Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 2239 din  6 decembrie 2004

privind instituirea unor masuri de crestere a sigurantei navigatiei in apele nationale navigabile si in porturile romanesti prin introducerea accelerata, pentru navele petroliere, a obligativitatii corpului dublu sau a unor cerinte echivalente de proiectare pentru navele petroliere cu corp simplu

ACT EMIS DE: MINISTERUL TRANSPORTURILOR, CONSTRUCTIILOR SI TURISMULUI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 49 din 14 ianuarie 2005


SmartCity3


    In temeiul prevederilor art. 12 lit. d), j), k) si r) din Ordonanta Guvernului nr. 19/1997 privind transporturile, republicata, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 197/1998, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale art. 5 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 412/2004 privind organizarea si functionarea Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului, cu modificarile si completarile ulterioare,

    ministrul transporturilor, constructiilor si turismului emite urmatorul ordin:

    Art. 1
    Scopul prezentului ordin este de a stabili un program de introducere accelerata a cerintelor pentru navele petroliere cu corp dublu sau a cerintelor echivalente de proiectare din Conventia MARPOL 73/78 pentru navele petroliere cu corp simplu si de a interzice transportul spre sau dinspre porturile romanesti al produselor petroliere grele cu navele petroliere cu corp simplu.
    Art. 2
    (1) Prevederile prezentului ordin se aplica navelor petroliere destinate transportului produselor petroliere de 5.000 tdw sau mai mult care se afla in una dintre urmatoarele situatii:
    a) arboreaza pavilionul roman;
    b) intra sau ies in/din porturile romanesti ori opereaza in aceste porturi si la terminalele petroliere romanesti, indiferent de pavilionul acestora;
    c) ancoreaza in apele nationale navigabile ale Romaniei.
    (2) Prevederile art. 4 alin. (3) se aplica navelor petroliere de 600 tdw sau mai mult.
    (3) Prevederile prezentului ordin nu se aplica navelor de razboi, navelor militare auxiliare sau navelor aflate in proprietatea ori in operarea unui stat, utilizate numai in servicii guvernamentale necomerciale.
    Art. 3
    In scopul aplicarii prezentului ordin, termenii de mai jos au urmatoarele intelesuri:
    a) Conventia MARPOL 73/78 - Conventia internationala din 1973 pentru prevenirea poluarii de catre nave, modificata prin Protocolul din 1978, incheiat la 17 februarie 1978 la Londra (MARPOL 73/78), la care Romania a aderat prin Legea nr. 6/1993 pentru aderarea Romaniei la Conventia internationala din 1973 pentru prevenirea poluarii de catre nave, modificata prin Protocolul incheiat la Londra;
    b) Regula 13G revizuita din anexa I la Conventia MARPOL 73/78 - amendamentele la Regula 13G din anexa I la Conventia MARPOL 73/78 si la suplimentul Certificatului IOPP, astfel cum au fost adoptate prin Rezolutia MEPC.95(46) din 27 aprilie 2001, si care au intrat in vigoare la 1 septembrie 2002, fiind acceptate de Romania prin Legea nr. 573/2002 pentru acceptarea Amendamentelor la anexa la Protocolul din 1978 referitor la Conventia internationala din 1973 pentru prevenirea poluarii de catre nave, adoptate de Organizatia Maritima Internationala prin Rezolutia MEPC.95(46) a Comitetului pentru Protectia Mediului Marin la Londra la 27 aprilie 2001;
    c) nava petroliera - nava petroliera, astfel cum este definita la Regula 1(4) din anexa I la Conventia MARPOL 73/78;
    d) deadweight - tonaj deadweight (tdw), astfel cum este definit la Regula 1(22) din anexa I la Conventia MARPOL 73/78;
    e) nava petroliera noua - nava petroliera, astfel cum este definita la Regula 1(26) din anexa I la Conventia MARPOL 73/78;
    f) nava petroliera de categoria 1 - nava petroliera de 20.000 tdw si mai mult, care transporta ca marfa titei, combustibil lichid, combustibil diesel greu ori ulei de ungere, sau de 30.000 tdw si mai mult, care transporta hidrocarburi, altele decat cele mai sus mentionate, care nu corespunde cerintelor pentru petrolierele noi, astfel cum sunt definite in Regula 1(26) din anexa I la Conventia MARPOL 73/78;
    g) nava petroliera de categoria 2 - nava petroliera de 20.000 tdw si mai mult, care transporta ca marfa titei, combustibil lichid, combustibil diesel greu ori ulei de ungere, sau de 30.000 tdw si mai mult, care transporta hidrocarburi, altele decat cele mai sus mentionate, care corespunde cerintelor pentru petrolierele noi, astfel cum sunt definite in Regula 1(26) din anexa I la Conventia MARPOL 73/78;
    h) nava petroliera de categoria 3 - nava petroliera de 5.000 tdw si mai mult, dar mai putin decat s-a specificat la lit. f) si g);
    i) nava petroliera cu corp simplu - nava petroliera care nu este conforma cu cerintele de proiectare in materie de dublu corp sau cu norme de proiectare echivalente ale Regulii 13F din anexa I la Conventia MARPOL 73/78;
    j) nava petroliera cu corp dublu - nava petroliera care este conforma cu cerintele de proiectare sau cu normele de proiectare echivalente ale Regulii 13F din anexa I la Conventia MARPOL 73/78 sau o nava petroliera care indeplineste cerintele paragrafului 1 lit. c) al Regulii 13G revizuite din anexa I la Conventia MARPOL 73/78;
    k) varsta - varsta navei, exprimata in numarul de ani de la data livrarii;
    l) combustibil diesel greu - combustibil diesel, astfel cum este definit in Regula 13G revizuita din anexa I la Conventia MARPOL 73/78;
    m) combustibil lichid - produse distilate grele sau reziduuri de titei ori amestecuri ale acestor produse, astfel cum sunt definite in Regula 13G revizuita din anexa I la Conventia MARPOL 73/78;
    n) produse petroliere grele inseamna:
    (i) produse petroliere grele cu o densitate mai mare de 900 kg/mc la o temperatura de 15 grade C*1);
    (ii) combustibili lichizi cu o densitate mai mare de 900 kg/mc la o temperatura de 15 grade C sau o viscozitate cinematica de peste 180 mm^2/s*2), la o temperatura de 50 grade C;
    (iii) bitumuri si gudroane si emulsii ale acestora;
    o) terminale petroliere aflate in apele nationale navigabile ale Romaniei - instalatii din largul marii, fixe sau mobile, care opereaza pe sau deasupra platoului continental romanesc.
------------
    *1) Care corespunde unui grad API mai mic de 25,7.
    *2) Care corespunde unei viscozitati cinematice mai mari de 180 cSt.

    Art. 4
    (1) Navele petroliere, cu exceptia celor cu corp dublu, indiferent de pavilionul pe care il arboreaza, nu pot intra in porturile romanesti sau nu pot acosta la terminalele petroliere aflate in apele nationale navigabile ale Romaniei sau, daca se solicita, nu li se va acorda dreptul de arborare a pavilionului roman dupa aniversarea, in anul specificat mai jos, a datei de livrare a navei:
    a) pentru navele petroliere de categoria 1:
    - anul 2003 pentru navele livrate in anul 1980 sau mai devreme;
    - anul 2004 pentru navele livrate in anul 1981;
    - anul 2005 pentru navele livrate in anul 1982 sau mai tarziu;
    b) pentru navele petroliere de categoriile 2 si 3:
    - anul 2003 pentru navele livrate in anul 1975 sau mai devreme;
    - anul 2004 pentru navele livrate in anul 1976;
    - anul 2005 pentru navele livrate in anul 1977;
    - anul 2006 pentru navele livrate in anii 1978 si 1979;
    - anul 2007 pentru navele livrate in anii 1980 si 1981;
    - anul 2008 pentru navele livrate in anul 1982;
    - anul 2009 pentru navele livrate in anul 1983;
    - anul 2010 pentru navele livrate in anul 1984 sau mai tarziu.
    (2) Fara a incalca prevederile alin. (1), navele petroliere din categoriile 2 si 3, prevazute numai cu dublu fund sau cu dublu bordaj, care nu se foloseste pentru transportul de produse petroliere si care se extinde pe toata lungimea tancurilor de marfa, sau cele prevazute cu spatii cu corp dublu, care nu se folosesc pentru transportul produselor petroliere si care se extind pe toata lungimea tancurilor de marfa, care nu indeplinesc conditiile de exceptare de la prevederile paragrafului 1(c) al Regulii 13G revizuite din anexa I la Conventia MARPOL 73/78, pot sa fie operate in continuare dupa data prevazuta la alin. (1), dar nu dupa aniversarea datei de livrare a navei in anul 2015 sau nu dupa data la care nava implineste varsta de 25 de ani de la data livrarii sale, luandu-se in considerare data cea mai recenta dintre aceste date.
    (3) Nici o nava petroliera care transporta produse petroliere grele, indiferent de pavilionul pe care il arboreaza, nu poate intra in porturile romanesti, nu poate acosta la terminalele petroliere, nu poate ancora in apele nationale navigabile ale Romaniei si nici nu poate parasi aceste locuri daca nu are corp dublu.
    (4) Fac exceptie de la prevederile alin. (3) navele petroliere care sunt operate exclusiv in porturi si pe cai navigabile interioare romanesti, cu conditia ca respectivele nave sa aiba certificate tehnice valabile, in conformitate cu legislatia in vigoare privind navigatia pe caile navigabile interioare.
    (5) Navele petroliere cu o capacitate mai mica de 5.000 tdw se vor conforma prevederilor alin. (3) nu mai tarziu de aniversarea datei de livrare a navei in anul 2008.
    (6) In cazul in care conditiile de gheata fac necesara folosirea unor nave cu intarituri pentru navigatia prin gheturi pana la 21 octombrie 2005, se vor putea admite intrarea in porturile romanesti, acostarea la terminale petroliere, ancorarea in apele nationale ale Romaniei, precum si parasirea acestor locuri de catre navele petroliere cu corp simplu prevazute cu intarituri pentru navigatia in gheturi, care au un dublu fund neutilizat pentru transportul produselor petroliere, extins pe intreaga lungime a tancurilor de marfa, cu conditia ca produsele petroliere grele sa fie transportate numai in tancurile centrale.
    Art. 5
    Indiferent de pavilionul lor, navele petroliere de categoriile 2 si 3, care nu au corp dublu si au o vechime mai mare de 15 ani, nu pot intra in porturile romanesti, nu pot acosta la terminalele petroliere si nu pot ancora in apele nationale navigabile ale Romaniei si nici nu pot parasi aceste locuri dupa aniversarea datei de livrare a navei in anul 2005 decat cu conditia respectarii sistemului de evaluare a starii navei prevazut la art. 6.
    Art. 6
    Pentru indeplinirea prevederilor art. 5, se aplica sistemul de evaluare a starii navei stabilit prin Rezolutia MEPC.94(46) din 27 aprilie 2001, cu amendamentele ulterioare.
    Art. 7
    Dupa aniversarea datei de livrare a navei in anul 2015 nu se vor mai permite:
    a) continuarea operarii navelor petroliere de categoriile 2 si 3 care arboreaza pavilion roman, in conformitate cu paragraful 5 al Regulii 13G revizuite din anexa I la Conventia MARPOL 73/78; si
    b) intrarea in porturile sau in terminalele romanesti a navelor petroliere de categoriile 2 si 3 chiar daca ele continua sa fie operate sub pavilionul unui alt stat, in conformitate cu paragraful 5 al Regulii 13G revizuite din anexa I la Conventia MARPOL 73/78.
    Art. 8
    (1) Prin derogare de la art. 4, 5 si 7, Autoritatea Navala Romana si administratiile portuare pot permite, in mod exceptional, unei nave petroliere sa intre in porturile romanesti, sa opereze la terminalele petroliere si sa ancoreze in apele nationale navigabile ale Romaniei doar in urmatoarele cazuri:
    a) daca nava petroliera este in pericol si cauta un loc de refugiu;
    b) daca nava petroliera este fara marfa la bord si intra intr-un port pentru reparatii.
    (2) Permisiunea se acorda in conformitate cu prevederile art. 2 alin. (2) si ale art. 87 alin. (1) din Hotararea Guvernului nr. 245/2003 pentru aprobarea Regulamentului de aplicare a Ordonantei Guvernului nr. 42/1997 privind transportul naval.
    Art. 9
    (1) Autoritatea Navala Romana va informa Organizatia Maritima Internationala, in conformitate cu art. 211 paragraful 3 din Conventia Natiunilor Unite asupra dreptului marii, ratificata de Romania prin Legea nr. 110/1996 privind ratificarea Conventiei Natiunilor Unite asupra dreptului marii, incheiata la Montego Bay (Jamaica) la 10 decembrie 1982, si aderarea la Acordul referitor la aplicarea partii a XI-a a Conventiei Natiunilor Unite asupra dreptului marii, incheiat la New York la 28 iulie 1994, despre intrarea in vigoare a acestui ordin.
    (2) Autoritatea Navala Romana va informa Organizatia Maritima Internationala, conform art. 7, asupra deciziei de a refuza intrarea navelor petroliere care opereaza in conformitate cu prevederile paragrafului 5 al Regulii 13G revizuite din anexa I la Conventia MARPOL 73/78 in porturile sau terminalele romanesti, pe baza paragrafului 8(b) al Regulii 13G revizuite din anexa I la Conventia MARPOL 73/78.
    (3) Autoritatea Navala Romana va informa Organizatia Maritima Internationala despre autorizarea, suspendarea, retragerea sau refuzul operarii navelor petroliere din categoriile 1 si 2 autorizate sa arboreze pavilionul roman conform art. 5, pe baza paragrafului 8(a) al Regulii 13G revizuite din anexa I la Conventia MARPOL 73/78.
    Art. 10
    Prezentul ordin intra in vigoare la data de 1 ianuarie 2005.
    Art. 11
    Autoritatea Navala Romana va duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
    Art. 12
    Prezentul ordin transpune prevederile Regulamentului nr. 417/2002/CE al Parlamentului European si al Consiliului din 18 februarie 2002 privind introducerea accelerata pentru navele petroliere a obligativitatii corpului dublu sau aplicarea unor cerinte echivalente de proiectare pentru navele petroliere cu corp simplu si abrogarea Regulamentului Consiliului nr. 2.978/94, publicat in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene L 64 din 7 martie 2002, astfel cum a fost amendat prin Regulamentul nr. 1.726/2003/CE al Parlamentului European, si al Consiliului din 22 iulie 2003, publicat in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene L 249 din 1 octombrie 2003, precum si ale Regulamentului nr. 2.099/2002/CE al Parlamentului European si al Consiliului din 5 noiembrie 2002 privind stabilirea Comitetului pentru Mari Sigure si prevenirea poluarii de catre nave (COSS), publicat in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene L 324 din 29 noiembrie 2002.
    Art. 13
    Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

                        p. Ministrul transporturilor,
                        constructiilor si turismului,
                               Ileana Tureanu,
                              secretar de stat



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 2239/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 2239 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    Îmi apare că site-ul http://www.legex.ro/VizualizareLege.aspx?var=153691#comentariu, sau cum se numește, este not secure. Adică putem comenta dar ne asumăm riscul informatic. E corect?
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    nu cumva ar trebui să fie bizară absența oricărui comentariu la această lege? Totuși este o lege adoptată conform procedurilor regulamentare în vigoare, deci este ea însăși în vigoare. Avem dreptul cel puțin legal de a o comenta.
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu