Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 257 din 15 februarie 2007

privind Procedura pentru aprobarea perioadei fiscale semestriale/anuale pentru persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA

ACT EMIS DE: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 137 din 26 februarie 2007



In temeiul art. 11 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 208/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice şi a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările şi completările ulterioare,

în temeiul art. 1561 alin. (7) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, şi al pct. 80 din normele metodologice de aplicare a prevederilor titlului VI „Taxa pe valoarea adăugată" din Codul fiscal, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 44/2004, cu modificările şi completările ulterioare,

ministrul finanţelor publice emite următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă Procedura pentru aprobarea perioadei fiscale semestriale/anuale pentru persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - Direcţia generală de gestiune a impozitelor şi contribuţiilor din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, Direcţia generală de legislaţie impozite indirecte şi Direcţia generală a tehnologiei  informaţiei din cadrul Ministerului Finanţelor Publice, Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili, Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti, precum şi direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene vor lua măsuri pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.

Art. 3.  -  Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul finanţelor publice,

Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu

ANEXĂ

PROCEDURĂ

pentru aprobarea perioadei fiscale semestriale/anuale pentru persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA

CAPITOLUL I

Depunerea cererii şi a documentelor justificative

1.   Organul fiscal în a cărui rază teritorială persoana impozabilă îşi are domiciliul fiscal sau în a cărui evidenţă fiscală este înregistrată poate aproba utilizarea altei perioade fiscale decât luna sau trimestrul, la solicitarea persoanei impozabile stabilite în România, în sensul art. 1251 alin. (2) lit. b) din Codul fiscal, şi care este înregistrată în scopuri de TVA conform art. 153 din acelaşi cod, în condiţiile prevăzute de pct. 80 din normele metodologice de aplicare a prevederilor titlului VI din Codul fiscal, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 44/2004, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv:

-   semestrul calendaristic, dacă persoana impozabilă efectuează operaţiuni impozabile numai pe maximum 3 luni calendartistice dintr-un semestru;

-   anul calendaristic, dacă persoana impozabilă efectuează operaţiuni impozabile numai pe maximum 6 luni calendaristice dintr-o perioadă de un an calendaristic.

2.  In vederea utilizării ca perioadă fiscală a semestrului sau anului calendaristic, persoana impozabilă trebuie să depună o cerere justificată la organul fiscal în a cărui rază teritorială îşi are domiciliul fiscal sau în a cărui evidenţă fiscală este înregistrat, până la data de 25 februarie a anului pentru care se exercită opţiunea, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 1 la prezenta procedură.

3.   Cererea se depune direct la registratura organului fiscal în a cărui rază teritorială persoana impozabilă îşi are domiciliul fiscal sau în a cărui evidenţă fiscală este înregistrată ori la poştă, prin scrisoare recomandată.

4.   Cererea va fi însoţită de documente din care să rezulte activitatea desfăşurată şi periodicitatea acesteia, şi anume:

a)  declaraţie pe propria răspundere privind activitatea efectiv desfăşurată;

b)  balanţele de verificare întocmite pentru anul anterior;

c)  jurnalul de vânzări întocmit pentru anul fiscal anterior;

d)  alte documente pe care le consideră relevante pentru luarea deciziei.

5.   Cererea se soluţionează în termenul prevăzut la art. 681 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

CAPITOLUL II

Analiza documentelor şi emiterea deciziei

1.     Zilnic, cererile contribuabililor împreună cu documentaţia anexată se transmit spre soluţionare compartimentului analiză de risc din cadrul organului fiscal în a cărui rază teritorială persoana impozabilă îşi are domiciliul fiscal sau în a cărui evidenţă fiscală este înregistrată, denumit în continuare compartiment de specialitate.

2.   Compartimentul de specialitate analizează cererea şi documentele anexate, urmărind îndeplinirea condiţiilor prevăzute la cap. I.

3.1.   In cazul în care, pentru fundamentarea deciziei, sunt necesare informaţii suplimentare relevante, organul fiscal va solicita contribuabilului, în scris, prezentarea acestora.

3.2.  In acest caz, termenul prevăzut pentru soluţionarea cererii se prelungeşte cu perioada cuprinsă între data solicitării şi data primirii documentelor solicitate, potrivit prevederilor art. 681 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

4.   Totodată, organul fiscal analizează comportamentul fiscal al persoanei impozabile, având în vedere următoarele:

a)  îndeplinirea tuturor obligaţiilor declarative şi de plată, la data analizei;

b)  existenţa unor fapte înscrise în cazierul fiscal.

5.   In urma analizei efectuate, compartimentul de specialitate întocmeşte referatul de analiză prevăzut în anexa nr. 2 la prezenta procedură, prin care propune aprobarea sau respingerea cererii.

6.1.   In baza referatului de analiză, compartimentul de specialitate întocmeşte decizia privind perioada fiscală prevăzută în anexa nr. 3 la procedură, în două exemplare.

6.2.   Referatul de analiză şi decizia privind perioada fiscală se avizează de şeful compartimentului de specialitate şi se aprobă de conducătorul organului fiscal.

7. După aprobare, compartimentul de specialitate comunică decizia prevăzută la pct. 6.1 persoanei impozabile potrivit prevederilor art. 44 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

8.1. In cazul deciziilor de aprobare a perioadei fiscale, o copie a deciziei se transmite compartimentului cu atribuţii în gestionarea Registrului contribuabililor, care operează modificarea în vectorul fiscal al persoanei impozabile.

8.2.   Dosarul solicitării, inclusiv în cazul deciziilor de respingere a perioadei fiscale, se transmite compartimentului cu atribuţii în gestionarea dosarului fiscal, în vederea arhivării la dosarul fiscal al persoanei impozabile.

8.3.  Dosarul solicitării cuprinde:

-  cererea persoanei impozabile;

documentaţia anexată la cerere;

-   referatul de analiză;

-   un exemplar al deciziei privind perioada fiscală.

9.   Perioada fiscală aprobată este valabilă începând cu termenele de declarare şi plată următoare datei comunicării deciziei şi se menţine pe durata păstrării condiţiilor prevăzute la cap. I pct. 1.

10.   La data modificării condiţiilor care au stat la baza aprobării perioadei fiscale prin decizia menţionată mai sus, persoana impozabilă este obligată să înştiinţeze în scris organul fiscal competent, prin completarea unei declaraţii de menţiuni, în vederea actualizării vectorului fiscal pentru taxa pe valoarea adăugată.

ANEXA Nr. 1 la procedură

Cerere privind utilizarea ca perioadă fiscală pentru TVA

a semestrului sau anului calendaristic

ANUL:

DATE DE IDENTIFICARE A PERSOANEI IMPOZABILE

DENUMIRE

COD DE IDENTIFICARE FISCALĂ

JUDEŢ

SECTOR

LOCALITATE

STRADA

NR.

BLOC

SC.

ET.

AP.

COD POSTAL

TELEFON

FAX

E-MAIL

Solicit aprobarea utilizării ca perioadă fiscală pentru taxa pe valoarea adăugată a:

semestrului calendaristic

anului calendaristic

Anexez următoarele documente:

Numele persoanei care face cererea

Funcţia

Ştampila

Semnătura

Se completează de personalul organului fiscal

Organ fiscal

Număr înregistrare

Dată înregistrare

/

/

Numele persoanei care a verificat

Cod MFP: 14.13.03.02/p

ANEXA Nr. 2 la procedură

MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE

AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ

DIRECŢIA GENERALĂ A FINANŢELOR PUBLICE .........................................

ADMINISTRAŢIA FINANŢELOR PUBLICE .....................................................

Nr.................................

Avizat.                                                                      Aprobat.

Şef compartiment specialitate,                                   Conducătorul unităţii fiscale,

REFERAT   DE   ANALIZA

A.  Date de identificare a persoanei impozabile

Denumire ....................................................................................................................

Cod de înregistrare în scopuri de TVA ........................................................................

Domiciliu fiscal ............................................................................................................

Obiect de activitate principal .......................................................................................

Cod CAEN ................................................................................................................

B.  Analiza documentară a Cererii nr............................./data

Au fost analizate următoarele documente:

-

-

-

C.  Analiza informaţiilor deţinute de organul fiscal

Au fost analizate următoarele informaţii:

-

-

-

D.  Concluzii:

a)  Se propune aprobarea cererii privind utilizarea ca perioadă fiscală a semestrului/anului calendaristic                        |_|

b)  Se propune respingerea cererii, având în vedere următoarele:                                                                                |_|

Intocmit,

..................

ANEXA Nr. 3 la procedură

MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE

AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ

DIRECŢIA GENERALĂ A FINANŢELOR PUBLICE .............................

ADMINISTRAŢIA FINANŢELOR PUBLICE ..........................................

Str................................................................... nr.........................................

Localitatea ...................................................................................................

Nr..................................................../data ....................................................

Aprobat/Data .........

Conducătorul unităţii fiscale,

Semnătura

L.S.

DECIZIE   PRIVIND   PERIOADA   FISCALA

Către:

Denumirea persoanei impozabile ..............................................., cu domiciliul fiscal în localitatea ...............................,str.................................. nr......., bl......., sc......., ap......., sectorul/judeţul .............................. .

Cod de înregistrare în scopuri de TVA .............................................................

In baza art. 1561 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, şi a Cererii nr............................................... din data........................................., vă comunicăm:

se aprobă perioada fiscală:

-  semestrul calendaristic     |_|

-  anul calendaristic             |_|

-  nu se aprobă cererea       |_|

Motivaţia respingerii: ............................................................................................................

…………………………………………………………………………………………….

…………………………………………………………………………………………….

Utilizarea perioadei fiscale aprobate prin prezenta decizie este valabilă de la data comunicării, pe durata păstrării condiţiilor prevăzute la pct. 80 alin. (2) din normele metodologice de aplicare a prevederilor titlului VI „Taxa pe valoarea adăugată" din Codul fiscal, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 44/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

La data modificării condiţiilor care au stat la baza aprobării perioadei fiscale prin prezenta decizie, persoana impozabilă este obligată să înştiinţeze în scris organul fiscal competent, prin completarea unei declaraţii de menţiuni, în vederea actualizării vectorului fiscal pentru taxa pe valoarea adăugată.

Impotriva prezentului înscris cel interesat poate formula contestaţie la organul fiscal emitent, în conformitate cu prevederile art. 179 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, în termen de 30 de zile de la data comunicării, potrivit prevederilor art. 177 din acelaşi act normativ.

Verificat,                                                                                         Intocmit,

Funcţia                                                                                            Funcţia

..............                                                                                         ..............

Numele şi prenumele ..........................      Numele şi prenumele................................

Data ....................................................    Data...........................................................

Semnătura ...........................................    Semnătura.................................................

Cod MFP: 14.13.02.02/p


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 257/2007

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 257 din 2007
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 257/2007
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu