Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 212 din 23 septembrie 2010

privind procedurile de lucru pentru activitatile autoritatilor nationale competente din cadrul Ministerului Administratiei si Internelor aferente semnalarilor din Sistemul Informatic National de Semnalari sau Sistemul de Informatii Schengen

ACT EMIS DE:                MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 698 din 19 octombrie 2010



Având în vedere prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 103/2006 privind unele masuri pentru facilitarea cooperarii politieneşti internationale, aprobata prin Legea nr. 104/2007, ale Conventiei semnate la Schengen la 19 iunie 1990 de punere în aplicare a Acordului Schengen din 14 iunie 1985 privind eliminarea treptata a controalelor la frontierele comune, ale Regulamentului (CE) nr. 1.987/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului din 20 decembrie 2006 privind instituirea, functionarea şi utilizarea Sistemului de Informatii Schengen din a doua generatie (SIS II), ale Deciziei 2007/533/JAI a Consiliului din 12 iunie 2007 privind înfiintarea, functionarea şi utilizarea Sistemului de Informatii Schengen de a doua generatie (SIS II), ale Regulamentului (CE) nr. 562/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului din 15 martie 2006 de instituire a unui Cod comunitar privind regimul de trecere a frontierelor de catre persoane (Codul Frontierelor Schengen) şi ale Hotarârii Guvernului nr. 1.540/2008 pentru aprobarea Strategiei nationale privind aderarea la spatiul Schengen pentru perioada 2008-2011,

în temeiul art. 66 din Legea nr. 141/2010 privind înfiintarea, organizarea şi functionarea Sistemului Informatic National de Semnalari şi participarea României la Sistemul de Informatii Schengen şi al art. 7 alin. (4) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi functionarea Ministerului Administratiei şi Internelor, aprobata cu modificari prin Legea nr. 15/2008, cu modificarile şi completarile ulterioare,

ministrul administratiei si internelor emite urmatorul ordin:

CAPITOLUL I

Dispozitii generale

Art. 1. - (1) Prezentul ordin reglementeaza activitatile ce trebuie întreprinse de autoritatile nationale competente din cadrul Ministerului Administratiei şi Internelor, denumit în continuare MAI, implicate în efectuarea de tranzactii cu semnalarile din componenta nationala a Sistemului de Informatii Schengen, precum şi modalitatea de exercitare a dreptului de acces la datele cu caracter personal care sunt prelucrate în acest sistem.

(2) Prezentul ordin reglementeaza şi activitatile ce trebuie întreprinse în cazul realizarii unui rezultat pozitiv la o semnalare din componenta nationala a Sistemului de Informatii Schengen.

Art. 2. -In cuprinsul prezentului ordin, termenii şi expresiile folosite au urmatoarele semnificatii:

a) Sistemul Informatic National de Semnalari, denumit în continuare SINS - sistemul informatic compatibil cu Sistemul de Informatii Schengen de generatia a doua, care contine semnalari de interes national şi semnalari de interes Schengen introduse de catre autoritatile nationale competente;

b) Sistemul de Informatii Schengen, denumit în continuare S/S - sistemul informatic instituit la nivelul Uniunii Europene şi utilizat de statele membre pentru cooperarea, prin schimb de informatii, în vederea mentinerii ordinii publice şi securitatii nationale pe teritoriile acestora;

c) copia nationala a SIS - copia completa sau partiala a bazei de date a SIS, accesibila pentru efectuarea de cautari de catre autoritatile nationale competente;

d) componenta nationala a SIS, denumita în continuare N.SIS - sistemul informatic constituit din SINS şi copia nationala a bazei de date centrale a SIS, care permite efectuarea de cautari de catre autoritatile române;

e) semnalare - setul de date introduse în SINS referitoare la persoane sau bunuri cu privire la care au fost dispuse unele masuri, în conditiile legii, în vederea realizarii unui interes public, respectarii regimului liberei circulatii a persoanelor şi bunurilor ori asigurarii ordinii şi sigurantei publice şi prevenirii unor amenintari la adresa securitatii nationale;

f) semnalare de interes national - semnalarea introdusa de o autoritate nationala competenta în SINS;

g) semnalare de interes Schengen - semnalarea transmisa din SINS în SIS;

h) autoritati nationale competente - autoritatile publice române ale caror drepturi de acces la SINS sunt stabilite potrivit art. 5 din Legea nr. 141/2010 privind înfiintarea, organizarea şi functionarea Sistemului Informatic National de Semnalari şi participarea României la Sistemul de Informatii Schengen;

i) stat membru - stat care utilizeaza SIS;

j) tranzactie - orice operatie de introducere, modificare, ştergere sau consultare a datelor continute în N.SIS;

k) date aditionale - datele stocate în N.SIS în legatura cu semnalarile din N.SIS şi care sunt disponibile imediat dupa identificarea persoanelor ca urmare a cautarilor efectuate în acest sistem;

l) informatii suplimentare - informatiile care nu sunt stocate în SIS, dar care sunt în legatura cu semnalarile din SIS şi care urmeaza sa fie transmise în cadrul schimbului de informatii suplimentare;

m) rezultat pozitiv- rezultatul obtinut în urma efectuarii unei cautari în N.SIS, concretizat în identificarea unei persoane sau a unui bun care face obiectul unei semnalari;

n) Biroul SIRENE national- structura specializata din cadrul MAI care asigura realizarea schimbului de informatii suplimentare cu birourile SIRENE din celelalte state membre;

o) Manualul SIRENE-documentul adoptat la nivelul Uniunii Europene care cuprinde normele pentru schimbul de informatii suplimentare între statele membre;

p) controlul discret - obtinerea unor date şi informatii referitoare la persoane sau bunuri cu privire la care a fost introdusa o semnalare în acest scop în SINS ori în SIS, cu ocazia desfaşurarii de catre autoritatile române a controlului la trecerea frontierei de stat sau altui tip de control politienesc ori vamal, fara ca persoanele în cauza sa fie informate despre existenta respectivei semnalari, în scopul comunicarii acestora catre autoritatea care a introdus semnalarea;

q) indicator de validitate - set de informatii ataşate unei semnalari din SIS care determina neexecutarea actiunilor în baza semnalarii respective sau executarea unor actiuni alternative prevazute de lege;

r) utilizator final - personalul autoritatilor nationale competente din cadrul MAI autorizat potrivit atributiilor de serviciu sa efectueze tranzactii cu semnalarile din N.SIS.

Art. 3. - (1) Autoritatile nationale competente din cadrul MAI sunt:

a) Politia Româna;

b) Politia de Frontiera Româna;

c) Jandarmeria Româna;

d) Oficiul Român pentru Imigrari, denumit în continuare ORI;

e) Directia pentru Evidenta Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date, denumita în continuare DEPABD;

f) Directia Regim Permise de Conducere şi Inmatriculare a Vehiculelor, denumita în continuare DRPCIV;

g) Directia Generala de Paşapoarte, denumita în continuare DGP.

(2) In cuprinsul prezentului ordin bazele de date sunt sisteme informatice pentru evidenta diferitelor categorii de persoane, obiecte, documente, care fac obiectul activitatilor politieneşti specifice şi care sunt administrate de catre structurile subordonate MAI.

(3) Pentru buna desfaşurare a activitatilor specifice în legatura cu semnalarile din SINS structurile din subordinea MAI pot organiza în administrarea lor şi alte baze de date.

Art. 4. -Autoritatile nationale competente din cadrul MAI introduc în SINS urmatoarele tipuri de semnalari:

a) semnalari cu privire la persoane cautate în vederea predarii în baza unui mandat european de arestare sau în vederea extradarii;

b) semnalari cu privire la persoane disparute;

c) semnalari cu privire la persoane cautate în vederea participarii la o procedura judiciara;

d) semnalari cu privire la persoane sau bunuri, în scopul efectuarii de controale discrete;

e) semnalari privind bunuri cautate pentru a fi confiscate sau folosite ca probe în cursul procedurilor penale;

f) semnalari privind strainii, în scopul refuzului intrarii pe teritoriul statului român sau în scopul executarii unei masuri prin care se interzice şederea pe teritoriul României.

CAPITOLUL II

Semnalari cu privire la persoane cautate în vederea predarii în baza unui mandat european de arestare sau în vederea extradarii

Art. 5. - (1) Crearea unei semnalari nationale cu privire la persoane cautate în vederea predarii în baza unui mandat european de arestare sau în vederea extradarii în baza unui mandat de urmarire internationala reprezinta introducerea unui set de date în baza de date „Urmariti" de la nivelul Politiei Române şi transmiterea acestora în SINS şi apoi în SIS.

(2) Introducerea se realizeaza de catre structura Politiei Române care a solicitat emiterea mandatului european de arestare ori a mandatului de urmarire internationala sau pe a carei raza teritoriala domiciliaza persoana urmarita, de catre politişti anume desemnati din cadrul Directiei investigatii criminale, serviciilor de investigatii criminale de la nivelul inspectoratelor de politie judetene şi Directiei Generale de Politie a Municipiului Bucureşti, precum şi din cadrul birourilor de investigatii criminale de la nivelul sectoarelor municipiului Bucureşti.

Art. 6. - (1) Pentru crearea unei semnalari se introduc în mod obligatoriu cel putin urmatoarele date:

a) numele şi prenumele, iar atunci când este cazul, numele dat la naştere şi numele anterior, orice pseudonime (alias) ce pot fi introduse separat;

b) sexul;

c) mentiuni cu privire la decizia sau hotarârea care a stat la baza semnalarii;

d) masura de urmat.

(2) Structurile de politie prevazute la art. 5 alin. (2) introduc, în masura în care sunt disponibile, şi urmatoarele date cu privire la persoana cautata: semnele fizice particulare, obiective şi inalterabile, data şi locul naşterii, cetatenia, mentiunea ca persoana vizata este înarmata, violenta sau evadata, motivul semnalarii, legatura cu alte semnalari, tipul infractiunii.

(3) La semnalarea creata în baza de date „Urmariti" se ataşeaza, ca şi date aditionale, în mod obligatoriu un fişier în format jpeg cuprinzând imaginea scanata a mandatului european de arestare, şi, atunci când este disponibila, o traducere a mandatului european de arestare în una sau mai multe dintre limbile oficiale ale institutiilor Uniunii Europene.

(4) La semnalarea creata în baza de date „Urmariti" se ataşeaza fotografia şi amprentele persoanei în cauza, daca sunt disponibile.

Art. 7. - (1) Concomitent cu introducerea datelor prevazute la art. 6, structurile de politie mentionate la art. 5 alin. (2) transmit Biroului SIRENE national urmatoarele documente, numai în format electronic:

a) mandatul de executare a pedepsei închisorii, mandatul de arestare preventiva sau sentinta penala de internare la neuropsihiatrie;

b) sentinta penala sau rechizitoriul;

c) cazierul judiciar;

d) informatii referitoare la posibila locatie din strainatate.

(2) In conditiile prevazute la alin. (1) se transmit şi toate datele obtinute referitoare la zonele în care a fost semnalata persoana, numere de telefon utilizate, mijloace de transport utilizate şi alte date care sa conduca la localizarea acesteia.

(3) Transmiterea în SIS a semnalarii privind persoana cautata în vederea predarii în baza unui mandat european de arestare sau în vederea extradarii în baza unui mandat de urmarire internationala se efectueaza dupa validarea acesteia de catre Biroul SIRENE national.

(4) In situatia în care Biroul SIRENE national nu valideaza introducerea semnalarii, se contacteaza structura de politie care a initiat procesul de introducere, pentru remedierea de îndata a erorilor constatate.

Art. 8. - (1) Daca pe numele aceleiaşi persoane este emis de catre autoritatile judiciare din România un alt mandat european de arestare sau mandat de urmarire internationala, acesta se ataşeaza semnalarii anterioare.

(2) Structura de politie sesizata cu privire la executarea celui de-al doilea mandat european de arestare sau mandat de urmarire internationala transmite structurii de politie care a introdus prima semnalare în sistem noul mandat european de arestare ori noul mandat de urmarire internationala, pentru ataşarea acestuia la semnalarea anterioara.

(3) Modificarea semnalarii, prin adaugarea unuia sau a mai multor mandate europene de arestare ori mandate de urmarire internationala, fotografii sau amprente, se valideaza de catre Biroul SIRENE national.

Art. 9. - Utilizatorul final care obtine un rezultat pozitiv cu privire la o semnalare nationala introdusa în SINS/SIS, referitoare la o persoana cautata pentru a fi arestata în vederea predarii sau extradarii, retine persoana în cauza şi informeaza de îndata cea mai apropiata unitate de politie ori de politie de frontiera. Biroul SIRENE national este informat telefonic şi prin fax/e-mail, prin transmiterea formularului national de tip G, prevazut în anexa nr. 1, de catre structura care realizeaza rezultatul pozitiv.

Art. 10. - (1) Utilizatorul final care obtine un rezultat pozitiv cu privire la o semnalare straina referitoare la o persoana cautata pentru a fi arestata în vederea predarii sau extradarii ia toate masurile potrivit legislatiei nationale în vederea realizarii scopului semnalarii, precum şi masuri de informare, în regim de urgenta, a Biroului SIRENE national, telefonic şi prin fax/e-mail, prin transmiterea formularului national de tip G.

(2) Prin formularul mentionat la alin.(1), transmis Biroului SIRENE national, utilizatorul final poate solicita informatii suplimentare cu privire la persoana care face obiectul semnalarii. Raspunsul la solicitare se transmite de catre Biroul SIRENE national prin intermediul unui formular national de tip M - persoane, prevazut în anexa nr. 5, în cel mai scurt timp, dar nu mai târziu de 8 ore, prin mijloace electronice sau, în imposibilitatea utilizarii acestora, prin orice mijloace care lasa urma scrisa.

Art. 11. - (1) Persoana care face obiectul semnalarii este prezentata, în cel mai scurt timp, dar nu mai târziu de 10 ore, procurorului delegat din cadrul parchetului de pe lânga curtea de apel competenta în executarea mandatului european de arestare sau în procedura judiciara de extradare, dupa caz.

(2) Odata cu prezentarea persoanei mentionate la alin. (1) la unitatea de parchet competenta se prezinta şi cel putin urmatoarele documente:

a) semnalarea SIS, precum şi formularele Aşi, eventual, M aferente acesteia;

b) mandatul european de arestare, ataşat la semnalarea SINS/SIS, dupa operationalizarea Sistemului de Informatii Schengen din a doua generatie;

c) fotografia persoanei în cauza, daca este ataşata la semnalarea SINS/SIS sau exista în bazele de date nationale;

d) traducerea mandatului european de arestare în limba româna, franceza sau engleza, daca acesta este ataşat la semnalarea SINS/SIS;

e) proces-verbal de depistare;

f) documentul de identitate sau proces-verbal de identificare.

(3) Predarea persoanei arestate autoritatilor din statul solicitant se realizeaza de catre structurile Politiei Române ce au competente în acest sens, în termenele stabilite potrivit Legii nr. 302/2004 privind cooperarea judiciara internationala în materie penala, cu modificarile şi completarile ulterioare.

Art. 12. - (1) In cazul în care se realizeaza în strainatate un rezultat pozitiv în legatura cu o semnalare nationala privind o persoana cautata pentru a fi arestata în vederea predarii sau extradarii, Biroul SIRENE national informeaza de îndata, în scris, structura Politiei Române care a introdus semnalarea, prin transmiterea unui formular national de tip G.

(2) Schimbul de informatii suplimentare cu privire la persoana ce face obiectul semnalarii prevazute la alin. (1) se efectueaza prin intermediul Biroului SIRENE national prin utilizarea unui formular national de tip M - persoane.

(3) Toate structurile din subordinea MAI carora Biroul SIRENE national le adreseaza o solicitare de informatii suplimentare cu privire la o astfel de semnalare furnizeaza aceste informatii în termen de maximum 8 ore de la primirea solicitarii, printr-un formular national de tip M - persoane.

(4) Preluarea persoanei arestate din strainatate se realizeaza de catre structurile Politiei Române ce au competente în acest sens, în termenele stabilite potrivit Legii nr. 302/2004, cu modificarile şi completarile ulterioare.

Art. 13. - (1) Semnalarile privind persoanele cautate pentru a fi arestate în vederea predarii sau extradarii sunt pastrate în sistem numai pentru perioada necesara realizarii scopului pentru care au fost introduse conform legislatiei nationale în vigoare, dar fara a depaşi perioada de 3 ani.

(2) Inainte de împlinirea termenului de 3 ani, SINS/SIS genereaza automat notificari catre structura de politie care a introdus semnalarea, cu privire la ştergerea programata a semnalarilor.

(3) Perioada de valabilitate a semnalarilor privind persoanele cautate pentru a fi arestate în vederea predarii sau extradarii poate fi prelungita de catre structura Politiei Române care a introdus semnalarea ca urmare a analizarii necesitatii mentinerii datelor în SINS/SIS şi în urma validarii de catre Biroul SIRENE national.

Art. 14. - Ştergerea semnalarilor nationale referitoare la persoane cautate pentru a fi arestate în vederea predarii sau extradarii poate fi:

a) ştergere automata efectuata de SINS/SIS ca urmare a expirarii duratei de valabilitate a semnalarilor, daca nu a fost solicitata prelungirea valabilitatii conform art. 13 alin.(3);

b) ştergere manuala a unei semnalari referitoare la persoane cautate pentru a fi arestate în vederea predarii sau extradarii realizata de catre structura prevazuta la art. 5 alin. (2), doar dupa validarea ştergerii de catre Biroul SIRENE national, în urmatoarele cazuri:

(i) dupa încheierea procedurilor de preluare a persoanei care a facut obiectul semnalarii;

(ii) daca nu mai sunt îndeplinite conditiile de mentinere a semnalarii în sistem.

CAPITOLUL III

Semnalari cu privire la persoane disparute

Art. 15. - (1) In SINS şi apoi în SIS se introduc semnalari privind urmatoarele categorii de persoane disparute:

a) persoane disparute care trebuie localizate;

b) persoane disparute care dupa localizare trebuie aduse în institutii sau unitati sanitare;

c) minori sau persoane puse sub interdictie care dupa localizare trebuie reîntoarse alaturi de reprezentantii lor legali.

(2) Semnalarile introduse în SINS şi SIS trebuie sa indice din ce categorie, dintre cele mentionate mai sus, face parte persoana disparuta.

Art. 16. - (1) Introducerea semnalarilor prevazute la art.15 reprezinta inserarea unui set de date în baza de date „Urmariti" de la nivelul Politiei Române şi transmiterea acestora în SINS şi apoi în SIS.

(2) Introducerea se realizeaza de personalul anume desemnat din cadrul Directiei investigatii criminale, serviciilor de investigatii criminale de la nivelul inspectoratelor judetene de politie şi Directiei Generale de Politie a Municipiului Bucureşti, precum şi din cadrul birourilor de investigatii criminale de la nivelul sectoarelor municipiului Bucureşti.

(3) Cu ocazia introducerii semnalarii structura Politiei Române mentioneaza daca semnalarea este de interes Schengen sau este doar de interes national, cu exceptia semnalarilor referitoare la categoriile de persoane prevazute la art. 15 alin. (1) lit. c), care se preiau automat în SINS şi în SIS, la momentul implementarii în baza de date „Urmariti".

(4) Pentru crearea unei semnalari este nevoie de introducerea a cel putin urmatoarelor date:

a) nume şi prenume, iar atunci când este cazul, numele dat la naştere şi numele anterior, orice pseudonime (alias) ce pot fi introduse separat;

b) sexul;

c) mentiuni cu privire la decizia sau hotarârea care a stat la baza semnalarii;

d) masura de urmat.

(5) O fotografie recenta şi amprentele digitale ale persoanei se ataşeaza la semnalare, în cazul în care acestea sunt disponibile. In situatia în care persoana disparuta este minora, transmiterea fotografiei este obligatorie, în lipsa acesteia se transmite Biroului SIRENE national portretul vorbit al minorului.

Art. 17. -In vederea efectuarii schimbului de informatii suplimentare, se transmit catre Biroul SIRENE national, printr-un formular national de tip M - persoane, urmatoarele informatii, daca acestea sunt disponibile:

a) date privind disparitia, cum ar fi locul, data şi ora disparitiei sau circumstantele disparitiei;

b) elemente privind descrierea persoanei disparute, cum ar fi vârsta, înaltimea, culoarea pielii, culoarea parului, culoarea ochilor, semne particulare - piercing, amputari, tatuaje sau cicatrice, particularitati psihologice - predispus la suicid, boli mintale sau comportament agresiv, daca urmeaza un tratament medical, hainele purtate în momentul disparitiei, fotografia;

c) persoane care pot însoti persoana disparuta.

Art. 18. - Utilizatorul final care obtine un rezultat pozitiv cu privire la o semnalare nationala introdusa în SINS/SIS, referitoare la o persoana disparuta, contacteaza structura Politiei Române care a introdus semnalarea, informeaza, telefonic şi prin fax/e-mail, Biroul SIRENE national, prin formularul national de tip G, şi realizeaza activitatile prevazute la art. 20.

Art. 19. - (1) Utilizatorul final care obtine un rezultat pozitiv cu privire la o semnalare straina referitoare la o persoana disparuta ia toate masurile potrivit legislatiei nationale în vederea realizarii scopului semnalarii, informeaza în regim de urgenta Biroul SIRENE national, telefonic şi prin fax/e-mail, prin intermediul formularului national de tip G, şi realizeaza activitatile prevazute la art. 20.

(2) Prin formularul mentionat la alin. (1), transmis Biroului SIRENE national, utilizatorul final poate solicita informatii suplimentare cu privire la persoana ce face obiectul semnalarii necesare realizarii scopului semnalarii. Raspunsul la solicitare se transmite de catre Biroul SIRENE national, prin intermediul unui formular national de tip M - persoane.

Art. 20. - Dupa stabilirea cu certitudine a identitatii persoanei, utilizatorul final realizeaza urmatoarele activitati:

a) daca persoana face parte din categoria prevazuta la art. 15 alin. (1) lit. a) - persoane disparute care trebuie localizate (adulti sanatoşi), dupa informarea acesteia despre faptul ca face obiectul unei semnalari în SINS/SIS, i se cere consimtamântul cu privire la transmiterea informatiilor privind adresa la care locuieşte catre biroul SIRENE din statul membru solicitant. In lipsa consimtamântului, biroul SIRENE al statului membru solicitant va fi informat doar despre localizarea persoanei. Consimtamântul persoanei va fi luat prin intermediul formularului prevazut în anexa nr. 9. In cazul în care persoana nu ştie sa scrie, formularul este completat de catre utilizatorul final, pe baza datelor obtinute de la aceasta. Biroul SIRENE national este informat despre realizarea rezultatului pozitiv, prin intermediul unui formular national de tip G;

b) daca persoana face parte din categoria prevazuta la art. 15 alin. (1) lit. b) - persoane disparute care dupa localizare trebuie aduse în institutii sau unitati sanitare, dupa identificare, aceasta este internata, la recomandarea directiei de sanatate publica judetene sau a municipiului Bucureşti, într-o institutie sau unitate sanitara ce are capacitatea de a-i acorda un tratament adecvat. Structura care a obtinut rezultatul pozitiv informeaza Biroul SIRENE national prin intermediul unui formular national de tip G;

c) daca persoana face parte din categoria prevazuta la art. 15 alin. (1) lit. c) - minori sau persoane puse sub interdictie care, dupa localizare, trebuie reîntoarse alaturi de reprezentantii lor legali, dupa identificare, aceasta este plasata într-o institutie de ocrotire în conditiile legii. Structura care a obtinut rezultatul pozitiv informeaza Biroul SIRENE national prin intermediul unui formular national de tip G.

Art. 21. - (1) In cazul în care se realizeaza în strainatate un rezultat pozitiv în legatura cu o semnalare nationala privind o persoana disparuta, Biroul SIRENE national informeaza de îndata, prin intermediul unui formular national de tip G, structura Politiei Române care a introdus semnalarea.

(2) Schimbul de informatii suplimentare cu privire la persoana care face obiectul semnalarii se efectueaza prin intermediul Biroului SIRENE national, prin utilizarea unui formular national de tip M - persoane.

(3) Toate structurile din subordinea MAI carora Biroul SIRENE national le adreseaza o solicitare de informatii suplimentare cu privire la o astfel de semnalare furnizeaza aceste informatii în termen de maximum 8 ore de la primirea solicitarii, printr-un formular national de tip M - persoane.

(4) Biroul SIRENE national poate acorda asistenta în ceea ce priveşte schimbul de date/informatii referitoare la activitatile de preluare a persoanelor disparute.

(5) In cazul în care, în urma realizarii unui rezultat pozitiv la o semnalare referitoare la o persoana care face parte din categoria prevazuta la art. 15 alin. (1) lit. c) - minori, utilizatorul final constata ca persoana în cauza a devenit majora, va informa de îndata Biroul SIRENE national, prin intermediul unui formular national de tip H, prevazut în anexa nr. 2.

(6) In cazul în care, în urma realizarii unui rezultat pozitiv în strainatate la o semnalare nationala referitoare la o persoana care face parte din categoria prevazuta la art. 15 alin. (1) lit. c) - minori, care era majora la data rezultatului pozitiv, Biroul SIRENE national informeaza structura Politiei Române care a introdus semnalarea, prin intermediul unui formular national de tip H, despre modificarea aparuta şi solicita ştergerea semnalarii, în cel mai scurt timp, dar nu mai târziu de 8 ore, prin mijloace electronice sau, în imposibilitatea utilizarii acestora, prin orice mijloace care lasa urma scrisa.

Art. 22. - (1) Semnalarile cu privire la persoane disparute sunt pastrate în SINS/SIS numai pentru perioada necesara realizarii scopului pentru care au fost introduse, dar fara a depaşi perioada de 3 ani.

(2) Inainte de împlinirea termenului de 3 ani, SINS/SIS genereaza automat notificari catre Biroul SIRENE national şi structura Politiei Române care a introdus semnalarea, cu privire la ştergerea programata a acestor semnalari.

(3) Perioada de valabilitate a semnalarilor privind persoanele disparute poate fi prelungita de catre structura de politie care a introdus semnalarea ca urmare a analizarii necesitatii mentinerii datelor în SINS/SIS şi pe baza notificarii referitoare la expirarea valabilitatii semnalarii.

Art. 23. - Ştergerea unei semnalari privind persoane disparute se realizeaza:

a) automat de catre sistem, la expirarea perioadei de valabilitate a semnalarii, daca nu a fost solicitata prelungirea valabilitatii potrivit art. 22 alin. (3);

b) manual, de catre structura Politiei Române prevazuta la art. 16 alin. (2), în urmatoarele situatii:

(i) dupa localizarea persoanelor disparute prevazute la art. 15 alin. (1)lit. a);

(ii) dupa internarea/plasarea sub protectie, pentru persoanele disparute prevazute la art. 15 alin. (1) lit. b) şi c).

CAPITOLUL IV

Semnalari cu privire la persoane cautate în vederea participarii la o procedura judiciara

Art. 24. - Semnalarile cu privire la persoanele cautate în vederea participarii la o procedura judiciara se introduc în SINS/SIS pentru urmatoarele categorii de persoane:

a) martori;

b) persoane cautate pentru a fi citate în vederea prezentarii în fata autoritatilor judiciare pentru a da declaratii în legatura cu faptele pentru care sunt cercetate în cadrul unui proces penal;

c) persoane carora urmeaza sa li se comunice o hotarâre judecatoreasca sau alte documente privind activitatile din cadrul unui proces penal în care sunt cercetate;

d) persoane cautate în vederea executarii unei masuri educative care implica privarea de libertate.

Art. 25. - (1) Introducerea semnalarilor prevazute la art. 24 reprezinta inserarea unui set de date în baza de date eSIF de la nivelul Politiei de Frontiera Române şi transmiterea acestora în SINSşi apoi în SIS.

(2) Introducerea semnalarilor se realizeaza de catre Centrul Operational de Coordonare din cadrul Inspectoratului General al Politiei de Frontiera, denumit în continuare COC-IGPF.

(3) COC-IGPF primeşte solicitari scrise pentru introducerea acestor semnalari şi din partea organelor de urmarire penala din cadrul altor autoritati publice, precum şi din partea instantelor de judecata. Semnalarile se introduc în termen de 24 de ore de la primirea solicitarii. COC-IGPF coopereaza cu autoritatile solicitante în vederea stabilirii exactitatii şi actualitatii datelor cuprinse în semnalare.

(4) Fotografiile şi amprentele digitale ale persoanei se adauga la semnalare, în cazul în care sunt disponibile.

Art. 26. - Utilizatorul final care obtine un rezultat pozitiv cu privire la o semnalare nationala introdusa în SINS/SIS, referitoare la o persoana cautata în vederea participarii la o procedura judiciara, contacteaza COC-IGPF şi informeaza Biroul SIRENE national, telefonic şi prin fax/e-mail, prin formularul national de tip G.

Art. 27. - (1) Utilizatorul final care obtine un rezultat pozitiv cu privire la o semnalare straina referitoare la o persoana cautata în vederea participarii la o procedura judiciara ia toate masurile potrivit legislatiei nationale, în vederea realizarii scopului semnalarii, precum şi masuri de informare în regim de urgenta a Biroului SIRENE national, telefonic şi prin fax/e-mail, prin intermediul formularului national de tip G.

(2) Prin formularul mentionat la alin. (1), transmis Biroului SIRENE national, utilizatorul final poate solicita informatii suplimentare cu privire la persoana ce face obiectul semnalarii. Raspunsul la solicitare se transmite de catre Biroul SIRENE national, prin intermediul unui formular national de tip M - persoane, în cel mai scurt timp, dar nu mai târziu de 8 ore, prin mijloace electronice sau, în imposibilitatea utilizarii acestora, prin orice mijloace care lasa urma scrisa.

Art. 28. - (1) Dupa stabilirea cu certitudine a identitatii persoanei, utilizatorul final aduce la cunoştinta persoanei ca este cautata în vederea participarii la o procedura judiciara şi obtine informatiile referitoare la adresa unde locuieşte sau la care poate fi citata, în conformitate cu legislatia nationala.

(2) Persoanei i se ia o declaratie scrisa, utilizându-se formularul prevazut în anexa nr. 9, din care sa rezulte aspectele mentionate anterior. Pentru transmiterea informatiilor obtinute nu este necesar consimtamântul persoanei.

Art. 29. - (1) In cazul în care se realizeaza în strainatate un rezultat pozitiv în legatura cu o semnalare nationala privind o persoana cautata în vederea participarii la o procedura judiciara, Biroul SIRENE national informeaza de îndata COC-IGPF, prin intermediul unui formular national de tip G.

(2) Schimbul de informatii suplimentare cu privire la persoana care face obiectul semnalarii se efectueaza prin intermediul Biroului SIRENE national, prin utilizarea unui formular national de tip M - persoane.

(3) Toate structurile din subordinea MAI carora Biroul SIRENE national le adreseaza o solicitare de informatii suplimentare cu privire la o astfel de semnalare furnizeaza aceste informatii în termen de maximum 8 ore de la primirea solicitarii, printr-un formular national de tip M - persoane.

Art. 30. - (1) Semnalarile cu privire la persoanele cautate în vederea participarii la o procedura judiciara sunt pastrate în SINS/SIS numai pentru perioada necesara realizarii scopului pentru care au fost introduse, dar fara a depaşi perioada de 3 ani.

(2) Inainte de îndeplinirea termenului de 3 ani, SINS/SIS genereaza automat notificari catre structura prevazuta la art. 25 alin. (2), cu privire la ştergerea programata a acestor semnalari.

(3) Perioada de valabilitate a semnalarilor privind persoanele cautate în vederea participarii la o procedura judiciara poate fi prelungita de catre structura prevazuta la art. 25 alin. (2), ca urmare a analizarii necesitatii mentinerii datelor în SINS/SIS şi pe baza notificarii referitoare la expirarea valabilitatii semnalarii.

(4) Daca semnalarile au fost introduse la solicitarea organelor de urmarire penala din cadrul altor autoritati publice sau a instantelor de judecata, structura prevazuta la art. 25 alin. (2) coopereaza cu acestea în vederea stabilirii necesitatii prelungirii valabilitatii semnalarilor.

Art. 31. - Ştergerea unei semnalari privind persoane cautate în vederea participarii la o procedura judiciara se realizeaza:

a) automat de catre sistem, la expirarea perioadei de valabilitate a semnalarii, daca nu a fost solicitata prelungirea valabilitatii potrivit art. 30 alin. (3).

b) manual, de catre structura prevazuta la art. 25 alin. (2), în urmatoarele situatii:

(i) la obtinerea unui rezultat pozitiv;

(ii) în cazurile în care au disparut motivele care au determinat introducerea semnalarii.

CAPITOLUL V

Semnalari cu privire la persoane şi bunuri, în scopul realizarii unor controale discrete

Art. 32. - (1) Introducerea semnalarilor cu privire la persoane sau bunuri, în scopul realizarii unor controale discrete, al caror obiectiv îl reprezinta prevenirea şi combaterea faptelor penale, altele decât cele de natura a aduce atingere securitatii nationale, reprezinta inserarea unui set de date în baza de date eSIF de la nivelul Politiei de Frontiera Române de catre COC-IGPF sau în baza de date „Supraveghere Operativ-lnformativa" (SOI) de la nivelul Politiei Române de catre structurile operative anume desemnate si transmiterea acestora în SINS si apoi în SIS.

(2) Introducerea semnalarilor cu privire la persoane sau bunuri în scopul realizarii unor controale discrete, al caror scop îl reprezinta prevenirea amenintarilor la adresa securitatii nationale, reprezinta inserarea unui set de date în baza de date SOI de la nivelul Politiei Române de catre Biroul SIRENE national, la solicitarea organelor de stat cu atributii în domeniul sigurantei nationale, si transmiterea acestora în SINS si apoi în SIS.

(3) Introducerea unei semnalari la solicitarea unei alte structuri se realizeaza în termen de 24 de ore de la primirea solicitarii. Structura care introduce semnalarea coopereaza cu structura solicitanta în vederea stabilirii exactitatii şi actualitatii datelor cuprinse în semnalare.

Art. 33. - Categoriile care pot face obiectul tipului de semnalare prevazut la art. 32 sunt persoanele, vehiculele, ambarcatiunile, aeronavele şi containerele.

Art. 34. - (1) Controlul discret are ca scop obtinerea de date şi informatii privind:

a) faptul ca a fost localizata persoana, vehiculul, ambarcatiunea, aeronava sau containerul;

b) locul, data sau motivul verificarii;

c) ruta şi destinatia calatoriei;

d) persoanele care însotesc persoanele în cauza sau ocupantii vehiculului, ai ambarcatiunii sau aeronavei despre care se poate presupune pe baza unui temei rational ca sunt asociate cu persoanele în cauza;

e) vehiculul, ambarcatiunea, aeronava sau containerul;

f) bunurile transportate;

g) împrejurarile în care a fost localizata persoana, vehiculul, ambarcatiunea, aeronava sau containerul.

(2) Informatiile prevazute la alin. (1) se obtin în mod legendat.

Art. 35. - (1) La solicitarea organelor de stat cu atributii în domeniul sigurantei nationale, Biroul SIRENE national întreprinde demersuri necesare pentru adaugarea unui indicator de validitate la semnalarile în scopul efectuarii de controale discrete introduse de alte state membre, daca efectuarea acestui control nu este compatibila cu legislatia nationala, cu obligatiile asumate de România prin documente juridice de cooperare internationala sau cu interesul national. Acest indicator poate fi ridicat de catre Biroul SIRENE national, la solicitarea autoritatilor competente ale statului membru solicitant, dupa consultarea prealabila a organelor de stat cu atributii în domeniul sigurantei nationale.

(2) La solicitarea unui birou SIRENE dintr-un stat membru Schengen, Biroul SIRENE national adauga un indicator de validitate la o semnalare de tipul celor prevazute la art. 32 alin. (1) şi (2) şi informeaza de îndata structura solicitanta.

Art. 36. - (1) Utilizatorul final care obtine un rezultat pozitiv cu privire la o semnalare nationala prevazuta la art. 32 informeaza telefonic/şi în scris, prin formularul national de tip G, Biroul SIRENE national.

(2) Se culeg şi se transmit maximum de date/informatii ce pot fi obtinute, dintre cele prevazute la art. 34 alin. (1), fara a periclita caracterul discret al activitatii.

Art. 37. - (1) Utilizatorul final care obtine un rezultat pozitiv cu privire la o semnalare straina introdusa în scopul realizarii unor controale discrete ia toate masurile pentru a culege şi transmite maximum de date/informatii ce pot fi obtinute, dintre cele prevazute la art. 34 alin. (1), fara a periclita caracterul discret al activitatii.

(2) Dupa realizarea unui rezultat pozitiv, utilizatorul final informeaza în regim de urgenta Biroul SIRENE national, telefonic şi prin fax/e-mail, prin intermediul formularului national de tip G, şi transmite informatiile obtinute în urma controlului discret.

Art. 38. - (1) In cazul în care se realizeaza în strainatate un rezultat pozitiv în legatura cu o semnalare nationala introdusa în scopul realizarii unor controale discrete, Biroul SIRENE national informeaza de îndata, în scris, autoritatile care au introdus semnalarea, prin transmiterea unui formular national de tip G.

(2) In cazul semnalarilor introduse conform art. 32 alin. (2), Biroul SIRENE national informeaza organele de stat cu atributii în domeniul sigurantei nationale care au solicitat introducerea semnalarii.

Art. 39. - (1) Semnalarile cu privire la persoane sau bunuri, introduse în scopul realizarii unor controale discrete, sunt pastrate în SINS/SIS numai pentru perioada necesara realizarii scopului pentru care au fost introduse, dar fara a depaşi perioada de un an pentru persoane şi 5 ani pentru bunuri.

(2) Inainte de împlinirea termenului de valabilitate a semnalarilor, SINS/SIS genereaza automat notificari catre structurile prevazute de art. 32, cu privire la ştergerea programata a acestor semnalari.

(3) Perioada de valabilitate a acestor semnalari poate fi prelungita de catre structurile prevazute la art. 32 alin. (1) şi (2), ca urmare a analizarii necesitatii mentinerii datelor în SINS/SIS şi pe baza notificarii referitoare la expirarea valabilitatii.

Art. 40. - Ştergerea semnalarilor cu privire la persoane sau bunuri, introduse în scopul realizarii unor controale discrete, se realizeaza:

a) automat de catre sistem, la expirarea perioadei de valabilitate, daca nu a fost solicitata prelungirea acesteia potrivit art. 39 alin. (3);

b) manual, de catre structurile prevazute la art. 32 alin. (1) şi (2), în urmatoarele situatii:

(i) dupa realizarea scopului pentru care au fost introduse;

(ii) daca motivul introducerii nu mai exista.

CAPITOLUL VI

Semnalari privind bunuri cautate pentru a fi confiscate sau folosite ca probe în cursul procedurilor penale

Art. 41. - (1) Categoriile de bunuri care pot face obiectul semnalarilor privind bunuri cautate pentru a fi confiscate sau folosite ca probe în cursul procedurilor penale sunt urmatoarele:

a) autovehicule cu o capacitate cilindrica de peste 50 centimetri cubi, ambarcatiuni şi aeronave;

b) remorci cu o greutate care depaşeşte 750 kg fara încarcatura, caravane, echipamente industriale, motoare exterioare şi containere;

c) arme de foc;

d) documente oficiale în alb care au fost furate, utilizate în mod fraudulos sau pierdute;

e) documente de identitate eliberate, de tipul paşapoartelor, cartilor de identitate, permiselor de conducere, documentelor care atesta şederea, respectiv rezidenta pe teritoriul României, şi documentelor de calatorie furate, însuşite ilegal, pierdute sau anulate;

f) certificate de înmatriculare ale vehiculelor care au fost furate, utilizate în mod fraudulos, pierdute sau anulate;

g) bancnote;

h) valori mobiliare şi mijloace de plata, cum ar fi cecuri, carti de credit, obligatiuni şi actiuni, care au fost furate, însuşite ilegal, pierdute sau anulate.

(2) De asemenea, semnalari privind categoriile de bunuri prevazute la alin. (1) pot fi introduse în SINS/SIS şi în situatiile în care acestea sunt înmatriculate/înregistrate/emise în alte state decât România.

Art. 42. - Introducerea semnalarilor prevazute la art. 41 alin. (1) reprezinta inserarea unui set de informatii necesare identificarii bunului în functie de categoria din care face parte:

a) pentru bunurile furate ori folosite în mod fraudulos, în bazele de date „Obiecte", „Furt-auto" şi „RNA" de la nivelul Politiei Române şi în baza de date e SIF de la nivelul Politiei de Frontiera Române;

b) pentru bunurile prevazute la art. 41 alin. (1) lit. d), e) şi f) pierdute sau anulate fara a fi facute inutilizabile printr-o actiune mecanica, în bazele de date administrate de autoritatile care le-au emis, respectiv Sistemul de Emitere a Documentelor de Identitate (IDIS) la nivelul DGP, Sistemul Informatic National de Evidenta a Permiselor de Conducere şi a Vehiculelor Inmatriculate (EVA) la nivelul DRPCIV, Registrul National de Evidenta a Persoanelor (RNEP) la nivelul DEPABD şi Sistemul Informatic de Management al Strainilor (SIMS) la nivelul ORI;

c) pentru bunurile prevazute la art. 41 alin. (1) lit. d) şi e) notificate autoritatilor emitente ca fiind furate în strainatate, în bazele de date administrate de autoritatile care le-au emis, respectiv IDIS la nivelul DGP, EVA la nivelul DRPCIV, RNEP la nivelul DEPABD şi SIMS la nivelul ORI.

Art. 43. - Competenta introducerii semnalarilor apartine:

a) pentru Politia Româna, structurilor de investigatii criminale de la nivel central şi teritorial pâna la nivelul politiilor oraşeneşti;

b) pentru Politia de Frontiera Româna, COC-IGPF;

c) pentru autoritatile prevazute la art. 42 lit. b), introducerea se realizeaza doar la nivel central.

Art. 44. - Utilizatorul final care obtine un rezultat pozitiv cu privire la o semnalare nationala introdusa în SINS/SIS, referitoare la bunurile prevazute la art. 41, indisponibilizeaza sau ridica bunul în conformitate cu legislatia nationala, în vederea confiscarii sau a folosirii ca proba în cadrul unei proceduri penale, contacteaza structura care a introdus semnalarea şi informeaza Biroul SIRENE national, telefonic şi prin fax/e-mail, prin formularul national de tip G.

Art. 45. - (1) Utilizatorul final care obtine un rezultat pozitiv cu privire la o semnalare straina referitoare la bunurile prevazute la art. 41 indisponibilizeaza sau ridica bunul în conformitate cu legislatia nationala, în vederea confiscarii sau a folosirii ca proba în cadrul unei proceduri penale, şi informeaza, în regim de urgenta, Biroul SIRENE national, telefonic şi prin fax/e-mail, prin intermediul formularului national de tip G.

(2) Prin formularul mentionat la alin. (1), transmis Biroului SIRENE national, utilizatorul final poate solicita informatii suplimentare cu privire la bunul semnalat, inclusiv detaliile procedurale necesare pentru predarea/preluarea acestuia. Raspunsul la solicitare se transmite de catre Biroul SIRENE national, prin intermediul unui formular national de tip P, prevazut în anexa nr. 8, pentru bunurile prevazute la art. 41 alin. (1) lit. a) şi b), şi prin intermediul unui formular national de tip M - bunuri, prevazut în anexa nr. 5, pentru celelalte categorii de bunuri prevazute la art. 41.

Art. 46. - (1) In cazul în care se realizeaza în strainatate un rezultat pozitiv în legatura cu o semnalare nationala privind bunurile prevazute la art. 41, Biroul SIRENE national informeaza de îndata structura care a introdus semnalarea, prin transmiterea unui formular national de tip G.

(2) Prin formularul mentionat la alin. (1), Biroul SIRENE national poate solicita structurii care a introdus semnalarea informatii suplimentare cu privire la bunul semnalat, inclusiv detaliile procedurale necesare pentru predarea/preluarea acestuia. Raspunsul la solicitare se transmite de catre structura care a introdus semnalarea, prin intermediul unui formular national de tip P, pentru bunurile prevazute la art. 41 alin. (1) lit. a) şi b), şi prin intermediul unui formular national de tip M - bunuri, pentru celelalte categorii de bunuri prevazute la art. 41.

(3) Schimbul de informatii suplimentare cu privire la bunul ce face obiectul semnalarii, altul decât cel realizat în caz de rezultat pozitiv, se efectueaza prin intermediul Biroului SIRENE national, prin utilizarea formularului national de tip M.

(4) Toate structurile din subordinea MAI carora Biroul SIRENE national le adreseaza o solicitare de informatii suplimentare cu privire la o astfel de semnalare furnizeaza aceste informatii în termen de maximum 8 ore de la primirea solicitarii, printr-un formular national de tip M sau de tip P, dupa caz.

Art. 47. - (1) Semnalarile cu privire la bunurile prevazute la art. 41 sunt pastrate în SINS/SIS numai pentru perioada necesara realizarii scopului pentru care au fost introduse, dar fara a depaşi perioada de 10 ani.

(2) Inainte de împlinirea termenului de 10 ani, SINS/SIS genereaza automat notificari catre structurile prevazute la art. 43, cu privire la ştergerea programata a acestor semnalari.

(3) Perioada de valabilitate a semnalarilor bunurile prevazute la art. 41 poate fi prelungita de catre structurile prevazute la art. 43, ca urmare a analizarii necesitatii mentinerii datelor în SINS/SIS şi pe baza notificarii referitoare la expirarea valabilitatii semnalarii.

Art. 48. - Ştergerea unei semnalari privind bunurile prevazute la art. 41 se realizeaza:

a) automat de catre sistem, la expirarea perioadei de valabilitate a semnalarii, daca nu a fost solicitata prelungirea valabilitatii potrivit art. 47 alin. (3);

b) manual, de catre structurile prevazute la art. 43, în urmatoarele situatii:

(i) dupa realizarea scopului pentru care a fost introdusa;

(ii) daca motivul introducerii semnalarii nu mai exista.

CAPITOLUL VII

Semnalari privind strainii, în scopul refuzului intrarii pe teritoriul statului român sau în scopul executarii unei masuri prin care se interzice şederea pe teritoriul României

Art. 49. - (1) Introducerea semnalarilor privind strainii, în scopul refuzului intrarii pe teritoriul statului român sau în scopul executarii unei masuri prin care se interzice şederea pe teritoriul României, reprezinta inserarea unui set de informatii în bazele de date specifice SIMS de la nivelul ORI şi eSIF de la nivelul Politiei de Frontiera Române şi transmiterea acestora în SINS şi apoi în SIS.

(2) Introducerea semnalarii are la baza decizia sau actul administrativ emis de catre autoritatile abilitate conform legislatiei nationale prin care s-a dispus masura de nepermitere a intrarii sau şederii pe teritoriul national sau spatiul Schengen.

Art. 50. - (1) Competenta pentru introducerea unei semnalari prevazute la art. 49 apartine structurilor de specialitate ale ORI şi ale Politiei de Frontiera Române.

(2) Anterior eliberarii unui permis de şedere sau a unei vize unui strain, structurile mentionate la alin. (1) verifica obligatoriu daca acesta face obiectul unei semnalari în SIS emise de un stat membru.

Art. 51. - (1) In cazul realizarii unui rezultat pozitiv ca urmare a verificarii prevazute la art. 50 alin. (2), structurile mentionate declanşeaza procedura de consultare cu statul emitent al semnalarii prin intermediul Biroului SIRENE national, folosind un formular national de tip N, prevazut la anexa nr. 6. Daca în urma acestei proceduri se mentine decizia de acordare a permisului de şedere sau a vizei, se transmite o informare Biroului SIRENE national, care solicita statului emitent al semnalarii ştergerea acesteia.

(2) Regula prevazuta la alin. (1) este aplicabila şi în sens invers, cu mentiunea ca semnalarea cu privire la strain poate fi pastrata la nivelul SINS.

(3) Daca în termen de 30 de zile de la trimiterea formularului mentionat la alin. (1) nu se primeşte un raspuns, structura competenta elibereaza strainului permisul de şedere sau viza şi informeaza Biroul SIRENE national despre aceasta.

(4) In cazul în care, ulterior introducerii unei semnalari privind strainii, în scopul refuzului intrarii pe teritoriul statului român sau în scopul executarii unei masuri prin care se interzice şederea pe teritoriul României, se constata existenta unui permis de şedere sau a unei vize, ORI declanşeaza procedura de consultare cu statul care a eliberat permisul de şedere sau viza, prin Biroul SIRENE national, folosind un formular national de tip O, prevazut în anexa nr. 7. Semnalarea ramâne în SINS în cazul în care statul care a eliberat permisul de şedere sau viza nu ia masuri de retragere a acestuia/acesteia.

(5) In cazul în care structurile din subordinea MAI obtin un rezultat pozitiv la o semnalare straina privind un strain care este titularul unui permis de şedere sau al unei vize eliberat(a) de unul dintre statele membre, acestea informeaza atât statul membru care a eliberat permisul de şedere, cât şi statul membru care a emis semnalarea, prin intermediul Biroului SIRENE national, utilizând formularul national de tip H, solicitând declanşarea procedurii de consultare între birourile SIRENE ale celor doua state în cauza. In aceasta situatie se permite tranzitul pe teritoriul României pentru a putea ajunge pe teritoriul statului membru care a eliberat permisul de şedere sau viza, în conformitate cu art. 5 alin. (4) lit. (a) din Codul Frontierelor Schengen.

Art. 52. - Structurile competente pot primi şi transmite, prin orice mijloc care lasa urma scrisa, prin intermediul Biroului SIRENE national, informatii cu privire la tipul şi motivul deciziei, autoritatea care a luat decizia, data deciziei, data notificarii deciziei (data la care decizia a fost emisa), data executarii, termenul-limita al deciziei sau durata de valabilitate a acesteia.

Art. 53. - (1) Cu ocazia controlului efectuat la trecerea frontierei, structurile competente ale Politiei de Frontiera Române care obtin un rezultat pozitiv cu privire la un strain pentru care a fost emisa o semnalare prevazuta la art. 49 refuza intrarea acestuia pe teritoriul national, indiferent de statul emitent al semnalarii.

(2) Utilizatorul final care obtine un rezultat pozitiv cu privire la o semnalare nationala introdusa în SINS/SIS referitoare la un strain ia masuri pentru verificarea identitatii şi legalitatii şederii strainului pe teritoriul national, pentru informarea în regim de urgenta a Biroului SIRENE national, telefonic şi prin fax/e-mail, prin utilizarea formularului national de tip G, iar strainul, daca este cazul, va fi predat structurii competente, ORI sau formatiunilor teritoriale ale acestuia.

(3) Utilizatorul final care obtine un rezultat pozitiv cu privire la o semnalare straina introdusa în sistem referitoare la un strain ia masuri pentru verificarea identitatii şi legalitatii şederii strainului pe teritoriul national, pentru informarea în regim de urgenta a Biroului SIRENE national, telefonic şi prin utilizarea formularului national de tip G, iar strainul, daca este cazul, va fi predat structurii competente, ORI sau formatiunilor teritoriale ale acestuia.

(4) Schimbul de informatii suplimentare cu privire la identitatea strainului, semnalare sau alte informatii se efectueaza prin Biroul SIRENE national, prin utilizarea formularului national de tip M.

Art. 54. - (1) In conformitate cu art. 5 alin. (4) lit. (c) din Codul Frontierelor Schengen, structura competenta din cadrul Politiei de Frontiera Române poate deroga de la principiul nepermiterii intrarii pe teritoriul national în cazul unei persoane care face obiectul unei semnalari privind interdictia de intrare, din motive umanitare, de interes national sau în temeiul unor obligatii internationale.

(2) Structura competenta din cadrul Politiei de Frontiera Române informeaza imediat Biroul SIRENE national despre aceasta situatie, utilizând formularul national de tip H.

(3) La solicitarea structurii din cadrul Politiei de Frontiera Române care a autorizat intrarea în România, Biroul SIRENE national informeaza biroul SIRENE din statul membru semnalant.

Art. 55. -In cazul realizarii unui rezultat pozitiv cu privire la un strain care se bucura de prevederile Directivei 2004/38/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 29 aprilie 2004 privind dreptul la libera circulatie şi şedere pe teritoriul statelor membre pentru cetatenii Uniunii şi membrii familiilor acestora, de modificare a Regulamentului (CEE) nr. 1.612/68 si de abrogare a Directivelor 64/221/CEE, 68/360/CEE, 72/194/CEE, 73/148/CEE, 75/34/CEE, 75/35/CEE, 90/364/CEE, 90/365/CEE şi 93/96/CEE, se aplica urmatoarele reguli speciale:

a) la solicitarea utilizatorului final care a realizat rezultatul pozitiv, Biroul SIRENE national contacteaza imediat biroul SIRENE din statul membru semnalant, în vederea obtinerii informatiilor necesare pentru stabilirea actiunii de urmat;

b) Biroul SIRENE national informeaza biroul SIRENE din statul membru emitent al semnalarii cu privire la rezultatul actiunii urmate.

Art. 56. - (1) Semnalarile privind strainii, în scopul refuzului intrarii pe teritoriul statului român sau în scopul executarii unei masuri prin care se interzice şederea pe teritoriul României, sunt pastrate în SINS/SIS numai pentru perioada necesara realizarii scopului pentru care au fost introduse, dar fara a depaşi perioada de 3 ani.

(2) Inainte de împlinirea termenului de 3 ani, SINS/SIS genereaza automat notificari catre structurile prevazute la art. 50 alin. (1) cu privire la ştergerea programata a acestor semnalari.

(3) Perioada de valabilitate a semnalarilor privind strainii poate fi prelungita de catre structurile prevazute la art. 50 alin. (1) ca urmare a analizarii necesitatii mentinerii datelor în SINS/SIS şi pe baza notificarii referitoare la expirarea valabilitatii semnalarii.

Art. 57. - Ştergerea semnalarilor se realizeaza:

a) automat de catre sistem, la expirarea perioadei de

valabilitate a semnalarii, daca nu a fost solicitata prelungirea

valabilitatii conform art. 56 alin. (3);

b) manual, de catre structura prevazuta la art. 49 alin. (1), în urmatoarele situatii:

(i) dupa revocarea deciziei prin care s-a dispus masura administrativa de nepermitere a intrarii/şederii pe teritoriul national;

(ii) în cazul dobândirii cetateniei unuia dintre statele membre ale Uniunii Europene.

CAPITOLUL VIII

Dreptul de acces la informatiile din SINS/SIS

Art. 58. - (1) In contextul prelucrarii datelor cu caracter personal în SINS/SIS, persoana fizica interesata se poate adresa Biroului SIRENE national cu o cerere întocmita în forma scrisa, datata şi semnata, având ataşata dovada identitatii.

(2) Cererea mentionata la alin. (1) se poate depune atât la Biroul SIRENE national, cât şi la orice operator din cadrul MAI ori structura teritoriala a acestuia, care transmite cererea catre Biroul SIRENE national în termen de 5 zile de la data primirii acesteia.

(3) Pentru a comunica solicitantului informatii cu privire la datele cu caracter personal prelucrate în SINS/SIS, Biroul SIRENE national solicita acordul structurilor din subordinea MAI care au introdus semnalarile în cauza, prin utilizarea unui formular national de tip K, prevazut în anexa nr. 4.

(4) Acordul se comunica în termen de 20 de zile de la data primirii solicitarii din partea Biroului SIRENE national, prin intermediul aceluiaşi formular national. Formularul şi termenul prevazut de 20 de zile se aplica şi în cazul solicitarilor primite din partea altor state membre prin birourile SIRENE.

(5) Biroul SIRENE national raspunde solicitantului cât mai curând posibil, dar nu mai târziu de 60 de zile de la data primirii cererii, în cazul exercitarii dreptului de acces la datele personale, şi cât mai curând posibil, dar nu mai târziu de 90 de zile de la data primirii cererii, în cazul exercitarii dreptului de rectificare şi ştergere a datelor personale.

(6) Biroul SIRENE national transmite raspunsul persoanei vizate, în scris, la adresa indicata de aceasta prin scrisoare recomandata sau la o adresa de poşta electronica, daca aceasta a solicitat acest lucru în mod expres.

(7) Persoanei vizate nu îi sunt comunicate informatiile privind prelucrarea datelor cu caracter personal în SINS/SIS atât timp cât acest lucru este indispensabil pentru realizarea actiunilor în baza semnalarii ori a obiectivului semnalarii sau pentru apararea drepturilor şi libertatilor altor persoane.

(8) La nivelul Centrului de Cooperare Politieneasca Internationala se constituie un registru pentru înregistrarea cererilor ce privesc exercitarea drepturilor persoanelor vizate în contextul prelucrarii datelor cu caracter personal în SINS/SIS.

CAPITOLUL IX

Dispozitii comune pentru semnalarile continute în SINS şi transmise în SIS

Art. 59. - (1) La nivel national, structurile subordonate MAI care au introdus semnalari în SINS/SIS sunt direct responsabile de exactitatea şi actualitatea datelor introduse, fiind singurele competente pentru modificarea, actualizarea, prelungirea valabilitatii sau ştergerea acestora.

(2) Orice utilizator final care constata faptul ca cel putin una dintre datele cuprinse într-o semnalare introdusa de catre o structura subordonata MAI este incorecta sau a fost introdusa ilegal comunica acest lucru structurii care a introdus semnalarea, de îndata, dar nu mai târziu de 10 zile de la data la care a luat cunoştinta de situatia respectiva. Totodata, utilizatorul final informeaza Biroul SIRENE national utilizând formularul national de tip J, prevazut în anexa nr. 3.

(3) Structura mentionata la alin. (2) are obligatia de a efectua verificari în termen de 5 zile lucratoare şi de a lua masuri de corectare/ştergere a datelor în cauza, daca se constata ca informarea este corecta, iar în situatia în care constata ca aceasta nu este corecta, comunica acest lucru utilizatorului final care a transmis comunicarea.

(4) In cazul în care semnalarea este introdusa de catre un stat membru (semnalare straina), utilizatorul final se adreseaza Biroului SIRENE national respectând prevederile alin. (2).

(5) Modificarea continutului unei semnalari nu atrage modificarea perioadei de valabilitate a respectivei semnalari.

(6) Structura care a introdus o semnalare este responsabila de adaugarea pseudonimelor (aliasurilor), daca acestea sunt cunoscute la momentul introducerii semnalarii. Pseudonimul (aliasul) poate fi adaugat la semnalare şi ulterior, daca exista informatii în acest sens.

(7) Utilizatorul final care descopera un pseudonim (alias) la o semnalare straina, transmite Biroului SIRENE national, în maximum 10 zile de la data/momentul identificarii, informatii despre acesta, folosind formularul national de tip J.

Art. 60. - (1) O persoana/Un bun poate face obiectul unei singure semnalari în SINS în vederea transmiterii în SIS.

(2) Introducerea unei semnalari ulterioare cu privire la aceeaşi/acelaşi persoana/bun nu este posibila fara respectarea regulilor de compatibilitate şi prioritate prevazute la art. 61 şi 62, cu privire la semnalarile multiple.

(3) Semnalarile ulterioare cu privire la aceeaşi/acelaşi persoana/bun pot fi pastrate la nivel national, urmând a fi transmise catre SIS dupa ştergerea sau expirarea semnalarii anterioare.

Art. 61. - (1) Semnalarile multiple pot fi:

a) semnalarile multiple compatibile, care au motivul semnalarii şi masura de urmat diferite şi compatibile, ceea ce permite pastrarea lor concomitenta în sistem;

b) semnalarile multiple incompatibile, care au motivul semnalarii şi masura de urmat diferite şi incompatibile, ceea ce nu permite pastrarea lor concomitenta în sistem.

(2) Regulile de compatibilitate pentru semnalarile privind persoanele sunt urmatoarele:

a) semnalarile în vederea arestarii sunt compatibile cu semnalarile privind interdictia de intrare, semnalarile privind persoane disparute şi cu semnalarile privind participarea la o procedura judiciara. Ele nu sunt compatibile cu semnalarile în vederea efectuarii de controale discrete;

b) semnalarile privind interdictia de intrare sunt compatibile cu semnalarile în vederea arestarii. Ele nu sunt compatibile cu semnalarile privind persoane disparute, semnalarile în vederea efectuarii de controale discrete şi semnalarile privind participarea la o procedura judiciara;

c) semnalarile privind persoane disparute sunt compatibile cu semnalarile în vederea arestarii şi cu semnalarile privind participarea la o procedura judiciara. Ele nu sunt compatibile cu semnalarile privind interdictia de intrare şi cu semnalarile în vederea efectuarii de controale discrete;

d) semnalarile privind participarea la o procedura judiciara sunt compatibile cu semnalarile în vederea arestarii şi cu semnalarile privind persoane disparute. Ele nu sunt compatibile cu semnalarile în vederea efectuarii de controale discrete şi cu semnalarile privind interdictia de intrare;

e) semnalarile în vederea efectuarii de controale discrete nu sunt compatibile cu semnalarile în vederea arestarii, semnalarile privind interdictia de intrare, semnalarile privind persoane disparute şi cu semnalarile privind participarea la o procedura judiciara.

(3) Regulile de compatibilitate între semnalari privind bunurile sunt urmatoarele:

a) semnalarile privind bunurile cautate pentru a fi folosite ca mijloace de proba sunt compatibile cu semnalarile privind bunurile cautate în vederea confiscarii. Ele nu sunt compatibile cu semnalarile privind bunurile supuse controlului discret;

b) semnalarile privind bunurile cautate în vederea confiscarii sunt compatibile cu semnalarile privind bunurile cautate pentru a fi folosite ca mijloace de proba. Ele nu sunt compatibile cu semnalarile privind bunurile supuse controlului discret;

c) semnalarile privind bunurile supuse controlului discret nu sunt compatibile cu celelalte categorii de semnalari privind bunurile.

Art. 62. - (1) Ordinea de prioritate a semnalarilor privind persoanele este urmatoarea:

a) semnalarile cu privire la persoane cautate în vederea predarii în baza unui mandat european de arestare sau în vederea extradarii;

b) semnalarii privind strainii, în scopul refuzului intrarii pe teritoriul statului român sau în scopul executarii unei masuri prin care se interzice şederea pe teritoriul României;

c) semnalarile cu privire la persoane disparute;

d) semnalarile cu privire la persoane, în scopul efectuarii de controale discrete;

e) semnalarile cu privire la persoanele disparute adulte şi semnalarile cu privire la persoane cautate în vederea participarii la o procedura judiciara.

(2) Ordinea de prioritate a semnalarilor privind bunurile este urmatoarea:

a) folosirea ca probe;

b) confiscare;

c) control discret (aplicabil doar pentru vehicule, ambarcatiuni, aeronave sau containere).

(3) Derogari de la ordinea prioritatii indicata la alin. (1) şi (2) se pot face în cazul în care interese nationale esentiale sau obligatii internationale impun acest lucru şi dupa o consultare între statele membre.

Art. 63. - In cazul unui rezultat pozitiv obtinut din interogarea simultana a mai multor baze de date, actiunea de urmat prioritara este cea data de semnalarea din SIS, chiar daca rezultatul pozitiv contine şi informatii din bazele de date nationale şi/sau din SINS, cu exceptia cazurilor reglementate la art. 5 alin. (4) din Codul Frontierelor Schengen.

Art. 64. - (1) In momentul introducerii unei semnalari cu privire la o/un persoana/bun, SINS şi SIS notifica structurii din subordinea MAI şi Biroului SIRENE national despre existenta unei semnalari identice introduse anterior de catre o alta structura/alt stat. Structura emitenta are obligatia sa efectueze verificari detaliate pentru a stabili daca semnalarile sunt identice sau nu.

(2) Schimbul de informatii suplimentare cu privire la stabilirea identitatii persoanei/bunului se realizeaza prin intermediul Biroului SIRENE national, în cazul unei semnalari straine. Fotografiile şi amprentele digitale se folosesc doar pentru a se stabili identitatea persoanei.

(3) Dupa stabilirea faptului ca semnalarea priveşte aceeaşi/acelaşi persoana/bun şi ca urmare a constatarii ca exista compatibilitate între cele doua semnalari, ambele vor fi pastrate în SINS/SIS.

(4) Dupa stabilirea faptului ca semnalarea priveşte aceeaşi/acelaşi persoana/bun şi ca urmare a constatarii existentei unei incompatibilitati, prioritatea va fi stabilita conform prevederilor art. 62 şi 63 şi în urma schimbului de informatii între cele doua structuri, iar în cazul incompatibilitatii cu o semnalare straina, schimbul de informatii se realizeaza prin intermediul Biroului SIRENE national.

(5) In cazul în care semnalarea nationala este incompatibila cu o semnalare straina şi nu poate fi transmisa în SIS, fiind pastrata la nivel national, Biroul SIRENE national ataşeaza o nota de ştergere la respectiva semnalare în scopul informarii în momentul ştergerii acesteia din SIS. In aceasta situatie SINS notifica structurii interesate şi Biroului SIRENE national cu privire la ştergerea semnalarii straine.

(6) Biroul SIRENE national verifica existenta cazurilor de semnalare multipla privind o/un persoana/bun, prin intermediul schimbului de informatii suplimentare, folosind criteriile de identificare prevazute în Manualul SIRENE.

(7) In cazuri justificate, Biroul SIRENE national este competent a solicita structurii emitente ştergerea unei semnalari din SINS/SIS.

(8) Semnalarea nationala cu privire la persoane cautate pentru a fi arestate în vederea predarii sau extradarii are prioritate fata de orice semnalare straina. In acest sens, Biroul SIRENE national consulta biroul SIRENE strain în vederea ştergerii semnalarii straine incompatibile, conform prevederilor Manualului SIRENE.

Art. 65. - (1) Structurile emitente pot crea conexiuni între diferite semnalari, în conformitate cu legislatia interna, în vederea evidentierii legaturii dintre doua sau mai multe semnalari de interes national ori de interes Schengen.

(2) Conexiunea dintre doua sau mai multe semnalari nationale poate fi modificata sau ştearsa prin adaugarea/eliminarea unei semnalari la/din legatura, de catre structura emitenta a semnalarii respective. Conexiunea este vizibila utilizatorilor daca aceştia au drept de acces la toate semnalarile care se afla în legatura.

(3) Stabilirea de conexiuni între semnalari nu necesita proceduri speciale pentru schimbul de informatii suplimentare. In cazul obtinerii unui rezultat pozitiv pentru doua sau mai multe semnalari între care exista conexiuni, utilizatorul final care a obtinut rezultatul pozitiv informeaza telefonic şi prin fax/e-mail Biroul SIRENE national.

(4) Conexiunea dintre semnalari poate fi modificata sau ştearsa, prin adaugarea/ştergerea unei semnalari la o/dintr-o legatura, doar de catre structurile emitente ale semnalarilor participante la o conexiune.

(5) De asemenea, conexiunea poate fi ştearsa şi automat de catre sistem în conditiile în care se şterge una sau mai multe semnalari între care exista legatura respectiva.

Art. 66. - (1) Daca în momentul introducerii unei semnalari privind o persoana ori ulterior introducerii semnalarii structura emitenta are informatii conform carora datele de identitate folosite sunt datele de identificare ale unei alte persoane, cetatean român sau tert cu drept de şedere în România, solicita acesteia din urma date suplimentare de identificare pentru a le ataşa semnalarii.

(2) Datele suplimentare solicitate pot fi date privind documentele de calatorie şi de identitate, fotografii, amprente.

(3) Datele suplimentare pot fi obtinute şi prelucrate doar cu acordul persoanei în cauza obtinut în scris prin completarea formularului prevazut în anexa nr. 10.

(4) Structura emitenta modifica semnalarea mentionând în categoria de identitate ca este posibil ca persoana localizata în urma realizarii rezultatului pozitiv sa nu fie aceeaşi cu persoana care face obiectul semnalarii. Cu aceasta ocazie, în cadrul semnalarii se adauga mentiunea „Codul 3 (identitate uzurpata)". Acest cod poate fi adaugat la semnalare şi fara consimtamântul persoanei ale carei date de identificare sunt folosite abuziv, daca exista fotografia şi amprentele persoanei care face obiectul semnalarii.

(5) Structura emitenta transmite Biroului SIRENE national informatiile privind uzurparea de identitate, în scopul informarii celorlalte birouri SIRENE despre posibila identificare eronata ce poate surveni la o semnalare privind persoana respectiva.

(6) Procedura descrisa la alin. (1)-(3) se aplica şi în cazul în care un utilizator final constata ca persoana care este localizata în urma realizarii unui rezultat pozitiv nu este aceeaşi cu persoana care face obiectul unei semnalari nationale, luând masura transmiterii informatiilor suplimentare obtinute atât structurii emitente a semnalarii, care procedeaza potrivit prevederilor alin. (4), cât şi Biroului SIRENE national.

(7) Daca în urma unui rezultat pozitiv se constata ca persoana care face obiectul unei semnalari este posibil sa nu fie aceeaşi cu persoana localizata, se procedeaza la retinerea persoanei conform legii, pâna la momentul luarii deciziei privind legitimitatea folosirii acelei identitati. Pentru acest scop, utilizatorul final solicita informatiile suplimentare prevazute la alin. (2) şi efectueaza o comparatie între acestea şi informatiile declarate de persoana verificata, procedând dupa caz:

a) daca se constata ca persoana în cauza nu este una şi aceeaşi cu persoana care face obiectul semnalarii, atunci aceasta va putea sa îşi continue deplasarea;

b) daca se constata ca persoana verificata este aceeaşi cu persoana subiect al semnalarii, atunci utilizatorul final va proceda la realizarea actiunii de urmat prevazute în semnalare.

Art. 67. - (1) Datele de identificare ale persoanei victima a uzurparii de identitate pot fi folosite doar în urmatoarele scopuri:

a) pentru a permite autoritatii competente care realizeaza rezultatul pozitiv sa distinga între persoana care este localizata şi persoana care face obiectul semnalarii;

b) pentru a permite persoanei care este localizata în urma realizarii unui rezultat pozitiv sa dovedeasca faptul ca nu este persoana care face obiectul semnalarii;

c) pentru a permite persoanei victima a uzurparii de identitate continuarea calatoriei fara alte întârzieri.

(2) In situatia în care datele persoanei a carei identitate a fost uzurpata sunt deja existente în bazele de date administrate de catre structurile din subordinea MAI, acestea vor fi utilizate şi pentru scopurile pentru care au fost colectate.

(3) Datele persoanei victima a uzurparii de identitate sunt şterse concomitent cu ştergerea semnalarii la care sunt ataşate sau la solicitarea persoanei în cauza.

Art. 68. - Utilizatorul final care realizeaza un rezultat pozitiv la o semnalare straina care contine mentiunea „Cod 3" informeaza imediat Biroul SIRENE national, solicitând informatii suplimentare, si actioneaza conform procedurii descrise la art. 66 alin. (7).

Art. 69. - Daca utilizatorul final care obtine un rezultat pozitiv la o semnalare straina constata ca se afla în imposibilitatea de a urma procedura prevazuta de semnalare, informeaza Biroul SIRENE national despre aceasta situatie, printr-un formular national de tip H.

CAPITOLUL X

Dispozitii finale

Art. 70. - (1) In termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentului ordin, conducatorii autoritatilor nationale competente din cadrul MAI emit dispozitii pentru stabilirea procedurilor de lucru necesare punerii în aplicare a acestuia.

(2) Proiectele dispozitiilor prevazute la alin. (1) se transmit spre avizare Biroului SIRENE national.

Art. 71. -Anexele nr. 1-10*) fac parte integranta din prezentul ordin.

Art. 72. - Prezentul ordin se publica în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul administratiei şi internelor,

Vasile Blaga

*) Anexele nr. 1-10 se publica în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 698 bis, care se poate achizitiona de la Centrul pentru relatii cu publicul al Regiei Autonome „Monitorul Oficial", Bucureşti, şos. Panduri nr. 1.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 212/2010

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 212 din 2010
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 212/2010
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu