Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 2365 din 10 noiembrie 2005

privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea prevederilor cap. I sectiunea a 6-a din Ordonanta Guvernului nr. 10/2005 privind reglementarea unor masuri financiare, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 146/2005

ACT EMIS DE: MINISTERUL CULTURII SI CULTELOR

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 1089 din  2 decembrie 2005


SmartCity3


    In baza dispozitiilor art. 33 din cap. I sectiunea a 6-a din Ordonanta Guvernului nr. 10/2005 privind reglementarea unor masuri financiare, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 146/2005,
    in temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 78/2005 privind organizarea si functionarea Ministerului Culturii si Cultelor, cu modificarile si completarile ulterioare,

    ministrul culturii si cultelor emite urmatorul ordin:

    Art. 1
    Se aproba Normele metodologice pentru aplicarea prevederilor cap. I sectiunea a 6-a din Ordonanta Guvernului nr. 10/2005 privind reglementarea unor masuri financiare, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 96 din 28 ianuarie 2005, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 146/2005, prevazute in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 2
    Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

                     Ministrul culturii si cultelor,
                           Adrian Iorgulescu

    ANEXA 1

                           NORME METODOLOGICE
pentru aplicarea prevederilor cap. I sectiunea a 6-a din Ordonanta Guvernului nr. 10/2005 privind reglementarea unor masuri financiare, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 146/2005

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    Finantarea nerambursabila a programelor, proiectelor si actiunilor culturale, definite potrivit art. 12 alin. (2) din cap. I sectiunea a 6-a din Ordonanta Guvernului nr. 10/2005, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 96 din 28 ianuarie 2005, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 146/2005, inclusiv a programelor, proiectelor si actiunilor culturale privind editarea de carti, reviste si alte publicatii, se acorda din Fondul Cultural National, denumit in continuare Fond.
    Art. 2
    Operatorii culturali care pot beneficia de finantari nerambursabile potrivit art. 1 pentru programele, proiectele sau actiunile culturale organizate in tara si/sau in strainatate sunt:
    a) persoanele fizice care desfasoara activitati culturale;
    b) persoanele juridice de drept privat care, potrivit actelor constitutive, desfasoara activitati culturale;
    c) institutiile publice care organizeaza programe, proiecte si activitati culturale, altele decat cele stabilite ca obligatii sau programe minimale anuale.
    Art. 3
    (1) Finantarea nerambursabila se acorda numai in conditiile existentei unor surse de finantare proprii sau atrase ale beneficiarului finantarii, altele decat cele primite sub forma finantarilor nerambursabile, in cuantum de cel putin 10% din costul total al programului, proiectului sau actiunii culturale.
    (2) Sursele de finantare proprii sau atrase ale beneficiarului finantarii pot fi in numerar ori in natura.
    Art. 4
    (1) Finantarea nerambursabila a programelor culturale se aproba pentru intreaga perioada de derulare a programului si se asigura anual, potrivit contractului de finantare.
    (2) Finantarea nerambursabila a proiectelor culturale se aproba pentru intreaga perioada de derulare a acestora si poate sprijini una sau mai multe componente ale acestora.
    (3) Finantarea nerambursabila a actiunilor culturale se poate aproba numai pentru nevoi culturale temeinic justificate prin solicitarea de finantare.
    Art. 5
    (1) Finantarea nerambursabila se acorda pe baza de selectie de oferte realizata de comisii de evaluare si selectie, special constituite, formate dintr-un numar impar de experti independenti.
    (2) Prin exceptie de la prevederile alin. (1), finantarile nerambursabile destinate satisfacerii unor nevoi culturale de urgenta se acorda prin atribuire directa de catre directorul Administratiei Fondului Cultural National, dupa consultarea comisiei de evaluare si selectie din domeniul cultural vizat, conform criteriilor stabilite prin prezentele norme metodologice.
    Art. 6
    (1) Programele, proiectele si actiunile culturale care participa la concursuri sau selectii pentru finantare nerambursabila din partea Comisiei Europene, UNESCO sau a altor organisme internationale similare pot beneficia de finantari nerambursabile din Fond in conditiile in care au fost selectionate de comisia de evaluare si selectie, conform dispozitiilor prezentelor norme metodologice.
    (2) Finantarea nerambursabila a programelor, proiectelor si actiunilor culturale care participa la concursuri sau selectii pentru finantare nerambursabila din partea Comisiei Europene, UNESCO sau a altor organisme internationale similare poate fi acordata sub conditia incheierii contractului de finantare nerambursabila cu finantatorii enumerati mai sus.
    (3) Contractul de finantare a programelor, proiectelor si actiunilor culturale se va incheia numai dupa prezentarea de catre operatorul cultural a documentelor din care sa reiasa ca a castigat concursul international pentru finantare.
    Art. 7
    (1) Sumele atribuite sub forma finantarilor nerambursabile vor fi folosite de catre operatorii culturali beneficiari ai finantarii numai pentru acoperirea cheltuielilor aferente desfasurarii programelor, proiectelor si actiunilor culturale pentru care au fost acordate.
    (2) Finantarile nerambursabile nu pot fi utilizate pentru obtinere de profit.
    Art. 8
    Controlul asupra desfasurarii programelor, proiectelor si actiunilor culturale, precum si asupra modului de utilizare a sumelor acordate sub forma finantarilor nerambursabile se exercita de reprezentantii Administratiei Fondului Cultural National si/sau ai serviciilor publice deconcentrate ale Ministerului Culturii si Cultelor, precum si de organele cu atributii in domeniul controlului fiscal.

    CAP. 2
    Publicitatea selectiei de oferte

    Art. 9
    Acordarea de finantari nerambursabile se realizeaza pe baza de selectie de oferte, care se organizeaza de minimum doua ori in cadrul unui exercitiu financiar.
    Art. 10
    Organizarea selectiei de oferte va fi anuntata pe site-ul finantatorului si/sau in presa, dupa caz, cu cel putin 30 de zile inainte de data limita pentru depunerea/transmiterea solicitarilor.
    Art. 11
    Anuntul public va contine informatii cu privire la:
    a) cuantumul total al finantarii pentru fiecare sesiune, in functie de disponibilitatile finantatorului;
    b) aria tematica a programelor, proiectelor si actiunilor culturale ce vor fi finantate in sesiunea respectiva, corespunzator domeniilor culturii pentru care se organizeaza sesiunea;
    c) termenul limita pentru depunerea/transmiterea documentatiilor in vederea solicitarii finantarii;
    d) conditii de participare.

    CAP. 3
    Procedura de solicitare a finantarilor nerambursabile

    Art. 12
    Pentru a participa la selectia de oferte, operatorii culturali trebuie sa depuna documentatia de solicitare a finantarii.
    Art. 13
    (1) Documentatia de solicitare a finantarii se depune la registratura finantatorului pana la data limita prevazuta in anuntul public de organizare a selectiei de oferte, dovedita prin data inregistrarii acesteia.
    (2) Documentatia de solicitare a finantarii poate fi transmisa si prin posta, cu confirmare de primire, in plic inchis, pana la data limita prevazuta in anuntul public de organizare a selectiei de oferte, dovedita prin data stampilei oficiului postal de expediere.
    Art. 14
    Documentatia solicitantilor trebuie sa contina urmatoarele:
    a) formularul-tip de solicitare a finantarii nerambursabile pentru programe, proiecte sau actiuni culturale, prevazut in anexa nr. 1;
    b) formularul pentru descrierea programului, proiectului sau actiunii culturale, precum si a bugetului de venituri si cheltuieli, prevazut in anexa nr. 2, care se completeaza obligatoriu, in trei exemplare;
    c) documentatia privind fundamentarea devizului general al programului, proiectului sau actiunii culturale propuse:
    - oferte din partea agentilor economici care pot presta servicii de orice natura, necesare realizarii programului, proiectului sau actiunii culturale propuse;
    - dupa caz, declaratii pe propria raspundere ale solicitantului privind contributia proprie din randul angajatilor proprii, in realizarea programului, proiectului sau actiunii culturale propuse;
    - dupa caz, declaratii pe propria raspundere ale solicitantului privind alte contributii in realizarea programului, proiectului sau actiunii culturale propuse;
    d) dovada existentei altor surse de finantare proprii sau atrase:
    - scrisori de intentie;
    - declaratii pe propria raspundere ale conducatorului operatorului cultural privind contributia proprie;
    - contracte de sponsorizare;
    - alte forme de sprijin financiar ferm din partea unor terti;
    e) declaratia pe propria raspundere a operatorului cultural, prevazuta in anexa nr. 3;
    f) actul constitutiv, statutul si actele doveditoare ale sediului si patrimoniului initial ale operatorului cultural, precum si actele aditionale, dupa caz;
    g) certificatul de inscriere sau alte acte doveditoare ale dobandirii personalitatii juridice;
    h) situatiile financiare anuale la data de 31 decembrie a exercitiului financiar precedent, inregistrate la directia generala a finantelor publice judeteana, respectiv la administratiile finantelor publice ale sectoarelor municipiului Bucuresti;
    i) certificatul de inregistrare fiscala;
    j) actele din care sa rezulte titlul cu care sunt folosite spatiile, in cazul in care programele, proiectele sau actiunile culturale nu se organizeaza la sediul solicitantului;
    k) documente privind parteneriatul cu alte persoane juridice, in vederea realizarii programului, proiectului sau actiunii culturale pentru care se solicita finantare;
    l) raportul de activitate a operatorului cultural pe ultimii 3 ani; pentru operatorii culturali care au derulat activitati pe o perioada mai scurta de 3 ani, se depune un raport de activitate pentru perioada respectiva;
    m) alte documente relevante privind activitatea operatorului cultural.

    CAP. 4
    Criterii de acordare a finantarilor nerambursabile

    Art. 15
    Finantarile nerambursabile se acorda numai in conditiile in care programele, proiectele sau actiunile culturale urmaresc realizarea unei nevoi culturale identificate, necesara pentru satisfacerea grupului-tinta.
    Art. 16
    Vor fi supuse evaluarii numai solicitarile care indeplinesc urmatoarele conditii:
    a) documentele depuse contin toate elementele prevazute la art. 14;
    b) programele, proiectele si actiunile culturale apartin domeniului cultural pentru care a fost organizata sesiunea de selectie;
    c) prezentarea succinta si explicita a programului, proiectului sau actiunii culturale;
    d) programele, proiectele sau actiunile culturale sunt altele decat obligatiile ori programele minimale care urmeaza sa fie aprobate anual de ordonatorii principali de credite pentru activitatile proprii si pentru cele organizate de institutiile din subordinea acestora.
    Art. 17
    (1) Criteriile generale care vor sta la baza acordarii finantarilor nerambursabile sunt:
    a) anvergura programului, proiectului sau actiunii culturale (internationala, nationala, regionala sau locala);
    b) numarul, diversitatea si distributia geografica a beneficiarilor directi ale caror nevoi culturale urmeaza a fi satisfacute prin acestea;
    c) numarul, diversitatea si caracterul multicultural si multidisciplinar al rezultatelor programelor, proiectelor sau actiunilor culturale care vor fi finantate;
    d) capacitatea organizatorica si functionala a operatorului cultural de realizare a proiectelor, programelor sau actiunilor culturale, dovedita prin:
    - experienta in derularea programelor, proiectelor sau actiunilor culturale;
    - modalitatile de identificare a beneficiarilor;
    - calitatea activitatilor culturale organizate;
    - calificarea membrilor echipei de proiect pentru derularea programului, proiectului sau actiunii culturale;
    - experienta nationala, regionala sau internationala, colaborarile si parteneriatele cu autoritatile publice, cu organizatii guvernamentale ori neguvernamentale din tara si din strainatate, dupa caz;
    e) justificarea programului, proiectului sau actiunii culturale in raport cu nevoile culturale ale beneficiarilor.
    (2) Toate solicitarile selectionate ca urmare a aplicarii criteriilor generale sunt supuse evaluarii pe baza urmatoarei grile*) de evaluare:
------------
    *) Tabelul cuprinzand grila este reprodus in facsimil.

 ______________________________________________________________________________
|                               Sectiunea                          | Punctajul |
|                                                                  | maxim     |
|__________________________________________________________________|___________|
| 1. Capacitate financiara si operationala                         |  0 - 20   |
|__________________________________________________________________|___________|
| 1.1. Experienta solicitantului si/sau a partenerilor in          |  0 - 5    |
| managementul proiectelor                                         |           |
|__________________________________________________________________|___________|
| 1.2. Expertiza tehnica a solicitantului si/sau a partenerilor    |  0 - 5    |
| (in special cunostinte si autorizare de specialitate in domeniile|           |
| carora li se adreseaza programul, proiectul sau actiunea         |           |
| culturala)                                                       |           |
|__________________________________________________________________|___________|
| 1.3. Capacitatea de management a solicitantului si/sau a         |  0 - 5    |
| partenerilor (inclusiv personal, echipamente si capacitate de a  |           |
| administra bugetul proiectului)                                  |           |
|__________________________________________________________________|___________|
| 1.4. Alte surse de finantare                                     |  0 - 5    |
|__________________________________________________________________|___________|
| 2. Relevanta                                                     |  0 - 25   |
|__________________________________________________________________|___________|
| 2.1. Relevanta programului, proiectului sau actiunii culturale   |  0 - 5    |
| din perspectiva strategiei culturale nationale                   |           |
|__________________________________________________________________|___________|
| 2.2. Relevanta programului, proiectului sau actiunii culturale   |  0 - 5    |
| pentru nevoile internationale, nationale, regionale sau locale   |           |
| specifice (se va evita suprapunerea cu alte programe, proiecte   |           |
| sau actiuni culturale sustinute de catre alti finantatori)       |           |
|__________________________________________________________________|___________|
| 2.3. Grupuri-tinta, intermediari, beneficiari finali             |  0 - 5    |
|__________________________________________________________________|___________|
| 2.4. Gradul in care programul, proiectul sau actiunea culturala  |  0 - 5    |
| satisface nevoile grupurilor tinta propuse si beneficiarii finali|           |
|__________________________________________________________________|___________|
| 2.5. Masura in care programul, proiectul sau actiunea culturala  |  0 - 5    |
| contine elemente concrete de valoare adaugata (abordari          |           |
| inovatoare, modele de buna practica)                             |           |
|__________________________________________________________________|___________|
| 3. Metodologie                                                   |  0 - 30   |
|__________________________________________________________________|___________|
| 3.1. Gradul in care activitatile propuse prin programul,         |  0 - 5    |
| proiectul sau actiunea culturala sunt adecvate, practice si      |           |
| legate de obiectivele si rezultatele asteptate                   |           |
|__________________________________________________________________|___________|
| 3.2. Gradul de coerenta al planului general al programului,      |  0 - 5    |
| proiectului sau actiunii culturale                               |           |
|__________________________________________________________________|___________|
| 3.3. Gradul de implicare/participare si activitatea partenerilor |  0 - 5    |
| in program, proiect sau actiune culturala                        |           |
|__________________________________________________________________|___________|
| 3.4. Gradul de implicare si participare a grupurilor tinta si a  |  0 - 5    |
| beneficiarilor finali in program, proiect sau actiune culturala  |           |
|__________________________________________________________________|___________|
| 3.5. Modul de planificare a activitatilor programului,           |  0 - 5    |
| proiectului sau actiunii culturale si gradul de realizare a      |           |
| acestora                                                         |           |
|__________________________________________________________________|___________|
| 3.6. Gradul in care programul, proiectul sau actiunea culturala  |  0 - 5    |
| contine indicatori verificabili in mod obiectiv pentru           |           |
| rezultatele asteptate                                            |           |
|__________________________________________________________________|___________|
| 4. Asigurarea continuitatii proiectului                          |  0 - 15   |
|__________________________________________________________________|___________|
| 4.1. Masura in care programul, proiectul sau actiunea culturala  |  0 - 5    |
| are un impact tangibil asupra grupurilor tinta                   |           |
|__________________________________________________________________|___________|
| 4.2. Masura in care masura programul, proiectul sau actiunea     |  0 - 5    |
| culturala are efecte multiplicatoare (inclusiv posibilitatea     |           |
| reaplicarii si extinderii rezultatelor si diseminarea            |           |
| informatiei)                                                     |           |
|__________________________________________________________________|___________|
| 4.3. Masura in care rezultatele asteptate sunt durabile si       |  0 - 5    |
| contribuie la:                                                   |           |
| - dezvoltarea socio-culturala si socio-economica;                |           |
| - promovarea identitatii culturale nationale in context national |           |
| si universal;                                                    |           |
| - promovarea culturii ca factor de coeziune civica;              |           |
| - durabilitatea ("sustenabilitatea") financiara a acestuia;      |           |
| - dezvoltarea institutionala si a infrastructurii;               |           |
| - implementarea strategiilor si politicilor culturale la nivel   |           |
| regional, national si european;                                  |           |
| - cooperarea europeana.                                          |           |
|__________________________________________________________________|___________|
| 5. Bugetul                                                       |  0 - 10   |
|__________________________________________________________________|___________|
| 5.1. Masura in care raportul dintre cheltuielile estimate si     |  0 - 5    |
| rezultatele asteptate este realist                               |           |
|__________________________________________________________________|___________|
| 5.2. Masura in care cheltuielile propuse sunt necesare pentru    |  0 - 5    |
| derularea proiectului                                            |           |
|__________________________________________________________________|___________|
| PUNCTAJ TOTAL MAXIM                                              |  0 - 100  |
|__________________________________________________________________|___________|

    Art. 18
    (1) Finantarile nerambursabile destinate satisfacerii unor nevoi culturale de urgenta se acorda prin atribuire directa de catre directorul Administratiei Fondului Cultural National, din fondul de rezerva constituit in acest scop, in limita disponibilului.
    (2) Criteriile de acordare a finantarilor prevazute la alin. (1) sunt urmatoarele:
    - evitarea deteriorarii sau a distrugerii imediate a unui bun cultural de importanta nationala, in cazul in care pentru bunul respectiv nu au fost obtinute fonduri de la alti finantatori interni;
    - nesatisfacerea produsului ori serviciului cultural poate prejudicia interesele imediate ale beneficiarilor directi ai programului, proiectului sau actiunii culturale;
    - asigurarea cofinantarii programelor, proiectelor sau actiunilor culturale care participa la concursuri ori selectii pentru finantare nerambursabila din partea Comisiei Europene, UNESCO sau a altor organisme internationale similare;
    - asigurarea cofinantarii programelor, proiectelor sau actiunilor culturale de importanta internationala si a celor prioritare pentru strategia culturala nationala.
    Art. 19
    (1) Solicitarea de acordare a finantarii nerambursabile destinate satisfacerii unor nevoi culturale de urgenta trebuie sa contina documentatia prevazuta la art. 14, precum si declaratia pe propria raspundere a operatorului cultural, prin care se atesta lipsa surselor proprii de finantare, urgenta solicitarii si justificarea acesteia.
    (2) Solicitarea prevazuta la alin. (1) se depune la Administratia Fondului Cultural National, care va formula un raspuns in termen de 2 zile lucratoare.
    Art. 20
    Solicitarile de finantari nerambursabile destinate satisfacerii unor nevoi culturale de urgenta nu se acorda in urmatoarele situatii:
    a) daca programele, proiectele sau actiunile culturale pot fi inscrise in timp util intr-o sesiune de selectie de oferte deja anuntata de Administratia Fondului Cultural National;
    b) daca programele, proiectele sau actiunile culturale puteau fi inscrise la o selectie de oferte abia inchisa de catre Administratia Fondului Cultural National, in conditiile in care solicitantul nu poate face dovada imposibilitatii depunerii cererii la selectia respectiva din motive independente de vointa sa.

    CAP. 5
    Organizarea si functionarea comisiilor de evaluare si selectie

    Art. 21
    (1) Evaluarea si selectia proiectelor, programelor si actiunilor culturale ce vor fi finantate se fac de comisii de evaluare si selectie, constituite de Administratia Fondului Cultural National.
    (2) In cazul in care in cadrul unei sesiuni vor fi finantate programe, proiecte sau actiuni culturale din mai multe domenii ale culturii, se va organiza cate o comisie de evaluare si selectie pentru fiecare dintre aceste domenii.
    Art. 22
    (1) Membrii comisiilor de evaluare si selectie sunt desemnati de Consiliul Administratiei Fondului Cultural National, in urma consultarii operatorilor culturali din domeniul cultural pentru care vor fi acordate finantari in sesiunea respectiva.
    (2) Fiecare membru al comisiei de evaluare si selectie va semna, la inceputul fiecarei sesiuni, o declaratie de impartialitate, potrivit modelului prevazut in anexa nr. 4.
    Art. 23
    (1) Comisiile de evaluare si selectie sunt formate din 3 - 7 membri avand calitatea de expert independent, fiind numiti pentru fiecare sesiune de finantare.
    (2) Sedintele sunt conduse de un presedinte, ales dintre membrii comisiei de evaluare si selectie prin vot deschis.
    (3) Comisia de evaluare si selectie adopta hotarari prin votul majoritatii simple a membrilor.
    (4) Secretariatul fiecarei comisii de evaluare si selectie este asigurat de Administratia Fondului Cultural National.

    CAP. 6
    Procedura de evaluare si selectie

    Art. 24
    (1) Documentatia prevazuta la art. 14 se preda secretarului comisiei de evaluare si selectie, care verifica daca aceasta este completa.
    (2) In situatia in care documentatia nu este completa, secretarul comisiei de evaluare si selectie va solicita operatorului cultural, in scris sau prin posta electronica, transmiterea documentelor lipsa.
    (3) Documentele solicitate in completare trebuie transmise sau depuse in termen de 5 zile de la primirea solicitarii de completare, sub sanctiunea decaderii din dreptul de a participa la selectie.
    (4) Solicitarile de finantare transmise sau depuse ulterior datei limita prevazute in anuntul public de organizare a selectiei nu vor participa la procedura de selectie.
    Art. 25
    (1) Fiecare oferta va fi analizata de membrii comisiei de evaluare si selectie si notata potrivit dispozitiilor art. 17 alin. (2).
    (2) Pentru fiecare oferta vor fi intocmite cel putin doua rapoarte preliminare de catre 2 membri ai comisiei de evaluare si selectie, care vor fi structurate pe baza grilei de evaluare prevazute la art. 17 alin. (2).
    Art. 26
    Prin hotararea comisiei de evaluare si selectie se vor stabili programele, proiectele si actiunile culturale selectate, precum si cuantumul finantarii acordate pentru fiecare dintre acestea.
    Art. 27
    Nu vor putea fi selectate ofertele operatorilor culturali care au conturile bancare blocate, nu au respectat un contract de finantare anterior ori au prezentat declaratii inexacte, de natura sa influenteze acordarea finantarii.

    CAP. 7
    Procedura contestatiilor

    Art. 28
    (1) Lista cuprinzand programele, proiectele si actiunile culturale selectate pentru acordarea finantarilor, punctajul obtinut, precum si cuantumul finantarii acordate va fi transmisa directorului Administratiei Fondului Cultural National in termen de cel mult doua zile de la data adoptarii hotararii comisiei de evaluare si selectie.
    (2) Lista prevazuta la alin. (1) va fi publicata pe site-ul finantatorului in termen de 3 zile lucratoare de la data adoptarii hotararii comisiei de evaluare si selectie.
    Art. 29
    (1) Operatorii culturali nemultumiti de hotararea comisiei de evaluare si selectie pot depune contestatie in termen de maximum 5 zile lucratoare de la data publicarii listei.
    (2) Contestatiile vor fi solutionate de o comisie special constituita in acest scop, in termen de 5 zile lucratoare de la data scurgerii termenului de depunere a contestatiilor.
    (3) Membrii comisiei special constituite sunt desemnati de consiliu.
    (4) Rezultatele finale ale selectiei de oferte, dupa solutionarea contestatiilor depuse, vor fi facute publice, potrivit art. 28 alin. (2).

    CAP. 8
    Acordarea finantarii nerambursabile

    Art. 30
    (1) Finantarea nerambursabila se acorda in baza unui contract civil, incheiat intre Administratia Fondului Cultural National si operatorul cultural selectionat.
    (2) Daca, in termen de 30 de zile de la data comunicarii rezultatului selectiei, operatorul cultural nu se prezinta pentru incheierea contractului de finantare, se considera ca oferta finantatorului nu a fost acceptata, iar programele, proiectele sau actiunile culturale in cauza se elimina de la finantare, locurile acestora fiind preluate de urmatoarele, in ordinea descrescatoare a punctajului.
    (3) Contractul-cadru de finantare este prevazut in anexa nr. 5.
    Art. 31
    (1) Finantarile nerambursabile se acorda in transe, conform contractelor civile incheiate, prima transa reprezentand avansul care nu poate depasi 30% din totalul finantarii aprobate.
    (2) Transele de finantare ulterioare avansului se acorda in baza documentelor justificative si a raportului de evaluare intermediara a programului, proiectului sau actiunii culturale, privind transa anterioara, prezentate de beneficiarul finantarii nerambursabile.
    (3) In cazul in care din finantarile nerambursabile acordate urmeaza a se satisface drepturile banesti ale titularilor de drepturi de autor sau drepturi conexe, aceasta se face prin incheierea de contracte negociate in conditiile Legii nr. 8/1996 privind dreptul de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare, titularii de astfel de drepturi putand beneficia de avansuri banesti de cel mult 50% din valoarea negociata a contractelor incheiate.
    (4) In situatia prevazuta la alin. (3) vor fi prezentate contractele incheiate in conditiile Legii nr. 8/1996, cu modificarile si completarile ulterioare.
    (5) Ultima transa a finantarii este de cel putin 15% si se acorda numai dupa incheierea programelor, proiectelor sau actiunilor culturale si prezentarea documentelor justificative si a raportului de evaluare finala a acestora.
    (6) Formularul pentru raportari intermediare si finale este prevazut in anexa nr. 6.
    Art. 32
    (1) Din finantarile nerambursabile acordate se pot acoperi cheltuieli de natura cheltuielilor de cazare, transport si masa ale participantilor, cheltuieli functionale aferente programului, proiectului sau actiunii culturale, precum si alte cheltuieli specifice acestor manifestari, precum: realizarea de studii si cercetari, organizarea de intalniri preliminare, seminarii, conferinte, ateliere de lucru etc., stagii de formare, achizitionarea de dotari necesare derularii programului, proiectului sau actiunii culturale, inchirieri de spatii si aparatura, actiuni promotionale si de publicitate, tiparituri, remuneratii, onorarii, salarii, acordarea de premii, burse, granturi individuale si altele asemenea.
    (2) Finantarile nerambursabile acordate nu pot fi folosite pentru cheltuieli salariale ale institutiilor publice, pentru acoperirea unor debite ale beneficiarilor de finantare ori pentru efectuarea de plati care nu sunt aferente programului, proiectului sau actiunii culturale, catre institutii publice si regii autonome, companii nationale ori societati comerciale care au ca asociat sau ca actionar statul, o autoritate a administratiei publice ori o institutie publica.
    (3) Din categoria cheltuielilor functionale fac parte:
    - cheltuielile cu energia electrica, aferente perioadei de derulare a programului, proiectului sau actiunii culturale;
    - cheltuieli cu chiria, aferente perioadei de derulare a programului, proiectului sau actiunii culturale;
    - cheltuieli pentru convorbiri telefonice, aferente perioadei de derulare a programului, proiectului sau actiunii culturale;
    - cheltuieli pentru corespondenta si Internet, precum si orice alte cheltuieli cu caracter administrativ, aferente perioadei de derulare a programului, proiectului sau actiunii culturale.
    (4) Cheltuielile functionale pot fi acoperite intr-un procent de maximum 8% din valoarea totala a cheltuielilor aprobate pentru a fi finantate prin contractul incheiat.
    Art. 33
    Anexele nr. 1 - 6*) fac parte integranta din prezentele norme metodologice.
------------
    *) Anexele nr. 1 - 6 sunt reproduse in facsimil.

    ANEXA 1

    ADMINISTRATIA FONDULUI CULTURAL NATIONAL

                               FORMULAR
de solicitare a finantarii nerambursabile pentru programe, proiecte sau actiuni culturale

                                 Sesiunea de finantare nr. ...../AN ....

    Numele solicitantului:

                                                         Nr. dosar
                                                 (doar pentru uz intern)

    I. Date de identificare ale operatorului cultural

    I.1. Operator cultural persoana juridica de drept privat
    1. Denumirea si sediul:
    Denumirea ................., localitatea ........., str. ......... nr. ... sectorul/judetul ................, codul postal ..........., telefon ........, fax ........... e-mail ...........
    Codul fiscal nr. ......... din data de .........., emis de ...............
    Cont bancar nr. ...., deschis la banca ........... sucursala/filiala/agentia
    2. Numarul si data inscrierii legale:
    Dosarul nr. .....................
    Sentinta civila nr. ...... din data de .........., eliberata de ...........
    3. Structura de conducere a persoanei juridice de drept privat:
    a) Date de identificare ale conducatorului:
    Numele ................ prenumele ............., data nasterii .........., actul de identitate ........... seria ........... nr. ..........., cod numeric personal .............., profesia ............, functia .............., locul de munca ............., domiciliul: localitatea ............., str. .............. nr. ......, sectorul/judetul ..........., codul postal ......................;
    b) Date de identificare ale responsabilului financiar:
    Numele ................ prenumele ............., data nasterii .........., actul de identitate ........... seria ........... nr. ..........., codul numeric personal .............., profesia ............, functia .............., locul de munca ............., domiciliul: localitatea ............., str. .............. nr. ......, sectorul/judetul ..........., codul postal ........................;
    4. Resursele umane ale persoanei juridice de drept privat:
    Total
    ...................................
    din care:
    - salariati
    ...................................
    - colaboratori
    ...................................
    - voluntari
    ...................................
    5. Filialele/sucursalele persoanei juridice de drept privat:
    ..........................................................................
    (Precizati daca organizatia are filiale, temeiul juridic in baza caruia au fost infiintate acestea, numarul total de filiale, denumirea, adresa, numele persoanei care o conduce.)
    6. Resursele materiale ale persoanei juridice de drept privat: (mijloace fixe, dotari, echipamente, imobile):
    ..........................................................................
    7. Va rugam anexati copii dupa bilanturile contabile pentru fiecare dintre ultimii trei ani, precum si un raport de activitate pentru ultimul an.

    I.2. Operator cultural persoana fizica
    1. Date de identificare ale operatorului cultural:
    Numele ................ prenumele ............., data nasterii .........., actul de identitate ........... seria ........... nr. ..........., cod numeric personal .............., profesia ............, functia .............., locul de munca ............., domiciliul: localitatea ............., str. .............. nr. ......, sectorul/judetul ..........., codul postal ........................;
    2. Date de contact:
    telefon ......... fax .......... e-mail

    I.3. Operator cultural persoana juridica de drept public
    1. Denumirea si sediul:
    Denumirea ................., localitatea ........., str. ......... nr. ... sectorul/judetul ................., codul postal ..........., telefon ........, fax ........... e-mail ...........
    Codul fiscal nr. ......... din data de ..........., emis de ...............
    Cont bancar nr. ...., deschis la banca ........... sucursala/filiala/agentia
    2. Temei legal de organizare si functionare:
    ..........................................................................
    3. Conducerea persoanei juridice de drept public:
    a) Date de identificare ale conducatorului:
    Numele ................ prenumele ............., data nasterii .........., actul de identitate ........... seria ........... nr. ..........., cod numeric personal .............., profesia ............, functia ......................., domiciliul: localitatea ..................., str. ................. nr. ......, sectorul/judetul ......................, codul postal ........................;
    b) Date de identificare ale responsabilului financiar:
    Numele ................ prenumele ............., data nasterii .........., actul de identitate ........... seria ......... nr. ..........., codul numeric personal .............., profesia ............, functia ......................, domiciliul: localitatea ..................., str. ................. nr. ......, sectorul/judetul ......................, codul postal ........................;
    4. Resursele umane ale persoanei juridice de drept public:
    Total
    ...................................
    din care:
    - salariati
    ...................................
    - colaboratori
    ...................................
    5. Resursele materiale ale persoanei juridice de drept public (mijloace fixe, dotari, echipamente, imobile):
    ..........................................................................
    6. Va rugam anexati copii dupa bilanturile contabile pentru fiecare dintre ultimii trei ani, precum si un raport de activitate pentru ultimul an.

    II. Experienta operatorului cultural

    II.1. Experienta in derularea unor programe/proiecte/actiuni culturale similare
    Va rugam sa realizati o descriere detaliata a programelor/proiectelor/actiunilor culturale derulate de organizatia dumneavoastra in ultimii trei ani in domeniul cultural, avand grija sa identificati pentru fiecare proiect:
 ______________________________________________________________________________
| Titlu | Scopul si  | Rezultatele| Rolul organizatiei| Costul | Finantatorii  |
|       | obiectivele|            | dumneavoastra     |        | (nume, adresa |
|       |            |            | (solicitant sau   |        | si e-mail,    |
|       |            |            | partener) si      |        | nr. telefon,  |
|       |            |            | nivelul           |        | suma cu care  |
|       |            |            | de implicare      |        | au contribuit)|
|_______|____________|____________|___________________|________|_______________|
| 1.    |            |            |                   |        |               |
|_______|____________|____________|___________________|________|_______________|
| 2.    |            |            |                   |        |               |
|_______|____________|____________|___________________|________|_______________|
| 3. .. |            |            |                   |        |               |
|_______|____________|____________|___________________|________|_______________|

    II.2. Alte cereri de finantare inaintate unor institutii interne sau internationale
    a. Finantari nerambursabile, contracte sau imprumuturi obtinute in ultimii trei ani de la institutii interne sau internationale:
 ______________________________________________________________________________
|Nr. |   Titlul proiectului   |  Suma (RON)  | Data la care |    Finantator    |
|crt.|                        |              | s-a obtinut  |                  |
|    |                        |              | finantarea   |                  |
|____|________________________|______________|______________|__________________|
|    |                        |              |              |                  |
|____|________________________|______________|______________|__________________|
|    |                        |              |              |                  |
|____|________________________|______________|______________|__________________|
|    |                        |              |              |                  |
|____|________________________|______________|______________|__________________|

    b. Cereri de finantare inaintate (sau in curs de a fi inaintate) la institutii interne sau internationale in anul in curs:
 ______________________________________________________________________________
|Nr. |   Titlul proiectului   |  Suma (RON)  | Data la care |    Finantator    |
|crt.|                        |              | s-a depus/se |                  |
|    |                        |              | va depune    |                  |
|    |                        |              | cererea      |                  |
|____|________________________|______________|______________|__________________|
|    |                        |              |              |                  |
|____|________________________|______________|______________|__________________|
|    |                        |              |              |                  |
|____|________________________|______________|______________|__________________|
|    |                        |              |              |                  |
|____|________________________|______________|______________|__________________|

    III. Date tehnice privind programul, proiectul sau actiunea culturala pentru care se solicita finantarea

    III.1. Denumirea programului/proiectului/actiunii culturale:
    ..........................................................................

    III.2. Obiectivele programului/proiectului/actiunii culturale:
    ..........................................................................
    ..........................................................................
    ..........................................................................

    III.3. Oportunitatea programului/proiectului/actiunii culturale in raport cu prioritatile comunitatii:
    ..........................................................................
    ..........................................................................
    (Precizati caror nevoi culturale, educationale, sociale etc. raspunde programul/proiectul/actiunea propusa.)

    III.4. Beneficiari
    a. Beneficiari directi
    b. Beneficiari indirecti

    III.5. Durata programului/proiectului/actiunii culturale:
    a) Programul cultural:
    - se deruleaza din data de ............... pana in data de ............. .
    - urmeaza sa se deruleze din data de ......... pana in data de ......... .
    b) Proiectul cultural:
    - din data de ................. pana in data de ..........................
    c) Actiunea culturala:
    - se deruleaza din data de ............ pana in data de ..................
    - se deruleaza in data de ................................................

    III.6. Locul (locurile) de desfasurare a programului/proiectului/actiunii culturale ....................................................................
    Tara, judet(e), localitate(ati):

    III.7. Descrierea programului/proiectului/actiunii culturale:
    a) Rezumat
    Maximum 10 randuri. Se vor include informatii despre: (a) scopul proiectului, (b) grupul(rile) tinta si (c) activitatile principale.
    b) Descrierea detaliata a activitatilor
    Maximum 6 pagini. Includeti titlul si descrierea detaliata a fiecarei activitati avute in vedere pentru obtinerea rezultatelor, specificand, unde este cazul, rolul fiecarui partener in proiect.
    c) Metodologia
    Maximum 3 pagini. Descrierea detaliata a:
    a) metodelor de implementare
    b) motivelor pentru alegerea metodologiei propuse
    c) rezultatele asteptate ale programului, proiectului sau actiunii culturale
    d) indicatorii programului, proiectului sau actiunii culturale
    e) nivelul de implicare si activitatea altor organizatii (parteneri sau altii) in program, proiect, actiune culturala
    f) echipa propusa pentru implementarea programului, proiectului sau actiunii culturale (pe functii: nu este nevoie sa se includa aici numele persoanelor).

    III.8. Date privind coordonatorul programului/proiectului/actiunii culturale:
    Numele ................ prenumele ............., profesia ................, functia ................... locul de munca ........................ domiciliul: localitatea ..........., str. ........... nr. ...., sectorul/judetul ........., telefon .................. telefonul de acasa .............., e-mail ......... codul postal ........................;

    III.9. Resurse preconizate pentru a fi utilizate in derularea programului/proiectului/actiunii culturale:
    ..........................................................................

    III.10. Modalitati concrete de colaborare si parteneriat:
    Descrierea partenerilor:
    Aceasta sectiune trebuie completata pentru fiecare organizatie partener. Copiati descrierea de mai jos de cate ori aveti nevoie pentru a introduce informatii despre toti partenerii.
    Aceasta cerere de finantare trebuie sa fie insotita de o declaratie de parteneriat semnata, stampilata si datata atat de catre solicitantul principal, cat si de catre fiecare partener, in copie.
    1. Denumirea oficiala completa (numele organizatiei):
    ..........................................................................
    2. Acronim (unde este cazul): ............................................
    3. Statut juridic: .......................................................
    4. Cod fiscal: ...........................................................
    5. Adresa oficiala: ......................................................
    6. Adresa postala: .......................................................
    7. Persoana de contact: ..................................................
    8. Numar de telefon: .....................................................
    9. Numar de fax: .........................................................
    10. Adresa E-mail: .......................................................
    11. Web site: ............................................................

    III.11. Posibilitati privind continuarea programului/proiectului/actiunii culturale dupa incetarea perioadei de finantare din Fondul Cultural National
    ..........................................................................

    III.12. Alte surse de finantare

    Cereri de finantare inaintate (sau in curs de a fi inaintate) la institutii interne sau internationale in anul in curs pentru acest program/proiect/actiune culturala:
 ______________________________________________________________________________
|Nr. |Finantatori/sponsori/...|  Suma (RON)  | Data la care |    Finantator    |
|crt.|                        |              | s-a depus    |                  |
|    |                        |              | cererea/s-a  |                  |
|    |                        |              | obtinut      |                  |
|    |                        |              | finantarea   |                  |
|____|________________________|______________|______________|__________________|
|    |                        |              |              |                  |
|____|________________________|______________|______________|__________________|
|    |                        |              |              |                  |
|____|________________________|______________|______________|__________________|

    IV. Finantarea solicitata din Fondul Cultural National

 ______________________________________________________________________________
|    Costul total    |     Suma solicitata din Fondul     | % din costul total |
|                    |     Cultural National              |                    |
|____________________|____________________________________|____________________|
| RON                | RON                                | %                  |
|____________________|____________________________________|____________________|
|                    |                                    |                    |
|____________________|____________________________________|____________________|

    ANEXA 2

                                 FORMULAR
PENTRU DESCRIEREA PROGRAMULUI, PROIECTULUI SAU ACTIUNII CULTURALE, PRECUM SI A BUGETULUI DE VENITURI SI CHELTUIELI

    I. DESCRIEREA PROGRAMULUI, PROIECTULUI SAU ACTIUNII CULTURALE

    1. Solicitant:
    ..........................................................................
    2. Programul/proiectul/actiunea ..........................................
    3. Data si locul desfasurarii ............................................

    II. BUGETUL DE VENITURI SI CHELTUIELI AL PROGRAMULUI, PROIECTULUI SAU ACTIUNII CULTURALE - mii lei RON -

 ______________________________________________________________________________
| Denumirea indicatorilor       |      |      |      |      |            |     |
|_______________________________|______|______|______|______|____________|_____|
| VENITURI -                    |Transa|Transa|Transa|Transa|Procentul   |Total|
| din care:                     |   I  |  II  |  III |  IV  |veniturilor:|     |
|                               |      |      |      |      |din totalul |     |
|                               |      |      |      |      |bugetului   |     |
|_______________________________|______|______|______|______|____________|_____|
| 1. Contributia beneficiarului |      |      |      |      |            |     |
| (a + b + c + d), constand din:|      |      |      |      |            |     |
|_______________________________|______|______|______|______|____________|_____|
| a) contributie proprie        |      |      |      |      |            |     |
|_______________________________|______|______|______|______|____________|_____|
| b) donatii (daca este cazul)  |      |      |      |      |            |     |
|_______________________________|______|______|______|______|____________|_____|
| c) sponsorizari (daca este    |      |      |      |      |            |     |
| cazul)                        |      |      |      |      |            |     |
|_______________________________|______|______|______|______|____________|_____|
| d) alte surse (se vor         |      |      |      |      |            |     |
| nominaliza):                  |      |      |      |      |            |     |
| ...........................   |      |      |      |      |            |     |
| ...........................   |      |      |      |      |            |     |
|_______________________________|______|______|______|______|____________|_____|
| 2. Finantare nerambursabila   |      |      |      |      |            |     |
| FCN                           |      |      |      |      |            |     |
|_______________________________|______|______|______|______|____________|_____|
| 3. Dobanzi aferente           |      |      |      |      |            |     |
| disponibilitatilor in cont    |      |      |      |      |            |     |
| provenite din finantare       |      |      |      |      |            |     |
|_______________________________|______|______|______|______|____________|_____|
| TOTAL GENERAL                 |      |      |      |      |            |     |
|_______________________________|______|______|______|______|____________|_____|
| CHELTUIELI -                  |      |      |      |      |            |     |
| din care:                     |      |      |      |      |            |     |
|_______________________________|______|______|______|______|____________|_____|
| 1. Fond de premiere pentru    |      |      |      |      |            |     |
| participanti                  |      |      |      |      |            |     |
|_______________________________|______|______|______|______|____________|_____|
| 2. Onorarii cuvenite          |      |      |      |      |            |     |
| participantilor               |      |      |      |      |            |     |
|_______________________________|______|______|______|______|____________|_____|
| 3. Remuneratii colaboratori   |      |      |      |      |            |     |
|_______________________________|______|______|______|______|____________|_____|
| 4. Cheltuieli materiale si    |      |      |      |      |            |     |
| servicii,                     |      |      |      |      |            |     |
| din care:                     |      |      |      |      |            |     |
|_______________________________|______|______|______|______|____________|_____|
| 4.1. cazare, transport si     |      |      |      |      |            |     |
| masa pentru participanti      |      |      |      |      |            |     |
|_______________________________|______|______|______|______|____________|_____|
| 4.2. manifestari specifice:   |      |      |      |      |            |     |
|_______________________________|______|______|______|______|____________|_____|
| 4.2.1. inchirieri de spatii   |      |      |      |      |            |     |
| si aparatura                  |      |      |      |      |            |     |
|_______________________________|______|______|______|______|____________|_____|
| 4.2.2. actiuni promotionale   |      |      |      |      |            |     |
| si de publicitate             |      |      |      |      |            |     |
|_______________________________|______|______|______|______|____________|_____|
| 4.2.3. tiparituri             |      |      |      |      |            |     |
|_______________________________|______|______|______|______|____________|_____|
| 5. Cheltuieli functionale,    |      |      |      |      |            |     |
| din care:                     |      |      |      |      |            |     |
|_______________________________|______|______|______|______|____________|_____|
| 5.1. cheltuieli cu energia    |      |      |      |      |            |     |
| electrica                     |      |      |      |      |            |     |
|_______________________________|______|______|______|______|____________|_____|
| 5.2. cheltuieli cu chiria     |      |      |      |      |            |     |
|_______________________________|______|______|______|______|____________|_____|
| 5.3. cheltuieli pentru        |      |      |      |      |            |     |
| convorbiri telefonice         |      |      |      |      |            |     |
|_______________________________|______|______|______|______|____________|_____|
| 5.4. cheltuieli pentru        |      |      |      |      |            |     |
| corespondenta si internet     |      |      |      |      |            |     |
|_______________________________|______|______|______|______|____________|_____|
| 6. Alte cheltuieli (se vor    |      |      |      |      |            |     |
| nominaliza):                  |      |      |      |      |            |     |
|_______________________________|______|______|______|______|____________|_____|
| 6.1. .......................  |      |      |      |      |            |     |
|_______________________________|______|______|______|______|____________|_____|
| 6.2. .......................  |      |      |      |      |            |     |
|_______________________________|______|______|______|______|____________|_____|

    III. DEVIZUL

    1. cheltuieli de cazare ale participantilor;
    2. cheltuieli de transport ale participantilor;
    3. cheltuieli de masa ale participantilor;
    4. cheltuieli functionale aferente programului, proiectului sau actiunii culturale,
    5. alte cheltuieli specifice acestor manifestari, precum:
    a) realizarea de studii si cercetari;
    b) organizarea de intalniri preliminarii, seminarii, conferinte, ateliere de lucru etc.;
    c) stagii de formare;
    d) achizitionarea de dotari necesare derularii programului, proiectului sau actiunii culturale;
    e) inchirieri de spatii si aparatura;
    f) actiuni promotionale si de publicitate, tiparituri;
    g) remuneratii;
    h) onorarii;
    i) salarii;
    j) acordarea de premii;
    k) burse;
    l) granturi individuale;
    m) altele asemenea.

    Conducatorul operatorului cultural
    ........................................
    (numele, prenumele si semnatura)

    Responsabilul financiar al organizatiei,
    ........................................
    (numele, prenumele si semnatura)

    Data ...............                    Stampila

    ANEXA 3

                                 DECLARATIE

    Subsemnatul .................., domiciliat in localitatea ................., str. ................ nr. ...., bl. ...., ap. ...., sectorul/judetul ........., codul postal ................, posesor al actului de identitate ............... seria ...... nr. ......., codul numeric personal .............., in calitate de reprezentant al operatorului cultural ..........., declar ca am luat cunostinta de prevederile Ordonantei Guvernului nr. .............., aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. .........., ale ordinului ministrului culturii si cultelor nr. ....... pentru aprobarea Normelor metodologice.
    Declar pe propria raspundere ca nu ma aflu/persoana juridica pe care o reprezint nu se afla in nici una dintre urmatoarele situatii:
    a) in incapacitate de plata;
    b) cu platile/conturile blocate conform unei hotarari judecatoresti definitive;
    c) nu am incalcat/a incalcat cu buna stiinta prevederile unui alt contract finantat din fonduri publice;
    d) nu sunt vinovat de declaratii false cu privire la situatia economica;
    e) nu am/nu are restante catre bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat, bugetul asigurarilor sociale de sanatate, bugetele locale sau fondurile speciale;
    f) nu sunt condamnat pentru: abuz de incredere, gestiune frauduloasa, inselaciune, delapidare, dare sau luare de mita, marturie mincinoasa, fals, uz de fals, deturnare de fonduri.
    Cunoscand pedeapsa prevazuta de art. 292 din Codul penal pentru infractiunea de fals in declaratii, am verificat datele din prezenta declaratie, care este completa si corecta.

    Data ......................................
    Semnatura operatorului cultural ...........

    ANEXA 4

                    DECLARATIE DE IMPARTIALITATE

    Subsemnatul ................... detin, ca membru al Comisiei de Evaluare si Selectionare a programelor/proiectelor si actiunilor culturale care solicita finantare nerambursabila din Fondul Cultural National, calitatea de evaluator al programelor/proiectelor/actiunilor culturale inaintate comisiei.
    Declar prin prezenta ca nici eu si nici sotul/sotia, rudele sau afinii mei pana la gradul al II-lea inclusiv, nu avem nici un interes patrimonial sau nepatrimonial in legatura cu cererile de acordare a finantarilor programelor/proiectelor/actiunilor culturale inaintate Comisiei de evaluare si selectionare programelor/proiectelor/actiunilor culturale care solicita finantare nerambursabila din Fondul Cultural National.
    Confirm ca, in situatia in care as descoperi, in cursul actiunii de selectionare si evaluare, ca un astfel de interes exista, voi declara imediat acest lucru si ma voi retrage din Comisie.

    Data ......................
    Semnatura .................

    ANEXA 5

                                CONTRACT-CADRU
                       nr. ..... din data de .........

    In temeiul dispozitiilor Ordonantei Guvernului nr. 10/2005 privind reglementarea unor masuri financiare, aprobata si modificata prin Legea nr. 146/2005, ale Hotararii Guvernului nr. 802/2005 privind organizarea si functionarea Administratiei Fondului Cultural National, si in baza hotararii comisiei de evaluare si selectare a programelor/proiectelor/actiunilor culturale din data de ..., a intervenit urmatorul contract intre:
    Partile contractante
    Art. 1
    Administratia FONDULUI CULTURAL NATIONAL, cu sediul in .................., str. ............... nr. ...., sectorul/judetul ........., codul fiscal ....., cont virament ........., deschis la ............, reprezentat de ............, avand functia de ................. si de .................... avand functia de contabil sef, numit in continuare Finantator,
    si
    a) operatorul cultural persoana juridica de drept privat ................, cu sediul in localitatea ............................., str. ................. nr. ..., bl. ..., sc. ..., et. ..., ap. ..., sectorul/judetul ..............., inregistrata in Registrul persoanelor juridice prin Sentinta civila nr. ....., din ................ a Tribunalului ................., codul fiscal nr. ...... din ..............., avand contul nr. ............, deschis la .............., reprezentata de ................, cu functia de ......................, avand calitate de coordonator al programului/proiectului/actiunii culturale, si ..., contabil-sef/responsabil financiar ..........................................;
    sau
    b) operatorul cultural persoana fizica
    Numele ........ prenumele ........, data nasterii ..........., actul de identitate ....... seria ..... nr. ......, cod numeric personal .................., profesia ........., functia ........., locul de munca .............., cu domiciliul in localitatea ................., str. ................. nr. ....., sectorul/judetul ...................., codul postal ................ si ........., responsabil financiar .................., data nasterii ............., actul de identitate ....... seria ..... nr. ...., codul numeric personal ..............., profesia .........., functia ........, locul de munca ......................., domiciliul: localitatea ............., str. ...................... nr. ....., sectorul/judetul ...................., codul postal ........................;
    sau
    c) operator cultural persoana juridica de drept public ..................., cu sediul in localitatea ....................., str. ............... nr. ....., sectorul/judetul .............., codul fiscal nr. ....... din data de ........, emis de .............. cont bancar nr. .........., deschis la banca ........... sucursala/filiala/agentia .........................., reprezentat de ........., cu functia de ............................., avand calitatea de coordonator de program/proiect/actiune, si ........................, contabil-sef/responsabil financiar ...................................................................;
    in calitate de Beneficiar, numit in continuare Beneficiar.

    Obiectul contractului
    Art. 2
    (1) Obiectul contractului il constituie alocarea sumei de ............ lei de catre Finantator, in vederea realizarii de catre Beneficiar a programului/proiectului/actiunii culturale ...................................
    (2) Acordarea sumelor catre beneficiar se face in .............. transe, pe baza de documente justificative. Prima transa este considerata avans.
    (3) Nivelul avansului, precum si al celorlalte transe se stabilesc dupa cum urmeaza:
    - transa I (avans) .......................;
    - transa a II-a ............................;
    - transa a III-a ...........................;
    - transa a IV-a .......................... .
    (4) La solicitarea urmatoarei transe, beneficiarul se obliga sa prezinte finantatorului un raport privind stadiul implementarii programului/proiectului/actiunii culturale, din punct de vedere fizic, financiar si al contributiei operatorului cultural, si documentele justificative, reprezentand utilizarea a cel putin 75% din transa anterioara. Restul de cel mult 25% se justifica la solicitarea urmatoarei transe.
    (5) Cuantumul ultimei transe va fi rectificat, dupa caz, in functie de nevoile reale identificate, in vederea finalizarii programului/proiectului/actiunii culturale. Justificarea utilizarii ultimei transe se va efectua inainte de momentul inchiderii programului/proiectului/actiunii culturale.
    (6) Sumele alocate ramase necheltuite dupa finalizarea programului/proiectului/actiunii culturale vor fi returnate Finantatorului in termen de maximum 30 de zile.
    (7) Finantarea si cheltuirea sumelor acordate se vor efectua potrivit prevederilor legale in vigoare.
    Art. 3
    Suma reprezentand finantarea nerambursabila va fi virata din contul Finantatorului nr. ........., deschis la Directia de trezorerie a municipiului Bucuresti/.............., in contul beneficiarului nr. ......, deschis la Banca ........................., filiala .........................., potrivit legii.

    Durata contractului si etapele de derulare a programului/proiectului/actiunii culturale

    Art. 4
    Prezentul contract se incheie pentru perioada cuprinsa intre data semnarii acestuia si ............................. .
    Art. 5
    Programul/proiectul/actiunea culturala prevazut la art. 2 alin. (1) se va realiza in urmatoarele etape:
    etapa I:
    - in perioada .....................................;
    - actiuni derulate ................................;
    - cheltuieli din finantarea alocata ........... lei;
    etapa a II-a:
    - in perioada .....................................;
    - actiuni derulate ................................;
    - cheltuieli din finantarea alocata ........... lei;
    etapa a III-a:
    - in perioada ......................................;
    - actiuni derulate .................................;
    - cheltuieli din finantarea alocata ............ lei.
    etapa a IV-a:
    - in perioada ......................................;
    - actiuni derulate .................................;
    - cheltuieli din finantarea alocata ............ lei.
    Art. 6
    Modul de realizare a fiecarei etape se consemneaza intr-un formular de raportare intermediara, completat de reprezentantii beneficiarului, potrivit anexei nr. 4 la Normele metodologice.

    Drepturile si obligatiile partilor
    Art. 7
    Finantatorul:
    - se angajeaza sa asigure finantarea, in baza hotararii comisiei de evaluare si selectie a programelor/proiectelor/actiunilor culturale din data de ......., din ......................., a ..............................................., potrivit prevederilor legale in vigoare;
    - are dreptul sa solicite beneficiarului rapoarte privind derularea programului/proiectului/actiunii culturale;
    - are dreptul sa modifice cuantumul finantarii alocate sau sa rezilieze prezentul contract daca beneficiarul comunica date, informatii sau inscrisuri false ori eronate, precum si in cazul neindeplinirii sau indeplinirii necorespunzatoare a obligatiilor contractuale asumate de catre beneficiar.
    Art. 8
    Beneficiarul:
    - are dreptul sa primeasca sumele reprezentand finantarea, in conditiile prevazute in prezentul contract;
    - are dreptul sa prelungeasca durata etapelor prevazuta in prezentul contract, in cazul efectuarii cu intarziere a platilor de catre finantator, daca aceasta genereaza modificari substantiale in procesul derularii programului/proiectului/actiunii culturale;
    - se obliga sa utilizeze finantarea numai in scopul realizarii programului/proiectului/actiunii culturale prevazute la art. 2 alin. (1);
    - se obliga sa respecte etapele realizarii programului/proiectului/actiunii culturale in conformitate cu prevederile art. 5;
    - se obliga sa reflecte corect si la zi, in evidentele sale contabile, toate operatiunile economico-financiare ale programului/proiectului/actiunii culturale si sa le prezinte Finantatorului ori de cate ori ii sunt solicitate, pe durata derularii contractului;
    - se obliga sa intocmeasca exact si corect toate documentele justificative privind utilizarea finantarii;
    - se obliga sa faca dovada ca dispune de echipamentele necesare realizarii programului/proiectului/actiunii culturale;
    - se obliga sa specifice, pe durata desfasurarii programului/proiectului/actiunii culturale, pe afise, cataloage, alte materiale publicitare, pe copertele CD-urilor, cartilor si altor bunuri similare, faptul ca acestea au fost realizate prin finantare din Fondul Cultural National;
    - se obliga sa prezinte finantatorului un raport intermediar de activitate la data/datele de ......................., completat potrivit formularului din anexa nr. 5 la Normele metodologice aprobate prin ordinul ministrului culturii si cultelor nr. ............;
    - se obliga sa prezinte finantatorului, in termen de 15 zile de la data incetarii contractului, un raport final de activitate, completat potrivit formularului mentionat la paragraful anterior; raportul final nu este intermediar.
    - se obliga sa accepte controlul si verificarile finantatorului, in legatura cu modul de utilizare a fondurilor ce constituie finantarea primita.

    Modificarea, rezilierea si incetarea contractului
    Art. 9
    Prezentul contract poate fi modificat prin act aditional numai in urma intervenirii unui caz de forta majora si numai in ceea ce priveste dispozitiile art. 5.
    Art. 10
    Prezentul contract poate fi reziliat de plin drept, fara a fi necesara interventia instantei de judecata, in termen de 10 zile calendaristice de la data primirii notificarii prin care partii in culpa i s-a adus la cunostinta ca nu si-a indeplinit obligatiile contractuale. Notificarea va putea fi comunicata in termen de 10 zile calendaristice de la data constatarii neindeplinirii sau indeplinirii necorespunzatoare a uneia sau a mai multor obligatii contractuale.

    Art. 11
    Prezentul contract inceteaza sa produca efecte la data rezilierii acestuia sau, dupa caz, la data prevazuta la art. 4.

    Garantia de buna executie
    Art. 12
    (1) Pentru programele/proiectele/actiunile culturale finantate din Fondul Cultural National, beneficiarul va constitui o garantie de buna executie a contractului, in scopul asigurarii finantatorului de indeplinirea cantitativa, calitativa si in termen a contractului.
    (2) Garantia se va constitui in cuantum de 10% din valoarea contractului.
    (3) Garantia de buna executie se exprima in lei si poate fi constituita in urmatoarele forme:
    - scrisoare de garantie bancara in favoarea finantatorului;
    - ordin de plata in contul finantatorului;

    Clauze speciale
    Art. 13
    (1) Prezentul contract intra in vigoare la data semnarii lui de catre ambele parti si este valabil pana la finalizarea programului/proiectului/actiunii culturale prevazute la art. 2 alin. (1).
    (2) Perioada de implementare a programului/proiectului/actiunii culturale este de ................
    (3) Utilizarea finantarii in alte scopuri decat cele prevazute in prezentul contract este interzisa si atrage rezilierea acestuia fara interventia instantei judecatoresti.
    (4) In cazul in care beneficiarului i s-a notificat rezilierea prezentului contract din vina sa, acesta este obligat ca, in termen de 30 de zile de la data primirii notificarii, sa restituie finantatorului sumele primite.
    (5) In ceea ce priveste restituirea sumelor primite, beneficiarul datoreaza dobanzi si penalitati de intarziere, conform legislatiei privind colectarea creantelor bugetare, care se fac venit la bugetul de stat sau, dupa caz, la bugetul local.

    Forta majora
    Art. 14
    (1) Este exonerata de raspundere pentru neexecutare sau executare necorespunzatoare a obligatiilor ce-i revin partea care a fost impiedicata de interventia unui caz de forta majora.
    (2) Este forta majora evenimentul absolut imprevizibil, imposibil de impiedicat si independent de vointa partilor, care le opreste sa-si execute obligatiile ce le revin potrivit prezentului contract.
    (3) Interventia fortei majore trebuie comunicata de partea care o invoca in termen de doua zile calendaristice de la data aparitiei acesteia.

    Dispozitii finale
    Art. 15
    Comunicarile intre parti in legatura cu executarea prezentului contract vor fi facute numai in scris.
    Art. 16
    Prezentul contract constituie titlu executoriu pentru satisfacerea creantelor rezultate in urma rezilierii.
    Art. 17
    Clauzele prezentului contract se interpreteaza potrivit prevederilor Codului civil.
    Art. 18
    Eventualele litigii dintre parti urmeaza a fi solutionate pe cale amiabila. In cazul nerezolvarii pe cale amiabila, litigiile urmeaza a fi solutionate de instantele competente, potrivit legii.
    Art. 19
    Prezentul contract a fost incheiat in trei exemplare avand aceeasi forta juridica, dintre care doua exemplare pentru finantator si unul pentru beneficiar.

    Finantator:                                       Beneficiar:
    Administratia Fondului Cultural National
    Operator cultural
    Director
    ........................................          .........................
    ........................................          Coordonatorul programului
    ........................................

    Contabil-sef/
    .........................................         Responsabil financiar

    ANEXA 6

                                  FORMULAR
                    pentru raportari intermediare si finale

    Contract nr. .....................................
    Data incheierii contractului .....................
    Operatorul cultural ..............................
    adresa ...........................................
    telefon/fax ................. e-mail .............

    Denumirea programului/proiectului/actiunii culturale .....................
    Data inaintarii raportului ...............................................
    Institutia, numele si functia persoanei care a primit raportul
    ..........................................................................

    I. Raport de activitate
    1. Descrierea pe scurt a activitatilor culturale desfasurate pana la data intocmirii raportului:
    (Descrierea nu va depasi o pagina si va cuprinde datele necesare unei evaluari de ansamblu a derularii programului/proiectului/actiunii culturale si verificarii realitatii prestatiilor: beneficiari, ecouri de presa, colaborarea cu alti parteneri etc.)
    2. Realizarea activitatilor propuse:
    (Au putut fi desfasurate aceste activitati in timpul planificat DA/NU.
    Daca NU, mentionati masurile ce urmeaza a fi luate in continuare pentru realizarea tuturor activitatilor prevazute in contract)
    3. Rezultate obtinute si rezultate asteptate:
    (Rezultatele obtinute si rezultatele asteptate vor fi consemnate in raport cu fiecare activitate desfasurata, in concepte masurabile, indicatori de eficienta. Anexati documente relevante, dupa caz.)
    4. Propuneri pentru continuarea sau dezvoltarea programului/proiectului/actiunii culturale:
    (Mentionati de ce fel de sprijin aveti nevoie pentru continuarea sau dezvoltarea programului/proiectului/actiunii culturale.)
    5. Alte comentarii (dupa caz):

    II. Raport financiar
    1. Date despre operatorul cultural finantat:
    Cont bancar nr. ................., deschis la Banca ............/(denumirea si sediul)
    2. Date despre finantare:
    Valoarea finantarii din Fondul Cultural National, in conformitate cu contractul incheiat: ...................................
    Valoarea finantarii cumulate la data intocmirii raportului ................
    Dobanzile bancare (cumulate pentru perioada respectiva) ...................
    3. Se anexeaza in copie actele justificative pentru cheltuielile efectuate conform prevederilor legale: facturi, chitante fiscale, bonuri, extrase de cont, ordine si dispozitii de plata.
    4. Situatia centralizatoare pentru fiecare capitol de cheltuieli (dupa modelul prezentat mai jos):
 ____________________________________________________________
| Categoria  | Numarul si   | Suma aprobata | Suma decontata |
| de         | data         |               |                |
| cheltuieli | documentului |               |                |
|            | justificativ |               |                |
|____________|______________|_______________|________________|
|            |              |               |                |
|____________|______________|_______________|________________|
|                             Total (RON):                   |
|____________________________________________________________|

    6. Bugetul de venituri si cheltuieli al programului/proiectului/actiunii culturale (program si realizari in conformitate cu structura prezentata in anexa nr. 2 la normele metodologice)

    Conducatorul operatorului cultural ................./(numele, prenumele si semnatura) .......................

    Coordonatorul programului/proiectului/actiunii culturale ......../(numele, prenumele si semnatura) .....................

    Responsabilul financiar al organizatiei ........................./(numele, prenumele si semnatura) ......................

    Data .......................
    Stampila

                                            


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 2365/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 2365 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 2365/2005
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu