Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 186 din  8 aprilie 1998

pentru aprobarea reglementarilor aeronautice civile romane - RACR - Transportul aerian al bunurilor periculoase - TABP, editia 1998

ACT EMIS DE: MINISTERUL TRANSPORTURILOR

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 188 din 21 mai 1998


SmartCity3


    Pentru asigurarea indeplinirii obligatiilor asumate de statul roman prin aderarea la Organizatia Aviatiei Civile Internationale si prin celelalte acorduri aeronautice internationale la care este parte,
    in scopul armonizarii legislatiei nationale cu cea a Uniunii Europene in domeniul aviatiei civile, al realizarii si mentinerii unui regim de transport aerian in conditii de siguranta a bunurilor periculoase,
    in temeiul art. 4 lit. g) din Ordonanta Guvernului nr. 29/1997 privind Codul aerian si al Hotararii Guvernului nr. 44/1997 privind organizarea si functionarea Ministerului Transporturilor,
    ministrul transporturilor emite urmatorul ordin:

    1. Se aproba reglementarile aeronautice civile romane - RACR - Transportul aerian al bunurilor periculoase - TABP, editia 1998, anexa la prezentul ordin.
    2. Instructiunile privind transportul aerian al bunurilor periculoase, armamentului si munitiei de lupta de catre operatorii aerieni din Romania, aprobate prin Ordinul sefului Departamentului aviatiei civile nr. C.126 din 1 iunie 1993, precum si orice alte dispozitii contrare isi inceteaza aplicabilitatea.
    3. Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei si va intra in vigoare dupa 30 de zile de la data publicarii lui.

                    Ministrul transporturilor,
                         Anton Ionescu

    ANEXA 1

    MINISTERUL TRANSPORTURILOR
    RACR - TABP

         REGLEMENTARILE AERONAUTICE CIVILE ROMANE - RACR -
         Transportul aerian al bunurilor periculoase - TABP,
                          editia 1998

    CAP. 1
    Definitii

    Termenii de mai jos, folositi in prezentele reglementari, au urmatoarele intelesuri:
    - accidente de aviatie in care sunt implicate bunuri periculoase - un eveniment asociat sau corelat cu transportul aerian al bunurilor periculoase, care conduce la raniri grave, la decesul unei persoane sau la deteriorari majore ale bunurilor transportate;
    - aeronava-cargou - orice aeronava, alta decat o aeronava destinata transportului de pasageri, cu ajutorul careia se pot transporta diverse bunuri;
    - aeronava destinata transportului de pasageri - o aeronava care transporta orice persoana, alta decat un membru al echipajului, un angajat al operatorului intr-o misiune oficiala, un reprezentant autorizat al autoritatii aeronautice nationale sau o persoana care insoteste incarcatura;
    - ambalaj - recipientul si orice alte componente sau materiale necesare acestuia pentru indeplinirea functiei sale, precum si pentru a asigura respectarea cerintelor specificate in prezentele reglementari privind ambalarea produselor;
    - ambalare - procesul prin care articolele sau substantele sunt impachetate in ambalaje sau sunt asigurate in alt mod;
    - autoritate de stat - Ministerul Transporturilor, in calitate de autoritate de stat unica in domeniul transporturilor;
    - autoritate aeronautica - Autoritatea Aeronautica Civila Romana;
    - aprobat - aprobat de autoritatea aeronautica;
    - autorizat - solicitarea, intentia de actiune sau documentul in cauza a fost gasit acceptabil de catre autoritatea aeronautica si notificat ca atare operatorului aerian;
    - bunuri periculoase - articolele sau substantele capabile sa prezinte un risc major pentru sanatate, siguranta zborurilor sau a altor bunuri, atunci cand sunt transportate pe calea aerului;
    - cod UN - un numar de patru cifre, atribuit de catre Comitetul de experti al Organizatiei Natiunilor Unite pentru Transportul Bunurilor Periculoase, cu scopul de a identifica o anumita substanta sau un grup de substante;
    - colet - produsul final al operatiunii de ambalare, compus din ambalaj si continutul acestuia pregatit pentru transport;
    - pilotul comandant - pilotul responsabil cu operarea si cu siguranta operarii aeronavei pe timpul zborului;
    - container - un recipient folosit, de regula, de catre un singur expeditor, continand unul sau mai multe colete si care formeaza o singura unitate, in scopul de a fi mai usor de manevrat si depozitat;
    - denumirea incarcaturii - numele folosit pentru a descrie un anumit articol sau o substanta in toate documentele de transport, notificarile si acolo unde este cazul, pe ambalaje;
    - derogare - o autorizatie emisa de catre Ministerul Transporturilor si care asigura descarcarea de obligatia de conformare cu prevederile cuprinse in prezentele reglementari;
    - dispozitiv de incarcare - orice tip de container de marfa, container al aeronavei, palet cu plasa al aeronavei;
    - exceptie - o prevedere din prezentele reglementari care exclude un anumit reper din categoria "bunuri periculoase" de la cerintele aplicabile in mod normal acestuia;
    - expeditie - unul sau mai multe colete continand bunuri periculoase acceptate de catre un operator din partea unui singur expeditor, la un moment dat si la o singura adresa, primite intr-un singur lot si pe care le transporta catre un destinatar, la o singura adresa de destinatie;
    - incidente de aviatie in care sunt implicate bunuri periculoase - un eveniment, altul decat un accident de aviatie, in care sunt implicate bunuri periculoase, asociat sau corelat cu transportul aerian de bunuri periculoase, care nu se produce neaparat la bordul aeronavei si care conduce la ranirea unei persoane, la deteriorari de bunuri, la incendiu, la rupere, la scurgeri de fluide, la radiatii sau la alte marturii care demonstreaza ca integritatea ambalajului nu a fost pastrata. Orice eveniment corelat cu transportul aerian de bunuri periculoase, care ar putea afecta grav aeronava sau pe ocupantii acesteia este, de asemenea, considerat incident de aviatie in care sunt implicate bunuri periculoase;
    - incompatibil - descrie bunurile periculoase care, daca sunt amestecate, pot conduce la o evolutie periculoasa cu degajare de caldura sau de gaz sau pot produce substante corosive;
    - legislatia romaneasca in domeniu - Legea protectiei mediului nr. 137 din 29 decembrie 1995; Legea nr. 111 din 10 octombrie 1996 privind desfasurarea in siguranta a activitatilor nucleare, republicata; Hotararea Guvernului nr. 340 din 20 iunie 1992 privind regimul de import al deseurilor si reziduurilor de orice natura, precum si al altor marfuri periculoase pentru sanatatea populatiei si pentru mediul inconjurator, modificata prin Hotararea Guvernului nr. 437 din 4 august 1992 si prin Hotararea Guvernului nr. 145 din 14 martie 1995; Hotararea Guvernului nr. 679 din 25 octombrie 1997 pentru aprobarea Regulamentului armelor de foc si al munitiilor; Legea nr. 126 din 27 decembrie 1995 privind regimul materialelor explozibile, precum si orice alte acte normative care sunt in vigoare la data efectuarii operatiunii de transport aerian de bunuri periculoase;
    - membru al echipajului - o persoana desemnata de catre operator, avand responsabilitati la bordul aeronavei pe timpul zborului;
    - membru al echipajului de conducere - un membru al echipajului, posesor de licenta aeronautica, care are responsabilitati esentiale in operarea aeronavei pe timpul zborului;
    - O.A.C.I. - Organizatia Aviatiei Civile Internationale;
    - operator aerian - o persoana, organizatie sau intreprindere angajata in operarea unei aeronave, care detine un certificat/autorizatie corespunzator/oare eliberat/a de catre autoritatea aeronautica;
    - ranire grava - ranirea suferita de o persoana intr-un accident de aviatie si care:
    a) necesita spitalizare pentru mai mult de 48 de ore, intr-o perioada de 7 zile de la data producerii ranirii; sau
    b) are drept urmare fracturarea unui os (cu exceptia fracturilor simple de degete, de calcai sau de nas); sau
    c) implica ruperi ce provoaca hemoragii severe, ruperi ale nervilor, muschilor sau deteriorari ale tendoanelor; sau
    d) implica raniri ale oricarui organ intern; sau
    e) implica arsuri de gradul II si III sau orice arsuri care afecteaza mai mult de 5% din suprafata corpului; sau
    f) implica expunerea, verificata, la substante infectioase sau la radiatii vatamatoare;
    - statul de origine - statul pe teritoriul caruia expeditia a fost pentru prima data incarcata la bordul aeronavei;
    - statul operatorului aerian - statul pe teritoriul caruia operatorul aerian isi are sediul principal al afacerilor sale sau, daca el nu are un astfel de sediu, resedinta sa permanenta.

    CAP. 2
    Aplicabilitate

    2.1. Aplicabilitate generala
    Prevederile prezentelor reglementari sunt aplicabile tuturor operatorilor aerieni romani care executa operatiuni internationale/interne de transport aerian de bunuri periculoase.
    In cazuri de extrema urgenta, cand alte forme de transport sunt neadecvate sau respectarea intocmai a prezentelor reglementari este contrara interesului public, Ministerul Transporturilor poate aproba derogari, daca se asigura un nivel de siguranta corespunzator in transport.
    NOTA 1:
    Prezentele reglementari nu impun operatorilor aerieni romani transportul anumitor bunuri periculoase si in acelasi timp nu ii impiedica pe operatorii aerieni romani sa adopte cerinte speciale suplimentare privind transportul acestora.
    NOTA 2:
    Prezentele reglementari nu ii absolva pe operatorii aerieni romani de respectarea integrala a cerintelor si a obligatiilor ce le revin potrivit legislatiei romane in domeniu.
    2.2. Baza
    Prezentele reglementari au fost elaborate in conformitate cu prevederile:
    - anexei nr. 18 la Conventia de la Chicago privind aviatia civila internationala, editia a II-a, iulie 1989; si
    - Manualului O.A.C.I. "Technical Instructions for the Safe Transport of Dangerous Goods by Air" - Doc. 9284 - AN/905, editia 1997 - 1998, denumit in continuare Manualul O.A.C.I. - Doc. 9284.
    2.3. Instructiuni tehnice privind bunurile periculoase
    Toti operatorii aerieni romani care efectueaza misiuni de transport aerian de bunuri periculoase au obligatia de a respecta prevederile Manualului O.A.C.I. - Doc. 9284, aprobat, emis si amendat in concordanta cu procedura stabilita de catre Consiliul O.A.C.I.
    2.4. Exceptii
    2.4.1. Prezentele reglementari nu se aplica in urmatoarele cazuri:
    a) articolele si substantele care ar putea fi clasificate drept bunuri periculoase, dar care sunt cerute la bordul aeronavei in concordanta cu cerintele pertinente de navigabilitate si operationale, sau care sunt autorizate de catre autoritatea de stat pentru intrunirea unor cerinte speciale;
    b) aerosolii, bauturile alcoolice, parfumurile, apa de colonie, chibriturile si brichetele (sunt excluse brichetele neincarcabile si cele care prezinta pericolul de a curge in cazul expunerii la presiuni scazute), transportate de catre operator la bordul aeronavelor de pasageri, in scopul folosirii sau vanzarii acestora pe timpul unui zbor sau al unei serii de zboruri;
    c) gheata uscata folosita la servirea mancarii si a bauturilor la bordul aeronavei.
    2.4.2. In cazul in care articolele si substantele care inlocuiesc articolele si substantele mentionate la pct. 2.4.1. de mai sus sunt transportate cu o aeronava, ele vor fi transportate in concordanta cu prevederile prezentelor reglementari, precum si cu cele ale Manualului O.A.C.I. - Doc. 9284.
    2.4.3. Articolele si substantele destinate uzului personal al pasagerilor si al membrilor echipajului vor fi exceptate de la prevederile prezentelor reglementari si de la cele ale Manualului O.A.C.I. - Doc. 9284.
    2.4.4. Substantele folosite in cadrul operatiunilor de lucru aerian, la care se aplica instructiunile specifice acestui tip de activitati, sunt exceptate de la prevederile prezentelor reglementari.

    CAP. 3
    Clasificare

    Clasificarea bunurilor periculoase se va face in stricta conformitate cu Manualul O.A.C.I. - Doc. 9284.
    NOTA:
    Definitiile detaliate ale claselor de bunuri periculoase sunt continute in Manualul O.A.C.I. - Doc. 9284. Aceste clase identifica riscurile potentiale asociate cu transportul aerian al bunurilor periculoase, fiind cele recomandate de catre Comitetul de experti al Organizatiei Natiunilor Unite pentru Transportul Bunurilor Periculoase.

    CAP. 4
    Limitari privind transportul aerian al bunurilor periculoase

    4.1. Bunuri periculoase acceptate pentru a fi transportate pe calea aerului
    Transportul aerian al bunurilor periculoase este interzis, cu exceptia cazurilor stabilite prin prezentele reglementari, precum si a specificatiilor si procedurilor detaliate in Manualul O.A.C.I. - Doc. 9284.
    4.2. Bunuri periculoase interzise a fi transportate pe calea aerului, cu exceptia cazului in care exista derogari corespunzatoare
    Bunurile periculoase enumerate mai jos sunt interzise la bordul aeronavelor, cu exceptia cazurilor in care au fost acordate derogari corespunzatoare sau fata de care prevederile Manualului O.A.C.I. - Doc. 9284, indica faptul ca ele pot fi transportate cu aprobarea acordata de catre sfatul de origine, prin organismele abilitate:
    a) articolele si substantele identificate in Manualul O.A.C.I. - Doc. 9284 (Tabelul 2 - 14, col. 9 si 10 sau col. 11 si 12) ca fiind interzise pentru transport in circumstante normale;
    b) substantele care sunt date pentru a fi transportate in stare lichida, la temperaturi egale sau care depasesc 100 grade C, si substantele in stare solida, cu temperaturi egale sau mai mari de 240 grade C;
    c) materialele radioactive, impachetate in ambalaje cu aerisire de tip B(M), materialele radioactive impachetate in ambalaje ce necesita racire exterioara cu sisteme auxiliare, materialele radioactive impachetate in ambalaje ce fac subiectul unor controale operationale pe durata transportului, ambalajele ce contin lichide radioactive;
    d) animalele vii infectate.
    4.3. Bunuri periculoase interzise a fi transportate pe calea aerului
    Articolele si substantele care sunt, in particular, identificate prin denumire sau descriere generica in Manualul O.A.C.I. - Doc. 9284 ca fiind interzise pentru transportul aerian, in orice conditii, nu pot fi transportate cu nici un fel de aeronava.
    Aceste tipuri de materiale periculoase sunt enumerate mai jos:
    a) explozive care se aprind sau se descompun, daca sunt tinute 48 de ore la o temperatura de 75 grade C;
    b) explozive care contin atat clorati, cat si saruri de amoniu;
    c) explozive care contin amestecuri de clorati cu fosfor;
    d) explozive solide, clasificate ca fiind extrem de sensibile la socuri mecanice;
    e) explozive lichide, clasificate ca avand o sensibilitate moderata la socuri mecanice;
    f) orice substanta sau articol, asa cum este prezentat pentru transport, care poate produce o evolutie periculoasa a emisiilor de caldura sau de gaze in conditii intalnite in mod normal in transportul aerian; si
    g) solide si peroxizi organici inflamabili care au, dupa cum s-a testat, proprietati explozive si care sunt ambalate astfel incat procedura de clasificare ar impune folosirea unei etichete pentru material exploziv ca eticheta de risc aditional.

    CAP. 5
    Ambalarea

    5.1. Cerinte generale
    Ambalarea bunurilor periculoase se va face, obligatoriu, in conformitate cu prevederile acestui capitol, precum si cu cele specificate in Manualul O.A.C.I. - Doc. 9284.
    5.2. Ambalaje
    5.2.1. Ambalajele folosite pentru transportul aerian al bunurilor periculoase vor fi de buna calitate, construite si asigurate pe pozitia inchis, astfel incat sa previna scurgerile ce ar putea fi cauzate, in conditii normale de transport, de modificarile de temperatura, umiditate, presiune sau de vibratii.
    5.2.2. Ambalajele vor fi adecvate continutului destinat a fi transportat. Ambalajele, in contact direct cu bunurile periculoase, vor fi rezistente la orice fel de reactie chimica sau de alta natura a acestor bunuri.
    5.2.3. Ambalajele vor satisface specificatiile de material si de constructie din Manualul O.A.C.I. - Doc. 9284.
    5.2.4. Ambalajele vor fi testate in conformitate cu prevederile Manualului O.A.C.I. - Doc. 9284.
    5.2.5. Ambalajele a caror functie de baza o constituie retentia de lichid vor putea sa suporte, fara a inregistra scurgeri, presiunea prescrisa de Manualul O.A.C.I. - Doc. 9284.
    5.2.6. Ambalajele primare vor fi astfel impachetate, asigurate sau izolate incat sa se impiedice spargerea lor sau scurgerile si sa se controleze deplasarea lor in interiorul ambalajelor secundare, in conditii normale de transport. Izolatiile si materialele absorbante nu trebuie sa reactioneze periculos cu continutul containerelor.
    5.2.7. Nici un container nu va fi refolosit pana cand nu a fost inspectat si gasit necorodat sau/si nedeteriorat. Cand un container este refolosit, vor fi luate toate masurile necesare pentru a preveni contaminarea incarcaturii ce urmeaza a fi transportata.
    5.2.8. Daca, din cauza naturii incarcaturii anterioare, containerele goale, necuratate, pot constitui un pericol potential sau de risc, ele vor fi inchise ermetic si tratate in conformitate cu situatia in cauza.
    5.2.9. Nu este permis ca exteriorul ambalajelor sa fie contaminat cu substante periculoase.

    CAP. 6
    Etichetarea si marcarea

    6.1. Etichete
    Cu exceptia cazului in care se prevede altfel in Manualul O.A.C.I. - Doc. 9284, fiecare colet continand bunuri periculoase va fi dotat cu etichete adecvate, in conformitate cu prevederile stabilite in acest manual.
    6.2. Marcaje
    6.2.1. Cu exceptia cazului in care se prevede altfel in Manualul O.A.C.I. - Doc. 9284, fiecare colet continand bunuri periculoase va fi marcat cu o denumire de transport adecvata continutului sau si, atunci cand a fost atribuit, cu un cod UN, precum si cu alte astfel de marcaje specificate in Manualul O.A.C.I. - Doc. 9284.
    6.2.2. Marcajele privind specificatia de pe ambalaje
    Cu exceptia cazului in care se prevede altfel, fiecare ambalaj fabricat in conformitate cu o specificatie continuta in Manualul O.A.C.I. - Doc. 9284 va fi marcat in concordanta cu prevederile corespunzatoare din acest manual. Nici un ambalaj nu va fi marcat decat daca corespunde specificatiei corespunzatoare privind ambalajele, continuta in Manualul O.A.C.I. - Doc. 9284.
    6.3. Limba folosita pentru marcaje
    Marcajele vor fi facute obligatoriu in limba engleza, precum si in limba statului de origine.
    Marcajele pe ambalajele bunurilor periculoase originare din Romania se fac in limbile romana si engleza.

    CAP. 7
    Responsabilitatile expeditorului

    7.1. Cerinte generale
    Inainte ca o persoana sa ofere orice colet sau container care contine bunuri periculoase pentru a fi transportat pe calea aerului, aceasta trebuie sa prezinte garantii ca acele bunuri periculoase nu sunt interzise de a fi transportate pe calea aerului, ca sunt corespunzator clasificate, ambalate, marcate, etichetate si insotite de documente de transport corespunzatoare transportului bunurilor periculoase, conform celor specificate in prezentele reglementari, precum si in Manualul O.A.C.I. - Doc. 9284.
    7.2. Documentul de transport pentru bunuri periculoase
    7.2.1. Cu exceptia cazului in care se prevede altfel in Manualul O.A.C.I. - Doc. 9284, persoana care ofera bunuri periculoase pentru a fi transportate pe calea aerului va completa, va semna si va furniza operatorului aerian un document de transport pentru bunuri periculoase, care trebuie sa contina obligatoriu toate informatiile cerute de Manualul O.A.C.I. - Doc. 9284.
    7.2.2. Documentul de transport va contine o declaratie semnata de persoana care ofera bunurile periculoase pentru transport, indicand ca bunurile periculoase sunt complet si corect descrise prin denumirile lor de expeditie, ca ele sunt clasificate, ambalate, marcate, etichetate si ca indeplinesc conditiile corespunzatoare pentru transportul aerian, in concordanta cu reglementarile in vigoare.
    7.3. Limba folosita
    Documentul de transport pentru bunuri periculoase va fi redactat, in mod obligatoriu, in limba engleza, precum si in limba statului de origine.

    CAP. 8
    Responsabilitatile operatorului aerian

    8.1. Acceptarea pentru transport
    Operatorul aerian nu va accepta sa transporte pe calea aerului bunuri periculoase, decat daca:
    a) bunurile periculoase sunt insotite de un document de transport pentru bunuri periculoase, completat corespunzator, cu exceptia cazurilor in care Manualul O.A.C.I. - Doc. 9284 nu prevede necesitatea unui astfel de document;
    b) ambalajul, coletul sau containerul care contine bunuri periculoase a fost inspectat in concordanta cu procedurile de acceptare specificate in Manualul O.A.C.I. - Doc. 9284; si
    c) expeditorul/importatorul a produs dovezile necesare ca a respectat integral cerintele si obligatiile care ii revin din legislatia nationala in domeniu a statului de origine si/sau a statului roman, dupa caz.
    8.2. Check-list de acceptare
    Operatorul aerian va elabora si va folosi check-list de acceptare a bunurilor periculoase, in scopul conformarii cu prevederile pct. 8.1 de mai sus.
    8.3. Inspectia privind deteriorarile sau scurgerile
    8.3.1. Ambalajele si containerele care contin bunuri periculoase, precum si containerele care contin materiale radioactive vor fi inspectate pentru a se descoperi eventualele scurgeri sau deteriorari inainte de imbarcarea la bordul aeronavei sau intr-un dispozitiv de incarcare. Ambalajele, coletele si containerele care prezinta scurgeri sau care sunt deteriorate nu vor fi imbarcate la bordul aeronavei.
    8.3.2. Un dispozitiv de incarcare nu va fi imbarcat la bordul aeronavei decat daca a fost inspectat si nu s-au descoperit scurgeri sau deteriorari ale bunurilor periculoase continute de acesta.
    8.3.3. Cand un ambalaj care contine bunuri periculoase, imbarcat la bordul unei aeronave, prezinta deteriorari sau scurgeri, operatorul aerian il va inlatura sau va face aranjamentele necesare pentru inlaturarea sa de catre o autoritate sau o organizatie corespunzatoare, asigurandu-se, totodata, ca incarcatura ramasa se prezinta in conditii adecvate pentru transportul aerian si ca celelalte ambalaje nu au fost contaminate.
    8.3.4. Ambalajele si containerele care contin bunuri periculoase, precum si containerele de marfa care contin materiale radioactive vor fi inspectate pentru a descoperi semne de deteriorare sau scurgeri la descarcarea din avion sau din dispozitivul de incarcare.
    Daca exista semne de deteriorare sau scurgeri, zona in care bunurile periculoase sau dispozitivul de incarcare a fost depozitat in aeronava va fi inspectata, in scopul descoperirii eventualelor deteriorari sau contaminari.
    8.4. Restrictii de incarcare in cabina pasagerilor sau in cabina de comanda
    Este interzis transportul bunurilor periculoase in cabina pasagerilor sau in cabina de comanda, cu exceptia cazurilor in care acest lucru este permis prin prevederile specificate in Manualul O.A.C.I. - Doc. 9284.
    8.5. Inlaturarea contaminarii
    8.5.1. Orice contaminare descoperita in avion ca rezultat al scurgerilor sau al deteriorarii bunurilor periculoase va fi inlaturata fara intarziere prin mijloace adecvate.
    Decontaminarea se efectueaza numai de catre organizatii si personal recunoscute si autorizate corespunzator.
    Raspunderea privind repunerea in serviciu a aeronavei dupa decontaminare revine operatorului si se face numai in baza certificatului de decontaminare.
    Operatorii romani care executa operatiuni de transport de bunuri periculoase elaboreaza si supun aprobarii Autoritatii Aeronautice Civile Romane check-list si proceduri proprii privind aceste transporturi, inclusiv pentru cazurile de contaminare.
    8.5.2. O aeronava care a fost contaminata cu materiale radioactive va fi imediat scoasa din exploatare de catre operator si nu va fi repusa in serviciu pana cand nivelul de radiatie pe oricare suprafata accesibila, precum si contaminarea libera a aeronavei nu inregistreaza valori mai mici decat cele admise si specificate in Manualul O.A.C.I. - Doc. 9284.
    8.6. Separarea si segregarea
    8.6.1. Ambalajele care contin bunuri periculoase ce ar putea reactiona periculos unul cu celalalt nu vor fi depozitate alaturat sau intr-o pozitie care sa permita interactiunea dintre ele in eventualitatea producerii unor scurgeri.
    8.6.2. Ambalajele ce contin otravuri sau substante infectioase vor fi depozitate la bordul aeronavei in conformitate cu prevederile Manualului O.A.C.I. - Doc. 9284.
    8.6.3. Ambalajele ce contin materiale radioactive vor fi depozitate la bordul aeronavei, astfel incat sa fie separate de persoane, de animale vii si de filme nedevelopate, in conformitate cu prevederile Manualului O.A.C.I. - Doc. 9284.
    8.7. Protejarea si asigurarea incarcaturilor cargou de bunuri periculoase
    Cand bunurile periculoase sunt imbarcate la bordul unei aeronave, operatorul aerian le va proteja impotriva deteriorarii si le va asigura in interiorul aeronavei, astfel incat sa preintampine, pe timpul zborului, orice deplasare care ar putea modifica orientarea ambalajelor. Pentru ambalajele care contin materiale radioactive asigurarea se va face astfel incat cerintele de separare specificate la pct. 8.6.3 de mai sus sa fie indeplinite in orice moment.
    8.8. Incarcarea la bordul aeronavelor-cargou
    Cu exceptia cazului in care se specifica altfel in Manualul O.A.C.I. - Doc. 9284, ambalajele care contin bunuri periculoase si care sunt etichetate cu mentiunea "Cargo aircraft only" (Numai pentru aeronavele-cargou) vor fi incarcate astfel incat un membru al echipajului sau o alta persoana autorizata sa le poata vedea, supraveghea, manipula si, atunci cand dimensiunile si greutatea permit, sa le poata separa de alta incarcatura cargou pe timpul zborului.

    CAP. 9
    Furnizarea informatiilor

    9.1. Informarea comandantului aeronavei
    Inaintea plecarii in cursa a aeronavei, operatorul aerian va pune la dispozitie comandantului aeronavei informatii scrise, in conformitate cu cele specificate in Manualul O.A.G.I. - Doc. 9284.
    9.2. Informatii si instructiuni pentru membrii echipajului
    Operatorul aerian va amenda manualul operational prin introducerea de informatii pertinente si sistematizate, care sa permita echipajului sa-si indeplineasca responsabilitatile ce-i revin cu privire la transportul aerian de bunuri periculoase atat in conditii normale, cat si in conditii de urgenta.
    NOTA:
    Manualul O.A.C.I - Doc. 9481 - AN/928, "Emergency response guidance for aircraft incidents involving dangerous goods", editia 1997 - 1998, reprezinta un ghid al statelor si operatorilor aerieni pentru dezvoltarea procedurilor si politicii privind modul de tratare a incidentelor de la bordul aeronavelor, cu implicarea bunurilor periculoase. Acest document nu acopera incidentele de acest tip care se produc atunci cand aeronava se afla la sol.
    9.3. Informarea pasagerilor
    Operatorul aerian va asigura informarea prealabila a pasagerilor aflati sau care urmeaza a se imbarca la bordul aeronavelor sale asupra tipurilor de bunuri interzise a fi transportate la bord atat in bagaje, cat si asupra lor.
    9.4. Informarea altor persoane
    Operatorul aerian, expeditorul sau alte organizatii implicate in transportul aerian al bunurilor periculoase vor asigura informarea personalului propriu si pregatirea lui, astfel incat acesta sa fie capabil sa-si indeplineasca responsabilitatile ce-i revin cu privire la transportul bunurilor periculoase, si vor elabora instructiuni clare si precise cu privire la masurile care trebuie luate in situatiile de urgenta ce implica bunurile periculoase.
    9.5. Informarea autoritatilor aeroportuare de catre comandantul aeronavei
    Daca in timpul zborului apare o situatie de urgenta, comandantul aeronavei va contacta unitatea de trafic aerian corespunzatoare, in scopul informarii autoritatilor aeroportuare asupra oricaror bunuri periculoase aflate la bord. Daca situatia permite, informatiile vor cuprinde: denumirea incarcaturii, clasa, riscurile subsidiare, grupul de compatibilitate pentru clasa 1, cantitatea si localizarea la bordul aeronavei a bunurilor periculoase transportate.
    9.6. Informatii in cazul unui accident sau incident de aviatie
    9.6.1. Operatorul aeronavei care transporta bunuri periculoase si care a fost implicat intr-un accident de aviatie va informa, cat mai curand posibil, statul pe teritoriul caruia s-a produs accidentul despre bunurile periculoase transportate, despre denumirea incarcaturii, clasa, riscurile subsidiare, grupul de compatibilitate pentru clasa 1, cantitatea si localizarea lor la bordul aeronavei.
    9.6.2. Operatorul aerian al aeronavei care transporta bunuri periculoase si care a fost implicat intr-un incident de aviatie trebuie, la solicitarea statului pe teritoriul caruia s-a produs incidentul, sa furnizeze acestui stat toate informatiile cerute, in scopul de a reduce la minimum situatia de pericol potential sau de risc, aparuta prin deteriorarea bunurilor periculoase transportate.

    CAP. 10
    Elaborarea programelor de pregatire

    Operatorul aerian are obligatia sa elaboreze si sa mentina la zi programele de pregatire a personalului propriu privind recunoasterea, manipularea, restrictiile, masurile de protectie, actiunile corespunzatoare transportului bunurilor periculoase, in conformitate cu cele specificate in Manualul O.A.C.I -  Doc. 9284.

    CAP. 11
    Conformarea cu reglementarile in vigoare

    11.1. Sistemele de inspectie
    Autoritatea aeronautica va elabora proceduri de inspectie si de supraveghere, in scopul verificarii sistematice a conformarii operatorilor aerieni romani cu reglementarile nationale privind transportul bunurilor periculoase.
    NOTA:
    Aceste proceduri vor include prevederi cu privire la inspectarea atat a documentelor, cat si a practicilor operatorilor aerieni romani care transporta bunuri periculoase pe calea aerului.
    11.2. Cooperarea dintre state
    Autoritatea aeronautica va coopera cu celelalte autoritati competente pentru asigurarea schimbului de informatii privind violarea reglementarilor referitoare la transportul aerian al bunurilor periculoase.
    11.3. Penalitati
    In cazul nerespectarii reglementarilor in vigoare privind transportul aerian al bunurilor periculoase de catre un operator aerian roman, autoritatea aeronautica poate revizui, poate reduce categoriile de bunuri periculoase transportate de operatorul aerian si poate suspenda sau retrage dreptul acestuia de a efectua astfel de operatiuni.
    11.4. Transportul bunurilor periculoase prin posta aeriana
    Se interzice transportul bunurilor periculoase prin posta aeriana, cu exceptia cazurilor specificate in Manualul O.A.C.I. - Doc. 9284.

    CAP. 12
    Raportarea accidentelor si incidentelor de aviatie care implica bunuri periculoase

    In scopul prevenirii producerii accidentelor si incidentelor de aviatie care implica bunuri periculoase, autoritatea de stat va stabili proceduri de investigare si analiza a informatiilor privind aceste tipuri de evenimente produse pe teritoriul Romaniei.
    Raportarile privind astfel de accidente si incidente de aviatie vor fi facute in concordanta cu prevederile detaliate din Manualul O.A.C.I   Doc. 9284 si cu cele ale Ordinului ministrului transporturilor nr. 305/1996.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 186/1998

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 186 din 1998
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu