigare la fata locului, prin care se constata veridicitatea datelor consemnate in documentatie si existenta altor aspecte neprecizate in documentatie; din aceasta etapa rezulta procese-verbale, note, referate, buletine de analiza si buletine de expertizare. Pentru obiective complexe constatarile si determinarile se fac in cursul probelor tehnologice;
    c) etapa de decizie pe baza tuturor informatiilor obtinute in cursul documentarii si investigarii obiectivului. Compartimentul care va avea in evidenta obiectivul va consemna intr-un referat de sinteza principalele date ale dosarului, va stabili daca obiectivul poate fi autorizat si va preciza detaliat cerintele speciale pentru functionarea acestuia, completand formularul tipizat.
    Art. 25
    (1) Autorizatia sanitara de functionare se emite strict pentru obiectivul pentru care a fost solicitata.
    (2) Pentru obiectivele specifice - medicina nucleara, unitati nucleare - se aplica Normele republicane de securitate nucleara mentionate la art. 11.
    Art. 26
    Autorizatia sanitara va cuprinde urmatoarele:
    a) numarul de inregistrare din registrul unic de autorizatii al directiei de sanatate publica judetene, respectiv a municipiului Bucuresti;
    b) datele de identificare a obiectivului (denumirea completa a acestuia, denumirea completa a apartinatorului, persoana fizica sau juridica, sediul);
    c) obiectul de activitate al obiectivului (productie industriala, depozitare, transport, comercializare, alimentatie publica, alimentatie a colectivitatilor, alimentare cu apa potabila, servicii, mica productie mestesugareasca, activitati edilitare si de gospodarie comunala, invatamant, cultura, asistenta medicala, turism si recreere, transporturi, activitate agrozootehnica, activitati de dezinfectie, dezinsectie si deratizare etc.);
    d) structura functionala, capacitatea si dimensionarea functiunilor descrise pe scurt: se vor nominaliza functiunile si sectiile, capacitatea si dimensionarea circuitelor si utilajelor, fara descrierea lor detaliata;
    e) semnaturile directorului directiei de sanatate publica judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, insotite de stampila directiei de sanatate publica judetene, respectiv a municipiului Bucuresti.
    Art. 27
    (1) Autorizatia sanitara de functionare este valabila pentru o perioada de un an de la data emiterii, daca apartinatorul nu a modificat proiectul obiectivului.
    (2) Dupa expirarea termenului de valabilitate autorizatia sanitara va fi vizata anual in urma unei noi analize si investigatii sanitare.
    (3) Cu 30 de zile inainte de data expirarii termenului de valabilitate a autorizatiei apartinatorul, persoana fizica sau juridica, are obligatia de a solicita in scris acordarea vizei anuale.
    (4) Apartinatorul, persoana fizica sau juridica, are obligatia de a solicita in scris aprobarea oricarei modificari a obiectului de activitate al obiectivului si a structurii functionale a acestuia.
    (5) In functie de amploarea modificarilor si in urma referatelor specialistilor, biroul pentru avize si autorizatii sanitare va putea aviza aceste modificari sau va trece la eliberarea unei alte autorizatii sanitare.
    (6) In urma analizei si investigatiei sanitare, care se efectueaza de catre specialistii din compartimentul caruia i s-a repartizat dosarul, dupa autorizarea sanitara initiala se intocmeste un referat prin care se propune acordarea vizei anuale, modificarea autorizatiei sanitare sau retragerea ei.
    (7) Autorizatia sanitara in original si referatul sunt inaintate compartimentului care hotaraste si care o trimite directorului directiei de sanatate publica judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, pentru semnatura.
    Art. 28
    (1) Consilierul juridic al directiei de sanatate publica judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, va fi consultat de catre biroul pentru avize si autorizatii sanitare in ceea ce priveste respectarea prevederilor legale referitoare la emiterea de acte administrative de catre autoritatile publice.
    (2) Consilierul juridic va consulta dosarul final inaintea semnarii autorizatiei de catre directorul directiei de sanatate publice judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, si va aviza din punct de vedere al legalitatii copia de pe autorizatia sanitara care ramane impreuna cu dosarul la directia de sanatate publica judeteana, respectiv a municipiului Bucuresti, in cadrul compartimentului in care a fost analizat si investigat.
    Art. 29
    Autorizatia sanitara de functionare se pastreaza la obiectivul pentru care a fost eliberata, unde poate fi afisata, si trebuie pusa obligatoriu la dispozitie oricarui organ de control, daca acesta o solicita.
    Art. 30
    (1) Inspectia sanitara de stat din cadrul directiei de sanatate publica judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, poate proceda la retragerea autorizatiei sanitare de functionare in cazul oricarei modificari a obiectului de activitate si a structurii functionale ale obiectivului, neavizate de catre directia de sanatate publica judeteana, respectiv a municipiului Bucuresti.
    (2) Din momentul retragerii efective a autorizatiei sanitare de functionare activitatea obiectivului se suspenda.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 331/1999

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 331 din 1999
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 331/1999
Ordin 117 2002
privind aprobarea Procedurilor de reglementare sanitara pentru proiectele de amplasare, constructie, amenajare si reglementare sanitara a functionarii obiectivelor si a activitatilor desfasurate in acestea, altele decat cele supuse inregistrarii in registrul comertului, si a Procedurilor de reglementare sanitara a punerii pe piata a substantelor si produselor noi sau importate pentru prima data si destinate utilizarii ori consumului uman
Ordin 840 2001
pentru abrogarea Ordinului ministrului sanatatii nr. 328/2000 privind modificarea si completarea Normelor de avizare sanitara a proiectelor obiectivelor si de autorizare sanitara a obiectivelor cu impact asupra sanatatii publice, aprobate prin Ordinul ministrului sanatatii nr. 331/1999 Ministrul sanatatii si familiei,
Ordin 328 2000
privind modificarea si completarea Normelor de avizare sanitara a proiectelor obiectivelor si de autorizare sanitara a obiectivelor cu impact asupra sanatatii publice, aprobate prin Ordinul ministrului sanatatii nr. 331/1999
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu