ORDIN Nr. 1632
din 24 aprilie 2007
privind aprobarea
Regulamentului pentru reatestarea tehnico-profesionala a specialistilor
verificatori de proiecte, a responsabililor tehnici cu executia si a expertilor
tehnici de calitate si extrajudiciari pentru lucrarile de montaj al dotarilor
tehnologice industriale
ACT EMIS DE:
MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 302 din 7 mai 2007
In conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului
nr. 95/1999 privind calitatea lucrărilor de montaj al dotărilor tehnologice industriale, aprobată şi
modificată prin Legea nr. 440/2002,
în temeiul Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.
24/2007 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul administraţiei
publice centrale,
ministrul economiei şi finanţelor emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Regulamentul
pentru reatestarea tehnico-profesională a specialiştilor verificatori de
proiecte, a responsabililor tehnici cu execuţia şi a experţilor tehnici de
calitate şi extrajudiciari pentru lucrările de montaj al dotărilor tehnologice
industriale, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Direcţia generală sinteză, investiţii şi
achiziţii publice împreună cu direcţiile de specialitate din Ministerul
Economiei şi Finanţelor vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 3. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al Romaniei, Partea I.
Ministrul economiei şi finanţelor,
Varujan Vosganian
ANEXĂ
REGULAMENT
pentru reatestarea tehnico-profesională a
specialiştilor verificatori de proiecte, a responsabililor tehnici cu execuţia si a experţilor tehnici de
calitate si extrajudiciari pentru lucrările de montaj al dotărilor tehnologice
industriale
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - Prevederile prezentului regulament au în
vedere respectarea exigenţelor impuse de Ordonanţa
Guvernului nr. 95/1999 privind calitatea lucrărilor de montaj al dotărilor
tehnologice industriale, aprobată cu modificări prin Legea nr. 440/2002, a
prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesională a
adulţilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi a
actelor normative de aplicare a acestora.
Art. 2. - Reatestarea tehnico-profesională a
specialiştilor verificatori de proiecte, a responsabililor tehnici cu execuţia
şi a experţilor tehnici de calitate şi extrajudiciari pentru lucrările de
montaj al dotărilor tehnologice industriale, denumiţi în continuare specialişti,
are următoarele obiective:
a) verificarea actualizării cunoştinţelor şi
perfecţionarea pregătirii profesionale;
b) însuşirea unor cunoştinţe avansate, metode şi
procedee moderne necesare pentru îndeplinirea atribuţiilor legale ce revin
specialiştilor atestaţi în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
c) informarea specialiştilor cu privire la obligaţiile
nou-apărute ca urmare a armonizării legislaţiei naţionale cu directivele
Uniunii Europene privind managementul riscurilor tehnologice, securităţii şi calităţii lucrărilor de montaj al
dotărilor tehnologice industriale;
d) informarea specialiştilor asupra obligaţiilor care
derivă din alinierea completă a legislaţiei naţionale cu acquis-ul comunitar în
domeniul calităţii lucrărilor de montaj al dotărilor tehnologice industriale.
Art. 3. - Reatestarea specialiştilor se realizează
distinct pentru cele 3 specialităţi: verificatori de proiecte, responsabili
tehnici cu execuţia şi experţi tehnici de calitate şi extrajudiciari.
Art. 4. - Reatestarea, la expirarea duratei de
valabilitate de 3 ani a certificatelor de atestare obţinute în baza
prevederilor Ordinului ministrului industriei şi resurselor nr. 88/2003, cu
modificările ulterioare, se obţine prin susţinerea unui examen şi are o
valabilitate de 3 ani.
Art. 5. - In conformitate cu
prevederile art. 12 din Ordonanţa Guvernului nr. 2/2000 privind organizarea activităţii
de expertiză tehnică judiciară şi extrajudiciară, publicată în Monitorul
Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 26 din 25 ianuarie 2000, aprobată prin Legea nr. 156/2002,
persoanele care deţin titlul de academician, profesor universitar, doctor docent
sau doctor în ştiinţe tehnice, aferente domeniilor în care se desfăşoară
lucrările de montaj al dotărilor tehnologice industriale, pot beneficia de
prelungirea duratei de valabilitate a atestării pentru prestarea activităţilor
de expert tehnic, fără susţinerea examenului.
Art. 6. - Procedurile de reatestare a specialiştilor se
vor derula avandu-se în vedere prevederile:
a) Ordinului ministrului industriei şi resurselor
nr. 88/2003 pentru aprobarea Regulamentului privind procedura de atestare
tehnico-profesională a specialiştilor verificatori de proiecte, responsabililor
tehnici cu execuţia şi experţilor tehnici de calitate şi extrajudiciari pentru
lucrările de montaj utilaje, echipamente şi instalaţii tehnologice industriale,
publicat în Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I,
nr. 186 din 25 martie 2003;
b) Ordinului ministrului economiei şi comerţului nr.
268/2006 de modificare a Ordinului ministrului industriei şi resurselor nr.
88/2003, publicat în Monitorul Oficial al Romaniei,
Partea I, nr. 469 din 31 mai 2006;
c) Ordinului ministrului economiei şi comerţului nr.
324/2005 pentru aprobarea Regulamentului privind monitorizarea şi controlul
specialiştilor atestaţi pentru lucrările de montaj pentru utilaje, echipamente
şi instalaţii tehnologice industriale, în conformitate cu prevederile
Ordonanţei Guvernului nr. 95/1999 privind calitatea lucrărilor de montaj al
dotărilor tehnologice industriale, aprobată cu modificări prin Legea nr.
440/2002, publicat în Monitorul Oficial al Romaniei,
Partea I, nr. 782 din 29 august 2005, cu modificările
ulterioare.
CAPITOLUL II
Procedura de reatestare
Art. 7. - Specialistul atestat conform prevederilor
legale solicită reatestarea, înainte de expirarea termenului de valabilitate al
certificatului, prin depunerea unei cereri de
reatestare, conform modelului prezentat în anexa la prezentul regulament.
Art. 8. - Comisia de atestare va programa o sesiune de
examene de reatestare, ce se va desfăşura la Centrul de Pregătire pentru
Personalul din Industrie Buşteni, data examenului fiind făcută publică pe
site-ul Centrului de Pregătire pentru Personalul din Industrie Buşteni.
Art. 9. - Examenul pentru reatestarea specialiştilor va
cuprinde două etape, şi anume:
a) evaluarea activităţii
desfăşurate în perioada de la obţinerea certificatului de atestare şi
actualizarea informaţiilor referitoare la obligaţiile legale ce revin
specialiştilor atestaţi;
b) susţinerea unei probe scrise de verificare a
cunoştinţelor.
Art. 10. - In raport cu
activitatea desfăşurată şi confirmată pe bază de documente, conform
prevederilor
Ordinului ministrului economiei şi comerţului nr.
324/2005, cu modificările ulterioare, evaluarea se notează cu maximum 10
puncte, iar proba scrisă se notează de asemenea cu maximum 10 puncte.
Rezultatul examenului este reprezentat de media aritmetică a celor două note,
iar condiţiile de promovare sunt cele prevăzute de Regulamentul aprobat prin
Ordinul ministrului industriei şi resurselor nr. 88/2003, modificat prin
Ordinul ministrului economiei şi comerţului nr. 268/2006.
Art. 11. - Specialiştii care nu promovează examenul de
reatestare vor putea obţine un nou atestat prin participarea la cursurile
aferente modulului 2 de pregătire a specialiştilor, organizate de persoane
juridice de drept public sau privat, avizate conform prevederilor art. 11 din
Ordonanţa Guvernului nr. 95/1999, aprobată şi modificată prin Legea nr.
440/2002, denumite furnizori de formare profesională, finalizate cu susţinerea
lucrării de absolvire şi a examenelor aferente, conform Regulamentului aprobat
prin Ordinul ministrului industriei şi resurselor nr. 88/2003, modificat de
Ordinul ministrului economiei si comertului nr. 268/2006.
Art. 12. - Specialiştii ale căror certificate de
atestare au fost suspendate pe o perioadă de 6 luni, conform prevederilor art.
44 din Ordinul ministrului industriei şi resurselor nr. 88/2003, modificat prin
Ordinul ministrului economiei şi comerţului nr. 268/2006, pot solicita
reatestarea, care se va obţine în condiţiile art. 11 din prezentul regulament.
Art. 13. - La solicitarea persoanelor interesate se pot
organiza activităţi de pregătire de scurtă durată, în condiţiile regulamentului
aprobat prin Ordinul ministrului industriei şi resurselor nr. 88/2003,
modificat prin Ordinul ministrului economiei şi comerţului nr. 268/2006, în
vederea clarificării unor probleme profesionale, actualizării informaţiilor
legislative, inclusiv a celor legate de aplicarea legislaţiei europene.
Art. 14. - La eliberarea noului ceritificat de atestare tehnico-profesională şi a legitimaţiei vor fi
depuse la emitent vechiul certificat, legitimaţia şi 3 fotografii recente,
necesare pentru eliberarea noilor documente. Noile documente vor păstra seria
şi numărul de identificare deţinute anterior, ştampila păstrandu-şi valabilitatea.
Art. 15. - Cheltuielile ocazionate de reatestarea
specialiştilor sunt suportate în condiţiile prevăzute de art. 17 din
Regulamentul aprobat prin Ordinul ministrului industriei şi resurselor nr.
88/2003, modificat prin Ordinul ministrului economiei
si comertului nr. 268/2006.
ANEXA la regulament
Domnule preşedinte,
Subsemnatul
..................................................., de profesie
..............................., domiciliat în
................................, posesor al
buletinului/cărţii de identitate seria ...........
nr.............................., CNP ............................., în
conformitate cu prevederile
Regulamentului pentru reatestarea tehnico-profesională a specialiştilor
verificatori de proiecte, a responsabililor tehnici cu execuţia şi a experţilor
tehnici de calitate şi extrajudiciari pentru lucrările de montaj al dotărilor
tehnologiei industriale, solicit înscrierea la examenul de reatestare, precizand următoarele:
• Atestat nr................................. din
........................................................................................................................................
• categoria specialistului:
...........................................................................................................................................................
• domeniile
........................................................................................................................................................................ ......
• locul de muncă
......................................................
telefon ......................, fax ........................, e-mail
...................................
Activitatea desfăsurată de la data atestării:
Nr. crt.
|
Activitatea
|
Punctaj maxim
|
Autoevaluare
|
Evaluare comisie
|
Observaţii
|
1.
|
Raportare periodică la finele fiecărui semestru (fişele)
|
30
|
|
|
Conform anexelor nr. 3, 5, 7 la Ordinul ministrului economiei si
comertului nr. 324/2005
|
2.
|
Participare la activităţile de instruire-informare organizate de
Ministerul Economiei şi Finanţelor
|
30
|
|
|
Art. 8 la Ordinul ministrului economiei si comertului nr. 324/2005
|
3.
|
Intocmire de materiale în domeniul lucrărilor de montaj în
vederea participării la instruire-informare
|
10
|
|
|
Organizate de Ministerul Economiei şi Comerţului
|
4.
|
Lucrări publicate în domeniul montajului dotărilor tehnologice industriale
|
10
|
|
|
|
5.
|
Activităţi prestate în conformitate cu obiectul atestării
|
20
|
|
|
Incluse în fişele de raportare semestrială
|
TOTAL PUNCTAJ:
|
100
|
|
|
|
Documentele anexate în susţinerea cererii:
- fişele (în copie) aferente raportării semestriale,
confirmate de Ministerul Economiei şi Finanţelor;
- datele aferente participării la activităţile de
instruire-informare organizate de Ministerul Economiei şi Finanţelor
(confirmate de organizator prin adeverinţa eliberată, proces-verbal etc);
- lista cu materialele
prezentate la activităţile de instruire-informare în scopul comunicării din
experienţa activităţilor aferente lucrărilor de montaj al dotărilor tehnologice
industriale (confirmate prin procese-verbale);
- lista cu lucrările publicate în intervalul de
referinţă: numele autorilor, titlul lucrării, editura, anul;
- lista, confirmată de beneficiar, aferentă
consultanţelor de specialitate acordate.
Semnătura........................
Data ................................