Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 538 din  7 aprilie 2003

privind aprobarea Sistemului de inspectii obligatorii pentru operarea in siguranta a navelor de tip Ro-Ro ferry care transporta si pasageri, precum si a navelor de pasageri de mare viteza care opereaza in serviciu regulat

ACT EMIS DE: MINISTERUL LUCRARILOR PUBLICE, TRANSPORTURILOR SI LOCUINTEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 264 din 16 aprilie 2003


SmartCity3


    Avand in vedere prevederile art. 69 si ale art. 70 din Acordul european instituind o asociere intre Romania, pe de o parte, si Comunitatile Europene si statele membre ale acestora, pe de alta parte, semnat la Bruxelles la 1 februarie 1993, ratificat prin Legea nr. 20/1993, prevederile Directivei Consiliului nr. 1.999/35/CE din 29 aprilie 1999 referitoare la un sistem obligatoriu de inspectii pentru operarea in siguranta a serviciilor regulate ale navelor Ro-Ro ferry si ale navelor de pasageri de mare viteza, precum si prevederile Directivei Parlamentului European si a Consiliului nr. 2.002/84/CE din 5 noiembrie 2002, care amendeaza directivele privind siguranta maritima si prevenirea poluarii de catre nave,
    in temeiul prevederilor art. 13 alin. (1) si (2) din Ordonanta Guvernului nr. 19/1997 privind transporturile, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale art. 4 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 3/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei,

    ministrul lucrarilor publice, transporturilor si locuintei emite urmatorul ordin:

    Art. 1
    Se aproba Sistemul de inspectii obligatorii pentru operarea in siguranta a navelor de tip Ro-Ro ferry care transporta si pasageri, precum si a navelor de pasageri de mare viteza care opereaza in serviciu regulat, cuprins in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 2
    Autoritatea Navala Romana va duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
    Art. 3
    Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

                     p. Ministrul lucrarilor publice,
                      transporturilor si locuintei,
                        Marius Sorin Ovidiu Bota,
                            secretar de stat

    ANEXA 1

                    SISTEMUL DE INSPECTII OBLIGATORII
pentru operarea in siguranta a navelor de tip Ro-Ro ferry care transporta si pasageri, precum si a navelor de pasageri de mare viteza care opereaza in serviciu regulat

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    SECTIUNEA 1
    Scop

    Art. 1
    Prezentul ordin stabileste Sistemul de inspectii obligatorii pentru operarea in siguranta a navelor Ro-Ro ferry care transporta si pasageri si a navelor de pasageri de mare viteza care opereaza in serviciu regulat intre porturile romanesti sau intre porturile romanesti si porturile statelor membre ale Uniunii Europene, denumite in continuare state membre, si asigura dreptul autoritatilor competente din statele implicate in aceste transporturi, ca state gazda sau state de pavilion al navelor utilizate, de a conduce, de a participa sau de a coopera in investigarea accidentelor ori incidentelor maritime in care sunt implicate respectivele nave.

    SECTIUNEA a 2-a
    Definitii

    Art. 2
    In cuprinsul prezentei anexe termenii utilizati se definesc dupa cum urmeaza:
    a) Autoritatea Navala Romana - organ tehnic de specialitate din subordinea Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei, caruia i se deleaga competentele privind aplicarea prevederilor prezentului ordin, denumita in continuare ANR;
    b) nava de tip Ro-Ro ferry care transporta si pasageri - nava maritima de pasageri cu facilitati privind imbarcarea si debarcarea vehiculelor rutiere sau feroviare pe propriile roti si care poate transporta mai mult de 12 pasageri, denumita in continuare nava Ro-Ro ferry;
    c) nava de pasageri de mare viteza - nava de mare viteza conform definitiei date in Regula 1 din cap. X al Conventiei SOLAS din 1974, asa cum a fost amendata, care transporta mai mult de 12 pasageri;
    d) pasager - orice persoana, alta decat:
    (i) comandantul navei si membrii echipajului sau alte persoane angajate in orice calitate la bordul unei nave, legata de activitatea navei respective; si
    (ii) un copil cu varsta mai mica de un an;
    e) Conventia SOLAS 1974 - Conventia internationala pentru ocrotirea vietii omenesti pe mare, impreuna cu protocoalele si amendamentele ulterioare la aceasta;
    f) Codul pentru navele de mare viteza - Codul international pentru siguranta navelor de mare viteza, adoptat de Comitetul Securitatii Maritime al Organizatiei Maritime Internationale (OMI) prin Rezolutia MSC.36(63) din 20 mai 1994, cu amendamentele ulterioare;
    g) serviciu regulat - o serie de voiajuri efectuate de nave Ro-Ro ferry sau de nave de pasageri de mare viteza pentru deservirea traficului intre porturile romanesti, intre porturile romanesti si porturile statelor membre, intre porturile statelor membre sau o serie de voiajuri dinspre si spre acelasi port fara escale intermediare sau:
    (i) voiajurile conform unui orar publicat; sau
    (ii) voiajurile efectuate cu o asemenea frecventa care poate fi recunoscuta ca serviciu regulat;
    h) zona maritima - orice zona stabilita in conformitate cu prevederile cap. I pct. 3 din anexa la Ordinul ministrului transporturilor nr. 306/1999 pentru aprobarea Normelor tehnice privind clasificarea si constructia navelor de navigatie interioara - cod MT.RNR-NI-99;
    i) certificate:
    (i) pentru navele Ro-Ro ferry si pentru navele de pasageri de mare viteza angajate in voiajuri internationale, certificatele de siguranta emise in conformitate cu cerintele Conventiei SOLAS 1974, impreuna cu inregistrarile relevante ale echipamentului si, daca este cazul, cu certificatele de scutire si permisele de operare;
    (ii) pentru navele Ro-Ro ferry si pentru navele de pasageri de mare viteza angajate in voiajuri interne, certificatele de siguranta emise in conformitate cu prevederile Ordinului ministrului transporturilor nr. 306/1999;
    j) certificat de scutire - orice certificat emis in conformitate cu prevederile Regulamentului I B/12 (a) (vi) al Conventiei SOLAS 1974;
    k) administratia statului pavilionului - ANR pentru navele care arboreaza pavilionul roman si autoritatea competenta a statului care acorda navelor Ro-Ro ferry si navelor de pasageri de mare viteza dreptul de a arbora pavilionul acestuia;
    l) stat gazda - Romania sau statul membru spre si dinspre porturile caruia sunt angajate in servicii regulate navele Ro-Ro ferry si navele de pasageri de mare viteza care opereaza in serviciu regulat;
    m) voiaj international - voiaj pe mare dintr-un port romanesc spre/dinspre portul unui stat membru;
    n) voiaj intern - voiaj intre doua porturi romanesti;
    o) organizatie recunoscuta - societate de clasificare recunoscuta conform criteriilor stabilite de legislatia Uniunii Europene;
    p) companie - companie care opereaza una sau mai multe nave Ro-Ro ferry, pentru care s-a emis un document de conformitate, potrivit prevederilor art. 5 alin. (2) - (5) din Ordinul ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei nr. 331/2003 pentru aprobarea masurilor privind intarirea managementului sigurantei navelor de tip Ro-Ro ferry care transporta si pasageri si care opereaza in serviciu regulat, sau companie care opereaza nave de pasageri de mare viteza, pentru care s-a emis un document de conformitate potrivit art. 4 din Regulamentul IX al Conventiei SOLAS 1974;
    q) Codul pentru investigarea accidentelor maritime - Codul pentru investigarea accidentelor si incidentelor maritime, adoptat de catre OMI prin Rezolutia Adunarii A.849(20) din 27 noiembrie 1997;
    r) inspectie specifica - inspectie a statului gazda in conformitate cu prevederile art. 6 si 8 din prezenta anexa;
    s) inspector calificat - angajat din sectorul public sau alta persoana pe deplin autorizata de catre ANR ori autoritatea competenta a unui stat membru sa efectueze supravegheri si inspectii referitoare la emiterea certificatelor si care indeplineste criteriile de calificare si independenta prevazute in anexa nr. 1;
    s) deficienta - situatie constatata ca neindeplinind cerintele cerute de prevederile prezentului ordin;
    t) stat profund interesat, stat care conduce investigatia si accident maritim - au aceeasi semnificatie ca definitiile cuprinse in Rezolutia Adunarii OMI A.849(20) din 27 noiembrie 1997 pentru adoptarea Codului pentru investigarea accidentelor maritime.

    CAP. 2

    SECTIUNEA 1
    Domeniul de aplicare

    Art. 3
    (1) Prevederile prezentului ordin se aplica tuturor navelor Ro-Ro ferry si navelor de pasageri de mare viteza, indiferent de pavilionul pe care il arboreaza, care opereaza in servicii regulate si care sunt angajate in voiajuri internationale sau in voiajuri interne in zonele maritime prevazute de clasa A.
    (2) Prevederile prezentului ordin se aplica tuturor navelor Ro-Ro ferry si navelor de pasageri de mare viteza angajate in voiajuri interne in alte zone maritime decat cele prevazute la alin. (1). In aceste situatii regulile din domeniu se aplica tuturor navelor Ro-Ro ferry si navelor de pasageri de mare viteza care opereaza in aceleasi conditii, fara discriminare in privinta pavilionului, a nationalitatii sau a locului de stabilire a companiei.

    SECTIUNEA a 2-a
    Verificarile initiale cerute in cazul navelor Ro-Ro ferry si navelor de pasageri de mare viteza

    Art. 4
    Inainte de a incepe sa opereze o nava Ro-Ro ferry sau o nava de pasageri de mare viteza, angajata sa desfasoare un serviciu regulat sau care desfasoara deja un serviciu regulat, ANR trebuie sa verifice daca navele Ro-Ro ferry si navele de pasageri de mare viteza indeplinesc urmatoarele conditii:
    a) poseda certificate valabile, emise de catre administratia statului pavilionului sau de catre o organizatie recunoscuta, care functioneaza in numele sau;
    b) au fost inspectate, pentru eliberarea certificatelor, in conformitate cu procedurile relevante si cu liniile directoare anexate la Rezolutia Adunarii OMI A.746(18) privind sistemul armonizat de inspectie si certificare;
    c) respecta standardele specifice de clasificare dupa regulile administratiei statului pavilionului sau ale unei organizatii recunoscute de aceasta sau dupa regulile acceptate ca echivalente de catre administratia statului pavilionului privind constructia si intretinerea corpului navei, masinilor si a instalatiei electrice si de control;
    d) sunt dotate cu inregistrator al parametrilor de navigatie (VDR) in scopul oferirii de informatii pentru investigarea accidentelor maritime. VDR trebuie sa corespunda standardelor de performanta cuprinse in Rezolutia Adunarii OMI A.861(20) si sa respecte standardele de testare elaborate de catre Comisia Internationala de Electrotehnica (IEC), respectiv Standardul nr. 61996. Totusi, in cazul VDR-urilor montate la bordul navelor Ro-Ro ferry si navelor de pasageri de mare viteza inainte de intrarea in vigoare a prezentului ordin, pot fi acordate scutiri de la respectarea anumitor cerinte. Scutirile respective si conditiile in care pot fi acordate acestea trebuie sa fie in conformitate cu procedurile stabilite de catre ANR;
    e) respecta cerintele specifice de stabilitate in conformitate cu legislatia nationala in vigoare si cu conventiile internationale la care Romania este parte.

    SECTIUNEA a 3-a
    Verificarile initiale cerute in cazul companiilor si statelor pavilionului

    Art. 5
    Inainte de a incepe sa opereze o nava Ro-Ro ferry sau o nava de pasageri de mare viteza, angajata sa desfasoare un serviciu regulat sau care desfasoara deja un serviciu regulat, ANR trebuie:
    a) sa verifice daca acele companii care desfasoara sau intentioneaza sa desfasoare servicii regulate cu nave Ro-Ro ferry sau cu nave de mare viteza:
    (i) iau masurile necesare pentru a asigura aplicarea cerintelor specifice stabilite in anexa nr. 2 si pentru a dovedi statelor gazda implicate in servicii regulate respectarea dispozitiilor prezentului articol si ale art. 4 din prezenta anexa;
    (ii) agreeaza anticipat ca statele gazda si oricare alt stat profund interesat pot conduce, participa sau coopera in cazul oricarei investigatii a unui accident sau incident maritim, in conformitate cu prevederile art. 16 - 18 din prezenta anexa, si pot permite accesul acestora la informatiile obtinute de la VDR-ul navei Ro-Ro ferry sau navei de pasageri de mare viteza implicata in accidentul sau incidentul respectiv;
    b) sa verifice daca, in cazul navei Ro-Ro ferry sau navei de pasageri de mare viteza respective, care arboreaza alt pavilion decat cel romanesc ori cel al unui stat membru, exista acordul statului pavilionului respectiv privind angajamentul companiei de a respecta cerintele prezentului ordin.

    SECTIUNEA a 4-a
    Inspectii specifice initiale

    Art. 6
    (1) Inainte de a incepe sa opereze o nava Ro-Ro ferry sau o nava de pasageri de mare viteza, angajata sa desfasoare un serviciu regulat sau care desfasoara deja un serviciu regulat, ANR impreuna cu autoritatile competente din celelalte state gazda trebuie sa efectueze o inspectie specifica initiala, in conformitate cu anexele nr. 2 si 3, pentru a se convinge ca navele Ro-Ro ferry si navele de pasageri de mare viteza indeplinesc in totalitate cerintele necesare pentru operarea in siguranta a unui serviciu regulat.
    (2) In cazul in care prevederile alin. (1) se aplica inaintea inceperii operarii, ANR impreuna cu autoritatile competente din celelalte state gazda vor stabili o data pentru inspectia specifica initiala, care sa nu fie mai tarziu de o luna de la primirea probelor necesare pentru finalizarea verificarii, in conformitate cu prevederile art. 4 si 5 din prezenta anexa.

    SECTIUNEA a 5-a
    Dispozitii speciale

    Art. 7
    (1) Cand o nava Ro-Ro ferry sau o nava de pasageri de mare viteza urmeaza sa fie angajata intr-un alt serviciu regulat, care include un port romanesc, ANR va tine cont in cel mai inalt grad de verificarile si de inspectiile efectuate anterior la nava Ro-Ro ferry sau la nava de mare viteza respectiva pentru operarea unui serviciu regulat anterior, reglementat prin prezentul ordin. In cazul in care ANR este satisfacuta de verificarile si inspectiile anterioare respective si acestea sunt relevante pentru noile conditii de navigatie, prevederile art. 4, 5 si 6 din prezenta anexa nu se aplica navei Ro-Ro ferry sau navei de pasageri de mare viteza care incepe sa opereze in noul serviciu regulat.
    (2) Daca o nava Ro-Ro ferry sau o nava de pasageri de mare viteza, care respecta dispozitiile prezentului ordin si opereaza deja un serviciu regulat, atunci cand incepe sa opereze un alt serviciu regulat pe o ruta considerata ca fiind similara si aprobata in acest sens de statele gazda, ANR impreuna cu autoritatile competente din celelalte state gazda pot stabili ca respectivei nave nu i se aplica prevederile art. 4, 5 si 6 din prezenta anexa. La solicitarea unei companii, ANR si autoritatile competente ale celorlalte state gazda pot confirma anticipat acordul sau privind caracteristicile similare ale unei noi rute.
    (3) In cazul in care, ca urmare a unor imprejurari neprevazute, trebuie sa se introduca rapid o nava Ro-Ro ferry sau o nava de pasageri de mare viteza pentru a asigura continuitatea serviciului si prevederile alin. (1) si (2) nu sunt aplicabile, ANR poate permite navei Ro-Ro ferry sau navei de pasageri de mare viteza sa inceapa operarea, cu conditia ca:
    a) o inspectie vizuala si verificarea documentelor sa nu ridice probleme legate de indeplinirea cerintelor necesare pentru operarea in siguranta a navei Ro-Ro ferry sau navei de pasageri de mare viteza; si
    b) ANR sa finalizeze verificarile si inspectiile, conform art. 4, 5 si 6 din prezenta anexa, in termen de o luna.

    SECTIUNEA a 6-a
    Inspectii specifice regulate si alte inspectii

    Art. 8
    (1) ANR si autoritatile competente din celelalte state gazda trebuie sa efectueze o data la 12 luni urmatoarele inspectii:
    a) o inspectie specifica, in conformitate cu procedurile prevazute in anexa nr. 3; si
    b) o inspectie in timpul serviciului regulat, care sa cuprinda suficiente cerinte prevazute in anexele nr. 2, 3 si 4, pentru ca ANR sa fie convinsa ca nava Ro-Ro ferry sau nava de pasageri de mare viteza indeplineste toate conditiile de operare in siguranta. O inspectie specifica initiala, desfasurata in conformitate cu prevederile art. 6 din prezenta anexa, este considerata inspectie specifica in sensul prezentului articol.
    (2) ANR trebuie sa efectueze o inspectie specifica, in conformitate cu procedurile prevazute in anexa nr. 3, de fiecare data cand nava Ro-Ro ferry sau nava de pasageri de mare viteza sufera reparatii, defectiuni sau modificari importante sau daca se schimba managementul ori pavilionul navei sau trece in alta clasa. In cazul in care se schimba managementul sau pavilionul navei ori trece in alta clasa, ANR poate sa scuteasca nava Ro-Ro ferry sau nava de pasageri de mare viteza de inspectia specifica, conform prevederilor prezentului alineat, dupa ce ia in considerare verificarile si inspectiile efectuate anterior la nava Ro-Ro ferry sau la nava de pasageri de mare viteza, cu conditia ca schimbarea respectiva sau transferul respectiv sa nu afecteze operarea in siguranta a navei Ro-Ro ferry ori a navei de pasageri de mare viteza.
    (3) Daca inspectiile mentionate la alin. (1) confirma sau dezvaluie deficiente legate de respectarea prevederilor prezentului ordin, care sa justifice interzicerea operarii, toate costurile legate de inspectii vor fi suportate de catre companie.

    SECTIUNEA a 7-a
    Notificarea

    Art. 9
    ANR si autoritatile competente din celelalte state gazda vor informa prompt companiile, in scris, despre rezultatele verificarilor si inspectiilor, conform art. 4, 5, 6 si 8 din prezenta anexa.

    SECTIUNEA a 8-a
    Interzicerea operarii

    Art. 10
    (1) ANR va interzice operarea unei nave Ro-Ro ferry sau a unei nave de pasageri de mare viteza intr-un serviciu regulat:
    a) daca aceasta nu confirma respectarea prevederilor art. 4 si 5 din prezenta anexa;
    b) ori de cate ori se gasesc deficiente in timpul inspectiilor mentionate la art. 6 si 8 din prezenta anexa, care pun in pericol imediat siguranta navei Ro-Ro ferry sau navei de pasageri de mare viteza ori viata echipajului si pasagerilor acesteia;
    c) daca se constata ca nu sunt respectate prevederile actelor normative aplicabile, prevazute in anexa nr. 5, si constituie un pericol imediat pentru siguranta navei Ro-Ro ferry sau a navei de pasageri de mare viteza ori pentru viata echipajului si a pasagerilor acesteia;
    d) ori de cate ori nu a fost consultata de catre autoritatile competente ale statului pavilionului, in ceea ce priveste respectarea prevederilor art. 19 alin. (1) sau (5) din prezenta anexa. Interzicerea operarii va fi mentinuta pana ce ANR stabileste ca pericolul este eliminat si ca sunt indeplinite prevederile prezentului ordin. ANR va informa in scris compania cu privire la decizia de interzicere a operarii navei Ro-Ro ferry sau navei de pasageri de mare viteza, expunand detaliat motivele.
    (2) Daca nava Ro-Ro ferry sau nava de pasageri de mare viteza opereaza deja un serviciu regulat si se descopera deficiente, ANR si autoritatile competente din celelalte state gazda trebuie sa solicite companiei sa ia masurile necesare pentru remedierea lor prompta sau intr-o perioada bine definita si rezonabila, cu conditia ca aceste deficiente sa nu prezinte un pericol imediat pentru siguranta navei Ro-Ro ferry sau navei de pasageri de mare viteza, a echipajului sau pasagerilor acesteia. Dupa remedierea deficientelor, ANR si autoritatile competente din celelalte state gazda vor verifica daca aceste corectari le satisfac in intregime. In caz contrar, ANR si autoritatile competente din celelalte state gazda vor interzice operarea navelor respective.
    (3) In cazul in care s-a luat decizia interzicerii operarii de catre ANR, in conformitate cu prevederile alin. (2), compania are dreptul de a contesta aceasta decizie in conformitate cu legislatia romana in vigoare. ANR este obligata sa aduca la cunostinta companiei decizia de interzicere a operarii. Contestatia nu determina suspendarea deciziei de interzicere a operarii.
    (4) In cazurile in care prevederile art. 4, 5 si 6 din prezenta anexa sunt aplicabile inainte ca nava Ro-Ro ferry sau nava de pasageri de mare viteza sa inceapa operarea in serviciu regulat, o decizie de a interzice operarea navei trebuie sa fie luata in perioada de o luna de la inspectia specifica initiala si aceasta trebuie comunicata imediat companiei.

    SECTIUNEA a 9-a
    Proceduri referitoare la inspectiile specifice initiale si regulate

    Art. 11
    Navele Ro-Ro ferry si navele de pasageri de mare viteza care au fost supuse inspectiilor specifice si care au indeplinit cerintele celorlalte state gazda sunt scutite de inspectiile extinse impuse de prevederile Ordinului ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei nr. 1.414/2001 pentru aprobarea Regulamentului de aplicare a prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 38/2000 privind implementarea standardelor internationale pentru siguranta navelor, prevenirea poluarii si asigurarea conditiilor de munca si viata la bordul navelor maritime care utilizeaza porturile romanesti sau care navigheaza in apele nationale si de inspectiile extinse, bazate pe motivele de retinere, justificate prin faptul ca acestea apartin categoriei de nave de pasageri.
    Art. 12
    ANR va coopera cu autoritatile competente din celelalte state gazda pentru efectuarea unei inspectii specifice a unei nave Ro-Ro ferry sau a unei nave de pasageri de mare viteza. Inspectiile specifice se efectueaza de catre o echipa compusa din inspectorii calificati ai ANR si ai celorlalte state gazde. Daca este necesara o evaluare calitativa a indeplinirii dispozitiilor referitoare la clasa, in echipa de inspectie va fi inclus si un inspector dintr-o organizatie recunoscuta. Echipa de inspectie va comunica aceste informatii statului pavilionului, daca statul respectiv nu este un stat gazda implicat in inspectie.
    Art. 13
    (1) ANR poate aproba efectuarea unei inspectii la solicitarea unui alt stat gazda implicat.
    (2) La cererea companiilor, ANR va invita administratia statului pavilionului care nu este un stat gazda sa fie reprezentata in orice inspectie specifica, conform prevederilor prezentului ordin.
    Art. 14
    In planificarea unei inspectii in conformitate cu prevederile art. 6 si 8 din prezenta anexa, ANR trebuie sa acorde atentia cuvenita programului de navigatie si de intretinere a navei Ro-Ro ferry sau a navei de pasageri de mare viteza.
    Art. 15
    (1) Constatarile inspectiilor specifice se trec intr-un raport ale carui forma si continut se stabilesc de catre ANR.
    (2) In cazul unui dezacord existent intre ANR si autoritatile competente din statele gazda cu privire la indeplinirea cerintelor prevazute la art. 4 si la art. 5 lit. a) din prezenta anexa, ANR va informa Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei cu privire la motivele dezacordului.

    SECTIUNEA a 10-a
    Investigarea accidentelor

    Art. 16
    ANR va permite autoritatilor competente ale celorlalte state gazda sa participe, sa coopereze sau sa conduca orice cercetare a accidentului ori a incidentului maritim in care este implicata o nava Ro-Ro ferry sau o nava de pasageri de mare viteza, in conformitate cu Codul pentru investigatia accidentelor maritime, daca aceste state au calitatea de stat profund interesat sau de stat care conduce investigatia.
    Art. 17
    (1) Cand o nava Ro-Ro ferry sau o nava de pasageri de mare viteza este implicata intr-un accident maritim, care a avut loc in apele nationale ale Romaniei sau in apele nationale ale statelor membre, investigatia va fi inceputa de autoritatea competenta a statului in ale carui ape nationale a avut loc acest accident.
    (2) In cazurile prevazute la alin. (1) statul respectiv raspunde de investigatie si de conlucrarea cu alte state profund interesate pana in momentul in care se stabileste, de comun acord, care va fi autoritatea competenta a statului care va conduce investigatia.
    (3) In cazul in care accidentul are loc in apele nationale ale altor state decat cele prevazute la alin. (1) sau in marea libera, investigatia se va desfasura conform prevederilor conventiilor internationale in vigoare.
    Art. 18
    (1) ANR si autoritatile competente din statele membre care conduc, participa sau coopereaza la investigatiile respective trebuie sa garanteze definitivarea cercetarilor in modul cel mai eficient si in cel mai scurt timp posibil, in conformitate cu prevederile Codului pentru investigarea accidentelor maritime.
    (2) ANR si autoritatile competente din statele membre trebuie sa garanteze ca rapoartele rezultate din investigarea respectiva sunt facute publice in conformitate cu pct. 12.3 din Codul pentru investigarea accidentelor maritime si sunt comunicate autoritatilor competente din statele profund interesate.

    SECTIUNEA a 11-a
    Masuri insotitoare

    Art. 19
    (1) In cazul in care ANR emite, respectiv recunoaste un certificat de scutire, trebuie sa colaboreze impreuna cu autoritatea competenta a statului gazda implicat, respectiv cu administratia statului pavilionului, pentru a rezolva orice dezacord privind oportunitatea scutirilor inaintea inspectiei specifice initiale.
    (2) ANR trebuie sa aiba permanent in functiune sistemul pentru dirijarea navigatiei, precum si alte sisteme informative in conformitate cu Rezolutia Adunarii OMI A.795(19) pentru a asista nava Ro-Ro ferry si nava de pasageri de mare viteza in operarea in siguranta a serviciilor regulate sau acea parte pentru care ANR poarta responsabilitatea.
    (3) ANR va furniza autoritatilor competente din statele profund interesate copii ale rapoartelor de inspectie prevazute la art. 15 alin. (1) din prezenta anexa, cu numarul de identificare IMO, dupa caz.
    (4) ANR trebuie sa se asigure ca acele companii care opereaza nave Ro-Ro ferry sau nave de pasageri de mare viteza in servicii regulate sunt capabile sa mentina si sa implementeze un sistem integrat de planificare a situatiilor neprevazute, in cazul avariilor la bordul navei, in conformitate cu prevederile Rezolutiei Adunarii OMI A.852(20) privind liniile directoare pentru o structura a unui sistem integrat de contingenta. ANR impreuna cu autoritatile competente din celelalte state gazda, care sunt implicate intr-un serviciu regulat, vor stabili de comun acord un plan pentru rute diferite.
    (5) In cazul in care o nava urmeaza sa efectueze un serviciu regulat, ANR va solicita autoritatii competente a statului pavilionului navei ca in timpul evaluarii respectivei nave, pentru emiterea permisului de operare prevazut la pct. (1.9.3) din Codul pentru navele de mare viteza, sa tina cont de restrictiile din porturile romanesti privind protejarea vietii, a resurselor naturale si a activitatilor de coasta si sa ia masuri pentru a asigura punerea in aplicare a acestor restrictii.

    SECTIUNEA a 12-a
    Cooperarea intre statele gazda

    Art. 20
    ANR impreuna cu autoritatile competente din celelalte state gazda implicate in acelasi serviciu regulat trebuie sa stabileasca o legatura permanenta intre ele cand aplica prevederile prezentului ordin.
    Art. 21
    Anexele nr. 1 - 5 fac parte integranta din prezentul sistem de inspectii obligatorii.

    ANEXA 1
    la sistemul de inspectii

                            CRITERII
privind calificarea si independenta pentru inspectorii calificati
                  [mentionate la art. 2 lit. s)]

    Art. 1
    Criteriile pe care trebuie sa le indeplineasca inspectorii calificati sa efectueze supravegheri si inspectii sunt:
    a) sa fie o persoana autorizata de Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei, cu experienta, avand calificarea de inspector pentru verificarea implementarii conventiilor internationale aplicabile;
    b) sa fie capabil sa comunice in limba engleza cu membrii echipajului cu functii-cheie la bordul navei;
    c) sa fie posesorul unui brevet de comandant, care ii da dreptul sa preia comanda unei nave de 1.600 GT sau mai mult (Regula II/2, Conventia STCW); sau
    d) sa fie posesorul unui brevet de sef mecanic, care ii da dreptul sa detina functia la bordul unei nave al carui motor principal are o putere egala sau mai mare de 3.000 kW (Regula III/2, Conventia STCW); sau
    e) sa fie posesorul unei diplome de arhitect naval, inginer mecanic sau de inginer in domeniul maritim si sa aiba o experienta adecvata la bordul navelor de cel putin 5 ani in una dintre aceste functii; sau
    f) sa fie un functionar calificat al Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei cu un nivel echivalent de experienta si pregatire pentru efectuarea inspectiilor PSC; sau
    g) sa fie detinatorul unei diplome universitare de profil sau sa fi urmat o forma de invatamant echivalenta, sa fi absolvit cursurile unei scoli de pregatire a inspectorilor PSC si sa fi detinut cel putin 2 ani functia de inspector al statului de pavilion, avand atributia de inspectie si certificare in concordanta cu conventiile aplicabile.
    Art. 2
    Inspectorii calificati trebuie sa aiba cunostinte despre prevederile Conventiei SOLAS 1974 si despre prevederile prezentului ordin.
    Art. 3
    (1) Inspectorii calificati care efectueaza inspectii specifice nu trebuie sa aiba nici un interes comercial in compania respectiva sau in orice alta companie care opereaza servicii regulate spre si dinspre statul gazda implicat, nici la nava Ro-Ro ferry si nici la nava de pasageri de mare viteza inspectata.
    (2) Inspectorii calificati nu trebuie sa fie angajati de organizatiile nonguvernamentale si sa nu desfasoare activitati in numele organizatiilor nonguvernamentale care efectueaza inspectii statutare sau inspectii de clasificare ori care elibereaza certificate pentru navele Ro-Ro ferry sau pentru navele de pasageri de mare viteza.

    ANEXA 2
    la sistemul de inspectii

                      CERINTE SPECIFICE
    care trebuie sa fie indeplinite de catre companii
    [mentionate la art. 5 lit. a) si la art. 6 si 8]

    ARTICOL UNIC
    Companiile trebuie sa se asigure ca la bordul navelor lor Ro-Ro ferry si de pasageri de mare viteza:
    1. comandantul dispune de informatiile corespunzatoare, stabilite de catre autoritatile competente, privind disponibilitatea sistemelor de coasta pentru dirijarea navigatiei si de alte sisteme de informatii care sa il sprijine in manevrarea in conditii de siguranta inainte ca nava Ro-Ro ferry sau nava de pasageri de mare viteza sa plece in voiaj si pe care le utilizeaza in navigatie;
    2. sunt respectate prevederile relevante ale alin. 2 - 6 din MSC/Circulara 699, privind liniile directoare revizuite pentru transportul in siguranta al pasagerilor;
    3. tabelul cu programul de lucru la bordul navei este plasat intr-un loc usor accesibil si contine:
    a) programul de serviciu pe mare si serviciu in port; si
    b) numarul maxim de ore de lucru sau numarul minim de ore de odihna necesare pentru ofiterii de cart;
    4. comandantul nu este impiedicat sa ia orice decizie pe care o considera necesara din punct de vedere profesional pentru navigarea si operarea in siguranta a navelor, in special in conditii meteorologice grele si mare foarte agitata;
    5. comandantul tine evidenta activitatilor si incidentelor de navigatie care sunt importante pentru siguranta navigatiei;
    6. orice defectiune la sau abatere permanenta a portilor de operare si la bordajul metalic exterior, care poate afecta integritatea navei Ro-Ro ferry sau a navei de pasageri de mare viteza, precum si orice deficiente in sistemele de comanda si control pentru inchiderea acestor porti sunt aduse prompt la cunostinta atat administratiei statului pavilionului, cat si statului gazda si sunt reparate prompt;
    7. se poate procura un orar actualizat al curselor inaintea plecarii in cursa a navei Ro-Ro ferry sau a navei de pasageri de mare viteza. La elaborarea orarului curselor trebuie sa se tina seama de liniile directoare privind planificarea voiajurilor stabilite de Comitetul de Siguranta Maritima al OMI;
    8. sunt aduse la cunostinta pasagerilor informatii generale referitoare la asistenta pentru persoanele in varsta si infirme aflate la bord si care pot fi procurate in formate potrivite si pentru persoanele cu deficiente de vedere.

    ANEXA 3
    la sistemul de inspectii

                  PROCEDURI PENTRU INSPECTIILE SPECIFICE
                      [mentionate la art. 6 si 8]

    Art. 1
    Prin inspectiile specifice trebuie sa se asigure ca cerintele statutare, in special pentru constructie, compartimentare si stabilitate, masini si instalatii electrice, incarcare, protectie contra incendiilor, numarul maxim de pasageri, mijloace de salvare a vietii si transportul marfurilor periculoase, radiocomunicatii si navigatie, sunt indeplinite in totalitate si corespund scopului si ca includ, dupa caz, cel putin urmatoarele:
    a) pornirea generatorului de avarie;
    b) inspectia iluminatului de avarie;
    c) inspectia sursei de alimentare de avarie pentru statiile radio;
    d) incarcarea instalatiei de radioficare;
    e) rolul de incendiu, care sa includa o demonstratie de manuire a costumului de protectie pentru stingerea incendiilor;
    f) punerea in functiune a pompei de incendiu de avarie cu doua furtunuri de incendiu conectate la conducta principala de stins incendiu;
    g) testarea inchiderii de la distanta a alimentarii cu combustibil la caldarine, motoarele principale si auxiliare si a obturatoarelor de la ventilatoare;
    h) testarea comenzilor de la distanta si locale privind inchiderea obturatoarelor;
    i) testarea detectorului de incendii si a sistemului de alarma;
    j) testarea inchiderii corespunzatoare a portilor etanse;
    k) functionarea pompelor de santina;
    l) inchiderea usilor portilor etanse atat prin comanda locala, cat si de la distanta;
    m) o demonstratie care sa arate ca membrii-cheie ai echipajului sunt familiarizati cu planul de vitalitate al navei;
    n) coborarea a cel putin unei barci de salvare de urgenta si a unei barci de salvare la apa, pornirea si verificarea sistemului lor de propulsie si de carma, recuperarea lor din apa si stivuirea lor in pozitia normala de la bord;
    o) verificarea inventarului barcilor de salvare si plutelor de salvare;
    p) testarea instalatiei de guvernare a navei sau si a sistemului auxiliar de guvernare.
    Art. 2
    Inspectiile specifice trebuie sa includa verificarea sistemului de intretinere planificata de la bord.
    Art. 3
    Inspectiile specifice trebuie sa se concentreze asupra familiarizarii membrilor echipajului cu procedurile de siguranta, procedurile in caz de urgenta, tehnicile de intretinere si de lucru, siguranta pasagerilor, procedurile pe comanda navei si operatiunile legate de transportul marfurilor si vehiculelor, precum si asupra eficientei acestora. Trebuie sa se verifice abilitatea navigatorilor de a intelege sau, dupa caz, de a da ordine si instructiuni si de a raporta intr-un limbaj comun de lucru, asa cum sunt inscrise in jurnalul de bord. Se va verifica evidenta documentelor care atesta ca membrii echipajului au urmat cu succes o pregatire speciala, in mod deosebit cele referitoare la:
    a) cursuri in conducerea maselor;
    b) cursuri de familiarizare;
    c) cursuri de pregatire pentru personalul implicat direct in acordarea asistentei pasagerilor in spatiile destinate acestora, in special pasagerilor in varsta si infirmi; si
    d) cursuri de management al comportamentului uman in situatii de criza.
    Inspectia specifica trebuie sa includa o evaluare pentru a se stabili daca nu cumva programul de lucru si de odihna nu provoaca o oboseala nejustificata, in special in randul personalului de cart.
    Art. 4
    Brevetele membrilor echipajului emise de statele terte vor fi recunoscute numai cand acestea sunt in conformitate cu Regulamentul I/10 din Conventia internationala privind standardele de pregatire, certificare si efectuarea serviciului de cart pentru navigatori (Conventia STCW), 1978, astfel cum a fost amendata.

    ANEXA 4
    la sistemul de inspectii

                            LINII DIRECTOARE
pentru inspectorii calificati cand efectueaza inspectii neplanificate in timpul unui serviciu regulat
                   [mentionate la art. 8 alin. (1)]

    ARTICOL UNIC
    In timpul inspectiilor neplanificate inspectorii calificati vor verifica respectarea conditiilor minime privind urmatoarele aspecte:

    1. Informatii cu privire la pasageri
    Sa se verifice:
    a) ca numarul de pasageri imbarcati la bordul navelor nu este mai mare decat numarul de pasageri pentru care este certificata nava Ro-Ro ferry sau nava de pasageri de mare viteza;
    b) daca sistemul de inregistrare a informatiilor referitoare la pasageri este efectiv implementat si este in conformitate cu prevederile aplicabile;
    c) modalitatea in care informatiile referitoare la numarul total de pasageri sunt transmise comandantului si, daca este cazul, modalitatea prin care pasagerii care efectueaza o traversare dubla, fara a debarca, sunt inclusi in numarul total la cursa de intoarcere.

    2. Informatii cu privire la incarcare si stabilitate
    Sa se verifice:
    a) acolo unde este cazul, daca sunt instalate indicatoare de pescaj sigure si daca acestea sunt utilizate;
    b) daca se iau masuri pentru a se asigura ca nava nu este supraincarcata si ca linia de incarcare a compartimentelor nu se afla sub nivelul apei;
    c) daca determinarea incarcarii si a stabilitatii se efectueaza corespunzator;
    d) daca vehiculele cu marfuri si alte incarcaturi se cantaresc unde trebuie si cifrele privind greutatea sunt transmise navei pentru a fi utilizate la determinarea incarcarii si stabilitatii;
    e) daca planurile pentru controlul avariilor sunt expuse in permanenta si daca sunt prevazute brosuri cu informatii despre controlul avariilor pentru ofiterii de pe nava.

    3. Securitatea pe mare
    Sa se verifice:
    a) procedura prin care se garanteaza ca nava intruneste toate conditiile de securitate pentru a naviga, inainte sa paraseasca dana, care ar trebui sa includa o procedura de raportare pozitiva privind faptul ca toate portile de operare laterala etanse la apa si intemperii sunt inchise;
    b) daca toate portile puntilor cu vehicule sunt inchise inainte ca nava sa paraseasca dana sau raman deschise doar atata timp cat sa permita inchiderea vizorului provei;
    c) daca sistemele de inchidere a portilor de la prova, pupa si laterale sunt dotate cu indicatoare luminoase si supraveghere TV, care sa indice situatia acestora pe puntea de comanda. Orice dificultati legate de functionarea indicatoarelor luminoase, in special a intrerupatoarelor de la porti, trebuie sa fie verificate si raportate.

    4. Anunturile pentru masuri de siguranta
    Sa se verifice:
    a) forma anunturilor curente privind masuri de protectie si afisarea instructiunilor si a traselor in cazul procedurilor de urgenta in limba/limbile corespunzatoare;
    b) daca anunturile traselor de siguranta sunt efectuate la inceputul voiajului si pot fi auzite in toate spatiile publice, inclusiv pe puntile deschise, la care pasagerii au acces.

    5. Inregistrarile in jurnalul de bord
    Sa se verifice:
    a) jurnalul de bord pentru a se asigura ca s-au efectuat inregistrari referitoare la inchiderea portilor de la prova, pupa si a altor porti etanse la apa si la intemperii, testarea portilor de la compartimentele etanse la apa si a instalatiei de guvernare etc.;
    b) daca se inregistreaza pescajele, bordul liber si stabilitatea, precum si limba de lucru comuna pentru echipaj.

    6. Marfuri periculoase
    Sa se verifice:
    a) daca orice incarcatura de marfuri periculoase sau poluante este transportata in conformitate cu legislatia relevanta, in special daca exista o declaratie privind marfurile periculoase sau poluante, impreuna cu un cargomanifest ori un cargoplan, care sa indice localizarea acestora la bord;
    b) daca orice marfa periculoasa sau poluanta este permisa sa fie transportata pe nave de pasageri si daca marfurile periculoase si poluante sunt marcate, etichetate, stivuite, fixate si separate;
    c) daca vehiculele care transporta marfurile periculoase si poluante sunt placate si asigurate;
    d) daca, atunci cand se transporta marfuri periculoase si poluante, exista la tarm o copie a cargomanifestului sau a cargoplanului;
    e) daca comandantul este avertizat cu privire la cerintele privind raportarea incidentelor in care sunt implicate nave maritime care transporta marfuri periculoase, substante daunatoare si/sau poluanti marini (Ordinul ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei nr. 1.730/2001) si toate instructiunile privind procedurile de urgenta ce trebuie urmate si cele de acordare a primului ajutor in cazul unui incident care implica marfuri periculoase sau poluanti marini;
    f) daca dispozitivele de ventilatie a puntilor pentru vehicule functioneaza tot timpul, daca functioneaza mai intens atunci cand motoarele vehiculelor sunt in functiune si daca exista un indicator pe punte care sa arate ca ventilatia puntilor pentru vehicule este in functiune.

    7. Fixarea vehiculelor de marfa
    Sa se verifice:
    a) modul in care sunt fixate vehiculele de marfa, de exemplu daca sunt stivuite in bloc sau sunt legate individual;
    b) daca sunt disponibile puncte de fixare suficient de puternice;
    c) daca exista sisteme de fixare a vehiculelor de marfa, in cazul in care are loc sau se preconizeaza vreme rea;
    d) daca exista metode pentru fixarea autocarelor sau motocicletelor;
    e) daca nava poseda un manual pentru fixarea incarcaturii.

    8. Puntile pentru vehicule
    Sa se verifice:
    a) daca spatiile pentru incarcatura de categorie speciala si RO-RO sunt patrulate si supravegheate continuu printr-un sistem de supraveghere TV, astfel incat sa se poata observa deplasarea vehiculelor in caz de vreme nefavorabila si intrarea neautorizata a pasagerilor;
    b) daca portile de evacuare in caz de incendiu si intrarile se mentin inchise si daca sunt afisate anunturi prin care sa se interzica accesul pasagerilor la puntile cu vehicule in timp ce nava se afla pe mare.

    9. Inchiderea portilor etanse la apa
    Sa se verifice:
    a) daca este respectata politica stabilita in instructiunile de functionare a navei pentru portile etanse la apa;
    b) daca se efectueaza instruirile necesare;
    c) daca controlul portilor etanse la apa, de pe comanda de navigatie, este mentinut, cand este posibil, pe controlul "local";
    d) daca portile sunt tinute inchise in caz de vizibilitate redusa si orice situatie primejdioasa;
    e) daca echipajele sunt instruite in mod corect pentru operarea portilor si cunosc pericolele utilizarii gresite a acestora.

    10. Patrulele contra incendiilor
    Trebuie sa fie confirmat ca se mentine o patrulare eficienta astfel incat sa se poata detecta imediat orice izbucnire de foc. Aceasta trebuie sa includa spatiile speciale care nu sunt prevazute cu un sistem fix de detectare a focului si de alarma, consemnand ca aceste spatii pot fi patrulate conform celor mentionate la alin. (8).

    11. Comunicatiile in caz de avarie
    Sa se verifice daca exista suficienti membri ai echipajului, conform listei de responsabilitati, care sa ajute pasagerii in caz de avarie si daca acestia pot fi identificati repede si pot sa comunice cu pasagerii in caz de avarie, luand in considerare o combinatie corespunzatoare si adecvata de oricare dintre urmatorii factori:
    a) limba sau limbile corespunzatoare principalelor nationalitati de pasageri transportati pe o anumita ruta;
    b) probabilitatea ca o abilitate in folosirea vocabularului elementar al limbii engleze pentru instructiunile de baza sa poata oferi un mijloc de comunicare cu un pasager care are nevoie de ajutor, indiferent daca pasagerul si membrii echipajului folosesc o limba comuna sau nu;
    c) necesitatea posibila de a comunica in timpul unei avarii prin alte mijloace (de exemplu, atentionarea prin demonstratii, gesturi sau atentionarea asupra locului instructiunilor, a posturilor de apel, dispozitivelor de salvare a vietilor omenesti sau a cailor de evacuare, atunci cand comunicarea verbala este impracticabila);
    d) masura in care le sunt oferite pasagerilor instructiuni complete de protectie in limba sau in limbile materne ale acestora;
    e) limbile in care pot fi difuzate anunturile prin radio in timpul unei avarii sau exercitiu, pentru a transmite o orientare esentiala pasagerilor si a facilita sprijinul acordat pasagerilor de catre membrii echipajului.

    12. Limba de lucru comuna intre membrii echipajului
    Se verifica daca s-a stabilit o limba de lucru pentru a asigura o reactie eficienta a echipajului in probleme de siguranta si daca aceasta limba de lucru este trecuta in jurnalul de bord al navei.

    13. Echipamentul de protectie
    Sa se verifice:
    a) daca sunt mentinute dispozitive pentru salvarea de vieti si contra incendiilor, incluzand usile contra incendiului si alte articole de protectie structurala contra incendiilor, care pot fi repede inspectate;
    b) daca sunt expuse in permanenta planuri pentru stingerea incendiilor sau sunt prevazute brosuri cu informatii echivalente pentru informarea ofiterilor echipajului;
    c) daca vestele de salvare sunt stocate corespunzator si daca stocul de veste de salvare pentru copii se poate identifica repede;
    d) daca incarcatura vehiculelor nu impiedica actionarea dispozitivelor de localizare a incendiilor, intrerupatoarelor de urgenta, dispozitivelor de control pentru clapetele de furtuna etc., care se pot afla pe puntile cu vehicule.

    14. Echipamentul de navigatie si radio
    Se verifica daca echipamentul de navigatie si de comunicatii radio, incluzand radiofarurile (EPIRBs) pentru localizarea avariilor, sunt operationale.

    15. Indicatoarele luminoase suplimentare pentru avarii
    Se verifica daca sunt prevazute indicatoare luminoase suplimentare pentru avarii, conform regulamentelor, si daca se tine o evidenta a deficientelor.

    16. Mijloacele de salvare
    Sa se verifice:
    a) daca marcajul mijloacelor de salvare este in concordanta cu cerintele aplicabile si daca indicatoarele luminoase sunt alimentate atat de la generatorul principal, cat si de la cel de avarie;
    b) daca s-au luat masuri pentru ca vehiculele sa nu incurce caile de salvare, in cazul in care caile de salvare traverseaza sau trec pe puntile pentru vehicule;
    c) daca iesirile, in special cele de la magazinele scutite de taxe vamale, care au fost gasite blocate de marfuri in exces, sunt mentinute libere.

    17. Registrul de operatii
    Se verifica daca exista copii ale registrului de operatii pentru comandant si pentru fiecare ofiter de grad superior si daca exista copii disponibile pentru toti membrii echipajului. De asemenea, se verifica daca exista liste de verificare care sa cuprinda pregatirea pentru mare si alte operatii.

    18. Curatenia in compartimentul masinilor
    Se verifica daca in compartimentul masinilor este pastrata curatenia legata de procedurile de intretinere.

    19. Evacuarea gunoiului
    Se verifica daca amenajarile pentru manipularea si evacuarea gunoiului sunt satisfacatoare.

    20. Planificarea intretinerii
    Sa se verifice:
    a) daca toate companiile au ordine permanente specifice, cu un sistem de intretinere planificata, pentru toate locurile legate de protectie, incluzand usile de la prova si pupa si portile laterale, impreuna cu sistemele lor de inchidere, dar care sa includa si intretinerea compartimentului masinilor si a echipamentului de protectie;
    b) daca exista planuri pentru verificarea periodica a tuturor articolelor, astfel incat normele de protectie sa fie mentinute la cel mai inalt nivel;
    c) daca exista proceduri pentru evidenta deficientelor si confirmarea rectificarii lor corespunzatoare, astfel incat comandantul si persoana desemnata de pe uscat din structura administratiei companiei sa aiba cunostinta de deficiente si sa fie instiintata despre rectificarea acestora intr-un timp determinat;
    d) daca verificarile periodice ale sistemelor de comanda si control pentru inchiderea portilor interioare si exterioare de la prova includ indicatoarele, echipamentul de supraveghere si toate orificiile de scurgere a apei de pe punte din spatiile dintre vizorul provei si poarta interioara, in special mecanismele de inchidere si sistemele hidraulice ale acestora.

    21. Efectuarea unui voiaj
    Atunci cand se efectueaza un voiaj trebuie sa se profite de ocazie pentru a se verifica supraaglomerarea, inclusiv disponibilitatea locurilor si blocarea culoarelor, scarilor si evacuarilor, in caz de avarii, cu bagaje si pasageri care nu isi gasesc locurile. De asemenea, trebuie sa se verifice daca pasagerii sunt evacuati de pe puntea cu vehicule inaintea iesirii navei in larg si sa se asigure ca acestia nu revin decat dupa acostarea navei.

    ANEXA 5
    la sistemul de inspectii

                                 LISTA
                      actelor normative aplicabile
               [mentionata la art. 10 alin. (1) lit. c)]

    - Ordinul ministrului transporturilor nr. 581/1999 privind cerintele minime pentru navele maritime care transporta marfuri periculoase sau poluante;
    - Ordinul ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei nr. 1.730/2001 privind aprobarea sistemelor de raportare a incidentelor in care sunt implicate nave maritime care transporta marfuri periculoase, substante daunatoare si/sau poluanti marini;
      Ordinul ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei nr. 947/2001 pentru aprobarea Regulamentului privind standardele de instruire, confirmarea competentei si eliberarea brevetelor/certificatelor de capacitate pentru personalul navigant maritim (cand este cazul);
      Ordinul ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei nr. 331/2003 pentru aprobarea masurilor privind intarirea managementului sigurantei navelor de tip Ro Ro ferry care transporta si pasageri si care opereaza in serviciu regulat.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 538/2003

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 538 din 2003
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 538/2003
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu