Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 206 din 28 februarie 2005

pentru aprobarea Metodologiei de evaluare a posturilor si a Criteriilor de evaluare a posturilor

ACT EMIS DE: MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR


SmartCity3

              AGENTIA NATIONALA A FUNCTIONARILOR PUBLICI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 342 din 22 aprilie 2005

    Avand in vedere prevederile art. 20 alin. (1) lit. d) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, republicata, cu modificarile ulterioare,
    in temeiul art. 19 alin. (2) din Legea nr. 188/1999, republicata, cu modificarile ulterioare,

    presedintele Agentiei Nationale a Functionarilor Publici emite prezentul ordin.

    Art. 1
    Se aproba Metodologia de evaluare a posturilor, prevazuta in anexa nr. 1, si Criteriile de evaluare a posturilor, prevazute in anexa nr. 2.
    Art. 2
    (1) Procedura de evaluare se aplica, in sistem pilot, pe baza acordului exprimat, in cadrul urmatoarelor autoritati si institutii publice:
    a) Ministerul Finantelor Publice;
    b) Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei;
    c) Departamentul pentru Relatia cu Parlamentul;
    d) Consiliul National al Audiovizualului;
    e) Agentia Nationala de Administrare Fiscala;
    f) Autoritatea Nationala a Vamilor;
    g) Prefectura Judetului Timis;
    h) Consiliul Local al Municipiului Oradea;
    i) Autoritatea Nationala Sanitara Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor;
    j) Consiliul Judetean Vrancea.
    (2) Unitatile de evaluare a posturilor din cadrul autoritatilor si institutiilor publice prevazute la alin. (1) vor evalua, in vederea ierarhizarii lor, posturile aferente functiilor publice din statele de functii.
    (3) Perioada de evaluare a posturilor este cuprinsa intre data intrarii in vigoare a prezentului ordin si 1 septembrie 2006.
    (4) In perioada 1 septembrie 2006 - 31 decembrie 2006, pe baza rapoartelor unitatilor de evaluare a posturilor, precum si a documentatiei aferente acestora, Comisia Nationala de Evaluare a Posturilor va intocmi un raport final pe care il va inainta Agentiei Nationale a Functionarilor Publici.
    Art. 3
    Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
    Art. 4
    Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezentul ordin.

           Presedintele Agentiei Nationale a Functionarilor Publici,
                              Jozsef Birtalan

    ANEXA 1

                    METODOLOGIA DE EVALUARE A POSTURILOR

    Art. 1
    (1) Metodologia de evaluare a posturilor, denumita in continuare metodologie, are ca scop crearea cadrului general pentru implementarea in sistem-pilot a unei proceduri de evaluare a posturilor.
    (2) Evaluarea postului este procesul prin intermediul caruia fiecare post aferent unei functii publice este evaluat si plasat pe o pozitie in ierarhia posturilor din cadrul structurii organizatorice a unei autoritati sau institutii publice.
    (3) Evaluarea postului are la baza fisa postului si este o activitate independenta de evaluare a performantelor profesionale individuale ale functionarilor publici.
    (4) Pentru implementarea unitara a prezentei metodologii, Agentia Nationala a Functionarilor Publici poate elabora instructiuni de aplicare.
    Art. 2
    (1) In vederea asigurarii unui mecanism de coordonare, se infiinteaza, prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale a Functionarilor Publici, Comisia Nationala de Evaluare a Posturilor, denumita in continuare Comisia, formata din 8 functionari publici, astfel:
    a) 3 functionari publici din cadrul Agentiei Nationale a Functionarilor Publici;
    b) 1 functionar public din cadrul Ministerului Finantelor Publice;
    c) 1 functionar public din cadrul Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei;
    d) 1 functionar public din cadrul Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului;
    e) 1 functionar public din cadrul Ministerului Integrarii Europene;
    f) 1 functionar public din cadrul aparatului propriu al Consiliului General al Municipiului Bucuresti.
    (2) Presedintele Comisiei se desemneaza dintre membrii acesteia, prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale a Functionarilor Publici.
    (3) Membrii Comisiei prevazuti la alin. (1) lit. b) - f) sunt nominalizati de conducatorii autoritatilor si institutiilor publice respective.
    (4) Secretariatul Comisiei se asigura de Agentia Nationala a Functionarilor Publici. Componenta secretariatului se stabileste prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale a Functionarilor Publici.
    (5) Comisia se intruneste lunar, in prima saptamana a fiecarei luni.
    (6) La sedintele Comisiei este obligatorie participarea a minimum 5 membri.
    Art. 3
    (1) Comisia are urmatoarele atributii principale:
    a) coordoneaza metodologic unitatile de evaluare a posturilor din cadrul autoritatilor si institutiilor publice;
    b) monitorizeaza procesul de evaluare a posturilor din cadrul autoritatilor si institutiilor publice si, dupa caz, aplicarea instructiunilor;
    c) verifica aplicarea procedurii de evaluare in cadrul autoritatilor si institutiilor publice, la incheierea procesului de evaluare a posturilor;
    d) intocmeste un raport final al activitatii desfasurate in cadrul procesului de evaluare, pe care il inainteaza Agentiei Nationale a Functionarilor Publici si care va fi avut in vedere la elaborarea proiectelor de acte normative continand prevederi referitoare la clasificarea functiilor publice si ierarhizarea posturilor.
    (2) Raportul prevazut la alin. (1) lit. d) va cuprinde:
    a) prezentarea modului de desfasurare a procesului de evaluare a posturilor;
    b) neconcordantele sesizate intre ierarhia posturilor aferente unor functii publice, stabilita de Legea nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, republicata, cu modificarile ulterioare, si ierarhia rezultata ca urmare a aplicarii procedurii de evaluare a posturilor;
    c) concluzii privind implementarea in sistem-pilot a metodologiei de evaluare a posturilor;
    d) propuneri privind imbunatatirea sistemului de clasificare a functiilor publice si ierarhizarea posturilor.
    Art. 4
    (1) In cadrul autoritatilor si institutiilor publice, prevazute la art. 2 alin. (1) din ordin, se constituie, prin act administrativ al conducatorului autoritatii sau institutiei publice, o unitate de evaluare a posturilor, denumita in continuare unitatea.
    (2) Unitatea este formata din 5 membri permanenti, astfel:
    a) 2 functionari publici din cadrul compartimentului de resurse umane, dintre care unul este obligatoriu conducatorul compartimentului de resurse umane;
    b) 3 functionari publici de conducere, desemnati de conducatorul autoritatii sau institutiei publice.
    (3) Conducatorii compartimentelor din cadrul autoritatii sau institutiei publice participa obligatoriu la procedurile de evaluare de catre unitate a posturilor din compartimentele pe care le conduc, daca nu sunt desemnati ca membri permanenti ai acesteia.
    (4) La sedintele unitatii este obligatorie participarea a minimum 3 membri permanenti si a conducatorului compartimentului in cadrul caruia se afla postul supus procedurii de evaluare.
    (5) In vederea implementarii unitare a metodologiei, la sedintele unitatilor participa 2 membri ai Comisiei, desemnati prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale a Functionarilor Publici, potrivit unui calendar care va fi comunicat autoritatilor si institutiilor publice prevazute la art. 2 alin. (1) din ordin, pana la data de 15 mai 2005. Pe perioada in care sunt desemnati, membrii Comisiei au dreptul de a nota, potrivit prezentei metodologii, posturile evaluate.
    (6) Fiecare unitate are un coordonator, desemnat dintre membrii unitatii, prin actul administrativ de constituire, care isi pastreaza calitatea si obligatiile de membru prevazute in prezenta metodologie.
    (7) Coordonatorul unitatii are urmatoarele atributii:
    a) organizeaza activitatea unitatii;
    b) colaboreaza cu Comisia;
    c) asigura respectarea procedurii de evaluare.
    Art. 5
    Comisia si unitatea isi desfasoara activitatea cu respectarea urmatoarelor principii:
    a) legalitate;
    b) echitate si consecventa in aplicarea criteriilor de evaluare;
    c) impartialitate;
    d) transparenta, potrivit dispozitiilor legale;
    e) consens intre evaluatori.
    Art. 6
    (1) La sfarsitul fiecarei sedinte se intocmeste un proces-verbal de sedinta, semnat de toti membrii unitatii si de coordonatorul acesteia.
    (2) Membrilor unitatii li se aplica in mod corespunzator prevederile legale referitoare la conflictul de interese pentru functionarii publici.
    (3) In situatia evaluarii postului al carui titular este un membru al unitatii, acesta nu participa la evaluarea respectivului post.
    Art. 7
    (1) Evaluarea posturilor se face pe baza criteriilor prevazute in anexa nr. 2.
    (2) Criteriile de evaluare a posturilor sunt notate cu puncte de la 1 la 9.
    (3) Pentru fiecare criteriu de evaluare a posturilor sunt stabilite 3 niveluri, notate astfel:
    a) nivelul I - minimum 1 punct/maximum 3 puncte;
    b) nivelul II - minimum 4 puncte/maximum 6 puncte;
    c) nivelul III - minimum 7 puncte/maximum 9 puncte.
    (4) Pentru fiecare post evaluat, un criteriu de evaluare poate fi notat, pe baza fisei postului, in raport cu relevanta si importanta postului evaluat, numai pentru un singur nivel.
    (5) Punctajul postului reprezinta suma punctajelor acordate pentru fiecare criteriu de evaluare si trebuie sa reflecte atributiile, responsabilitatile si sarcinile repartizate pe posturi.
    Art. 8
    (1) Fiecare membru al unitatii acorda un punctaj pentru fiecare post evaluat, potrivit prezentei metodologii.
    (2) Punctajul final al evaluarii se calculeaza ca medie aritmetica intre punctajele acordate de membrii permanenti ai unitatii si conducatorul compartimentului in cadrul caruia se afla postul respectiv.
    (3) Intre punctajele acordate pentru fiecare criteriu nu trebuie sa existe o diferenta mai mare de 3 puncte. In situatia in care exista diferente mai mari de 3 puncte se elimina punctajul minim si cel maxim si se face media celor ramase.
    Art. 9
    (1) Unitatile intocmesc, pana la data de 1 septembrie 2006, un raport al activitatii desfasurate in cadrul procesului de evaluare din autoritatea sau institutia publica respectiva, care va cuprinde:
    a) prezentarea modului de desfasurare a evaluarii posturilor;
    b) neconcordantele sesizate intre ierarhia posturilor aferente unor functii publice, stabilita de Legea nr. 188/1999, republicata, cu modificarile ulterioare, si ierarhia rezultata ca urmare a aplicarii procedurii de evaluare a posturilor;
    c) concluzii privind implementarea metodologiei in autoritatea sau institutia publica in care si-au desfasurat activitatea;
    d) propuneri privind imbunatatirea sistemului de clasificare a functiilor publice si ierarhizarea posturilor.
    (2) Raportul prevazut la alin (1) se inainteaza Agentiei Nationale a Functionarilor Publici si Comisiei, impreuna cu copiile proceselor-verbale intocmite si copiile fiselor posturilor evaluate.

    ANEXA 2*)

    *) Anexa nr. 2 este reprodusa in facsimil.

                     CRITERII DE EVALUARE A POSTURILOR

GRILA DE EVALUARE A POSTULUI                       DENUMIREA POSTULUI:
________________________________________________________________________________

                       _______________________________________________________
                      |      NIVEL I     |     NIVEL II    |    NIVEL III     |
 _____________________|__________________|_________________|__________________|
|                     |   NIVEL PRACTIC  |  NIVEL TEORETIC | NIVEL AL SFEREI  |
|                     |                  |                 |     GLOBALE      |
|                     |__________________|_________________|__________________|
|Cunostintele necesare|  _  |  _  |  _   |  _  |  _  |  _  |  _  |  _  |   _  |
|si folosirea lor     | |_| | |_| | |_|  | |_| | |_| | |_| | |_| | |_| |  |_| |
|                     |_____|_____|______|_____|_____|_____|_____|_____|______|
|                     |  1  |  2  |  3   |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |   9  |
|_____________________|_____|_____|______|_____|_____|_____|_____|_____|______|
|                     |     EXECUTIE     |    CONDUCERE    |    ORGANIZARE    |
|                     |__________________|_________________|__________________|
|                     |  _  |  _  |  _   |  _  |  _  |  _  |  _  |  _  |   _  |
|Management           | |_| | |_| | |_|  | |_| | |_| | |_| | |_| | |_| |  |_| |
|                     |_____|_____|______|_____|_____|_____|_____|_____|______|
|                     |  1  |  2  |  3   |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |   9  |
|_____________________|_____|_____|______|_____|_____|_____|_____|_____|______|
|                     |   INFORMARE      |    MOTIVARE     |     INFLUENTA    |
|                     |__________________|_________________|__________________|
|Inter-relationari    |  _  |  _  |  _   |  _  |  _  |  _  |  _  |  _  |   _  |
|                     | |_| | |_| | |_|  | |_| | |_| | |_| | |_| | |_| |  |_| |
|                     |_____|_____|______|_____|_____|_____|_____|_____|______|
|                     |  1  |  2  |  3   |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |   9  |
|_____________________|_____|_____|______|_____|_____|_____|_____|_____|______|
|                     |PUNERE IN APLICARE|  INTERPRETARE   |     ELABORARE    |
|                     |__________________|_________________|__________________|
|Mediul analitic      |  _  |  _  |  _   |  _  |  _  |  _  |  _  |  _  |   _  |
|                     | |_| | |_| | |_|  | |_| | |_| | |_| | |_| | |_| |  |_| |
|                     |_____|_____|______|_____|_____|_____|_____|_____|______|
|                     |  1  |  2  |  3   |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |   9  |
|_____________________|_____|_____|______|_____|_____|_____|_____|_____|______|
|                     |    CONFORMARE    | ALEGERE/OPTIUNE |OPTIMIZARE/DECIZIE|
|                     |__________________|_________________|__________________|
|Mediul decizional    |  _  |  _  |  _   |  _  |  _  |  _  |  _  |  _  |   _  |
|                     | |_| | |_| | |_|  | |_| | |_| | |_| | |_| | |_| |  |_| |
|                     |_____|_____|______|_____|_____|_____|_____|_____|______|
|                     |  1  |  2  |  3   |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |   9  |
|_____________________|_____|_____|______|_____|_____|_____|_____|_____|______|
|                     |      OPERARE     |      TACTICA    |     STRATEGIE    |
|Sfera                |__________________|_________________|__________________|
|responsabilitatii    |  _  |  _  |  _   |  _  |  _  |  _  |  _  |  _  |   _  |
|                     | |_| | |_| | |_|  | |_| | |_| | |_| | |_| | |_| |  |_| |
|                     |_____|_____|______|_____|_____|_____|_____|_____|______|
|                     |  1  |  2  |  3   |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |   9  |
|_____________________|_____|_____|______|_____|_____|_____|_____|_____|______|
                                                                   ________
                                                           TOTAL: |        |
                                                                  |________|
 ______________________________________________________________________________
|CUNOSTINTELE   |   1  |   2  |   3  |   4  |   5  |   6  |   7  |   8  |   9  |
|NECESARE SI    |______|______|______|______|______|______|______|______|______|
|FOLOSIREA LOR  |    NIVEL PRACTIC   |   NIVEL TEORETIC   |    NIVELUL SFEREI  |
|_______________|                    |                    |        GLOBALE     |
|Criteriul      |____________________|____________________|____________________|
|vizeaza:       |Nivelul             |Nivelul             |Nivelul             |
|- Nivelul      |cunostintelor       |cunostintelor       |cunostintelor       |
|  studiilor    |necesare se bazeaza |necesare se bazeaza |necesare inglobeaza |
|  necesare     |in principal pe:    |atat pe detinerea si|toate aspectele     |
|  ocuparii     |- abilitati practice|aplicarea de        |nivelelor           |
|  postului;    |  specifice         |concepte teoretice, |anterioare,         |
|- Experienta   |  activitatilor de  |cat si pe experienta|exercitate la       |
|  practica     |  executie si       |practica in unul sau|nivelul autoritatii |
|  necesara in  |  operationale,     |in mai multe domenii|sau institutiei     |
|  vederea      |  acumulate pe baza |de activitate in    |publice. Este       |
|  intelegerii  |  unei experiente   |cadrul autoritatii  |necesara buna       |
|  atributiilor |  substantiale in   |sau institutiei     |cunoastere a        |
|  postului     |  domeniu;          |publice. Sunt       |administratiei      |
|  raportate la |  si/sau            |necesare cunostinte |publice, precum si o|
|  activitatea  |- aplicarea concreta|in domenii conexe de|capacitate          |
|  autoritatii  |  si de fapt a      |activitate. De      |dezvoltata de       |
|  sau          |  conceptelor       |asemenea, sunt      |intelegere si       |
|  institutiei  |  teoretice         |necesare si         |insusire a          |
|  publice;     |  insusite, corelate|cunostinte de       |complexitatii si    |
|- Capacitatea  |  cu o anumita      |management.         |diversitatii        |
|  de a acumula |  experienta        |                    |rolurilor           |
|  si de a-si   |  practica.         |                    |institutiilor si a  |
|  imbunatati   |                    |                    |practicilor         |
|  cunostintele;|                    |                    |administrative.     |
|- Capacitatea  |                    |                    |                    |
|  de a folosi  |                    |                    |                    |
|  echipamentul |                    |                    |                    |
|  specific     |                    |                    |                    |
|  activitatilor|                    |                    |                    |
|  postului.    |                    |                    |                    |
|_______________|____________________|____________________|____________________|

 ______________________________________________________________________________
|  MANAGEMENT   |   1  |   2  |   3  |   4  |   5  |   6  |   7  |   8  |   9  |
|               |______|______|______|______|______|______|______|______|______|
|               |       EXECUTIE     |      CONDUCERE     |      ORGANIZARE    |
|_______________|____________________|____________________|____________________|
|Managementul se|Managementul consta |Managementul consta |Managementul se     |
|refera la      |in general urmarirea|in activitati de    |refera la           |
|planificarea,  |realizarii          |planificare,        |capacitatea de a    |
|organizarea si |activitatilor       |organizare si       |anticipa modul de   |
|controlul      |specifice unui post |control in cadrul   |desfasurare a       |
|activitatilor  |dintr-un anumit     |unor domenii de     |activitatilor,      |
|specifice      |domeniu de          |activitate mai      |precum si la        |
|postului. Pot  |activitate, prin    |inguste sau largi.  |capacitatea de a    |
|exista variatii|respectarea unor    |Implica supervizarea|planifica, organiza |
|de la o        |instructiuni clare, |de echipe mici sau  |si controla         |
|activitate pur |sub control si      |mai mari. In unele  |activitati          |
|de executie, la|stricta supervizare |situatii este       |programate          |
|supervizarea   |conform ierarhiei   |necesara coordonarea|pe termen mediu sau |
|activitatii    |institutionalizate. |activitatilor       |lung.               |
|unor echipe mai|Cele mai multe      |supervizate cu      |De asemenea,        |
|mici sau mai   |activitati au la    |activitatile        |implica supervizarea|
|mari si, in    |baza o planificare  |desfasurate in      |si coordonarea unor |
|cele din urma, |zilnica sau pe      |domenii conexe.     |domenii distincte.  |
|coordonarea    |termen scurt.       |Activitatile au la  |                    |
|unor sfere de  |                    |baza o planificare  |                    |
|activitati     |                    |pe termen scurt sau |                    |
|complexe.      |                    |mediu.              |                    |
|_______________|____________________|____________________|____________________|

 ______________________________________________________________________________
|INTER-RELATIONARI|   1  |   2  |   3  |  4  |   5  |  6  |   7  |   8  |   9  |
|                 |______|______|______|_____|______|_____|______|______|______|
|                 |      INFORMARE     |     MOTIVARE     |       INFLUENTA    |
|_________________|____________________|__________________|____________________|
|Criteriul se     |Relatiile cu        |In plus fata de   |Multitudinea si     |
|refera la:       |subordonatii        |cerintele         |diversitatea        |
|- tipul          |ierarhici, colegii  |corespunzatoare   |relatiilor,         |
|  relatiilor si  |si cu persoanele din|nivelului         |calitatea acestora  |
|  contactelor    |interiorul sau      |anterior, este    |in ceea ce priveste |
|  stabilite cu   |exteriorul          |necesara in mod   |continutul si       |
|  diversi        |autoritatii sau     |obligatoriu       |resursele de        |
|  "parteneri" din|institutiei publice |dovedirea unei    |convingere          |
|  interiorul sau |se intemeiaza pe    |capacitati de     |implicate si, in    |
|  exteriorul     |respect reciproc si |convingere a      |cele din urma,      |
|  autoritatii sau|politete. La baza   |personalului sau  |tipul de situatii ce|
|  institutiei    |relatiilor se afla  |echipelor         |necesita negociere  |
|  publice        |comportamente       |subordonate,      |si motivare a       |
|  (subordonati   |specifice ce au ca  |astfel incat      |echipei de lucru,   |
|  ierarhici,     |scop obtinerea unui |opinia si         |implica un nivel    |
|  colegi,        |mediu de lucru      |comportamentul    |ridicat de          |
|  superiori      |eficient si         |acestora sa poata |aptitudini pentru   |
|  ierarhici) in  |armonios. Eforturile|fi modificate pe  |inter-relationarea  |
|  vederea        |de a convinge si/sau|baza de argumente.|sociala.            |
|  obtinerii      |de a obtine         |                  |                    |
|  rezultatelor   |acordul/cooperarea  |                  |                    |
|  dorite ca      |persoanelor sunt    |                  |                    |
|  urmare a       |sprijinite prin     |                  |                    |
|  desfasurarii   |argumente rationale,|                  |                    |
|  activitatilor  |care nu sunt puse   |                  |                    |
|  specifice      |sub semnul          |                  |                    |
|  postului       |intrebarii sau care |                  |                    |
|  respectiv.     |nu pot fi combatute.|                  |                    |
|- scopul inter-  |                    |                  |                    |
|  relationarilor |                    |                  |                    |
|  (furnizarea sau|                    |                  |                    |
|  colectarea de  |                    |                  |                    |
|  informatii,    |                    |                  |                    |
|  consiliere,    |                    |                  |                    |
|  negociere etc.)|                    |                  |                    |
|- capacitatea de |                    |                  |                    |
|  a utiliza      |                    |                  |                    |
|  metode de      |                    |                  |                    |
|  comunicare     |                    |                  |                    |
|  adecvate       |                    |                  |                    |
|  (verbale,      |                    |                  |                    |
|  scrise).       |                    |                  |                    |
|_________________|____________________|__________________|____________________|

 ______________________________________________________________________________
|MEDIUL ANALITIC|   1  |   2  |   3  |   4  |   5  |   6  |   7  |   8  |   9  |
|               |______|______|______|______|______|______|______|______|______|
|               | PUNERE IN APLICARE |     INTERPRETARE   |      ELABORARE     |
|_______________|____________________|____________________|____________________|
|               |Diversitatea        |Diversitatea        |Diversitatea        |
|               |situatiilor         |situatiilor         |situatiilor         |
|               |                    |                    |                    |
|Criteriul se   |Situatii relativ    |Situatii variate,   |Situatii foarte     |
|refera la      |simple, presupunand |complexe in continut|variate. Datorita   |
|varietatea,    |actiuni ce sunt deja|si presupunand de   |diversitatii        |
|diversitatea si|bine definite si    |cele mai multe ori o|problemelor,        |
|complexitatea  |care se bazeaza pe  |cercetare           |rezolvarea lor      |
|problemelor    |situatii precedente |prealabila.         |presupune           |
|intalnite in   |similare.           |                    |coordonarea unor    |
|realizarea     |                    |Complexitatea       |activitati sau      |
|activitatilor  |Complexitatea       |problemelor         |procese de multe ori|
|specifice      |problemelor         |                    |divergente, precum  |
|postului si    |                    |Activitatea         |si o buna capacitate|
|vizeaza:       |Problemele intalnite|corespunzatoare     |de previzionare.    |
|- simplitatea  |sunt in general     |postului presupune  |                    |
|  sau          |simple. Rezolvarea  |cunoasterea unor    |Complexitatea       |
|  plurivalenta |este reglementata   |practici si         |problemelor         |
|  deciziilor   |prin instructiuni   |proceduri definite  |                    |
|  care trebuie |stricte in care se  |intr-un context mai |Activitatea         |
|  luate de     |specifica clar si   |larg. Este necesara |corespunzatoare     |
|  titularul    |detaliat proceduri  |capacitatea de a    |postului presupune  |
|  postului;    |ce trebuie urmate si|identifica, analiza |capacitatea de a    |
|- capacitatea  |respectate.         |si interpreta       |identifica, analiza |
|  de analiza si|                    |problemele pe baza  |si interpreta       |
|  de optimizare|Solutionarea        |unor proceduri      |aspecte complexe in |
|  necesare     |problemelor         |extinse si mai putin|procesul de         |
|  pentru       |                    |detaliate.          |elaborare a unor    |
|  adoptarea    |Solutiile sunt      |                    |politici specifice  |
|  solutiilor;  |formulate in mod    |Solutionarea        |sau globale.        |
|- schitarea sau|explicit, cu        |problemelor         |                    |
|  conceperea   |posibilitati        |                    |Solutionarea        |
|  unor         |reduse de optiune.  |Solutiile bine      |problemelor         |
|  raspunsuri   |                    |definite sunt       |                    |
|  mai mult sau |                    |obiectul, in cele   |Solutionarea        |
|  mai putin    |                    |mai multe cazuri, a |problemelor         |
|  originale.   |                    |unor decizii optime |presupune abordarea |
|               |                    |si bine gandite.    |lor in mod creator, |
|               |                    |                    |coerent si logic.   |
|               |                    |                    |Solutionarea        |
|               |                    |                    |problemelor se      |
|               |                    |                    |bazeaza pe abordari |
|               |                    |                    |interpretative si pe|
|               |                    |                    |capacitatea de a    |
|               |                    |                    |implementa in mod   |
|               |                    |                    |original, daca este |
|               |                    |                    |cazul, solutiile    |
|               |                    |                    |identificate.       |
|_______________|____________________|____________________|____________________|

 ______________________________________________________________________________
|  MEDIUL       |   1  |   2  |   3  |   4  |   5  |   6  |   7  |   8  |   9  |
|  DECIZIONAL   |______|______|______|______|______|______|______|______|______|
|_______________|     CONFORMARE     |  ALEGERE/OPTIUNE   | OPTIMIZARE/DECIZIE |
|               |____________________|____________________|____________________|
|Criteriul      |Cadrul functional   |Cadrul functional   |Cadrul functional   |
|inglobeaza     |                    |                    |                    |
|corespunzator  |Initiativele        |Initiativele        |Luarea deciziilor si|
|postului,      |personale si luarea |personale si luarea |exprimarea          |
|cadrul         |deciziilor sunt     |deciziilor sunt     |autoritatii vizeaza |
|functional in  |strict definite     |definite prin       |sectoare largi de   |
|ceea ce        |prin proceduri si   |proceduri si        |activitate,         |
|priveste       |instructiuni        |instructiuni mai    |bazandu-se pe       |
|capacitatea/   |detaliate.          |largi si mai        |politici si         |
|dreptul de a   |Autoritatea         |flexibile. La acest |obiective anterior  |
|initia actiuni |decizionala este    |nivel sunt          |definite. La acest  |
|si de a lua    |situata la nivelul  |solicitate si       |nivel se permite/   |
|decizii,       |managerial          |permise alegeri si  |incurajeaza         |
|structura      |raspunzator de      |optiuni.            |exprimarea de       |
|ierarhica si   |activitatea         |Structura ierarhica |initiative          |
|controlul      |departamentului in  |si organizarea      |personale.          |
|asupra         |care se afla postul.|institutiei         |                    |
|functiei.      |                    |constituie reperele |Controlul           |
|Sunt avute in  |Controlul           |obligatorii pe care |                    |
|vedere         |                    |se bazeaza luarea   |Controlul asupra    |
|politicile,    |Controlul asupra    |deciziilor.         |postului se exercita|
|strategiile,   |postului este       |                    |pe termen           |
|regulamentele, |permanent si        |Controlul           |mediu-lung,         |
|procedurile si |sistematic.         |                    |conferindu-i        |
|instructiunile |                    |Controlul se face   |titularului o       |
|asumate in mod |                    |periodic, in mod    |autonomie relativ   |
|oficial de     |                    |flexibil, pe        |larga.              |
|catre          |                    |intreaga durata a   |                    |
|autoritatea sau|                    |desfasurarii        |                    |
|institutia     |                    |activitatii: In     |                    |
|publica        |                    |destule situatii    |                    |
|respectiva.    |                    |controlul se face a |                    |
|               |                    |posteriori.         |                    |
|_______________|____________________|____________________|____________________|

 ______________________________________________________________________________
|SFERA            |  1  |   2  |   3   |  4  |  5   |  6   |  7  |   8  |   9  |
|RESPONSABILITATII|_____|______|_______|_____|______|______|_____|______|______|
|                 |       OPERARE      |      TACTICA      |      STRATEGIE    |
|_________________|____________________|___________________|___________________|
|Criteriul se     |Responsabilitatea   |Responsabilitatea  |Responsabilitatea  |
|refera la:       |vizeaza in principal|aferenta postului  |este stabilita pe  |
|- impactul       |indeplinirea        |se bazeaza pe      |termen mediu/lung  |
|  actiunilor si  |sarcinilor si a     |corelarea          |in baza unor       |
|  deciziilor     |atributiilor        |activitatilor      |decizii politice   |
|  titularului    |specifice postului  |titularului        |(de ex.: la nivel  |
|  postului asupra|si in foarte mica   |postului           |guvernamental).    |
|  activitati     |masura realizarea   |cu realizarea      |Este o             |
|  autoritatii sau|obiectivelor si     |obiectivelor pe    |responsabilitate   |
|  institutiei    |atributiilor        |termen scurt/mediu |larga, privind     |
|  publice;       |autoritatii         |ale autoritatii sau|modalitati si      |
|- efectele in    |sau institutiei     |institutiei        |mijloace relativ   |
|  timp ale       |publice.            |publice.           |complexe din punct |
|  actiunilor     |Responsabilitatea   |                   |de vedere          |
|  titularului    |poate fi transpusa  |Impactul actiunilor|financiar, tehnic, |
|  postului       |in termeni de:      |se reflecta asupra |uman etc.)         |
|  (termen scurt, |- calitatea         |unui domeniu       |                   |
|  mediu sau      |  serviciului,      |specific de        |Impactul actiunilor|
|  lung);         |- respectarea       |activitate         |se reflecta asupra |
|- modalitatile si|  termenelor limita,|(directie,         |unor domenii largi |
|  natura         |- satisfacerea      |serviciu, birou).  |din cadrul         |
|  mijloacelor    |  cerintelor        |                   |administratiei     |
|  specifice      |  beneficiarilor    |                   |publice.           |
|  postului       |  (interni si/sau   |                   |                   |
|  (materiale,    |  externi),         |                   |                   |
|  economice,     |Modalitatile si     |                   |                   |
|  umane,         |mijloacele specifice|                   |                   |
|  financiare)    |folosite sunt, in   |                   |                   |
|  pentru         |general,            |                   |                   |
|  obtinerea      |administrate zilnic |                   |                   |
|  rezultatelor   |pe baza unei        |                   |                   |
|  scontate.      |ierarhii directe.   |                   |                   |
|                 |                    |                   |                   |
|                 |Impactul actiunilor |                   |                   |
|                 |se reflecta pe      |                   |                   |
|                 |termen scurt asupra |                   |                   |
|                 |propriei activitati.|                   |                   |
|_________________|____________________|___________________|___________________|



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 206/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 206 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 206/2005
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu