E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 39 din 18 februarie 2003

pentru aprobarea Procedurilor privind implementarea subprogramului "Investitii in servicii sociale"

ACT EMIS DE: MINISTERUL DEZVOLTARII SI PROGNOZEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 169 din 18 martie 2003


SmartCity3


    Avand in vedere prevederile art. 3 din Hotararea Guvernului nr. 93/2003 privind aprobarea structurii, indicatorilor si fondurilor aferente subprogramului "Investitii in servicii sociale", care se finanteaza prin bugetul Ministerului Dezvoltarii si Prognozei pe anul 2003 in cadrul programelor regionale specifice,
    in temeiul prevederilor art. 6 alin. (6) din Hotararea Guvernului nr. 758/2002 privind organizarea si functionarea Ministerului Dezvoltarii si Prognozei,

    ministrul dezvoltarii si prognozei emite prezentul ordin.

    Art. 1
    Se aproba Procedurile privind implementarea subprogramului "Investitii in servicii sociale", prevazute in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 2
    Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
    Art. 3
    Directia zone asistate va duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.

                       Ministrul dezvoltarii si prognozei,
                         Gheorghe Romeo Leonard Cazan

    ANEXA 1

                                PROCEDURI
privind implementarea subprogramului "Investitii in servicii sociale"

    1. Importanta programului
    Incepand cu anul 2000 Guvernul Romaniei a elaborat si a implementat o serie de masuri in scopul prevenirii, limitarii sau inlaturarii efectelor temporare ori permanente ale unor situatii care pot genera marginalizarea sau excluderea sociala a unor persoane.
    In temeiul Hotararii Guvernului nr. 758/2002 privind organizarea si functionarea Ministerului Dezvoltarii si Prognozei, cu modificarile si completarile ulterioare, Ministerul Dezvoltarii si Prognozei aplica politicile de dezvoltare economica si sociala pe ansamblul tarii, pe regiuni si zone de dezvoltare. Pentru realizarea acestor obiective, alaturi de alte actiuni intreprinse, Ministerul Dezvoltarii si Prognozei elaboreaza si implementeaza programe multianuale de sprijin al regiunilor. Alaturi de programele de dezvoltare privind stimularea investitiilor in activitati economice generatoare de profit pentru cresterea calitatii vietii pe ansamblul tarii este necesara derularea unor programe de investitii in servicii sociale care sa sprijine realizarea Planului national antisaracie si promovare a incluziunii sociale, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 829/2002.
    In prezent reducerea saraciei si integrarea efectiva pe piata muncii a grupurilor sociale vulnerabile se realizeaza printr-o schema de finantare cuprinsa in cadrul Programului PHARE 2001 - componenta coeziune economica si sociala -, implementata in zonele de restructurare industriala cu potential de crestere economica, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 399/2001, cu un grad de acoperire a teritoriului tarii de circa 30% .
    Luandu-se in considerare problemele sociale recunoscute si in celelalte zone ale tarii, prin subprogramul "Investitii in servicii sociale", aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 93/2003, se intentioneaza stimularea infiintarii si modernizarii unor servicii sociale.
    In sensul prezentelor proceduri, prin servicii sociale se intelege activitatile care au drept obiectiv mentinerea, refacerea si dezvoltarea capacitatilor pentru depasirea unei situatii de nevoie, cronice sau de urgenta, in cazul in care persoana sau familia este incapabila sa o solutioneze singura.
    Subprogramul "Investitii in servicii sociale", denumit in continuare program, sustine financiar serviciile sociale, promovand parteneriatul dintre administratia judeteana sau locala si societatea civila.
    Primariile/consiliile locale/consiliile judetene, pe baza proiectelor depuse si selectate, vor primi finantare pentru crearea sau modernizarea unor servicii sociale adresate grupurilor vulnerabile care, datorita unor motive de natura economica, fizica, psihica sau sociala, nu au posibilitatea sa isi asigure nevoile sociale sau sa isi dezvolte propriile capacitati si competente pentru integrare sociala.
    Un accent important este pus pe identificarea cat mai exacta de catre solicitanti a grupurilor defavorizate, cat si a solutiilor propuse prin proiecte, pentru protejarea acestor persoane.
    Nivelul de implicare a partenerilor va fi un criteriu de selectie, iar parteneriatul creat intre autoritatile locale din zonele in care serviciile sociale oferite de asociatii si fundatii sunt mai putin dezvoltate va fi incurajat.

    2. Obiectivele programului
    2.1. Obiective generale:
    - dezvoltarea capacitatii sistemului de asistenta sociala in Romania pentru a raspunde nevoilor grupurilor vulnerabile;
    - intarirea capacitatii administratiilor locale si regionale de a crea parteneriate, de a organiza si de a implementa initiative in domeniul serviciilor sociale.
    2.2. In cadrul prezentului program se finanteaza investitiile in infiintarea, reabilitarea si/sau dotarea urmatoarelor unitati pentru asigurarea serviciilor sociale:
    - centre educative pentru copiii saraci (de exemplu: copiii care au abandonat scoala sau care fac parte din familii aflate in situatii de criza);
    - unitati de promovare a sanatatii: planificare familiala, educatie sanitara;
    - centre sociale pentru copii si adulti:
        - centre de gazduire pe perioada temporara;
        - cantine sociale;
        - centre de tip azil de noapte;
    - centre de integrare sociala pentru tinerii aflati in situatii de risc (potentiali si/sau actuali delincventi, cu comportament deviant si/sau antisocial);
    - centre de ocrotire pentru persoane cu handicap;
    - centre temporare pentru tinerii de 18 ani care nu mai sunt institutionalizati ca urmare a depasirii limitei de varsta;
    - centre saptamanale pentru copiii saraci din comunitatile urbane sau rurale sarace in care accesul la scoli este dificil;
    - centre de ocrotire pentru persoane dependente de alcool si droguri;
    - centre de ocrotire pentru femei si copii, victime ale violentei la domiciliu;
    - camine de batrani.

    3. Bugetul programului
    Bugetul total estimat al programului aferent anilor 2003 si 2004 este de 425.719 milioane lei, din care suma de 387.722 milioane lei este alocata de la bugetul de stat.
    Programul finanteaza:
    - cheltuieli necesare infiintarii si/sau modernizarii serviciilor sociale:
    - asistenta tehnica pentru implementarea programului (cheltuieli de personal, materiale si servicii), destinata agentiilor pentru dezvoltare regionala.
    De la bugetul de stat programul este finantat astfel:

                                               - milioane lei -
 ______________________________________________________________
|                                |   2003  |   2004  | Bugetul |
|                                | Program | Estimat |  total  |
|________________________________|_________|_________|_________|
| Ajutor financiar nerambursabil | 164.372 | 215.600 | 379.970 |
|________________________________|_________|_________|_________|
| Asistenta tehnica              |   3.350 |   4.400 |   7.750 |
|________________________________|_________|_________|_________|
| TOTAL:                         | 167.722 | 220.000 | 387.722 |
|________________________________|_________|_________|_________|

    In cadrul programului ajutorul financiar nerambursabil aferent unui proiect care poate fi finantat are valori cuprinse intre:
    - suma minima: 300 milioane lei;
    - suma maxima: 3 miliarde lei.
    Finantarea nerambursabila nu poate depasi 90% din costurile eligibile totale ale proiectului. Diferenta trebuie sa fie finantata din sursele proprii ale solicitantului, ale partenerilor acestuia sau din alte surse decat cele provenind de la prezentul program. Fiecare solicitant trebuie sa contribuie cu un aport propriu de cel putin 10% din costurile totale eligibile ale proiectului, integral in numerar. Contributia in natura nu este eligibila.

    4. Cadrul institutional al programului
    Ministerul Dezvoltarii si Prognozei este autoritatea contractanta, in numele Guvernului Romaniei, care raspunde de implementarea prezentului program.

    5. Criterii de eligibilitate
    5.1. Solicitantii trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:
    a) sa fie primarie, consiliu local sau consiliu judetean;
    b) sa fie direct responsabili de pregatirea si managementul proiectului si sa nu actioneze ca intermediari;
    c) sa aiba surse de finantare stabile si suficiente pentru a asigura derularea si continuitatea proiectului;
    d) sa aiba experienta si sa poata demonstra capacitatea lor de a gestiona activitati de amploarea proiectului pentru care este ceruta finantarea nerambursabila.
    Potentialii solicitanti nu sunt in drept sa participe la licitatia deschisa sau sa primeasca finantare nerambursabila, daca:
    - inregistreaza obligatii restante de plata a contributiilor la asigurarile sociale si de sanatate, conform prevederilor legale in vigoare, la sfarsitul celei mai recente perioade de raportare (31 decembrie 2002);
    - inregistreaza obligatii restante de plata a taxelor si impozitelor, conform prevederilor legale in vigoare, la sfarsitul celei mai recente perioade de raportare (31 decembrie 2002);
    - sunt declarati intr-o situatie de incalcare contractuala prin neindeplinirea obligatiilor provenind dintr-un alt contract incheiat cu Ministerul Dezvoltarii si Prognozei sau dintr-un alt contract finantat din fonduri bugetare ori ale Comisiei Europene.
    In cazul selectiei proiectului solicitantul va fi parte in contractul de finantare nerambursabila incheiat cu Ministerul Dezvoltarii si Prognozei.
    5.2. Parteneriate si eligibilitatea partenerilor
    Partenerii trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:
    a) sa fie asociatie, fundatie sau institutie publica/privata;
    b) sa aiba sediul inregistrat in Romania.
    Potentialii parteneri nu sunt in drept sa participe in asociere la realizarea proiectului, daca:
    - sunt in stare de faliment sau pe cale de lichidare, au afacerile administrate de tribunal, au inceput proceduri de aranjamente cu creditorii, au activitatea suspendata sau sunt in orice situatie analoaga provenind dintr-o procedura similara prevazuta in legislatia in vigoare;
    - sunt subiectul procedurilor de declarare a falimentului, de lichidare, de administrari judiciare, de acorduri cu creditorii sau al altor proceduri similare prevazute de legislatia in vigoare;
    - nu si-au indeplinit obligatiile de plata a contributiilor la asigurarile sociale si de sanatate, prevazute de legislatia in vigoare;
    - nu si-au indeplinit obligatiile de plata a taxelor si impozitelor, prevazute de legislatia in vigoare;
    - sunt declarati intr-o situatie de incalcare contractuala prin neindeplinirea obligatiilor provenind dintr-un alt contract incheiat cu Ministerul Dezvoltarii si Prognozei sau dintr-un alt contract finantat din fonduri de la bugetul de stat sau de la Comisia Europeana.
    Pentru implementarea proiectului solicitantii, incepand cu data depunerii cererii de finantare si pana la indeplinirea obiectivelor propuse, pot actiona individual sau in asociere, cu conditia mentinerii partenerilor initiali. Prin program se urmareste crearea de parteneriate, in vederea stimularii implicarii comunitatilor locale in problemele cu care se confrunta acestea, atribuindu-se astfel un punctaj mai mare proiectelor care prevad implementarea in parteneriat.
    Partenerii solicitantului trebuie sa aiba sediul inregistrat in Romania, indiferent de regiunea de dezvoltare unde se implementeaza proiectul.
    Partenerii solicitantului pot fi fundatii sau asociatii organizate conform Ordonantei Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociatii si fundatii, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si institutii publice sau private (de exemplu, spitale, scoli, universitati, unitati de reeducare din domeniul delincventei juvenile etc.).
    Parteneriatul ia nastere ca urmare a incheierii unui contract intre parteneri si solicitanti. In sensul prezentelor proceduri, prin contract de parteneriat se intelege actul juridic care statueaza drepturile si obligatiile autoritatii publice si ale asociatiilor/fundatiilor pentru intreaga perioada de functionare a parteneriatului, acoperind una sau mai multe dintre etapele de pregatire, finantare, realizare si/sau exploatare a proiectului.
    Partenerii solicitantului nu pot participa ca furnizori sau ca intermediari la licitatiile organizate in implementarea proiectului si nu pot face achizitii publice in numele solicitantului.
    Pe perioada derularii proiectului partenerii solicitantului nu pot incasa de la Ministerul Dezvoltarii si Prognozei plati care fac obiectul contractului de finantare nerambursabila incheiat in cadrul acestui program. Partenerii vor tine evidenta contabila separata de cea a beneficiarului.
    5.3. Eligibilitatea proiectelor
    - Valoarea proiectului: Solicitarea de ajutor financiar nerambursabil trebuie sa respecte valoarea minima de 300 milioane lei si maxima de 3 miliarde lei, indiferent de costul total al proiectului (nu exista limita maxima referitoare la costul total al proiectului).
    - Durata proiectului: sa nu depaseasca 12 luni de la semnarea contractului de finantare nerambursabila. In cazul proiectelor care prevad activitati de constructii-montaj nu se vor depasi 12 luni de la finalizarea proiectului tehnic.
    - Sectoare sau domenii de activitate finantate: infiintarea, reabilitarea si dotarea categoriilor de unitati prevazute la pct. 2.2
    - Zone geografice eligibile: Sunt eligibile toate localitatile urbane si/sau rurale, cu exceptia localitatilor cuprinse in zonele de restructurare industriala, prevazute in Hotararea Guvernului nr. 399/2001.
    - Numarul cererilor de finantare depuse de un solicitant: Un solicitant poate depune mai multe cereri de finantare pentru proiecte diferite.
    - Activitati neeligibile:
        - sponsorizari individuale pentru participarea la workshopuri, seminarii, conferinte, congrese;
        - burse de studii sau cursuri de instruire individuala ori in grup;
        - activitati curente de exploatare si de intretinere;
        - activitati pentru care au fost deja alocate resurse de Guvern sau de alti finantatori.
    5.4. Costuri
    In sensul prezentului program, prin bugetul total al proiectului se intelege valoarea estimata, in moneda nationala, a totalitatii cheltuielilor economice generate de implementarea proiectului propus.
    Prin costuri eligibile se intelege valoarea estimata, in moneda nationala, a totalitatii cheltuielilor cofinantate de la program. Costurile eligibile sunt singurele costuri luate in considerare pentru finantarea nerambursabila.
    Costurile eligibile sunt costuri justificabile si nu pot lua forma unor sume forfetare.
    Pentru a fi considerate eligibile, in contextul proiectului, costurile trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii generale:
    - sa fie strict necesare pentru realizarea proiectului;
    - sa fie prevazute a fi efectuate dupa semnarea contractului, in perioada de executie a proiectului.
    Pentru unitatile prevazute la pct. 2.2 sunt eligibile urmatoarele costuri:
    - construirea de imobile aflate numai pe terenurile in proprietatea solicitantilor;
    - extinderea de imobile aflate numai pe terenurile in proprietatea solicitantilor;
    - reabilitarea, renovarea sau modernizarea cladirilor;
    - dotarea cu bunuri si echipamente specifice (mobilier, aparatura medicala, instalatii sanitare, obiecte de uz casnic si electrocasnic, instalatii termice, electrice, de climatizare, de filtrare si epurare a apei etc.).
    Sunt neeligibile urmatoarele costuri:
    - cheltuieli de personal;
    - taxe si impozite;
    - amenzi;
    - asigurare, instruire, audit, garantii financiare;
    - provizioane pentru posibile pierderi sau datorii viitoare;
    - comisioane;
    - cumparari de terenuri;
    - cumparari de autovehicule;
    - pierderi de schimb valutar;
    - taxa pe valoarea adaugata;
    - costuri ale unor studii pregatitoare (proiect tehnic) sau ale altor activitati pregatitoare;
    - avize, autorizatii, taxe pentru constructii.

    6. Promovarea programului
    Pentru a permite informarea clara si unitara a potentialilor solicitanti va fi sustinuta o campanie publicitara la nivel national, regional si local de catre Ministerul Dezvoltarii si Prognozei, impreuna cu agentiile pentru dezvoltare regionala.
    Pentru sustinerea campaniei de promovare a programului Ministerul Dezvoltarii si Prognozei va incheia cu agentiile pentru dezvoltare regionala contracte de prestari de servicii.
    Anuntul pentru lansarea publica a cererii de oferta pentru proiecte in cadrul programului va fi facut public, inclusiv pe pagina de Internet a Ministerului Dezvoltarii si Prognozei: www.mdp.ro.
    Agentiile pentru dezvoltare regionala vor publica in cotidienele/publicatiile locale anuntul pentru lansarea publica a cererii de oferta pentru proiecte in cadrul programului si vor organiza sesiuni de informare cu aceasta tematica in municipiile resedinta de judet.

    7. Distribuirea procedurilor de implementare
    Prezentele proceduri de implementare vor fi utilizate si drept "Ghidul solicitantului" si se distribuie gratuit celor interesati, la cerere, de catre Ministerul Dezvoltarii si Prognozei si agentiile pentru dezvoltare regionala, pe suport hartie, prin e-mail sau pe suport magnetic. De asemenea, acesta poate fi accesat de pe pagina de Internet a Ministerului Dezvoltarii si Prognozei www.mdp.ro si la urmatoarele adrese ale agentiilor pentru dezvoltare regionala:
________________________________________________________________________________
Nr.  Regiuni         Judete              Adresele agentiilor pentru
crt.                                     dezvoltare regionala
________________________________________________________________________________
  1. Nord-Est        Bacau, Botosani,    Agentia pentru Dezvoltare Regionala
                     Iasi, Neamt,        Nord-Est, str. Alexandru cel Bun nr. 27
                     Suceava, Vaslui     bis, cod 5600 Piatra-Neamt, judetul
                                         Neamt, telefon: 0233/218071;
                                         fax: 0233/218071;
                                         e-mail: adrnordest@adrnordest.ro
  2. Sud-Est         Braila, Buzau,      Agentia pentru Dezvoltare Regionala
                     Constanta, Galati,  Sud-Est, Piata Independentei nr. 1,
                     Vrancea, Tulcea     et. 5, cod 6100 Braila, judetul Braila,
                                         telefon: 0239/611086; fax: 0239/623403;
                                         e-mail: seagency_ro@cibnet.flex.ro
  3. Sud Muntenia    Arges, Calarasi,    Agentia pentru Dezvoltare Regionala Sud
                     Dambovita, Giurgiu, Muntenia, Str. 1 Decembrie 1918 nr. 1,
                     Ialomita, Prahova,  cod 8500 Calarasi, judetul Calarasi,
                     Teleorman           telefon: 0242/331769; fax: 0242/313167;
                                         e-mail: adr3sud@nex.ro
  4. Sud-Vest        Dolj, Gorj,         Agentia pentru Dezvoltare Regionala
                     Mehedinti, Olt,     Sud-Vest, Str. Unirii nr. 19, cod 1100
                     Valcea              Craiova, judetul Dolj,
                                         telefon: 0251/414904; fax: 0251/419494;
                                         e-mail: adr@rdslink.ro
  5. Vest            Arad,               Agentia pentru Dezvoltare Regionala
                     Caras-Severin,      Vest, str. Proclamatia de la Timisoara
                     Hunedoara, Timis    nr. 5, cod 1900, Timisoara, judetul
                                         Timis, telefon: 0256/191981;
                                         0256/191923; fax: 0256/191981,
                                         0256/191923; e-mail: office@adr5vest.ro
  6. Nord-Vest       Bihor,              Agentia pentru Dezvoltare Regionala
                     Bistrita-Nasaud,    Nord-Vest, str. Sextil Puscariu nr. 2,
                     Cluj, Salaj,        cod 3400, Cluj-Napoca, judetul Cluj,
                     Satu Mare,          telefon: 0264/431550; fax: 0264/43922;
                     Maramures           e-mail: adrnv@mail.dntcj.ro
  7. Centru          Alba, Brasov,       Agentia pentru Dezvoltare Regionala
                     Covasna, Harghita,  Centru, str. Decebal nr. 12, cod 2500,
                     Mures, Sibiu        Alba Iulia, judetul Alba,
                                         telefon: 0258/818613; 0258/818616;
                                         fax: 0258/818613;
                                         e-mail: adcentru@abx.logicnet.ro
  8. Bucuresti Ilfov Bucuresti - Ilfov   Agentia pentru Dezvoltare Regionala
                                         Bucuresti Ilfov, Calea Victoriei
                                         nr. 16 - 20, sc. A, et. 2, sectorul 1,
                                         Bucuresti, telefon: 0213159659;
                                         fax: 0213159665,
                                         e-mail: adrbi@newsys.ro
________________________________________________________________________________

    8. Completarea formularului "Cerere de finantare nerambursabila"
    Pentru completarea cererii de finantare nerambursabila Ministerul Dezvoltarii si Prognozei, precum si agentiile pentru dezvoltare regionala furnizeaza toate informatiile cerute, in mod gratuit, potentialilor solicitanti.
    Solicitantii trebuie sa respecte strict formularul cererii de finantare nerambursabila, precum si ordinea paginilor.
    Este important sa fie furnizate suficiente detalii pentru a se asigura claritatea privind in special modul in care vor fi atinse scopurile proiectului, avantajele care vor rezulta din implementare, precum si modul in care proiectul propus este relevant pentru obiectivele programului.
    In scopul asigurarii unor sanse egale tuturor solicitantilor, se va respecta confidentialitatea datelor si informatiilor mentionate in proiecte si nu se va face nici o apreciere cu privire la sansele de finantare a cererilor depuse.
    Nu au dreptul sa completeze cereri de finantare nerambursabila salariatii Ministerului Dezvoltarii si Prognozei si cei ai agentiilor pentru dezvoltare regionala, precum si rudele pana la gradul II si afinii acestora.

    Documentele care insotesc cererea de finantare nerambursabila:
    Pentru solicitanti:
    1. copie de pe bilantul contabil la data de 31 decembrie 2002;
    2. copie de pe hotararea consiliului local/judetean privind aprobarea cofinantarii proiectului;
    3. CV-ul managerului de proiect si al persoanelor responsabile cu realizarea activitatilor-cheie din proiect;
    4. copie de pe certificatul de inregistrare fiscala a solicitantului;
    5. declaratie de atestare fiscala, in original, eliberata de administratia financiara, care sa stipuleze ca solicitantul nu are datorii fiscale la sfarsitul celei mai recente perioade de raportare (31 decembrie 2002);
    6. certificat emis de casa judeteana de pensii, din care sa rezulte ca solicitantul nu are obligatii restante la plata catre bugetul asigurarilor sociale de stat, la sfarsitul celei mai recente perioade de raportare (31 decembrie 2002);
    7. certificat emis de casa de asigurari de sanatate judeteana, din care sa rezulte ca solicitantul nu are obligatii restante la plata catre fondul asigurarilor de sanatate, la sfarsitul celei mai recente perioade de raportare (31 decembrie 2002);
    8. schema de organizare a solicitantului.
    Pentru parteneri:
    1. copie de pe contractul de parteneriat;
    2. copie de pe raportul de activitate pe anul 2002, care sa cuprinda elemente economice si financiare;
    3. CV-ul persoanelor responsabile cu realizarea activitatilor-cheie din proiect;
    4. declaratie pe propria raspundere ca indeplinesc conditiile de eligibilitate prevazute la pct. 5.2.
    Toate documentele vor fi anexate la cererea de finantare, in ordinea enumerata mai sus. Cererea de finantare si documentele anexate trebuie sa fie in mod obligatoriu indosariate si sa aiba paginile numerotate.

    9. Depunerea formularului "Cerere de finantare nerambursabila"
    Cererile de finantare nerambursabila trebuie trimise prin posta, prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire, sau depuse la Ministerul Dezvoltarii si Prognozei, str. Cristian Popisteanu nr. 2 - 4, sectorul 1, Bucuresti (aducatorului i se va elibera o confirmare de primire cu data si semnatura).
    Cererile de finantare nerambursabila trimise prin orice alte mijloace (de exemplu: fax sau e-mail) ori trimise la alte adrese vor fi respinse.
    Pentru a fi acceptata cererea de finantare nerambursabila trebuie sa respecte urmatoarele conditii:
    - va fi redactata in limba romana, pe suport hartie;
    - completarea se va face pe calculator. Cererile completate de mana sau la masina de scris nu vor fi acceptate;
    - va fi transmisa prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire sau se va depune la sediul Ministerului Dezvoltarii si Prognozei;
    - va fi depusa intr-un exemplar original si doua copii, toate intr-un pachet sigilat, cu urmatoarele mentiuni:
        - adresa Ministerului Dezvoltarii si Prognozei;
        - precizarea: Licitatie deschisa de proiecte pentru subprogramul "Investitii in servicii sociale";
        - fiecare exemplar va purta mentiunea "ORIGINAL" si, dupa caz, "COPIA 1", "COPIA 2";
        - numele si adresa solicitantului/responsabilului de proiect;
        - termenul limita de depunere este 30 mai 2003, ora 16,00. Orice cerere primita dupa termenul limita va fi respinsa in mod automat si nu va fi deschisa chiar daca stampila postei indica o data anterioara datei limita.
    Fiecare cerere de finantare nerambursabila primeste un numar de inregistrare dintr-un registru special intocmit de Ministerul Dezvoltarii si Prognozei pentru acest program. Cererile de finantare nerambursabila nu vor fi deschise inaintea sesiunii de deschidere.
    In urma sesiunii de deschidere a propunerilor de proiect Ministerul Dezvoltarii si Prognozei trimite confirmari de primire tuturor solicitantilor, mentionand daca propunerea de proiect a fost sau nu primita inaintea incheierii termenului limita si informandu-i asupra numarului de inregistrare al cererii de finantare nerambursabila.

    10. Evaluarea si selectarea cererilor de finantare nerambursabila
    Membrii Comisiei de evaluare sunt alesi dintre specialisti cu experienta in domeniu, pe baza CV depuse, si sunt numiti prin ordin al ministrului dezvoltarii si prognozei. Vor fi nominalizate cel putin doua rezerve, pentru cazurile in care se identifica un conflict de interese sau apar evenimente neprevazute.
    Secretariatul si presedintia Comisiei de evaluare vor fi asigurate de Ministerul Dezvoltarii si Prognozei.
    Comisia de evaluare va fi formata din 7 membri, dintre care:
    a) 5 membri cu drept de punctare:
    - 2 reprezentanti ai agentiilor pentru dezvoltare regionala;
    - 2 reprezentanti ai Ministerului Dezvoltarii si Prognozei;
    - un reprezentant al Ministerului Muncii si Solidaritatii Sociale;
    b) 2 membri fara drept de punctare, din partea Ministerului Dezvoltarii si Prognozei, respectiv presedintele si secretarul Comisiei de evaluare.
    Rolul Comisiei de evaluare este de a evalua proiectele depuse de solicitanti si de a selecta, in vederea finantarii, proiectele care au obtinut cel mai bun punctaj.
    Secretarul va redacta Raportul de evaluare si procesele-verbale ale sedintelor Comisiei de evaluare.
    In prima sesiune toti membrii Comisiei de evaluare semneaza declaratia de confidentialitate si impartialitate. Orice membru al Comisiei de evaluare implicat intr-un conflict de interese va fi recuzat si exclus din comisie.
    In prima sesiune Comisia de evaluare stabileste regulile si programul de desfasurare a sesiunilor acesteia in procesul de evaluare, inclusiv cazurile in care se pot cere clarificari din partea solicitantilor, precum si modalitatile in care comisia va comunica cu solicitantii.
    Toate proiectele solicitantilor vor fi evaluate conform urmatoarelor criterii:
    10.1. Conformitate
    In sesiunea de deschidere au loc desigilarea pachetelor continand cererile de finantare nerambursabila, precum si verificarea conformitatii de catre Comisia de evaluare.
    Cererile de finantare nerambursabila care nu sunt insotite de toate documentele solicitate sau nu sunt semnate ori stampilate sunt respinse. Aceste cereri care nu corespund din punct de vedere al conformitatii vor fi incluse in Lista proiectelor respinse la verificarea conformitatii.
    La fiecare cerere de finantare nerambursabila se ataseaza Fisa proiectului, care va fi completata de secretarul Comisiei de evaluare.
    Toate cererile de finantare nerambursabila care corespund cerintelor de conformitate intra in etapa de verificare a eligibilitatii.
    10.2. Eligibilitatea solicitantilor, partenerilor si proiectelor
    Comisia de evaluare verifica eligibilitatea solicitantilor, a partenerilor si a proiectelor, descrise la pct. 5.1, 5.2 si 5.3. Cererile de finantare nerambursabila care nu indeplinesc unul dintre criteriile de eligibilitate sunt respinse. Acestea se includ in Lista proiectelor respinse dupa verificarea eligibilitatii.
    Solicitantii care au fost respinsi in urma verificarii conformitatii si eligibilitatii vor fi anuntati in scris de catre secretarul Comisiei de evaluare.
    Proiectele care indeplinesc toate criteriile de eligibilitate vor fi acceptate pentru procesul de evaluare.
    10.3. Evaluarea calitatii proiectelor
    Evaluarea si selectia proiectelor sunt realizate pe baza criteriilor de evaluare si selectie prevazute in anexa "Lista criteriilor de evaluare". Punctajul final pentru fiecare criteriu se noteaza in Fisa proiectului.
    Fiecare membru al Comisiei de evaluare evalueaza toate proiectele. Punctajul total al proiectului, acordat de un evaluator, este calculat prin adunarea punctelor acordate pentru fiecare criteriu.
    Punctajul final al fiecarui proiect este calculat prin media aritmetica, cu 3 zecimale, a punctajelor totale acordate de fiecare membru al Comisiei de evaluare.
    Punctajul maxim care poate fi acordat unui proiect este de 100 de puncte.
    La sfarsitul sedintei de evaluare secretarul Comisiei de evaluare centralizeaza punctajele din fisele proiectelor in formularul "Centralizator - punctaj proiecte". Acest formular trebuie sa fie semnat de presedintele Comisiei de evaluare si de secretarul acesteia.
    Proiectele se selecteaza in ordinea descrescatoare a punctajelor obtinute, dupa care Comisia de evaluare le propune spre aprobare, in vederea finantarii, ministrului dezvoltarii si prognozei.
    Pentru proiectele propuse spre finantare se pot verifica informatiile furnizate de solicitanti, prin inspectii pe teren, efectuate de reprezentanti ai Ministerului Dezvoltarii si Prognozei, in colaborare cu cei ai agentiilor pentru dezvoltare regionala din raza teritoriala de implementare a proiectelor.

    11. Aprobarea proiectelor
    Aprobarea finantarii proiectelor va fi data in limita fondului alocat din bugetul programului pentru cofinantarea acestora, incepand in ordinea descrescatoare a punctajelor.
    Secretarul Comisiei de evaluare intocmeste un raport final de evaluare care este inaintat ministrului dezvoltarii si prognozei.

    12. Conditiile de incheiere a contractelor
    Procesul de contractare se va desfasura dupa cum urmeaza:
    12.1. Contractul de finantare nerambursabila a proiectului
    Intre Ministerul Dezvoltarii si Prognozei si beneficiarii finantarii se incheie un contract de finantare nerambursabila, iar proiectul beneficiarului este parte integranta a contractului.
    Principalele elemente ale contractului sunt:
    - obiectul contractului;
    - durata de executie a proiectului;
    - finantarea proiectului;
    - continutul raportului tehnic si financiar, precum si sistemul modalitatii de plata;
    - obligatii generale;
    - obligatii privind informarea lunara si rapoartele tehnice si financiare;
    - raspundere;
    - confidentialitate;
    - publicitate;
    - evaluarea proiectului;
    - amendamente ce pot fi aduse contractului;
    - rezilierea contractului;
    - rezolvarea litigiilor;
    - verificarile tehnice, financiare si contabile;
    - stabilirea termenelor.
    12.2. Asistenta tehnica pentru implementarea programului
    Intre Ministerul Dezvoltarii si Prognozei si agentiile pentru dezvoltare regionala in a caror raza teritoriala se implementeaza proiectele se incheie contracte de prestari de servicii pentru implementarea programului, conform prezentelor proceduri.
    Dupa incheierea contractelor cu beneficiarii ajutoarelor financiare nerambursabile Ministerul Dezvoltarii si Prognozei transmite agentiilor pentru dezvoltare regionala proiectele si o copie a contractelor, inclusiv anexele acestora.

    13. Achizitionarea bunurilor, serviciilor sau lucrarilor in cadrul programului
    Achizitionarea de catre beneficiarii proiectelor a bunurilor, serviciilor sau lucrarilor eligibile, prevazute in contractul de finantare nerambursabila incheiat intre acestia si Ministerul Dezvoltarii si Prognozei, se realizeaza cu respectarea legislatiei in vigoare privind achizitiile publice.
    Aceeasi obligatie revine si agentiilor pentru dezvoltare regionala in achizitionarea bunurilor si serviciilor finantate din bugetul de asistenta tehnica.

    14. Plati
    Sumele acordate de Ministerul Dezvoltarii si Prognozei din bugetul programului reprezinta ajutoarele financiare nerambursabile acordate beneficiarilor si asistenta tehnica acordata agentiilor pentru dezvoltare regionala. Ajutoarele financiare nerambursabile sunt efectuate strict in limita valorii totale prevazute in contract. In vederea obtinerii ajutorului financiar nerambursabil beneficiarul transmite agentiei pentru dezvoltare regionala din raza teritoriala de implementare a proiectului cererea de plata, insotita de documentele justificative originale si de copii ale acestora. Dupa verificarea documentelor si, dupa caz, la fata locului, agentia pentru dezvoltare regionala transmite Ministerului Dezvoltarii si Prognozei cererea de plata, in termen de 10 zile.
    Platile se efectueaza in contul beneficiarului proiectului, in baza cererilor de plata efectuate. Plata se efectueaza in transe conform derularii proiectului si pe masura achitarii contributiei proprii.
    Pe perioada derularii proiectului partenerii solicitantului nu pot incasa plati de la Ministerul Dezvoltarii si Prognozei.

    15. Monitorizarea
    Monitorizarea va fi bazata pe rapoartele periodice elaborate de beneficiari cu referire la indicatorii fizici, tehnici, financiari si de management. Rapoartele vor fi analizate de agentiile pentru dezvoltare regionala si de Ministerul Dezvoltarii si Prognozei.
    Agentiile pentru dezvoltare regionala au obligatia de a raporta catre Ministerul Dezvoltarii si Prognozei:
    - masurile luate pentru asigurarea publicitatii la nivel judetean;
    - raportari privind evolutia implementarii proiectelor;
    - raportari financiare privind modul de folosire a fondurilor aferente asistentei tehnice, ori de cate ori se solicita aceasta de catre Ministerul Dezvoltarii si Prognozei.
    Ministerul Dezvoltarii si Prognozei raspunde de evaluarea rezultatelor si a impactului programului, precum si de informarea Guvernului si a opiniei publice.
    Ministerul Dezvoltarii si Prognozei elaboreaza periodic rapoarte de examinare calitativa a activitatilor de implementare.

    16. Raportarea
    16.1. Raportari efectuate de catre beneficiar
    Beneficiarii ajutoarelor financiare nerambursabile inainteaza rapoarte tehnice si financiare privind stadiul implementarii proiectelor agentiilor pentru dezvoltare regionala si, la cerere, Ministerului Dezvoltarii si Prognozei.
    Beneficiarii ajutoarelor financiare nerambursabile sunt obligati sa elaboreze:
    a) rapoarte de achizitie avand ca scop prezentarea procedurii de selectare a furnizorului de echipamente si incadrarea in prevederile legale privind achizitiile publice;
    b) rapoarte periodice (intermediare) care se intocmesc dupa achitarea de catre beneficiar a procentului (conform contractului de finantare nerambursabila) din valoarea facturii emise de furnizor (daca achitarea are loc in transe, prima raportare se va face la achitarea primei transe);
    c) raport final care trebuie transmis in 30 de zile de la data incheierii proiectului.
    16.2. Raportari efectuate de agentiile pentru dezvoltare regionala
    Agentiile pentru dezvoltare regionala transmit periodic Ministerului Dezvoltarii si Prognozei rapoarte privind stadiul implementarii proiectelor.
    16.3. Raportari efectuate de Ministerul Dezvoltarii si Prognozei
    Ministerul Dezvoltarii si Prognozei elaboreaza un raport anual privind implementarea programului, care este prezentat Consiliului National pentru Dezvoltare Regionala si Guvernului.

    17. Controlul
    Sistemul de control cuprinde urmatoarele niveluri:
    - agentiile pentru dezvoltare regionala controleaza modul de implementare a proiectelor de catre beneficiarii ajutoarelor financiare nerambursabile;
    - Ministerul Finantelor Publice, prin compartimentele sale specializate, colaboreaza cu Ministerul Dezvoltarii si Prognozei pentru realizarea activitatilor de control asupra modului de implementare a programului;
    - Ministerul Finantelor Publice si Ministerul Dezvoltarii si Prognozei isi rezerva dreptul de a controla in orice etapa desfasurarea proiectelor finantate prin prezentul program.

    18. Publicitatea ex post
    Ministerul Dezvoltarii si Prognozei in colaborare cu agentiile pentru dezvoltare regionala asigura transparenta si publicitatea ex post.
    Lista ajutoarelor financiare nerambursabile acordate prin program se publica pe pagina de Internet a Ministerului Dezvoltarii si Prognozei, la sfarsitul contractarii proiectelor, si va contine urmatoarele informatii:
    - numele beneficiarilor;
    - pozitia geografica a beneficiarilor (regiunea de dezvoltare, judetul, localitatea);
    - titlul proiectului;
    - valoarea finantarii; rata de finantare, ca proportie a costurilor totale eligibile ale operatiunii.

    19. Dispozitii finale
    Procedurile privind implementarea, monitorizarea si evaluarea programului se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

    ANEXA 1
    la proceduri

                     LISTA CRITERIILOR DE EVALUARE

    Comisia de evaluare va evalua cererea de finantare nerambursabila pe baza listei criteriilor de evaluare si selectie prezentate in continuare:
______________________________________________________________________________
                 Criteriul                    Nota         Coeficientul  Total
                                                           de importanta
______________________________________________________________________________
Justificarea necesitatii proiectului:         de la 1 la 5       7         35
- exista studii/analize din care sa rezulte
  daca este identificat grupul-tinta si
  necesitatile acestuia (2 pct.)
- proiectul raspunde necesitatilor
  grupului-tinta (3 pct.)
Rezultate asteptate, durabilitate: de la 1 la 5       5         25
- exista indicatori de evaluare
  a rezultatelor (1 pct.)
- cum imbunatateste proiectul situatia
  grupului-tinta (1 pct.)
- posibilitatea de extindere a
  proiectului (1 pct.)
- rezultatele au impact de durata asupra
  grupului-tinta (1 pct.)
- exista si necesitati alternative pentru
  utilizarea proiectului (1 pct.)
Coerenta activitatilor si a planului
de actiune:                                   de la 1 la 5       2         10
- activitatile sunt necesare realizarii
  proiectului (1 pct.)
- activitatile sunt corelate cu planul de
  actiune (1 pct.)
- ordinea activitatilor este logica (1 pct.)
- este posibila realizarea activitatilor
  incluse in graficul prevazut (2 pct.)
Detalierea cheltuielilor si necesitatea lor:  de la 1 la 5       2         10
- cheltuielile sunt justificate prin planul
  de actiune (2 pct.)
- bugetul proiectului este bine intocmit
  (1 pct.)
- estimarea cheltuielilor aferente fiecarei
  activitati este realista (2 pct.)
Implicarea partenerilor:                      de la 1 la 5       2         10
- exista partener/parteneri (1 pct.)
- partenerul are experienta relevanta in
  domeniul vizat in proiect (1 pct.)
- este definit clar rolul fiecarui partener
  pe intreaga durata de implementare a
  proiectului (1 pct.)
- fiecare partener isi pastreaza rolul dupa
  realizarea proiectului (1 pct.)
- resursele puse la dispozitie de partener
  (1 pct.)
Capacitatea de realizare a proiectului
(experienta, resurse):                        de la 1 la 5       2         10
- experienta solicitantului in domeniu
  (1 pct.)
- are personal cu expertiza/experienta in
  derularea activitatilor din proiect
  (2 pct.)
- exista dotarea materiala necesara
  derularii proiectului (1 pct.)
- existenta si dimensiunea resurselor
  financiare necesare proiectului (1 pct.)
______________________________________________________________________________
                                                             TOTAL:       100
______________________________________________________________________________

    Modul de punctare:
    Fiecare criteriu va fi apreciat cu o nota intre 1 si 5. Aceasta nota se multiplica cu coeficientul de importanta.
    In cazul in care diferenta de punctare la nota finala intre evaluatori este mai mare de 20 de puncte, urmeaza o mediere la care participa presedintele Comisiei de evaluare, in care evaluatorii isi prezinta argumentele si cad de acord asupra punctajului.
    Nota finala va fi calculata prin insumarea punctajelor tuturor criteriilor.
    Comisia de evaluare va stabili ponderea minima de indeplinire a cerintelor de la care un proiect poate fi finantat.

    MINISTERUL DEZVOLTARII SI PROGNOZEI
    Str. Cristian Popisteanu nr. 2 - 4, sectorul 1, Bucuresti, Romania

                 SUBPROGRAMUL "INVESTITII IN SERVICII SOCIALE"
               FORMULAR DE "CERERE DE FINANTARE NERAMBURSABILA"

 ______________________________________________________________________________
| Numele solicitantului:               |                                       |
|______________________________________|_______________________________________|
                                          _____________________________________
                                         | Dosar nr.             |             |
                                         |_______________________|_____________|
                                          (doar pentru uz intern)

    I. PROIECTUL

    1. Descriere
    1.1. Titlu
    1.2. Localizare
    Regiune de dezvoltare, judet, localitate
    1.3. Suma solicitata de la Ministerul Dezvoltarii si Prognozei

 ______________________________________________________________________________
|                | lei  |                  | % din costul total al proiectului |
|________________|______|__________________|___________________________________|

    1.4. Rezumat
    Maximum 10 randuri [se includ informatii despre: a) scopul proiectului; b) grupurile-tinta; c) activitatile principale]
    1.5. Obiective
    Maximum 1 pagina. Descrieti obiectivele proiectului.
    1.6. Justificare
    Maximum 7 pagini. Furnizati urmatoarele informatii:
    a) identificarea necesitatilor percepute in regiune/zona;
    b) lista grupurilor-tinta si estimarea anticipata a numarului beneficiarilor directi si indirecti;
    c) motivele alegerii grupurilor-tinta si a activitatilor;
    d) relevanta proiectului pentru grupurile-tinta;
    e) relevanta proiectului pentru obiectivele programului.

    NOTA: Grupurile-tinta vor face parte din categoria grupurilor vulnerabile prezentate in Procedurile privind implementarea programului. Daca la identificarea grupului-tinta si a necesitatilor acestuia au stat la baza studii/analize, se vor anexa la cerere.

    1.7. Descrierea detaliata a activitatilor
    Maximum 9 pagini. Cuprinde titlul, descrierea detaliata a fiecarei activitati. In acest sens descrierea detaliata a activitatilor nu trebuie confundata cu planul de actiune (a se vedea sectiunea 1.8).
    1.8. Durata si planul de actiune
    Durata proiectului va fi de ... luni (nu va depasi 12 luni de la semnarea contractului).

    NOTA: Planul de actiune orientativ nu trebuie sa mentioneze date actuale, dar trebuie sa inceapa cu "luna 1", "luna 2" etc. Solicitantii sunt sfatuiti sa prevada o marja de siguranta in planul de actiune propus. Planul de actiune nu trebuie sa contina descrieri detaliate ale activitatilor, ci doar denumirea lor (va rugam sa verificati daca denumirea lor este aceeasi cu cea mentionata in sectiunea 1.7).
    Planul de actiune trebuie sa fie suficient de detaliat pentru a furniza informatii cu privire la pregatirea si implementarea fiecarei activitati mentionate in proiect. Planul de actiune trebuie prezentat conform urmatorului model:
________________________________________________________________________
        Activitatea                          Localizarea   Organismul de
                                                           implementare
________________________________________________________________________
        (exemplu)                                          (exemplu)
Luna 1  Pregatirea activitatii 1                           Solicitant
        Pregatirea activitatii 2                           Partener 1
Luna 2  Punerea in aplicare a activitatii 1
        Pregatirea activitatii 3
        ...
Luna 12 Implementarea activitatii n
________________________________________________________________________

    ATENTIE! Finalizarea proiectului va corespunde cu data punerii in functiune si nu poate depasi data de 31 decembrie 2004.

    2. Rezultate asteptate
    2.1. Impactul estimat asupra grupurilor-tinta
    Maximum 2 pagini. Includeti informatii despre:
    a) cum va imbunatati proiectul situatia grupurilor-tinta;
    b) cum va imbunatati proiectul capacitatile tehnice si manageriale ale institutiei care presteaza servicii sociale.
    2.2. Rezultate
    Maximum 1 pagina. Descrierea va fi precisa si va cuantifica rezultatele. Va fi prezentata lista indicatorilor generali si specifici, cu specificarea valorii si a datei realizarii in vederea monitorizarii.
    2.3. Efecte multiplicatoare
    Maximum 1 pagina. Descrierea posibilitatilor de extindere a rezultatelor proiectului
    2.4. Durabilitate
    Maximum 3 pagini. Vor fi prezentate urmatoarele aspecte ale durabilitatii:
    a) durabilitatea financiara (se prezinta un plan prin care se urmareste mentinerea in functiune pe termen lung a obiectivelor realizate prin proiect si sunt descrise sursele financiare identificate pentru intretinerea si acoperirea cheltuielilor curente, dupa terminarea finantarii nerambursabile);
    b) durabilitatea implicarii partenerilor (Parteneriatul isi va continua activitatile dupa finalizarea prezentului proiect?).

    3. Bugetul proiectului
    Bugetul se elaboreaza detaliat, structurat pe capitole si subcapitole de cheltuieli pentru intreaga durata a proiectului. In cadrul fiecarui capitol/subcapitol se inscriu:
    a) cheltuieli aferente constructiei de imobile;
    b) cheltuieli aferente reabilitarii, renovarii si modernizarii cladirilor;
    c) cheltuieli pentru extinderea cladirilor;
    d) cheltuieli pentru dotarea cu bunuri care, conform legii, intra in categoria mijloacelor fixe sau a obiectelor de inventar specifice activitatilor proiectate.

    NOTA: Bugetul trebuie prezentat in conformitate cu anexa A la prezenta cerere.

    4. Surse de finantare preconizate
    Furnizati informatii cu privire la sursele de finantare preconizate pentru proiect.

    II. SOLICITANTUL

    1. Identitate
______________________________________________________________
Denumirea legala completa:
______________________________________________________________
Codul fiscal:
______________________________________________________________
Adresa:
______________________________________________________________
Reprezentant:
______________________________________________________________
Responsabil de proiect:
______________________________________________________________
Telefon:
______________________________________________________________
Fax:
______________________________________________________________
Adresa e-mail:
______________________________________________________________
Website:
______________________________________________________________

    2. Detalii despre trezorerie
______________________________________________________________
Numele titularului contului:
______________________________________________________________
Cont curent nr.:
______________________________________________________________
Adresa trezoreriei:
______________________________________________________________
Numele persoanei/persoanelor cu drept de semnatura:
______________________________________________________________
Functia/Functiile persoanei/persoanelor cu drept de semnatura:
______________________________________________________________

    3. Descrierea solicitantului (maximum 1 pagina)

    4. Capacitatea de management si de implementare a proiectelor
    4.1. Experienta in derularea unor proiecte similare
    Maximum 1 pagina pentru fiecare proiect. Descrierea detaliata a proiectelor derulate de institutia dumneavoastra in ultimii 5 ani, in domeniile acoperite de acest program, mentionand pentru fiecare proiect:
    a) localizarea proiectului;
    b) descrierea proiectului;
    c) costul proiectului (valoarea eligibila si a ajutorului financiar nerambursabil);
    d) lucrari/produse/servicii achizitionate;
    e) rezultatele proiectului;
    f) rolul implicarii in proiect;
    g) sponsorii proiectului (nume, adresa si e-mail, telefon, suma cu care au contribuit).
    4.2. Resurse
    Maximum 3 pagini. Descrierea detaliata a surselor aflate la dispozitia institutiei dumneavoastra, incluzand:
    a) valoarea investitiilor in domeniul serviciilor sociale prevazute in bugetul local pentru anul 2003;
    b) cheltuielile efectuate in domeniul serviciilor sociale in ultimii 2 ani;
    c) descrierea detaliata a compartimentului pentru servicii publice de asistenta sociala si gradul de implicare a acestuia in proiect;
    d) dotarea materiala necesara derularii proiectului;
    e) alte resurse relevante.

    5. Alte ajutoare financiare primite pentru implementarea unor proiecte care au obiective asemanatoare
    Se completeaza pentru fiecare ajutor de care a beneficiat:
    a)
______________________________________________________________
Programul:
______________________________________________________________
Finantatorul:
______________________________________________________________
Titlul proiectului:
______________________________________________________________
Suma:
______________________________________________________________
Felul ajutorului (nerambursabil/imprumut):
______________________________________________________________
Anul primirii:
______________________________________________________________
Alte informatii relevante:
______________________________________________________________

    b)
______________________________________________________________
Programul:
______________________________________________________________
Finantatorul:
______________________________________________________________
Titlul proiectului:
______________________________________________________________
Suma:
______________________________________________________________
Felul ajutorului (nerambursabil/imprumut):
______________________________________________________________
Anul primirii:
______________________________________________________________
Alte informatii relevante:
______________________________________________________________

    c) ...

    III. PARTENERI AI SOLICITANTULUI CARE PARTICIPA LA PROIECT

    1. Descrierea partenerilor
    Aceasta sectiune trebuie completata pentru fiecare organizatie partener. Puteti completa tabelul (daca este cazul) cu "Partener 3" etc., pentru a prezenta mai multi parteneri.
______________________________________________________________
                                         Partener 1 Partener 2
______________________________________________________________
Denumirea legala completa
(numele organizatiei):
______________________________________________________________
Nationalitate:
______________________________________________________________
Statut juridic:
______________________________________________________________
Numar de inscriere in Registrul
asociatiilor si fundatiilor/cod unic
de inregistrare:
______________________________________________________________
Adresa oficiala:
______________________________________________________________
Reprezentant:
______________________________________________________________
Telefon:
______________________________________________________________
Fax:
______________________________________________________________
Adresa e-mail:
______________________________________________________________
Numar de angajati
(permanenti si temporari):
______________________________________________________________
Experienta in domeniul abordat
in proiect:
______________________________________________________________
Istoricul cooperarii cu solicitantul:
______________________________________________________________
Rolul si implicarea in pregatirea
proiectului propus:
______________________________________________________________
Rolul si implicarea in punerea
in aplicare a proiectului propus:
______________________________________________________________

    2. Contractul de parteneriat:
    - parteneriat - cooperarea dintre diferite institutii publice centrale sau locale si asociatii si/sau fundatii, cu scopul de a realiza obiectivele programului;
    - contract de parteneriat - actul juridic care statueaza drepturile si obligatiile autoritatii publice si ale asociatiilor/fundatiilor pentru intreaga perioada de functionare a parteneriatului, acoperind una sau mai multe dintre etapele de pregatire, finantare, realizare si/sau exploatare a proiectului.

    IMPORTANT: Acesta se va anexa la cerere.

    IV. DECLARATIA SOLICITANTULUI

 ______________________________________________________________________________
| Declar pe propria raspundere ca informatia furnizata in aceasta cerere si    |
| orice alta informatie furnizata ca suport pentru aceasta cerere sunt complete|
| si corecte.                                                                  |
| Declar ca ajutorul financiar nerambursabil solicitat, daca va fi acordat, va |
| fi utilizat in mod exclusiv pentru scopurile declarate in aceasta cerere de  |
| finantare.                                                                   |
| Inteleg ca neindeplinirea conditiilor de mai sus ori prezentarea eronata sau |
| falsa a acestor informatii va duce in mod automat la respingerea proiectului |
| sau, ulterior, la returnarea integrala a sumei primite ca ajutor financiar   |
| nerambursabil in cadrul acestui program, daca acesta a fost acordat.         |
| Am inteles ca, daca prezenta cerere nu este completa in toate detaliile      |
| relevante si sub toate aspectele, ea va fi respinsa.                         |
|  __________________________________________________________________________  |
| | Semnatura:                           |                                   | |
| | Nume:                                |                                   | |
| | Functie:                             | Data:                  | |
| |______________________________________|___________________________________| |
|______________________________________________________________________________|

    Documente care se anexeaza la cerere:
    Pentru solicitanti:
    1. copie de pe bilantul contabil la data de 31 decembrie 2002;
    2. copie de pe hotararea consiliului local/judetean privind aprobarea cofinantarii proiectului;
    3. CV-ul managerului de proiect si al persoanelor responsabile cu realizarea activitatilor-cheie din proiect;
    4. copie de pe certificatul de inregistrare fiscala a solicitantului;
    5. declaratie de atestare fiscala, in original, eliberata de administratia financiara, care sa stipuleze ca solicitantul nu are datorii fiscale la sfarsitul celei mai recente perioade de raportare (31 decembrie 2002);
    6. certificat emis de casa judeteana de pensii, din care sa rezulte ca solicitantul nu are obligatii restante la plata catre bugetul asigurarilor sociale de stat, la sfarsitul celei mai recente perioade de raportare (31 decembrie 2002);
    7. certificat emis de casa de asigurari de sanatate judeteana, din care sa rezulte ca solicitantul nu are obligatii restante la plata catre fondul asigurarilor de sanatate, la sfarsitul celei mai recente perioade de raportare (31 decembrie 2002);
    8. schema de organizare a solicitantului.
    Pentru parteneri:
    1. copie de pe contractul de parteneriat;
    2. copie de pe raportul de activitate pe anul 2002, care sa cuprinda elemente economice si financiare;
    3. CV-ul persoanelor responsabile cu realizarea activitatilor-cheie din proiect;
    4. declaratie pe propria raspundere ca indeplinesc conditiile de eligibilitate prevazute la pct. 5.2 din proceduri.

    ANEXA A*)
    la cerere

    *) Anexa A este reprodusa in facsimil.

 ______________________________________________________________________________
|                             BUGETUL PROIECTULUI                              |
|______________________________________________________________________________|
|                             I. Costuri Eligibile                             |
|______________________________________________________________________________|
|Nr. | Tip       | Suma transferata  | Suma reprezentand | Valoarea totala     |
|crt.| Costuri   | de la Program     | contributia       |                     |
|    |           |                   | solicitantului    |                     | |____|___________|___________________|___________________|_____________________|
|    |           | lei      | %      | lei       | %     | lei        | %      |
|____|___________|__________|________|___________|_______|____________|________|
| A. Cheltuieli pentru construirea de imobile:                                 |
|______________________________________________________________________________|
|  1 |           |          |        |           |       |            |        |
|____|___________|__________|________|___________|_______|____________|________|
|  2 |           |          |        |           |       |            |        |
|____|___________|__________|________|___________|_______|____________|________|
| ...|           |          |        |           |       |            |        |
|____|___________|__________|________|___________|_______|____________|________|
|     Subtotal A                                                               |
|______________________________________________________________________________|
|    |           |          |        |           |       |            |        |
|____|___________|__________|________|___________|_______|____________|________|
| B. Cheltuieli pentru reabilitarea, renovarea sau modernizarea cladirilor:    |
|______________________________________________________________________________|
|  1 |           |          |        |           |       |            |        |
|____|___________|__________|________|___________|_______|____________|________|
|  2 |           |          |        |           |       |            |        |
|____|___________|__________|________|___________|_______|____________|________|
| ...|           |          |        |           |       |            |        |
|____|___________|__________|________|___________|_______|____________|________|
|     Subtotal B                                                               |
|______________________________________________________________________________|
|    |           |          |        |           |       |            |        |
|____|___________|__________|________|___________|_______|____________|________|
| C. Cheltuieli pentru extinderea cladirilor:                                  |
|______________________________________________________________________________|
|  1 |           |          |        |           |       |            |        |
|____|___________|__________|________|___________|_______|____________|________|
|  2 |           |          |        |           |       |            |        |
|____|___________|__________|________|___________|_______|____________|________|
| ...|           |          |        |           |       |            |        |
|____|___________|__________|________|___________|_______|____________|________|
|     Subtotal C                                                               |
|______________________________________________________________________________|
|    |           |          |        |           |       |            |        |
|____|___________|__________|________|___________|_______|____________|________|
| D. Cheltuieli pentru dotarea cu bunuri specifice:                            |
|______________________________________________________________________________|
|  1 |           |          |        |           |       |            |        |
|____|___________|__________|________|___________|_______|____________|________|
|  2 |           |          |        |           |       |            |        |
|____|___________|__________|________|___________|_______|____________|________|
| ...|           |          |        |           |       |            |        |
|____|___________|__________|________|___________|_______|____________|________|
|     Subtotal D                                                               |
|______________________________________________________________________________|
|    |           |          |        |           |       |            |        |
|____|___________|__________|________|___________|_______|____________|________|
|     Total costuri eligibile                                                  |
|______________________________________________________________________________|
|       II. Alte costuri suportate integral de solicitant (neeligibile)        |
|______________________________________________________________________________|
|    |           |          |        |           |       |            |        |
|____|___________|__________|________|___________|_______|____________|________|
| A. Cheltuieli pentru obtinerea si achizitia terenului                        |
|______________________________________________________________________________|
|  1 |           |        x |      x |           |     x |          x |      x |
|____|___________|__________|________|___________|_______|____________|________|
|  2 |           |        x |      x |           |     x |          x |      x |
|____|___________|__________|________|___________|_______|____________|________|
| ...|           |        x |      x |           |     x |          x |      x |
|____|___________|__________|________|___________|_______|____________|________|
|     Subtotal A          x        x                   x            x        x |
|______________________________________________________________________________|
|    |           |          |        |           |       |            |        |
|____|___________|__________|________|___________|_______|____________|________|
| B. Cheltuieli pentru studii, avize, organizare licitatii, consultanta,       |
|    asistenta tehnica etc.                                                    |
|______________________________________________________________________________|
|  1 |           |        x |      x |           |     x |          x |      x |
|____|___________|__________|________|___________|_______|____________|________|
|  2 |           |        x |      x |           |     x |          x |      x |
|____|___________|__________|________|___________|_______|____________|________|
| ...|           |        x |      x |           |     x |          x |      x |
|____|___________|__________|________|___________|_______|____________|________|
|     Subtotal B          x        x                   x            x        x |
|______________________________________________________________________________|
|    |           |          |        |           |       |            |        |
|____|___________|__________|________|___________|_______|____________|________|
| C. Cheltuieli de deplasare (transport)                                       |
|______________________________________________________________________________|
|  1 |           |        x |      x |           |     x |          x |      x |
|____|___________|__________|________|___________|_______|____________|________|
|  2 |           |        x |      x |           |     x |          x |      x |
|____|___________|__________|________|___________|_______|____________|________|
| ...|           |        x |      x |           |     x |          x |      x |
|____|___________|__________|________|___________|_______|____________|________|
|     Subtotal C          x        x                   x            x        x |
|______________________________________________________________________________|
|    |           |          |        |           |       |            |        |
|____|___________|__________|________|___________|_______|____________|________|
| D. Cheltuieli referitoare la resursele umane (salarii, diurne)               |
|______________________________________________________________________________|
|  1 |           |        x |      x |           |     x |          x |      x |
|____|___________|__________|________|___________|_______|____________|________|
|  2 |           |        x |      x |           |     x |          x |      x |
|____|___________|__________|________|___________|_______|____________|________|
| ...|           |        x |      x |           |       |            |        |
|____|___________|__________|________|___________|_______|____________|________|
|     Subtotal D          x        x                                           |
|______________________________________________________________________________|
|    |           |        x |      x |           |       |            |        |
|____|___________|__________|________|___________|_______|____________|________|
| E. Alte cheltuieli                                                           |
|______________________________________________________________________________|
|  1 |           |        x |      x |           |       |            |        |
|____|___________|__________|________|___________|_______|____________|________|
|  2 |           |        x |      x |           |       |            |        |
|____|___________|__________|________|___________|_______|____________|________|
| ...|           |        x |      x |           |     x |          x |      x |
|____|___________|__________|________|___________|_______|____________|________|
|     Subtotal E          x        x                   x            x        x |
|______________________________________________________________________________|
|    |Total      |        x |      x |           |       |          x |      x |
|    |costuri    |          |        |           |       |            |        |
|    |neeligibile|          |        |           |       |            |        |
|____|___________|__________|________|___________|_______|____________|________|
|Total buget     |          |        |           |       |            |        |
|poiect (I + II) |          |        |           |       |            |        |
|________________|__________|________|___________|_______|____________|________|



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 39/2003

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 39 din 2003
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu