Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 26 din 12 ianuarie 2011

pentru aprobarea Instructiunilor privind depunerea online a declaratiilor privind situatia achizitilor si livrarilor de produse accizabile utilizand aplicatia EMCS-RO STOCURI

ACT EMIS DE: AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 76 din 31 ianuarie 2011



Ţinând cont de prevederile art. 12 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 109/2009 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 4 alin. (1) pct. 32, 38 şi 41 din Hotărârea Guvernului nr. 110/2009 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale a Vămilor,

în temeiul prevederilor art. 20650 şi art. 20655 alin. (2) şi (3) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale pct.82 alin. (22), pct. 105 alin. (2), pct. 109 alin. (1) şi (2), pct. 111 alin. (25), pct. 113.1.1 alin. (10), (12), (14) şi (15), pct. 113.1.2 alin. (7) şi (17), pct. 113.2 alin. (12), pct. 113.3 alin. (9) şi pct. 113.7 alin. (8) din titlul VII „Accize şi alte taxe speciale" al Hotărârii Guvernului nr. 44/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare,

preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală emite următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă Instrucţiunile privind depunerea online a declaraţiilor privind situaţia achiziţiilor şi livrărilor de produse accizabile utilizând aplicaţia EMCS-RO STOCURI, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - Instrucţiunile privind accesul operatorilor economici la aplicaţia EMCS-RO STOCURI vor fi aprobate prin ordin al vicepreşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală care conduce Autoritatea Naţională a Vămilor.

Art. 3. - Manualul de utilizare a aplicaţiei EMCS-RO STOCURI va fi publicat pe pagina web a Autorităţii Naţionale a Vămilor.

Art. 4. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală,

Sorin Blejnar

ANEXA

INSTRUCŢIUNI

privind depunerea online a declaraţiilor privind situaţia achiziţiilor şi livrărilor de produse accizabile utilizând aplicaţia EMCS-RO STOCURI

I. Dispoziţii generale

1. In înţelesul prezentelor instrucţiuni, se folosesc următoarele abrevieri:

Abreviere

Semnificaţie

ARC

Cod de referinţă administrativ unic al e-DA, identificator unic al unui e-DA alocat de aplicaţia EMCS-RO MIŞCĂRI pentru identificarea operaţiunii

CIF

Cod de identificare fiscală atribuit operatorului economic, plătitor de taxe şi impozite; este un cod alfanumeric din maximum 10 caractere, de forma ZZZZZZZZZC, unde C reprezintă o cifră de control, iar gruparea Z...Z poate conţine maximum 9 caractere numerice.

Cod NC

Poziţia tarifară, subpoziţia tarifară sau codul tarifar, asa cum este prevăzută/prevăzut în Regulamentul (CEE) nr. 2.658/87 al Consiliului din 23 iulie 1987 privind Nomenclatura tarifară şi statistică şi Tariful Vamal Comun, în vigoare de la 19 octombrie 1992, iar în cazul produselor energetice, în vigoare de la 1 ianuarie 2002, potrivit definiţiei prevăzute la art. 2063 pct. (15) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare

Abreviere

Semnificaţie

DA

Document administrativ

e-DA

Document administrativ în format electronic

Destinatar

Persoana autorizată care primeşte un produs accizabil. Autoritatea vamală teritorială corespondentă este denumită autoritate vamală de destinaţie.

Dl

Document de însoţire pentru circulaţia intracomunitară a produselor accizabile deja eliberate în consum, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 44 la Normele metodologice de aplicare a prevederilor titlului VII din Codul fiscal, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 44/2004, cu modificările şi completările ulterioare

EMCS-RO MIŞCĂRI

Aplicaţie naţională de control al mişcării produselor accizabile în regim suspensiv de accize

Expeditor

Persoana autorizată care expediază produse accizabile. Autoritatea vamală teritorială corespondentă este denumită autoritate vamală de expediere.

Abreviere

Semnificaţie

EMCS-RO STOCURI

Componenta stocuri din cadrul aplicaţiei EMCS-RO, care permite operatorilor economici să creeze, să modifice, să vizualizeze şi să caute declaraţiile online privind achiziţiile şi livrările de produse accizabile

Norme

Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 44/2004, cu modificările şi completările ulterioare

UF

Utilizator final

XML

Limbaj care permite definirea documentelor ce conţin informaţii într-un mod structurat

2. Regulile de completare online a declaraţiilor privind situaţia achiziţiilor si livrărilor de produse accizabile prevăzute la anexele nr. 35,'47, 48.1-48.5, 49, 52.1, 52.2, 53.1 şi 53.2 la Norme sunt descrise în anexele nr. 1-12, care fac parte integrantă din prezentele instrucţiuni.

3. Declaraţiile online privind situaţiile achiziţiilor şi livrărilor de produse accizabile se completează şi se transmit de către antrepozitarii autorizaţi, destinatarii înregistraţi şi utilizatorii finali, potrivit legislaţiei în vigoare, utilizând aplicaţia EMCS-RO STOCURI, ce permite operatorilor economici să creeze, să modifice, să vizualizeze şi să caute declaraţiile online.

4. Accesul la aplicaţia'EMCS-RO STOCURI este acordat de către Autoritatea Naţională a Vămilor operatorilor economici autorizaţi să desfăşoare operaţiuni cu produse accizabile, în regim suspensiv de accize, care îndeplinesc condiţiile prevăzute în Instrucţiunile privind accesul operatorilor economici la aplicaţia EMCS-RO STOCURI.

5. Declaraţiile privind situaţia achiziţiilor şi livrărilor de produse accizabile depuse online conţin toate informaţiile care se regăsesc în anexele nr. 35, 47, 48.1-48.5, 49, 52.1, 52.2, 53.1 şi 53.2 la Norme.

6. Declaraţia online este completată de către operatorul economic conectat la aplicaţia EMCS-RO STOCURI utilizând userul si parola comunicate în urma primirii aprobării accesului la aplicaţia EMCS-RO STOCURI.

7. Declaraţiile online privind situaţiile achiziţiilor şi livrărilor de produse accizabile se completează şi se depun, potrivit legislaţiei în vigoare, de categoriile de operatori economici la termenele prevăzute de lege, după cum urmează:

7.1. antrepozitarii autorizaţi pentru producţie depun lunar la autoritatea vamală, până pe data de 15 a lunii următoare celei pentru care se face raportarea, potrivit prevederilor art. 20655 alin. (2) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, denumit în continuare Codul fiscal, coroborate cu pct. 109 alin. (1) din Norme, declaraţiile aferente anexelor nr. 48.1-48.5;

7.2. antrepozitarii autorizaţi pentru depozitare depun lunar la autoritatea vamală, până pe data de 15 a lunii următoare celei pentru care se face raportarea, potrivit prevederilor art. 20655 alin. (3) din Codul fiscal, coroborate cu pct. 109 alin. (1) şi (2) din Norme, declaraţia prevăzută în anexa nr. 49;

7.3. antrepozitarii autorizaţi pentru producţia sau pentru depozitarea de produse energetice care livrează combustibil pentru motor cu destinaţia utilizării exclusive pentru aeronave, precum şi antrepozitele fiscale în numele cărora se emit facturile către aeronave depun lunar la autoritatea vamală, până pe data de 15 a lunii următoare celei pentru care se face raportarea, potrivit pct. 113.1.1 alin. (9), (10), (14) şi (15) din Norme, anexa nr. 52.1;

7.4. operatorii economici care deţin certificate de autorizare pentru aprovizionarea aeronavelor cu produse energetice, precum şi antrepozitele fiscale care fac alimentarea aeronavelor depun lunar la autoritatea vamală, până la data de 15 a lunii următoare celei pentru care se face raportarea, potrivit pct. 113.1.1 alin. (11), (12), (14) şi (15) din Norme, anexa nr. 53.1;

7.5. antrepozitarii autorizaţi pentru producţia sau pentru depozitarea de produse energetice care livrează combustibil pentru motor cu destinaţia utilizării exclusive pentru nave depun lunar la autoritatea vamală, până pe data de 15 a lunii următoare celei pentru care se face raportarea, potrivit pct. 113.1.2 alin. (6) şi (7) din Norme, anexa nr. 52.2;

7.6. distribuitorii autorizaţi în calitate de utilizatori finali care aprovizionează nave depun lunar la autoritatea vamală, până pe data de 15 a lunii următoare celei pentru care se face raportarea, potrivit pct. 113.1.2 alin. (16) şi (17) din Norme, anexa nr. 53.2;

7.7. destinatarii înregistraţi depun lunar la autoritatea fiscală teritorială în raza căreia îşi au sediul social, până pe data de 15 a lunii următoare celei pentru care se face raportarea, potrivit prevederilor art. 20650 din Codul fiscal, coroborate cu pct. 105 alin. (2) şi (3) din Norme, anexa nr. 47;

7.8. utilizatorii finali depun lunar, până la data de 15 a lunii următoare celei pentru care se face raportarea, la autoritatea vamală emitentă a autorizaţiei, potrivit prevederilor art. 20620 şi 20658 din Codul fiscal, coroborate cu pct. 82 alin. (22) din Norme, anexa nr. 35;

7.9. utilizatorii finali depun trimestrial, până la data de 15 inclusiv a lunii imediat următoare trimestrului pentru care se face raportarea, la autoritatea vamală emitentă a autorizaţiei, potrivit prevederilor art. 20660 alin. (1) lit. k) din Codul fiscal, coroborate cu pct. 113.7 alin. (8) din Norme, anexa nr. 35;

7.10. utilizatorii finali depun anual, până la data de 31 ianuarie a fiecărui an, la autoritatea vamală emitentă a autorizaţiei, potrivit prevederilor art. 20660 alin. (1) lit. e) din Codul fiscal, coroborate cu pct. 113.3 alin. (9) din Norme, anexa nr. 35.

8. Operatorii economici care deţin certificate de autorizare pentru aprovizionarea aeronavelor cu produse energetice au obligaţia de a prezenta certificatul emis de autoritatea competentă în domeniul aeronautic la Direcţia de autorizări din cadrul Autorităţii Naţionale a Vămilor, în vederea înregistrării certificatelor în baza de date de autorizări.

9. Obligativitatea depunerii online a declaraţiilor intervine începând cu luna martie, pentru luna februarie a anului curent.

10. In situaţia în care operatorii economici constată erori în declaraţia transmisă în termen legal pot depune o declaraţie rectificativă pentru ultima declaraţie transmisă.

11. In cazul operatorilor economici cu autorizaţii invalide, ca urmare a unei decizii de revocare/suspendare/anulare a autorizaţiei care efectuează livrări din stoc de produse accizabile, actualizarea stocului va fi efectuată de către ofiţerul vamal care asigură supravegherea livrării, înregistrându-se date în aplicaţia EMCS-RO STOCURI doar la rubrica „Ieşiri".

12. După conectarea la aplicaţie, prin introducerea userului şi parolei, şi accesarea butonului „Introduceţi" devine disponibilă pagina „Detalii utilizator", care cuprinde informaţii despre persoana care a accesat aplicaţia (user, nume, prenume) şi rubrica coduri de acciză, unde se selectează codul aferent operatorului economic sau locaţiei pentru care se depune declaraţia. Se accesează butonul „Continuă".

13. Ecranul principal al aplicaţiei conţine două pagini: „Acasă" şi „Listă de declaraţii".

14. Trecerea de la o rubrică la alta se poate face cu ajutorul tastei TAB sau poziţionând direct mouse-ul pe rubrica care se doreşte a fi completată.

15. Toate rubricile prevăzute în aplicaţia EMCS-RO STOCURI sunt obligatorii de completat.

16. Valorile numerice pozitive reprezentând cantităţi de produse se pot introduce cu maximum 3 zecimale.

17. Valorile numerice pozitive reprezentând „concentraţii"se pot introduce cu maximum două zecimale.

18. La apariţia unei erori la momentul validării declaraţiei, motivul acesteia este afişat pe ecran. Utilizatorul poate accesa butonul „Ajutor", care deschide fereastra de ajutor aferentă paginii curente.

19. Pe parcursul verificării declaraţiei, aplicaţia EMCS-RO STOCURI verifică date complementare, existente în bazele de date ale NSEA-Autorizări. După validarea declaraţiei, sistemul atribuie un număr de înregistrare care este returnat automat operatorului economic care a depus declaraţia.

20. In partea de jos a paginii sunt afişate o serie de butoane:

Ajutor: deschide fereastra de ajutor aferentă paginii curente;

• Inapoi: deschide pagina „Listă de declaraţii";

Istoric: deschide o pagină ce conţine evoluţia documentului de la creare şi până în prezent;

Vizualizare prinţ: deschide o nouă fereastră ce are o structură asemănătoare anexei în format hârtie, de unde se poate tipări declaraţia;

Salvare XML: permite utilizatorului să salveze declaraţia curentă în format XML;

Transmite: acest buton este vizibil doar dacă declaraţia este în starea „Proiect". După apăsarea butonului, declaraţia nu este transmisă dacă apar următoarele mesaje:

o Declaraţia este incompletă, nu are niciun produs în lista de materii prime şi/sau livrări şi/sau produse şi/sau achiziţii/livrări, în funcţie de tipul declaraţiei. Operatorul economic va edita declaraţia şi va adăuga date în fiecare secţiune necompletată.

o Declaraţia nu conţine toate codurile NC din declaraţia anterioară care au un stoc final diferit de zero. In această situaţie, operatorul economic va edita declaraţia, va adăuga codurile NC specificate în mesajul de eroare şi va completa stocul iniţial cu valoarea stocului final din declaraţia anterioară.

o Unitatea de măsură, pentru un anumit cod NC, este diferită de cea specificată în declaraţia anterioară pentru acelaşi produs, In această situaţie, operatorul economic va edita declaraţia şi va modifica unitatea de măsură a codurilor NC specificată în mesaj, astfel încât să coincidă cu cele din declaraţia anterioară.

o Declaraţia conţine coduri NC cu stoc iniţial diferit de stocul final din declaraţia anterioară sau nu există un cod NC în declaraţia anterioară dar are un stoc iniţial diferit de zero. In această situaţie nu se verifică regula potrivit căreia stocul iniţial al perioadei de declarare nu este egal cu stocul final din declaraţia precedentă sau nu există în declaraţia anterioară şi în declaraţia curentă are stoc iniţial diferit de zero. In acest caz, aplicaţia va genera mesaj de eroare, până când stocul iniţial va coincide cu stocul final din declaraţia anterioară. Dacă produsul este nou, stocul iniţial trebuie să fie egal cu 0.

o Declaraţia selectată se referă la o perioadă anterioară ultimei declaraţii trimise.

o Declaraţia selectată conţine coduri NC egale cu 0. In această situaţie, operatorul economic va modifica codul NC al produsului cu un cod NC care trebuie completat obligatoriu cu 8 caractere numerice.

Creează rectificativă: acest buton este vizibil doar dacă declaraţia selectată este în starea „Acceptată" şi este ultima declaraţie transmisă pentru tipul de declaraţie respectiv. Dacă în pagina „Vizualizare declaraţie", la accesarea butonului „Transmitere" apare mesajul „Nu puteţi transmite o rectificativă pentru o perioadă anterioară", modificările se vor efectua în ultima declaraţie şi în câmpul „Motiv diferenţe" se va specifica perioada în care au apărut diferenţele şi motivul lor. Declaraţiile rectificative se pot modifica doar pentru ultima declaraţie de un anumit tip trimisă.

Pagina „Editare declaraţie" poate fi accesată din pagina „Vizualizare declaraţie" prin apăsarea butonului „Editare" sau în urma creării unei declaraţii noi. Pentru editarea unei declaraţii pot fi folosite următoarele butoane:

Editare element reprezentat de iconiţa: selectează elementul ce va fi editat.

Ştergere element activ reprezentat de iconiţa x: este afişat doar pentru produsele care au un stoc iniţial egal cu zero. La apăsarea acestui buton este afişat un mesaj de confirmare. Dacă utilizatorul confirmă ştergerea atunci elementul va fi şters din listă; în caz contrar ştergerea este anulată.

Ştergere element inactiv reprezentat de iconiţa x: este afişat doar pentru produsele care au un stoc iniţial diferit de zero. La apăsarea butonului este afişat un mesaj de atenţionare „Nu puteţi şterge un cod NC cu stoc iniţial diferit de 0".

Aplică: salvează modificările făcute pe produsul selectat. Dacă este îndeplinită cel puţin una dintre condiţiile de mai jos produsul nu este salvat şi se afişează un mesaj specific:

o codul NC este 0;

o codul NC este alfanumeric;

o codul NC cu o lungime diferită de 8 caractere;

o codul NC există deja în listă;

o codul NC nu poate apărea în declaraţia selectată (de exemplu: nu se pot introduce produse energetice în anexa nr. 16.1 destinată operaţiunilor desfăşurate în antrepozitul fiscal de producţie de alcool şi băuturi spirtoase);

o câmpuri necompletate;

o unul dintre câmpurile ce reprezintă cantităţi, mai puţin diferenţa, conţine valori negative;

o unul dintre câmpurile numerice are valoare alfanumerică;

o diferenţa nu verifică formula: stoc iniţial + intrări - ieşiri -stoc final;

o diferenţa este diferită de 0, iar câmpul „Motiv diferenţe" nu este completat.

Unele dintre aceste condiţii sunt verificate doar pentru anumite tipuri de declaraţii.

21. In starea „Proiect", operatorul economic poate modifica declaraţia. După verificări, se accesează butonul „Transmite". După validare, declaraţia primeşte număr şi dată de înregistrare.

22. Structura numărului de înregistrare al declaraţiei este următoarea:

- 13 caractere alfanumerice reprezentând codul de acciză al operatorului economic/locaţiei pentru care se depune declaraţie online;

- două caractere alfanumerice reprezentând codificarea tipului de declaraţie;

- două caractere numerice reprezentând anul pentru care se depune declaraţia;

- două caractere numerice reprezentând luna sau trimestrul pentru care se depune declaraţia, după caz;

- două caractere numerice reprezentând ziua (opţional);

- un caracter alfanumeric - „R" în cazul depunerii de declaraţii rectificative; „V" în cazul înregistrării de către ofiţerul vamal a valorificării din stoc pentru operatorii economici declaraţi cu autorizaţii nevalide ca urmare a unei decizii de revocare/suspendare/anulare a autorizaţiei;

- două caractere numerice reprezentând câte declaraţii rectificative au fost depuse.

23. Codificarea tipului de declaraţie în cadrul numărului de înregistrare:

FA - anexa nr. 35 alcool;

FE - anexa nr. 35 energetice;

SS - anexa nr. 48.1;

IW - anexa nr. 48.2;

BB - anexa nr. 48.3;

TT - anexa nr. 48.4;

EE - anexa nr. 48.5;

AL - anexa nr. 47;

AD - anexa nr. 49;

LA - anexa nr. 52.1;

LN - anexa nr. 52.2;

JA - anexa nr. 53.1;

JN - anexa nr. 53.2.

24. Dacă validarea a fost realizată cu succes, după obţinerea numărului de înregistrare, declaraţia trece în starea „Acceptată". Se poate crea o declaraţie rectificativă doar pentru ultima declaraţie aflată în starea „Acceptată".

II. Pagina „Acasă"

25. Pagina „Acasă" conţine 3 secţiuni: „Ultimele declaraţii", „Creează declaraţie", „Caută declaraţie".

25.1. Secţiunea „Ultimele declaraţii" conţine ultimele 5 declaraţii create/trimise de către operatorul economic.

25.1.1. Pagina „Lista de declaraţii" poate fi accesată din meniul principal sau din pagina „Acasă" prin apăsarea butonului „Mai mult" din secţiunea „Ultimele declaraţii" ori în urma efectuării unei căutări, caz în care lista poate fi filtrată după criteriile alese.

25.2. Secţiunea „Creează declaraţie" oferă posibilitatea operatorilor economici de a crea sau importa o nouă declaraţie.

25.2.1. La rubrica „Cod acciză" se selectează codul de acciză aferent antrepozitului, destinatarului înregistrat sau locaţiei utilizatorului final pentru care utilizatorul depune declaraţia.

25.2.2. La rubrica „Tip" se selectează tipul declaraţiei depuse dintr-o listă de valori:

- Anexa nr. 35 - situaţia centralizatoare privind achiziţiile/utilizările de produse accizabile şi livrările de produse finite rezultate;

- Anexa nr. 47 - situaţie centralizatoare privind achiziţiile şi livrările de produse accizabile completată de destinatarul înregistrat;

- Anexa nr. 48.1 - situaţia privind operaţiunile desfăşurate în antrepozitul fiscal de producţie de alcool şi băuturi spirtoase;

- Anexa nr. 48.2 - situaţia privind operaţiunile desfăşurate în antrepozitul fiscal de producţie de vinuri/băuturi fermentate/produse intermediare;

- Anexa nr. 48.3 - situaţia privind operaţiunile desfăşurate în antrepozitul fiscal de producţie de bere;

- Anexa nr. 48.4 - situaţia privind operaţiunile desfăşurate în antrepozitul fiscal de producţie de tutunuri prelucrate;

- Anexa nr. 48.5 - situaţia privind operaţiunile desfăşurate în antrepozitul fiscal de producţie de produse energetice;

- Anexa nr. 49 - situaţia privind operaţiunile desfăşurate în antrepozitul fiscal de depozitare;

- Anexa nr. 52.1 -jurnal privind livrările de combustibil destinat utilizării exclusiv pentru aviaţie;

- Anexa nr. 52.2 -jurnal privind livrările de combustibil destinat utilizării exclusiv pentru navigaţie;

- Anexa nr. 53.1 -jurnal privind achiziţiile/livrările de combustibil destinat utilizării exclusiv pentru aviaţie;

- Anexa nr. 53.2 -jurnal privind achiziţiile/livrările de combustibil destinat utilizării exclusiv pentru navigaţie.

In funcţie de profilul utilizatorului, selecţia se va realiza dintre tipurile de declaraţii pe care operatorul economic are obligaţia să le depună.

25.2.3. La rubrica „Perioada" se completează perioada pentru care se depune declaraţia în funcţie de tipul şi frecvenţa declaraţiei selectate (zi/lună/an sau trimestru/an).

25.2.4. Inainte de a se apăsa butonul „Creează", se va completa luna/trimestrul şi anul pentru care se doreşte crearea declaraţiei. In funcţie de frecvenţa depunerii declaraţiei, se va completa şi ziua.

25.2.5. Pentru continuarea completării declaraţiei, se selectează butonul „Creează".

25.2.6. Utilizatorul poate importa o declaraţie în format XML existentă într-un fişier salvat în altă locaţie pe discul local, accesând butonul „Browse". Se selectează fişierul dorit, apoi se accesează butonul „Importă".

25.2.7. Declaraţia nu poate fi creată/importată dacă:

- perioada de declarare selectată este anterioară primei declaraţii depuse;

- perioada de declarare selectată este ulterioară datei curente;

- se doreşte crearea unei declaraţii pe o anumită perioadă, iar declaraţia pe perioada anterioară nu a fost trimisă;

- se doreşte crearea unei declaraţii pe o anumită perioadă, iar declaraţia pe perioada anterioară este respinsă;

- la creare, dacă există deja un proiect pentru codul de accize, tipul declaraţiei şi perioada de declarare selectate, atunci aplicaţia deschide proiectul existent;

- la import, dacă există deja un proiect pentru codul de accize, tipul declaraţiei şi perioada de declarare selectate, atunci aplicaţia suprascrie datele din proiectul existent cu datele din formatul XML salvat local.

25.2.8. Dacă operatorul economic/locaţia pentru care se depune declaraţia este în starea „invalid" pentru perioada de declarare selectată, atunci el nu va mai putea crea declaraţii. In acest caz, informaţiile de valorificare stoc pentru perioada de invaliditate a autorizaţiei sunt introduse de ofiţerul vamal care asigură supravegherea livrării.

25.2.9. Dacă există o declaraţie trimisă pentru codul operatorului, codul de acciză, tipul de declaraţie şi o perioadă anterioară perioadei pentru care se doreşte crearea declaraţiei, atunci se va crea un proiect ce va conţine toate produsele cu stoc final diferit de zero, din declaraţia anterioară. Stocul iniţial şi stocul final ale fiecărui produs vor fi completate cu stocul final al produsului corespunzător din declaraţia anterioară.

25.2.10. Dacă există deja o declaraţie trimisă pentru codul operatorului, codul de accize, tipul declaraţiei şi perioada de declarare selectate, atunci se va crea un proiect ce va conţine toate datele din declaraţia trimisă, creându-se astfel o declaraţie rectificativă. O declaraţie rectificativă se creează prin apăsarea butonului „Creează rectificativă". Acest buton este vizibil doar dacă declaraţia selectată este în starea „Acceptată" sau „Respinsă" şi este ultima declaraţie transmisă pentru tipul de declaraţie.

25.2.11. Nu este posibilă crearea unei declaraţii în trecut, respectiv în viitor.

25.2.12. Dacă în pagina „Acasă" se apasă butonul „Creează" şi apare mesajul „Declaraţia de tipul specificat, pe perioada anterioară, nu a fost trimisă", se trimite declaraţia pe perioada anterioară şi apoi se încearcă crearea declaraţiei dorite.

25.2.13. Dacă în pagina „Acasă" se apasă butonul „Creează" şi apare mesajul „Operatorul economic nu este autorizat pe niciun produs specific declaraţiei selectate", trebuie verificată starea autorizaţiei.

25.2.14. Dacă în pagina „Acasă" se importă o declaraţie în format XML şi se constată că nu coincide codul de accize cu codul de accize al utilizatorului înregistrat în aplicaţie, operatorul economic trebuie să se înregistreze în aplicaţie ca un utilizator care are drepturi de creare declaraţie pe codul de accize din formatul XML al declaraţiei.

25.3. Secţiunea „Caută declaraţii" oferă posibilitatea filtrării „Listei de declaraţii" după următoarele criterii:

- număr de înregistrare: rubrica permite introducerea integrală sau parţială a numărului de înregistrare;

- cod acciză antrepozit/locaţie: rubrica permite introducerea integrală sau parţială a codului de acciză;

- nume antrepozitar/operator economic: rubrica permite introducerea integrală ori parţială a numelui antrepozitarului sau operatorului economic;

- judeţ: se selectează dintr-o listă de valori;

- cod acciză antrepozitar: rubrica permite introducerea integrală sau parţială a codului de acciză;

- tipul declaraţiei: se selectează dintr-o listă de valori care cuprinde tipul declaraţiilor;

- starea declaraţiei: se selectează dintr-o listă de valori;

- perioada pentru care a fost creată declaraţia (zi/lună/an): pentru declaraţiile lunare se vor completa câmpurile lună şi an, iar pentru declaraţiile zilnice se va completa şi ziua;

- codul de identificare fiscală.

25.3.1. După completarea criteriilor de căutare, utilizatorul poate accesa butonul „Caută", pentru a afişa lista declaraţiilor care îndeplinesc criteriile de căutare, sau „Resetează", pentru a şterge toate câmpurile completate din secţiunea de căutare.

III. Pagina „Lista de declaraţii"

26. Pagina „Lista de declaraţii" poate fi:

- ordonată - folosind săgeţile din dreptul fiecărei coloane;

- filtrată - prin apăsarea pe eticheta corespunzătoare fiecărei coloane, introducerea criteriului de căutare în fereastra afişată şi prin apăsarea butonului „Caută".

26.1. Tabelul afişat furnizează următoarele informaţii: numărul de înregistrare al declaraţiei, codul acciză aferent locaţiei pentru care s-a depus declaraţia, judeţul, tipul declaraţiei, perioada, starea declaraţiei şi data înregistrării.

26.2. Conţinutul unei declaraţii poate fi vizualizat prin accesarea numărului de înregistrare aferent declaraţiei acceptate în sistem.

26.3. Prin accesarea butonului „Inapoi" se deschide pagina „Acasă".

IV. Pagina „Vizualizare declaraţie"

27. Pagina „vizualizare declaraţie" poate fi accesată prin apăsarea pe numărul de înregistrare alocat declaraţiei de către sistem. Aceasta se poate face din paginile „Acasă", „Listă de declaraţii" sau „Istoric declaraţii".

28. Pagina „Vizualizare declaraţie" conţine următoarele elemente:

- „Sumar": afişează detalii despre declaraţie: codul de acciză, numele operatorului economic, perioada pentru care a fost creată declaraţia şi adresa operatorului economic;

- „Tabele", în funcţie de tipul declaraţiei:

- „Materii Prime": afişează lista de materii prime din declaraţie în mod vizualizare;

- „Livrări": afişează lista livrărilor din declaraţie în mod vizualizare;

- „Produse în curs de execuţie": afişează lista produselor în curs de execuţie din declaraţie în mod vizualizare;

- „Produse obţinute": afişează lista produselor obţinute din declaraţie în mod vizualizare;

- „Documente": afişează lista de documente din declaraţie;

- „Recapitularea perioadei": afişează lista produselor accizabile achiziţionate şi livrate.

V Pagina „Istoric declaraţie"

29. Pagina „Istoric declaraţie" poate fi accesată din pagina „Vizualizare declaraţie", accesând butonul „Istoric declaraţie".

30. Lista afişată conţine următoarele informaţii:

- numărul de înregistrare;

- versiunea declaraţiei;

- data actualizării;

- persoana care a făcut actualizarea;

- motivul pentru care a fost actualizată declaraţia;

- starea declaraţiei;

- data înregistrării.

VI. Pagina „Vizualizare prinţ"

31. Pagina „Vizualizare prinţ" poate fi accesată din pagina „Vizualizare declaraţie" prin apăsarea butonului „Vizualizare prinţ".

32. Această pagină are un format asemănător cu declaraţia în format hârtie.

33. Pentru a tipări declaraţia, utilizatorul poate alege una dintre următoarele metode: se apasă butonul „File/Print" din „Meniul principal" sau CTRL+P ori butonul drept al mouse-ului şi din meniul contextual se alege opţiunea „Prinţ".

VII. Pagina „Editare declaraţie"

34. Pagina „Editare declaraţie" poate fi accesată doar de operatorii economici din pagina „Vizualizare declaraţie" prin apăsarea butonului „Editare" sau în urma creării unei declaraţii noi.

35. Dacă în pagina „Editare declaraţie" se apasă butonul „Aplică" şi apare mesajul „Următoarele coduri NC... nu sunt autorizate", operatorul economic va completa câmpul „Tipul produsului" cu un cod NC specific tipului de declaraţie ales şi pentru care este autorizat.

36. Dacă în pagina „Editare" se apasă butonul „Aplică" şi apare mesajul „Codul NC al produsului nu este specific tipului de declaraţie selectat", operatorul economic va completa câmpul „Tipul produsului" cu un cod NC specific tipului de declaraţie ales şi pentru care este autorizat.

37. Dacă în pagina „Editare declaraţie" se apasă butonul „Aplică" şi apare mesajul „Codul NC introdus mai există în declaraţia curentă", operatorul economic va modifica codul NC al produsului cu un cod NC care nu mai apare în declaraţie sau va şterge produsul, deoarece o declaraţie nu poate conţine acelaşi produs de mai multe ori.

38. Dacă în pagina „Editare declaraţie" se apasă butonul „Aplică" şi apare mesajul „Valoarea din câmpul «Diferenţă» nu îndeplineşte regula: «stoc iniţial + intrări - ieşiri - stoc final = diferenţă»", operatorul economic trebuie să modifice cantităţile din declaraţie astfel încât regula să fie îndeplinită.

39. Dacă în pagina „Editare declaraţie" se apasă butonul „Aplică" şi apare mesajul „Câmpul «Diferenţă» este diferit de 0, iar câmpul «Motive diferenţe» este necompletat", operatorul trebuie să completeze acest câmp cu justificarea apariţiei diferenţei de stoc.

40. Dacă în pagina „Editare declaraţie" se apasă butonul „Aplică" şi apare mesajul „Operatorul economic/locaţia pentru care este depusă declaraţia nu este autorizat/autorizată pentru codul NC introdus", acesta va introduce un cod NC autorizat, specific declaraţiei selectate.

41. Dacă în pagina „Editare declaraţie" se apasă butonul „Aplică" şi produsul nu poate apărea în declaraţia selectată, operatorul economic trebuie să introducă un cod NC specific tipului de declaraţie selectat.

VIII. Pagina „Ajutor"

42. Ajutorul în pagina curentă este accesibil prin apăsarea butonului „Ajutor" din partea stânga jos a paginii respective.

43. Când este apăsat butonul „Ajutor", este afişată o nouă pagină ce conţine o scurtă descriere a elementelor din pagina curentă şi a acţiunilor posibile din pagină.

44. In cazul unor acţiuni critice, utilizatorului i se cere confirmarea înainte ca acţiunea să fie executată: „OK": confirmă executarea acţiunii sau „Cancel" anulează executarea acţiunii.

ANEXA Nr. 1

la instrucţiuni

Creare şi vizualizare declaraţie tip anexa nr. 35 la Norme

1. Au obligaţia să creeze declaraţii de tip anexa nr. 35 la Norme operatorii economici care deţin autorizaţii de utilizator final pentru alcool sau produse energetice. Deţinătorii de autorizaţii de utilizator final care au obligaţia depunerii trimestriale sau anuale a declaraţiei de tip anexa nr. 35 la Norme utilizează acelaşi model de declaraţie.

2. Declaraţia cuprinde patru tabele, în care apar următoarele rubrici:

2.1. Tabelul „Achiziţii/Livrări produse accizabile", în care apar următoarele rubrici:

a) rubrica „Tip Document" - se alege dintr-o listă de valori tipul documentului: e-DA, Dl sau factură;

b) rubrica „Număr" - se completează numărul/seria documentului (în cazul unui e-DA se completează ARC-ul);

c) rubrica „Achiziţie/Livrare" - se completează, după caz, „A" în cazul achiziţiei sau „L" în cazul livrării;

d) rubrica „Data" - se completează data documentului de achiziţie, respectiv de livrare, ce poate fi introdusă sau selectată din calendarul pus la dispoziţie de aplicaţie;

e) rubrica „Furnizor/Beneficiar" - se completează numele furnizorului, respectiv al beneficiarului;

f) rubrica „Cod accize expeditor/Cod identificare fiscală destinatar" - în cazul utilizatorului final care comercializează produse accizabile către alt utilizator final se va înscrie codul de acciză al utilizatorului final;

g) rubrica „Codul NC al produsului" - pe parcursul completării codului NC este afişată o listă de coduri NC filtrată în funcţie de valoarea introdusă. Se accesează codul NC al produsului utilizat. Automat se completează şi descrierea codului NC ales;

h) rubrica „Starea produsului" - se alege dintr-o listă de valori care se afişează în momentul în care cursorul este în această rubrică: vrac sau îmbuteliat (V/l);

i) rubrica „Densitate la 15°C kg/l" - se completează numai în cazul produselor energetice;

j) rubrica „Concentraţie/grade Dall/grade Plato" - se va completa numai în cazul alcoolului şi băuturilor alcoolice;

k) rubrica „Recipienţi" - cuprinde următoarele subrubrici:

- „Capacitate nominală" - se va completa numai în cazul alcoolului şi băuturilor alcoolice. Permite completarea cu 3 zecimale.

- „Număr" - se va completa numai în cazul alcoolului şi băuturilor alcoolice. Permite completarea cu maximum 3 cifre.

l) rubrica „Cantitate" - se completează cu numărul produselor exprimate în kilogram sau litri, după caz.

2.2. Tabelul „Recapitularea achiziţiilor/livrărilor de produse accizabile", în care apar următoarele rubrici:

a) rubrica „Codul NC al produsului". La accesarea rubricii este afişată o listă de coduri NC filtrată în funcţie de valoarea introdusă. Se accesează codul NC al produsului. Automat se completează şi descrierea codului NC ales;

b) rubrica „Starea produsului" - se alege dintr-o listă de valori care se afişează în momentul în care cursorul este în această rubrică: vrac sau îmbuteliat (V/l);

c) rubrica „Stoc la începutul lunii" - se completează cu cantităţile de produse existente la începutul perioadei, care trebuie să corespundă cu stocul final din documentul lunii anterioare, exprimate în unităţi de măsură specifice fiecărui produs introdus în document (kilogram sau litri/grad Plato/Dall);

d) rubrica „Cantitatea intrată" - se completează cu cantităţile aferente fiecărui produs achiziţionat (în kilogram sau litri/grad Plato/Dall);

e) rubrica „Surplus pe parcursul lunii" - cantităţile de produse achiziţionate/livrate în plus faţă de cantităţile estimate, pe fiecare tip de produs;

f) rubrica „Cantitatea ieşită" - se completează cu cantităţile aferente fiecărui produs livrat (în kilogram sau litri/grad Plato/Dall) şi conţine următoarele subrubrici:

- consum propriu (kilogram sau litri/grad Plato/Dall);

- producţie (kilogram sau litri/grad Plato/Dall);

- comercializare (kilogram sau litri/grad Plato/Dall);

g) rubrica „Pierderi";

h) rubrica „Stoc la sfârşitul lunii" se completează automat de către sistem, corespunzător cantităţilor de produse existente la finalul perioadei de raportare, după formula: stoc la începutul lunii + cantitatea intrată + surplus pe parcursul lunii - cantitatea ieşită - pierderi.

2.3. „Recapitularea produse finite realizate/livrate" în care apar următoarele rubrici:

a) rubrica „Codul NC al produsului". La accesarea rubricii este afişată o listă de coduri NC filtrată în funcţie de valoarea introdusă. Se accesează codul NC al produsului. Automat se completează şi descrierea codului NC ales;

b) rubrica „Stoc la începutul lunii" - se completează cu cantităţile de produse existente la începutul perioadei, care trebuie să corespundă cu stocul final din documentul lunii anterioare, exprimate în unităţi de măsură specifice fiecărui produs introdus în document (kilogram sau litri);

c) rubrica „Cantitatea realizată în luna de raportare" permite completarea valorii cu 3 zecimale;

d) rubrica „Cantitatea expediată" se completează cu cantităţile aferente fiecărui produs expediat (în kilogram sau litri);

e) rubrica „Stoc la sfârşitul lunii" se calculează automat, după formula: stoc la începutul lunii + cantitatea realizată în luna de raportare - cantitatea expediată.

2.4. Tabelul „Livrări produse finite", în care apar următoarele rubrici:

a) rubrica „Codul NC al produsului". La accesarea rubricii este afişată o listă de coduri NC filtrată în funcţie de valoarea introdusă. Se accesează codul NC al produsului. Automat se completează şi descrierea codului NC ales;

b) rubrica „Cantitatea expediată" se completează cu cantităţile aferente fiecărui produs expediat (în kilogram sau litri);

c) rubrica „Destinatar" - se completează numele destinatarului.

3. Utilizatorul poate adăuga, edita şi şterge produse atunci când completează o declaraţie, astfel:

3.1. Pentru a adăuga o livrare se accesează butonul ,,+Achiziţii/Livrări produse accizabile" de sub tabelul „Achiziţii/Livrări produse accizabile"; pentru a adăuga o înregistrare în tabelul „Recapitulare produse accizabile" se accesează butonul ,,+Recapitulare produse accizabile"; pentru a adăuga o înregistrare în tabelul „Recapitulare produse finite realizate/livrate" se accesează butonul ,,+Recapitulare produse finite"; pentru a adăuga o înregistrare în tabelul „Livrări produse finite" se accesează butonul ,,+Livrări produse finite".

3.2. Pentru „Editare": se accesează iconiţa de editare sau pe codul NC al produsului.

3.3. Pentru a salva datele introduse se accesează butonul „Aplică".

3.4. Pentru „Ştergere" se accesează iconiţa de ştergere a produsului. Este afişat un mesaj de confirmare. Produsele care au un stoc iniţial diferit de zero nu pot fi şterse.

ANEXA Nr. 2

la instrucţiuni

Creare şi vizualizare declaraţie tip anexa nr. 47 la Norme

1. Au obligaţia să creeze declaraţii de tip anexa nr. 47 la Norme destinatarii înregistraţi.

2. Declaraţia cuprinde două tabele:

2.1. Tabelul „Documente", în care apar următoarele rubrici:

a) rubrica „Tip Document" - se completează cu tipul documentului: e-DA, Dl sau factură, care se selectează dintr-o listă de valori afişată în momentul în care cursorul este în această rubrică;

b) rubrica „Număr" - se completează numărul documentului (în cazul unui e-DA se completează ARC-ul alocat);

c) rubrica „Achiziţie/Livrare" - se completează, după caz, „A" în cazul achiziţiei sau „L" în cazul livrării;

d) rubrica „Data" - se completează cu data, de tipul „zi/lună/an", unde luna este format text;

e) rubrica „Provenienţa/Destinaţia" - se face selecţie dintr-o listă de valori: în cazul provenienţei/destinaţiei Uniunea Europeană se va selecta codul ţării, „RO" în cazul achiziţiilor/livrărilor naţionale şi „EX" în cazul achiziţiilor/ livrărilor din/în afara Uniunii Europene;

f) rubrica „Cod accize expeditor/CIF destinatar" - se completează în cazul achiziţiilor cu codul de acciză atribuit expeditorului de către autoritatea vamală competentă, iar în cazul livrărilor cu CIF destinatar;

g) rubrica „Codul NC al produsului" - pe parcursul completării codului NC este afişată o listă de coduri NC filtrată în funcţie de valoarea introdusă. Se accesează codul NC al produsului. Automat se completează şi descrierea codului NC ales;

h) rubrica „Starea produsului (vrac/îmbuteliat)/(V/l)" - se alege dintr-o listă de valori care se afişează în momentul în care cursorul este poziţionat în această rubrică;

i) rubrica „Densitate la 15° C kg/l" - se completează doar în cazul produselor energetice;

j) rubrica „Concentraţie grad alcoolic/grad Plato" - se va completa numai în cazul alcoolului şi băuturilor alcoolice;

k) rubrica „Recipienţi" - cuprinde următoarele rubrici:

- „Capacitate nominală" - se va completa numai în cazul alcoolului şi băuturilor alcoolice;

- „Număr" - se va completa numai în cazul alcoolului şi băuturilor alcoolice;

l) rubrica „Cantitate" - se completează cu cantitatea de produse exprimată în kilogram/litri/mii bucăţi;

m) rubrica „Acciza datorată - mii lei -" - valoare numerică cu maximum două zecimale.

2.2. Tabelul „Recapitularea perioadei", în care apar următoarele rubrici:

a) rubrica „Codul NC al produsului" - pe parcursul completării codului NC, este afişată o listă de coduri NC filtrată în funcţie de valoarea introdusă. Se accesează codul NC al produsului. Automat se completează şi descrierea codului NC ales;

b) rubrica „Vrac/Îmbuteliat (V/î)" - se alege dintr-o listă de valori care se afişează în momentul în care cursorul este în această rubrică;

c) rubrica „Stoc la începutul lunii" - se completează cu cantităţile de produse existente la începutul perioadei, care trebuie să corespundă cu stocul final din documentul lunii anterioare, exprimate în unităţi de măsură specifice fiecărui produs introdus în document. Unitatea de măsură se alege dintr-o listă de valori care se afişează în momentul în care cursorul este în această rubrică;

d) rubrica „Cantitatea intrată" - cantităţile de produse intrate în luna de raportare;

e) rubrica „Surplus pe parcursul lunii" - cantităţile de produse achiziţionate/livrate în plus faţă de cantităţile estimate, pe fiecare tip de produs;

f) rubrica „Cantitatea ieşită" - se completează cu cantităţile aferente fiecărui produs ieşit.

g) rubrica „Pierderi";

h) rubrica „Stoc efectiv" - valoarea poate fi înscrisă cu

3 zecimale; se completează automat de către sistem, corespunzător cantităţilor existente la finalul perioadei de raportare, după formula: stoc la începutul lunii + cantitatea intrată + surplus pe parcursul lunii - cantităţi ieşite - pierderi;

i) rubrica „Diferenţa (+) sau (-)" este completată automat de către sistem, corespunzător cantităţilor rezultate pentru fiecare produs. In cazul în care a fost modificată valoarea calculată automat de către sistem din rubrica „Stoc final", valoarea din rubrica „Diferenţă" este actualizată după formula: stoc la începutul lunii + cantitatea intrată + surplus pe parcursul lunii - cantităţi ieşite - pierderi - stoc final. In cazul în care „Diferenţa" este diferită de 0, câmpul „Motiv diferenţă" este obligatoriu. Utilizatorul trebuie să completeze motivul pentru care au apărut diferenţe în declaraţie.

3. Utilizatorul poate adăuga, edita şi şterge documente atunci când completează o declaraţie, astfel:

3.1. Pentru a adăuga un document se accesează butonul ,,+Documente" de sub tabelul „Documente"; pentru a adăuga o înregistrare în tabelul „Recapitularea perioadei" se accesează butonul ,,+Recapitulare".

3.2. Pentru „Editare": se accesează iconiţa de editare din dreptul produsului care se doreşte a fi editat sau se face click fie pe numărul documentului în cazul tabelului „Documente", fie pe codul NC al produsului în cazul tabelului „Recapitularea perioadei".

3.3. Pentru a salva datele introduse se accesează butonul „Aplică".

3.4. Pentru „Ştergere" se accesează iconiţa de ştergere a produsului. Este afişat un mesaj de confirmare.

ANEXA Nr. 3

la instrucţiuni

Creare şi vizualizare declaraţie tip anexa nr. 48.1 la Norme

1. Au obligaţia să creeze declaraţii de tip anexa nr. 48.1 la Norme antrepozitarii care deţin antrepozite fiscale de producţie alcool şi băuturi spirtoase.

2. Declaraţia cuprinde două tabele:

2.1. Tabelul „Materii prime", în care se vor completa următoarele rubrici:

a) rubrica „Tipul produsului/Cod NC" - se completează codul NC al produsului, selectând din lista de coduri NC filtrată în funcţie de valoarea introdusă. Se face dublu-clic pe codul NC al produsului utilizat ca materie primă pentru producţia produsului accizabil pentru care antrepozitarul deţine autorizaţie de producţie în antrepozitul fiscal pentru care se întocmeşte declaraţia. Automat se completează şi descrierea codului NC ales. Subrubrică „Unitatea de măsură": se selectează dintr-o listă de valori care se afişează în momentul în care cursorul este în această rubrică;

b) rubrica „Stoc iniţial" va fi completată de utilizator la prima declaraţie şi este egală cu cantitatea de produs existentă la începutul perioadei. Sistemul va prelua automat stocul final înscris în declaraţia anterioară;

c) rubrica „Intrări" provenite din operaţiuni interne (producţie proprie sau alte achiziţii), achiziţii intracomunitare şi/sau import. Se va completa corespunzător cantităţii de produs înscrise în documentele de circulaţie corespunzătoare fiecărei provenienţe, aferente perioadei de raportare;

d) rubrica „Utilizat" se completează corespunzător cantităţilor de materii prime utilizate pentru fabricarea alcoolului, în perioada de raportare;

e) rubrica „Stoc final" se completează automat de către sistem corespunzător cantităţilor de materii prime existente la finalul perioadei de raportare, după formula: stoc iniţial + intrări - utilizat;

f) rubrica „Diferenţă" este completată automat de către sistem corespunzător cantităţilor rezultate pentru fiecare materie primă. In cazul în care a fost modificată valoarea calculată automat de către sistem din rubrica „Stoc final", valoarea din rubrica „Diferenţă" este actualizată după formula: stoc iniţial + intrări - utilizat - stoc final. In cazul in care „Diferenţa este diferita de 0, câmpul „Motiv diferenţă" este obligatoriu. Utilizatorul trebuie să completeze motivul pentru care au apărut diferenţe în declaraţie.

2.2. Tabelul „Livrări" în care apar următoarele rubrici:

a) rubrica „Tipul produsului/Cod NC": se alege produsul selectând din lista de coduri NC filtrată în funcţie de valoarea introdusă. Se face dublu-clic pe codul NC al produsului accizabil pentru care antrepozitarul deţine autorizaţie de producţie în antrepozitul fiscal pentru care se întocmeşte declaraţia. Automat se completează şi descrierea codului NC ales. Subrubrică „Unitatea de măsură": se selectează dintr-o listă de valori care se afişează în momentul în care cursorul este în această rubrică;

b) rubricile: „Stoc iniţial", „Cantităţi produse", „Intrări", „Ieşiri", „Utilizate în activitatea proprie" se completează cu valori corespunzătoare operaţiunilor desfăşurate în perioada de raportare. Cantităţile de alcool se exprimă în hectolitri;

c) rubrica „Stoc final" se completează automat de către sistem corespunzător cantităţilor existente la finalul perioadei de raportare, după formula: stoc iniţial + cantităţi produse + intrări - utilizate în activitatea proprie;

d) rubrica „Diferenţă" este completată automat de către sistem corespunzător cantităţilor rezultate pentru fiecare produs. In cazul în care a fost modificată valoarea calculată automat de către sistem din rubrica „Stoc final", valoarea din rubrica „Diferenţă" este actualizată după formula: stoc iniţial + cantităţi produse + intrări - utilizate în activitatea proprie - stoc final. In cazul în care „Diferenţa" este diferită de 0, câmpul „Motiv diferenţă" este obligatoriu. Utilizatorul trebuie să completeze motivul pentru care au apărut diferenţe în declaraţie.

3. Utilizatorul poate adăuga, edita şi şterge produse atunci când completează o declaraţie, astfel:

3.1. Pentru a adăuga o materie primă se selectează butonul ,,+Materii prime" de sub tabelul „Materii prime".

3.2. Pentru a adăuga o livrare de produse se selectează butonul ,,+Livrări" de sub tabelul „Livrări".

3.3. Pentru „Editare" se apasă iconiţa de editare din dreptul produsului care se doreşte a fi editat sau se face clic pe codul NC al produsului.

3.4. Pentru a salva datele introduse se apasă butonul „Aplică".

3.5. Pentru „Ştergere" se apasă iconiţa de ştergere a produsului. Este afişat un mesaj de confirmare. Produsele care au un stoc iniţial diferit de zero nu pot fi şterse.

ANEXA Nr. 4

la instrucţiuni

Creare si vizualizare declaraţie tip anexa nr. 48.2 la Norme

1. Au obligaţia să creeze declaraţii de tip anexa nr. 48.2 la Norme antrepozitarii care deţin antrepozite fiscale de producţie vinuri/băuturi fermentate/produse intermediare.

2. Declaraţia cuprinde 3 tabele:

2.1. Tabelul „Materii prime", în care apar următoarele rubrici:

a) rubrica „Tipul produsului/Cod NC" - selectând din lista de coduri NC filtrată în funcţie de valoarea introdusă. Se face dublu-clic pe codul NC al produsului utilizat ca materie primă pentru producţia produsului accizabil pentru care antrepozitarul deţine autorizaţie în antrepozitul fiscal pentru care se întocmeşte declaraţia. Automat se completează şi descrierea codului NC ales. Subrubrică „Unitatea de măsură": se selectează dintr-o listă de valori care se afişează în momentul în care cursorul este în această rubrică;

b) rubrica „Stoc iniţial" - va fi completată de utilizator la prima declaraţie şi este egală cu cantitatea de produs existentă la începutul perioadei; împreună cu cantitatea se va înscrie şi concentraţia aferentă. Sistemul va prelua automat stocul final şi concentraţia înscrise în declaraţia anterioară;

c) rubrica „Intrări" - cantităţile de materii prime intrate în antrepozitul fiscal din operaţii interne, achiziţii intracomunitare şi/sau import. Se va completa corespunzător cantităţii de produs înscrise în documentele de circulaţie corespunzătoare fiecărei provenienţe, aferente perioadei de raportare. Se vor înscrie cantităţile şi concentraţia aferentă;

d) rubrica „Utilizat" - se completează corespunzător cantităţilor de materie primă utilizate pe parcursul lunii în procesul de producţie al produselor intermediare. Se vor înscrie cantităţile şi concentraţia aferentă;

e) rubrica „Stoc final" - se completează automat de către sistem corespunzător cantităţilor de materii prime existente la finalul perioadei de raportare, după formula: stoc iniţial + intrări - utilizat. Se vor înscrie cantităţile şi concentraţia aferentă;

f) rubrica „Diferenţă" - este completată automat de către sistem corespunzător cantităţilor rezultate pentru fiecare materie primă. In cazul în care a fost modificată valoarea calculată automat de către sistem din rubrica „Stoc final", valoarea din rubrica „Diferenţă" este actualizată după formula: stoc iniţial + intrări - utilizat - stoc final. In cazul în care „Diferenţa" este diferită de 0, câmpul „Motiv diferenţă" este obligatoriu. Utilizatorul trebuie să completeze motivul pentru care au apărut diferenţe în declaraţie. Se vor înscrie cantităţile şi concentraţia aferentă.

2.2. Tabelul „Produse în curs de fabricaţie" în care apar următoarele rubrici:

a) rubrica „Tipul produsului/Cod NC": produsul se alege prin selectarea din lista de coduri NC filtrată în funcţie de valoarea introdusă. Se face dublu-clic pe codul NC al produsului accizabil pentru care antrepozitarul deţine autorizaţie în antrepozitul fiscal pentru care se întocmeşte declaraţia. Automat se completează şi descrierea codului NC ales. Subrubrică „Unitatea de măsură": se selectează dintr-o listă de valori care se afişează în momentul în care cursorul este în această rubrică;

b) rubrica „Stoc iniţial" va fi completată de utilizator la prima declaraţie şi este egală cu cantitatea de produs existentă la începutul perioadei. Sistemul va prelua automat stocul final înscris în declaraţia anterioară.

c) rubricile „Intrări", „Ieşiri (către alte depozite/pentru prelucrare finală)" se completează cu valori corespunzătoare operaţiunilor desfăşurate în perioada de raportare;

d) rubrica „Stoc final" se completează automat de către sistem corespunzător cantităţilor existente la finalul perioadei de raportare, după formula: stoc iniţial + intrări - ieşiri;

e) rubrica „Diferenţă" este completată automat de către sistem corespunzător cantităţilor rezultate pentru fiecare produs. In cazul în care a fost modificată valoarea calculată automat de către sistem din rubrica „Stoc final", valoarea din rubrica „Diferenţă" este actualizată după formula: stoc iniţial + intrări - ieşiri -stoc final. In cazul în care „Diferenţa" este diferită de 0, câmpul „Motiv diferenţă" este obligatoriu. Utilizatorul trebuie să completeze motivul pentru care au apărut diferenţe în declaraţie.

2.3. Tabelul „Produse obţinute", în care apar următoarele rubrici:

a) rubrica „Tipul produsului/Cod NC" - se alege produsul, prin selectarea din lista de coduri NC filtrată în funcţie de valoarea introdusă. Se face dublu-clic pe codul NC al produsului accizabil pentru care antrepozitarul deţine autorizaţie în antrepozitul fiscal pentru care se întocmeşte declaraţia. Automat se completează şi descrierea codului NC ales. Subrubrică „Unitatea de măsură": se selectează dintr-o listă de valori care se afişează în momentul în care cursorul este în această rubrică;

b) rubrica „Stoc iniţial" - va fi completată de utilizator la prima declaraţie şi este egal cu cantitatea de produs existentă la începutul perioadei. Sistemul va prelua automat stocul final înscris în declaraţia anterioară;

c) rubrica „Cantităţi produse" - cantitatea de produse fabricate în antrepozitul fiscal în perioada de raportare;

d) rubrica „Intrări" - cantităţile de produse intrate în regim suspensiv în antrepozitul fiscal în perioada de raportare (din achiziţii interne, achiziţii intracomunitare şi/sau import);

e) rubrica „Ieşiri":

- „cu accize" - cantităţile de produse eliberate în consum;

- „fără accize" - cantităţile aferente fiecărui produs ieşit din antrepozitul fiscal în regim suspensiv de la plata accizelor (pe teritoriu naţional, intracomunitar sau la export) sau în regim de scutire de la plata accizelor;

f) rubrica „Utilizate în activitatea proprie" se completează corespunzător cantităţilor de produse obţinute în antrepozitul fiscal şi care ulterior sunt utilizate ca materie primă în procesul de producţie;

g) rubrica „Stoc final" se completează automat de către sistem corespunzător cantităţilor existente la finalul perioadei de raportare, după formula: stoc iniţial + cantităţi produse + intrări - ieşiri - utilizate în activitatea proprie;

h) Rubrica „Diferenţă" este completată automat de către sistem, corespunzător cantităţilor rezultate pentru fiecare produs. In cazul în care a fost modificată valoarea calculată automat de către sistem din rubrica „Stoc final", valoarea din rubrica „Diferenţă" este actualizată după formula: stoc iniţial + cantităţi produse + intrări - ieşiri - utilizate în activitatea proprie - stoc final, In cazul în care „Diferenţa" este diferită de 0, câmpul „Motiv diferenţă" este obligatoriu. Utilizatorul trebuie să completeze motivul pentru care au apărut diferenţe în declaraţie.

3. Utilizatorul poate adăuga, edita şi şterge produse atunci când completează o declaraţie, astfel:

3.1. Pentru a adăuga o materie primă se accesează butonul ,,+Materii prime" de sub tabelul „Materii prime".

3.2. Pentru a adăuga un produs în curs de execuţie se accesează butonul ,,+Produse în curs de fabricaţie" de sub tabelul „Produse în curs de fabricaţie".

3.3. Pentru a adăuga un produs obţinut se accesează butonul ,,+Produse obţinute" de sub tabelul „Produse obţinute".

3.4. Pentru a adăuga o livrare de produse se selectează butonul ,,+Livrari" din tabelul „Livrări".

3.5. Pentru „Editare" se accesează iconiţa de editare din dreptul produsului care se doreşte a fi editat sau se face clic pe codul NC al produsului.

3.6. Pentru a salva datele introduse se accesează butonul „Aplică".

3.7. Pentru „Ştergere" se accesează iconiţa de ştergere a produsului. Este afişat un mesaj de confirmare. Produsele care au un stoc iniţial diferit de zero nu pot fi şterse.

ANEXA Nr. 5

la instrucţiuni

Creare şi vizualizare declaraţie tip anexa nr. 48.3 la Norme

1. Au obligaţia să creeze declaraţii de tip anexa nr. 48.3 la Norme antrepozitarii care deţin antrepozite fiscale de producţie de bere.

2. Declaraţia cuprinde două tabele:

2.1. Tabelul „Materii prime", în care apar următoarele rubrici:

a) rubrica „Denumire" selectând din lista de coduri NC ataşată. Se face dublu-clic pe codul NC al produsului utilizat ca materie primă în antrepozitul fiscal pentru care se întocmeşte declaraţia. Automat se completează descrierea codului NC ales (malţ, orz, orez, gris, porumb, zahăr, glucoza, alte materii de extracţie, malţ colorat).

b) rubricile „Kilograme", „% extract sec" - se înscriu valori pozitive corespunzătoare cantităţilor/procentelor de completat.

2.2. Tabelul „Bere fabricată în hectolitri", în care apar următoarele rubrici:

a) rubrica „Tipul produsului/Cod NC": selectând din lista de coduri NC filtrată în funcţie de valoarea introdusă. Se face dublu-clic pe codul NC al produsului accizabil pentru care antrepozitarul deţine autorizaţie în antrepozitul fiscal pentru care se întocmeşte declaraţia. Automat se completează şi descrierea codului NC ales. Subrubrică „Unitatea de măsură": se selectează dintr-o listă de valori care se afişează în momentul în care cursorul este în această rubrică;

b) rubrica „Stoc iniţial' - se completează cu cantităţile de bere existente în antrepozit la începutul lunii, care trebuie să corespundă cu stocul final din declaraţia lunii anterioare;

c) rubrica „Cantităţi produse" - se completează cu cantităţile de bere produse în antrepozitul fiscal în cursul lunii de raportare;

d) rubrica „Intrări" - cantităţile de bere intrate în antrepozitul fiscal, provenite din achiziţii interne, achiziţii intracomunitare şi/sau import. Se va avea în vedere data înscrisă în raportul de primire;

e) rubrica „Ieşiri'

- „cu accize" - gradul Plato mediu - dacă berea eliberată în consum prezintă diverse grade Plato, se va înscrie gradul Plato mediu ponderat;

- „fără accize" - se vor înscrie cantităţile aferente fiecărui produs ieşit din antrepozitul fiscal în regim suspensiv de la plata accizelor (pe teritoriu naţional, intracomunitar sau la export) sau operaţiunile scutite;

f) rubrica „Stoc final" se completează automat de către sistem, corespunzător cantităţilor de materii prime existente la finalul perioadei de raportare, după formula: stoc iniţial + intrări + cantităţi produse - ieşiri;

g) rubrica „Diferenţă" este completată automat de către sistem corespunzător cantităţilor rezultate pentru fiecare produs. In cazul în care a fost modificată valoarea calculată automat de către sistem din rubrica „Stoc final", valoarea din rubrica „Diferenţă" este actualizată după formula: stoc iniţial + intrări + cantităţi produse - ieşiri - stoc final. In cazul în care „Diferenţa" este diferită de 0, câmpul „Motiv diferenţă" este obligatoriu. Utilizatorul trebuie să completeze motivul pentru care au apărut diferenţe în declaraţie.

3. Utilizatorul poate adăuga, edita şi şterge produse atunci :ompletează o declaraţie, astfel:

3.1. Pentru a adăuga o materie primă se accesează butonul ,,+Materii prime" de sub tabelul „Materii prime".

3.2. Pentru a adăuga o livrare de produse se accesează butonul ,,+Bere fabricată în hectolitri" de sub tabelul" Bere fabricată în hectolitri".

3.3. Pentru „Editare": se accesează iconiţa de editare din dreptul produsului care se doreşte a fi editat sau se face clic pe codul NC al produsului.

3.4. Pentru a salva datele introduse se accesează butonul „Aplică".

3.5. Pentru „Ştergere" se accesează iconiţa de ştergere a produsului. Este afişat un mesaj de confirmare. Produsele care au un stoc iniţial diferit de zero nu pot fi şterse.

ANEXA Nr. 6

la instrucţiuni

Creare şi vizualizare declaraţie tip anexa nr. 48.4 la Norme

1. Au obligaţia să creeze declaraţii de tip anexa nr. 48.4 la Norme antrepozitarii care deţin antrepozite fiscale de producţie de tutunuri prelucrate.

2. Declaraţia cuprinde tabelul „Produse", în care apar următoarele rubrici:

a) rubrica „Tipul produsului/Cod NC" - produsul se alege prin selectarea din lista de coduri NC filtrată în funcţie de valoarea introdusă. Se face dublu-clic pe codul NC al produsului accizabil pentru care antrepozitarul deţine autorizaţie în antrepozitul fiscal pentru care se întocmeşte declaraţia. Automat se completează şi descrierea codului NC ales. Subrubrică „Unitatea de măsură": se selectează dintr-o listă de valori care se afişează în momentul în care cursorul este în această rubrică;

b) rubrica „Stoc iniţial" - se completează cu cantităţile de produse existente în antrepozitul fiscal la începutul lunii, care trebuie să corespundă cu stocul final din documentul lunii anterioare;

c) rubrica „Cantităţi produse" - se completează cu cantitatea de produse fabricate în antrepozitul fiscal în cursul lunii de raportare;

d) rubrica „Intrări" - cantităţile de produse intrate în regim suspensiv de accize în antrepozitul fiscal, provenite din achiziţii interne, achiziţii intracomunitare şi/sau import. Se va avea în vedere data din raportul de primire;

e) rubrica „Ieşiri":

- „cu accize" - se completează cu cantităţile de produse eliberate în consum;

- „fără accize" - se completează cu cantităţile aferente fiecărui produs ieşit în regim suspensiv de la plata accizelor (pe teritoriul naţional, intracomunitar sau la export) sau în regim de scutire de la plata accizelor;

f) rubrica „Stoc final" se completează automat de către sistem corespunzător cantităţilor de produs existente la finalul perioadei de raportare, după formula: stoc iniţial + intrări + cantităţi produse - ieşiri;

g) rubrica „Diferenţă" este completată automat de către sistem, corespunzător cantităţilor rezultate pentru fiecare produs. In cazul în care a fost modificată valoarea calculată automat de către sistem din rubrica „Stoc final", valoarea din rubrica „Diferenţă" este actualizată după formula: stoc iniţial + intrări - cantităţi produse - stoc final. In cazul în care „Diferenţa" este diferită de 0, câmpul „Motiv diferenţă" este obligatoriu. Utilizatorul trebuie să completeze motivul pentru care au apărut diferenţe în declaraţie.

3. Utilizatorul poate adăuga, edita şi şterge produse atunci când completează o declaraţie, astfel:

3.1. Pentru a adăuga un produs se accesează butonul ,,+Produs" de sub tabelul „Produse".

3.2. Pentru „Editare" se accesează iconiţa de editare din dreptul produsului care se doreşte a fi editat sau se face clic pe codul NC al produsului.

3.3. Pentru a salva datele introduse se accesează butonul „Aplică".

3.4. Pentru „Ştergere" se accesează iconiţa de ştergere a produsului. Este afişat un mesaj de confirmare. Produsele care au un stoc iniţial diferit de zero nu pot fi şterse.

ANEXA Nr. 7

la instrucţiuni

Creare şi vizualizare declaraţie tip anexa nr. 48.5 la Norme

1. Au obligaţia să creeze declaraţii de tip anexa nr. 48.5 la Norme antrepozitarii care deţin antrepozite fiscale de producţie de produse energetice.

2. Declaraţia cuprinde tabelul „Produse", în care apar următoarele rubrici:

a) rubrica „Tipul produsului/Cod NC" - produsul se alege prin selectarea din lista de coduri NC filtrată în funcţie de valoarea introdusă. Se face dublu-clic pe codul NC al produsului accizabil pentru care antrepozitarul deţine autorizaţie în antrepozitul fiscal pentru care se întocmeşte declaraţia. Automat se completează şi descrierea codului NC ales. Subrubrică „Unitatea de măsură": se selectează dintr-o listă de valori care se afişează în momentul în care cursorul este în această rubrică;

b) rubrica „Stoc iniţial" - se completează cu cantităţile de produse existente în antrepozitul fiscal la începutul perioadei, care trebuie să corespundă cu stocul final din documentul lunii anterioare;

c) rubrica „Cantităţi produse" - se completează cu cantitatea de produse fabricate în antrepozit în cursul lunii de raportare;

d) rubrica „Intrări" - se completează cu cantităţile de produse intrate în antrepozitul fiscal, provenite din achiziţii interne, achiziţii intracomunitare sau din import. Se va avea în vedere data din raportul de primire;

e) rubrica „Ieşiri":

- „cu accize" - se completează cu cantităţile de produse eliberate în consum;

- „fără accize" - se completează cu cantităţile aferente fiecărui produs ieşit în regim suspensiv de la plata accizelor (pe teritoriul naţional, intracomunitar sau la export) sau în regim de scutire de la plata accizelor.

f) rubrica „Autoconsum" - se completează cu cantităţile de produse consumate sau utilizate în cadrul antrepozitului fiscal;

g) rubrica „Stoc final" - se completează automat de către sistem, corespunzător cantităţilor de produs existente la finalul perioadei de raportare, după formula: stoc iniţial + intrări + cantităţi produse - ieşiri - autoconsum;

h) rubrica „Diferenţă" - este completată automat de către sistem corespunzător cantităţilor rezultate pentru fiecare produs. In cazul în care a fost modificată valoarea calculată automat de către sistem din rubrica „Stoc final", valoarea din rubrica „Diferenţă" este actualizată după formula: stoc iniţial + intrări + cantităţi produse - ieşiri - autoconsum - stoc final. In cazul în care „Diferenţa" este diferită de 0, câmpul „Motiv diferenţă" este obligatoriu. Utilizatorul trebuie să completeze motivul pentru care au apărut diferenţe în declaraţie. 3. Utilizatorul poate adăuga, edita şi şterge produse atunci când completează o declaraţie, astfel:

3.1. Pentru a adăuga un produs se accesează butonul ,,+Produs" de sub tabelul „Produse".

3.2. Pentru „Editare" se accesează iconiţa de editare din dreptul produsului care se doreşte a fi editat sau se face clic pe codul NC al produsului.

3.3. Pentru a salva datele introduse se accesează butonul „Aplică".

3.4. Pentru „Ştergere" se accesează iconiţa de ştergere a produsului. Este afişat un mesaj de confirmare. Produsele care au un stoc iniţial diferit de zero nu pot fi şterse.

ANEXA Nr. 8

la instrucţiuni

Creare şi vizualizare declaraţie tip anexa nr. 49 la Norme

1. Au obligaţia să creeze declaraţii de tip anexa nr. 49 la Norme antrepozitarii care deţin antrepozite fiscale de depozitare.

2. Declaraţia cuprinde tabelul „Produse", în care apar următoarele rubrici:

a) rubrica „Tipul produsului/Cod NC" - produsul se alege prin selectarea din lista de coduri NC filtrată în funcţie de valoarea introdusă. Se face dublu-clic pe codul NC al produsului accizabil pentru care antrepozitarul deţine autorizaţie în antrepozitul fiscal pentru care se întocmeşte declaraţia. Automat se completează şi descrierea codului NC ales. Subrubrică „Unitatea de măsură" se selectează dintr-o listă de valori care se afişează în momentul în care cursorul este în această rubrică;

b) rubrica „Stoc iniţial" - se completează cu cantităţile de produse existente în antrepozitul fiscal la începutul perioadei, care trebuie să corespundă cu stocul final din documentul lunii anterioare;

c) rubrica „Intrări" - se completează cu cantităţile de produse intrate în antrepozitul fiscal, provenite din achiziţii interne, achiziţii intracomunitare sau din import. Se va avea în vedere data din raportul de primire;

d) rubrica „Ieşiri":

- „cu accize" - se completează cu cantităţile de produse eliberate în consum;

- „fără accize" - se completează cu cantităţile aferente fiecărui produs ieşit în regim suspensiv de la plata accizelor (pe teritoriul naţional, intracomunitar sau la export) sau în regim de scutire/exceptare de la plata accizelor;

e) rubrica „Stoc final" - se completează automat de către sistem, corespunzător cantităţilor de produs existente în antrepozit la finalul perioadei de raportare, după formula: stoc iniţial + intrări - ieşiri;

f) rubrica „Diferenţă" - este completată automat de către sistem, corespunzător cantităţilor rezultate pentru fiecare produs. In cazul în care a fost modificată valoarea calculată automat de către sistem din rubrica „Stoc final", valoarea din rubrica „Diferenţă" este actualizată după formula: stoc iniţial + intrări - ieşiri -stoc final. In cazul în care „Diferenţa" este diferită de 0, câmpul „Motiv diferenţă" este obligatoriu. Utilizatorul trebuie să completeze motivul pentru care au apărut diferenţe în declaraţie.

3. Utilizatorul poate adăuga, edita şi şterge produse, atunci când completează o declaraţie, astfel:

3.1. Pentru a adăuga un produs se accesează butonul ,,+Produs" de sub tabelul „Produse".

3.2. Pentru „Editare" se accesează iconiţa de editare din dreptul produsului care se doreşte a fi editat sau se face clic pe codul NC al produsului.

3.3. Pentru a salva datele introduse se accesează butonul „Aplică".

3.4. Pentru „Ştergere" se accesează iconiţa de ştergere a produsului. Este afişat un mesaj de confirmare. Produsele care au un stoc iniţial diferit de zero nu pot fi şterse.

ANEXA Nr. 9

la instrucţiuni

Creare şi vizualizare declaraţie tip anexa nr. 52.1 la Norme

1. Au obligaţia să creeze declaraţii de tip anexa nr. 52.1 la Norme antrepozitarii autorizaţi pentru producţia sau pentru depozitarea de produse energetice care livrează combustibil pentru motor cu destinaţia utilizării exclusive pentru aeronave, precum şi antrepozitele fiscale în numele cărora se emit facturile către aeronave.

2. Declaraţia cuprinde un singur tabel „Livrări", în care apar următoarele rubrici:

a) rubrica „Tipul produsului/Cod NC" - codul NC al produsului. La accesarea rubricii este afişată o listă de coduri NC filtrată în funcţie de valoarea introdusă. Se accesează codul NC al produsului. Automat se completează şi descrierea codului NC ales;

b) rubrica „Unitatea de măsură" - se alege dintr-o listă de valori care se afişează în momentul în care cursorul este poziţionat în această rubrică;

c) rubrica „Beneficiarul livrării" - se vor completa subrubricile: „Denumirea operatorului", „Codul de accize", „Numărul şi data facturii" şi „Cantitatea livrată", când livrarea se face către un antrepozit fiscal de depozitare, şi/sau subrubricile: „Denumirea operatorului", „Codul de identificare fiscală", „Numărul şi data facturii" şi „Cantitatea livrată", când livrarea se face către alţi beneficiari;

d) rubrica „Cantitatea totală livrată" - se completează cu total cantitatea livrată atât la antrepozite de depozitare, cât şi la alţi beneficiari şi se calculează automat. 3. Utilizatorul poate adăuga, edita şi şterge livrări, atunci când completează o declaraţie, astfel:

3.1. Pentru a adăuga o livrare se accesează butonul ,,+Livrări" de sub tabelul „Livrări".

3.2. Pentru „Editare" se accesează iconiţa de editare din dreptul livrării care se doreşte a fi editată sau se face clic pe link-ul reprezentat de „codul NC al produsului - numărul/data facturii".

3.3. Pentru a salva datele introduse se accesează butonul „Aplică".

3.4. Pentru „Ştergere" se accesează iconiţa de ştergere a produsului. Este afişat un mesaj de confirmare.

ANEXA Nr. 10

la instrucţiuni

Creare şi vizualizare declaraţie tip anexa nr. 52.2 la Norme

1. Au obligaţia să creeze declaraţii de tip anexa nr. 52.2 la Norme antrepozitarii autorizaţi pentru producţia sau pentru depozitarea de produse energetice care livrează combustibil pentru motor cu destinaţia utilizării exclusive pentru nave.

2. Declaraţia cuprinde un singur tabel „Livrări", în care apar următoarele rubrici:

a) rubrica „Tipul produsului/Cod NC" - codul NC al produsului. La accesarea rubricii este afişată o listă de coduri NC filtrată în funcţie de valoarea introdusă. Se accesează codul NC al produsului. Automat se completează şi descrierea codului NC ales;

b) rubrica „Unitatea de măsură" - se alege dintr-o listă de valori care se afişează în momentul în care cursorul este poziţionat în această rubrică;

c) rubrica „Beneficiarul livrării" - se vor completa subrubricile: „Denumirea operatorului", „Codul de accize", „Numărul şi data facturii" şi „Cantitatea livrată", când livrarea se face către un antrepozit fiscal de depozitare, şi/sau subrubricile: „Denumirea operatorului", „Codul de identificare fiscală", „Numărul şi data facturii" şi „Cantitatea livrată", când livrarea se face către alţi beneficiari;

d) rubrica „Cantitatea totală livrată" - se completează cu total cantitatea livrată atât la antrepozite de depozitare, cât şi la alţi beneficiari şi se calculează automat. 3. Utilizatorul poate adăuga, edita şi şterge livrări atunci când completează o declaraţie, astfel:

3.1. Pentru a adăuga o livrare se accesează butonul ,,+Livrări" de sub tabelul „Livrări".

3.2. Pentru „Editare" se accesează iconiţa de editare din dreptul livrării care se doreşte a fi editată sau se face clic pe link-ul reprezentat de „codul NC al produsului - numărul/data facturii".

3.3. Pentru a salva datele introduse se accesează butonul „Aplică".

3.4. Pentru „Ştergere" se accesează iconiţa de ştergere a produsului. Este afişat un mesaj de confirmare.

ANEXA Nr. 11

la instrucţiuni

Creare şi vizualizare declaraţie tip anexa nr. 53.1 la Norme

1. Au obligaţia să creeze declaraţii de tip anexa nr. 53.1 la Norme operatorii economici care deţin certificate de autorizare pentru aprovizionarea aeronavelor cu produse energetice, precum şi antrepozitele fiscale care fac alimentarea aeronavelor.

2. Declaraţia cuprinde un singur tabel „Achiziţii/Livrări", în care apar următoarele rubrici:

a) Rubrica „Numărul şi data facturii" reprezintă numărul facturii aferente produselor, iar data facturii reprezintă data emiterii facturii, ce poate fi introdusă sau selectată din calendarul pus la dispoziţie de aplicaţie;

b) rubrica „Tipul produsului/Codul NC" - codul NC al produsului. Pe parcursul completării codului NC este afişată o listă de coduri NC filtrată în funcţie de valoarea introdusă. Se selectează codul NC al produsului. Automat se completează şi descrierea codului NC ales;

c) rubrica „Unitatea de măsură" - se alege dintr-o listă de valori care se afişează în momentul în care cursorul este în această rubrică;

d) rubrica „Antrepozitul fiscal de la care s-a făcut achiziţia", care cuprinde următoarele subrubrici:

- „Denumirea" - se completează cu denumirea destinatarului;

- „Codul de identificare fiscală";

- „Cantitatea achiziţionată" - se completează cu cantităţile aferente fiecărui produs energetic achiziţionat în antrepozitul fiscal;

e) rubrica „Beneficiarul livrării", care cuprinde:

- „Denumirea operatorului economic" - se completează cu numele beneficiarului;

- „Numărul de înmatriculare al aeronavei";

- „Cantitatea" - se completează cantităţile aferente fiecărui produs energetic livrat.

3. Utilizatorul poate adăuga, edita şi şterge achiziţii/livrări atunci când completează o declaraţie, astfel:

3.1. Pentru a adăuga o achiziţie/livrare se accesează butonul ,,+Achiziţii/Livrări" de sub tabelul „Achiziţii/Livrări".

3.2. Pentru „Editare" se accesează iconiţa de editare din dreptul achiziţiei/livrării care se doreşte a fi editată sau se face clic pe link-ul reprezentat de „codul NC al produsului - numărul/data facturii".

3.3. Pentru a salva datele introduse se accesează butonul „Aplică".

3.4. Pentru „Ştergere" se accesează iconiţa de ştergere a produsului. Este afişat un mesaj de confirmare.

ANEXA Nr. 12

la instrucţiuni

Creare şi vizualizare declaraţie tip anexa nr. 53.2 la Norme

1. Au obligaţia să creeze declaraţii de tip anexa nr. 53.2 la Norme distribuitorii autorizaţi în calitate de utilizatori finali care aprovizionează nave.

2. Declaraţia cuprinde un singur tabel „Achiziţii/Livrări", în care apar următoarele rubrici:

a) rubrica „Provenienţa produselor energetice" - se va specifica AF dacă aprovizionarea se face de la un antrepozit autorizat, Dl dacă produsele provin din achiziţii intracomunitare proprii în calitate de destinatar înregistrat sau IM dacă produsele provin din operaţiuni proprii de import;

b) rubrica „Numărul şi data facturii" - se vor completa numărul şi data facturii de achiziţie;

c) rubrica „Tipul produsului/Cod NC" - codul NC al produsului. La accesarea rubricii este afişată o listă de coduri NC filtrată în funcţie de valoarea introdusă. Se selectează codul NC al produsului. Automat se completează şi descrierea codului NC ales;

d) rubrica „Unitatea de măsură" - se alege dintr-o listă de valori care se afişează în momentul în care cursorul este poziţionat în această rubrică;

e) rubrica „Furnizor" - se vor completa subrubricile: „Denumirea" (furnizorului), „Codul de identificare fiscală" al acestuia şi „Cantitatea achiziţionată";

f) rubrica „Beneficiarul livrării" - se vor completa subrubricile: „Denumirea operatorului economic", „Numărul de înmatriculare al navei" şi „Cantitatea" (livrată).

3. Utilizatorul poate adăuga, edita şi şterge achiziţii/livrări atunci când completează o declaraţie, astfel:

3.1. Pentru a adăuga o achiziţie/livrare se accesează butonul ,,+Achiziţii/Livrări" de sub tabelul „Achiziţii/Livrări".

3.2. Pentru „Editare" se accesează iconiţa de editare din dreptul achiziţiei/livrării care se doreşte a fi editată sau se face clic pe link-ul reprezentat de „codul NC al produsului - numărul/data facturii".

3.3. Pentru a salva datele introduse se accesează butonul „Aplică".

3.4. Pentru „Ştergere" se accesează iconiţa de ştergere a produsului. Este afişat un mesaj de confirmare.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 26/2011

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 26 din 2011
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu