Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 234 din 18 octombrie 2010

pentru aprobarea Procedurii de determinare a riscului de arson

ACT EMIS DE: MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 719 din 28 octombrie 2010



In conformitate cu prevederile art. 17 alin. (2) din Legea nr. 307/2006 privind apărarea împotriva incendiilor, cu modificările ulterioare,

în temeiul prevederilor art. 7 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Administraţiei şi Internelor, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările şi completările ulterioare,

ministrul administraţiei şi internelor emite următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă Procedura de determinare a riscului de arson, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

p. Ministrul administraţiei şi internelor,

Mihai Capră,

secretar de stat

ANEXA

PROCEDURA

de determinare a riscului de arson

Art. 1. - Procedura de determinare a riscului de arson, denumită în continuare procedură, cuprinde etapele practice de parcurs pentru determinarea riscului de arson în vederea prevenirii şi reducerii riscurilor de producere a acestuia.

Art. 2. - Procedura se utilizează de evaluatorii de risc de incendiu, conducătorii operatorilor economici/instituţiilor publice, indiferent de domeniul de activitate, precum şi de către poliţie, serviciile profesioniste/private/voluntare pentru situaţii de urgenţă şi societăţile de asigurări.

Art. 3. - Prin arson, în sensul prezentei proceduri, se înţelege un incendiu provocat printr-o acţiune intenţionată, în scopul de a distruge.

Art. 4. - Determinarea riscului de arson presupune parcurgerea a 3 etape:

a) etapa I - identificarea şi evaluarea pericolului de arson;

b) etapa a II-a - stabilirea nivelului de protecţie împotriva arsonului;

c) etapa a III-a - compararea riscului calculat cu nivelul-limită acceptabil.

Etapa I - Identificarea şi evaluarea pericolului de arson

Art. 5. - (1) Identificarea pericolului de arson reprezintă procesul de determinare a factorilor care ar putea genera, contribui şi/sau favoriza producerea, dezvoltarea şi/sau propagarea unui incendiu intenţionat.

(2) In vederea identificării pericolului de arson se desfăşoară următoarele activităţi:

a) verificarea existenţei factorilor care stau la baza evaluării arsonului, cuprinşi în tabelul nr. 1, şi reperarea punctajului pentru fiecare factor evidenţiat;

b) însumarea punctajului obţinut pentru fiecare factor evidenţiat.

Art. 6. - (1) Evaluarea pericolului de arson reprezintă procesul de estimare şi cuantificare a pericolului, determinat pe baza probabilităţii de producere a incendiului intenţionat şi a consecinţelor evenimentului respectiv.

(2) Evaluarea pericolului de arson se realizează prin compararea punctajului obţinut conform prevederilor art. 5 alin. (2) lit. b) cu datele din tabelul nr. 2.

Etapa a II-a - Stabilirea nivelului de protecţie împotriva arsonului

Art. 7. - In vederea stabilirii nivelului de protecţie împotriva arsonului se desfăşoară următoarele activităţi:

a) identificarea măsurilor de protecţie îndeplinite şi a punctajului pentru fiecare măsură îndeplinită conform tabelului nr. 3;

b) însumarea punctajului obţinut pentru fiecare măsură îndeplinită;

c) stabilirea nivelului de protecţie împotriva arsonului, prin compararea punctajului total obţinut cu datele din tabelul nr. 4.

Etapa a III-a - Compararea riscului calculat cu nivelul-limită acceptabil

Art. 8. - (1) Nivelul-limită acceptabil este atins atunci când nivelul de pericol calculat Rii < 20 şi nivelul de protecţie Pii > 31.

(2) Riscul de arson se stabileşte pe baza valorilor obţinute pentru ansamblul pericol de arson şi nivel de protecţie împotriva arsonului.

Art. 9. - (1) Dacă valorile componentelor riscului de arson sunt peste nivelul-limită acceptabil, evaluatorul propune îndeplinirea de către sistemul evaluat a unor măsuri de protecţie suplimentare.

(2) Propunerile evaluatorului urmăresc aducerea în limitele acceptabile prevăzute de art. 8 alin. (1) a celor două componente ale riscului de arson.

(3) Categoriile de măsuri de protecţie care pot fi adoptate sunt prevăzute exclusiv în tabelul nr. 3.

Art. 10. - După îndeplinirea de către sistemul evaluat a măsurilor de protecţie suplimentare propuse de evaluator se reiau activităţile prevăzute la art. 4 până la atingerea nivelului-limită acceptabil.

Art. 11. - Tabelele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezenta procedură.

Tabelul nr. 1

Evaluarea arsonului

Factori care stau la baza evaluării arsonului

Număr

Puncte

1.

Pagube în vecinătate/la operator economic/la instituţie publică

- cauzate probabil de arson

5

- cauzate în mod cert de arson

10

2.

Au existat incendii inexplicabile în ultimii 5 ani

(incendii mici care au fost descoperite şi stinse imediat)

<2

5

>2

10

3.

Au avut loc spargeri în ultimii 5 ani

<2

10

>2

20

4.

Există o stare de tensiune

5

- sunt concedieri/vor fi concedieri

8

- a scăzut productivitatea ca urmare a moralului scăzut al salariaţilor

5

- dispute privind condiţiile de lucru

5

5.

Activitatea este sezonieră

2

6.

Acces posibil pentru publicul larg

5

7.

Clădirea este situată într-o zonă izolată

5

8.

Clădirea este situată într-o zonă urbană cu probleme

10

9.

Amplasarea este într-o zonă unde se adună mulţimi de oameni (de exemplu: un stadion de fotbal, şcoală, spaţii care pot atrage un număr mare de tineri)

5

Total puncte

Tabelul nr. 2

Calculul nivelului de pericol de arson (Rii)

Puncte

Rii

până la 5 puncte

normal

până la 10 puncte

pericol scăzut

până la 20 de puncte

pericol mediu

nă la 40 de puncte

pericol ridicat

40 de puncte

pericol foarte mare

Tabelul nr. 3

Măsurile de protecţie împotriva arsonului şi punctajul aferent

Măsurile de protecţie împotriva arsonului

Puncte

1.

Zona de pază şi supraveghere

Pază permanentă a zonei externe şi interne de către cel puţin două persoane care sunt în legătură prin sistem radio şi efectuează patrule regulate monitorizate printr-un sistem de pontare. Patrulele sunt supravegheate continuu (de exemplu: recepţie, centru de control, monitorizare etc.)

30

Supravegherea în afara orelor de lucru, dar numai cu alte cerinţe decât mai sus

20

Controlul accesului tuturor angajaţilor, vizitatorilor, furnizorilor, însoţirea vizitatorilor

10

Supravegherea continuă a intrărilor de paznici/portari, controlori acces, personal de pază propriu, potrivit legii, etc. şi/sau prin camere de televiziune cu circuit închis (CCTV); monitoare video sub observaţie într-un dispecerat, uşi şi porţi controlabile de la un punct central

10

2.

Măsuri împotriva efracţiei

2.1.

Măsuri structurale

Ingrădirea întregii zone cu bariere/porţi de protecţie

12

Protecţie cu uşi şi ferestre de înaltă securitate. Proceduri de păstrare în siguranţă a cheilor

10

Faţadă de zidărie sau material asemănător cu o înălţime deasupra terenului de cel puţin 2 m

3

Iluminare adecvată a faţadelor şi părţilor sensibile ale zonei

5

2.2.

Măsuri tehnice

Instalaţii/sisteme de alarmare împotriva efracţiei avizate, potrivit legii, cu transmiterea alarmei într-o incintă ocupată permanent (de exemplu: recepţie, dispecerat) Supravegherea clădirilor vulnerabile (ferestre, uşi, luminatoare etc.)

18

Supraveghere internă (detectoare)

7

Supraveghere exterioară (sistem de supraveghere la gard, monitorizare la distanţă, detector activat CCTV etc.)

10

3.

Măsuri de securitate la incendiu

3.1.

Măsuri structurale

Construcţii cu rezistenţă la foc corespunzătoare reglementărilor tehnice

10

Compartimentare, separări pentru depozite de materiale/substanţe combustibile şi/sau inflamabile. Amplasare la distanţe de siguranţă

5

3.2.

Măsuri tehnice

Instalaţii de stingere tip sprinkler care protejează întreaga clădire şi care sunt protejate contra sabotajelor

10

Sisteme de detecţie, semnalizare şi avertizare a incendiilor care monitorizează întreaga clădire

10

3.3

Măsuri organizaţionale

Containere de deşeuri din metal şi cu capace. Containerele sunt protejate împotriva utilizării neautorizate

8

Depozitele de materiale/substanţe combustibile şi/sau inflamabile se amplasează la minimum 10 m de clădiri sau în conformitate cu reglementările în vigoare

5

Ordine interioară: căi libere între depozite

3

Treceri şi scări libere de materiale combustibile

2

Inchiderea tuturor uşilor cu rol de protecţie împotriva incendiilor, după orele de lucru

2

Inchiderea tuturor uşilor cu rol de protecţie împotriva incendiilor în mod automat la detectarea incendiului

5

Eliminarea periodică a gunoiului

2

Echipe de supraveghere în stand-by

20

Controlul periodic privind măsurile de prevenire a incendiilor, pe bază de check list şi înlăturarea imediată a neregulilor

3

Personal instruit pentru a rezolva în mod eficient cazurile de incendii, în special de alegere corectă şi utilizare a stingătoarelor

10

Un plan dinamic de proceduri pentru situaţii de urgenţă (de exemplu: răspunsul serviciului de pompieri şi comportamentul angajaţilor)

10

Total puncte

Tabelul nr. 4

Stabilirea nivelului de protecţie împotriva arsonului (Pii)

Puncte

Nivel de protecţie

0-30

scăzut

31-60

satisfăcător

61-90

bun

90

foarte bun


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 234/2010

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 234 din 2010
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 234/2010
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu