HOTARARE Nr.
238 din 23 martie 2006
privind modificarea
Regulamentului de organizare si functionare a Consiliului Superior al
Magistraturii, aprobat prin Hotararea Plenului Consiliului Superior al
Magistraturii nr. 326/2005
ACT EMIS DE:
CONSILIUL SUPERIOR AL MAGISTRATURII
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 374 din 2 mai 2006
In temeiul dispoziţiilor art. 133 alin. (5) şi (7) din
Constituţia României, republicată, şi ale art. 23 alin. (1) din Legea nr.
317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, republicată,
având în vedere prevederile art. 38 alin. (1) din Legea nr. 317/2004, republicată,
Plenul Consiliului Superior al Magistraturii hotărăşte:
Art. I. - Regulamentul de organizare şi funcţionare a Consiliului Superior
al Magistraturii, aprobat prin Hotărârea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr. 326/2005, publicat în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 867 din 27 septembrie 2005, se modifică
şi se completează după cum urmează:
1. Alineatul (2) al
articolului 7 va avea următorul cuprins:
„(2) Preşedintele şi vicepreşedintele sunt aleşi de
Plen dintre judecătorii şi procurorii prevăzuţi la art. 6 alin. (2) lit. a), în
prezenţa a cel puţin 15 membri ai Consiliului, cu votul majorităţii membrilor
acestuia."
2. La articolul 19
alineatul (1), punctele 6 şi 11 vor avea următorul cuprins:
„6. soluţionează cererile judecătorilor şi procurorilor
privind apărarea reputaţiei profesionale şi a independenţei acestora, având în
vedere raportul de verificare al inspecţiei judiciare;
..............................................................................................................................
11. stabileşte, anual, numărul posturilor de judecători
şi procurori care pot fi ocupate prin concursul de promovare pe loc şi
organizează concursul de promovare a judecătorilor şi procurorilor în funcţii
de execuţie;".
3. După articolul 19 se
introduce un nou articol, articolul 191 cu următorul cuprins:
„Art. 191. - In
realizarea atribuţiei prevăzute la art. 19 alin. (1) pct. 6, judecătorul sau,
după caz, procurorul este invitat
în faţa Plenului pentru a-şi susţine cererea privind apărarea reputaţiei
profesionale şi a independenţei."
4. La articolul 43, după litera i) se introduce o nouă literă, litera i1), cu următorul cuprins:
,,i1) efectuează
verificările dispuse de Plen pentru soluţionarea cererilor privind apărarea
reputaţiei profesionale şi a independenţei judecătorilor, prezintă raportul
cuprinzând rezultatul verificărilor Plenului; o copie a acestuia se comunică
titularului cererii;".
5. La articolul 44, litera
g) va avea următorul cuprins: ,,g) în materie
disciplinară, asigură componenţa comisiei de disciplină pentru procurori, în condiţiile şi pe durata
prevăzute de lege, efectuează cercetarea prealabilă în vederea exercitării
acţiunii disciplinare faţă de procurori, inclusiv faţă de procurorii aleşi în
Consiliu, asigură secretariatul comisiei de disciplină pentru procurori;".
6. La articolul 44,
după litera i) se introduce o nouă literă, litera i1), cu următorul cuprins:
,,i1) efectuează
verificările dispuse de Plen pentru soluţionarea cererilor privind apărarea
reputaţiei profesionale şi a independenţei procurorilor, prezintă raportul
cuprinzând rezultatul verificărilor Plenului; o copie a acestuia se comunică
titularului cererii;".
7. La articolul 63
alineatul (1), după litera n) se introduce o nouă literă, litera o), cu
următorul cuprins:
,,o) examinează solicitările de avizare a numirii în
funcţia de grefier fără concurs, formulate potrivit dispoziţiilor art. 36 din Legea nr. 567/2004 privind statutul
personalului auxiliar de specialitate al instanţelor judecătorilor şi al
parchetelor de pe lângă acestea, cu modificările ulterioare."
8. La articolul 63
alineatul (2), litera b) va avea următorul cuprins:
,,b) stabileşte indicatori statistici referitori la
activitatea desfăşurată de instanţele judecătoreşti şi de parchete;".
9. La articolul 69, litera
a) va avea următorul cuprins:
,,a) asigură pregătirea
lucrărilor şedinţelor şi secretariatul Plenului şi al secţiilor
Consiliului;".
10. După articolul 118 se
introduce o nouă secţiune, secţiunea III1, „Numirea în funcţii de conducere în cadrul aparatului propriu al
Consiliului", cu următorul cuprins:
„SECŢIUNEA III1
Numirea în funcţii de conducere în cadrul
aparatului propriu al Consiliului
Art. 1181. - Personalul de conducere din
aparatul propriu al Consiliului este numit de Plen.
Art. 1182. - Poate
ocupa o funcţie de conducere de specialitate juridică în aparatul propriu al
Consiliului persoana care îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 14 alin.
(2) din Legea nr. 303/2004, republicată, cu modificările ulterioare, şi are o
vechime în specialitate de cel puţin 4 ani.
Art. 1183. - Funcţiile de conducere de altă specialitate decât
cea juridică din cadrul aparatului propriu al Consiliului pot fi ocupate de
persoane care îndeplinesc condiţiile de studii şi vechime prevăzute în Legea
nr. 188/1999, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
Art. 1184. - (1)
Funcţiile de conducere vacante se publică pe pagina de Internet a Consiliului.
(2) Cererile pentru ocuparea funcţiilor de conducere
prevăzute la alin. (1) se depun la sediul Consiliului, în termen de 15 zile de
la data afişării, însoţite de un curriculum vitae şi de înscrisurile care
dovedesc îndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 1182 sau, după caz, la art. 1183, precum şi de orice alte documente
considerate relevante de către candidat.
(3) In termen de 10 zile de la expirarea termenului pentru depunerea cererilor, Direcţia de resurse umane şi
organizare din cadrul Consiliului întocmeşte un referat privind îndeplinirea
condiţiilor prevăzute la art. 1182 şi 1183 de către candidaţi, pe care îl înaintează, de îndată, Plenului,
împreună cu dosarul candidatului.
(4) In vederea numirii în funcţie, candidaţii susţin
un interviu în faţa Plenului. Candidatul declarat admis la interviu va fi numit
în funcţia de conducere prin hotărârea Plenului.
Art. 1185. -
Funcţiile prevăzute la art. 1182 pot fi ocupate şi de judecători sau procurori detaşaţi, în
condiţiile legii."
11. Articolul 119 va avea
următorul cuprins:
„Art. 119. - Pentru verificarea îndeplinirii
criteriilor de competenţă profesională şi de performanţă, personalul din
aparatul propriu al Consiliului este supus, periodic, unei evaluări privind
eficienţa, calitatea activităţii şi integritatea, obligaţia de formare
profesională continuă şi absolvirea unor cursuri de specializare. In cazul
personalului numit în funcţii de conducere, evaluarea se face şi asupra modului
de îndeplinire a atribuţiilor manageriale."
12. Articolul 121 va avea
următorul cuprins:
„Art. 121. - (1) Prima evaluare a personalului din
aparatul propriu de specialitate juridică se face după 2 ani de la numirea în
funcţie, iar următoarele evaluări se fac la fiecare 3 ani, de regulă în luna
februarie.
(2) Evaluarea judecătorilor şi procurorilor detaşaţi
în cadrul aparatului propriu se face la termenele prevăzute la alin. (1), în
raport de specificul activităţii desfăşurate, pe baza criteriilor aprobate de
Plen.
(3) Evaluarea funcţionarilor publici şi a
personalului contractual se face anual, potrivit dispoziţiilor legale privind
aceste categorii de personal."
13. Articolul 122 va avea
următorul cuprins:
„Art. 122. - (1) Evaluarea
personalului de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor
sau, după caz, a judecătorilor şi procurorilor detaşaţi care ocupă funcţii de
execuţie se face de comisii constituite distinct pentru fiecare categorie, prin
hotărâre a Consiliului.
(2) Comisiile de evaluare sunt constituite din
directori, şefii de serviciu şi, după caz, şefii de birouri sau membri ai
colectivului din care face parte persoana supusă evaluării.
(3) Evaluarea funcţionarilor publici şi a
personalului contractual care ocupă funcţii de execuţie, precum şi a
personalului auxiliar detaşat se face de şeful ierarhic şi se contrasemnează de
şeful evaluatorului.
(4) Evaluarea directorilor, precum şi a şefilor de
servicii şi de birouri independente, cu excepţia celor subordonaţi direct
preşedintelui sau Plenului, se face de secretarul general.
(5) Evaluarea şefilor de servicii şi de birouri
independente, subordonaţi direct preşedintelui sau Plenului, se face de către
preşedinte.
(6) Evaluarea celuilalt personal
cu funcţii de conducere se face de către şeful ierarhic superior şi se
contrasemnează de secretarul general.
(7) Prin raportul de evaluare a activităţii
profesionale se poate acorda unul dintre calificativele: foarte bine, bine,
satisfăcător sau nesatisfăcător.
(8) Dacă în perioada pentru care se face evaluarea
personalul din cadrul aparatului a fost sancţionat disciplinar prin hotărâre
irevocabilă, se acordă calificativul imediat inferior celui care rezultă din
evaluare.
(9) Personalul de execuţie
nemulţumit de calificativul acordat poate face contestaţie la secretarul
general, iar personalul de conducere, la Plen, în termen de 30 de zile de la
data comunicării. Contestaţia se soluţionează în termen de 60 de zile de la
înregistrare.
(10) Calificativul acordat de secretarul general sau de
Plen este definitiv."
Art. II. - Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al
României, Partea I.
Art. III. - Regulamentul
de organizare şi funcţionare a Consiliului Superior al Magistraturii, aprobat
prin Hotărârea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr. 326/2005,
publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 867 din 27 septembrie 2005, cu modificările şi completările cuprinse
în prezenta hotărâre, va fi republicat, dându-se textelor o nouă numerotare.
Preşedintele Consiliului Superior al Magistraturii,
judecător Iulian Gîlcă