ORDIN Nr. 2142
din 11 iulie 2008
pentru modificarea si
completarea Procedurii privind stingerea creantelor reprezentand impozite, taxe
si alte venituri datorate bugetului de stat si/sau a creantelor reprezentand
contributii sociale administrate de Ministerul Economiei si Finantelor prin trecerea
in proprietatea publica a statului a unor bunuri imobile proprietate a
debitorilor, aprobata prin Ordinul ministrului economiei si finantelor nr.
486/2007
ACT EMIS DE:
MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 575 din 30 iulie 2008
In temeiul dispoziţiilor art.
11 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 386/2007 privind organizarea şi
funcţionarea Ministerului Economiei şi Finanţelor, cu modificările şi
completările ulterioare,
având în vedere dispoziţiile art. 175 din Ordonanţa
Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu
modificările şi completările ulterioare,
ministrul economiei si finanţelor emite următorul ordin:
Art. I. - Procedura privind
stingerea creanţelor reprezentând impozite, taxe şi alte venituri datorate
bugetului de stat şi/sau a creanţelor reprezentând contribuţii sociale
administrate de Ministerul Economiei şi Finanţelor prin trecerea în
proprietatea publică a statului a unor bunuri imobile proprietate a
debitorilor, aprobată prin Ordinul ministrului economiei şi finanţelor nr.
486/2007, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 420 din 22 iunie 2007, se modifică
şi se completează după cum urmează:
1. Punctul 1 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„1. Creanţele reprezentând impozite, taxe şi alte
venituri cuvenite bugetului de stat şi/sau creanţele reprezentând contribuţii
sociale administrate de Ministerul Economiei şi Finanţelor, cu excepţia celor
cu reţinere la sursă şi a accesoriilor aferente acestora, denumite în
continuare creanţe
fiscale, se pot stinge prin dare în plată."
2. La punctul 6, după
litera d) se introduce o nouă literă, litera d1), cu următorul cuprins:
,,d1) menţiunea că
în volumul creanţelor prevăzute la lit. d) nu sunt cuprinse şi creanţe cu
reţinere la sursă şi accesoriile aferente acestora;".
3. La punctul 7,
litera h) se abrogă.
4. La punctul 8 alineatul (2), litera b) se
modifică şi va avea următorul cuprins:
,,b) solicitarea privind preluarea în administrare a
imobilului respectiv, avizată de ordonatorul principal de credite ori, în cazul
în care solicitantul bunurilor imobile este Agenţia Naţională de Administrare
Fiscală sau o unitate fiscală teritorială subordonată acesteia, de preşedintele
Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, însoţită de un referat întocmit de
instituţia publică solicitantă, potrivit modelului din anexa nr. 1, în cazul în
care aceasta a fost depusă la organul fiscal competent, inclusiv la direcţia regională pentru accize şi
operaţiuni vamale. In cazul în care solicitantul preluării în administrare a
bunurilor imobile este un consiliu local, solicitarea va fi avizată de
Ministerul Internelor şi Reformei Administrative. Dacă în evidenţa prevăzută la
pct. 11 nu există o astfel de solicitare şi aceasta nici nu a fost depusă la
organul fiscal competent, debitorul are obligaţia identificării solicitantului
privind preluarea în administrare a imobilului, precum şi a prezentării
solicitării către direcţia generală a finanţelor publice judeţeană, respectiva
municipiului Bucureşti, către Direcţia generală de administrare a marilor
contribuabili ori Autoritatea Naţională a Vămilor, după caz, în vederea
înscrierii în evidenţă;".
5. La punctul 9,
teza a doua se abrogă.
6. Punctul 10 se modifică şi va avea următorul
cuprins:
„10. In cazul în care solicitarea privind
preluarea în administrare a bunului imobil, împreună
cu referatul întocmit de instituţia publică solicitantă, conform modelului
prevăzut în anexa nr. 1, nu au fost depuse la organul fiscal competent ori au
fost depuse de către debitor, potrivit pct. 8 alin. (2) lit. b), direcţia
generală a finanţelor publice judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti,
Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili sau Autoritatea
Naţională a Vămilor, după caz, le va anexa la documentaţia primită de la
organul fiscal competent ori de la direcţia regională pentru accize şi
operaţiuni vamale, după caz, şi va întocmi un referat de oportunitate, conform
modelului din anexa nr. 4, care va cuprinde elementele prevăzute la pct. 8
alin. (2) lit. e), precum şi:
a) punctul de vedere asupra solicitării debitorului şi
propunerea privind aplicarea procedurii de dare în plată;
b) menţiunea că valoarea de inventar evidenţiată în
cererea debitorului este cea specificată în fişa mijlocului fix şi în balanţa
analitică a mijloacelor fixe şi este reevaluată în conformitate cu ultimele
reglementări legale în vigoare;
c)eficienţa preluării bunului imobil, determinată prin
compararea creanţelor fiscale stinse, la care se adaugă şi cheltuielile de
transformare şi amenajare, cu cheltuielile necesare unei noi construcţii sau
achiziţii ori cu cele aferente plăţii de chirii, precum şi sursa de acoperire
suplimentară prevăzută pentru amenajarea spaţiului, astfel cum au fost
menţionate de către instituţia publică solicitantă."
7. La punctul 15,
după litera c) se introduce o nouă literă, litera c1), cu următorul cuprins:
,,c1) existenţa
acordului Ministerului Muncii, Familiei şi Egalităţii de Şanse şi/sau al
Ministerului Sănătăţii Publice, prevăzut la pct. 7 lit. g), în cazul în care
debitorul solicită prin cerere stingerea prin dare în plată a contribuţiilor
sociale care se fac venit la bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetul
asigurărilor pentru şomaj, bugetul asigurărilor pentru accidente de muncă şi
boli profesionale şi/sau la bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale
de sănătate, după caz;".
8. Punctul 18 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„18. Deciziile emise potrivit pct. 16, 38, 45 şi 50 se
întocmesc în 4 exemplare cu valoare de original şi se comunică de către direcţia de specialitate din cadrul
Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală debitorului şi, prin direcţia
generală a finanţelor publice judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti ori
prin Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili sau Autoritatea
Naţională a Vămilor, după caz, organului fiscal competent, inclusiv direcţiei
regionale vamale, şi instituţiei publice solicitante. Un exemplar al deciziei se arhivează de către
direcţia de specialitate din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.
In cazul în care bunurile imobile urmează a fi preluate în administrare de mai
multe instituţii publice solicitante, pentru fiecare dintre acestea se
întocmeşte şi se comunică câte o decizie."
9. Punctul 22 se modifică
şi va avea următorul cuprins:
„22. Procesul-verbal pentru trecerea în proprietatea
publică a statului a
bunurilor imobile se întocmeşte, de regulă, în 3 exemplare cu valoare de
original, dintre care un exemplar se înaintează debitorului, un alt exemplar se
înaintează, prin direcţia generală a finanţelor publice judeţeană, respectiv a
municipiului Bucureşti ori prin Direcţia generală de administrare a marilor
contribuabili sau Autoritatea Naţională a Vămilor, după caz, împreună cu un
exemplar al deciziei, solicitantului, pentru obţinerea bunului imobil în
administrare, iar al treilea exemplar rămâne la organul fiscal competent,
inclusiv la direcţia regională pentru accize şi operaţiuni vamale. In cazul în
care bunurile imobile pentru care comisia din cadrul Ministerului Economiei şi
Finanţelor a decis trecerea în proprietatea publică a statului urmează a fi
preluate în administrare de mai multe instituţii publice solicitante, pentru
fiecare dintre acestea se întocmeşte câte un proces-verbal de trecere în
proprietatea publică a statului a bunurilor imobile."
10. Punctul 28 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„28. Cu valoarea stabilită potrivit pct. 26 plus TVA,
dacă este cazul, se sting cu
prioritate TVA aferentă operaţiunii de dare în plată, dacă operaţiunea este
taxabilă, şi apoi, total sau parţial, creanţele fiscale pentru care s-a aprobat
stingerea şi accesoriile aferente acestora, inclusiv cheltuielile de executare,
dacă este cazul, actualizate la data stingerii, respectiv la data întocmirii
procesului-verbal de trecere în proprietatea publică a statului a bunului
imobil aprobat, în conformitate cu prevederile legale în vigoare."
11. La punctul 52,
litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:
,,b) membrii adunării creditorilor au fost de acord,
fie ca o măsură în cadrul planului de reorganizare judiciară, fie ca o
modalitate de atribuire a unui bun în contul creanţei în cadrul lichidării, cu
trecerea în proprietatea publică a statului a unor bunuri imobile libere de
sarcini în contul creanţelor fiscale administrate de Ministerul Economiei şi
Finanţelor - Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, înscrise în tabloul
creditorilor;".
12. La punctul 53,
litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:
,,b) procesul-verbal al şedinţei adunării creditorilor,
prin care majoritatea absolută a membrilor adunării creditorilor, în condiţiile
prevederilor art. 100 din Legea nr. 85/2006 privind procedura insolvenţei, cu
modificările ulterioare, care se aplică în mod corespunzător, au fost de acord
cu darea în plată;".
Art. II. -Anexele nr. 2-5 la
procedură se înlocuiesc cu anexele nr. 1-4 care fac parte integrantă din
prezentul ordin.
Art. III. - In tot cuprinsul
Procedurii privind stingerea creanţelor reprezentând impozite, taxe şi alte
venituri datorate bugetului de stat şi/sau a creanţelor reprezentând
contribuţii sociale administrate de Ministerul Economiei şi Finanţelor prin
trecerea în proprietatea publică a statului a unor bunuri imobile proprietate a
debitorilor, aprobată prin Ordinul ministrului economiei şi finanţelor nr.
486/2007, următoarele articole din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind
Codul de procedură fiscală,
republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi următoarea sintagmă
se înlocuiesc astfel:
a) art. 143 cu art. 147;
b) art. 163 alin. (1) cu art. 167 alin. (1);
c)art. 1711 cu art. 175;
d) art. 179 alin. (2) cu art. 209 alin. (2);
e) direcţia regională
vamală cu direcţia
regională pentru accize şi operaţiuni vamale.
Art. IV. - Prezentul ordin se
publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
p. Ministrul economiei şi finanţelor,
Eugen Teodorovici,
secretar de stat
ANEXA Nr. 1 (Anexa nr. 2 la procedură)
ANTETUL PERSOANEI JURIDICE DEBITOARE
Nr. de înregistrare/data
Către
Administraţia Finanţelor Publice
................................................................../Direcţia
Generală a Finanţelor Publice a Judeţului......................................................./
Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili/Direcţia Regională
pentru Accize şi Operaţiuni
Vamale.................................................................
Subscrisa (denumirea persoanei juridice debitoare)
.............................................................................................................., reprezentată legal prin........................, cu sediul în
localitatea...............................................,
str..............................................nr........judeţul............................................, cod de înregistrare
fiscală.............................................., înregistrată la oficiul
registrului comerţului sub nr........................................., vă rugăm a aproba cererea de stingere a
unor creanţe fiscale prin trecerea în proprietatea publică a statului a unor bunuri imobile proprietate
a....................................................................
Structura capitalului social/a asociaţilor/a
acţionariatului este următoarea:......................................................................................................................
Volumul şi natura creanţelor fiscale:
La data de.........................................obligaţiile
fiscale ale (denumirea persoanei juridice debitoare)
..................................................................................
sunt în sumă totală de.......................lei
(debite principale.............................lei şi
accesorii....................................lei), din care:
1. bugetul de stat,
total.............................lei, din care debite
principale........................lei, accesorii.........................lei;
2. bugetul asigurărilor sociale de stat,
total................lei, din care debite principale................lei,
accesorii................lei;
3. bugetul asigurărilor pentru şomaj,
total..................lei, din care debite
principale................lei, accesorii................lei;
4. bugetul asigurărilor pentru accidente de muncă şi
boli profesionale, total ..................................lei, din care debite principale.....................lei,
accesorii......................lei;
5. bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale
de sănătate, total .........................................lei, din care
debite principale...............................lei,
accesorii..........................lei.
Menţionez că în obligaţiile fiscale de la pct. 1, 2, 3,
4 şi 5 nu sunt cuprinse şi obligaţii fiscale cu reţinere la sursă şi accesorii
aferente acestora.
Pentru stingerea creanţelor bugetului asigurărilor
sociale de stat/bugetului asigurărilor pentru şomaj/bugetului asigurărilor
pentru accidente de muncă şi boli profesionale prin dare în plată, Ministerul
Muncii, Familiei şi Egalităţii de Şanse şi-a dat acordul prin Adresa nr.
/data......................................, iar pentru stingerea creanţelor
bugetului Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate prin dare în plată, Ministerul Sănătăţii Publice a fost
de acord prin Adresa nr.
/data.....................................................
Pentru realizarea creanţelor fiscale menţionate mai
sus, Administraţia Finanţelor Publice............................................./ Direcţia Generală a Finanţelor Publice a
Judeţului .............................................., Direcţia generală de
administrare a marilor contribuabili/Direcţia
Regională pentru Accize şi Operaţiuni Vamale...........................................a
început executarea silită în temeiul titlurilor
executorii....................................
Bunurile imobile pentru care solicităm trecerea în
proprietatea publică a statului sunt următoarele:
1. denumirea......................., situat în localitatea..............,
str.....................nr. ..., judeţul..............., scurtă descriere a imobilului..........................., valoarea de
inventar................, valoarea de evaluare.........................;
2. denumirea......................., situat în
localitatea.............., str.....................nr. ...,
judeţul..............., scurtă descriere a
imobilului..........................., valoarea de inventar................,
valoarea de evaluare.........................;
3. denumirea......................., situat în
localitatea.............., str.....................nr. ...,
judeţul..............., scurtă descriere a
imobilului..........................., valoarea de inventar................,
valoarea de evaluare.........................;
4. denumirea......................., situat în
localitatea.............., str.....................nr. ...,
judeţul..............., scurtă descriere a
imobilului..........................., valoarea de inventar................,
valoarea de evaluare...........................
In susţinerea dreptului de proprietate (denumirea persoanei juridice debitoare)
al.........................................................................................................
asupra bunurilor imobile care fac obiectul prezentei
cereri, anexăm următoarele
acte:...................................................................
Menţionăm că suntem de acord cu preţul de evaluare al
bunurilor imobile stabilit prin servicii prestate de organe sau de persoane
specializate, în conformitate cu prevederile art. 147 din Ordonanţa Guvernului
nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi
completările ulterioare.
Valoarea de inventar
evidenţiată în contabilitate, conform fişei mijlocului fix şi balanţei
analitice a mijloacelor fixe, a bunurilor imobile precizate mai sus este
de.............................şi este reevaluată în conformitate cu ultimele
reglementări legale în vigoare.
Menţionăm că operaţiunea de transfer al dreptului de
proprietate al bunului imobil prin dare în plată este operaţiune
taxabilă/scutită, conform art......din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal,
cu modificările şi completările ulterioare.
Am luat cunoştinţă de
prevederile legale cuprinse în anexa la Ordinul ministrului economiei şi
finanţelor nr. 486/2007, în sensul că stingerea creanţei fiscale se va face cu
valoarea determinată potrivit pct. 26, şi suntem de acord cu aceasta (Acordul
nr.................................din data de...................................).
Precizăm că bunurile imobile care fac obiectul
prezentei cereri sunt proprietatea...........................................,
nu sunt grevate de drepturi
reale şi de alte sarcini, nu fac obiectul unor cereri privind retrocedarea
proprietăţii sau al altor litigii, nu sunt aduse ca aport în cadrul unei
asocieri în participaţiune, aport la capitalul social al unei societăţi
comerciale şi/sau nu sunt închiriate şi că pe numele
(denumirea persoanei juridice debitoare) ..........................................................................................
nu există cereri şi nu a fost deschisă procedura
insolvenţei, în care sens anexăm următoarele documente
doveditoare:........................................................
Subsemnatul (denumirea persoanei juridice
debitoare)................................., prin
reprezentantul său legal....................................................,
este de acord cu compensarea diferenţei, potrivit
legii, în cazul în care valoarea bunului
imobil/bunurilor imobile care fac obiectul prezentei cereri, determinată
potrivit pct. 1 şi 26 din anexa la Ordinul ministrului economiei şi finanţelor
nr. 486/2007, este mai mare decât creanţa fiscală, inclusiv, dacă este cazul,
cheltuielile de executare, pentru care solicităm stingerea prin dare în plată.
Alte
precizări........................................................................................................................................................................ .....................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
Subsemnatul (numele, prenumele
şi funcţia reprezentantului legal al persoanei juridice
debitoare)
........................................................................................................,
declar pe propria răspundere, sub sancţiunea prevăzută
de art. 292 din Codul penal, exactitatea şi caracterul complet al menţiunilor
făcute în declaraţiile pe propria răspundere anexate la prezenta cerere.
Reprezentantul legal al persoanei juridice,
...................................................................
(numele şi prenumele)
...................................................................
Semnătura L.S.
ANEXA Nr. 2 (Anexa nr. 3 la procedură)
MINISTERUL ECONOMIEI ŞI FINANŢELOR
DIRECŢIA GENERALĂ A FINANŢELOR PUBLICE A
JUDEŢULUI..............................
DIRECŢIA GENERALĂ A FINANŢELOR PUBLICE A MUNICIPIULUI
BUCUREŞTI
ADMINISTRAŢIA FINANŢELOR
PUBLICE A.................................................................
DIRECŢIA GENERALĂ DE ADMINISTRARE A MARILOR
CONTRIBUABILI
DIRECŢIA REGIONALĂ PENTRU ACCIZE ŞI OPERAŢIUNI VAMALE.......................
Nr............../data.................
Către
Direcţia Generală a Finanţelor Publice a
Judeţului.......................
Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Municipiului
Bucureşti
Direcţia generală de administrare a marilor
contribuabili
Autoritatea Naţională a Vămilor
Prin cererea depusă de (denumirea persoanei juridice debitoare)
..............................................................................................,
reprezentată legal prin
........................................, cu sediul în
localitatea..............., str................nr. ..., judeţul .........., cod
de înregistrare
fiscală............., înregistrată la oficiul registrului comerţului sub
nr..................., înregistrată la Administraţia Finanţelor Publice.............................../Direcţia
Generală a Finanţelor Publice a Judeţului............................./Direcţia
Generală a Finanţelor Publice
a Municipiului Bucureşti/Direcţia generală de administrare a marilor
contribuabili/Direcţia Regională pentru Accize şi Operaţiuni Vamale......................sub nr........din data
de................., se solicită stingerea unor creanţe fiscale prin trecerea
în proprietatea publică a
statului a unor bunuri imobile proprietate a debitorului.
Structura capitalului social/a asociaţilor/a
acţionariatului debitorului este
următoarea:.....................................................................................................
Volumul şi natura creanţelor fiscale:
Obligaţiile fiscale actualizate la data
de.................ale (denumirea persoanei juridice
debitoare)
..........................................................................................................
sunt în sumă totală de.............................lei
(debite principale.............................lei +
accesorii...............................lei + cheltuieli de executare..............................lei), din care:
1. bugetul de stat,
total..................................lei, din care debite principale.....................lei,
accesorii........................lei;
2. bugetul asigurărilor sociale de stat,
total........................................lei, din
care debite principale............................lei,
accesorii.......................................lei;
3. bugetul asigurărilor pentru şomaj,
total..................................................lei, din care debite principale.........................lei,
accesorii....................................lei;
4. bugetul asigurărilor pentru accidente de muncă şi
boli profesionale, total..................................................lei,
din care debite
principale....................................lei,
accesorii....................................lei;
5. bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale
de sănătate, total ............................................lei, din care
debite
principale..........................................lei,
accesorii...................................lei;
6. cheltuieli de executare..............................................................lei.
In obligaţiile fiscale de la pct. 1, 2, 3, 4 şi 5 nu
sunt cuprinse şi obligaţii fiscale cu reţinere la sursă şi accesorii aferente
acestora.
Pentru stingerea creanţelor bugetului asigurărilor
sociale de stat/bugetului asigurărilor pentru şomaj/bugetului asigurărilor
pentru accidente de muncă şi boli profesionale prin dare în plată, Ministerul
Muncii, Familiei şi Egalităţii de Şanse şi-a dat acordul prin Adresa
nr...........................din data de..............................., iar
pentru stingerea creanţelor bugetului Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate prin
dare în plată, Ministerul Sănătăţii Publice a fost de acord prin Adresa
nr..........................din data
de.................................................
Pentru realizarea creanţelor fiscale menţionate mai
sus, Administraţia Finanţelor Publice.................................................../Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Judeţului
..................................................../Direcţia Generală a
Finanţelor Publice a Municipiului
Bucureşti/Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili/Direcţia
Regională pentru Accize şi Operaţiuni Vamale..................................................a început
executarea silită în temeiul titlurilor executorii
nr...............................din data
de......................................., prin
comunicarea somaţiilor nr..............................din data
de............................, şi a aplicat sechestrul asupra bunurilor imobile
nr............................din data de............................, anexate
în copie certificată.
Bunurile imobile pentru care (denumirea persoanei
juridice debitoare) ...................................................................................................................................
solicită trecerea în proprietatea publică a statului
prin dare în plată sunt următoarele:
1. denumirea.................., situat în
localitatea..................,
str.........................nr.....judeţul.................., scurtă descriere a imobilului................, valoarea de
inventar................., valoarea de evaluare......................;
2. denumirea..................., situat în
localitatea.................,
str.........................nr.....judeţul.................., scurtă descriere a imobilului................, valoarea de
inventar................., valoarea de evaluare......................;
3. denumirea..................., situat în localitatea..................,
str.........................nr.....judeţul.................., scurtă descriere a imobilului................, valoarea de
inventar................., valoarea de evaluare......................;
4. denumirea....................., situat în
localitatea.................,
str.........................nr.....judeţul.................., scurtă descriere a imobilului................, valoarea de
inventar................., valoarea de evaluare.......................
In susţinerea dreptului de proprietate (denumirea persoanei juridice
debitoare)............................................................................................................
asupra bunurilor imobile care fac obiectul cererii
debitorului, acesta a anexat următoarele acte:....................................................
Menţionăm că cererea şi documentaţia în susţinerea
acesteia cuprind toate datele şi documentele prevăzute în anexa nr. 1 la
procedura aprobată prin Ordinul ministrului economiei şi finanţelor nr.
486/2007.
Valoarea de inventar evidenţiată în contabilitate a
bunurilor imobile care fac obiectul cererii de dare în plată, menţionată de debitor în cerere, este
de..................................şi este cea din fişa mijlocului fix şi din
balanţa analitică a mijloacelor fixe şi este reevaluată în conformitate cu ultimele reglementări legale în
vigoare.
Valoarea de evaluare a bunurilor imobile, stabilită prin raportul de evaluare anexat, întocmit
de......................................, este în sumă de........................................, fără TVA.
Operaţiunea de transfer al proprietăţii bunului imobil
prin dare în plată este operaţiune taxabilă/scutită din punct de vedere al TVA,
conform art.....din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi
completările ulterioare.
Eficienţa modalităţii de stingere a creanţelor fiscale
prin dare în plată faţă de alte modalităţi de realizare a creanţelor fiscale,
inclusiv valorificarea în cadrul procedurii de executare
silită..................................................................................................
Bunurile imobile care fac obiectul debitorului
.............................sunt solicitate a fi
preluate în administrare de către (denumirea instituţiei publice solicitante) ..........................................................................................................................
cu avizul ordonatorului principal de credite al acesteia, prin Adresa
nr......................................din data de....................................,
însoţită de Referatul
nr...................................din data
de......................................, întocmit de instituţia publică
solicitantă conform anexei
nr. 1 la procedura aprobată prin Ordinul ministrului economiei şi finanţelor
nr. 486/2007, anexate, în vederea utilizării lor ca spaţii
destinate......................................................................................................................................................................................
Alte
precizări........................................................................................................................................................................ .....................................
Propunerile privind aplicarea procedurii de dare în
plată
Administraţia Finanţelor Publice
a............................................................/ Direcţia
Generală a Finanţelor Publice a Judeţului .........................../ Direcţia Generală a Finanţelor Publice
a Municipiului Bucureşti/Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili/Direcţia Regională pentru
Accize şi Operaţiuni Vamale ......................................... propune
stingerea creanţelor bugetului
de stat/bugetului asigurărilor sociale de stat/bugetului asigurărilor pentru
şomaj/bugetului asigurărilor pentru accidente de muncă şi boli
profesionale/bugetului Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate
prin dare în plată, în limita sumei de.....................lei, stabilită potrivit pct. 1 şi 26 din
anexa la Ordinul ministrului economiei şi finanţelor nr. 486/2007, de comun acord cu debitorul.........................(Acordul
nr.......din data de....................).
Conducătorul organului fiscal,
...................................................
(numele şi prenumele)
L.S.
ANEXA Nr. 3 (Anexa nr. 4 la procedură)
MINISTERUL ECONOMIEI ŞI FINANŢELOR
DIRECŢIA GENERALĂ A FINANŢELOR PUBLICE A
JUDEŢULUI.........
DIRECŢIA GENERALĂ A FINANŢELOR PUBLICE A MUNICIPIULUI
BUCUREŞTI
DIRECŢIA GENERALĂ DE ADMINISTRARE A MARILOR
CONTRIBUABILI
AUTORITATEA NAŢIONALĂ A VĂMILOR
Nr................./data..................
Către: Ministerul Economiei şi Finanţelor
Prin cererea depusă de
(denumirea persoanei juridice debitoare) ..............................................................................................................................,
reprezentată legal prin
........................................, cu sediul în
localitatea..............., str................nr....., judeţul........., cod
de înregistrare
fiscală........................., înregistrată la oficiul registrului
comerţului sub nr.................., înregistrată la Administraţia Finanţelor
Publice............................./Direcţia Generală a Finanţelor Publice a
Judeţului ............................/Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Municipiului
Bucureşti/Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili/Direcţia
Regională pentru Accize şi
Operaţiuni Vamale.................................................sub
nr........din data de..............., se solicită stingerea unor creanţe fiscale prin trecerea în proprietatea
publică a statului a unor bunuri imobile proprietate a debitorului.
Structura capitalului social/a asociaţilor/a
acţionariatului debitorului este
următoarea:.....................................................................................................
Volumul şi natura creanţelor
fiscale:
Obligaţiile fiscale actualizate la data
de.......................ale (denumirea persoanei
juridice debitoare)
.................................................................................................
sunt în sumă totală de........................lei
(debite principale....................lei + accesorii....................lei +
cheltuieli de executare ........................lei),
din care:
1. bugetul de stat,
total...........................lei, din care debite
principale..............................lei,
accesorii......................lei;
2. bugetul asigurărilor sociale de stat,
total...............lei, din care debite principale...........lei,
accesorii.....................lei;
3. bugetul asigurărilor pentru şomaj, total................lei, din care debite
principale...............lei, accesorii.....................lei;
4. bugetul asigurărilor pentru accidente de muncă şi
boli profesionale, total ................................. lei, din care debite principale................lei, accesorii....................lei;
5. bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale
de sănătate total..................................lei, din care debite
principale .....................lei,
accesorii.....................lei;
6. cheltuieli de executare..........................lei.
In obligaţiile fiscale de la pct. 1, 2, 3, 4 şi 5 nu
sunt cuprinse şi obligaţii fiscale cu reţinere la sursă şi accesorii aferente
acestora.
Pentru stingerea creanţelor bugetului asigurărilor
sociale de stat/bugetului asigurărilor pentru şomaj/bugetului asigurărilor
pentru accidente de muncă şi boli profesionale prin dare în plată, Ministerul
Muncii, Familiei şi Egalităţii de Şanse şi-a dat acordul prin Adresa nr........................din data de......................, iar pentru stingerea creanţelor bugetului
Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate prin dare în plată, Ministerul Sănătăţii
Publice a fost de acord prin Adresa nr.................din data de.............
Pentru realizarea creanţelor
fiscale menţionate mai sus, Administraţia Finanţelor Publice
.........................../Direcţia Generală a Finanţelor Publice a
Judeţului......................../Direcţia Generală a Finanţelor Publice a
Municipiului Bucureşti/Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili/Direcţia Regională
pentru Accize şi Operaţiuni Vamale.....................a început executarea silită în temeiul titlurilor
executorii nr......................din data de.............., prin comunicarea
somaţiilor nr....................... din data de..................................., şi a aplicat
sechestrul asupra bunurilor imobile nr.............................din data
de.............
Bunurile imobile pentru care (denumirea persoanei
juridice debitoare)
........................................................................................................................
solicită trecerea în proprietatea publică a statului
prin dare în plată sunt următoarele:
1. denumirea......................., situat în localitatea...............,
str.................nr......., judeţul................, scurtă descriere a imobilului...................., valoarea de
inventar........................, valoarea de
evaluare............................;
2. denumirea.......................,
situat în localitatea..............., str.................nr.......,
judeţul................, scurtă descriere a
imobilului...................., valoarea de inventar........................,
valoarea de evaluare............................;
3. denumirea......................., situat în
localitatea..............., str.................nr.......,
judeţul................, scurtă descriere a
imobilului...................., valoarea de inventar........................,
valoarea de evaluare............................;
4. denumirea......................., situat în
localitatea..............., str.................nr.......,
judeţul................, scurtă descriere a
imobilului...................., valoarea de inventar........................,
valoarea de evaluare.............................
In susţinerea dreptului de proprietate (denumirea persoanei juridice debitoare)
...........................................................................................................
asupra bunurilor imobile care fac obiectul cererii
debitorului, acesta a anexat următoarele acte:...................................................
Menţionăm că cererea şi documentaţia în susţinerea
acesteia cuprind toate datele şi documentele prevăzute în anexa nr. 1 la
procedura aprobată prin Ordinul ministrului economiei şi finanţelor nr.
486/2007.
Valoarea de inventar evidenţiată în contabilitate a
bunurilor imobile care fac obiectul cererii de dare în plată, menţionată de debitor în cerere, este
de...........................şi este cea din fişa mijlocului fix şi din balanţa
analitică a mijloacelor fixe şi este reevaluată în conformitate cu ultimele reglementări legale în
vigoare.
Valoarea de evaluare a bunurilor imobile stabilită prin
raportul de evaluare, întocmit de..................., este în sumă de .................., fără TVA.
Operaţiunea de transfer al proprietăţii bunului imobil
prin dare în plată este operaţiune taxabilă/scutită din punct de vedere al TVA,
conform art......din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările
şi completările ulterioare.
Eficienţa modalităţii de stingere a creanţelor fiscale
prin dare în plată faţă de alte modalităţi de realizare a creanţelor fiscale,
inclusiv valorificarea în cadrul procedurii de executare
silită..................................................................................................
Bunurile imobile care fac obiectul cererii debitorului
...................sunt solicitate a fi preluate în administrare de către (denumirea instituţiei publice
solicitante)..................................................................................................................
cu avizul ordonatorului principal de credite al acesteia, prin Adresa
nr.......................din data
de.................., însoţită de Referatul nr....................din data de...............................,
întocmit de instituţia publică solicitantă conform anexei nr. 1 la procedura
aprobată prin Ordinul
ministrului economiei şi finanţelor nr. 486/2007, anexate, în
vederea utilizării lor ca spaţii destinate
...................................................
Eficienţa preluării bunului imobil este determinată
prin compararea creanţelor fiscale stinse, la care se adaugă şi cheltuielile de
transformare şi amenajare, cu cheltuielile necesare unei noi construcţii sau
achiziţii ori cu cele aferente plăţii de chirii. Se va menţiona, de asemenea,
şi sursa de acoperire suplimentară prevăzută pentru amenajarea spaţiului.
Alte precizări................................................................................................................................................................................... ..........................
Propunerile privind aplicarea procedurii de dare în
plată...................................................................................................... Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Judeţului......................../Direcţia
Generală a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti/Direcţia generală de administrare a marilor
contribuabili/Autoritatea Naţională a Vămilor propune stingerea creanţelor
bugetului de stat/bugetului asigurărilor sociale de stat/bugetului asigurărilor
pentru şomaj/bugetului asigurărilor pentru accidente de muncă şi boli
profesionale/bugetului Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate
prin dare în plată, în limita sumei de........................................lei,
stabilită potrivit pct. 1 şi 26 din anexa la Ordinul ministrului economiei şi
finanţelor nr. 486/2007.
Conducătorul unităţii fiscale,
....................................................
(numele şi prenumele)
L.S.
Vizat
Serviciul juridic
ANEXA Nr. 4 (Anexa nr. 5 la procedură)
MINISTERUL ECONOMIEI ŞI FINANŢELOR
AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
Direcţia Generală a Finanţelor Publice a
Judeţului............................./
Direcţia Regională pentru Accize şi Operaţiuni
Vamale....................../
Administraţia Finanţelor
Publice................................, str...................
nr...............,
localitatea......................................
Dosar de executare
nr........................./..............
Nr.............................din....................................
PROCES-VERBAL
pentru trecerea în proprietatea publică a statului a
bunurilor imobile
încheiat
astăzi,........................luna..................anul.......,în temeiul
art. 175 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi
completările ulterioare
Pentru stingerea creanţelor fiscale1) faţă de debitorul (persoană
juridică)2)..............................din
localitatea................., str...........................nr......,
cod de identificare fiscală3)......................, astfel cum au fost specificate în evidenţa
pe plătitori/titlurile executorii4)
............................, emise de ...................,
în sumă totală de ..................... lei, din care rămase de recuperat5):
Intrucât debitorul nu a plătit la termenele stabilite
obligaţiile fiscale prevăzute mai sus, la cererea acestuia se efectuează
trecerea în proprietatea publică a statului a bunurilor
imobile6).
a) Date privind identificarea bunurilor imobile
(clădire şi/sau teren):
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
b) Descriere sumară:......................................................................................................................................................................................... .........
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
c) Documente care atestă dreptul de proprietate al
debitorului asupra bunurilor imobile:
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
d) Valoarea bunului imobil pentru care s-a decis
trecerea în proprietatea publică a statului este de.............................lei,
plus TVA în sumă de.......................lei, după
caz.
e) Preţul bunului imobil acceptat de debitor (inclusiv
TVA):...............lei.
f) Suma totală a obligaţiilor
fiscale:....................lei, din care:
-.......................lei,
reprezentând TVA colectată, aferentă operaţiunii de transfer al proprietăţii
bunului imobil prin dare în
plată, în conformitate cu art. 126 alin. (1), art. 141 alin. (2) lit. f) şi
alin. (3) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi
completările ulterioare;
-........................lei, reprezentând obligaţii
fiscale actualizate pentru care se solicită stingerea prin dare în plată.
g) Diferenţa, din care:
- obligaţii fiscale rămase de recuperat [f)-e)]....................lei;
- suma rămasă în plus, care urmează a fi regularizată
conform dispoziţiilor legale în vigoare [e)-f)]:......................lei.
Documentele din care rezultă că bunurile imobile sunt
libere de orice sarcini (din evidenţele biroului de carte funciară):
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
Prezentul proces-verbal s-a încheiat în baza Deciziei
nr.......din data de....................a comisiei din cadrul Ministerului
Economiei şi Finanţelor, în......exemplare.
Conform art. 155 şi 156 din Legea nr. 571/2003 privind
Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, debitorul are
obligaţia să emită factura şi să evidenţieze în evidenţa proprie operaţiunea de
livrare a bunului imobil, inclusiv TVA colectată aferentă.
1) Impozite, taxe,
contribuţii sociale, amenzi şi alte sume, precum şi accesoriile acestora,
gestionate şi administrate de Ministerul Economiei şi Finanţelor - Agenţia
Naţională de Administrare Fiscală şi unităţile sale teritoriale, cu excepţia
creanţelor fiscale cu reţinere la sursă şi a accesoriilor aferente acestora.
2) Nume,
prenume/denumire.
3) Se va completa:
codul numeric personal, numărul de identificare fiscală, codul de înregistrare
fiscală sau codul unic de înregistrare, după caz. 4) In cazul în care s-au emis mai multe titluri executorii, se vor
indica pentru toate numărul şi data emiterii.
5) Se înscriu sumele
rămase de recuperat pe tipuri de impozite, taxe, contribuţii sociale, amenzi şi
alte sume, precum şi accesoriile acestora, gestionate şi administrate de
Ministerul Economiei şi Finanţelor - Agenţia Naţională de Administrare Fiscală
şi unităţile sale teritoriale, inclusiv cheltuielile de executare, actualizate.
6) In cazul în care
bunurile imobile sunt sechestrate, se va indica Procesul-verbal de sechestru
pentru bunuri imobile nr...................din..................... întocmit
de.................................., care se va anexa la prezentul
proces-verbal.
TVA colectată pentru livrarea bunului imobil prin
trecerea acestuia în proprietatea publică a statului se evidenţiază la rândul
de regularizări din decontul de TVA prevăzut la art. 1562 din Legea nr. 571/2003 privind
Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, cu semnul minus, pe
baza acestui proces-verbal.
In conformitate cu prevederile art. 175 alin. (4) din
Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările
ulterioare, prezentul proces-verbal constituie titlu de proprietate.
Impotriva prezentului înscris cel interesat poate
introduce contestaţie la instanţa judecătorească competentă, în termen de 15
zile de la comunicare sau luare la cunoştinţă, în conformitate cu prevederile
art. 172 şi 173 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu
modificările şi completările ulterioare.
Potrivit dispoziţiilor art. 9 alin. (2) lit. d) din
Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările
ulterioare, când urmează să se ia măsuri de executare silită, nu este
obligatorie audierea contribuabilului.
Conducătorul organului fiscal,
........................................................
(semnătura)
L.S.
........................................................
........................................................
........................................................
Executor fiscal,
Nume..............................................
Prenume..........................................
Semnătura.......................................
Debitor,
........................................................
(semnătura)
MEF-ANAF cod 14.13.37.99
1. Denumire: Proces-verbal pentru trecerea în
proprietatea publică a statului a bunurilor imobile
2. Cod: 14.13.37.99
3. Format: A4/t2
4. Caracteristici de tipărire: se tipăreşte pe ambele
feţe, în blocuri de 150 de file.
5. Se difuzează: gratuit.
6. Se utilizează: în baza art. 175 din Ordonanţa
Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu
modificările şi completările ulterioare.
7. Se întocmeşte, de regulă, în 3 exemplare de organul
fiscal. In cazul în care bunurile imobile pentru care comisia din cadrul
Ministerului Economiei şi Finanţelor a decis trecerea în proprietatea publică a
statului urmează a fi preluate în administrare de mai multe instituţii publice
solicitante, pentru fiecare dintre acestea se întocmeşte câte un proces-verbal
de trecere în proprietatea publică a statului.
8. Circulă:
- un exemplar la debitor;
- câte un exemplar la instituţia publică solicitantă.
9. Se arhivează: un exemplar la dosarul fiscal/de executare.