Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN nr

ORDIN nr.3.128 din 19 decembrie 2005

pentru aprobarea Normelor privind prevenirea si combaterea spalarii banilor si a finantarii actelor de terorism prin intermediul pietei asigurarilor 

Textul actului publicat în M.Of. nr. 1165/22 dec. 2005

 



    În temeiul prevederilor art. 4 alin. (26) si (27) din Legea nr. 32/2000 privind societatile de asigurare si supravegherea asigurarilor, cu modificarile si completarile ulterioare, potrivit Hotarârii Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor din 16 decembrie 2005, prin care s-au adoptat Normele privind prevenirea si combaterea spalarii banilor si a finantarii actelor de terorism prin intermediul pietei asigurarilor,

    presedintele Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor emite urmatorul ordin:

    

    Art. 1. - Se aproba Normele privind prevenirea si combaterea spalarii banilor si a finantarii actelor de terorism prin intermediul pietei asigurarilor, cuprinse în anexa care face parte integranta din prezentul ordin.

    Art. 2. - Prezentul ordin intra în vigoare începând cu data publicarii în Monitorul Oficial al României, Partea I.

    Art. 3. - Directia generala reglementari-autorizari din cadrul Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor va asigura ducerea la îndeplinire a prevederilor pezentului ordin.

    Presedintele Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor,

    Nicolae Eugen Crisan

    --------------------------------------------------------------------------------

    ANEXA

    NORME

    privind prevenirea si combaterea spalarii banilor si a finantarii actelor de terorism prin intermediul pietei asigurarilor

    CAPITOLUL I

    Dispozitii generale

    Art. 1. - Prezentele norme reglementeaza prevenirea si combaterea spalarii banilor si a finantarii actelor de terorism, prin intermediul pietei asigurarilor.

    Art. 2. - Intra sub incidenta prezentelor norme societatile de asigurare si/sau reasigurare, precum si sucursalele din România ale societatilor de asigurare si/sau reasigurare straine, denumite în continuare asiguratori.

    Art. 3. - În întelesul prezentelor norme, termenii si expresiile de mai jos au urmatoarele semnificatii:

    a) spalarea banilor - notiune definita conform art. 2 lit. a) din Legea nr. 656/2002 pentru prevenirea si sanctionarea spalarii banilor, precum si pentru instituirea unor masuri de prevenire si combatere a finantarii actelor de terorism, cu modificarile si completarile ulterioare;

    b) tranzactie suspecta - notiunea definita conform prevederilor art. 2 lit. c) din Legea nr. 656/2002, cu modificarile si completarile ulterioare;

    c) finantarea actelor de terorism - infractiunea pevazuta la art. 36 din Legea nr. 535/2004 privind prevenirea si combaterea terorismului;

    d) transferuri externe în si din conturi - operatiunile de plati si încasari efectuate între persoane aflate pe teritoriul României si persoane aflate în strainatate, în conformitate cu prevederile art. 2 lit. d) din Legea nr. 656/2002, cu modificarile si completarile ulterioare;

    e) asigurator - notiunea definita conform art. 2 lit. A pct. 5 din Legea nr. 32/2000 privind societatile de asigurare si supravegherea asigurarilor, cu modificarile si completarile ulterioare;

    f) client - asiguratul sau potentialul asigurat, persoana fizica ori juridica sau beneficiarul contractului de asigurare;

    g) C.S.A. - Comisia de Supraveghere a Asigurarilor;

    h) Oficiul - Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor, organ de specialitate cu personalitate juridica în subordinea Guvernului, ce are ca obiect de activitate prevenirea si combaterea spalarii banilor, scop în care primeste, analizeaza, prelucreaza informatii si sesizeaza, în conditiile art. 6 alin. (1) din Legea nr. 656/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, Parchetul de pe lânga Înalta Curte de Casatie si Justitie.

    Art. 4. - (1) C.S.A. supravegheaza si controleaza respectarea legislatiei din domeniul asigurarilor în scopul apararii drepturilor asiguratilor si al promovarii stabilitatii activitatii de asigurare în România.

    (2) C.S.A. este în drept sa monitorizeze operatiunile cu instrumente financiare efectuate de asiguratori, în scopul de a identifica tranzactiile suspecte.

    (3) C.S.A. va informa de îndata Oficiul atunci când din datele obtinute rezulta suspiciuni de spalare a banilor, finantare a actelor de terorism sau încalcari ale dispozitiilor Legii nr. 656/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.

    (4) C.S.A. poate verifica eficacitatea procedurilor aplicate de asiguratori, în scopul prevenirii si combaterii spalarii banilor si a finantarii actelor de terorism.

    (5) În procesul de monitorizare, C.S.A. poate solicita asiguratorilor orice informatii sau documente relevante.

    CAPITOLUL II

    Obligatiile asiguratorului

    Art. 5. - (1) Asiguratorul este obligat sa identifice, sa verifice, sa înregistreze si sa actualizeze identitatea clientilor înainte de a initia orice relatie de afaceri sau de a efectua tranzactii în numele clientului.

    (2) Asiguratorul este obligat sa aplice de îndata procedura de identificare si atunci când apar suspiciuni cu privire la identitatea clientului în cursul desfasurarii operatiunilor.

    (3) Asiguratorul are obligatia de a revizui informatiile referitoare la identificarea clientului în momentul în care apar suspiciuni asupra clientului în cursul desfasurarii operatiunilor.

    (4) În cazul în care exista îndoieli cu privire la faptul ca un client actioneaza în nume propriu sau în cazul în care exista certitudine cu privire la faptul ca acel client actioneaza în numele altei persoane, asiguratorul este obligat sa ia masurile adecvate pentru a obtine informatii cu privire la adevarata identitate a persoanei în interesul ori în numele careia actioneaza clientul.

    (5) Asiguratorul are obligatia de a se asigura ca toate criteriile referitoare la identificarea clientului sunt aplicate si în sediile sale secundare, inclusiv în cele localizate în strainatate.

    Art. 6. - (1) Datele privind identificarea clientului se verifica si se actualizeaza sau se completeaza, dupa caz, daca este necesar, pentru orice tranzactie care implica o suma reprezentând echivalentul în lei a minimum 10.000 euro, indiferent daca tranzactia este efectuata într-o singura operatiune sau mai multe operatiuni legate între ele.

    (2) În conformitate cu prevederile art. 9 alin. (3) din Legea nr. 656/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, de îndata ce exista o informatie ca printr-o operatiune se urmareste spalarea banilor sau finantarea actelor de terorism, se va proceda la identificarea si raportarea clientilor, chiar daca valoarea operatiunii este mai mica decât 10.000 euro.

    (3) Asiguratorul va verifica daca atât persoanele care încheie polite de asigurare, cât si beneficiarii acestor polite figureaza pe lista persoanelor suspecte, prevazuta prin Hotarârea Guvernului nr.784/2004 pentru aprobarea Listei persoanelor fizice si persoanelor juridice suspecte de savârsirea sau de finantarea actelor de terorism si prin Hotarârea Guvernului nr.1.272/2005 pentru aprobarea listei persoanelor fizice si juridice suspecte de savârsirea sau finantarea actelor de terorism.

    Art. 7. - (1) Nu vor fi impuse societatilor de asigurare si/sau reasigurare cerintele de identificare a clientilor în legatura cu politele de asigurare generala daca prima de asigurare este mai mica sau egala cu echivalentul în lei al sumei de 2.500 euro.

    (2) Nu vor fi impuse societatilor de asigurare si/sau reasigurare cerintele de identificare a clientilor în legatura cu politele de asigurare de viata, daca prima de asigurare sau ratele de plata anuale sunt mai mici ori egale cu echivalentul în lei al sumei de 1.000 euro ori prima unica de asigurare platita este, în echivalent lei, pâna la 2.500 euro.

    (3) Daca ratele de prima periodice sau sumele de plata anuale sunt ori urmeaza sa fie marite în asa fel încât sa depaseasca limita sumei de 1.000 euro, respectiv de 2.500 euro, în echivalent lei, se va cere identificarea clientilor.

    (4) Cerintele de identificare a clientilor nu se impun daca s-a stabilit ca plata se va face prin debitarea unui cont deschis pe numele clientului la o alta institutie de credit sau financiara din România, dintr-un alt stat membru al Uniunii Europene sau dintr-un stat tert care are cerinte similare de identificare a clientilor cu cele din legislatia româna.

    Art. 8. - Asiguratorul va acorda o atentie speciala, luând drept indicii de anomalie pentru activitatea de asigurare, unul sau mai multe dintre urmatoarele cazuri:

    a) cumpararea de polite de asigurare de viata care necesita plata unor prime mari si care par a fi contradictorii cu profilul economic al clientului sau cu capacitatea sa de a obtine venituri;

    b) plata frecventa a unor prime în numerar sau în valuta pentru sume mari care par a fi contradictorii cu capacitatile financiare ale clientului sau cu activitatea sa;

    c) plati frecvente de prime în numerar efectuate prin sume fractionate, care prin cumul ar depasi valorile minime prevazute la art. 6;

    d) numirea unor beneficiari pentru politele de asigurare de viata, astfel încât sumele prevazute a fi platite fiecaruia dintre ei si stabilite în baza contractului de asigurare, ca fractiuni din suma totala, sa depaseasca prin cumul valorile minime prevazute la art. 6, în cazul în care relatia dintre asigurat si beneficiar nu justifica acest lucru;

    e) semnarea unor polite de asigurare cu plata primelor folosind cecuri emise de terte parti, în special, unde nu exista vreo legatura aparenta între terta parte si client;

    f) semnarea de catre acelasi contractant a unor polite de asigurare de viata de acelasi tip, care au beneficiari diferiti;

    g) schimbarea numelui unui asigurat si/sau al beneficiarului politelor de asigurare în favoarea unor terte parti care nu apartin familiei asiguratului sau care nu au nici o legatura cu acesta într-o maniera justificata;

    h) clientul refuza sau este retinut în furnizarea de informatii necesare pentru încheierea contractului de asigurare sau da informatii nereale;

    i) clientul - persoana juridica prezinta declaratii financiare care nu sunt realizate de catre un contabil;

    j) clientul prezinta documente de proprietate a bunului ce urmeaza a fi asigurat, care nu sunt conforme cu realitatea sau care prezinta urme de fals;

    k) clientul refuza sa-i permita asiguratorului sa se convinga ca bunul care face obiectul contractului de asigurare exista;

    l) clientul evita contactele directe cu angajatii sau colaboratorii asiguratorului, prin emiterea frecventa de mandate sau împuterniciri într-o maniera nejustificata;

    m) clientul evita în mod repetat contactele directe cu asiguratorul, comunicarile având loc prin fax sau prin alte mijloace;

    n) deschiderea de catre client a unui numar mare de conturi la mai multe sucursale ale bancii si efectuarea de transferuri repetate ale unor sume semnificative de bani cu care urmeaza a fi achitate primele de asigurare;

    o) achitarea primelor de asigurare folosind conturile unei societati comerciale, care indica o activitate redusa si care nu ar justifica încheierea unor contracte de asigurare pentru sume semnificative.

    Art. 9. - Transmiterea cu buna-credinta de catre asigurator si/sau de catre persoanele desemnate, prevazute la art. 18 alin. (1), de informatii catre Oficiu si C.S.A. nu poate atrage raspunderea disciplinara, civila sau penala a acestora.

    Art. 10. - (1) Asiguratorul va prelua în evidente, dupa caz, urmatoarele informatii legate de orice client persoana fizica, care are obligatia sa le furnizeze sub semnatura:

    a) numele si prenumele complete ale clientului si orice alte nume folosite;

    b) locul si data nasterii;

    c) codul numeric personal sau echivalentul acestuia pentru persoanele straine;

    d) numarul si seria documentului de identitate;

    e) data eliberarii documentului de identitate si entitatea care l-a emis;

    f) domiciliul stabil/resedinta (adresa completa - strada, numar, bloc, scara, etaj, apartament, oras, judet/sector, cod postal, tara);

    g) cetatenia;

    h) telefonul/faxul;

    i) categoria de asigurare si clasa aferenta acesteia, încheiata cu asiguratorul;

    j) declaratia pe propria raspundere a clientului - persoana fizica, dupa caz, în legatura cu sursa fondurilor în lei sau în valuta, pentru situatiile în care suma este mai mare de 10.000 euro.

    (2) Asiguratorul va pastra, dupa caz, o copie a documentului de identitate al clientului. Clientul - persoana fizica va prezenta documente de identitate cu fotografie, emise în conditiile legii de organele abilitate legal.

    (3) Asiguratorul are obligatia de a verifica informatiile primite de la client, pe baza documentelor primare obtinute de la acesta.

    Art. 11. - (1) Asiguratorul va prelua în evidente, dupa caz, urmatoarele informatii legate de client, persoana juridica sau persoana fizica autorizata în conditiile legii, care are obligatia sa le furnizeze:

    a) codul unic de înregistrare (CUI) sau echivalentul acestuia pentru persoanele straine si persoanele fizice autorizate în conditiile legii;

    b) forma si structura juridica;

    c) denumirea;

    d) adresa completa a sediului social/central sau, dupa caz, a sucursalei;

    e) telefonul, faxul si, dupa caz, e-mail-ul, adresa paginii de Internet;

    f) categoria de asigurare si clasa aferenta acesteia, încheiata cu asiguratorul;

    g) declaratie pe propria raspundere a clientului - persoana juridica, dupa caz, în legatura cu sursa fondurilor în lei sau în valuta, pentru situatiile în care suma este mai mare de 10.000 euro.

    (2) Asiguratorul va identifica persoanele fizice care intentioneaza sa actioneze în numele clientului - persoana juridica, potrivit regulilor referitoare la identificarea persoanelor fizice, si va analiza documentele în baza carora persoanele sunt mandatate sa actioneze în numele persoanei juridice.

    (3) Documentele prezentate de clientul - persoana juridica vor include traducerea legalizata în limba româna în cazul în care documentele originale sunt întocmite în alta limba.

    Art. 12. - (1) Asiguratorul va întreprinde masurile care se impun în cazul operatiunilor care favorizeaza anonimatul sau care permit interactiunea în absenta cu clientul, pentru a împiedica utilizarea lor în operatiuni de spalare a banilor sau de finantare a actelor de terorism.

    (2) Asiguratorul nu va initia operatiuni sau realiza tranzactii si va înceta orice operatiune în cazul în care este în incapacitate sa realizeze identificarea clientului conform prevederilor prezentelor norme.

    (3) Asiguratorul poate refuza derularea de operatiuni în cazul în care are suspiciuni ca acel client poate fi implicat în operatiuni de spalare a banilor sau în finantarea actelor de terorism.

    Art. 13. - În conditiile prezentelor norme:

    a) asiguratorul are obligatia pastrarii tuturor informatiilor privind identitatea clientului pentru o perioada de cel putin 5 ani, începând cu data când se încheie relatia cu clientul;

    b) asiguratorul are obligatia sa pastreze evidentele secundare sau operative si înregistrarile tuturor operatiunilor financiare efectuate de client, pentru o perioada de 5 ani de la efectuarea fiecarei operatiuni, într-o forma corespunzatoare, pentru a putea fi folosite ca proba în justitie, indiferent daca contractul de asigurare a încetat prin ajungere la termen sau prin producerea evenimentului asigurat ori a fost denuntat, reziliat sau anulat.

    Art. 14. - Asiguratorul va acorda o atentie sporita în momentul în care analizeaza tranzactii cu persoane din jurisdictii care nu beneficiaza de sisteme adecvate de prevenire si combatere a spalarii banilor si a finantarii actelor de terorism.

    Art. 15. - (1) Asiguratorul trebuie sa identifice tranzactiile sau tipurile de tranzactii suspecte efectuate în numele clientilor sai.

    (2) În cazul în care un asigurator are suspiciuni ca o operatiune care urmeaza a fi efectuata are ca scop spalarea banilor sau finantarea actelor de terorism, aceasta va sesiza în 24 de ore Oficiul si C.S.A., sub forma unei raportari de tranzactie suspecta.

    (3) Se interzice asiguratorului sa avertizeze clientii implicati sau sa faca cunoscut, în orice alt mod, faptul ca o raportare privind o tranzactie suspecta sau informatii aferente acesteia au fost/vor fi înaintate catre Oficiu si C.S.A.

    Art. 16. - (1) Asiguratorii trebuie sa raporteze în cel mult 24 de ore catre Oficiu si C.S.A. tranzactiile efectuate în numerar, în lei sau în valuta, a caror limita minima o reprezinta echivalentul în lei a 10.000 euro, indiferent daca tranzactia se realizeaza prin una sau mai multe operatiuni legate între ele.

    (2) Prevederile alin. (1) se aplica atât tranzactiilor interne, cât si celor internationale.

    Art. 17. - Contractele de confidentialitate, legislatia sau prevederile privind secretul profesional nu pot fi invocate pentru a restrictiona capacitatea entitatilor reglementate de a raporta tranzactiile suspecte.

    Art. 18. - (1) Asiguratorul are obligatia sa stabileasca si sa aplice proceduri si mecanisme de control intern si sa desemneze cel putin doua persoane dintre angajatii sai care sa aiba responsabilitati în aplicarea si respectarea prevederilor legale în vigoare privind combaterea spalarii banilor si a finantarii actelor de terorism.

    (2) Persoanele mentionate la alin. (1) vor efectua rapoarte direct consiliului de administratie al societatii pentru a preveni implicarea societatii în actiuni de spalare de bani si de finantare a actelor de terorism.

    (3) Numele, împreuna cu functia ocupata si cu responsabilitatile stabilite ale persoanelor mentionate la alin. (1), vor fi comunicate Oficiului si C.S.A., în termen de 30 de zile de la data intrarii în vigoare a prezentelor norme.

    (4) Asiguratorul va notifica Oficiului si C.S.A. cu privire la schimbarea sau înlocuirea angajatilor mentionati la alin. (1), în termen de 15 zile de la data respectivei modificari.

    (5) Persoanele desemnate conform alin. (1) raspund pentru îndeplinirea sarcinilor stabilite în aplicarea prezentelor norme si a Legii nr. 656/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.

    Art. 19. - (1) Asiguratorul trebuie sa asigure instruirea angajatilor proprii cu privire la prevenirea si combaterea spalarii banilor si a finantarii actelor de terorism.

    (2) Programele de instruire trebuie sa asigure faptul ca angajatii:

    a) sunt la curent cu legile, regulamentele si procedurile privind prevenirea si combaterea spalarii banilor si a finantarii actelor de terorism;

    b) au competenta necesara pentru a analiza adecvat tranzactiile în scopul identificarii activitatilor de spalare a banilor si de finantare a actelor de terorism;

    c) cunosc în întregime cerintele de raportare.

    (3) Asiguratorul va comunica tuturor angajatilor procedura de prevenire si combatere a spalarii banilor si a finantarii actelor de terorism.

    CAPITOLUL III

    Sanctiuni

    Art. 20. - Încalcarea dispozitiilor prezentelor norme se sanctioneaza în conformitate cu prevederile art. 39 din Legea nr. 32/2000, cu modificarile si completarile ulterioare.

    CAPITOLUL V

    Dispozitii finale

    Art. 21. - Prezentele norme se completeaza de drept cu celelalte prevederi legale incidente.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 3128/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 3128 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu