Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 327 din  8 septembrie 1994

pentru aprobarea Metodologiei privind evidenta, inmatricularea si scoaterea din evidenta a navelor sub pavilion roman

ACT EMIS DE: MINISTERUL TRANSPORTURILOR

ACT PUBLICAT IN:            MONITORUL OFICIAL  NR. 289 din 12 octombrie 1994


SmartCity3


    In conformitate cu prevederile din Cartea a II-a din Codul comercial, ale Decretului nr. 443/1972 privind navigatia civila si al H.C.M. nr. 40/1973,
    in temeiul Hotararii Guvernului nr. 452/1994 privind organizarea si functionarea Ministerului Transporturilor,
    ministrul transporturilor emite urmatorul ordin :

    1. Se aproba Metodologia privind evidenta, inmatricularea si scoaterea din evidenta a navelor sub pavilion roman, prevazuta in anexa la prezentul ordin.
    2. Dispozitiile cuprinse in prezenta metodologie sunt obligatorii pentru toate persoanele juridice si fizice care construiesc, detin sau inchiriaza nave sub pavilion roman.
    Nu sunt supuse prevederilor prezentului ordin navele Ministerului Apararii Nationale si ale Ministerului de Interne.
    3. Prezentul ordin se va publica in Monitorul Oficial al Romaniei.

                 Ministrul transporturilor,
                 Aurel Novac

    ANEXA 1

                   METODOLOGIE
privind evidenta, inmatricularea si scoaterea din evidenta a navelor sub pavilion roman

    CAP. 1
    Evidenta navelor de categoria I in constructie

    1. Persoanele juridice si fizice care construiesc, reconstruiesc sau modifica o nava in Romania trebuie sa obtina, inaintea inceperii lucrarilor, Autorizatia de constructie, reconstructie, modificare, care va fi emisa de capitania portului in raza careia se executa aceasta lucrare.
    Nici o alta avizare sau aprobare nu poate absolvi persoanele fizice si juridice prevazute in alineatul precedent de obtinerea autorizatiei de constructie, reconstructie, modificare.
    La capitania portului se vor depune in dublu exemplar, cu 30 de zile inaintea inceperii constructiei, reconstructiei, modificarii, urmatoarelor acte:
    - cererea de obtinere a autorizatiei de constructie, reconstructie, modificare;
    - avizul tehnic emis de Registrul Naval roman sau alt registru naval, daca documentatia dupa care se efectueaza constructia nu este intocmita de Registrul Naval Roman;
    - copia contractului de constructie;
    - in cazul in care s-a obtinut un credit prin gajarea (ipotecarea) navei sau a unei parti din nava, se va depune o copie a actului de constituire a gajului (ipotecii). In cazul in care creditul a fost obtinut de la o banca din strainatate, actele vor fi traduse si legalizate.
    In aceste cazuri noul titular de contract va depune, la capitania portului care a emis autorizatia de constructie, reconstructie, modificare, acordul fostului titular de renuntare la constructie, actul de constituire a gajului (ipotecii) - daca este cazul, in traducere legalizata -, insotit de documentul emis de santierul de constructie pentru suma achitata pana la momentul incheierii contractului de gaj (ipoteca).
    2. In cazul in care pentru o nava se continua constructia, reconstructia, modificarea in alte santiere care nu sunt in raza de jurisdictie a capitaniei portului care a emis autorizatia, se procedeaza astfel:
    - capitania portului in a carei raza de jurisdictie se afla noul santier ia nava in evidenta in momentul in care titulari de contract de constructie prezinta autorizatia de constructie, reconstructie, modificare si contractul de constructie.
    Orice modificare in situatia juridica a navei - transmiteri de proprietate, constituiri si stingeri de drepturi reale asupra navelor - vor fi aduse la cunostinta capitaniei portului care a emis autorizatia de constructie, reconstructie, modificare.
    Sunt opozabile fata de terti numai inscrisurile din registrul navelor in constructie al capitaniei portului care emite autorizatia de constructie, reconstructie, modificare.
    3. Inspectoratul navigatiei Civile va tine o evidenta centralizata a navelor in constructie in registrul navelor in constructie.
    Capitania portului care emite autorizatia de constructie, reconstructie, modificate transmise la Inspectoratul Navigatiei Civile urmatoarele date:
    - numarul autorizatiei de constructie, reconstructie, modificare;
    - tipul navei;
    - santierul de constructie;
    - numele titularului de contract;
    - numarul contractului;
    - gajuri (ipoteci) asupra navei.
    De asemenea, va comunica eventualele transmiteri de proprietati, constituiri sau stingeri de drepturi reale asupra navelor, intervenite pana la semnarea actelor prin care se certifica intrarea navei in posesia proprietarului.

    CAP. 2
    Inmatricularea navelor de categoria I

    4. Inmatricularea navelor (maritime si fluviale) de categoria I se face prezentand urmatoarele documente:
    - cererea proprietarului prin care acesta solicita inmatricularea navei la capitania portului;
    - actele din care rezulta cetatenia sau nationalitatea romana a proprietarului, persoana fizica sau juridica romana, cu domiciliul sau sediul in Romania, in vederea arborarii pavilionului roman;
    - actul de dobandire a proprietatii navei (contract de vanzare - cumparare, donatie, contract joint-venture in care se mentioneaza ca nava reprezinta aportul in natura la capitalul societatii mixte, factura, contractul de constructie si altele asemenea), inclusiv actul de radiere a inscrierilor anterioare - daca este cazul;
    - actul doveditor al scoaterii din evidenta, emis de autoritatea portuara competenta a tarii in care s-a construit sau a fost inmatriculata nava, daca nava nu a fost construita in Romania sau nu a fost dobandita de la un proprietar roman;
    - certificatul emis de autoritatea statului unde s-a aflat inmatriculata nava sau unde a fost construita, care dovedeste ca aceasta nu este gravata de sarcini. In caz contrar, se vor prezenta documentele din care reies aceste sarcini si acceptul noului proprietar de a prelua in aceste conditii;
    - certificatele care sa ateste starea tehnica a navei, emise de Registrul naval de clasificare;
    - fotografia navei format 13 x 18 cm.
    Pentru cazurile in care navele au fost dobandite sau construite in strainatate, actele mentionate mai sus, referitoare la situatia lor juridica, se vor prezenta in copii traduse si legalizate.
    5. In momentul primirii acestor documente, capitania portului unde se inmatriculeaza nava completeaza foaia matricola din Registrul de evidenta si inainteaza Inspectorului Navigatiei Civile un set din documentele mentionate mai sus.
    6. Inspectoratul Navigatiei Civile inregistreaza nava in Registrul de evidenta centralizat, intocmeste ordinul ministrului transporturilor prin care se acorda dreptul de arborare a pavilionului roman si elibereaza certificatul de nationalitate/atestatul de bord.
    Acolo unde este cazul, se opereaza si transferul de proprietate pe baza documentelor prevazute la cap. III.
    7. Dupa semnarea certificatului de nationalitate/atestatului de bord, Inspectoratul Navigatiei Civile il preda capitaniei portului de inmatriculare unde a fost inmatriculata nava, impreuna cu documentele necesare eliberarii.
    8. Capitania portului preda, sub semnatura, comandantului sau armatorului, actul de nationalitate/atestatul de bord, pentru a fi atasat la celelalte acte de bord.
    Dovada de primire se ataseaza la dosarul cazier.

    CAP. 3
    Modificarea certificatului de nationalitate/atestatului de bord in cazul transmiterii proprietatii unei persoane fizice sau juridice romane

    9. In cazul schimbarii navei, noul proprietar este obligat sa se prezinte, intr-un termen de maximum 30 de zile la capitania portului unde se afla inmatriculata nava si se solicita modificarea certificatului de nationalitate/atestatului de bord.
    Pentru modificarea certificatului de nationalitate/atestatului de bord, proprietarul va prezenta o cerere prin care va solicita un nou certificat de nationalitate/atestat de bord, la care se anexeaza, in dublu exemplar, urmatoarele acte:
    - copie dupa actul de dobandire a dreptului de proprietate: contract de vanzare-cumparare, donatie, contract joint-venture (in care se mentioneaza ca nava reprezinta aportul in natura la capitalul societatii mixte), factura si altele asemenea.
    In cazul societatilor comerciale cu capital majoritar de stat, este necesar sa se prezinte si o copie dupa hotararea adunarii generale a actionarilor (imputernicitilor mandatati sa reprezinte interesele capitalului de stat) prin care s-a aprobat vanzarea, donatia, contractul de joint-venture (in care se mentioneaza faptul ca nava reprezinta aportul in natura la capitalul societatii mixte);
    - dovada ca nava este libera de orice fel de creante sau documentele referitoare la aceste creante, daca ele exista, si in acest ultim caz, acceptul noului proprietar de a o prelua in aceste conditii.
    10. Capitania portului care a primit actele va inainta la Inspectoratul Navigatiei Civile cate un set din documentele mentionate, pentru aprobarea schimbarii certificatului de nationalitate/atestatului de bord.
    Inspectoratul Navigatiei Civile elibereaza noile certificate de nationalitate/atestate de bord si le transmite capitaniei portului unde se afla inmatriculata nava.
    11. La primirea noilor certificate de nationalitate/atestate de bord, capitania portului va inscrie modificarile survenite in Registrul matricol.
    Capitania portului va preda noile certificate de nationalitate/atestate de bord numai la primirea si la anularea vechilor certificate de nationalitate/ atestate de bord si la prezentarea celorlalte documente de bord care sa ateste starea tehnica a navei, in cazurile in care navele se afla in porturile romanesti.

    CAP. 4
    Scoaterea din evidenta a navelor

   12. Scoaterea din evidenta a navelor se face in urmatoarele situatii:
    1. pierderea nationalitatii romane prin transmiterea dreptului de proprietate catre o persoana fizica sau juridica straina
    1.1. Armatorul roman care a vandut nava unei persoane fizice sau juridice straine prezinta capitaniei portului o cerere privind radierea navei din Registrul matricol, precum si urmatoarele acte:
    - copie dupa actul de instrainare a navei: contract de vanzare-cumparare, donatie, contract joint-ventue (in care se mentioneaza ca nava reprezinta aportul in natura la capitalul societatii mixte), factura si altele asemenea.
    In cazul societatilor comerciale cu capital majoritar de stat este necesar sa se prezinte si o copie dupa hotararea adunarii generale a actionarilor (imputernicitilor mandatati sa reprezinte interesele capitalului de stat) prin care s-a aprobat instrainarea navei prin vanzare, donatie, contract joint-venture;
    - dovada ca nava este libera de orice fel de creante sau documente referitoare la aceste creante, daca ele exista, si in acest ultim caz, acceptul noului proprietar de a o prelua in aceste conditii.
    In cazul in care transmiterea proprietatii se face in strainatate, se vor respecta prevederile alin. 2 al art. 493 din Codul comercial, in sensul inregistrarii vanzarii in registrele oficiului consular, iar actele prevazute la alineatele de mai sus vor fi traduse si legalizate.
    Se vor prezenta copii traduse si legalizate numai ale partii din contract in care se prezinta clauzele referitoare strict la situatia juridica a navei [transferul de proprietate, schimbarea numelui, aportul la capital, gajul (ipoteca) etc.].
    1.2. Inspectoratul Navigatiei Civile intocmeste ordinul ministerului transporturilor pentru retragerea dreptului de arborare a pavilionului roman, in vederea arborarii altui pavilion.
    Inspectoratul Navigatiei Civile transmite ordinul ministrului transporturilor de radiere si restituie dosarul cazier al navei la capitania portului unde a fost inmatriculata nava, mentionand anularea si arhivarea vechiului certificat de nationalitate/atestat de bord.
    Capitania portului nu va permite plecarea navei decat dupa predarea certificatului de nationalitate/atestatului de bord, precum si a celorlalte acte de bord. Plecarea navei se face pe baza unui nou certificat de nationalitate/atestat de bord, eliberat de autoritatea portuara a tarii in care urmeaza sa se inmatriculeze nava sau pe baza unui permis provizoriu.
    2. casarea, dezmembrarea si pierderea navei in urma unui naufragiu, incendiu, esuare sau altor imprejurari
    2.1. Armatorul depune la capitania portului de inmatriculare urmatoarele acte:
    - cererea de scoatere din evidenta a navei;
    - copie dupa actul prin care se certifica casarea navei si procesul-verbal de dezmembrare (unde este cazul).
    In cazul pierderii navei in urma unui naufragiu, incendiu, esuate sau altor imprejurari, se prezinta:
    - actul de abandon;
    - copie dupa actul de cercetare, ramas definitiv;
    - certificatul de nationalitate/atestatul de bord sau celelalte acte de bord, daca au fost recuperate;
    - actul oficial al autoritatilor romane sau straine competente prin care se constata (se certifica) incendiul, naufragiul, esuarea.
    2.2. La primirea acestor documente, Inspectoratul Navigatiei Civile emite decizia de scoatere din evidenta, care va fi transmisa capitaniei portului unde a fost inmatriculata nava.


    NOTA:
    1. Pentru toate cazurile - inmatriculari, scoateri din evidenta, transmiteri de proprietate, reinmatriculari -, data emiterii ordinului ministrului transporturilor sau a deciziei Inspectoratului Navigatiei Civile reprezinta momentul efectiv al intrarii in vigoare a operatiunii respective, indiferent de data la care se opereaza in Registrul centralizat de evidenta a navelor la Inspectoratul Navigatiei Civile s in Registrul matricol la capitania portului.
    2. Orice document in care se face referire la situatia juridica a navei, incheiat in strainatate sau emis de alte autoritati decat cele romane, va fi prezentat in copie tradusa si legalizata.

                                                


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 327/1994

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 327 din 1994
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu