Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 1732 din 9 octombrie 2009

pentru aprobarea Procedurii de închiriere a bunurilor imobile din domeniul public al statului, aflate în administrarea Ministerului Tineretului si Sportului, si pentru aprobarea Contractului-cadru de închiriere a bunurilor imobile din domeniul public al statului, aflate în administrarea Ministerului Tineretului si Sportului

ACT EMIS DE: MINISTERUL TINERETULUI SI SPORTULUI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 757 din 5 noiembrie 2009



Având în vedere Referatul Direcţiei generale programe şi proiecte pentru structuri sportive nr. 559 din 23 septembrie 2009,

în temeiul prevederilor art. 1.410-1.453 din Codul civil,

în conformitate cu dispoziţiile art. 80 alin. (3) şi (4) din Legea educaţiei fizice şi sportului nr. 69/2000, cu modificările şi completările ulterioare,

în temeiul art. 15 din Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publică şi regimul juridic al acesteia, cu modificările şi completările ulterioare,

în baza dispoziţiilor art. 7 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 1.721/2008 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Tineretului şi Sportului, cu completările ulterioare,

ministrul tineretului şi sportului emite următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă Procedura de închiriere a bunurilor imobile din domeniul public al statului, aflate în administrarea Ministerului Tineretului şi Sportului, prevăzută în anexa nr. 1.

Art. 2. - Se aprobă Contractul-cadru de închiriere a bunurilor imobile din domeniul public al statului, aflate în administrarea Ministerului Tineretului şi Sportului, prevăzut în anexa nr. 2.

Art. 3. -Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 4. - La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Sport nr. 200/2007 pentru aprobarea Procedurii de închiriere a bunurilor imobile din domeniul public al statului, aflate în administrarea Agenţiei Naţionale pentru Sport, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 356 din 7 mai 2007, precum şi orice alte dispoziţii contrare.

Art. 5. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul tineretului şi sportului,

Sorina Luminiţa Plăcintă

ANEXA Nr. 1

PROCEDURA

de închiriere a bunurilor imobile din domeniul public al statului, aflate în administrarea Ministerului Tineretului şi Sportului

CAPITOLUL I

Domeniul de aplicare

Art. 1. - Prezentele norme reglementează procedura de închiriere a bunurilor imobile, respectiv terenuri şi construcţii, din domeniul public al statului, aflate în administrarea Ministerului Tineretului şi Sportului, prin instituţiile publice din subordine, precum şi a celor aflate în folosinţa gratuită a structurilor private, de utilitate publică.

Art. 2. - Contractul de închiriere se poate încheia, după caz, cu orice persoană fizică sau juridică, română ori străină.

Art. 3. - (1) Persoanele juridice sau persoanele fizice pot realiza, în interes privat, construcţii pe terenurile aparţinând domeniului public al statului, aflate în administrarea Ministerului Tineretului şi Sportului, numai cu respectarea prevederilor legale privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii şi a reglementărilor privind documentaţiile urbanistice aprobate, cu avizul prealabil al Ministerului Tineretului şi Sportului.

(2) In contractele de închiriere se va prevedea în mod expres că proprietatea oricăror investiţii efectuate în acest regim trece automat şi fără vreo altă plată în proprietatea publică a statului, prin Ministerul Tineretului şi Sportului sau o instituţie publică din subordine.

Art. 4. - Bunurile imobile, respectiv terenuri şi construcţii din domeniul public al statului, aflate în administrarea Ministerului Tineretului şi Sportului, pot fi închiriate numai pentru realizarea de activităţi sportive şi activităţi complementare acestora.

CAPITOLUL II

Definiţii

Art. 5. -In sensul prezentelor norme, termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:

a) contract de închiriere - contractul prin care o persoană, numită locator, se obligă să asigure unei alte persoane, numită locatar, folosinţa temporară, totală sau parţială a unui bun în schimbul unei sume de bani, numită chirie;

b) bunuri imobile - terenuri şi construcţii din domeniul public al statului, aflate în administrarea Ministerului Tineretului şi Sportului;

c) activităţi complementare - orice activităţi de producţie, comerciale, depozitare şi servicii cu excepţia celor ce implică producţia, comercializarea, depozitarea şi servirea produselor pe bază de alcool şi tutun;

d) titularii dreptului de administrare - unităţi din subordinea Ministerului Tineretului şi Sportului, respectiv direcţii pentru sport judeţene, cluburi sportive, complexuri sportive naţionale, Institutul Naţional de Cercetări pentru Probleme de Sport şi Centrul Naţional de Formare şi Perfecţionare a Antrenorilor;

e) titularii dreptului de folosinţă gratuită - federaţiile sportive naţionale şi alte structuri de utilitate publică ce pot avea în patrimoniu dreptul de folosinţă gratuită asupra bunurilor imobile care le deservesc activitatea;

f) iniţierea procedurii de închiriere - prima etapă în cadrul procedurii de închiriere, în care titularul dreptului de administrare sau de folosinţă gratuită elaborează şi transmite Ministerului Tineretului şi Sportului referatul de oportunitate şi caietul de sarcini;

g) vizarea documentaţiei de închiriere - etapă în cadrul procedurii de închiriere, prin care se avizează de către Ministerul Tineretului şi Sportului referatul de oportunitate şi caietul de sarcini;

h) licitaţia publică - etapă în cadrul procedurii de închiriere, în care titularul dreptului de administrare sau de folosinţă gratuită, după caz, analizează şi evaluează ofertele depuse şi stabileşte oferta câştigătoare;

i) atribuirea contractului de închiriere - etapă în cadrul procedurii de închiriere, în care se încheie contractul de închiriere cu ofertantul câştigător.

CAPITOLUL III

Etapele procedurii

SECŢIUNEA A

Iniţierea procedurii de închiriere

Art. 6. -Titularul dreptului de administrare sau de folosinţă gratuită, după caz, iniţiază procedura de închiriere, prin întocmirea referatului de oportunitate şi a caietului de sarcini, denumite împreună documentaţia de închiriere.

Art. 7. - (1) Referatul de oportunitate cuprinde în mod obligatoriu următoarele date:

a) descrierea bunului care urmează a fi închiriat;

b) motivele de ordin economic şi social, după caz, care justifică încheierea contractului de închiriere;

c) precizarea expresă a activităţii pentru care se solicită încheierea contractului de închiriere;

d) durata închirierii;

e) nivelul minim al chiriei propuse;

f) alte consideraţii ce fundamentează oportunitatea încheierii contractului de închiriere.

(2) Stabilirea cuantumului chiriei minime de la care va fi pornită licitaţia se realizează pe baza expertizei gradului de folosinţă al bunului imobil.

Art. 8. - Caietul de sarcini conţine în mod obligatoriu următoarele:

a) datele de identificare ale titularului dreptului de administrare sau de folosinţă gratuită;

b) descrierea bunului imobil care face obiectul închirierii;

c) condiţiile de închiriere;

d) obiectivele de ordin economic şi social, după caz, urmărite de titularul dreptului de administrare sau de folosinţă gratuită;

e) criteriul de selecţie utilizat, respectiv preţul;

f) cerinţe privind calificarea ofertanţilor, respectiv:

- informaţii generale despre ofertant;

- dovada înregistrării la oficiul registrului comerţului (copie);

- certificat fiscal în original;

- copie statut şi act constitutiv;

- certificat constatator emis de oficiul registrului comerţului;

- să aibă cuprins în obiectul de activitate activităţi hoteliere, de turism, restaurante etc;

- declaraţie pe propria răspundere că nu se află în litigiu cu titularul dreptului de administrare sau de folosinţă;

- cifra de afaceri minimă pe anul anterior celui în care se iniţiază procedura;

- cazierul fiscal;

g) destinaţia bunurilor care fac obiectul închirierii;

h) interdicţia subînchirierii sau cesionării bunului fără acordul titularului dreptului de administrare sau de folosinţă gratuită;

i) durata închirierii;

j) posibilitatea prelungirii duratei contractului de închiriere pe bază de act adiţional;

k) chiria minimă;

l) clauze referitoare la încetarea contractului;

m) cuantumul garanţiei de participare - minimum 3 chirii lunare;

n) facilităţi suplimentare;

o) perioada de valabilitate a ofertei.

Art. 9. - Nota de oportunitate şi caietul de sarcini întocmite de titularul dreptului de administrare sau de folosinţă gratuită în două exemplare se înaintează şi se înregistrează la Direcţia juridică şi contencios din cadrul Ministerului Tineretului şi Sportului în vederea avizării acestora de către o comisie constituită în acest scop.

SECŢIUNEA B

Avizarea documentaţiei de închiriere

Art. 10. - Nota de oportunitate şi caietul de sarcini se verifică şi se analizează de către comisia constituită în acest scop prin ordin al ministrului Tineretului şi Sportului. Propunerile comisiei se înaintează secretarului general al Ministerului Tineretului şi Sportului în vederea avizării documentaţiei de închiriere.

Art. 11. - (1) Termenul de analizare şi avizare a documentaţiei de închiriere este de 25 de zile de la data înregistrării acesteia la Direcţia juridică şi contencios.

(2) In situaţia în care comisia de analiză şi avizare a referatelor de oportunitate şi a caietelor de sarcini consideră că este necesară completarea documentaţiei de către titularul dreptului de administrare sau de folosinţă gratuită, se va acorda un termen de maximum 10 zile în vederea completării cu datele/actele solicitate.

Art. 12. - Termenul pentru transmiterea avizului privind documentaţia de închiriere către titularul dreptului de administrare sau de folosinţă gratuită este de 5 zile de la data acordării acestuia.

SECŢIUNEA C

Licitaţia publică

Art. 13. - (1) Titularul dreptului de administrare sau de folosinţă gratuită are obligaţia de a transmite spre publicare, în cel puţin un ziar de circulaţie naţională, cu cel puţin 20 de zile înainte de data fixată pentru organizarea licitaţiei, un anunţ de participare care cuprinde următoarele date:

a) denumirea titularului dreptului de administrare sau de folosinţă gratuită;

b) condiţiile de participare;

c) cuantumul şi forma garanţiei de participare;

d) descrierea succintă a bunului care urmează a fi închiriat;

e) data, adresa şi ora-limită a depunerii ofertelor, data şi locul deschiderii acestora;

f) modul de obţinere a documentelor licitaţiei, preţul şi modalităţile de plată a acestora.

(2) Ofertele se depun cu cel puţin 24 de ore înainte de data organizării licitaţiei. Ofertele se depun în plic sigilat, la sediul titularului dreptului de administrare sau de folosinţă gratuită, până la data-limită de depunere indicată în anunţ; orice ştersătură, adăugare, interliniere sau scris peste cel dinainte sunt valide numai dacă sunt vizate de către persoana autorizată să semneze oferta.

(3) Plicul sigilat trebuie să fie marcat cu adresa autorităţii contractante şi cu inscripţia „A nu se deschide înainte de data de ..., ora ..... locul ....."; trebuie să cuprindă înscrisuri privind denumirea ofertantului, documentaţia de calificare şi oferta financiară (în alt plic sigilat, aflat în interiorul primului, pe care se va inscripţiona numele ofertantului).

(4) Toate documentele care alcătuiesc oferta trebuie să fie semnate cu numele în clar de reprezentantul autorizat să angajeze ofertantul în contract şi să aibă trecută data la care s-a redactat respectivul document.

Art. 14. - (1) Ofertele depuse se analizează şi se evaluează de către o comisie numită în acest scop prin decizie/hotărâre a conducătorului titularului dreptului de administrare sau a titularului dreptului de folosinţă gratuită, după caz, denumită în continuare comisia de evaluare.

(2) Comisia de evaluare este alcătuită dintr-un număr impar de membri şi are un preşedinte care stabileşte modalitatea de lucru a comisiei. Pentru fiecare comisie se va desemna cel puţin un membru supleant.

(3) Atribuţiile comisiei de evaluare sunt:

a) verificarea îndeplinirii condiţiilor de participare de către ofertanţi, inclusiv a termenului în care ofertele au fost depuse;

b) deschiderea ofertelor;

c) stabilirea ofertelor neeligibile sau neconforme şi a motivelor care stau la baza respingerii acestora;

d) verificarea ofertei în corelaţie cu cerinţele caietului de sarcini;

e) întocmirea hotărârii de evaluare prin care se stabileşte oferta câştigătoare;

f) în cazuri justificate, elaborarea unei propuneri de anulare a licitaţiei.

(4) Comisia este legal întrunită numai în prezenţa tuturor membrilor, iar deciziile se iau cu votul majorităţii membrilor.

(5) Membrii comisiei de evaluare care nu sunt de acord cu decizia adoptată au dreptul de a-şi prezenta punctul de vedere separat printr-o notă scrisă, ataşată hotărârii de evaluare.

(6) Deciziile comisiei se validează de conducătorul titularului dreptului de administrare sau de folosinţă gratuită.

(7) Calificarea/Descalificarea se face în şedinţă şi se încheie proces-verbal, care nu poate fi contestat. Oferta financiară a ofertantului descalificat nu se mai deschide, plicul rămânând sigilat. Lipsa oricărui document de calificare sau depunerea unui document care în ziua deschiderii nu era în interiorul perioadei de valabilitate atrage descalificarea ofertei. Nu sunt admise completări ulterioare ale documentaţiei de calificare.

(8) Pentru ofertanţii calificaţi se citeşte oferta financiară, după care se întocmeşte un proces-verbal.

(9) In cel mult 3 zile lucrătoare comisia va desemna oferta câştigătoare.

Art. 15. - Dacă până la expirarea termenului-limită de depunere a ofertelor nu se depun cel puţin două oferte, titularul dreptului de administrare sau folosinţă gratuită reia procedura de atribuire a contractului de închiriere de la etapa publicării anunţului de participare.

Art. 16. -In situaţia în care, după deschiderea ofertelor, nu sunt cel puţin două oferte care îndeplinesc cerinţele din caietul de sarcini, procedura de licitaţie se reia de la etapa publicării anunţului de participare.

Art. 17. -In situaţia în care după repetarea procedurii de licitaţie se prezintă o singură ofertă care îndeplineşte cerinţele caietului de sarcini, contractul se atribuie titularului acestei oferte.

Art. 18. - Rezultatul licitaţiei se comunică în termen de 7 zile tuturor participanţilor la licitaţie.

Art. 19. - (1) Contestaţiile se formulează în termen de 3 zile lucrătoare, calculate de la data comunicării rezultatului licitaţiei, şi se depun în acelaşi loc unde s-au depus ofertele.

(2) Soluţionarea contestaţiilor se face în termen de 3 zile lucrătoare de la data înregistrării, de către o comisie constituită în acest scop, iar rezultatul se comunică celor în cauză în cel mult două zile.

(3) Din comisia de soluţionare a contestaţiilor nu pot face parte persoanele care au analizat şi au evaluat ofertele. In cazul în care nu se poate constitui o nouă comisie în cadrul instituţiei organizatoare a licitaţiei, contestaţia va fi înaintată Ministerului Tineretului şi Sportului.

(4) In situaţia în care contestaţia este fondată, comisia prevăzută la alin. (2) anulează hotărârea comisiei de evaluare.

SECŢIUNEA D

Atribuirea contractului de închiriere

Art. 20. -In termen de 15 zile de la împlinirea termenului de contestare sau de la soluţionarea irevocabilă a contestaţiei, dacă o asemenea cale de atac a fost formulată, titularul dreptului de administrare sau de folosinţă gratuită are obligaţia de a încheia contractul de închiriere, în formă scrisă, cu ofertantul a cărui ofertă a fost stabilită ca fiind câştigătoare.

Art. 21. - Refuzul ofertantului declarat câştigător de a încheia contractul de închiriere în termen de 15 zile atrage reţinerea garanţiei de participare la licitaţie.

Art. 22. -In situaţia în care ofertantul declarat câştigător refuză încheierea contractului de închiriere, titularul dreptului de administrare sau de folosinţă gratuită poate încheia contractul de închiriere cu ofertantul clasat pe locul următor.

CAPITOLUL IV

Dispoziţii finale

Art. 23. - (1) Actele adiţionale încheiate între părţi vor fi înaintate împreună cu o notă de oportunitate Ministerului Tineretului şi Sportului, respectiv Comisiei de avizare a contractelor şi actelor adiţionale pentru avizare cu cel puţin 30 de zile înainte ca acestea să îşi producă efectele.

(2) Contractul de închiriere şi actele adiţionale la acesta se transmit, în termen de 15 zile de la data încheierii, Direcţiei juridice şi contencios din cadrul Ministerului Tineretului şi Sportului în vederea verificării respectării cerinţelor din caietul de sarcini.

(3) Contractele de închiriere încheiate cu nerespectarea prevederilor din caietul de sarcini, referitoare la preţ, durată şi destinaţie, sunt lovite de nulitate.

Art. 24. - Titularul dreptului de administrare sau de folosinţă gratuită are obligaţia de a asigura păstrarea documentelor care stau la baza încheierii contractului de închiriere timp de 5 ani de la data încetării contractului.

Art. 25. - Titularul dreptului de administrare sau de folosinţă gratuită, în calitate de locator, are obligaţia înregistrării contractului de închiriere încheiat pe o durată mai mare de 3 ani în cartea funciară a imobilului.

ANEXA Nr. 2

CONTRACT DE ÎN C H I R I ERE-CA D R U

a bunurilor imobile din domeniul public al statului, aflate în administrarea Ministerului Tineretului şi Sportului

CAPITOLUL I

Părţile contractante

(titularul dreptului de administrare/folosinţă) ................................................................., cu sediul în localitatea..................................., judeţul/sectorul ....................., str..................................nr......., cont....................... nr............., deschis la.............................., cod fiscal nr....................................., reprezentat/ reprezentată prin................................................., având funcţia de.............................................., în calitate de locator,

şi

................................................................., cu sediul în localitatea.....................................judeţul/sectorul......................., str........................... nr..........., înregistrată la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului sub nr...........................din....................., cont nr........................, deschis la....................................., cod fiscal.............................., reprezentată prin................................., având funcţia de.........................................................., în calitate de locatar,

au convenit încheierea prezentului contract de închiriere, cu respectarea următoarelor clauze:

CAPITOLUL II

Obiectul contractului

Art. 1. - Locatorul se obligă să asigure locatarului folosinţa bunului imobil..............................., situat în............................., având datele de identificare prevăzute în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentul contract de închiriere-cadru.

Art. 2. - Locatorul predă locatarului bunul imobil închiriat la data de............................... Predarea-primirea bunului închiriat se va consemna în procesul-verbal de predare/primire care va fi încheiat, datat, semnat şi ştampilat de părţile contractante, menţionându-se totodată starea fizică a imobilului, dotările şi utilităţile de care acesta beneficiază în momentul predării-primirii.

CAPITOLUL III

Scopul contractului

Art. 3. - (1) Bunul imobil închiriat este dat în folosinţa locatarului pentru....................................................................... (destinaţia)

(2) Destinaţia spaţiului închiriat nu poate fi schimbată fără acordul scris al titularului dreptului de administrare sau folosinţă gratuită.

CAPITOLUL IV

Durata contractului

Art. 4. - (1) Prezentul contract de închiriere-cadru se încheie pe o perioadă de..........luni/ani, cu începere de la data de.................şi până la data de.............., cu revizuire anuală, în conformitate cu prevederile art. 80 alin. (3) din Legea educaţiei fizice şi sportului nr. 69/2000, cu modificările şi completările ulterioare.

(2) Prezentul contract se poate prelungi cu acordul părţilor pe perioade cel mult egale de timp şi va fi înaintat spre aprobare Ministerului Tineretului şi Sportului înaintea semnării.

CAPITOLUL V

Preţul contractului şi modalităţile de plată

Art. 5. - Preţul închirierii - chiria - este de...............euro/m2/lună/fără TVA, plătibili în lei la cursul Băncii Naţionale a României din ziua în care se face plata.

Art. 6. - (1) Plata chiriei se face lunar, la fiecare 30 ale lunii în curs pentru luna ce va urma.

(2) Neplata chiriei până la data stabilită constituie o încălcare a prezentului contract, iar chiriaşul datorează penalităţi de întârziere în cuantum de 0,3% din suma datorată pe fiecare zi de întârziere.

(3) Neplata chiriei pentru o perioada de 3 luni consecutive atrage rezilierea unilaterală a contractului de către locatorul/ administratorul spaţiului/terenului închiriat şi obligarea chiriaşului la plata de daune-interese.

CAPITOLUL VI

Obligaţiile părţilor

VI.1. Obligaţiile locatorului

Art. 7. - Locatorul se obligă:

a) să predea bunul imobil închiriat, precum şi toate accesoriile sale în starea corespunzătoare destinaţiei în vederea căreia a fost închiriat;

b) să garanteze pentru liniştita şi utila folosinţă a bunului imobil închiriat, fiind răspunzător faţă de locatar pentru evicţiune şi pentru viciile ascunse ale lucrului;

c) să predea bunul prin proces-verbal de predare-primire care face parte integrantă din contract, cu inventarul complet al dotărilor. Anexa va fi semnată la data predării imobilului;

d) să verifice periodic modalitatea de respectare a obligaţiilor chiriaşului;

e) să depună toate diligentele pentru rezolvarea oricăror probleme apărute în derularea prezentului contract.

Art. 8. - Locatorul poate să controleze periodic, respectiv la data de .......... a fiecărei luni, bunul imobil închiriat şi dacă acesta este folosit conform scopului pentru care a fost încheiat contractul de închiriere. Acest control se exercită fără a stânjeni folosinţa bunului imobil de către locatar.

VI.2. Obligaţiile locatarului

Art. 9. - Locatarul se obligă:

a) să întrebuinţeze, pe toată durata închirierii, bunul imobil ca un bun proprietar, cu bună-credinţă şi potrivit destinaţiei care rezultă din contract, purtând răspunderea pentru toate pagubele produse din culpa sa;

b) să suporte, pe toată durata contractului, cheltuielile referitoare la utilităţile consumate pentru folosinţa bunului imobil închiriat, respectiv..................;

c) să plătească impozitele şi taxele locale;

d) să execute la timp şi în bune condiţii lucrările de întreţinere şi reparaţii normale ce-i incumbă, în vederea menţinerii bunului imobil închiriat în starea în care l-a primit în momentul încheierii contractului;

e) să plătească chiria la termenul stipulat în contract şi contravaloarea utilităţilor în termen de 15 zile de la data recepţionării facturii de către locatar;

f) să nu tulbure desfăşurarea activităţilor sportive în bunul imobil - baza sportivă;

g) să răspundă pentru distrugerea totală sau parţială a bunului imobil închiriat, care s-ar datora culpei sale;

h) să permită locatorului să controleze modul în care este utilizat bunul imobil închiriat şi starea acestuia, la termenul stabilit în contract;

i) să nu aducă modificări bunului imobil închiriat decât cu acordul prealabil, în scris, al locatorului şi cu respectarea legislaţiei în vigoare, respectiv obţinerea autorizaţiei de construcţie;

j) să restituie bunul imobil la expirarea/încetarea contractului în starea în care l-a primit, conform procesului-verbal de predare-primire, luându-se în considerare gradul normal de uzură;

k) să răspundă integral pentru deteriorările aduse spaţiului de către persoanele aduse de acesta în spaţiu, precum prepuşii, vizitatorii etc;

l) să execute la timp şi în condiţii optime reparaţiile locative, de întreţinere a imobilului închiriat, inclusiv ale instalaţiilor accesorii acestuia care permit furnizarea utilităţilor;

m) în situaţia în care se realizează investiţii în cadrul bunului închiriat, acestea vor intra automat în proprietatea Ministerului Tineretului şi Sportului fără vreo plată suplimentară;

n) să nu cedeze sau să subînchirieze bunurile ce constituie obiectul prezentului contract nici total nici parţial fără consimţământul în scris al proprietarului;

o) să nu angajeze sau să permită desfăşurarea unor activităţi ilegale în spaţiul închiriat;

p) să nu schimbe destinaţia sau specificul bazei materiale ce face obiectul acestui contract.

CAPITOLUL VII

Răspunderea contractuală, penalităţi şi daune-interese

Art. 10. - Pentru neîndeplinirea sau îndeplinirea necorespunzătoare a obligaţiilor prevăzute în prezentul contract, părţile răspund potrivit prevederilor legii.

Art. 11. - Neplata la termen a chiriei atrage o penalizare de 0,3% asupra sumei datorate, pentru fiecare zi de întârziere, începând cu prima zi care urmează aceleia în care suma a devenit exigibilă, fără ca majorarea să poată depăşi totalul chiriei restante.

Art. 12. - Partea în culpă se obligă să plătească despăgubiri proporţionale cu paguba suferită de cealaltă parte pentru nerespectarea parţială sau totală ori pentru îndeplinirea defectuoasă a clauzelor contractuale.

CAPITOLUL VIII

Rezilierea contractului

Art. 13. - Neexecutarea/Executarea necorespunzătoare a obligaţiilor asumate de către una dintre părţi dă dreptul părţii lezate să ceară rezilierea contractului şi să pretindă daune-interese.

Art. 14. - In cazul în care s-a depăşit termenul de plată a chiriei şi a contravalorii utilităţilor cu 90 de zile de la data scadenţei sau în cazul nerespectării unei clauze asumate de locatar, prezentul contract se consideră desfiinţat de către locator, fără punere în întârziere, fără alte formalităţi şi fără intervenţia vreunei instanţe de judecată, conform prezentului pact comisoriu de gradul IV.

CAPITOLUL IX

Forţa majoră

Art. 15. - Prin forţă majoră, în sensul prezentului contract, se înţelege o împrejurare externă cu caracter excepţional, absolut invincibilă şi absolut imprevizibilă.

Părţile vor fi exonerate de răspundere pentru neîndeplinirea sau îndeplinirea necorespunzătoare a prevederilor prezentului contract ca urmare a unor condiţii de forţă majoră.

Partea afectată de un caz de forţă majoră are obligaţia de a anunţa respectivul caz în scris celeilalte părţi imediat ce a luat cunoştinţă de producerea acestuia.

Forţa majoră se va proba prin documente eliberate de autorităţile şi instituţiile abilitate în acest sens în cel mult 15 zile de la data producerii cazului de forţă majoră.

Forţa majoră suspendă executarea prezentului contract.

Partea afectată de un caz de forţă majoră are obligaţia de a anunţa în scris celeilalte părţi imediat ce a luat cunoştinţă despre încetarea respectivului caz şi de a relua imediat executarea prezentului contract.

Părţile vor depune toate diligentele pentru prevenirea şi/sau limitarea efectelor cazurilor de forţă majoră.

CAPITOLUL X

Subînchirierea şi cesiunea

Art. 16. - Subînchirierea în tot sau în parte a bunului imobil închiriat sau cesiunea contractului de închiriere unui terţ este permisă numai cu acordul părţilor.

CAPITOLUL XI

Incetarea contractului

Art. 17. - Locaţiunea încetează prin:

a) acordul de voinţă al părţilor;

b) expirarea termenului;

c) pieirea bunului;

d) rezilierea pentru neexecutarea obligaţiilor;

e) din orice alte cauze prevăzute de lege.

Art. 18. - La expirarea termenului pentru care a fost încheiat, contractul încetează de drept, tacita reconducţiune nu operează, putând fi prelungit numai prin acordul părţilor.

CAPITOLUL XII

Litigii

Art. 19. - Orice litigiu izvorât din încheierea, executarea, modificarea, încetarea şi interpretarea clauzelor prezentului contract se va soluţiona pe cale amiabilă, iar dacă acest lucru nu este posibil, va fi supus spre soluţionare instanţelor române de drept comun.

CAPITOLUL XIII

Dispoziţii finale

Art. 20. - Legea aplicabilă prezentului contract este legea română.

Art. 21. - Orice modificare a prezentului contract se poate face numai prin act adiţional semnat şi ştampilat de ambele părţi şi avizat de către conducerea Ministerului Tineretului şi Sportului.

Art. 22. - Orice comunicare între părţi trebuie expediată la adresele menţionate în cap. I, prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire, prin curier sau prin fax, cu confirmarea expedierii acestuia. In situaţia în care comunicarea se face prin poştă, aceasta va fi considerată primită la data menţionată pe confirmarea de primire, iar în cazul în care comunicarea se face prin fax, aceasta va fi considerată recepţionată în a doua zi lucrătoare de la data expedierii acestuia.

Art. 23. - După încetarea perioadei de închiriere, orice investiţie sau modernizare adusă spaţiului/terenului închiriat trece automat şi fără vreo pretenţie pecuniară în proprietatea publică/privată a statului român, respectiv a Ministerului Tineretului şi Sportului sau instituţiei subordonate care l-a închiriat.

Art. 24.- Anexele fac parte integrantă din prezentul contract şi se încheie în acelaşi număr de exemplare ca şi contractul.

Art. 25. - Prezentul contract s-a încheiat astăzi.................., la......................................, în 3 (trei) exemplare, dintre care unul pentru fiecare parte şi un exemplar pentru Ministerul Tineretului şi Sportului.

Locator,

......................................................

Locatar,

......................................................


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 1732/2009

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 1732 din 2009
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 1732/2009
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu