ORDIN Nr. 186
din 2 februarie 2011
pentru aprobarea Procedurii
privind desemnarea organismelor de evaluare a conformitatii ce se notifica si
notificarea la Comisia Europeana si celelalte state membre ale Uniunii Europene
a organismelor desemnate
ACT EMIS DE:
MINISTERUL ECONOMIEI, COMERTULUI SI MEDIULUI DE AFACERI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 125 din 18 februarie 2011
In conformitate cu prevederile art. 4 alin. (5) lit. b)
din Ordonanţa Guvernului nr. 20/2010 privind stabilirea unor măsuri pentru
aplicarea unitară a legislaţiei Uniunii Europene care armonizează condiţiile de
comercializare a produselor,
în temeiul prevederilor art. 9 alin. (4) din Hotărârea
Guvernului nr. 1.634/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului
Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri, cu modificările şi completările
ulterioare,
ministrul economiei, comerţului şi mediului de
afaceri emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Procedura privind desemnarea
organismelor de evaluare a conformităţii ce se notifică şi notificarea la
Comisia Europeană şi celelalte state membre ale Uniunii Europene a organismelor
desemnate, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - La data intrării în vigoare a prezentului
ordin se abrogă:
a) Ordinul ministrului
industriei şi resurselor nr. 378/2003 privind unele măsuri referitoare la
recunoaşterea şi desemnarea organismelor pentru evaluarea conformităţii
recipientelor simple sub presiune şi a organismelor care aprobă proceduri de
sudare şi personal sudor pentru componente supuse la presiune, publicat în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 561 din 5
august 2003;
b) Ordinul ministrului
economiei şi comerţului nr. 542/2004 privind unele măsuri pentru aprobarea
organismelor pentru evaluarea conformităţii echipamentelor sub presiune şi a
organizaţiilor de terţă parte pentru efectuarea încercărilor prevăzute la pct.
3.1.2 şi 3.1.3 din anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 584/2004 privind
stabilirea condiţiilor de introducere pe piaţă a echipamentelor sub presiune,
publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 829 din 8 septembrie 2004;
c) Ordinul ministrului
economiei şi comerţului nr. 393/2005 privind unele măsuri pentru recunoaşterea
în vederea desemnării inspectoratelor utilizatorilor pentru evaluarea
conformităţii echipamentelor sub presiune, conform prevederilor art. 17 din
Hotărârea Guvernului nr. 584/2004 privind stabilirea condiţiilor de introducere
pe piaţă a echipamentelor sub presiune, publicat în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 713 din 8 august 2005;
d) Ordinul ministrului economiei
şi comerţului nr. 872/2004 privind unele măsuri pentru recunoaşterea
organismelor pentru evaluarea conformităţii echipamentelor sub presiune
transportabile noi, pentru reevaluarea conformităţii şi efectuarea inspecţiilor
periodice ale echipamentelor sub presiune transportabile existente şi pentru
exercitarea funcţiei de supraveghere, publicat în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 30 din 10
ianuarie 2005, cu completările ulterioare;
e) Ordinul ministrului economiei şi comerţului nr.
1.593/2007 pentru aprobarea unor măsuri privind desemnarea organismelor care
realizează evaluarea conformităţii echipamentelor destinate utilizării în
exteriorul clădirilor, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 232 din 4 aprilie 2007;
f) Ordinul ministrului
economiei şi comerţului nr. 613/2006 privind aprobarea unor măsuri privind
recunoaşterea şi desemnarea organismelor pentru
evaluarea conformităţii cazanelor noi de apă caldă care funcţionează cu combustibili
lichizi sau gazoşi, publicat în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 784 din 15 septembrie 2006;
g) Ordinul ministrului industriei şi resurselor nr.
368/2003 pentru aprobarea unor măsuri privind recunoaşterea şi desemnarea
laboratoarelor de încercări şi a organismelor de certificare care realizează
evaluarea conformităţii jucăriilor, publicat în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 459 din 27 iunie 2003;
h) Ordinul ministrului economiei şi comerţului nr.
35/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice privind recunoaşterea şi
desemnarea organismelor şi/sau laboratoarelor ce pot întocmi rapoarte de
încercări, care atestă conformitatea echipamentelor electrice de joasă tensiune
cu cerinţele esenţiale de securitate, publicat în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 96 din 2 februarie 2004;
i) Ordinul ministrului economiei şi comerţului nr.
140/2003 pentru aprobarea unor măsuri privind recunoaşterea şi desemnarea
organismelor competente care realizează evaluarea conformităţii cu principalele
cerinţe de protecţie a aparatelor din punct de vedere al compatibilităţii
electromagnetice, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 662 din 18 septembrie 2003;
j) Ordinul ministrului economiei şi comerţului nr.
40/2003 privind unele măsuri pentru recunoaşterea şi desemnarea organismelor
care realizează evaluarea conformităţii aparatelor consumatoare de combustibili
gazoşi, cu modificările ulterioare, publicat în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 608 din 27 august 2003;
k) Ordinul ministrului economiei şi comerţului nr.
688/2004 pentru aprobarea unor măsuri privind recunoaşterea în vederea
aprobării sau notificării, după caz, a organismelor care realizează evaluarea
conformităţii instalaţiilor de transport pe cablu pentru persoane, publicat în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 928 din 12
octombrie 2004;
l) Ordinul ministrului
industriei şi resurselor nr. 322/2003 pentru aprobarea Normelor metodologice
privind recunoaşterea şi desemnarea organismelor care realizează evaluarea
conformităţii ascensoarelor, publicat în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 408 din 11 iunie
2003, cu modificările ulterioare;
m) Ordinul ministrului economiei şi comerţului nr.
616/2006 pentru aprobarea unor măsuri privind desemnarea/notificarea
organismelor care realizează evaluarea conformităţii mijloacelor de măsurare,
publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 873 din 25 octombrie 2006;
n) Ordinul ministrului economiei şi comerţului nr.
29/2003 pentru aprobarea unor măsuri privind recunoaşterea şi desemnarea
organismelor care realizează evaluarea conformităţii aparatelor de cântărit cu
funcţionare neautomată, publicat în Monitorul Oficial
al României, Partea I, nr. 557 din 4 august 2003.
Art. 3. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul economiei, comerţului şi mediului de afaceri,
Ion Ariton
ANEXĂ
PROCEDURĂ
privind desemnarea organismelor de evaluare a
conformităţii ce se notifică şi notificarea la Comisia Europeană si celelalte state membre ale Uniunii Europene a organismelor
desemnate
Dispoziţii generale
Art. 1. - Prezenta procedură stabileşte cerinţele
privind desemnarea organismelor de evaluare a conformităţii ce se notifică şi
notificarea la Comisia Europeană şi celelalte state membre ale Uniunii Europene
a organismelor desemnate de către Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului
de Afaceri, denumit în continuare MECMA.
Art. 2. - (1) MECMA desemnează şi notifică numai
organisme de evaluare a conformităţii care realizează sarcini specifice de
evaluare a conformităţii prevăzute în legislaţia Uniunii Europene de armonizare
şi/sau în actele de punere în aplicare a acesteia, denumită în continuare legislaţie
relevantă, aflată în domeniul său de competenţă.
(2) MECMA desemnează numai
organisme de evaluare a conformităţii pentru care respectarea
cerinţelor/criteriilor aplicabile organismelor notificate este atestată, prin
acreditare, de către organismul naţional de acreditare, în înţelesul şi conform
Regulamentului nr. 765/2008 al Parlamentului european şi al Consiliului din 9
iulie 2008 de stabilire a cerinţelor de acreditare şi de supraveghere a pieţei
în ceea ce priveşte comercializarea produselor şi de abrogare a Regulamentului
CEE nr. 339/93.
(3) MECMA notifică Comisiei
Europene şi celorlalte state membre ale Uniunii Europene organismele de
evaluare a conformităţii pe care le desemnează prin ordin al ministrului, folosind
instrumentul de notificare electronică dezvoltat şi gestionat de către Comisia
Europeană.
Solicitarea desemnării
Art. 3. - (1) In scopul desemnării,
în temeiul prevederilor din legislaţia relevantă, organismul de evaluare a
conformităţii, denumit în continuare organism, trebuie să adreseze o solicitare MECMA.
(2) Solicitarea prevăzută la alin. (1) se realizează
prin transmiterea către MECMA a cererii de desemnare, al cărei model este
prevăzut în anexa nr. 1, însoţită de următoarele documente:
a) certificatul de înregistrare
la oficiul registrului comerţului sau orice act juridic echivalent privind
înfiinţarea, în copie;
b) scurtă prezentare a
activităţii organismului, din care să rezulte experienţa şi abilităţile
acestuia în domeniul în care se solicită a fi desemnat şi/sau în domenii
înrudite cu acest domeniu, inclusiv organigrama organismului;
c) certificatul de acreditare
în legătură cu obiectul desemnării, emis de către organismul naţional de
acreditare, în copie;
d) asigurarea de răspundere civilă, în copie, pentru
cazul în care răspunderea nu revine statului prin lege;
e) o descriere a activităţilor
de evaluare a conformităţii, a modulului sau modulelor de evaluare a
conformităţii aplicabile produsului sau produselor pentru a căror evaluare a
conformităţii organismul solicită desemnarea;
f) contractul/contractele de subcontractare,
încheiat/încheiate pentru subcontractarea unor activităţi în legătură cu
sarcinile pentru care solicită desemnarea, în copie, dacă este cazul;
g) o declaraţie scrisă prin care solicitantul este de
acord ca organismul naţional de acreditare să pună la dispoziţia autorităţii
competente, la cerere, documente şi informaţii în legătură cu acreditarea sa.
Evaluarea solicitării, acordarea, restricţionarea,
suspendarea şi retragerea desemnării
Art. 4. - (1) MECMA analizează solicitarea de desemnare
înaintată potrivit prevederilor art. 3 alin. (2), prin verificarea îndeplinirii
de către organismul solicitant a cerinţelor şi condiţiilor ce îi sunt aplicabile,
conform prevederilor din legislaţia relevantă, precum şi ale prezentului ordin.
(2) In perioada de analizare a solicitării, precum şi
în perioada de monitorizare, organismul trebuie să pună la dispoziţia MECMA
toate informaţiile, datele şi documentele cerute în legătură cu solicitarea de
desemnare sau cu activitatea ca organism desemnat.
Art. 5. - (1) MECMA desemnează prin ordin al
ministrului organismul solicitant, în situaţia în care conformitatea cu
cerinţele stabilite în legislaţia relevantă aplicabilă este dovedită de către
acesta.
(2) Ordinul prevăzut la alin. (1) se emite potrivit
prevederilor art. 5 alin. (2) şi (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 20/2010
privind stabilirea unor măsuri pentru aplicarea unitară a legislaţiei Uniunii
Europene care armonizează condiţiile de comercializare a produselor.
(3) Organismul desemnat emite
certificate numai după ce MECMA i-a confirmat notificarea şi i-a transmis
numărul de identificare ca organism notificat, alocat de către Comisia
Europeană.
Art. 6. - (1) MECMA poate să restricţioneze, să
suspende sau să retragă desemnarea unui organism în cazul nerespectării
cerinţelor care au stat la baza desemnării sau în situaţia în care organismul
solicită acest lucru.
(2) Solicitarea organismului
privind restricţionarea, suspendarea ori retragerea desemnării trebuie
înaintată cu minimum 3 luni înainte de încetarea activităţii.
(3) In situaţia retragerii desemnării, organismul
trebuie să asigure predarea documentelor şi a înregistrărilor în legătură cu
evaluările realizate ori în curs de realizare din perioada în care a fost
desemnat către un alt organism desemnat din domeniu şi să informeze MECMA în
legătură cu aceasta sau să le pună la dispoziţia MECMA şi a autorităţii de supraveghere a pieţei responsabile,
la cererea acestora.
(4) Restricţionarea, suspendarea sau retragerea
desemnării se face prin ordin al ministrului; MECMA trebuie să informeze
statele membre ale Uniunii Europene şi Comisia Europeană în legătură cu acest
act, respectând procedura aplicabilă a Uniunii Europene.
(5) Restricţionarea, suspendarea sau retragerea
desemnării şi, implicit, a notificării unui organism nu afectează rapoartele de
încercări sau certificatele de conformitate emise de către acesta anterior
datei la care s-a luat decizia respectivă.
Art. 7. - Decizia privind retragerea desemnării,
respectiv a notificării se poate contesta de către organism la instanţa
judecătorească competentă, în conformitate cu legislaţia în vigoare.
Monitorizarea organismelor desemnate
Art. 8. - Organismul desemnat trebuie să îndeplinească
în mod permanent cerinţele şi condiţiile care au stat la baza deciziei privind
desemnarea.
Art. 9. - (1) Monitorizarea organismelor desemnate se
realizează de organismul naţional de acreditare, potrivit procedurilor
acestuia.
(2) Organismul desemnat
informează MECMA cu privire la rezultatul evaluărilor realizate de către
organismul naţional de acreditare, prin transmiterea raportului complet privind
evaluarea, încheiat de echipa de evaluare a organismului naţional de
acreditare, în termen de 5 zile lucrătoare de la data primirii documentului.
(3) Orice modificare pe care organismul desemnat intenţionează să o aducă documentelor prevăzute la art. 3 alin. (2) lit.
a) şi c)-f), precum şi orice altă măsură pe care doreşte să o implementeze şi
care ar putea afecta îndeplinirea cerinţelor şi respectarea condiţiilor în
legătură cu desemnarea trebuie aduse la cunoştinţa MECMA cu cel puţin 10 zile
lucrătoare înainte de punerea în aplicare a modificării. Organismul desemnat va
comunica totodată şi data pentru punerea în aplicare a modificării.
(4) Ca urmare a modificărilor
prevăzute la alin. (3), organismul desemnat transmite MECMA raportul întocmit
de organismul naţional de acreditare referitor la impactul asupra acreditării.
(5) In situaţia în care
modificările privesc documentele prevăzute la art. 3 alin. (2) lit. a),
organismul desemnat va transmite MECMA inclusiv
documentul actualizat, în copie.
(6) Organismele desemnate au
obligaţia să informeze MECMA cu privire la restrângerea, suspendarea,
retragerea, expirarea acreditării sau reînnoirea acesteia, după caz.
Art. 10. - (1) In caz de existenţă a oricărei
suspiciuni privind nerespectarea cerinţelor care au stat la baza desemnării,
organismul desemnat va transmite, la solicitarea MECMA, toate informaţiile
necesare pentru clarificarea situaţiei apărute. Când este cazul, la solicitarea
MECMA, organismul naţional de acreditare va realiza o evaluare neplanificată a
organismului desemnat în cauză. Totodată, MECMA poate întreprinde orice alte
măsuri necesare pentru clarificarea situaţiei.
(2) Organismul naţional de acreditare va transmite
MECMA raportul şi concluziile privind evaluarea neplanificată prevăzută la
alin. (1), în termen de 3 zile lucrătoare de la finalizarea acestuia.
Art. 11. - (1) In situaţia în care în cadrul procesului
de evaluare se constată neconformităţi în legătură cu îndeplinirea cerinţelor
prezentei proceduri, organismul naţional de acreditare şi organismul în cauză
stabilesc măsurile necesare şi programul pentru eliminarea neconformitătilor, care se supun avizării MECMA.
(2) MECMA, în funcţie de natura neconformitătilor,
poate decide ca pe o perioadă determinată, până la eliminarea
neconformitătilor, activitatea organismului, în domeniul în care este desemnat,
să fie restricţionată ori suspendată.
Art. 12. - Organismul trebuie să permită necondiţionat
reprezentanţilor MECMA accesul la documente şi participarea la activităţile
care privesc încercările şi evaluările ce se realizează de către acesta în
legătură cu obiectul desemnării şi monitorizării, conform prevederilor
prezentei proceduri.
Art. 13. - (1) Organismul desemnat va transmite MECMA copii ale rapoartelor de încercare şi/sau ale certificatelor de
conformitate emise, refuzate sau retrase, în situaţia în care legislaţia
relevantă prevede o astfel de cerinţă referitoare la informarea MECMA.
(2) In cazul retragerii certificatelor se vor transmite şi motivele care au stat la baza acestei retrageri.
Art. 14. - Organismul desemnat va transmite MECMA, în
fiecare an, anterior datei de 1 martie, un raport scris referitor la
activităţile întreprinse în anul calendaristic anterior. Raportul anual va
conţine informaţii privind:
a) activităţile de evaluare a
conformităţii realizate în limita domeniului notificării şi în legătură cu
orice altă activitate realizată, inclusiv activităţi transfrontaliere şi
subcontractare;
b) orice refuz, restricţie,
suspendare sau retragere a certificatelor, însoţite de motivarea acestora;
c) apelurile şi reclamaţiile
primite, inclusiv informaţii privind modul de rezolvare a acestora;
d) dificultăţile întâmpinate în realizarea sarcinilor;
măsurile proprii întreprinse şi/sau pe care le propune pentru îmbunătăţirea
activităţii;
e) activităţile subcontractate,
subcontractanţii; măsurile întreprinse şi/sau pe care le propune pentru
îmbunătăţirea acestor activităţi;
f) cererile de informare cu privire la activităţile de
evaluare a conformităţii desfăşurate primite de la autorităţile de supraveghere
a pieţei;
g) participarea la activitatea de standardizare din
domeniul în care a fost desemnat;
h) participarea la activitatea grupurilor organismelor
notificate, organizate la nivelul Comisiei Europene.
Dispoziţii finale
Art. 15. - (1) Pentru analizarea solicitării,
acordarea, restricţionarea, suspendarea sau retragerea desemnării organismelor,
MECMA constituie comisii de desemnare care îşi desfăşoară activitatea în baza
prevederilor prezentei proceduri şi ale regulamentului de organizare şi
funcţionare prevăzut în anexa nr. 2.
(2) Componenţa comisiilor de
desemnare prevăzute la alin. (1) se aprobă de către secretarul general al
MECMA.
(3) Comisia de desemnare
verifică documentele prevăzute la art. 3 alin. (2) şi ia decizia de acceptare
sau de respingere a solicitării de desemnare ori, după caz, de restricţionare,
suspendare sau retragere a desemnării; rezultatul motivat al deciziei se
comunică organismului care a solicitat desemnarea.
(4) Unul sau mai mulţi membri
ai comisiei de desemnare participă, în cadrul echipelor de evaluare ale
organismului naţional de acreditare, la evaluarea şi monitorizarea
organismelor, în calitate de observatori.
Art. 16. -Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din
prezenta procedură.
ANEXA Nr. 1
la procedură
Organismul.......................
(denumirea completă, adresa, telefon/fax, e-mail, codul
unic de înregistrare, numărul de ordine în registrul comerţului)
Nr......./data..........1)
CERERE DE DESEMNARE
- model -
Organismul2) ................., având sediul
în3) .............., reprezentat prin director/ preşedinte4) .............., în aplicarea prevederilor
art. 5 din Ordonanţa Guvernului nr. 20/2010 privind stabilirea unor măsuri
pentru aplicarea unitară a legislaţiei Uniunii Europene care armonizează condiţiile de comercializare a produselor
şi ale5).........,
solicită Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri să fie desemnat în vederea notificării, în
scopul de a realiza evaluarea conformităţii pentru grupa de produse6) .......................prin7)................................
Anexăm prezentei cereri următoarele documente8):
..............................................
Directorul/Preşedintele9) organismului,
.....................................................................
1) Numărul/Data de înregistrare la Ministerul Economiei, Comerţului şi
Mediului de Afaceri.
2) Denumirea
completă a organismului.
3) Adresa completă,
codul poştal.
4) Numele şi prenumele.
5) Articolul, numărul şi denumirea completă ale legislaţiei relevante în baza
prevederilor căreia se realizează evaluarea.
6) Denumirea şi codul produselor sau grupelor de produse ce fac
obiectul evaluării, asociate activităţilor CAEN.
7) Denumirea încercărilor sau procedurii de evaluare a conformităţii
produselor ce fac obiectul evaluării.
8) Documentele
necesare conform prevederilor art. 3 alin. (2) din Procedura privind desemnarea
organismelor de evaluare a conformităţii ce se notifică şi notificarea la
Comisia Europeană şi celelalte state membre ale Uniunii Europene a organismelor
desemnate, aprobată prin Ordinul ministrului economiei, comerţului şi mediului
de afaceri nr. 186/2011.
9) Numele, prenumele, semnătura reprezentantului organismului şi
ştampila organismului.
ANEXA Nr. 2
la procedură
REGULAMENT DE ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONARE
a Comisiei de desemnare a organismelor de evaluare a
conformităţii
1.1. Comisia de desemnare este
formată din 3-5 membri, dintre care unul are funcţia de preşedinte. Din Comisia
de desemnare, în mod obligatoriu, face parte administratorul de directivă,
stabilit conform anexei nr. 1 la Ordinul ministrului economiei şi comerţului
pentru aprobarea unor măsuri privind structurile pentru gestionarea
reglementărilor tehnice aferente domeniilor reglementate prevăzute în anexa nr.
1 la Legea nr. 608/2001 privind evaluarea conformităţii produselor,
republicată.
1.2. Secretariatul Comisiei de
desemnare este asigurat de către unul dintre membri.
2. Comisia de desemnare se
reuneşte ori de câte ori este necesar, la solicitarea preşedintelui, şi ia
decizii în prezenţa majorităţii membrilor, dintre care unul este preşedintele.
3. Principalele atribuţii ale
Comisiei de desemnare sunt:
a) analizează solicitările privind desemnarea;
b) solicită organismului pentru
evaluarea conformităţii sau organismului naţional de acreditare informaţii,
date, documente suplimentare considerate necesare pentru luarea deciziei
privind acordarea/neacordarea, restrictionarea, suspendarea sau retragerea
desemnării;
c) hotărăşte desemnarea
organismului pentru evaluarea conformităţii sau respingerea solicitării, în
termen de 30 de zile de la data depunerii cererii; în cazul de la lit. b),
termenul se prelungeşte cu numărul de zile aferent primirii informaţiilor
solicitate;
d) elaborează şi propune
ministrului economiei, comerţului şi mediului de afaceri ordinul pentru
desemnarea organismului în vederea notificării;
e) solicită organismului
desemnat programul de supraveghere stabilit de acesta împreună cu organismul
naţional de acreditare;
f) propune ministrului
economiei, comerţului şi mediului de afaceri aprobarea deciziilor sale privind
suspendarea, restrictionarea sau retragerea desemnării organismului şi ia
măsurile ce se impun în ceea ce priveşte notificarea;
g) asigură preluarea sau, după caz, transferarea către
un alt organism desemnat a documentelor şi înregistrărilor în legătură cu
evaluările în curs de realizare sau realizate de către organismul căruia i s-a
retras desemnarea;
h) solicită, în situaţia existenţei oricărui dubiu
privind respectarea cerinţelor care au stat la baza desemnării, informaţii
pentru clarificarea situaţiei apărute şi, dacă este cazul, dispune realizarea
unei evaluări neplanificate;
i) participă, dacă este cazul, în baza dispoziţiei
preşedintelui Comisiei de desemnare, la acţiunile de evaluare efectuate de
către organismul naţional de acreditare la organismul desemnat;
j) avizează programul întocmit de organismul desemnat
şi organismul naţional de acreditare pentru eliminarea neconformităţilor constatate în cadrul procesului de evaluare;
k) primeşte şi analizează rapoartele anuale întocmite
de către organismul desemnat şi face propuneri pentru îmbunătăţirea activităţii
acestora.
4.1. Conducerea Comisiei de desemnare este asigurată de
către directorul general/directorul direcţiei de specialitate cu atribuţii în
domeniul pentru care se solicită desemnarea, în calitate de preşedinte.
4.2. Preşedintele Comisiei de
desemnare are în principal următoarele atribuţii:
a) asigură conducerea Comisiei de desemnare;
b) solicită întrunirea Comisiei de desemnare ori de
câte ori este necesar;
c) semnează, în numele Comisiei
de desemnare/direcţiei generale/direcţiei, ordinul privind desemnarea
organismelor de evaluare a conformităţii ce se notifică, hotărârile şi orice alte documente ale acesteia;
d) dispune privind participarea
membrilor Comisiei de desemnare la acţiunile de evaluare a organismelor
desemnate.
4.3. In situaţia în care
preşedintele numit conform prevederilor prezentului ordin nu poate asigura, din
motive obiective, prezenţa la reuniunea Comisiei de desemnare, el trebuie să
delege realizarea atribuţiilor sale, în totalitate sau în parte, unui alt
membru al Comisiei de desemnare, în baza aprobării secretarului general al
Ministerului Economiei, Comerţului si Mediului de
Afaceri.
5. Secretarul Comisiei de desemnare are următoarele
atribuţii principale;
a) asigură gestionarea cererilor şi documentelor în
legătură cu desemnarea;
b) informează membrii Comisiei de desemnare cu privire
la cererile şi documentele depuse de către organismele care solicită să fie
desemnate, precum şi în legătură cu orice informaţie transmisă Comisiei de
desemnare privind organismele desemnate;
c) întocmeşte procesele-verbale
în cadrul reuniunilor Comisiei de desemnare;
d) întocmeşte proiectele de
ordin, hotărâri sau alte documente ale Comisiei de desemnare;
e) înaintează preşedintelui
Comisiei de desemnare proiectele de documente prevăzute la lit. d) în vederea
semnării de către acesta conform prevederilor pct. 4.2. lit. c).