Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 190 din 28 martie 2003

privind aprobarea Metodologiei pentru certificarea si emiterea certificatului de conformitate de tip pentru echipamentele destinate parcurilor de distractii si spatiilor de joaca*)

ACT EMIS DE:                MINISTERUL INDUSTRIEI SI RESURSELOR

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 349 bis  din 22 mai 2003


SmartCity3


    *) Ordinul nr. 190/2003 a fost publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 349 din 22 mai 2003, si este reprodus si in acest numar bis.

    In aplicarea Hotararii Guvernului nr. 1.340/2001 privind organizarea si functionarea Inspectiei de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune si Instalatiilor de Ridicat, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 37 din 21 ianuarie 2002,
    in temeiul Hotararii Guvernului nr. 19/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Industriei si Resurselor, cu modificarile si completarile ulterioare,

    ministrul industriei si resurselor emite urmatorul ordin:

    Art. 1
    Se aproba Metodologia pentru certificarea si emiterea certificatului de conformitate de tip pentru echipamentele destinate parcurilor de distractii si spatiilor de joaca, cuprinsa in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 2
    Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

                     Ministrul industriei si resurselor,
                             Dan Ioan Popescu

    ANEXA 1*)

    *) Anexa este reprodusa in facsimil.

                               METODOLOGIE
pentru certificarea si emiterea certificatului de conformitate de tip pentru echipamentele destinate parcurilor de distractii si spatiilor de joaca

    1. SCOP
    Prezenta metodologie are ca scop stabilirea etapelor care trebuie aplicate pentru evaluarea conformitatii si emiterea certificatului de conformitate de tip pentru echipamentele destinate parcurilor de distractii si spatiilor de joaca, denumite in continuare, echipamente.

    2. DOMENIU DE APLICARE
    Prezenta metodologie se aplica in activitatea de evaluare a conformitatii si certificare a echipamentelor destinate parcurilor de distractii si spatiilor de joaca, in conformitate cu prevederile Hotararii Guvernului nr. 1102/2002.

    3. DOCUMENTE DE REFERINTA
    - Hotararea Guvernului nr. 1102/2002, Hotarare privind regimul de introducere pe piata si de exploatare a echipamentelor pentru agrement;
    - PT R19 - 2002, Prescriptia tehnica: Cerinte tehnice de securitate privind echipamentele si instalatiile montate si utilizate in cadrul parcurilor de distractii si spatiilor de joaca;
    - MT 1 - 2002, Metodologie pentru efectuarea analizei de risc in exploatare.

    4. DEFINITII
    Pentru scopurile prezentei proceduri se adopta urmatoarele definitii:
    a) echipament pentru agrement - orice utilaj, instalatie sau dispozitiv actionat prin forta sau greutatea omului, electric, pneumatic, hidraulic, mecanic, precum si prin orice alte surse de energie, pe un amplasament temporar sau definitiv, destinat agrementului, jocului sau destinderii persoanelor fizice;
    b) echipament pentru spatiile de joaca - acel echipament pentru agrement, conceput sau destinat pentru a fi utilizat in special de copii, la care intervine exclusiv greutatea sau forta fizica a fiintei umane, si destinat folosirii pe un spatiu colectiv de joaca, temporar sau permanent;
    c) spatiu de joaca - perimetrul delimitat si amenajat in scopul agrementului, in care este instalat cel putin un echipament pentru spatiile de joaca;
    d) echipament pentru parcurile de distractii - acel echipament pentru agrement care nu este un echipament pentru spatiile de joaca;
    e) parc de distractii - perimetrul delimitat si amenajat in scopul agrementului, in care este instalat cel putin un echipament pentru parcurile de distractii, temporar sau definitiv;
    f) distractie extrema - o activitate oferita de un organizator, prin intermediul unui echipament pentru agrement, unuia sau mai multor consumatori in scop de distractie sau de recreere si la care senzatia de pericol sau de provocare pe care o resimte consumatorul il incita in principal sa participe;
    g) exploatarea echipamentului pentru agrement - punerea la dispozitie consumatorilor a unui echipament pentru agrement;
    h) exploatantul echipamentului pentru agrement - persoana fizica sau juridica, detinatoare cu orice titlu a unui echipament pentru agrement, pe care il pune la dispozitie consumatorilor;
    i) exploatantul parcului de distractii sau spatiului de joaca - persoana fizica sau juridica ce are in administrare un parc de distractii sau un spatiu de joaca. In cazul in care exploatantul echipamentului nu poate fi identificat, exploatantul spatiului de distractii sau exploatantul spatiului de joaca preia raspunderea exploatantului echipamentului;
    j) organizator de distractii extreme - orice producator, distribuitor sau prestator de servicii care organizeaza o distractie extrema;
    k) coordonator de securitate - persoana angajata, calificata si autorizata, desemnata de organizator pentru a veghea la securitatea echipamentului, a consumatorilor, precum si a tertelor persoane in timpul distractiei extreme;
    l) produs pentru agrement - bun material destinat utilizarii individuale sau colective, in scopul agrementului;
    m) locator - orice persoana fizica sau juridica ce ofera spre inchiriere consumatorilor produse spre agrement;
    n) echipament de protectie individuala - echipamentul sau accesoriile oferite o data cu produsul pentru agrement inchiriat, de catre locator sau exploatant, in scopul protejarii vietii, sanatatii si securitatii consumatorului fata de pericole ce pot aparea ca urmare a utilizarii normale si previzibile a produsului respectiv;
    o) personal tehnic de deservire - persoana angajata, calificata si autorizata, desemnata de exploatant in vederea intretinerii echipamentului pentru agrement, in scopul mentinerii acestuia in parametrii tehnici de functionare declarati sau specificati de producator;
    p) autorizatie de functionare a echipamentului pentru agrement - documentul emis de un organism desemnat, pe baza unei metodologii, prin care se certifica faptul ca echipamentul pentru agrement satisface cerintele esentiale de securitate;
    q) accident grav - un accident mortal sau un accident care produce o vatamare corporala grava a consumatorului;
    r) incident grav - un incident care ar putea da nastere unui accident grav;
    s) componenta de securitate - orice componenta elementara, grup de componente, subansambluri sau ansambluri complete de echipamente si orice dispozitiv inclus in instalatie in scopul asigurarii unei functionari sigure, care este identificata prin analiza de risc si a carei defectare pune in pericol securitatea sau sanatatea persoanelor care pot fi utilizatori, personal de deservire si alte persoane;
    t) organism de certificare desemnat - organism independent fata de clientul lui si alte parti interesate, care aplica regulile unui sistem de certificare, in scopul evaluarii, certificarii sau supravegherii conformitatii, persoana juridica cu sediul in Romania, si care a fost desemnat de o autoritate competenta.

    5. PREVEDERI GENERALE
    Activitatea organismului de certificare desemnat are la baza principiile caracterului voluntar al certificarii si garantarii accesului liber, nelimitat si neconditionat al oricarui solicitant.
    Accesul la serviciile organismului de certificare desemnat este liber pentru orice solicitant indiferent de marimea organizatiei respective, de afilierea la diversele asociatii sau grupuri de interes sau de numarul de certificate deja emise de catre organism.
    Conditiile financiare depind doar de amploarea activitatilor implicate, criteriile dupa care aceste conditii se impun fiind aceleasi pentru toti solicitantii.
    Criteriile de evaluare a conformitatii echipamentelor sunt cele cuprinse in documentele de referinta declarate ca referentiale sau cele din standardele aplicabile (romane, europene, internationale), precum si modul de organizare privind managementul calitatii procesului de productie aferent.
    Organismul de certificare desemnat verifica existenta la producator a standardelor si reglementarilor fata de care se va efectua evaluarea conformitatii. In cazul unor standarde si reglementari specifice, acestea se vor asigura de catre solicitantul solicitarii. In cazul unor familii de echipamente, documentatia tehnica trebuie sa se refere la toate tipodimensiunile si trebuie sa permita identificarea clara a caracteristicilor fiecarei tipodimensiuni.
    Organismul de certificare desemnat garanteaza confidentialitatea tuturor informatiilor obtinute in procesul de evaluare a conformitatii echipamentelor. Toti factorii care intervin in procesul de certificare trebuie sa asigure confidentialitatea informatiilor culese in timpul acestui proces.
    Organismul de certificare desemnat raspunde in limitele legale pentru activitatile desfasurate de catre personalul utilizat in certificare si/sau de organismele si laboratoarele cu care colaboreaza.
    Pentru produsele aflate sub incidenta unor reglementari speciale in vigoare sau sub jurisdictia altor organisme abilitate prin lege, nu se realizeaza evaluarea conformitatii si certificarea fara acordul acestora.
    Organismul de certificare desemnat certifica echipamente noi fabricate in Romania sau echipamente noi si vechi aduse din import.
    Organismul de certificare desemnat acorda certificarea pentru:
    - echipamente si/sau familii de echipamente noi fabricate in serie;
    - loturi de echipamente noi in cantitati mici sau unicat;
    - pentru echipamente noi sau vechi aduse din import.
    Activitatea de certificare aplicata de organismul de certificare desemnat are in vedere:
    - in toate cazurile evaluarea conformitatii produsului cu documentele de referinta;
    - in cazul echipamentelor din fabricatia de loturi mici sau unicat:
        - aprobarea de model;
        - verificarea procedurilor stabilite de solicitant pentru mentinerea conformitatii productiei;
        - supravegherea dupa certificare a mentinerii conditiilor initiale de certificare;

    6. SOLICITAREA CERTIFICARII
    Organismul de certificare desemnat declanseaza procedura de certificare numai dupa primirea de la solicitant a urmatoarelor documente completate:
    - Cererea pentru certificare, Anexa 1;
    - Chestionarul de identificare si evaluare preliminara, Anexa 2;
    - Dosarul tehnic, Anexa 3.

    7. FAZELE CERTIFICARII
    In general, fazele certificarii sunt urmatoarele:
    - Solicitarea certificarii:
        - transmiterea la organismul de certificare desemnat a cererii tip de certificare si a chestionarului de informare si evaluare preliminara;
        - transmiterea dosarului tehnic.
    - Examinarea dosarului tehnic;
    - Efectuarea auditului la fata locului;
    - Prelevarea de probe;
    - Inspectii si incercari specifice;
    - Acordarea certificarii;
    - Supravegherea in fabricatie.

    8. PROGRAMUL DE CERTIFICARE
    Pentru fiecare echipament pentru care s-a solicitat certificarea, se stabileste un Program de evaluare a conformitatii in functie de specificul fiecarui echipament in care se evidentiaza rezultatele diferitelor etape astfel:
    - Evaluarea documentatiei de produs, a procesului tehnologic si a sistemului calitatii;
    - Raport de incercari pe flux si finale efectuate de producator;
    - Auditul procesului de fabricatie pentru a se asigura ca solicitantul are capabilitatea tehnica de a realiza permanent echipamente conforme cu referentialul declarat;
    - Inspectii si incercari specifice pe probe prelevate din productia curenta sau pe esantioane reprezentative.
    Acordarea certificarii este conditionata de trecerea cu succes a fiecarei faze in parte din Programul de evaluare a conformitatii.
    Etapele activitatii de certificare se finalizeaza prin documente scrise (Raport de evaluare a documentatiei tehnice de proiectare si executie, Rapoarte de inspectii si incercari, Raport de audit, Sinteza de evaluare a conformitatii produsului) care servesc la luarea deciziei privind acordarea certificarii.

    9. DECIZIA REFERITOARE LA CERTIFICARE
    Decizia se bazeaza pe evaluarea facuta de echipa de audit (formata din experti tehnici si auditori de sisteme de management al calitatii), pe rezultatele incercarilor asupra echipamentului si pe evaluarea documentatiei cuprinsa in dosarul tehnic.
    Responsabilitatea deciziei privind acordarea/neacordarea certificarii revine Comisiei de Certificare a organismului de certificare desemnat.

    10. CONDITII DE UTILIZARE A CERTIFICARII
    Folosirea certificatului de conformitate de tip este permisa numai in limita duratei de valabilitate.
    Certificatul de conformitate de tip acopera conformitatea echipamentului cu toate cerintele documentelor de referinta si nu poate fi folosita drept certificat de conformitate pentru sistemul calitatii solicitantului, chiar daca procesul de certificare implica auditul sistemului de management al calitatii si aprobarea acestuia.
    Certificatul de conformitate de tip are durata de valabilitate de un an.

    11. RASPUNDEREA JURIDICA A TITULARILOR
    Titularii de certificate de conformitate de tip pentru echipamentele destinate parcurilor de distractii si spatiilor de joaca, poarta intreaga raspundere pentru activitatile proprii, documentele emise si calitatea echipamentelor certificate si nu se pot prevala de documentele de certificare obtinute de la organismul de certificare desemnat pentru a fi exonerati in vreun fel de raspunderea ce le revine conform Hotararii Guvernului nr. 1102/2002.

    12. SUPRAVEGHEREA MENTINERII CONFORMITATII
    Dupa acordarea certificarii, organismul de certificare desemnat va supraveghea periodic activitatile specifice ale titularului pentru a verifica stabilitatea procesului si mentinerea conditiilor care au condus la obtinerea certificarii.
    In cazul in care, in timpul actiunilor de supraveghere, sunt constatate abateri majore de la prevederile documentelor de referinta, organismul de certificare desemnat poate suspenda sau retrage si anula certificatul de conformitate de tip.
    Organismul de certificare desemnat isi rezerva dreptul de a preleva de pe piata, de pe fluxul de fabricatie sau din stocurile producatorului produse pentru a fi incercate, pentru activitati legate de certificare si supraveghere.

    ANEXA 1

                         CERERE PENTRU CERTIFICARE
                 (parcuri de distractii si spatii de joaca)

    Numar de inregistrare               Numar de inregistrare
    Organism de certificare             Solicitant...................
    desemnat

    Numele organizatiei: .....................................................
    Adresa: ..................................................................
    Localitatea: ............................... Cod postal: .................
    Telefon/Fax: .............................................................
                          _                      _                     _
                         |_|                    |_|                   |_|
    In calitate de:   producator       reprezentant autorizat      importator

    al echipamentelor pentru care se solicita certificarea si acordarea:
        - Certificatului de conformitate de tip
    Pentru echipamentul(ele): ................................................
    ..........................................................................
                        _         _              _                   _
                       |_|       |_|            |_|                 |_|
    Echipamentul este: nou      vechi     produs in Romania      din import

    Anul de fabricatie a echipamentului: ..............
                        _
    Echipamentul este: |_| echipament destinat parcurilor de distractii
                        _
                       |_| echipament destinat spatiilor de joaca

    Amplasamentul echipamentului:
    Adresa: ..................................................................
    Localitatea: ................................ Cod postal: ................
    Telefon/Fax: ............................................................
                                   _            _
                                  |_|          |_|
    Felul amplasamentului:      temporar    definitiv

    Documentul(ele) de referinta (standard, specificatie etc.):
    ..........................................................................
    ..........................................................................
    Daca producatorul are implementat un sistem de management al calitatii:
         _          _
    DA  |_|    NU  |_|

    Persoana de contact: .....................................................
    Functia: ................................. Telefon/fax: ..................

    La prezenta cerere anexam completat Chestionarul de identificare si evaluare preliminara.

    Numele si prenumele reprezentantului legal: ..............................
    Data .................................. Semnatura: .......................

    NOTA:
    Ne asumam responsabilitatea privind informatiile furnizate in prezenta cerere.

    ANEXA 2

    CHESTIONAR DE IDENTIFICARE SI EVALUARE PRELIMINARA

    EXPLICATII SI INSTRUCTIUNI DE COMPLETARE
    - Chestionarul este destinat obtinerii datelor de identificare ale solicitantului si ale echipamentului pentru care se solicita certificarea stabilirii numarului necesar de zile de audit, a programului de certificare specific, a laboratoarelor in care pot fi incercate echipamentele, calculul costului certificarii.
    - Completarea corecta si exacta a chestionarului previne necesitatea unei vizite de preevaluare pentru colectarea tuturor datelor.
    - Informatiile continute in acest chestionar vor fi considerate confidentiale si nu vor fi divulgate unei terte parti fara consimtamantul solicitantului.
    - Chestionarul trebuie completat de persoane competente, delegate de catre conducerea organizatiei solicitante.
    - Daca cererea de certificare se refera la mai multe echipamente sau la mai multe locuri de fabricatie sau de amplasament, este necesar sa se completeze cate un formular pentru fiecare din acestea.
    - Va rugam sa raspundeti la fiecare intrebare in parte. Daca intrebarea se refera la o cerinta neaplicabila, va rugam sa precizati acest lucru.
    - In cazul in care spatiul destinat raspunsului la o intrebare nu este suficient se pot adauga foi suplimentare. Acestea se vor numerota in ordine ca anexe si acest lucru se va mentiona in tabel.
    - Chestionarul completat impreuna cu anexele sale se va returna la organismul de certificare desemnat.

    1. INFORMATII GENERALE PRIVIND SOLICITANTUL
    DENUMIREA SOCIETATII .....................................................
    ..........................................................................
    - STATUTUL JURIDIC .......................................................
    - ADRESA (SEDIUL) ........................................................
    ..........................................................................
    - FILIALE ................................................................
    ..........................................................................
    - ADRESA (SEDIUL) ........................................................
    - TELEX ..................................................................
    - COD POSTAL .............................................................
    - CAPITAL SOCIAL .........................................................
    - AFILIERE LA ALTE TIPURI DE ASOCIATII ...................................
    ..........................................................................
        - DIRECTOR GENERAL (MANAGER) .........................................
        - PERSOANA DE CONTACT
        NUME ............................... FUNCTIE .........................
        TELEFON ............................ FAX .............................

        - DOMENIUL DE ACTIVITATE .............................................

    2. INFORMATII DESPRE PRODUCTIE
    - ECHIPAMENTE/SERVICII PRINCIPALE ........................................
    ..........................................................................
    ..........................................................................
    - VOLUM VANZARI ..........................................................
    ..........................................................................
    - PIATA DE DESFACERE
    INTERNA ..................................................................
    ..........................................................................
    EXTERNA ..................................................................
    ..........................................................................
    - SUBCONTRACTANTI/FURNIZORI PRINCIPALI ...................................
    ..........................................................................
    - UNITATI DE PRODUCTIE ...................................................
    ..........................................................................
    - TIP DE PRODUCTIE
    UNICAT ...................................................................
    SERIE MICA ...............................................................
    SERIE MARE ...............................................................
    PRODUCTIE DE MASA ........................................................

    3. INFORMATII DESPRE REPREZENTANT AUTORIZAT
    NUMELE FIRMEI AL CAREI REPREZENTANT ESTE .................................
    ..........................................................................
    TARA DE ORIGINE A FIRMEI REPREZENTATE ....................................
    ADRESA FIRMEI REPREZENTATE (SEDIUL) ......................................
        LOCALITATEA ..........................................................
        TEL/FAX ..............................................................
    - VOLUM IMPORTURI/AN .....................................................
    - VOLUM DESFACERI/AN .....................................................

    4. INFORMATII DESPRE IMPORTATOR
    NUMELE FIRMEI EXPORTATOARE ...............................................
    ..........................................................................
    TARA DE ORIGINE A FIRMEI EXPORTATOARE ....................................
    ADRESA FIRMEI EXPORTATOARE (SEDIUL) ......................................
        LOCALITATEA ..........................................................
        TEL/FAX ..............................................................
    VOLUM IMPORTURI/AN .......................................................
    VOLUM DESFACERI/AN .......................................................

    5. INFORMATII DESPRE STRUCTURA ORGANIZATORICA
    NUMARUL DE ANGAJATI:
    - in dezvoltare/proiectare ...............................................
    - in productie ........................... pe schimburi ..................
    - in administratie (aprovizionare, personal, distributie etc.) ..........
    - service/sustinere dupa vanzare .........................................
    - calitate ...............................................................
        inspectii si incercari ...............................................
        asigurarea calitatii .................................................

    NOTA:
    VA RUGAM SA ANEXATI ORGANIGRAMA SOCIETATII

    6. INFORMATII PRIVIND CERTIFICATELE DETINUTE
    MAI DETINETI ALTE CERTIFICATE? ...........................................
    Pentru sistemul calitatii ................................................
    ..........................................................................
    Pentru echipamente .......................................................
    Pentru echipamentul pentru care solicitati certificarea? .................
    ..........................................................................
    Pentru acest echipament ati mai solicitat certificarea? ..................
    ..........................................................................
    Ati mai facut obiectul unei evaluari totale sau partiale? ................
    ..........................................................................
    de catre cine si in ce calitate? .........................................
    ..........................................................................

    7. ALTE INFORMATII CONSIDERATE DE SOLICITANT A FI RELEVANTE
    ..........................................................................
    ..........................................................................
    ..........................................................................
    ..........................................................................
    ..........................................................................
    ..........................................................................
    ..........................................................................
    ..........................................................................

    VA RUGAM SA ANEXATI UN MATERIAL DE PREZENTARE, O BROSURA - DACA AVETI

    PERSOANA RESPONSABILA CU COMPLETAREA ACESTUI CHESTIONAR:
    NUME .....................................................................
    FUNCTIE ..................................................................
    TELEFON ..................................................................
    FAX ......................................................................
    DATA .................................... SEMNATURA ......................

    CHESTIONARUL COMPLETAT INCLUDE ....... ANEXE, NUMAR TOTAL DE PAGINI ......

    ANEXA 3

                             Continut Dosar Tehnic

    Dosarul tehnic trebuie sa contina urmatoarele:
    1. O descriere generala a echipamentului;
    2. Schita locului de amplasare si a dotarilor existente;
    3. Proiectul de executie, desenele subansamblelor si a pieselor de rezistenta, breviare de calcul si specificatii din care sa rezulte:
    - conditiile de functionare impuse echipamentului;
    - cerintele esentiale de securitate si sanatate acoperite de echipament in raport cu analiza de risc efectuata;
    - conditiile contra incendiilor pe care le indeplineste echipamentul;
    - solutiile tehnice alese;
    - determinarea componentelor de securitate;
    - calculele de rezistenta efectuate;
    - procedurile de incercare si verificare tehnica;
    - lista elementelor de rezistenta;
    - alegerea materialelor;
    - suduri de rezistenta si proceduri de omologare a sudurilor si a subansamblelor;
    - conditii de protectie impotriva coroziunii;
    - conditii pentru preintampinarea uzurii, conditii de ungere;
    - protectia impotriva depasirii parametrilor de functionare;
    - conditiile de stabilitate impuse si coeficientii de securitate asigurati;
    - tehnologia de fabricatie;
    - marcare si etichetare;
    - instructiuni de utilizare si mentenanta;
    - solicitarile seismice luate in considerare;
    4. Analiza de risc efectuata in conformitate cu MT 1 - 2002;
    5. Un document din care sa rezulte dispozitivele, componentele, masurile care au fost montate pe echipamente pentru eliminarea pericolelor puse in evidenta de analiza de risc;
    6. Cartea echipamentului/instalatiei - partea de constructie, in conformitate cu PTR 19 - 2002;
    7. Lista componentelor de securitate;
    8. Rezultatele oricaror incercari efectuate;
    9. Un document din care sa rezulte zona seismica a amplasamentului si a solicitarilor ce au fost luate in considerare la proiectarea si executia echipamentului/instalatiei;
    10. Documente care sa ateste existenta si certificarea sistemului de management al calitatii.

    NOTA:
    Cerintele de mai sus se respecta in masura in care sunt aplicabile echipamentului supus certificarii. Organismul de certificare desemnat poate cere si alte documente suplimentare acolo unde este cazul.

    ANEXA 4

                  CONTINUT CERTIFICAT DE CONFORMITATE DE TIP

    Declaratia de conformitate trebuie sa contina urmatoarele informatii:
    a) denumirea si sediul producatorului/importatorului;
    b) adresa locului de executie;
    c) denumirea echipamentului;
    d) tipul, seria sau codul, anul fabricatiei;
    e) locul de amplasare a echipamentului, adresa;
    f) documentele de referinta (specificatii, standarde etc.);
    g) denumirea, adresa organismului de certificare desemnat; termenul de valabilitate a certificatului.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 190/2003

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 190 din 2003
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 358 1948
    What type of loan do you need? Personal loan Car loan Refinancing Mortgage Business capital (start or expand your business) Have you lost hope and think that there is no way out, but your financial problems are still not gone? Do not hesitate to contact us for possible business cooperation. Contact us (WhatsApp) number +918131851434 contact email id : sumitihomelend@gmail.com Mr. Damian Sumiti
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 190/2003
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu