Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 2076 din 23 februarie 2009

pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea si functionarea comisiilor, procedura de selectie a programelor, proiectelor si actiunilor culturale în vederea acordarii de finantari nerambursabile din Fondul Cultural National, precum si de solutionare a contestatiilor

ACT EMIS DE: MINISTERUL CULTURII, CULTELOR SI PATRIMONIULUI NATIONAL

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 267 din 24 aprilie 2009



In baza dispoziţiilor art. 28 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 51/1998 privind îmbunătăţirea sistemului de finanţare a programelor şi proiectelor culturale, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 245/2001, cu modificările şi completările ulterioare,

în temeiul prevederilor art. 11 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 9/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Culturii, Cultelor şi Patrimoniului Naţional,

ministrul culturii, cultelor şi patrimoniului naţional emite următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă Normele metodologice privind organizarea şi funcţionarea comisiilor, procedura de selecţie a programelor, proiectelor şi acţiunilor culturale în vederea acordării de finanţări nerambursabile din Fondul Cultural Naţional, precum şi de soluţionare a contestaţiilor, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - Prezentul ordin intră în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Art. 3. - La data intrării în vigoare a prezentului ordin orice dispoziţie contrară se abrogă.

Ministrul culturii, cultelor şi patrimoniului naţional,

Theodor Paleologu

ANEXĂ

NORME METODOLOGICE

privind organizarea şi funcţionarea comisiilor, procedura de selecţie a programelor, proiectelor şi acţiunilor culturale în vederea acordării de finanţări nerambursabile din Fondul Cultural Naţional, precum si de soluţionare a contestaţiilor

CAPITOLUL I

Dispoziţii generale

Art. 1. - Finanţările nerambursabile pentru programe, proiecte şi acţiuni culturale se acordă din bugetul Fondului Cultural Naţional şi din bugetul Administraţiei Fondului Cultural Naţional, denumite în continuare Fond, în conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 51/1998 privind îmbunătăţirea sistemului de finanţare a programelor şi proiectelor culturale, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 245/2001, cu modificările şi completările ulterioare, şi cu prevederile prezentelor norme metodologice.

Art. 2. - (1) Finanţarea nerambursabilă se acordă numai în condiţiile existenţei unor surse de finanţare proprii sau atrase ale beneficiarului finanţării, altele decât cele primite sub forma finanţărilor nerambursabile, în cuantum de cel puţin 10% din costul total al programelor, proiectelor şi acţiunilor culturale, denumite în continuare proiecte culturale.

(2) Sursele de finanţare proprii sau atrase ale beneficiarului finanţării pot fi în numerar şi/sau în natură.

(3) Sursele de finanţare în natură pot fi: cuantificări în lei ale contravalorii spaţiilor utilizate (birouri, spaţii pentru evenimente culturale), ale activităţilor realizate de voluntarii beneficiarului finanţării, ale echipamentelor de birou şi de scenă (echipamente de sunet, lumini, videoproiectie, altele similare), respectiv transportul participanţilor şi al echipamentelor.

Art. 3. - (1) Acordarea de finanţări nerambursabile se realizează pe bază de selecţie de oferte.

(2) Pentru a putea participa la selecţie, solicitantul trebuie să îndeplinească condiţiile prevăzute la art. 11 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 51/1998, cu modificările şi completările ulterioare:

a) este persoană fizică autorizată, respectiv persoană juridică înfiinţată în conformitate cu prevederile legale;

b) nu are datorii la bugetul de stat sau la bugetul local;

c) a respectat obligaţiile asumate prin contractele de finanţare nerambursabilă anterioare.

Art. 4. - (1) Conţinutul anunţului public privind selecţiile de oferte se aprobă prin decizie a conducătorului autorităţii finanţatoare şi va cuprinde informaţii cu privire la:

a) cuantumul total al finanţării pentru fiecare sesiune, în funcţie de bugetul de venituri şi cheltuieli aprobat al autorităţii finanţatoare;

b) ariile tematice ale proiectelor culturale ce vor fi finanţate în sesiunea respectivă;

c) termenul-limită pentru depunerea/transmiterea documentaţiilor în vederea solicitării finanţării;

d) condiţii de participare.

(2) Ariile tematice pentru fiecare selecţie de oferte sunt stabilite de către conducătorul autorităţii finanţatoare, cu respectarea strategiei şi priorităţilor de finanţare stabilite de Consiliul Administraţiei Fondului Cultural Naţional.

Art. 5. - (1) Selecţia ofertelor culturale se desfăşoară în două etape.

(2) Pentru a participa la selecţia de oferte, solicitanţii trebuie să depună documentaţia de solicitare a finanţării.

(3) Documentaţia de solicitare a finanţării se completează numai online, prin accesarea adresei www.afcn.ro până la ora şi data-limită prevăzute în anunţul public de organizare a selecţiei de oferte, dovedită prin data înregistrării acesteia.

(4) Anexele care fac parte din documentaţia de solicitare a finanţării se transmit prin poştă, cu confirmare de primire, în plic închis, până la ora şi data-limită prevăzute în anunţul public de organizare a selecţiei de oferte. Anexele primite după ora şi data-limită prevăzute în anunţul public de organizare a selecţiei de oferte conduc la neeligibilitatea administrativă a ofertei culturale respective. Data ştampilei oficiului poştal de expediere nu se ia în considerare.

(5) In cazuri de forţă majoră, secretariatul asigurat de autoritatea finanţatoare acordă asistenţă tehnică solicitanţilor, în vederea finalizării procedurii de înscriere online.

Art. 6. - (1) Pentru prima etapă de selecţie, documentaţia solicitanţilor trebuie să conţină următoarele:

a) formularul-tip de solicitare a finanţării nerambursabile pentru proiecte culturale, prevăzut în anexa nr. 1, care se completează obligatoriu online prin accesarea adresei: www.afcn.ro;

b) formularul pentru descrierea bugetului de venituri şi cheltuieli, prevăzut în anexa nr. 2, care se completează obligatoriu online prin accesarea adresei: www.afcn.ro;

c) raportul de activitate a solicitantului pe ultimul an; pentru solicitanţii care au derulat activităţi pe o perioadă mai scurtă de un an, se va depune un raport de activitate pentru perioada respectivă;

d) alte documente pe care solicitantul le consideră relevante privind activitatea sa (înregistrări pe casete audiovideo, DVD-uri, CD-uri, dosare de presă etc).

(2) Autoritatea finanţatoare are obligaţia de a verifica depunerea de către solicitanţi a documentelor prevăzute la alin. (1).

CAPITOLUL II

Criterii de acordare a finanţărilor nerambursabile

Art. 7. - Vor fi supuse evaluării numai ofertele care îndeplinesc următoarele condiţii:

a) conţin toate documentele prevăzute la art. 6;

b) proiectele culturale corespund ariilor tematice pentru care a fost organizată sesiunea de selecţie.

Art. 8. - (1) Criteriile generale care vor sta la baza acordării finanţărilor nerambursabile sunt:

a) calitatea, anvergura (internaţională, naţională, regională), valoarea, importanţa sau reprezentativitatea proiectului cultural;

b) numărul, diversitatea şi distribuţia geografică a beneficiarilor direcţi ale căror nevoi culturale urmează a fi satisfăcute prin acest proiect cultural;

c) diversitatea şi caracterul multicultural şi multidisciplinar al rezultatelor proiectului cultural care va fi finanţat;

d) capacitatea organizatorică şi funcţională a ofertantului de realizare a proiectelor culturale, dovedită prin:

- programele, proiectele sau acţiunile culturale derulate anterior;

- calitatea programelor, proiectelor sau acţiunilor culturale organizate;

- calificări relevante ale echipei organizatorice pentru derularea proiectului cultural;

- colaborările şi parteneriatele anterioare la nivel regional, naţional şi internaţional cu autorităţile publice, cu organizaţii guvernamentale ori neguvernamentale, după caz;

- cercetări şi studii întreprinse privind impactul proiectelor culturale derulate sau alte activităţi adiacente, după caz.

(2) Solicitările care îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 6 şi următoarele sunt evaluate pe baza următoarelor criterii şi punctaje:

Criterii

Scor

I. Calitatea artistică şi originalitatea proiectului cultural

10

I.1. Claritatea viziunii artistice şi adecvarea activităţilor în funcţie de obiectivele proiectului cultural

5

I.2. Caracterul inovator al proiectului cultural şi/sau originalitatea subiectului abordat

5

II. Relevanţa proiectului cultural

20

Relevanta proiectului cultural pentru obiectivele si priorităţile de finanţare ale Administraţiei Fondului Cultural National (A.F.C.N.)

Un punctaj maxim (5 puncte) se acordă numai dacă proiectul cultural se adresează în mod specific unui număr de cel puţin două priorităţi.

5

Relevanţa proiectului cultural pentru contextul cultural local/regional/naţional

5

Relevanţa proiectului cultural pentru nevoile şi constrângerile grupului/grupurilor-ţintă vizat/vizate

In ce măsură activităţile prevăzute în proiect conduc la satisfacerea/rezolvarea nevoilor culturale identificate ale

grupurilor-ţintă alese? Este relevantă alegerea grupurilor-ţintă în raport cu nevoile culturale identificate?

5

Relevanţa proiectului cultural pentru dezvoltarea ulterioară a organizaţiei care îi propune şi a partenerilor

5

III. Fezabilitatea proiectului cultural

35

III.1. Experienţă managerială şi capacitate de implementare

12

Solicitantul şi/sau partenerii au suficientă experienţă în management de proiect şi capacitate de administrare a proiectului cultural?

4

Solicitantul şi/sau partenerii au suficientă competenţă în domeniile cărora li se adresează proiectul cultural?

4

Solicitantul are surse de finanţare suficiente şi stabile? Există şi alte surse de finanţare?

4

Criterii

Scor

III.2. Metodologie

23

In ce măsură concepţia generală a proiectului dovedeşte coerenţă?

(coerenţa activităţilor în concordanţă cu obiectivele propuse, perioada de desfăşurare şi anvergura proiectului,

adecvarea activităţilor la resursele existente)

4

In ce măsură proiectul cultural şi-a adecvat activităţile la resursele existente? Planul de acţiune al proiectului este clar, obiectiv?

4

Care este gradul de implicare şi participare a grupurilor-ţintă şi a beneficiarilor finali în proiectul cultural?

4

Care este gradul de implicare/participare, activitatea şi rolul partenerilor în proiectul cultural?

4

In ce măsură proiectul prevede o evaluare a activităţilor şi a rezultatelor proiectului cultural descrisă în indicatori verificabili şi obiectivi (studii, cercetări, anchete sociologice, chestionare pentru public şi beneficiari, prin care să se evidenţieze modul în care au fost satisfăcute nevoile culturale ale grupurilor-ţintă)?

4

In ce măsură proiectul identifică riscuri realiste şi obiective, precum şi măsuri de prevenire/diminuare a lor?

3

III.3. Rezultatele şi impactul proiectului cultural propus

10

Are proiectul impact asupra grupului/grupurilor ţintă? Rezultatele şi impactul scontate sunt pozitive şi concludente

pentru nevoile grupurilor-ţintă?

(De exemplu: Cum contribuie proiectul la implementarea strategiilor şi politicilor culturale la nivel regional, naţional

şi european, la dezvoltarea organizaţională, la promovarea identităţii culturale naţionale în context naţional şi universal etc.)

In ce măsură proiectul cultural promovează şi asigură respectarea principiilor egalităţii de şanse, dezvoltării durabile

şi utilizării noilor tehnologii?

10

III.4. Buget

10

In ce măsură raportul dintre cheltuielile estimate şi rezultatele aşteptate este realist şi în concordanţă cu activităţile planificate?

5

Cheltuielile propuse reflectă în mod real raportul valoare-cost?

5

IV. Sustenabilitatea proiectului cultural

15

IV. 1. Măsura în care proiectul cultural poate fi continuat după terminarea finanţării nerambursabile

10

IV.2. Modalităţile de promovare a proiectului cultural asigură vizibilitatea acestuia în cadrul unui public cât mai larg? Poate să constituie proiectul cultural un model de bună practică?

5

Punctaj total maxim

100

CAPITOLULIII

Organizarea şi funcţionarea comisiilor de selecţie

Art. 9. - (1) Selecţia ofertelor culturale se face de comisii de selecţie, special constituite pe lângă autoritatea finanţatoare, formate dintr-un număr impar de experţi independenţi.

(2) In cazul în care în cadrul unei sesiuni vor fi finanţate proiecte culturale din mai multe arii tematice, se va organiza câte o comisie de selecţie pentru fiecare dintre acestea.

Art. 10. - (1) Membrii comisiilor de selecţie sunt desemnaţi de Consiliul Administraţiei Fondului Cultural Naţional, pe baza propunerilor formulate în scris de către uniuni de creaţie, organizaţii neguvernamentale şi/sau instituţii publice de cultură, care desfăşoară activităţi legate de ariile tematice pentru care vor fi acordate finanţări în sesiunea respectivă.

(2) Propunerile formulate potrivit dispoziţiilor alin. (1) vor avea în vedere personalităţi şi specialişti de prestigiu din domeniile de referinţă, cu o experienţă de minimum 3 ani de practică, şi vor fi însoţite de un curriculum vitae al persoanei propuse pentru a face parte din comisiile de selecţie.

(3) Fiecare membru al comisiei de selecţie va semna la începutul fiecărei sesiuni o declaraţie de imparţialitate, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 4.

(4) In situaţia în care în cursul procedurii de selecţie un membru al comisiei de selecţie constată că are un interes patrimonial în legătură cu una dintre ofertele culturale înaintate comisiei din care face parte, acesta are obligaţia să declare imediat acest lucru, să se retragă de la deliberările asupra ofertei respective şi să nu o noteze.

Art. 11. - (1) Comisiile de selecţie sunt formate din 3-9 membri având calitatea de experţi independenţi, fiind numiţi pentru fiecare sesiune de finanţare.

(2) Pentru activitatea desfăşurată în cadrul comisiilor de selecţie, membrii acestora sunt remuneraţi în baza unor convenţii civile, în condiţiile legii.

(3) Remuneraţia prevăzută la alin. (1) se stabileşte prin decizie a conducătorului autorităţii finanţatoare.

(4) Şedinţele sunt conduse de un preşedinte, ales dintre membrii comisiei de selecţie prin vot deschis.

(5) Secretariatul fiecărei comisii de selecţie este asigurat de autoritatea finanţatoare.

(6) Componenţa nominală a comisiei va fi adusă la cunoştinţă publică numai după încheierea sesiunii de selecţie.

CAPITOLUL IV

Prima etapă a procedurii de selecţie

Art. 12. - (1) Documentaţia prevăzută la art. 6 se predă secretarului comisiei de selecţie, care verifică dacă aceasta este completă.

(2) In situaţia în care documentaţia nu este completă, secretarul comisiei de selecţie va solicita solicitantului, în scris sau prin poştă electronică, transmiterea documentelor lipsă.

(3) Documentele solicitate în completare trebuie transmise sau depuse în termen de 5 zile lucrătoare de la primirea solicitării de completare, sub sancţiunea decăderii din dreptul de a participa la selecţie.

(4) Solicitările de finanţare transmise sau depuse ulterior datei-limită prevăzute în anunţul public de organizare a selecţiei nu vor participa la procedura de selecţie.

Art. 13. - (1) Fiecare ofertă va fi analizată de minimum 2 membri ai comisiei de selecţie şi notată potrivit dispoziţiilor art. 8 alin. (2).

(2) Pentru fiecare ofertă vor fi întocmite rapoarte care vor fi structurate pe baza grilei de evaluare prevăzute la art. 8 alin. (2).

(3) Cuantumul finanţării pentru fiecare proiect cultural selectat se calculează proporţional cu punctajul obţinut de program, folosindu-se formula:

(Suma eligibilă solicitată x punctajul obţinut )/100= cuantumul finanţării acordate

Art. 14. - (1) Comisia de selecţie stabileşte ierarhia ofertelor culturale în funcţie de valoarea, importanţa sau reprezentativitatea proiectului cultural pentru aria tematică respectivă, pe baza punctajului obţinut, precum şi cuantumul finanţării acordate pentru fiecare dintre acestea.

(2) Lista cuprinzând proiectele culturale selectate pentru acordarea finanţărilor, punctajul obţinut, precum şi cuantumul finanţării acordate va fi transmisă spre aprobare conducătorului autorităţii finanţatoare în termen de cel mult 3 zile lucrătoare de la finalizarea lucrărilor comisiei de selecţie.

(3) Lista cuprinzând proiectele culturale selectate pentru acordarea finanţărilor, punctajul obţinut, cuantumul finanţării acordate, precum şi lista celor care nu au fost selectate spre finanţare şi punctajul obţinut de acestea vor fi publicate pe site-ul autorităţii finanţatoare în termen de două zile lucrătoare de la data emiterii deciziei conducătorului autorităţii finanţatoare.

CAPITOLUL V

A doua etapă a procedurii de evaluare

Art. 15. -Autoritatea finanţatoare va cere solicitanţilor ale căror dosare au fost selecţionate în prima etapă de selecţie completarea documentaţiei, în termen de 15 zile calendaristice de la comunicare, cu următoarele:

a) certificatul de înscriere sau alte acte doveditoare ale dobândirii personalităţii juridice (copie);

b) certificat de înregistrare fiscală (copie);

c) actul constitutiv, statutul şi actele doveditoare ale sediului şi patrimoniului iniţial ale solicitantului, precum şi actele adiţionale, după caz;

d) situaţiile financiare anuale la data de 31 decembrie ale exerciţiului financiar precedent, înregistrate la direcţia generală a finanţelor publice judeţeană, respectiv la administraţiile finanţelor publice ale sectoarelor municipiului Bucureşti; bilanţul contabil sau, în cazul entităţilor care organizează contabilitatea în partidă simplă, decizia finală de impunere;

e) cazier fiscal/certificat de atestare fiscală, după caz;

f) actele din care să rezulte titlul cu care sunt folosite spaţiile, în cazul în care proiectul cultural nu se organizează la sediul solicitantului;

g) documentaţia privind fundamentarea devizului general al proiectului cultural propus (oferte din partea operatorilor economici care pot presta servicii de orice natură, necesare realizării proiectului cultural propus, precum şi alte asemenea documente);

h) dovada existenţei altor surse de finanţare proprii sau atrase, care se transmit prin poştă într-un exemplar, astfel:

- declaraţii pe propria răspundere ale solicitantului privind contribuţia proprie sau atrasă, însoţite de extrase de cont bancar, după caz;

- după caz, documente privind contribuţia în natură sau declaraţii pe propria răspundere ale solicitantului privind alte contribuţii în realizarea proiectului cultural, prevăzute la art. 2 alin. (2);'

- contracte de sponsorizare;

- scrisori de intenţie, după caz;

- extrase de cont bancar, după caz;

- alte forme de sprijin financiar din partea unor terţi;

- documente privind eventualele parteneriate, în vederea realizării proiectului cultural pentru care se solicită finanţare.

Art. 16. - (1) Sunt considerate eligibile pentru acordarea finanţării nerambursabile dosarele selecţionate în prima etapă a procedurii de selecţie şi care îndeplinesc următoarele condiţii:

- conţin documentele prevăzute la art. 15;

- respectă termenul de depunere a documentaţiei prevăzut la art. 15.

(2) Lista dosarelor care nu îndeplinesc aceste condiţii şi sunt considerate neeligibile pentru acordarea finanţării nerambursabile va fi publicată pe site-ul autorităţii finanţatoare.

(3) Dosarele sunt considerate neeligibile în situaţia în care documentele sunt incomplete şi/sau din conţinutul lor rezultă faptul că solicitantul nu îndeplineşte condiţiile anunţate de autoritatea finanţatoare.

(4) Nu vor putea fi selectate ofertele solicitanţilor care au conturile bancare blocate, nu au respectat un contract de finanţare anterior ori au prezentat declaraţii inexacte, de natură să influenţeze acordarea finanţării.

Art. 17. - (1) Ca urmare a analizării documentaţiei conform prevederilor art. 16, autoritatea finanţatoare va publica lista finală a solicitanţilor selecţionaţi pentru acordarea finanţărilor, precum şi cuantumul finanţării acordate pentru fiecare proiect cultural.

(2) In cazul în care în urma analizei prevăzute la art. 16 sunt declarate neeligibile pentru acordarea finanţării unul sau mai multe dosare, solicitanţii care întrunesc punctajul imediat următor în ordine descrescătoare vor fi contactaţi pentru îndeplinirea procedurilor prevăzute la art. 15.

(3) Dispoziţiile art. 15 şi 16 se aplică în mod corespunzător solicitanţilor prevăzuţi la alin. (2).

(4) Lista finală a rezultatelor sesiunii de finanţare se publică pe site-ul Autorităţii finanţatoare în termen de 3 zile lucrătoare de la finalizarea procedurilor prevăzute la art. 15 şi următoarele.

Art. 18. - (1) Solicitanţii nemulţumiţi de modul de respectare a procedurii privind organizarea şi desfăşurarea selecţiei de oferte pot depune contestaţie în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la data publicării listei finale.

(2) Contestaţiile vor fi soluţionate de o comisie special constituită în acest scop, formată din experţi independenţi, în termen de 5 zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a contestaţiilor.

(3) Membrii comisiei special constituite sunt desemnaţi de consiliu.

(4) In componenţa comisiei de soluţionare a contestaţiilor nu pot fi numiţi membri care au făcut parte din comisiile de selecţie.

(5) Pentru activitatea desfăşurată în cadrul comisiei de soluţionare a contestaţiilor, membrii acestora sunt remuneraţi în baza unor convenţii civile, în condiţiile legii.

(6) Remuneraţia prevăzută la alin. (5) se stabileşte prin decizie a conducătorului autorităţii finanţatoare.

(7) Rezultatele finale ale selecţiei de oferte, după soluţionarea contestaţiilor depuse, vor fi făcute publice, prin publicarea pe site-ul Autorităţii finanţatoare.

CAPITOLUL VI

Dispoziţii finale

Art. 19. - (1) Finanţarea nerambursabilă a proiectelor culturale se acordă prin încheierea unui contract încheiat între autoritatea finanţatoare şi solicitantul selecţionat.

(2) Contractul-cadru de finanţare este prevăzut în anexa nr. 5.

(3) Formularul pentru raportări intermediare şi finale pentru fiecare tranşă de finanţare este prevăzut în anexa nr. 3 la contractul de finanţare.

Art. 20. - Controlul asupra desfăşurării programelor culturale, precum şi asupra modului de utilizare a sumelor acordate sub forma finanţărilor nerambursabile se exercită de reprezentanţii autorităţii finanţatoare, precum şi de organele cu atribuţii în domeniul controlului financiar-fiscal, în conformitate cu prevederile legale.

Art. 21. - Anexele nr. 1-5 fac parte integrantă din prezentele norme metodologice.

ANEXA Nr. 1 la normele metodologice

ADMINISTRAŢIA FONDULUI CULTURAL NATIONAL

FORMULAR

de solicitare a finanţării nerambursabile pentru proiecte culturale

Sesiunea de finanţare nr........./an

[] proiect nou

[] proiect reînnoit

Numele solicitantului.........................................................

Denumirea proiectului cultural...........................................

Aria tematică

[] Patrimoniu cultural naţional mobil şi imobil

[] Patrimoniu imaterial

[] Arte vizuale şi arhitectură

[] Dans

[] Teatru

[] Muzică

[] Management cultural şi formare profesională

[] Activităţi muzeale

[] Intervenţie culturală

[] Educaţie culturală

[] Diversitate culturală

Nr. dosar................................

(Nu se completează de către solicitant.)

Denumirea proiectului cultural.............................................................

Locul desfăşurării proiectului cultural...................................................

Numele solicitantului...........................................................................

Adresa completă................................................................................

Telefon......................Fax...................E- mail.....................................

Persoană de contact (nume, funcţie)....................................................

Menţionaţi dacă solicitaţi pentru prima oară o finanţare nerambursabilă de la A.F.C.N.

[] DA [] NU

SECŢIUNEA A

Date generale despre proiectul cultural

Costul total al proiectului cultural

Suma solicitată de la A.F.C.N.

% din costul total al proiectului cultural

lei

lei

%

1. Justificarea şi oportunitatea proiectului cultural (maximum o pagină)

a) Faceţi o scurtă descriere a contextului cultural în care se va realiza proiectul cultural (oferta culturală existentă, public, evoluţia cererii de acţiuni culturale).

b) Descrieţi valoarea adăugată a proiectului cultural (caracterul inovator, impactul asupra organizaţiei beneficiare a finanţării şi asupra partenerilor din proiect, impactul asupra publicului, acoperirea priorităţilor finanţării A.F.C.N.).

2. Titlul proiectului cultural:.......................

3. Sumarul proiectului cultural (maximum o pagină). Vă rugăm să menţionaţi următoarele aspecte ale proiectului dumneavoastră:

a) obiectivele;

b) grupul-ţintă;

c) activităţile proiectului cultural;

d) rezultatele scontate;

e) alte elemente pe care le consideraţi relevante.

4. Durata şi planul de activităţi ale proiectului cultural:

Proiectul cultural se va desfăşura de la data de..........până la data de..........

An

Semestrul I

Semestrul II

Organizaţia care implementează

Activitatea

Luna 1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

exemplu

Pregătirea activităţii 1 (titlul)

Partener 1

Realizarea activităţii 1 (titlul)

Partener 1

Pregătirea activităţii 2 (titlul)

Partener 3

Etc.

5. Descrierea detaliată a activităţilor

Planul de acţiune trebuie să fie suficient de detaliat pentru a ilustra pregătirea şi implementarea fiecărei activităţi, sprijinindu-vă şi în realizarea eficientă a bugetului. Vă rugăm să identificaţi clar următoarele aspecte ale proiectului cultural: numele activităţii propuse şi descrierea detaliată a fiecărei activităţi avute în vedere pentru obţinerea rezultatelor, specificând, unde este cazul, rolul fiecărui partener în proiect.

6. Metodologie şi evaluare Maximum 3 pagini

a) metodologia de implementare;

b) motivarea metodologiei propuse;

c) evaluarea participării grupurilor-ţintă şi a beneficiarilor finali în activităţile proiectului cultural;

d) nivelul de implicare şi activitatea altor organizaţii (parteneri sau alţii) în proiectul cultural;

e) echipa propusă pentru implementarea proiectului cultural (pe funcţii: nu este nevoie să se includă aici numele persoanelor);

f) procedurile de evaluare internă.

7. Rezultatele scontate şi impactul proiectului cultural

Maximum 3 pagini

Descrieţi rezultatele imediate, precum şi efectele pe termen mediu şi lung ale proiectului cultural, aşa cum le preconizaţi.

8. Promovarea şi continuitatea proiectului cultural

8.1. Faceţi o scurtă descriere a modului în care intenţionaţi să promovaţi şi să asiguraţi vizibilitatea proiectului cultural propus.

8.2. Prezentaţi succint posibilităţile de continuare a proiectului cultural după terminarea finanţării nerambursabile (resurse financiare, resurse organizaţionale, resurse umane).

8.3. Menţionaţi riscurile/dificultăţile care ar putea influenţa negativ derularea proiectului şi menţionaţi măsurile de prevenire/diminuare a lor.

SECŢIUNEA B

Bugetul proiectului cultural

Inainte de a completa această secţiune, vă rugăm să citiţi cu atenţie Formularul pentru descrierea bugetului de venituri şi cheltuieli (anexa nr. 2).

SECŢIUNEA C

Parteneriat şi participare locală

1. Organizaţii partenere în realizarea proiectului cultural

Partener nr. 1

Numele întreg al instituţiei/organizaţiei:

Acronim (unde este cazul):

Statut juridic:

Cod fiscal:

Adresa oficială:

Adresa poştală:

Persoana de contact:

Număr de telefon:

Număr de fax:

Adresa e-mail:

Web site:

Vă rugăm să multiplicaţi tabelul pentru fiecare partener în parte, dacă este cazul.

SECŢIUNEA D

Declaraţie pe propria răspundere

DECLARAŢIE

Subsemnatul, ................., domiciliat în localitatea..................., str...........................................nr......, bl......, ap......, sectorul/judeţul............................., codul poştal.........., posesor al actului de identitate......seria........nr..............., codul numeric personal..........................,în calitate de reprezentant al solicitantului.........................., declar ca am luat cunoştinţă de prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 51/1998, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 199/2008, ale Ordinului ministrului culturii, cultelor şi patrimoniului naţional nr. 2.076/2009 pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea şi funcţionarea comisiilor, procedura de selecţie a programelor, proiectelor şi acţiunilor culturale în vederea acordării şi finanţării nerambursabile din Fondul Cultural Naţional, precum şi de soluţionare a contestaţiilor.

Declar pe propria răspundere că nu mă aflu/persoana juridică pe care o reprezint nu se află în niciuna dintre următoarele situaţii:

a) în incapacitate de plată;

b) cu plăţile/conturile blocate conform unei hotărâri judecătoreşti definitive;

c) am încălcat/a încălcat cu bună ştiinţă prevederile unui alt contract finanţat din fonduri publice;

d) sunt vinovat de declaraţii false cu privire la situaţia economică;

e) am/are arierate către bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetul asigurărilor sociale de sănătate, bugetele locale sau fondurile speciale;

f) sunt condamnat pentru: abuz de încredere, gestiune frauduloasă, înşelăciune, delapidare, dare sau luare de mită, mărturie mincinoasă, fals, uz de fals, deturnare de fonduri.

Cunoscând pedeapsa prevăzută de art. 292 din Codul penal pentru infracţiunea de fals în declaraţii, am verificat datele din prezenta declaraţie, care este completă şi corectă.

Denumirea organizaţiei/P.FA.......................................................................

Numele şi semnătura reprezentantului legal...................................................

Ştampila organizaţiei....................................................................................

Data...........................................................................................................

ANEXA Nr. 2 la normele metodologice

FORMULARUL

pentru descrierea bugetului de venituri şi cheltuieli

Denumirea organizaţiei, titlul proiectului cultural

1. Veniturile proiectului cultural

Denumirea indicatorilor

Valoarea contribuţiei (LEI)

% din valoarea totală

Venituri, din care:

1. Contribuţia beneficiarului (proprie)

2. Alte surse (se vor nominaliza)

3. Finanţare nerambursabilă A.F.C.N.

TOTAL GENERAL:

Cheltuieli

Denumirea indicatorilor (categorii de cheltuieli)

Unitateade măsură

Nr. de unităţi

Valoarea unitară

Total

Contribuţia solicitantului

Alte surse

Suma solicitată de la A.F.C.N.

1. Onorarii

2. Remuneraţii colaboratori

3. Cheltuieli materiale şi servicii, din care:

3.1. cazare şi masă sau diurnă pentru participanţi, invitaţi, echipa de proiect

Cazare

diurnă-mese (cumulat cu cheltuielile administrative maximum 20% din totalul finanţării acordate)

3.2. transport local şi/sau internaţional participanţi, invitaţi, echipa de proiect

4. Cheltuieli specifice, din care:

4.1. închirieri de spaţii, aparatură, mijloace de transport

4.2. acţiuni promoţionale şi de publicitate

4.3. tipărituri

4.4. altele asemenea (producţie/închiriere decoruri, costume, standuri, simeze, vitrine etc.)

5. Cheltuieli administrative, din care: (cumulat cu diurna-mese maximum 20% din totalul finanţării acordate)

5.1. cheltuieli cu energia electrică

5.2. cheltuieli cu chiria

5.3. cheltuieli pentru convorbiri telefonice

5.4. cheltuieli pentru corespondenţă şi internet

6. Cheltuieli dotări independente, din care: (nu vor depăşi 20% din totalul finanţării acordate)

6.1. echipamente birotică

6.2. consumabile birotică

7. Alte cheltuieli specifice ale programului, proiectului sau acţiunii culturale, din care: (de exemplu premii)

TOTAL:

Denumirea organizaţiei/numele P.F.A....................................................

Numele şi semnătura reprezentantului legal al organizaţiei.....................

Numele şi semnătura coordonatorului proiectului cultural.....................

Numele şi semnătura responsabilului financiar......................................

Ştampila organizaţiei.....................

Data.............................................

ANEXA Nr. 3 la normele metodologice

DECLARAŢIE DE PARTENERIAT

Un parteneriat este o relaţie esenţială între două sau mai multe organizaţii, care presupune împărţirea responsabilităţilor în derularea proiectului cultural finanţat de către Administraţia Fondului Cultural Naţional, denumită în continuare Autoritate finanţatoare. Pentru a înlesni o derulare uşoară a proiectului cultural, Autoritatea finanţatoare solicită tuturor partenerilor (inclusiv solicitantului, denumit în continuare Beneficiar, care semnează contractul) să recunoască acest lucru, consimţind la principiile de bună practică a parteneriatului, stipulate mai jos:

Principiile de bună practică a parteneriatului

1. Toţi partenerii au citit formularul de cerere şi au înţeles care va fi rolul lor în cadrul proiectului înainte ca cererea de finanţare nerambursabilă să fie înaintată Autorităţii finanţatoare.

2. Toţi partenerii au citit contractul de finanţare nerambursabilă şi au înţeles care vor fi obligaţiile care le revin în cadrul contractului. Ei autorizează Beneficiarul să semneze contractul cu Autoritatea finanţatoare şi să îi reprezinte în relaţiile cu acesta privind punerea în aplicare a proiectului cultural.

3. Solicitantul trebuie să se consulte permanent cu partenerii săi şi să îi informeze în totalitate asupra evoluţiei proiectului cultural.

4. Toţi partenerii trebuie să primească copiile rapoartelor narative şi financiare elaborate de Beneficiar şi înaintate către Autoritatea finanţatoare.

5. Modificările importante propuse în cadrul proiectului cultural (de exemplu: activităţi, parteneri etc.) vor trebui să fie aprobate de parteneri, anterior înaintării acestora către Autoritatea finanţatoare. In cazul în care aceste modificări nu au putut fi aprobate de către toţi partenerii, Beneficiarul trebuie să informeze Autoritatea finanţatoare cu privire la acest lucru, atunci când înaintează spre aprobare propunerea de modificare.

Declaraţie de parteneriat

Am citit şi consimţit asupra conţinutului proiectului cultural înaintat A.F.C.N. Ne angajăm să acţionăm în conformitate cu principiile practicii unui bun parteneriat.

Numele.........................................................................

Organizaţia...................................................................

Funcţia..........................................................................

Semnătura....................................................................

Data şi locul..................................................................

ANEXA Nr. 4 la normele metodologice

DECLARAŢIE DE IMPARŢIALITATE

Subsemnatul,................................., deţin, ca membru al comisiei de selecţie a proiectelor culturale care solicită finanţare nerambursabilă din Fondul Cultural Naţional, calitatea de evaluator.

Declar prin prezenta că nu am un interes patrimonial în legătură cu cererile de acordare a finanţărilor proiectelor culturale înaintate comisiei de selecţie.

Declar că, în situaţia în care aş descoperi, în cursul acţiunii de selecţie, că un astfel de interes există, voi declara imediat acest lucru, mă voi retrage de la deliberările asupra proiectului respectiv şi nu îl voi nota.

Data.......................................

Semnătura...............................

ANEXA Nr. 5 la normele metodologice

CONTRACT DE FINANŢARE

Nr................/...............

In temeiul dispoziţiilor Ordonanţei Guvernului nr. 51/1998 privind îmbunătăţirea sistemului de finanţare a programelor şi proiectelor culturale, cu modificările şi completările ulterioare, ale Hotărârii Guvernului nr. 802/2005 privind organizarea şi funcţionarea Administraţiei Fondului Cultural Naţional, cu modificările ulterioare, şi în baza Deciziei directorului Administraţiei Fondului Cultural Naţional nr......../.................., a intervenit următorul contract:

Intre:

A.F.C.N., cu sediul în Bucureşti, str. Barbu Ştefănescu Delavrancea nr. 57, sectorul 1, codul fiscal 17966770, cont virament IBAN RO08TREZ7015009XXX006063, deschis' la Trezoreria Sectorului 1 al Municipiului Bucureşti, reprezentată de ............................., având funcţia de director, denumită în continuare Autoritate finanţatoare,

şi

Asociaţia/Fundaţia/S.C/Instituţia publică/P.F.A................., cu sediul în......................, str.....nr. ..., bl....., sc....., ap....., judeţul......................, codul fiscal nr......................, având contul nr.................deschis la...................., sucursala....................., reprezentată de......................, având funcţia de..........................., denumită în continuare Beneficiar, a intervenit următorul contract:

CAPITOLUL I

Condiţii generale

Art. 1. - Beneficiarul va implementa programul/proiectul/acţiunea cultural/culturală pe propria răspundere şi în concordanţă cu descrierea din cererea de finanţare, cu scopul de a atinge obiectivele menţionate.

Art. 2. - Beneficiarul va realiza programul/proiectul/acţiunea cultural/culturală cu toată atenţia, eficienţa şi transparenţa, în acord cu cele mai bune practici din domeniul de activitate vizat şi în conformitate cu prezentul contract.

CAPITOLUL II

Obiectul contractului

Art. 3. - Obiectul prezentului contract constă în alocarea de către Autoritatea finanţatoare a sumei de......................lei în scopul finanţării nerambursabile a programului/proiectului/acţiunii cultural/culturale......................

CAPITOLUL III

Durata contractului

Art. 4. - Prezentul contract intră în vigoare la data semnării lui de către părţile contractante, efectele juridice ale acestuia încetând la data stingerii tuturor obligaţiilor dintre părţi, fără a depăşi data de......................

Art. 5. - Calendarul de activităţi aferente programului/proiectului/acţiunii cultural/culturale.......................este prezentat în anexa nr. 1.

CAPITOLUL IV

Valoarea contractului

Art. 6. - Valoarea contractului este de ....... lei, reprezentând cheltuieli de organizare şi desfăşurare a programului/proiectului/acţiunii cultural/culturale, conform bugetului prezentat în anexa nr. 2.

Art. 7. - Tranşele prevăzute în anexa nr. 1 vor fi virate din contul Autorităţii finanţatoare cu nr. IBAN RO08TREZ7015009XXX006063, deschis la Trezoreria Sectorului 1 al Municipiului Bucureşti, în contul Beneficiarului cu nr.........................., deschis la....................., sucursala..........., potrivit legii.

CAPITOLUL V

Modalităţi de plată. Decontări

Art. 8. -Alocarea finanţării şi decontarea sumelor acordate se vor efectua cu respectarea prevederilor legale în vigoare şi în conformitate cu prevederile prezentului contract.

Art. 9. - Din finanţarea nerambursabilă acordată în baza prezentului contract se pot acoperi numai categoriile de cheltuieli eligibile prevăzute în bugetul de venituri şi cheltuieli al proiectului, prevăzut în anexa nr. 2.

Art. 10. - Suma prevăzută la art. 6 se poate acorda în tranşe, prin virament bancar, în baza facturilor emise de către Beneficiar pentru fiecare tranşă, având la bază documente justificative.

Art. 11. - Cuantumul şi eşalonarea tranşelor se stabilesc în funcţie de etapele de realizare, raportate la costurile organizatorice şi/sau durata activităţilor cuprinse în anexa nr. 1, conform graficului de finanţare prezentat de către Beneficiar.

Art. 12. - Prima tranşă se acordă la semnarea contractului de finanţare.

Art. 13. - Ultima tranşă nu poate fi mai mică de 15% din totalul finanţării. Următoarele tranşe se acordă în baza documentelor justificative pentru tranşa anterioară, prezentate de către Beneficiar.

Art. 14. - Justificarea unei tranşe se acceptă numai în măsura în care cheltuielile sunt eligibile şi au fost efectuate în perioada executării etapelor prevăzute în anexa nr. 1.

Art. 15. - Vor fi acceptate spre decontare numai cheltuielile efectuate de către Beneficiar în perioada executării contractului.

CAPITOLUL VI

Drepturile şi obligaţiile părţilor

Art. 16. - Drepturile şi obligaţiile Autorităţii finanţatoare

(1) Autoritatea finanţatoare are următoarele drepturi:

a) să solicite rapoarte intermediare la fiecare tranşă, precum şi raportul final al programului/proiectului/acţiunii cultural/culturale, întocmit conform modelului prevăzut în anexa nr. 3;

b) să modifice cuantumul finanţării alocate sau să rezilieze prezentul contract dacă Beneficiarul comunică date, informaţii sau înscrisuri false ori eronate, precum şi în cazul neîndeplinirii sau îndeplinirii necorespunzătoare a obligaţiilor contractuale asumate de către Beneficiar.

(2) Autoritatea finanţatoare are obligaţia să asigure finanţarea cheltuielilor aferente organizării şi desfăşurării programului/ proiectului/ acţiunii cultural/ culturale ......................cu suma prevăzută la art. 6, conform prezentului contract de finanţare.

Art. 17. - Drepturile şi obligaţiile Beneficiarului

(1) Beneficiarul are dreptul să primească suma reprezentând finanţarea, în condiţiile prevăzute în prezentul contract de finanţare.

(2) Beneficiarul are următoarele obligaţii:

a) să utilizeze finanţarea numai în scopul realizării programului/proiectului/acţiunii cultural/culturale care face obiectul prezentului contract de finanţare, în condiţiile legii;

b) să contracteze şi să efectueze plata tuturor cheltuielilor aferente realizării programului/proiectului/acţiunii cultural/culturale, cu respectarea procedurilor legale în vigoare;

c) să asigure îndeplinirea oricărei alte activităţi legate de buna desfăşurare a programului/proiectului/acţiunii cultural/culturale;

d) să prezinte Autorităţii finanţatoare facturile însoţite de documente justificative la fiecare tranşă;

e) să întocmească exact şi corect toate documentele justificative privind utilizarea finanţării;

f) să completeze sau să modifice, la solicitarea Autorităţii finanţatoare, documentele incomplete sau greşite prezentate spre decontare, în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data solicitării;

g) să emită facturi pentru a beneficia de tranşele de finanţare, conform legii şi prezentului contract;

h) să depună la sediul Autorităţii finanţatoare documentele justificative împreună cu raportul final al programului/proiectului/acţiunii cultural/culturale, în termen de maximum 30 de zile de la finalizarea programului/proiectului/acţiunii cultural/culturale;

i) să prezinte Autorităţii finanţatoare un raport financiar detaliat şi un raport narativ final din care să reiasă gradul de realizare a obiectivelor propuse, precum şi gradul de mediatizare a programului/proiectului/acţiunii cultural/culturale şi reflectarea în presă a activităţilor derulate în cadrul acestuia/acesteia;

j) să nu utilizeze materialele promoţionale (CD-uri, tipărituri etc.) destinate mediatizării programului/proiectului/acţiunii cultural/culturale care face obiectul prezentului contract de finanţare în scopul obţinerii de profit;

k) să accepte controlul şi verificările Autorităţii finanţatoare şi ale altor autorităţi cu atribuţii în domeniul controlului financiar-fiscal, în legătură cu modul de utilizare a fondurilor reprezentând finanţarea nerambursabilă alocată conform prezentului contract de finanţare;

l) să menţioneze numele Autorităţii finanţatoare în toate interviurile scrise şi în format audiovideo acordate în legătură cu programul/proiectul/acţiunea cultural/culturală care face obiectul prezentului contract de finanţare. Menţionarea Autorităţii finanţatoare se va face folosindu-se întotdeauna titulatura completă, respectiv „Administraţia Fondului Cultural Naţional". In cazul materialelor scrise în alte limbi decât limba română se va folosi întotdeauna următoarea titulatură: „The Administration of the National Cultural Fund";

m) să menţioneze numele Autorităţii finanţatoare şi rolul/calitatea acesteia-Autoritatea finanţatoare - în materialele de promovare a programului/proiectului/acţiunii cultural/culturale: pliante, broşuri, comunicate de presă, afişe, cataloage, DVD-uri, CD-uri, site-uri web şi în orice alte materiale realizate în vederea prezentării şi promovării proiectului;

n) să pună la dispoziţia Autorităţii finanţatoare exemplare în original şi copii ale materialelor realizate în vederea prezentării şi promovării proiectului (pliante, broşuri, comunicate de presă, afişe, cataloage, DVD-uri, CD-uri şi orice alte materiale realizate în acest scop).

CAPITOLUL VII

Modificarea, rezilierea şi încetarea contractului

Art. 18. - Modificarea contractului

(1) Prezentul contract poate fi modificat numai în cazuri temeinic justificate, cu acordul ambelor părţi, consemnat în scris prin act adiţional.

(2) Beneficiarul are obligaţia de a informa de îndată Autoritatea finanţatoare - cel mai târziu în termen de 48 de ore de la producere - cu privire la orice eveniment sau împrejurare de natură a cauza o modificare a programului/proiectului/acţiunii cultural/culturale. Informarea va conţine şi descrierea condiţiilor şi a circumstanţelor în care programului/proiectului/acţiunii cultural/culturală se va desfăşura sau a oricăror altor aspecte privind executarea prezentului contract de finanţare.

(3) Dacă cererea de modificare a contractului vine din partea Beneficiarului, în alte situaţii decât cea prevăzută la alin. (2), acesta trebuie să o adreseze Autorităţii finanţatoare cu cel puţin 15 (cincisprezece) zile înaintea momentului la care doreşte ca această modificare să intre în vigoare, cu excepţia cazurilor bine justificate de Beneficiar şi acceptate de Autoritatea finanţatoare.

(4) Schimbarea adresei sau modificarea contului bancar al Beneficiarului poate face obiectul unei simple notificări.

Art. 19. - Rezilierea contractului

(1) Prezentul contract poate fi reziliat în termen de 5 zile calendaristice de la data primirii notificării prin care părţii în culpă i s-a adus la cunoştinţă că nu şi-a îndeplinit obligaţiile contractuale.

(2) Notificarea prevăzută la alin. (1) va fi comunicată în termen de 10 zile calendaristice de la data constatării neîndeplinirii sau îndeplinirii necorespunzătoare a uneia ori a mai multor obligaţii contractuale.

(3) Nerespectarea de către Beneficiar a obligaţiilor asumate în prezentul contract de finanţare atrage obligarea acestuia la restituirea parţială sau integrală a sumelor primite, la care se adaugă dobânda legală calculată la suma acordată.

(4) In cazul în care Beneficiarului i s-a notificat rezilierea prezentului contract de finanţare din vina sa, acesta este obligat ca, în termen de 15 zile de la data primirii notificării, să restituie Autorităţii finanţatoare sumele primite.

(5) In ceea ce priveşte restituirea sumelor primite, Beneficiarul datorează dobânzi şi penalităţi de întârziere, conform legislaţiei privind colectarea creanţelor bugetare, care se fac venit la bugetul de stat.

Art. 20. -Incetarea contractului

Prezentul contract de finanţare încetează să producă efecte la data rezilierii acestuia sau, după caz, la data prevăzută la art. 4.

CAPITOLUL VIII

Forţa majoră

Art. 21. - Forţa majoră exonerează de răspundere părţile, în cazul neexecutării parţiale sau totale a obligaţiilor asumate prin prezentul contract. Prin forţă majoră se înţelege un eveniment independent de voinţa părţilor, imprevizibil şi insurmontabil, apărut după încheierea contractului şi care împiedică părţile să execute total sau parţial obligaţiile asumate.

Art. 22. - Partea care invocă forţa majoră are obligaţia să o aducă la cunoştinţa celeilalte părţi, în scris, în maximum 5 zile calendaristice de la apariţie, iar dovada forţei majore se va comunica în maximum 15 zile calendaristice de la producerea evenimentului.

Art. 23. - Data de referinţă este ştampila poştei de expediere. Dovada va fi certificată de partea căreia i se opune cazul de forţă majoră.

CAPITOLUL IX

Cesiunea

Art. 24. - Cesiunea drepturilor care decurg din prezentul contract de finanţare de către una dintre părţi este interzisă în lipsa acordului celeilalte părţi exprimat în scris.

CAPITOLUL X

Litigii

Art. 25. - Orice litigiu decurgând din sau în legătură cu prezentul contract de finanţare, inclusiv referitor la validitatea, interpretarea, executarea ori desfiinţarea acestuia, se va soluţiona pe cale amiabilă. In caz contrar, părţile vor înainta litigiul spre soluţionare instanţei de judecată competente.

CAPITOLUL XI

Clauze finale

Art. 26. - Prin semnarea prezentului contract de finanţare Beneficiarul garantează Autorităţii finanţatoare faptul că deţine dreptul de proprietate intelectuală asupra operelor utilizate pe parcursul derulării programului/proiectului/acţiunii cultural/culturale.

Art. 27. - Autoritatea finanţatoare este exonerată de răspunderea contractuală, civilă sau penală ce decurge din nerespectarea drepturilor de proprietate intelectuală asupra operelor utilizate în derularea programului/proiectului/acţiunii cultural/culturale.

Art. 28. -Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezentul contract de finanţare.

Art. 29. - Prevederile prezentului contract de finanţare se completează cu dispoziţiile legale în vigoare.

Art. 30. - Responsabilii cu urmărirea derulării prezentului contract de finanţare, prin intermediul cărora cele două părţi vor ţine legătura permanent, sunt:

- din partea Autorităţii finanţatoare:..............................................;

- din partea Beneficiarului:.............................................................

Prezentul contract s-a încheiat în 2 (două) exemplare cu valoare de original, câte unul pentru fiecare parte contractantă.

Autoritatea finanţatoare,

A.F.C.N.

Director,

...................................................

Viza C.F.P.P

Consilier juridic,

...................................................

Beneficiar

Asociaţia/Fundaţia/S.C/Instituţia publică/PFA.

Preşedinte/Director,.

...................................................

Responsabil financiar,

...................................................

ANEXA Nr. 1 la contractul de finanţare

Calendarul de activităţi - etapele de realizare, tranşele de finanţare

Etapa I:

- în perioada........................................

- acţiuni derulate...................................

- cheltuieli din finanţarea alocată..................lei/tranşa I;

- contribuţia solicitantului:..............................lei.

Etapa a II-a:

- în perioada........................................

- acţiuni derulate...................................

- cheltuieli din finanţarea alocată..................lei/tranşa II;

- contribuţia solicitantului:..............................lei.

Etapa...................................

ANEXA Nr. 2 la contractul de finanţare

Bugetul de venituri şi cheltuieli al proiectului cultural

(identic cu anexa nr. 2 la normele metodologice)

ANEXA Nr. 3 la contractul de finanţare

Formular pentru raportări intermediare şi finale

Contract nr................................................

Data încheierii contractului.........................

Beneficiarul...............................................

Adresa:................................, telefon/fax..................................e-mail.................

Denumirea proiectului cultural..................

Data înaintării raportului...........................

Instituţia, numele şi funcţia persoanei care a primit raportul..............

A. I. Raport intermediar de activitate

1. Realizarea activităţilor propuse:

(Au putut fi desfăşurate aceste activităţi în timpul planificat: DA/NU. Dacă NU, menţionaţi măsurile ce urmează a fi luate în continuare pentru realizarea tuturor activităţilor prevăzute în contract.)

2. Rezultate obţinute şi rezultate aşteptate:

(Rezultatele obţinute şi rezultatele aşteptate vor fi consemnate în raport cu fiecare activitate desfăşurată, în concepte măsurabile, indicatori de eficienţă. Anexaţi documente relevante, după caz.)

3. Alte comentarii (după caz):

II. Raport financiar intermediar

1. Date despre beneficiar:

Cont bancar nr............, deschis la Banca........./(denumirea şi sediul)

2. Date despre finanţare:

Valoarea finanţării din Fondul Cultural Naţional, în conformitate cu contractul încheiat..................

Valoarea finanţării cumulate la data întocmirii raportului.................

3. Se anexează în copie actele justificative pentru cheltuielile efectuate conform prevederilor legale: facturi, chitanţe fiscale, bonuri, extrase de cont, ordine şi dispoziţii de plată.

4. Situaţia centralizatoare pentru fiecare capitol de cheltuieli (după modelul prezentat mai jos):

Denumirea organizaţiei:

Contract nr......./data...........

Denumirea programului/proiectului/acţiunii cultural/culturale:

Tranşa (exemplu)

Obiective - activităţi

Sume în lei

Tranşa I

Tranşa II

Tranşa III

Total:

Etape (exemplu)

Obiective - activităţi

Sume în lei

Etapa I

Etapa II

Etapa III

Total:

Denumire indicator (exemple)

Suma finanţată

Tranşa I

Tranşa II

Tranşa III

1. Onorarii

2. Remuneraţii colaboratori

3. Cheltuieli materiale şi servicii

4. Cheltuieli specifice

5. Cheltuieli administrative

6. Cheltuieli dotări independente

7. Alte cheltuieli specifice ale programului/proiectului/ acţiunii cultural/culturale

Total:

5. Bugetul de venituri şi cheltuieli al programului/proiectului/acţiunii cultural/culturale (program şi realizări în conformitate cu structura prezentată în anexa nr. 2 la normele metodologice)

Conducătorul beneficiarului..................../(numele, prenumele şi semnătura)..........................

Coordonatorul programului/proiectului/acţiunii cultural/culturale....../(numele, prenumele şi semnătura)...............

Responsabilul financiar al organizaţiei.............../(numele, prenumele şi semnătura)..........................

Data..............................

Ştampila

B. I. Raport final de activitate

1. Descrierea pe scurt a activităţilor culturale desfăşurate în cadrul programului/proiectului/acţiunii cultural/culturale:

(Descrierea nu va depăşi o pagină şi va cuprinde datele necesare unei evaluări de ansamblu a derulării programului/proiectului/acţiunii cultural/culturale şi verificării realităţii prestaţiilor: beneficiari, dosar de presă, colaborarea cu alţi parteneri etc.)

2. Realizarea activităţilor propuse:

(Au putut fi desfăşurate aceste activităţi în timpul planificat: DA/NU. Dacă NU, menţionaţi măsurile ce urmează a fi luate în continuare pentru realizarea tuturor activităţilor prevăzute în contract.)

3. Rezultate obţinute şi rezultate aşteptate:

(Rezultatele obţinute şi rezultatele aşteptate vor fi consemnate în raport cu fiecare activitate desfăşurată, în concepte măsurabile, indicatori de eficienţă. Anexaţi documente relevante, după caz.)

4. Propuneri pentru continuarea sau dezvoltarea programului/proiectului/acţiunii cultural/culturale:

(Menţionaţi de ce fel de sprijin aveţi nevoie pentru continuarea sau dezvoltarea programului/proiectului/acţiunii cultural/culturale)

5. Alte comentarii (după caz):

II. Raport financiar final

1. Date despre beneficiar:

Cont bancar nr............, deschis la Banca........./(denumirea şi sediul)

2. Date despre finanţare:

Valoarea finanţării din Fondul Cultural Naţional, în conformitate cu contractul încheiat..................

Valoarea finanţării cumulate la data întocmirii raportului.................

3. Se anexează în copie actele justificative pentru cheltuielile efectuate conform prevederilor legale: facturi, chitanţe fiscale, bonuri, extrase de cont, ordine şi dispoziţii de plată.

4. Situaţia centralizatoare pentru fiecare capitol de cheltuieli (după modelul prezentat mai jos):

Denumirea organizaţiei:

Contract nr......./data...........

Denumirea programului/proiectului/acţiunii cultural/culturale:

Tranşa (exemplu)

Obiective - activităţi

Sume în lei

Tranşa I

Tranşa II

Tranşa III

Total:

Etape (exemplu)

Obiective - activităţi

Sume în lei

Etapa I

Etapa II

Etapa III

Total:

Denumire indicator (exemple)

Suma finanţată

Tranşa I

Tranşa II

Tranşa III

1. Onorarii

2. Remuneraţii colaboratori

3. Cheltuieli materiale şi servicii

4. Cheltuieli specifice

5. Cheltuieli administrative

6. Cheltuieli dotări independente

7. Alte cheltuieli specifice ale programului/proiectului/ acţiunii cultural/culturale

Total:

5. Bugetul de venituri şi cheltuieli al programului/proiectului/acţiunii cultural/culturale (program şi realizări în conformitate cu structura prezentată în anexa nr. 2 la normele metodologice)

Conducătorul beneficiarului..................../(numele, prenumele şi semnătura)..........................

Coordonatorul programului/proiectului/acţiunii cultural/culturale........../(numele, prenumele şi semnătura)...................

Responsabilul financiar al organizaţiei.............../(numele, prenumele şi semnătura)..........................

Data.............................

Ştampila


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 2076/2009

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 2076 din 2009
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu