ORDIN Nr. 1752
din 17 decembrie 2008
privind modelul si
continutul formularului „Instiintare" utilizat in activitatea de cercetare
la fata locului
ACT EMIS DE:
AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 3 din 5 ianuarie 2009
Având în vedere dispoziţiile
art. 56 şi 57 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu
modificările şi completările ulterioare,
în temeiul art. 12 alin. (3) din Hotărârea Guvernului
nr. 495/2007 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările şi
completările ulterioare, şi ale art. 228 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr.
92/2003 privind Codul de
procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare
Fiscală emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă modelul şi conţinutul formularului
„Inştiinţare" cod MEF 14.13.07.30, utilizat în activitatea de cercetare la
faţa locului, prevăzut în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentul
ordin.
Art. 2. - Formularul prevăzut
la art. 1 se completează şi se depune conform instrucţiunilor de completare şi
utilizare a formularului „Inştiinţare" cod MEF 14.13.07.30, prevăzut în
anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 3. - Caracteristicile de
tipărire, modul de difuzare, utilizare şi păstrare ale formularului
„Inştiinţare" cod MEF 14.13.07.30
sunt prevăzute în anexa nr. 3, care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 4. - Direcţia generală de inspecţie fiscală,
Direcţia de informaţii fiscale, Direcţia antifraudă fiscală, Direcţia de
control financiar, Direcţia de administrare a marilor contribuabili şi
direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti
vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 5. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare
Fiscală,
Daniel Chiţoiu
ANEXA Nr. 1
MINISTERUL ECONOMIEI Şl FINANŢELOR
AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
Organ
fiscal.........................................................
Nr......./zz.ll.aa
ÎNŞTIINŢARE
Numele, prenumele/Denumirea
contribuabilului:............................................
Cod de identificare
fiscală:..............................................................................
Domiciliul fiscal:
localitatea...................................., bd./str..........nr.........,
bl............., sc.........., et............., ap..... judeţul/sectorul............................., cod
poştal.........................
Domnului/Doamnei Administrator/Director general
Avem onoarea să vă informăm că în baza art. 57 din
Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi
completările ulterioare, începând cu data de......................veţi face
obiectul unei acţiuni de cercetare la faţa locului.
Acţiunea de cercetare la faţa locului se va desfăşura
cu respectarea prevederilor Codului de procedură fiscală şi nu reprezintă o
acţiune de inspecţie fiscală.
Conform prevederilor art. 57 alin. (2) din Ordonanţa
Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările
ulterioare, aveţi obligaţia să permiteţi accesul funcţionarilor împuterniciţi
de organul fiscal pentru a efectua o cercetare la faţa locului în vederea
efectuării de constatări în interes fiscal. Totodată, potrivit prevederilor
art. 56 din acelaşi act normativ, la solicitarea funcţionarilor împuterniciţi
de organul fiscal aveţi obligaţia punerii la dispoziţia acestora a tuturor
registrelor, evidenţelor, documentelor de afaceri, precum şi a oricăror altor
înscrisuri aferente activităţii desfăşurate în
perioada......................................
Nepermiterea funcţionarilor împuterniciţi să efectueze
cercetarea la faţa locului constituie contravenţie conform art. 219 alin. (1)
lit. c) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi
completările ulterioare, şi se sancţionează cu amendă potrivit art. 219 alin.
(2) lit. a) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările
şi completările ulterioare.
In conformitate cu prevederile art. 57 alin. (3) şi (4)
din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi
completările ulterioare, persoanele fizice au dreptul de a refuza intrarea în
domiciliu sau reşedinţă.
In caz de refuz, intrarea în domiciliul sau în
reşedinţa persoanei fizice se face cu autorizarea instanţei judecătoreşti
competente, dispoziţiile privind ordonanţa preşedinţială din Codul de procedură
civilă fiind aplicabile.
Vă asigurăm de întreaga noastră colaborare pe parcursul
desfăşurării acţiunii de cercetare la faţa locului.
CONDUCĂTORUL ORGANULUI FISCAL
Numele şi prenumele................
Funcţia....................................
Semnătura şi ştampila
..............................................
ANEXA Nr. 2
INSTRUCŢIUNI
de completare şi utilizare a formularului „Inştiinţare"
1. Reprezintă documentul prin care organul fiscal cu
atribuţii de cercetare la faţa locului înştiinţează contribuabilul deţinător al
terenurilor, încăperilor şi a altor incinte despre cercetarea care urmează să
se efectueze la acesta.
2. In „Inştiinţare" se completează date cu privire
la:
a) denumirea organului fiscal care efectuează
cercetarea la faţa locului;
b) numărul atribuit din registrul de corespondenţă,
ziua, luna şi anul;
c) denumirea completă a contribuabilului;
d) codul de identificare fiscală;
e) domiciliul fiscal al contribuabilului;
f) data de începere a cercetării la faţa locului;
g) perioada ce face obiectul cercetării la faţa locului;
h) persoana de contact, nume, prenume, funcţia şi
numărul de telefon ale funcţionarului împuternicit să efectueze cercetarea.
3. Se comunică contribuabilului în timp util.
4. Se semnează de către conducătorul organului fiscal
care a iniţiat acţiunea de cercetare la faţa locului sau de altă persoană
împuternicită în acest sens.
5. Se întocmeşte în 3 exemplare originale, din care:
a) exemplarul unu se va trimite contribuabilului prin
poştă cu confirmare de primire sau prin înmânare directă, cu semnătura şi data de primire pe exemplarul doi;
b) exemplarul doi va fi reţinut în cadrul organului
fiscal şi înmânat echipei care va efectua cercetarea la faţa locului, urmând a
fi anexat la procesul-verbal;
c) exemplarul trei va fi transmis organului fiscal în a
cărui rază teritorială se află domiciliul fiscal al
contribuabilului.
ANEXA Nr. 3
CARACTERISTICI
de tipărire, modul de difuzare, utilizare şi
păstrare ale formularului „Inştiinţare"
1. Denumire: Inştiinţare
2. Cod: MEF 14.13.07.30
3. Format: A4/t1
4. Caracteristici de tipărire:
se tipăreşte pe o singură faţă. Se poate edita cu ajutorul tehnicii de calcul.
5. Se difuzează: gratuit.
6. Se utilizează: de către organele fiscale pentru
înştiinţarea contribuabilului de începerea cercetării la faţa locului.
7. Se întocmeşte: în 3 exemplare, de organul fiscal.
8. Circulă:
- exemplarul 1 la contribuabil;
- exemplarul 2 la organul fiscal care va efectua
cercetarea la faţa locului;
- exemplarul 3 la organul fiscal în a cărui rază
teritorială se află domiciliul fiscal al
contribuabilului.
9. Se arhivează:
- exemplarul 1 la contribuabil;
- exemplarul 2 la procesul-verbal;
- exemplarul 3 la dosarul fiscal al contribuabilului.