ORDIN
Nr. 31 din 15 ianuarie 2004
pentru aprobarea modificarilor la Procedurile privind implementarea
subprogramului "Investitii in servicii sociale", aprobate prin
Ordinul ministrului dezvoltarii si prognozei nr. 39/2003
ACT EMIS DE: MINISTERUL INTEGRARII EUROPENE
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 102 din 3 februarie 2004
In temeiul Hotararii Guvernului nr. 734/2003 privind organizarea si
functionarea Ministerului Integrarii Europene,
avand in vedere prevederile:
- Legii nr. 151/1998 privind dezvoltarea regionala in Romania;
- Hotararii Guvernului nr. 93/2003 privind aprobarea structurii,
indicatorilor si fondurilor subprogramului "Investitii in servicii
sociale", care se finanteaza prin bugetul Ministerului Dezvoltarii si
Prognozei pe anul 2003 in cadrul programelor regionale specifice;
- Ordinului ministrului dezvoltarii si prognozei nr. 39/2003 pentru
aprobarea Procedurilor privind implementarea subprogramului "Investitii in
servicii sociale",
ministrul integrarii europene emite prezentul ordin.
Art. 1
Se aproba modificarile la Procedurile privind implementarea subprogramului
"Investitii in servicii sociale", licitatia a II-a, aprobate prin
Ordinul ministrului dezvoltarii si prognozei nr. 39/2003, prevazute in anexa
care face parte integranta din prezentul ordin.
Art. 2
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Art. 3
Directia implementare duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
Ministrul integrarii europene,
Alexandru Farcas
ANEXA 1
MODIFICARI
la Procedurile de implementare a subprogramului "Investitii in servicii
sociale"
1. Ministerul Dezvoltarii si Prognozei (MDP) se inlocuieste cu Ministerul
Integrarii Europene (MIE).
2. Pe tot parcursul procedurilor, adresa web: www.mdp.ro se inlocuieste cu
www.mie.ro.
3. Alineatul 1 din capitolul 3 "Bugetul programului" va avea
urmatorul cuprins:
"Bugetul total estimat al programului aferent celei de-a II-a
licitatii este de 56.513.155.034 lei, din care:
- suma de 49.862.839.531 lei este alocata de la bugetul de stat sprijinului
financiar nerambursabil;
- suma de 1.110.000.000 lei reprezinta asistenta tehnica in cadrul
subprogramului."
4. Bumbii 1 si 2 ai alineatului 2 al punctului 5.1 "Solicitantii"
vor avea urmatorul cuprins:
"- inregistreaza obligatii restante de plata a contributiilor la
asigurarile sociale si de sanatate, la 31 decembrie 2003;
- inregistreaza obligatii restante de plata a taxelor si impozitelor,
conform prevederilor legale in vigoare, la 31 decembrie 2003."
5. Alineatul 3 al punctului 5.2 "Parteneriate si eligibilitatea partenerilor"
va avea urmatorul cuprins:
"Pentru implementarea proiectului solicitantii, incepand cu data
depunerii cererii de finantare si pana la indeplinirea obiectivelor propuse,
pot actiona individual sau in asociere. Prin subprogram se urmareste crearea de
parteneriate, in vederea stimularii implicarii comunitatilor locale in
problemele cu care se confrunta acestea, atribuindu-se astfel un punctaj mai
mare proiectelor care prevad implementarea in parteneriat."
6. Alineatul 2 al punctului 5.3 "Eligibilitatea proiectelor" va
avea urmatorul cuprins:
"- Durata proiectului: sa nu depaseasca 8 luni de la semnarea
contractului de finantare nerambursabila. In cazul proiectelor care prevad
activitati de constructii-montaj nu se vor depasi 8 luni de la finalizarea
proiectului tehnic."
7. Alineatul 6 al punctului 5.4 "Costuri" va avea urmatorul
cuprins:
"Sunt neeligibile urmatoarele costuri:
- cheltuieli de personal;
- taxe si impozite;
- amenzi;
- asigurare, instruire, audit, garantii financiare;
- provizioane pentru posibile pierderi sau datorii viitoare;
- comisioane;
- cumparari de terenuri;
- cumparari de autovehicule;
- pierderi de schimb valutar;
- taxa pe valoarea adaugata;
- costuri ale unor studii pregatitoare (proiect tehnic) sau ale altor
activitati pregatitoare;
- avize, autorizatii, taxe pentru constructii;
- alimente si medicamente."
8. La capitolul 8 "Completarea formularului <<Cerere de
finantare nerambursabila>>", dupa alineatul 3 se adauga urmatoarele
alineate:
"Obiectivele proiectului trebuie sa fie specifice si nu generale,
masurabile, realizabile, realiste si trebuie sa poata fi indeplinite pe durata
de derulare a proiectului.
Justificarea trebuie sa arate o cunoastere foarte buna a situatiei locale
din sectorul respectiv, argumentata prin cifre, date si opinii din diferite
surse.
Activitatile trebuie descrise in detaliu. Orice detaliu este important
pentru aprecierea importantei proiectului pentru respectiva comunitate locala.
Rezultatele trebuie sa fie in stransa legatura cu obiectivele si
activitatile. De modul in care este gandit proiectul in primul rand de
beneficiar, de cel care il implementeaza conteaza si implementarea lui dupa
aprobare. De aceea se recomanda gandirea proiectului in toate detaliile lui
tehnice, economice si sociale pentru implementarea cat mai rapida a acestuia.
Bugetul trebuie sa fie clar si detaliat pe linii bugetare (componentele
esentiale). In buget trebuie trecuta o suma asiguratorie, pentru ca suma o data
aprobata nu mai poate fi suplimentata. Pentru fiecare linie bugetara, valorile
vor fi exprimate in mii lei, iar procentele corespunzatoare vor fi cifre
intregi. Fiecare linie bugetara trebuie sa cuprinda sume aferente valorii totale
a bunului ce urmeaza a fi achizitionat, respectiv a sumei care trebuie
transferata din subprogram, precum si a sumei care reprezinta contributia
privata, in limita de maximum 90%, respectiv de minimum 10% din valoarea totala
a bunului."
9. Alineatul 6 din capitolul 8 "Completarea formularului
<<Cerere de finantare nerambursabila>>" va avea urmatorul
cuprins:
"Documentele care insotesc cererea de finantare nerambursabila:
Pentru solicitanti si parteneri:
1. copie de pe bilantul contabil la data de 30 iunie 2003;
2. copie de pe hotararea consiliului local/judetean privind aprobarea
cofinantarii proiectului;
3. CV-ul managerului de proiect si al persoanelor responsabile cu
realizarea activitatilor-cheie din proiect;
4. copie de pe certificatul de inregistrare fiscala a solicitantului;
5. declaratie de atestare fiscala, in original, eliberata de administratia
financiara, care sa stipuleze ca solicitantul nu are datorii fiscale, eliberata
intre data lansarii licitatiei si data termenului limita de depunere;
6. certificat emis de casa judeteana de pensii, din care sa rezulte ca
solicitantul nu are obligatii restante la plata catre bugetul asigurarilor
sociale de stat, eliberat intre data lansarii licitatiei si data termenului
limita de depunere;
7. certificat emis de casa de asigurari de sanatate judeteana, din care sa
rezulte ca solicitantul nu are obligatii restante la plata catre fondul
asigurarilor de sanatate, eliberat intre data lansarii licitatiei si data
termenului limita de depunere;
8. schema de organizare a solicitantului;
9. actul de proprietate asupra terenului sau cladirii, in caz de
modernizare sau constructie. Pentru proprietatea privata a beneficiarului se va
prezenta extrasul de carte funciara inainte de semnarea contractului de
finantare.
Pentru parteneri:
- copie de pe contractul de parteneriat.
Toate documentele vor fi anexate la cererea de finantare, in ordinea
enumerata mai sus. Cererea de finantare si documentele anexate trebuie sa fie
in mod obligatoriu indosariate si sa aiba paginile numerotate."
10. Alineatul 1 din capitolul 9 "Depunerea formularului <<Cerere
de finantare nerambursabila>>" va avea urmatorul cuprins:
"Cererile de finantare nerambursabila trebuie trimise prin posta cu
confirmare de primire sau depuse la Ministerul Integrarii Europene, Str.
Libertatii nr. 12, sectorul 5, Bucuresti, camera 409 (aducatorului i se va
elibera o confirmare de primire cu data si semnatura)."
11. La liniuta a 4-a a alineatului 3 din capitolul 9 "Depunerea
formularului <<Cerere de finantare nerambursabila>>", dupa
bumbul al doilea se adauga urmatorul bumb:
"- denumirea proiectului;"
12. Bumbul 5 de la liniuta a 4-a a alineatului 3 din capitolul 9
"Depunerea formularului <<Cerere de finantare
nerambursabila>>" va avea urmatorul cuprins:
"- termenul limita de depunere este 10 martie 2004, ora 16,00. Orice
cerere primita dupa termenul limita va fi respinsa in mod automat si nu va fi
deschisa chiar daca stampila postei indica o data anterioara datei
limita."
13. Alineatul 4 al punctului 10.3 "Evaluarea calitatii
proiectelor" va avea urmatorul cuprins:
"Punctajul maxim care poate fi acordat unui proiect este de 100 de
puncte, iar cel minim este de 65 de puncte."
14. Ultimul paragraf al anexei la proceduri "Documente care se
anexeaza la cerere" va avea urmatorul cuprins:
Pentru solicitant:
1. copie de pe raportarea contabila la data de 30 iunie 2003;
2. copie de pe hotararea consiliului local/judetean privind aprobarea
cofinantarii proiectului;
3. CV-ul managerului de proiect si al persoanelor responsabile cu
realizarea activitatilor-cheie din proiect;
4. copie de pe certificatul de inregistrare fiscala a solicitantului;
5. declaratie de atestare fiscala, in original, eliberata de administratia
financiara, care sa stipuleze ca solicitantul nu are datorii fiscale, eliberata
intre data lansarii licitatiei si data termenului limita de depunere;
6. certificat emis de casa judeteana de pensii, din care sa rezulte ca
solicitantul nu are obligatii restante la plata catre bugetul asigurarilor
sociale de stat, eliberat intre data lansarii licitatiei si data termenului
limita de depunere;
7. certificat emis de casa de asigurari de sanatate judeteana, din care sa
rezulte ca solicitantul nu are obligatii restante la plata catre fondul
asigurarilor de sanatate, eliberat intre data lansarii licitatiei si data
termenului limita de depunere;
8. schema de organizare a solicitantului.
Pentru parteneri:
a) copie de pe contractul de parteneriat;
b) copie de pe raportul de activitate pe anul 2003, care sa cuprinda
elemente economice si financiare;
c) CV ul persoanelor responsabile cu realizarea activitatilor cheie din
proiect;
d) declaratie pe propria raspundere ca indeplinesc conditiile de
eligibilitate prevazute la pct. 5.2 din proceduri."