Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.2260 din 17.08.2012

pentru modificarea Ordinului ministrului sănătăţii şi familiei şi al secretarului de stat al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Copilului şi Adopţie nr. 725/12.709/2002 privind criteriile pe baza cărora se stabileşte gradul de handicap pentru copii şi se aplică măsurile de protecţie specială a acestora
ACT EMIS DE: Ministerul Muncii, Familiei și Protecției Sociale
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 688 din 05 octombrie 2012




Văzând Referatul comun de aprobare al Direcţiei de asistenţă medicală şi politici publice din Ministerul Sănătăţii şi al Direcţiei protecţia copilului din Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale nr. C.V. 2.850/2012,în temeiul prevederilor art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare, şi al prevederilor art. 12 din Hotărârea Guvernului nr. 11/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, cu modificările şi completările ulterioare, ministrul sănătăţii şi ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale emit următorul ordin: Articolul IOrdinul ministrului sănătăţii şi familiei şi al secretarului de stat al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Copilului şi Adopţie nr. 725/12.709/2002 privind criteriile pe baza cărora se stabileşte gradul de handicap pentru copii şi se aplică măsurile de protecţie specială a acestora, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 781 din 28 octombrie 2002, se modifică după cum urmează: 1. La anexa nr. 1, al treilea paragraf va avea următorul cuprins: Identificarea şi aprecierea gradului de handicap se fac prin raportare la Clasificarea internaţională a funcţionării, dizabilităţii şi sănătăţii, versiunea pentru copii şi tineri, adoptată de Organizaţia Mondială a Sănătăţii în anul 2007. 2. La anexa nr. 2 punctul I, la titlul „Tulburări psihice“, litera b) va avea următorul cuprins: b)tulburările pervazive de dezvoltare/tulburările de spectru autist: autismul infantil, autismul atipic, sindromul Rhett, altă tulburare de dezintegrare a copilăriei, hiperactivitate asociată cu o întârziere mintală şi mişcări stereotipe, sindromul Asperger, alte tulburări invadante ale dezvoltării, tulburări invadante ale dezvoltării fără precizare, în raport cu gradul de afectare a funcţionării globale, pot fi încadrate în diferite grade de handicap, astfel:

Criterii medicale (conform ICD 10)
Prezenţa a minimum două dintre următoarele criterii, din care criteriul «Socializare» este obligatoriu:
Handicap uşor Socializare: afectarea calitativă uşoară a interacţiunii sociale Limbaj: afectarea calitativă a limbajului expresiv Autoservire: afectarea calitativă a abilităţilor de autoservire Motor: afectarea abilităţilor motorii fine
Handicap mediu Socializare: afectarea calitativă moderată a interacţiunii sociale Limbaj: afectarea calitativă şi cantitativă a limbajului expresiv Autoservire: afectarea calitativă şi cantitativă a abilităţilor de autoservire Motor: afectarea abilităţilor motorii fine cu prezenţa stereotipiilor motorii
Handicap accentuat Socializare: afectarea calitativă şi cantitativă accentuată a interacţiunii sociale, cu interacţiune socială posibilă întrun mediu controlat Limbaj: afectarea calitativă şi cantitativă a limbajului expresiv şi receptiv Autoservire: afectarea calitativă şi cantitativă a abilităţilor de autoservire, cu nevoia de ajutor din partea adultului Motor: afectarea abilităţilor motorii fine cu prezenţa stereotipiilor motorii şi comportamentale
Handicap sever Socializare: afectarea calitativă şi cantitativă severă a interacţiunii sociale, interacţiune socială limitată în cadrul familiei, interacţiunea cu mediul social exterior familiei este mediată de un adult Limbaj: absenţa dezvoltării limbajului (expresiv şi receptiv) sau dezvoltarea limbajului cu afectarea rolului de comunicare Autoservire: absenţa abilităţilor de autoservire sau efectuarea sub supravegherea strictă a unui adult Motor: afectarea abilităţilor motorii fine şi grosiere cu prezenţa stereotipiilor motorii şi comportamentale

3. Anexa nr. 3 se modifică şi se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. 4. La anexa nr. 4, partea introductivă va avea următorul cuprins: Potrivit clasificării OMS 2007, în identificarea şi încadrarea copiilor cu handicap se recomandă utilizarea următorilor termeni de bază: Articolul IIÎn termen de 90 de zile de la publicarea prezentului ordin în Monitorul Oficial al României, Partea I, Ordinul secretarului de stat al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Copilului şi Adopţie, al ministrului educaţiei şi cercetării, al ministrului sănătăţii şi familiei şi al preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap nr. 18/3.989/416/142/2003 privind aprobarea Ghidului metodologic pentru evaluarea copilului cu dizabilităţi şi încadrarea într-un grad de handicap se modifică corespunzător. Articolul IIIComisiile pentru protecţia copilului din cadrul consiliilor judeţene şi ale sectoarelor municipiului Bucureşti, precum şi serviciile de evaluare complexă din cadrul direcţiilor generale de asistenţă socială şi protecţia copilului din subordinea consiliilor judeţene şi locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Articolul IVPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul sănătăţii, Vasile Cepoi Ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale, Mariana Câmpeanu ANEXĂ(Anexa nr. 3 la Ordinul nr. 725/12.709/2002) ACTIVITĂŢI ŞI PARTICIPARE Toate componentele menţionate în subsidiar vor fi cuantificate pe aceeaşi scală generică şi se vor alege calificativele adecvate, în funcţie de domeniul adecvat (xxx reprezintă domeniul).

xxx.0 NICIO dificultate (inexistentă, absentă, neglijabilă ...) 0-4%
xxx.1 dificultate UŞOARĂ (uşoară, scăzută ...) 5-24%
xxx.2 dificultate MODERATĂ (mediu, destul de ...) 25-49%
xxx.3 dificultate SEVERĂ (ridicată, extrem de ....) 50-95%
xxx.4 dificultate COMPLETĂ (în totalitate ...) 96-100%
xxx.8 nu se menţionează
xxx.9 nu este cazul

Capitolul IÎnvăţarea şi aplicarea cunoştinţelor Prezentul capitol are în vedere învăţarea, aplicarea cunoştinţelor învăţate, gândirea, rezolvarea problemelor şi luarea deciziilor.

Învăţarea şi aplicarea cunoştinţelor Grupe de vârstă la care se realizează obişnuit (ani)
Naştere-3 4-6 7-11 12-18
a) Experienţele senzoriale cu scop
- Urmăritul cu privirea X
- Ascultarea X
- Alte experienţe senzoriale cu scop (cu gura, tactil, olfactiv, gustativ) X
- Experienţe senzoriale cu scop, altele specificate şi nespecificate X
b) Învăţarea de bază
- Copierea X X
- Învăţarea prin acţiuni cu obiecte:
(i) cu unul sau mai multe obiecte X
(ii) prin joc simbolic X
(iii) prin joc imaginar X
(iv) învăţarea prin acţiuni cu obiecte, alta specificată X
(v) învăţarea prin acţiuni cu obiecte, nespecificată X
Învăţarea şi aplicarea cunoştinţelor Grupe de vârstă la care se realizează obişnuit (ani)
Naştere-3 4-6 7-11 12-18
- Dobândirea de informaţii X X
- Dobândirea limbajului:
(i) cuvinte izolate sau simboluri cu sens X
(ii) combinarea cuvintelor în expresii X
(iii) construcţii sintactice X
(iv) dobândirea limbajului, alta specificată X
(v) dobândirea limbajului, nespecificată X
- Dobândirea limbajului suplimentar
- Repetarea X
- Dobândirea de concepte:
(i) concepte de bază X X
(ii) concepte complexe X X
(iii) dobândirea de concepte, alta specificată X X
(iv) dobândirea de concepte, nespecificată X X
- Învăţarea cititului:
(i) recunoaşte simbolurile (cifre, imagini, caractere, litere şi cuvinte) X X X
(ii) articulează cuvintele scrise cu voce tare X
(iii) înţelege cuvinte şi expresii scrise X
(iv) învăţarea cititului, alta specificată X
(v) învăţarea cititului, nespecificată X
- Învăţarea scrisului:
(i) foloseşte instrumente de scris X
(ii) scrie simboluri, caractere sau litere din alfabet X
(iii) scrie cuvinte şi expresii X
(iv) învăţarea scrisului, alta specificată X
(v) învăţarea scrisului, nespecificată X
- Învăţarea socotitului:
(i) recunoaşte cifrele, semnele şi simbolurile aritmetice X
(ii) are deprinderi de calcul matematic (a număra şi ordona) X
(iii) utilizează operaţii de bază X
(iv) învăţarea socotitului, alta specificată X
(v) învăţarea socotitului, nespecificată X
- Dobândirea deprinderilor:
(i) deprinderi de bază X X
(ii) deprinderi complexe X X
(iii) dobândirea deprinderilor, alta specificată X
(iv) dobândirea deprinderilor, nespecificată X
- Învăţarea de bază, altele specificate şi nespecificate X X X
Învăţarea şi aplicarea cunoştinţelor Grupe de vârstă la care se realizează obişnuit (ani)
Naştere-3 4-6 7-11 12-18
c) Aplicarea cunoştinţelor
- Concentrarea atenţiei:
(i) la atingerea unei persoane, inclusiv a feţei, sau la auzul vocii X
(ii) la schimbările din mediu X X
(iii) concentrarea atenţiei, alta specificată X X
(iv) concentrarea atenţiei, nespecificată X X
- Orientarea atenţiei (menţinerea intenţionată a atenţiei) X X
- Gândirea:
(i) jocuri imaginative/prefacere X
(ii) specularea X
(iii) emiterea de ipoteze X
(iv) gândirea, alta specificată X
(v) gândirea, nespecificată X
- Cititul:
(i) utilizează deprinderile şi strategiile generale X
(ii) înţelege limbajul scris X
(iii) cititul, altul specificat X
(iv) cititul, nespecificat X
- Scrisul:
(i) utilizează strategiile şi deprinderile generale X
(ii) utilizează convenţiile gramaticale şi mecanice în scris X
(iii) elaborează compuneri X
(iv) scrisul, altul specificat X
(v) scrisul, nespecificat X
- Socotitul:
(i) utilizează deprinderi şi strategii simple X X
(ii) utilizează deprinderi şi strategii complexe X
(iii) socotitul, altul specificat X
(iv) socotitul, nespecificat X
- Rezolvarea de probleme:
(i) rezolvarea de probleme simple X X
(ii) rezolvarea de probleme complexe X
(iii) rezolvarea de probleme, alta specificată X
(iv) rezolvarea de probleme, nespecificată X
- Luarea deciziilor X
- Aplicarea cunoştinţelor, alta specificată şi nespecificată X
- Învăţarea şi aplicarea cunoştinţelor, altele specificate X
- Învăţarea şi aplicarea cunoştinţelor nespecificate X

Capitolul IISarcini şi solicitări generale Prezentul capitol are în vedere aspectele generale de îndeplinire a uneia sau a mai multor sarcini, de organizare a rutinei şi privitoare la modul de a face faţă stresului. Toate aceste elemente se pot utiliza pentru mai multe sarcini sau acţiuni specifice pentru a identifica caracteristicile esenţiale care ţin de îndeplinirea sarcinilor respective în diverse circumstanţe.

Sarcini şi solicitări generale Grupe de vârstă la care se realizează obişnuit (ani)
Naştere-3 4-6 7-11 12-18
- Îndeplinirea unei sarcini unice:
(i) îndeplinirea unei sarcini simple X
(ii) îndeplinirea unei sarcini complexe X
(iii) îndeplinirea unei sarcini unice, independent X
(iv) îndeplinirea unei sarcini unice în grup X
(v) finalizarea unei sarcini simple şi complexe X
(vi) finalizarea unei sarcini complexe X
(vii) îndeplinirea unei sarcini unice, alta specificată X X
(viii) îndeplinirea unei sarcini unice, nespecificată X X
- Îndeplinirea unor sarcini multiple:
(i) îndeplinirea unor sarcini multiple X X
(ii) finalizarea unor sarcini multiple X
(iii) îndeplinirea unor sarcini multiple, independent şi în grup X
(iv) finalizarea unor sarcini multiple, independent şi în grup X
(v) îndeplinirea unor sarcini multiple, alta specificată X X
(vi) îndeplinirea unor sarcini multiple, nespecificată X X
- Realizarea programului zilnic obişnuit:
(i) respectarea, organizarea şi finalizarea programului zilnic obişnuit X
(ii) organizarea propriului nivel de activitate de către o persoană X
(iii) organizarea schimbărilor din programul zilnic X
(iv) organizarea timpului propriu X
(v) adaptarea la limitele de timp impuse X
(vi) realizarea programului zilnic obişnuit, alta specificată
(vii) realizarea programului zilnic obişnuit, nespecificată
- A face faţă stresului şi altor solicitări psihologice:
(i) a face faţă responsabilităţilor X X
(ii) a face faţă stresului X X
(iii) a face faţă situaţiilor de criză X X
(iv) a face faţă stresului şi altor solicitări psihologice, altele specificate X X
(v) a face faţă stresului şi altor solicitări psihologice, nespecificate X X
- Autocontrolul comportamentului:
(i) acceptarea noutăţii X
(ii) reacţie de răspuns la solicitări X
(iii) abordarea persoanelor sau a situaţiilor X
(iv) acţionare predictibilă X
(v) adaptarea nivelului de activitate X X
(vi) autocontrolul comportamentului, altul specificat X
(vii) autocontrolul comportamentului, nespecificat X
- Sarcinile şi solicitările generale, altele specificate X X X X
- Sarcinile şi solicitările generale, nespecificate X X X X

Capitolul IIIComunicarea Prezentul capitol se ocupă de caracteristicile generale şi particulare ale comunicării prin limbaj, semne şi simboluri, inclusiv de receptarea şi generarea de mesaje, purtarea de conversaţii şi utilizarea tehnicilor şi instrumentelor de comunicare.

Comunicarea Grupe de vârstă la care se realizează obişnuit (ani)
Naştere-3 4-6 7-11 12-18
a) Comunicarea - receptarea
- Comunicare cu/prin receptare de mesaje verbale:
(i) răspunsul la o voce umană X
(ii) înţelegerea unui mesaj simplu rostit X
(iii) înţelegerea mesajelor complexe rostite X
(iv) comunicare cu/prin receptare de mesaje verbale, alta specificată X
(v) comunicare cu/prin receptare de mesaje verbale, nespecificată X
- Comunicare cu/prin receptare de mesaje nonverbale:
(i) gesturi ale corpului X
(ii) semne şi simboluri generale X
(iii) imagini (desene) şi fotografii X
(iv) comunicare cu/prin receptare de mesaje nonverbale, alta specificată X
(v) comunicare cu/prin receptare de mesaje nonverbale, nespecificată X
- Comunicarea cu/prin receptarea mesajelor prin limbajul formal al semnelor X
- Comunicarea cu/prin receptare de mesaje scrise X
- Comunicarea - receptarea, alta specificată şi nespecificată X X
b) Comunicarea - producerea
- Vorbirea X X
- Prevorbirea X X
- Cântatul X X
- Producerea de mesaje nonverbale:
(i) limbajul trupului X
(ii) semne şi simboluri X
(iii) imagini (desene) şi fotografii X X
(iv) producerea de mesaje nonverbale, alta specificată X X
(v) producerea de mesaje nonverbale, nespecificată X X
- Producerea de mesaje în limbajul formal al semnelor X
- Scrierea mesajelor X
- Comunicarea - producerea, altele specificate şi nespecificate X X X
c) Conversaţia şi utilizarea instrumentelor şi tehnicilor de comunicare
- Conversaţia:
(i) iniţierea, menţinerea şi încheierea unei conversaţii X
(ii) conversaţia cu o singură şi cu mai multe persoane X
(iii) conversaţia, alta specificată X
(iv) conversaţia, nespecificată X
- Discuţia:
(i) cu o persoană X X
(ii) cu mai multe persoane X
(iii) discuţia, alta specificată X
(iv) discuţia, nespecificată X
Comunicarea Grupe de vârstă la care se realizează obişnuit (ani)
Naştere-3 4-6 7-11 12-18
- Utilizarea instrumentelor şi tehnicilor de comunicare:
(i) instrumente de telecomunicaţie X
(ii) echipamente de scris X X
(iii) tehnici de comunicare X
(iv) utilizarea instrumentelor şi tehnicilor de comunicare, alta specificată X X
(v) utilizarea instrumentelor şi tehnicilor de comunicare, nespecificată X X
- Conversaţia şi utilizarea instrumentelor şi tehnicilor de comunicare, altele specificate şi nespecificate X X
- Comunicarea, alta specificată X X
- Comunicarea, nespecificată X X

Capitolul IVMobilitatea Prezentul capitol se ocupă de mişcare, ca schimbare a poziţiei sau locului corpului ori ca mutare dintr-un loc în altul prin transportul, mutarea sau manipularea obiectelor, prin mers, alergare sau urcare şi prin utilizarea diverselor forme de transport.

Mobilitatea Grupe de vârstă la care se realizează obişnuit (ani)
Naştere-3 4-6 7-11 12-18
a) Schimbarea şi menţinerea poziţiei corpului
- Schimbarea poziţiei de bază a corpului:
(i) culcat X
(ii) pe vine
(iii) în genunchi X
(iv) aşezat X
(v) în picioare X
(vi) aplecat (îndoit) X
(vii) schimbarea centrului de greutate al corpului X
(viii) rostogolirea X
(ix) schimbarea poziţiei de bază a corpului, alta specificată X
(x) schimbarea poziţiei de bază a corpului, nespecificată X
- Menţinerea poziţiei corpului:
(i) poziţia culcat X
(ii) poziţia ghemuit X
(iii) poziţia în genunchi X
(iv) poziţia aşezat X
(v) poziţia în picioare X
(vi) poziţia capului X
(vii) menţinerea poziţiei corpului, alta specificată X
(viii) menţinerea poziţiei corpului, nespecificată X
- Schimbarea locului unei persoane:
(i) aflate în poziţia aşezat X
(ii) aflate în poziţia culcat X
(iii) schimbarea locului unei persoane, alta specificată X
(iv) schimbarea locului unei persoane, nespecificată X
- Schimbarea şi menţinerea poziţiei corpului, altele specificate şi nespecificate X
Mobilitatea Grupe de vârstă la care se realizează obişnuit (ani)
Naştere-3 4-6 7-11 12-18
b) Ducerea, deplasarea şi manipularea obiectelor
- Ridicarea şi ducerea obiectelor:
(i) ridicarea X
(ii) ducerea obiectelor în mână X
(iii) ducerea obiectelor pe/în braţe X
(iv) ducerea obiectelor pe umeri, şold şi în spate X
(v) ducerea obiectelor pe cap X
(vi) punerea jos a obiectelor X
(vii) ridicarea şi ducerea obiectelor, altele specificate X
(viii) ridicarea şi ducerea obiectelor, altele nespecificate X
- Deplasarea obiectelor cu ajutorul extremităţilor inferioare ale corpului:
(i) împinsul cu extremităţile inferioare X
(ii) lovirea cu piciorul X
(iii) deplasarea obiectelor cu ajutorul extremităţilor inferioare ale corpului, alta specificată X
(iv) deplasarea obiectelor cu ajutorul extremităţilor inferioare ale corpului, nespecificată X
- Motricitatea fină a mâinii:
(i) culesul X
(ii) apucarea X
(iii) manipularea X
(iv) a da drumul unui obiect X
(v) motricitatea fină a mâinii, alta specificată X
(vi) motricitatea fină a mâinii, nespecificată X
- Folosirea mâinii şi braţului:
(i) trasul X
(ii) împinsul X
(iii) ajungerea la obiecte X
(iv) întorsul sau răsucitul mâinilor ori al braţelor X
(v) aruncatul X
(vi) prinderea X
(vii) folosirea mâinii şi braţului, alta specificată X
(viii) folosirea mâinii şi braţului, nespecificată X
- Motricitatea fină a piciorului X
- Ducerea, deplasarea şi manipularea obiectelor, altele specificate şi nespecificate X
c) Mersul şi deplasarea
- Mersul pe jos:
(i) pe distanţe scurte şi lungi X
(ii) pe diverse suprafeţe X
(iii) ocolirea obstacolelor X
(iv) mersul pe jos, altul specificat X
(v) mersul pe jos, nespecificat X
Mobilitatea Grupe de vârstă la care se realizează obişnuit (ani)
Naştere-3 4-6 7-11 12-18
- Deplasarea:
(i) târâtul X
(ii) căţăratul X
(iii) alergatul X
(iv) săritul X
(v) înotul X
(vi) mersul cu dispozitive/vehicule cu roţi X
(vii) mersul târşâit X
(viii) deplasarea, alta specificată X X
(ix) deplasarea, nespecificată X X
- Deplasarea în diferite locuri:
(i) deplasarea în interiorul locuinţei X
(ii) deplasarea în interiorul unor clădiri, altele decât locuinţa proprie X
(iii) deplasarea în afara locuinţei şi a altor clădiri X
(iv) deplasarea în diferite locuri, alta specificată X
(v) deplasarea în diferite locuri, nespecificată X
- Deplasare folosind echipamente X
- Mersul pe jos şi deplasarea, altele specificate şi nespecificate X X
d) Deplasarea cu mijloace de transport
- Folosirea mijloacelor de transport:
(i) vehicule acţionate de oameni X X X X
(ii) mijloace private de transport motorizate X X X X
(iii) mijloace publice de transport motorizate X X X X
(iv) folosirea mijloacelor de transport, alta specificată X X X X
(v) folosirea mijloacelor de transport, nespecificată X X X X
- Condusul vehiculelor:
(i) mijloace de transport acţionate de oameni X X X
(ii) vehicule motorizate*
(iii) vehicule cu tracţiune animală** X
(iv) condusul vehiculelor, altul specificat X
(v) condusul vehiculelor, nespecificat X
- Călărirea animalelor pentru deplasare X
- Deplasarea cu mijloace de transport, alta specificată şi nespecificată X X X X
- Mobilitatea, alta specificată X X X X
- Mobilitatea, nespecificată X X X X

*Peste vârsta de 18 ani. **Peste vârsta de 18 ani pe drumul public. Capitolul VAutoîngrijirea Prezentul capitol se ocupă de autoîngrijire, spălat şi şters, îngrijirea propriului corp şi a părţilor acestuia, îmbrăcat, mâncat, băut şi îngrijirea propriei sănătăţi.

Autoîngrijirea Grupe de vârstă la care se realizează obişnuit (ani)
Naştere-3 4-6 7-11 12-18
- Spălatul:
(i) spălarea părţilor corpului X
(ii) spălarea întregului corp X
(iii) ştersul (uscatul) X
(iv) spălatul, altul specificat X
(v) spălatul, nespecificat X
- Îngrijirea părţilor corpului:
(i) îngrijirea pielii X
(ii) îngrijirea dinţilor X
(iii) îngrijirea părului X
(iv) îngrijirea unghiilor de la mâini şi picioare X
(v) îngrijirea nasului X
(vi) îngrijirea părţilor corpului, alta specificată X X
(vii) îngrijirea părţilor corpului, nespecificată X X
- Toaleta intimă:
(i) igiena urinării (indicarea nevoii şi realizarea actului, igiena urinării, alta specificată şi nespecificată) X
(ii) igiena defecaţiei (indicarea nevoii şi realizarea actului, igiena defecaţiei, altele specificate şi nespecificate) X
(iii) igiena menstruaţiei X
(iv) toaleta intimă, alta specificată X
(v) toaleta intimă, nespecificată X
- Îmbrăcatul:
(i) îmbrăcatul şi dezbrăcatul X
(ii) încălţatul şi descălţatul X
(iii) alegerea hainelor adecvate X
(iv) îmbrăcatul, altul specificat X
(v) îmbrăcatul, nespecificat X
- Mâncatul (indicarea nevoii şi realizarea actului, mâncatul, altul specificat şi nespecificat) X
- Băutul:
(i) indicarea nevoii de a bea X
(ii) hrănirea de la sân X
(iii) hrănirea din biberon X
(iv) băutul, altul specificat X
(v) băutul, nespecificat X
Autoîngrijirea Grupe de vârstă la care se realizează obişnuit (ani)
Naştere-3 4-6 7-11 12-18
- Îngrijirea propriei sănătăţi:
(i) asigurarea propriului confort X
(ii) structurarea dietei şi activităţile de menţinere a formei fizice X
(iii) menţinerea propriei sănătăţi (administrarea de medicamente şi respectarea sfatului medicului, solicitarea de sfaturi şi asistenţă, evitarea riscurilor abuzului de droguri/medicamente şi alcool, menţinerea propriei sănătăţi, alta specificată şi nespecificată) X
(iv) îngrijirea propriei sănătăţi, alta specificată X
(v) îngrijirea propriei sănătăţi, nespecificată X
- Grija pentru propria siguranţă X
- Autoîngrijirea, alta specificată X X X X
- Autoîngrijirea, nespecificată X X X X

Capitolul VIAutogospodărirea Prezentul capitol se ocupă de realizarea acţiunilor şi sarcinilor casnice şi din viaţa de zi cu zi. Ariile vieţii domestice includ achiziţionarea unei locuinţe, a hranei, îmbrăcămintei şi a altor lucruri necesare, curăţenia şi reparaţii ale locuinţei, obiecte de îngrijire personală şi a locuinţei şi ajutorul pentru ceilalţi.

Autogospodărirea Grupe de vârstă la care se realizează obişnuit (ani)
Naştere-3 4-6 7-11 12-18
a) Achiziţionarea celor necesare
- Achiziţionarea unei locuinţe*: X*
(i) cumpărarea X
(ii) închirierea X
(iii) dotarea locuinţei X
(iv) achiziţionarea unei locuinţe, alta specificată X
(v) achiziţionarea unei locuinţe, nespecificată X
- Achiziţionarea de bunuri şi servicii:
(i) cumpărăturile X
(ii) strângerea celor necesare zilnic X
(iii) achiziţionarea de bunuri şi servicii, alta specificată X
(iv) achiziţionarea de bunuri şi servicii, nespecificată X
- Achiziţionarea celor necesare, alta specificată şi nespecificată X X
b) Sarcini de gospodărie
- Pregătirea mâncării:
(i) prepararea de mâncăruri simple X
(ii) prepararea de mâncăruri complexe X
(iii) ajutarea la prepararea mesei X
(iv) pregătirea mâncării, alta specificată X X
(v) pregătirea mâncării, nespecificată X X
Autogospodărirea Grupe de vârstă la care se realizează obişnuit (ani)
Naştere-3 4-6 7-11 12-18
- Îndeplinirea treburilor casnice:
(i) spălatul şi uscatul hainelor şi rufelor X
(ii) curăţenia spaţiului şi a ustensilelor de gătit X
(iii) curăţenia spaţiului locuit X
(iv) folosirea aparaturii de uz casnic X
(v) depozitarea celor necesare zilnic
(vi) aruncarea gunoiului X
(vii) ajutarea la treburile din gospodărie X
(viii) îndeplinirea treburilor casnice, alta specificată X X
(ix) îndeplinirea treburilor casnice, nespecificată X X
- Sarcinile din gospodărie, altele specificate şi nespecificate X X
c) Îngrijirea obiectelor de uz casnic şi ajutorul pentru ceilalţi
- Îngrijirea obiectelor de uz casnic:
(i) confecţionarea şi repararea hainelor X
(ii) întreţinerea locuinţei şi mobilierului X
(iii) întreţinerea aparaturii de uz casnic X
(iv) întreţinerea vehiculelor X
(v) întreţinerea dispozitivelor asistive/de sprijin (proteze) X
(vi) îngrijirea plantelor şi animalelor X
(vii) ajutarea la îngrijirea obiectelor din gospodărie X
(viii) îngrijirea obiectelor de uz casnic, alta specificată X
(ix) îngrijirea obiectelor de uz casnic, nespecificată X
- Ajutorul pentru ceilalţi:
(i) ajutor pentru îngrijire X
(ii) ajutor pentru deplasare X
(iii) ajutor pentru comunicare X
(iv) ajutor pentru stabilirea de relaţii interpersonale X
(v) ajutor cu alimentaţia X
(vi) ajutor pentru păstrarea stării de sănătate X
(vii) ajutor în a-i ajuta pe ceilalţi X
(viii) ajutorul pentru ceilalţi, altul specificat X
(ix) ajutorul pentru ceilalţi, nespecificat X
- Îngrijirea obiectelor de uz casnic şi ajutorul pentru ceilalţi, altele specificate şi nespecificate X
- Autogospodărirea, alta specificată X
- Autogospodărirea, nespecificată X

*Peste vârsta de 16 ani. Capitolul VIIInteracţiunile şi relaţiile interpersonale Acest capitol se ocupă de îndeplinirea unor acţiuni şi sarcini necesare pentru stabilirea de interacţiuni, simple şi complexe, cu oamenii (persoane necunoscute, prieteni, rude, membrii familiei şi persoanele iubite) într-o manieră contextuală şi socială adecvată.

Interacţiunile şi relaţiile interpersonale Grupe de vârstă la care se realizează obişnuit (ani)
Naştere-3 4-6 7-11 12-18
a) Interacţiunile interpersonale generale
- Interacţiunile interpersonale de bază:
(i) respect şi căldură în relaţii X
(ii) apreciere, toleranţă şi critică în relaţii X
(iii) orientări/repere sociale în relaţii (iniţierea interacţiunilor sociale, menţinerea interacţiunilor sociale, orientări/repere sociale în relaţii, altele specificate şi nespecificate) X
(iv) contactul fizic în relaţii X
(v) distingerea membrilor familiei X
(vi) interacţiunile interpersonale de bază, altele specificate X X X X
(vii) interacţiunile interpersonale de bază, nespecificate X X X X
- Interacţiunile interpersonale complexe:
(i) stabilirea/încetarea relaţiilor X
(ii) ajustarea comportamentului în timpul interacţiunilor X X
(iii) respectarea regulilor sociale X
(iv) menţinerea spaţiului social X
(v) interacţiunile interpersonale complexe, altele specificate X X X
(vi) interacţiunile interpersonale complexe, nespecificate X X X
- Interacţiunile interpersonale generale, altele specificate şi nespecificate X X X X
b) Relaţiile interpersonale particulare
- Relaţionarea cu persoane necunoscute X
- Relaţiile formale:
(i) cu persoane de conducere X
(ii) cu persoane subordonate X
(iii) cu persoane egale X
(iv) relaţiile formale, altele specificate X X X
(v) relaţiile formale, nespecificate X X X
- Relaţiile sociale informale:
(i) cu prieteni X
(ii) cu vecini X
(iii) cu cunoştinţe X
(iv) cu colocatari X
(v) cu colegi X
(vi) relaţiile sociale informale, altele specificate X
(vii) relaţiile sociale informale, nespecificate X
Interacţiunile şi relaţiile interpersonale Grupe de vârstă la care se realizează obişnuit (ani)
Naştere-3 4-6 7-11 12-18
- Relaţiile de familie:
(i) relaţii părinte-copil X
(ii) relaţii copil-părinte X X X X
(iii) relaţii cu fraţii X X X X
(iv) relaţii cu familia extinsă X X X X
(v) relaţiile de familie, altele specificate X X X X
(vi) relaţiile de familie, nespecificate X X X X
- Relaţiile intime:
(i) relaţii romantice X
(ii) relaţii de căsătorie X
(iii) relaţii sexuale X
(iv) relaţiile intime, altele specificate X
(v) relaţiile intime, nespecificate X
- Relaţiile interpersonale particulare, altele specificate şi nespecificate X X X X
- Interacţiunile şi relaţiile interpersonale, altele specificate X X X X
- Interacţiunile şi relaţiile interpersonale, nespecificate X X X X

Capitolul VIIIAriile majore ale vieţii Acest capitol se ocupă de îndeplinirea de sarcini şi acţiuni necesare pentru angajarea în educaţie, muncă şi munca remunerată şi pentru efectuarea de tranzacţii economice.

Ariile majore ale vieţii Grupe de vârstă la care se realizează obişnuit (ani)
Naştere-3 4-6 7-11 12-18
a) Educaţia
- Educaţia informală X X X X
- Educaţia antepreşcolară:
(i) intrarea în programul educaţional antepreşcolar X
(ii) menţinerea programului educaţional antepreşcolar X
(iii) parcurgerea programului educaţional antepreşcolar X
(iv) finalizarea programului educaţional antepreşcolar X
(v) educaţia antepreşcolară, alta specificată X
(vi) educaţia antepreşcolară, nespecificată X
- Educaţia preşcolară:
(i) intrarea în programul educaţional preşcolar X X
(ii) menţinerea programului educaţional preşcolar X
(iii) parcurgerea programului educaţional preşcolar X
(iv) finalizarea programului educaţional preşcolar X
(v) educaţia preşcolară, alta specificată X
(vi) educaţia preşcolară, nespecificată X
- Viaţa preşcolară şi activităţile aferente X
Ariile majore ale vieţii Grupe de vârstă la care se realizează obişnuit (ani)
Naştere-3 4-6 7-11 12-18
- Educaţia şcolară:
(i) intrarea în programul educaţional X
(ii) menţinerea într-un program educaţional X
(iii) progresarea pe parcursul programului educaţional X
(iv) finalizarea programului educaţional X
(v) educaţia şcolară, alta specificată X
(vi) educaţia şcolară, nespecificată X
- Învăţământul profesional:
(i) intrarea în învăţământul profesional X
(ii) menţinerea programului de formare profesională X
(iii) progresarea pe parcursul programului de formare profesională X
(iv) finalizarea programului de formare profesională X
(v) învăţământul profesional, altul specificat X
(vi) învăţământul profesional, nespecificat X
- Învăţământul superior*:
(i) intrarea, menţinerea, progresarea şi finalizarea X
(ii) învăţământul superior, altul specificat X
(iii) învăţământul superior, nespecificat X
- Viaţa şcolară şi activităţile aferente X X
- Educaţia, alta specificată şi nespecificată X X X X
b) Munca şi angajarea în muncă
- Ucenicia (pregătirea pentru muncă) X
- Dobândirea, păstrarea şi încetarea activităţii la un loc de muncă**: X
(i) căutarea unui loc de muncă X
(ii) păstrarea unui loc de muncă X
(iii) încetarea activităţii la locul de muncă X
(iv) dobândirea, păstrarea şi încetarea activităţii la un loc de muncă, altele specificate X
(v) dobândirea, păstrarea şi încetarea activităţii la un loc de muncă, nespecificate X
- Angajarea remunerată**:
(i) lucru pe cont propriu
(ii) angajare cu timp parţial de lucru X
(iii) angajare cu normă întreagă
(iv) angajarea remunerată, alta specificată
(v) angajarea remunerată, nespecificată
- Angajarea neremunerată (voluntariat) X
- Munca şi angajarea în muncă, altele specificate şi nespecificate X
c) Viaţa economică
- Tranzacţiile economice de bază X
- Tranzacţiile economice complexe X
- Independenţa economică**:
(i) resurse economice personale X
(ii) drepturi economice publice X
(iii) independenţa economică, alta specificată X
(iv) independenţa economică, nespecificată X
Ariile majore ale vieţii Grupe de vârstă la care se realizează obişnuit (ani)
Naştere-3 4-6 7-11 12-18
d) Implicarea în joc:
(i) jocul de unul singur X
(ii) jocul de-a spectatorul X
(iii) jocul în paralel X
(iv) jocul împreună, în colaborare X
(v) implicarea în joc, altele specificate X
(vi) implicarea în joc, nespecificate X
- Ariile majore ale vieţii, altele specificate X X X X
- Ariile majore ale vieţii, nespecificate X X X X

* În mod excepţional înainte de vârsta de 18 ani. ** Peste vârsta de 15 ani (vârsta minimă de angajare este de 16 ani, angajarea de la 15 ani se face cu acordul părinţilor). Capitolul IXComunitatea, viaţa civică şi socială Acest capitol se ocupă de acţiunile şi sarcinile necesare pentru a se implica în viaţa socială organizată din afara familiei, în comunitate, în ariile vieţii sociale şi civice.

Comunitatea, viaţa civică şi socială Grupe de vârstă la care se realizează obişnuit (ani)
Naştere-3 4-6 7-11 12-18
- Viaţa comunitară:
(i) asociaţii informale şi formale X
(ii) ceremonii X
(iii) viaţa comunitară, alta specificată X X
(iv) viaţa comunitară, nespecificată X X
- Recreerea şi petrecerea timpului liber:
(i) jocul X
(ii) sporturi X
(iii) arta şi cultura X
(iv) meşteşugurile X
(v) hobby-uri X
(vi) socializarea X
(vii) recreerea şi petrecerea timpului liber, altele specificate X X X
(viii) recreerea şi petrecerea timpului liber, nespecificate X X X
- Religie şi spiritualitate:
(i) religie organizată X
(ii) spiritualitate X
(iii) religie şi spiritualitate, altele specificate X X
(iv) religie şi spiritualitate, nespecificate X X
- Drepturile omului X X X X
- Viaţa politică* şi calitatea de cetăţean X
- Comunitatea, viaţa civică şi socială, altele specificate X X X
- Comunitatea, viaţa civică şi socială, nespecificate X X X X

* Peste vârsta de 18 ani.


COMENTARII la Ordinul 2260/2012

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 2260 din 2012
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 325 2017
    Good Day Dear Loan Seeker, Do you need an urgent financial credit *? * Very fast and direct transfer to your bank account * Repayment starts eight months after you get the money bank account * Low interest rate of 1% * Long-term repayment (1-30 years) Height * Flexible **then monthly payment *. How long will it be financed? After submitting the application ** You can expect a preliminary answer less than 24 hours funding in 72-96 hours after receiving the information they need yours. Contact Email : bdsfn.com@gmail.com Contact Email : anatiliatextileltd@gmail.com Mrs. Pranchment Dura If you are interested contact us via: bdsfn.com@gmail.com and fill out the below loan application form. Loan application form: Full Name:.................... Country:..................... State:.............. City:.............. Sex:......................... Phone Number:........... Loan Amount :........... Monthly income:.......... Occupation:................... .... Loan Period:....................... ................ Purpose of Loan:......................... ........... E-mail address:...................... ................ Have You Applied Before?.................... We awaits your urgent application form to be filled ok. Email Us: (bdsfn.com@gmail.com) Contact Email : bdsfn.com@gmail.com Contact Email : anatiliatextileltd@gmail.com Mrs. Pranchment Dura
ANONIM a comentat Decretul 325 2017
    Good Day Dear Loan Seeker, Do you need an urgent financial credit *? * Very fast and direct transfer to your bank account * Repayment starts eight months after you get the money bank account * Low interest rate of 1% * Long-term repayment (1-30 years) Height * Flexible **then monthly payment *. How long will it be financed? After submitting the application ** You can expect a preliminary answer less than 24 hours funding in 72-96 hours after receiving the information they need yours. Contact Email : bdsfn.com@gmail.com Contact Email : anatiliatextileltd@gmail.com Mrs. Pranchment Dura If you are interested contact us via: bdsfn.com@gmail.com and fill out the below loan application form. Loan application form: Full Name:.................... Country:..................... State:.............. City:.............. Sex:......................... Phone Number:........... Loan Amount :........... Monthly income:.......... Occupation:................... .... Loan Period:....................... ................ Purpose of Loan:......................... ........... E-mail address:...................... ................ Have You Applied Before?.................... We awaits your urgent application form to be filled ok. Email Us: (bdsfn.com@gmail.com) Contact Email : bdsfn.com@gmail.com Contact Email : anatiliatextileltd@gmail.com Mrs. Pranchment Dura
ANONIM a comentat Decizia 194 2017
    Bună ziua, sunt doctorul Harry Carlos, creditor privat de împrumut, dau împrumut celor care au nevoie de împrumut și Cei care doresc să înceapă o afacere nouă. Dau împrumuturi personale, împrumuturi de afaceri, împrumuturi pentru studenți, credite pentru companii și Toate tipurile de împrumuturi, în rata interesată de 2% contact astăzi la: harryloanfirm56@gmail.com LEGIMATE LOAN LOAN
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, sunt doctorul Harry Carlos, creditor privat de împrumut, dau împrumut celor care au nevoie de împrumut și Cei care doresc să înceapă o afacere nouă. Dau împrumuturi personale, împrumuturi de afaceri, împrumuturi pentru studenți, credite pentru companii și Toate tipurile de împrumuturi, în rata interesată de 2% contact astăzi la: harryloanfirm56@gmail.com LEGIMATE LOAN LOAN
ANONIM a comentat Hotărârea 30 2016
    Salutare tuturor Eu sunt Ivos Vlad Eugen și sunt din România Constanța. Am fost în căutarea unui împrumut on-line și am fost foarte speriat că nu am aplicat niciodată un împrumut înainte și am loo foarte bine și căutând o companie adevărată acolo am găsit o companie numită Patricia Kingsman uite și am văzut ce au spus oamenii despre această companie A fost adevărat am decis să solicit un împrumut de la companie și am nevoie de un împrumut de 150.000,00 euro pentru a începe o afacere când am aplicat ea mi-a spus tot ce am nevoie să fac și am făcut-o și ea ma asigurat că în 8 ore timp am fost plecat Sa fiu cu imprumutul meu i-am spus bine si am asteptat in exact 8 ore timp primesc imprumutul meu de la aceasta companie ca scriu asta acum nu am fost niciodata scammed inainte si aceasta companie este minunata am asculta oamenii vorbind despre escrocherii dar eu Nu au fost niciodată scammed înainte și îi mulțumesc lui Dumnezeu pentru asta. Deci toată lumea, dacă aveți nevoie de un împrumut real, aceasta este compania potrivită pentru a aplica de la ei vă vor ajuta și timpul în care vă spun că veți primi împrumutul dvs., care este exact momentul în care veți primi împrumutul. Trebuie doar să scriu acest mesaj pentru toată lumea, astfel încât să nu solicitați un împrumut de la o companie greșită dacă aveți nevoie de un împrumut real contactați această companie și veți fi fericiți. Există poștă Adresa este patriciakingsman.loans2016@gmail.com.
ANONIM a comentat Hotărârea 30 2016
    Bună ziua Numele meu este Popovici Krisztina Sunt din Brașov România această companie Patricia Kingsman oamenii vorbesc despre este real nu am vrut niciodată un împrumut dar tocmai am spus că ar trebui să încercați această companie și a vedea dacă ceea ce spun oamenii este adevărat și am aplicat pentru o Împrumut de la ei ieri și tocmai am primit împrumutul meu astăzi de la Patricia Kingsman companie împrumut oricine dacă ați citi acest mesaj și aveți nevoie de un împrumut aplica de la această companie pentru că ei sunt de gând să vă ajute această companie este singura companie care oferă împrumut reale on-line. Împrumutul pe care l-am aplicat de la ei a fost de 75.000,00 lei și în 8 ore am obținut împrumutul meu, astfel încât prietenii mei să nu fie scamați dacă aveți nevoie de un împrumut real, aceasta este compania potrivită pentru a aplica. Dacă sunteți interesat de împrumuturi acolo, adresa de e-mail este patriciakingsman.loans2016@gmail.com și acolo numărul ceaplic este +2348165719944.
ANONIM a comentat Hotărârea 30 2016
    Toată lumea dacă aveți nevoie de un împrumut adevărat Patricia Kingsman este compania adevărată care acordă împrumuturi pe care nu le știe că fac acest lucru, dar compania este reală Nu vreau ca oamenii să fie scutiți pe internet de aceea spun acest lucru dacă aveți nevoie de un adevărat Împrumutul Patricia Kingsman este compania potrivită pentru a aplica de la.
ANONIM a comentat Hotărârea 30 2016
    Numele meu este Nathanael martyna patryx Sunt din România și locuiesc într-un mic oraș din Timișoara. Vreau să folosesc acest timp pentru a le spune tuturor pe internet că există o singură companie care oferă un împrumut real, iar această companie este Patricia Kingsman. Am căutat un împrumut online în ultimele 3 săptămâni acum și tot ce am de făcut este că creditorii mă scandalizează din banii pe care i-am avut Dumnezeu știe că eram atât de sărac și am vrut să-mi omor eu sinea dar acolo am văzut atât de mulți oameni mărturisesc despre Această companie pe care au dat împrumuturi la început nu am crezut cauza am văzut alte mărturii ale altui creditor și toate s-au transformat în escrocherii. Am spus sa ma aplice de la aceasta companie si sa vad daca este adevarat si imediat am aplicat mi-au spus tot ce am nevoie sa fac si am fost de acord si ma asigurat ca in 8 ore am fost de gand sa fiu cu imprumutul meu pentru ca ei au spus Utilizează serviciul de transfer rapid. Mai intai n-am crezut, dar am vrut sa imi dau imprumut inainte de ora 8 am primit o alerta de la banca mea si sa fiu de acord ca a fost imprumutul meu am fost foarte supt atunci cand l-am vazut si m-am rugat lui Dumnezeu pentru a ma indruma la compania dreapta Care mi-a ajutat astăzi pe măsură ce scriu acest lucru pe internet acum am primit doar împrumutul meu de la această companie și eu folosesc acest timp pentru a depune mărturie către alte persoane dacă aveți nevoie de un împrumut un împrumut nu vă lăsați păcălit aceasta este compania potrivită Se aplică de la. Adresa de e-mail este patriciakingsman.loans2016@gmail.com, iar pentru dvs. cei care nu au o adresă de e-mail a companiei numărul de telefon este +2348165719944. Această companie este adevărată și minunată dacă aveți nevoie de un împrumut aplicat acum și așteptați pentru împrumutul dvs. pentru că veți fi mulțumit de această companie. Mulțumesc tuturor și rămân Nathanael martyna patryx.
ANONIM a comentat Decizia 194 2017
    O zi buna, Ma numesc Marcu Dorlca, sunt din limba romana. Vreau să depun mărturie despre creditorul bun care mi-a arătat lumina după ce a fost scamat de doi creditori internaționali diferiți pe Internet, toți promisi să-mi dea un împrumut după ce m-au făcut să plătesc o mulțime de impozite și nu mi-au dat nimic Nu au avut rezultate pozitive. Mi-am pierdut banii grei câștigați și a fost un total de (3.000 de euro). Într-o zi am navigat pe Internet în căutarea confuză și frustrat, apoi am dat peste o mărturie a unei Femei care a fost de asemenea scamată și în cele din urmă a fost legată de un credit legitim și de încredere doamna Alicia Radu (aliciaradu260@gmail.com) unde a luat în cele din urmă Împrumut, așa că am decis să contactez aceeași companie de împrumut și apoi le-am spus povestea mea despre cum am fost jefuit de doi creditori diferiți care nu au mai mult decât să-mi dea mai multă durere. Le explic prin e-mail. Mi-au spus să nu mai plâng pentru că mi-ar lua împrumutul de la compania lor și am făcut de asemenea alegerea potrivită contactând-o. Am completat formularul de împrumut și am făcut tot ce mi sa cerut și mi sa acordat o sumă de împrumut de (25.000,00 euro) de această mare companie. Aici sunt fericit cu familia mea astăzi pentru că mama Alicia Radu mi-a dat un împrumut, așa că îmi jur că voi continua să depun mărturie pe internet despre cum am primit împrumutul meu. Cred că și alți oameni mărturisesc și același creditor. Ai nevoie de un împrumut de urgență? Vă rugăm să contactați rapid mama prin e-mail: (aliciaradu260@gmail.com) Puteți să mă contactați dacă aveți nevoie de alte informații prin e-mail: (marcudorlca750@gmail.com)
ANONIM a comentat Hotărârea 30 2016
    Numele meu este Cristyna Cosmin Alin Sunt din Bucuresti Romania vreau sa folosesc de data aceasta pentru a scrie pe internet ca am primit fondurile mele de credit de 5 milioane leu roman de la aceasta companie numita Patricia Kingsman loan company la inceput nu am crezut ce Oamenii au spus pe internet, dar am decis să încerc și am aplicat pentru împrumut acum două zile și tocmai am primit un apel de la banca mea că nu există suma de 5 milioane leu românesc pe contul meu și imediat am primit o alertă din partea mea Banca Patricia Kingsman companie de împrumut ma sunat și ma întrebat dacă am primit împrumutul meu și le-am spus da, așa că au spus că ar trebui să aducă mai mulți oameni acolo companie, dacă cineva nevoie de un împrumut, astfel încât dacă aveți într-adevăr nevoie de un împrumut aceasta este compania Pentru a aplica de la ei sunt într-adevăr mare și cred acum că există o companie de împrumut reale care oferă împrumuturi și că societatea este Patricia Kingsman companie de împrumut, astfel încât dacă oricine dintre dvs. au nevoie de un împrumut de urgență și este important aceasta este compania dreptul de a aplica de la . Adresa de e-mail este patriciakingsman.loans2016@gmail.com. În cele din urmă sunt foarte fericit și pot începe propria mea afacere acum. Vă mulțumesc din nou Patricia că sunteți minunat și că Dumnezeu să vă binecuvânteze pe dumneavoastră și pe compania voastră.
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu