Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 25 din 11 ianuarie 2008

privind modificarea si completarea anexei la Ordinul ministrului transporturilor, constructiilor si turismului nr. 21/2007 pentru aprobarea Reglementarii aeronautice civile romane RACR-RA, Regulile aerului, editia 02/2006

ACT EMIS DE: MINISTERUL TRANSPORTURILOR

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 49 din 22 ianuarie 2008



Pentru îndeplinirea atribuţiilor ce revin Ministerului Transporturilor, ca autoritate de stat în domeniul transporturilor,

în scopul armonizării reglementărilor aeronautice civile naţionale în domeniul regulilor generale aplicabile tuturor aeronavelor civile care circulă în spaţiul aerian naţional cu standardele şi practicile recomandate emise de Organizaţia Aviaţiei Civile Internaţionale, cuprinse în anexa nr. 2 la Convenţia de la Chicago privind aviaţia civilă internaţională, ediţia 10, iulie 2005, cu amendamentele ulterioare,

în temeiul prevederilor art. 4 lit. b) şi f) din Ordonanţa Guvernului nr. 29/1997 privind Codul aerian civil, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 2 din Hotărârea Guvernului nr. 405/1993 privind înfiinţarea Autorităţii Aeronautice Civile Române, cu modificările ulterioare, precum şi ale art. 4 alin. (1) pct. 12 şi ale art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 367/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, cu modificările ulterioare,

ministrul transporturilor emite următorul ordin:

Art. I. -Anexa „Reglementarea aeronautică civilă română RACR-RA, Regulile aerului, ediţia 02/2006" la Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 21/2007 pentru aprobarea Reglementării aeronautice civile române RACR-RA, Regulile aerului, ediţia 02/2006, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 71 şi 71 bis din 30 ianuarie 2007, se modifică şi se completează după cum urmează:

1.  Punctul 1 al RACR-RA 1.030 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„1. Acord ADS-C. Un plan de raportare care stabileşte condiţiile de raportare a datelor ADS-C (de exemplu: datele solicitate de unitatea de trafic aerian şi frecvenţa rapoartelor ADS-C care trebuie să fie agreate înaintea utilizării ADS-C în furnizarea serviciilor de trafic aerian).

NOTĂ:

Termenii acordului care se vor schimba între sistemul de la sol şi aeronavă se stabilesc prin intermediul unui contract sau o serie de contracte."

2.  Punctul 24 al RACR-RA 1.030 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„24. Contract ADS-C. Un mijloc prin care termenii unui acord ADS-C vor fi schimbaţi între sistemul de la sol şi aeronavă, prin data link, specificând condiţiile în care rapoartele ADS-C vor fi iniţiate şi ce date vor conţine rapoartele.

NOTĂ:

Termenul abreviat ADS contract este de obicei utilizat când se referă la eventualitatea unui contract ADS, o cerere de contract ADS, un contract ADS periodic sau un mod de urgenţă."

3. La RACR-RA 1.030, după punctul 84 se introduce un nou punct, punctul 841, cu următorul cuprins:

„841. Supraveghere dependentă automată - ADS-B (broadcast-emisiune). Un mijloc prin care o aeronavă, vehicule de aerodrom şi alte obiecte pot transmite si/sau recepţiona automat date, precum: identificarea, poziţia, şi date adiţionale, după caz, într-o emisiune prin data link."

4.  La RACR-RA 3.020, preambulul se modifică şi va avea următorul cuprins:

„RACR-RA 3.020. Evitarea coliziunilor

Niciuna dintre aceste reguli nu îl absolvă pe pilotul comandant de responsabilitatea luării acestor măsuri, inclusiv manevrele de evitare a coliziunii bazate pe avertismentele de proximitate furnizate de echipamentul ACAS, prin care să evite eventuala coliziune.

In scopul prevenirii potenţialelor coliziuni, indiferent de tipul zborului sau de clasa spaţiului aerian în care operează aeronava, vigilenţa echipajului la bordul unei aeronave trebuie să fie continuă atât în zbor, cât şi în timpul deplasării pe suprafaţa de mişcare a unui aerodrom."

5.  La punctul 2 al RACR-RA 3.020, Partea introductivă se modifică şi va avea următorul cuprins:

„2. Prioritatea de trecere

Aeronava care are prioritate de trecere trebuie să îşi menţină capul de zbor şi viteza."

6.  Punctul 3.1.1. din RACR-RA 3.060 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„3.1.1. Aeronavele aflate în zboruri controlate, care transmit către unităţile ATS competente informaţii de poziţie prin data link, trebuie să transmită rapoartele de poziţie prin voce numai la cerere.

NOTĂ:

Condiţiile şi circumstanţele în care transmisia ADS-B sau SSR Mod C a altitudinii barometrice îndeplineşte cerinţele pentru informaţia de nivel în rapoartele de poziţie sunt indicate în PANS-ATM (Doc. OACI 4444)."

7.  RACR-RA 3.070 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„RACR-RA 3.070. Intervenţia ilicită

1. O aeronavă care face obiectul unei intervenţii ilicite va depune toate eforturile şi va folosi toate mijloacele disponibile pentru a notifica unităţii ATS competente despre acest fapt, indicându-i toate circumstanţele semnificative asociate acestei intervenţii şi orice deviere necesară de la planul de zbor curent impusă de circumstanţe, în scopul de a permite unităţii ATS să dea prioritate acelei aeronave şi să reducă pe cât posibil conflictul de trafic cu alte aeronave.

NOTE:

1.  Responsabilităţile unităţilor ATS în situaţii de intervenţie ilicită sunt conţinute în RACR-ATS, ediţia 1/ 2005.

2.  Procedurile care trebuie urmate de o aeronavă supusă unei intervenţii ilicite şi care nu poate să notifice aceasta unei unităţi ATS sunt conţinute în anexa nr. 5 şi 6 la prezentele reglementări.

3. Măsurile ce trebuie luate de aeronavele echipate cu transponder SSR, ADS-B şi ADS-C, care fac obiectul unei intervenţii ilicite, sunt conţinute în anexa 11 OACI, PANS-ATM (OACI Doc. 4444) şi PANS-OPS (OACI Doc. 8168), în reglementările naţionale române şi în actele normative interne din domeniu aplicabile, respectiv se va afişa cod 7700.

2. Dacă o aeronavă face obiectul unei intervenţii ilicite, pilotul comandant trebuie să încerce să aterizeze cât mai repede posibil pe cel mai apropiat aerodrom adecvat sau desemnat de autoritatea corespunzătoare, dacă situaţia de la bordul aeronavei nu impune altceva.

NOTE:

1.  Cerinţele referitoare la situaţiile în care o aeronavă aflată la sol face obiectul unei intervenţii ilicite sunt conţinute în legislaţia şi reglementările naţionale specifice privind securitatea aeronautică - Hotărârea Guvernului nr. 443/2005 pentru aprobarea Programului naţional de securitate aeronautică.

2. A se vedea paragraful 2.040 din prezenta reglementare referitoare la autoritatea pilotului comandant."

8.  RACR-RA 4.010 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„RACR-RA 4.010. Zborurile VFR vor fi executate în condiţii de vizibilitate şi distanţă faţă de nori cel puţin egale cu cele specificate în tabelul 3.1, excepţie făcând zborurile VFR speciale.

Zborurile VFR de operaţiuni speciale care urmează a fi efectuate la înălţimi de siguranţă şi/sau vizibilităţi în afara limitelor stabilite de prezenta reglementare, precum şi/sau în zone aglomerate necesită aprobarea AACR şi, după caz, a MAp.

Regulile pentru efectuarea zborurilor la vedere (VFR) sunt aplicabile tuturor zborurilor efectuate ziua şi/sau noaptea, în condiţii VMC, specificate în tabelul 3.1."

9.  RACR-RA 4.070 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„RACR-RA 4.070. Zborurile VFR efectuate la nivelurile de croazieră, atunci când se operează peste altitudinea de 900m (3000 ft) deasupra solului sau apei ori la valori mai mari specificate de autoritatea ATS competentă, vor fi efectuate la un nivel de croazieră corespunzător traiectului, aşa cum este specificat în tabelul cuprinzând nivelurile de croazieră cuprins în anexa nr. 3 la prezentele reglementări. Excepţie fac cazurile în care există alte dispoziţii cuprinse într-o autorizare ATS sau proceduri corespunzătoare specificate de către autoritatea ATS competentă."

10. In anexa nr. 2 la RACR-RA „Interceptarea aeronavelor civile", punctul 1.3 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„1.3. Când este disponibil radarul secundar de supraveghere sau ADS-B , acesta va fi folosit pentru identificarea aeronavelor civile în zonele unde acestea pot fi supuse interceptării."

11. In anexa nr. 2 la RACR-RA „Interceptarea aeronavelor civile", după punctul 2.1 se introduce o nouă literă, litera e), cu următorul cuprins:

,,e) să selecteze funcţiunea corespunzătoare de urgenţă dacă este echipată cu ADS-B sau ADS-C, dacă nu sunt furnizate alte instrucţiuni de către unitatea de trafic aerian corespunzătoare."

12.   In anexa nr. 4 la RACR-RA „Baloane libere nepilotate", punctul 3.4 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„3.4. Un balon liber greu nepilotat nu va fi operat în următoarele condiţii:

a) în zona în care este în uz un echipament SSR de sol, în afara cazului în care este echipat cu transponder SSR cu capabilitatea de raportare a altitudinii, care operează continuu pe un cod alocat ori care poate fi cuplat, dacă este necesar, de staţia care efectuează vectorizarea; sau

b) în zona în care este în uz un echipament ADS-B de sol, în afara cazului în care este echipat cu transmiţător ADS-B cu capabilitatea de raportare a altitudinii, care operează continuu pe un cod alocat sau care poate fi cuplat, dacă este necesar, de staţia care efectuează vectorizarea."

13. In anexa nr. 4 la RACR-RA „Baloane libere nepilotate" punctul 5.1.2., litera c) se modifică şi va avea următorul cuprins:

,,c) codul SSR, adresa aeronavei sau frecvenţa NDB, dacă este cazul."

14.  In anexa nr. 5 la RACR-RA „Intervenţia ilicită", punctul 2.1 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„2.1. Dacă pilotul comandant nu poate proceda spre un aerodrom în conformitate cu regulile prevăzute la paragraful 3.07.2, el/ea va încerca să continue zborul pe traiectul şi la nivelul de zbor de croazieră alocat cel puţin până când va fi capabil să informeze o unitate ATS sau se află în interiorul acoperirii radar ori ADS-B."

15.  In anexa nr. 5 la RACR-RA „Intervenţia ilicită" punctul 2.2., litera a) se modifică şi va avea următorul cuprins:

,,a) să încerce să emită avertizări pe canalul VHF în uz sau pe frecvenţa VHF de urgenţă şi pe alte canale corespunzătoare în afară de situaţiile în care condiţiile de la bordul aeronavei impun altfel. Alte echipamente de bord ca, de exemplu, transponderul şi data link vor fi folosite atunci când utilizarea acestora este avantajoasă şi circumstanţele permit aceasta; şi."

16. In anexa nr. 6 la RACR-RA „Interceptarea aeronavelor civile metoda standard stabilită pentru manevrele executate de aeronava interceptoare faţă de aeronava civilă interceptată" punctul 2.3, litera g) se modifică şi va avea următorul cuprins:

,,g) Facilităţile echipamentelor radar de supraveghere secundare şi/sau ADS-B vor fi disponibile, în măsura posibilităţilor, pentru a permite unităţilor de control interceptoare să identifice şi prin acest mijloc aeronavele civile în zone în care altfel ar putea fi interceptate. Asemenea echipamente trebuie să permită recunoaşterea identificării aeronavei şi recunoaşterea imediată a unor condiţii critice sau de urgenţă ."

Art. II. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Art. III. - Direcţia generală aviaţie civilă din cadrul Ministerului Transporturilor, Regia Autonomă „Autoritatea Aeronautică Civilă Română" şi agenţii aeronautici civili români vor lua măsuri pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.

p. Ministrul transporturilor,

Septimiu Buzaşu,

secretar de stat


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 25/2008

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 25 din 2008
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu