Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.1538 din 03.06.2011

pentru modificarea Ghidului de finanţare a Programului de îmbunătăţire a calităţii mediului prin împădurirea terenurilor agricole degradate, aprobat prin Ordinul ministrului mediului şi pădurilor nr. 989/2010
ACT EMIS DE: Ministerul Mediului si Padurilor
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 434 din 21 iunie 2011



SmartCity1

Luând în considerare Referatul Administraţiei Fondului pentru Mediu privind modificarea Ghidului de finanţare a Programului de îmbunătăţire a calităţii mediului prin împădurirea terenurilor agricole degradate nr. 14.361/SJ din 5 mai 2011,în temeiul art. 15 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 1.635/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului şi Pădurilor, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul mediului şi pădurilor emite prezentul ordin: Articolul IGhidul de finanţare a Programului de îmbunătăţire a calităţii mediului prin împădurirea terenurilor agricole degradate, aprobat prin Ordinul ministrului mediului şi pădurilor nr. 989/2010, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 525 din 28 iulie 2010, se modifică după cum urmează: 1. La articolul 4 alineatul (3) , literele e) - i) se abrogă. 2. La articolul 5, literele b) şi d) - f) vor avea următorul cuprins: b)beneficiar - persoana juridică eligibilă care a solicitat finanţare din Fondul pentru mediu şi care a încheiat contract de finanţare cu Autoritatea; ........ ................ ................ ................ ................ ........ ............ d)cerere de tragere - solicitare a beneficiarului, adresată în scris Autorităţii, în baza căreia se face decontarea eşalonată a lucrărilor; formularul cererii de tragere este prevăzut în anexa nr. 2; e)cheltuieli eligibile - cheltuieli efectuate de către beneficiar cu achiziţia de servicii sau lucrări necesare implementării proiectului şi care sunt suportate din Fondul pentru mediu, conform prevederilor art. 26, cu condiţia îndeplinirii în mod cumulativ a criteriilor de eligibilitate şi a încadrării lor în categoriile de cheltuieli eligibile; f)cheltuieli neeligibile - cheltuieli efectuate de către beneficiar cu achiziţia de servicii, produse sau lucrări necesare implementării proiectului şi care nu sunt suportate din Fondul pentru mediu, neîndeplinind condiţia prevăzută la lit. e); 3. La articolul 15, alineatele (2) -( 4) şi (6) vor avea următorul cuprins:(2) Beneficiarul, prin reprezentantul său legal, se programează şi se prezintă la sediul Autorităţii pentru semnarea contractului de finanţare, cu următoarele:a)actul de identitate al reprezentantului legal; b)documentul care să ateste împuternicirea persoanei desemnate să semneze contractul de finanţare; c)documentul doveditor al deschiderii de către beneficiar, la Trezoreria Statului, a contului disponibil din sume alocate din Fondul pentru mediu reprezentând finanţare sau cofinanţare nerambursabilă a proiectelor pentru protecţia mediului; d)eventuale documente sau informaţii solicitate de către Autoritate. (3) Se consideră renunţare la finanţarea aprobată neprezentarea beneficiarului, în termenul menţionat în scrisoarea de aprobare a proiectului transmisă de către Autoritate, în vederea semnării contractului de finanţare.(4) Beneficiarul împreună cu Autoritatea stabilesc planificarea temporală a implementării proiectului aprobat şi acordarea finanţării, prin întocmirea listelor cuprinzând capitolele şi subcapitolele de cheltuieli eligibile potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 1 la contractul pentru finanţare nerambursabilă, precum şi a graficului de finanţare nerambursabilă a proiectului, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 2 la contractul pentru finanţare nerambursabilă. Prima cerere de tragere va fi depusă nu mai târziu de 12 luni de la data încheierii contractului pentru finanţare nerambursabilă. ........ ................ ................ ................ ................ ........ .........(6) Contractul pentru finanţare nerambursabilă, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 9, se întocmeşte în două exemplare originale, dintre care unul pentru Autoritate şi unul pentru beneficiar. 4. La articolul 17 partea introductivă va avea următorul cuprins: Beneficiarul finanţării va depune la sediul Autorităţii cereri de tragere, însoţite de următoarele documente obligatorii: 5. La articolul 17, punctele 3 şi 6 vor avea următorul cuprins: 3. declaraţia reprezentantului legal al beneficiarului privind respectarea prevederilor legale în vigoare privind achiziţiile publice pentru bunuri/servicii/lucrări ce vor fi finanţate din Fondul pentru mediu; ........ ................ ................ ................ ................ ........ ......... 6. proces-verbal privind stadiul fizic al lucrărilor, pentru lucrările pentru care se solicită finanţare; 6. Articolul 19 va avea următorul cuprins: Articolul 19Achiziţiile publice(1) Întreaga responsabilitate pentru întocmirea documentaţiei de achiziţie publică, organizarea şi derularea procedurii de achiziţie publică şi realizarea lucrărilor în conformitate cu prevederile legale în vigoare privind achiziţiile publice revine beneficiarului finanţării.(2) La stabilirea condiţiilor contractelor de achiziţie publică, beneficiarul finanţării va avea în vedere faptul că Autoritatea va proceda la acordarea tragerilor pentru cheltuieli eligibile efectiv realizate conform graficului de finanţare nerambursabilă. 7. Anexa nr. 9 se modifică şi se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Articolul IIPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. p. Ministrul mediului şi pădurilor, Cristian Apostol, secretar de stat ANEXĂ(Anexa nr. 9 la ghidul de finanţare) CONTRACT pentru finanţare nerambursabilă Nr. ......... din ............. Între: Administraţia Fondului pentru Mediu, cu sediul în municipiul Bucureşti, Splaiul Independenţei nr. 294, corp A, sectorul 6, cod fiscal 14715650, cont nr. RO 92TREZ7065017XXX000155, deschis la Trezoreria Sectorului 6 Bucureşti, reprezentată legal prin ........ ................ ............ - preşedinte, în calitate de finanţator, denumită în continuare AFM, şi ........ ............. (persoană juridică), cu sediul în municipiul ........ .............., str. ........ ........ ............ nr. ......., judeţul ........ ........., cod de înregistrare fiscală ........ .............., cont nr. ........ ................, deschis la ........ ........ .........., reprezentat prin ........ ................, în calitate de beneficiar, denumită în continuare beneficiar, a intervenit următorul contract pentru finanţare nerambursabilă, denumit în continuare contract: Articolul 1Obiectul contractului(1) AFM acordă beneficiarului o finanţare nerambursabilă, denumită în continuare finanţare, în valoare de ........ ........ lei, reprezentând ..........% din valoarea totală a cheltuielilor eligibile, pentru implementarea proiectului intitulat ........ ................ .........., denumit în continuare proiect, conform Hotărârii Comitetului de avizare nr. .... din ..........(2) Valoarea totală a cheltuielilor eligibile ale proiectului este de ........ ........ ......... lei.(3) În toate cazurile, finanţarea se raportează doar la valoarea cheltuielilor eligibile.(4) Cheltuielile proiectului sunt considerate eligibile dacă sunt îndeplinite următoarele criterii generale:a)sunt necesare pentru realizarea proiectului; b)sunt în conformitate cu principiile unui management financiar corespunzător, respectiv utilizarea eficientă a banilor şi realizarea unui raport optim cost-beneficiu; c)sunt realizate după semnarea contractului de finanţare şi pe perioada de execuţie a proiectului; d)sunt înregistrate în contabilitatea beneficiarului, sunt identificabile, verificabile şi pot fi dovedite prin documente originale. (5) Orice plată excedentară efectuată de către AFM constituie plată necuvenită, iar beneficiarul are obligaţia de a restitui sumele necuvenite în termen de 5 zile de la data confirmării de primire a notificării din partea AFM.(6) Beneficiarul acceptă finanţarea şi se angajează să desfăşoare proiectul pe propria răspundere. Articolul 2Destinaţia finanţării Finanţarea este acordată pentru realizarea proiectului, beneficiarul obligându-se s-o utilizeze integral şi numai pentru acest scop, conform cheltuielilor eligibile prevăzute în anexa nr. 1. Articolul 3Durata contractului şi perioada de utilizare a finanţării(1) Contractul intră în vigoare la data semnării lui de către ambele părţi şi încetează la ...............(2) Durata de realizare a proiectului este de ......... (nr. de luni) de la data intrării în vigoare a prezentului contract.(3) Suma neutilizată la finalul execuţiei proiectului se consideră anulată şi finanţarea se diminuează în mod corespunzător. Articolul 4Modalitatea de plată(1) Beneficiarul va utiliza finanţarea în mai multe tranşe, în conformitate cu Graficul de finanţare prevăzut în anexa nr. 2.(2) Utilizarea se efectuează prin debitarea contului de trezorerie al AFM, pe măsura tragerii sumelor şi prin creditarea contului nr. ........ ............. deschis de către beneficiar la ..........., numai pe bază de cerere de tragere, conform modelului prevăzut în anexa nr. 3, însoţită de documentele justificative prevăzute în anexa nr. 4.(3) Cheltuielile bancare (comisioanele bancare, diferenţe de curs valutar etc.) nu constituie cheltuieli eligibile.(4) Valoarea acordată beneficiarului se calculează prin aplicarea la cheltuielile eligibile aferente fiecărei trageri a procentului aprobat. Articolul 5Obligaţiile beneficiarului Beneficiarul are următoarele obligaţii:(1) să folosească finanţarea numai în scopul şi în condiţiile în care a fost acordată;(2) să asigure contribuţia proprie pentru realizarea proiectului;(3) să asigure executarea proiectului cu diligenţa necesară şi eficienţă, în conformitate cu prezentul contract, precum şi cu legislaţia în vigoare şi standardele de mediu aplicabile;(4) să respecte prevederile legislaţiei în vigoare privind achiziţiile publice, pentru achiziţionarea de bunuri, servicii sau lucrări din finanţarea acordată din Fondul pentru mediu;(5) să fie singurul răspunzător în faţa AFM pentru implementarea proiectului;(6) să asigure înregistrarea în evidenţa contabilă a tuturor documentelor privind operaţiunile aferente prezentului contract, precum şi arhivarea acestora, conform reglementărilor contabile în vigoare;(7) să furnizeze AFM copii ale situaţiilor sale financiare trimestriale/semestriale şi anuale, inclusiv balanţele lunare de verificare aferente acestora şi să transmită AFM orice altă informaţie sau documente relevante pentru prezentul contract, solicitate în mod rezonabil de către aceasta, în termen de maximum 7 zile de la cerere;(8) să plătească toate taxele, impozitele şi contribuţiile pe care le datorează potrivit reglementărilor legale; în acest sens va depune certificat de atestare fiscală la fiecare tragere şi, semestrial, certificat fiscal;(9) să introducă în gestiunea proprie bunurile de natura activelor imobilizate corporale achiziţionate în baza prezentului contract, să le inscripţioneze cu sintagma „Finanţat din Fondul pentru mediu“, să le utilizeze şi conserve cu diligenţele unui bun proprietar şi să nu le înstrăineze, gajeze sau ipotecheze pe perioada derulării proiectului şi timp de ............ luni de la data finalizării proiectului; (10) să nu vândă, cesioneze, închirieze sau disponibilizeze active din patrimoniul propriu, legate de proiect, în alt scop decât pentru înlocuirea celor existente cu noi active de valoare cel puţin egală cu cele existente;(11) să permită reprezentanţilor AFM accesul la sediile sale şi la amplasamentul proiectului pentru inspectarea activităţilor care se realizează din finanţarea acordată şi examinarea registrelor şi a evidenţelor contabile legate de proiect;(12) să permită personalului AFM să controleze modul în care beneficiarul îndeplineşte obiectivele proiectului;(13) să nu sponsorizeze/finanţeze activităţi cu impact negativ asupra mediului, pe perioada de valabilitate a contractului;(14) să notifice AFM şi să prezinte documentele corespunzătoare, în termen de 7 zile de la apariţia unor evenimente cum ar fi criza financiară sau insolvenţa, precum şi în orice altă împrejurare similară;(15) să suporte toate taxele, comisioanele, cheltuielile profesionale şi orice alte cheltuieli ocazionate de pregătirea, încheierea, executarea, punerea în aplicarea şi terminarea prezentului contract şi a tuturor documentelor şi activităţilor aferente;(16) să notifice AFM cu privire la orice alocaţie nerambursabilă pentru acest proiect pe care o primeşte până la încetarea contractului de finanţare. Articolul 6Obligaţiile AFM AFM are următoarele obligaţii:(1) să asigure finanţarea proiectului în condiţiile menţionate în prezentul contract, în limita fondurilor disponibile alocate pentru categoria de proiecte din care face parte, cuprinse în bugetele anuale ale acesteia;(2) să urmărească îndeplinirea etapelor prevăzute în contract;(3) să verifice, prin inspecţie la faţa locului, dacă tot ceea ce a declarat beneficiarul este conform cu realitatea, înainte de aprobarea cererii de tragere;(4) să pună la dispoziţia beneficiarului informaţiile legate de finanţare;(5) să analizeze şi să aprobe, dacă este cazul, modificarea de soluţii propuse de beneficiar în condiţiile stabilite la art. 17 alin. (1) din Ghidul de finanţare a Programului de îmbunătăţire a calităţii mediului prin împădurirea terenurilor agricole degradate. Articolul 7Cazuri de culpă(1) Nerespectarea de către beneficiar a oricăreia din obligaţiile sale asumate prin prezentul contract constituie caz de culpă.(2) Constituie caz de culpă şi următoarele fapte ale beneficiarului:a)face declaraţii false sau incomplete pentru a obţine finanţarea prevăzută în contract sau furnizează rapoarte care nu reprezintă realitatea; b)comite nereguli de ordin financiar sau acte de corupţie în legătură cu proiectul, stabilite printr-o hotărâre judecătorească definitivă; c)împotriva beneficiarului a fost demarată procedura de insolvenţă; d)situaţia economico-financiară a beneficiarului nu mai asigură condiţii de realizare a proiectului. (3) AFM va notifica beneficiarul în maximum 5 zile de la constatarea unui caz de culpă şi, în cazul în care deficienţele menţionate în notificare nu sunt înlăturate în maximum 30 de zile de la data notificării, AFM are dreptul să ia următoarele măsuri, fără punerea în întârziere şi fără nicio altă formalitate prealabilă:a)sistarea temporară a utilizării finanţării, până la remedierea cauzelor care au dus la sistare; b)sistarea definitivă şi rezilierea unilaterală a contractului, cu recuperarea sumelor virate către beneficiar, în condiţiile Codului de procedură fiscală. Articolul 8Încetarea contractului(1) Contractul încetează de drept:a)la data prevăzută în contract; b)în cazul imposibilităţii obiective a beneficiarului de a realiza proiectul, prin renunţare, cu un preaviz scris de maximum 30 de zile; c)la data intervenţiei unui act de autoritate; d)la apariţia unor circumstanţe care nu au putut fi prevăzute la data încheierii contractului şi care pot conduce la modificarea clauzelor contractuale în aşa măsură încât îndeplinirea contractului respectiv ar fi contrară instituţiei şi interesului public; acest fapt va fi notificat beneficiarului în termen de 10 zile de la momentul apariţiei unor astfel de circumstanţe sau de la momentul în care AFM a avut cunoştinţă de apariţia unor astfel de circumstanţe. (2) Contractul încetează prin reziliere, la iniţiativa AFM, în următoarele condiţii:a)beneficiarul nu îşi îndeplineşte obligaţiile asumate prin contract; b)beneficiarul este în procedură de insolvenţă, executare silită sau orice altă procedură asemănătoare; c)în situaţia intervenirii unuia dintre cazurile de culpă prevăzute la art. 7 alin. (2). (3) Rezilierea contractului de finanţare din culpa beneficiarului are drept consecinţă restituirea, în termenul precizat în notificare/înştiinţarea de plată, de către beneficiar a finanţării primite, sub forma plăţii de daune-interese în cuantum egal cu suma trasă din finanţarea nerambursabilă acordată, la care se adaugă dobânda legală pentru suma acordată, la nivelul dobânzii de referinţă a Băncii Naţionale a României calculată de la data plăţii.(4) Beneficiarul rămâne direct răspunzător pentru toate consecinţele financiare directe sau indirecte antrenate de încetarea contractului înainte de termen din culpa sau la iniţiativa sa (inclusiv majorări de întârziere, conform legii fiscale aplicabile creanţelor bugetare).(5) În cazul în care încetarea contractului intervine înainte de termenul stabilit pentru prima tragere, beneficiarul nu este obligat la plata de daune-interese.(6) Pentru nedepunerea primei cereri de tragere în primele 12 luni de la data semnării contractului, acesta se reziliază fără alte notificări prealabile. Articolul 9Forţa majoră şi cazul fortuit(1) Prin forţă majoră se înţelege un eveniment independent de voinţa părţilor, imprevizibil şi insurmontabil, intervenit după încheierea contractului şi care împiedică părţile să îşi execute, total sau parţial, obligaţiile contractuale.(2) Partea care invocă forţa majoră are următoarele obligaţii:a)de a o notifica celeilalte părţi în termen de 5 zile de la data apariţiei; b)să transmită în termen de cel mult 30 de zile de la data producerii evenimentului considerat a fi caz de forţă majoră certificatul de forţă majoră emis de autoritatea competentă; c)să comunice data încetării în termen de 5 zile de la încetare; d)de a lua orice măsuri care îi stau la dispoziţie în vederea limitării consecinţelor. (3) Dacă nu se procedează la anunţare, în condiţiile şi termenele prevăzute, partea care o invocă va suporta toate daunele provocate celeilalte părţi prin lipsa notificării.(4) Îndeplinirea contractului va fi suspendată în perioada de acţiune a forţei majore, dar fără a prejudicia drepturile ce li se cuveneau părţilor până la apariţia acesteia.(5) Forţa majoră, comunicată şi dovedită în condiţiile alin. (2), exonerează de răspundere partea care o invocă.(6) Dacă forţa majoră şi/sau consecinţele acesteia durează sau se estimează că va/vor dura mai mult de 3 luni, părţile se obligă să negocieze cu bună-credinţă în vederea identificării soluţiei cele mai bune:a)încetarea contractului, fără ca vreuna dintre părţi să poată pretinde celeilalte daune-interese; b)modificarea contractului. (7) Prevederile cuprinse la alin. (2)-(6) se aplică în mod corespunzător şi în situaţia cazului fortuit. Articolul 10Alte clauze(1) Beneficiarul îşi asumă integral răspunderea pentru prejudiciile cauzate terţilor din culpa sa pe parcursul derulării proiectului, AFM fiind degrevată integral de orice responsabilitate.(2) Beneficiarul îşi asumă integral răspunderea pentru respectarea prevederilor legale cu privire la protecţia muncii personalului însărcinat cu implementarea proiectului.(3) În nicio circumstanţă şi din niciun motiv AFM nu poate fi trasă la răspundere şi obligată la plata de daune-interese pe durata desfăşurării proiectului şi, ca urmare, AFM nu va accepta nicio cerere de despăgubire sau plăţi suplimentare.(4) În cazul în care realizarea proiectului generează costuri suplimentare, aceste costuri vor fi acoperite pe cheltuiala beneficiarului.(5) Contractul, în integralitatea sa, precum şi toate drepturile şi obligaţiile decurgând din acesta nu pot face obiectul cesiunii; în caz de imposibilitate, neimputabilă beneficiarului, de a executa prevederile contractuale, activitatea poate fi preluată de succesorii săi în drepturi, cu aprobarea prealabilă a AFM.(6) Beneficiarul va adopta o conduită adecvată prin care va evita conflictul de interese şi va informa imediat AFM despre orice situaţie care dă naştere sau este posibil să dea naştere unui astfel de conflict.(7) AFM şi beneficiarul se angajează să păstreze confidenţialitatea documentelor şi informaţiilor legate de derularea prezentului contract, informaţiile putând fi furnizate numai autorităţilor competente, în condiţiile legii, sau unor terţe părţi, numai cu acordul părţilor prezentului contract.(8) Drepturile de proprietate intelectuală rezultate în urma implementării proiectului, precum şi alte documente legate de proiect vor rămâne în patrimoniul beneficiarului, care, la solicitarea AFM, va acorda acesteia dreptul de a utiliza gratuit şi după cum consideră necesar informaţia cuprinsă în rapoartele proiectului, precum şi rezultatele obţinute, oricare ar fi forma acestora.(9) Beneficiarul are obligaţia de a despăgubi din surse proprii AFM pentru toate cheltuielile efectuate cu orice reclamaţii şi acţiuni în justiţie, care rezultă din încălcarea unor drepturi de proprietate intelectuală (brevete de invenţie, mărci înregistrate, desene sau modele industriale, drepturi de autor) legate de activităţile necesare implementării proiectului, şi pentru daune-interese, costuri, taxe şi alte cheltuieli, de orice natură, aferente violării dreptului de proprietate intelectuală.(10) Beneficiarul este de acord ca AFM să publice date privind rezultatele implementării proiectului.(11) Beneficiarul se obligă ca în orice notă, raport, material publicat, conferinţă şi seminar cu privire la proiect să specifice că acesta a beneficiat de finanţare din Fondul pentru mediu.(12) Neexercitarea de către AFM a oricărui drept prevăzut în prezentul contract nu constituie o renunţare la acesta, iar AFM va putea uza de acel drept oricând, până la stingerea tuturor obligaţiilor beneficiarului faţă de aceasta.(13) În situaţia în care, ca urmare a rectificării bugetului de venituri şi cheltuieli anual al AFM, finanţarea se diminuează/se elimină, contractul poate fi prelungit sau poate înceta, după caz.(14) În cazul în care referitor la prezentul contract apar modificări ale legislaţiei aplicabile, părţile au obligaţia să depună toate diligenţele, conform noilor reglementări, astfel încât să nu se abată de la obligaţiile stabilite în cuprinsul acestuia.(15) Oferta financiară ce a stat la baza încheierii contractului de lucrări va fi prezentată în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului dezvoltării, lucrărilor publice şi locuinţelor nr. 863/2008 pentru aprobarea „Instrucţiunilor de aplicare a unor prevederi din Hotărârea Guvernului nr. 28/2008 privind aprobarea conţinutului-cadru al documentaţiei tehnico-economice aferente investiţiilor publice, precum şi a structurii şi metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investiţii şi lucrări de intervenţii“, cu modificările şi completările ulterioare, referitoare la listele cu cantităţile de lucrări pe categorii de lucrări (formularul F3).(16) Suma aprobată nu se poate suplimenta, beneficiarul trebuind să asigure din surse proprii realizarea integrală a proiectului.(17) Beneficiarul este obligat să depună factura fiscală însoţită de situaţii de lucrări, cuantificate valoric - în copie, certificată din punctul de vedere al realităţii, regularităţii şi legalităţii pentru efectuarea cheltuielilor şi avizată cu „Bun de plată“, conform prevederilor legale referitoare la angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor publice.(18) Cu excepţia primei cereri de tragere, la data depunerii fiecărei cereri de tragere beneficiarul este obligat să depună la sediul Autorităţii dovada achitării valorii finanţate din Fondul pentru mediu la cererea de tragere anterioară, inclusiv dovada achitării contribuţiei proprii pentru realizarea întregului proiect (dacă este cazul). Cheltuielile indirecte vor fi decontate în limita a 17% din valoarea cheltuielilor directe aferente situaţiilor de lucrări. Articolul 11Jurisdicţie(1) Orice neînţelegere rezultând din interpretarea şi/sau executarea prezentului contract se va rezolva, pe cât posibil, pe cale amiabilă.(2) În cazul în care o soluţie amiabilă nu este posibilă, litigiul se supune spre soluţionare instanţei judecătoreşti de drept comun în a cărei rază teritorială îşi are sediul AFM. Articolul 12Notificări(1) Orice notificare sau solicitare în baza prezentului contract se va face în scris, la următoarele adrese:pentru AFM: Bucureşti, Splaiul Independenţei nr. 294, corp A, sectorul 6; pentru beneficiar: ........ ........... (2) În cazul în care beneficiarul doreşte să fie notificat la o altă adresă sau şi-a schimbat adresa, aceasta va fi comunicată în scris la AFM.(3) Notificările făcute beneficiarului la adresele menţionate la alin. (1) se consideră a fi aduse la cunoştinţa acestuia.(4) Notificările se pot transmite şi pe fax, la numărul ............... pentru AFM şi numărul ............... pentru beneficiar, cu condiţia să fie confirmate ulterior. Articolul 13Amendamente(1) Prezentul contract, inclusiv anexele acestuia, pot fi modificate şi/sau completate numai cu acordul părţilor, consemnat într-un act adiţional.(2) Prin excepţie de la alin. (1), nu este necesară întocmirea unui act adiţional pentru modificările din coloana nr. 1 din anexa nr. 2 („Data depunerii cererii de tragere“), dacă acestea nu implică şi modificarea duratei de realizare a proiectului. În acest caz, sumele neutilizate la tragerile programate se vor reporta la tragerile ulterioare.(3) Cererea privind decalarea datei de depunere a cererii de tragere în condiţiile prevăzute la alin. (2) se transmite cu cel puţin două zile înaintea momentului la care se doreşte ca această modificare să intre în vigoare. Articolul 14Dispoziţii finale(1) Prezentul contract este titlu executoriu potrivit art. 13 alin. (9) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 105/2006, cu modificările şi completările ulterioare, fiind întocmit, interpretat şi executat conform legislaţiei române şi guvernat de aceasta.(2) Prin semnarea prezentului contract, noi, reprezentanţii legali ai beneficiarului, am luat cunoştinţă de prevederile Codului penal privind falsul în declaraţii.(3) Anexele nr. 1-4, pe care beneficiarul declară că le cunoaşte şi le acceptă, fac parte integrantă din prezentul contract.(4) Prezentul contract s-a semnat la data de ......., la sediul AFM, în două exemplare, ambele având valoare juridică egală, din care un exemplar pentru AFM şi unul pentru beneficiar.AFM Preşedinte, ........ ........ .......... Directorul Direcţiei economice, ........ ................ ........ Directorul Direcţiei implementare proiecte, ........ ................ ............. Şef Serviciu implementare, ........ ................ ........ .......... Referent de specialitate, ........ ................ ........ BENEFICIAR ANEXA Nr. 1la Contractul pentru finanţare nr. .........../............. CAPITOLE ŞI SUBCAPITOLE DE CHELTUIELI ELIGIBILE
1. Capitole şi subcapitole de cheltuieli eligibile pentru perimetrul de ameliorare*)

AFM Preşedinte, ........ ........ .......... Directorul Direcţiei economice, ........ ................ ........ Directorul Direcţiei implementare proiecte, ........ ................ ............. Şef Serviciu implementare, ........ ................ ........ .......... Referent de specialitate, ........ ................ ........ BENEFICIAR *) Vor fi evidenţiate separat cheltuielile eligibile aferente fiecărui perimetru de ameliorare aprobat. ANEXA Nr. 2la Contractul pentru finanţare nr. .........../............. GRAFICUL DE FINANŢARE NERAMBURSABILĂ

Nr. crt. Data depunerii cererii de tragere Suma (lei)
0 1 2
1.
2.
...
Total: x

AFM Preşedinte, ........ ........ .......... Directorul Direcţiei economice, ........ ................ ........ Directorul Direcţiei implementare proiecte, ........ ................ ............. Şef Serviciu implementare, ........ ................ ........ .......... Referent de specialitate, ........ ................ ........ BENEFICIAR ANEXA Nr. 3la Contractul pentru finanţare nr. ............./........ ................ CERERE DE TRAGERE Nr. ............/............... Sediul ........ ................ ........ .......... C.I.F. ........ ................ ................ ............ Cont nr. ........ ................ deschis la Trezoreria ........ ........ .......... În baza Contractului pentru finanţare nr. ......... din ....../......./......, vă rugăm să aprobaţi prezenta cerere de tragere, pentru suma de ........ ........ lei (în litere: ........ ................ ................ .............), din finanţarea nerambursabilă în valoare de ........ ........ .............. lei (în litere: ........ ................ ................ .............). Aceasta sumă va fi utilizată pentru plata cheltuielilor eligibile aferente activităţilor desfăşurate în perioada ........ ........ ........... Documentele justificative sunt anexate la prezenta cerere de tragere, în original şi/sau în copii. Situaţia finanţării la data prezentei cereri de tragere:

Suma totală aprobată conform contractului pentru finanţare Suma acordată până la data prezentei cereri de tragere Suma solicitată prin prezenta cerere de tragere Suma aprobată prin prezenta cerere de tragere Suma totală trasă din finanţare, inclusiv suma aprobată prin prezenta cerere de tragere Suma rămasă de tras din finanţarea aprobată (col. 1-5)
1 2 3 4 5 6

Cunoscând prevederile Codului penal privind falsul în declaraţii, declar că am verificat datele din prezenta cerere de tragere şi în conformitate cu informaţiile furnizate o declar corectă şi completă. Reprezentantul legal al beneficiarului Numele şi prenumele ........ .............. Funcţia ........ ................ ........ ............ Semnătura ........ ................ .............. L.S. Aprobat Administraţia Fondului pentru Mediu Preşedinte, ........ ........... Directorul Direcţiei economice, ........ ................ ........ .............. Directorul Direcţiei implementare proiecte, ........ ................ ............. Şef Serviciu implementare, ........ ................ ........ Referent de specialitate, ........ ........ ............. NOTĂ: Coloanele 1-3 se completează de către beneficiar, iar coloanele 4-6 se completează de către personalul AFM. După aprobare, o copie a cererii de tragere va fi înmânată beneficiarului. ANEXA Nr. 4la Contractul pentru finanţare nr. .........../........ ........ ......... LISTA documentelor justificative pentru efectuarea decontărilor şi care însoţesc cererea de tragere 1. contracte de achiziţii servicii/produse/lucrări şi acte adiţionale ce intervin pe parcursul derulării acestora - în copie, încheiate în conformitate cu reglementările în vigoare. Contractele trebuie să conţină prevederi referitoare la constituirea în favoarea beneficiarului finanţării a garanţiei de bună execuţie (modalitate de constituire, cuantum, valabilitate). Garanţia de bună execuţie se constituie în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi completările ulterioare; 2. oferta financiară ce a stat la baza încheierii contractului de achiziţie lucrări, prezentată în conformitate cu modelul din Formularul F3 cuprins în anexa nr. 1 la Ordinul ministrului dezvoltării, lucrărilor publice şi locuinţelor nr. 863/2008 pentru aprobarea „Instrucţiunilor de aplicare a unor prevederi din Hotărârea Guvernului nr. 28/2008 privind aprobarea conţinutului-cadru al documentaţiei tehnico-economice aferente investiţiilor publice, precum şi a structurii şi metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investiţii şi lucrări de intervenţii“, cu modificările şi completările ulterioare; 3. declaraţia reprezentantului legal al beneficiarului privind respectarea prevederilor legale în vigoare privind achiziţiile publice şi ale actelor normative aplicabile în materie de investiţii publice; 4. documentele bancare privind achitarea facturilor fiscale prezentate la finanţare (extrase de cont cu viza instituţiei financiare/bancare însoţite de ordine de plată, bilete la ordin, dispoziţii de plată externe) pentru facturile finanţate la tragerile anterioare, inclusiv dovada achitării contribuţiei proprii (dacă este cazul); 5. certificat de atestare fiscală privind plata taxelor şi impozitelor locale; 6. certificat de atestare fiscală privind plata taxelor şi impozitelor la bugetul de stat; 7. proces-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor, semnat de o comisie numită în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 273/1994 privind aprobarea Regulamentului de recepţie a lucrărilor de construcţii şi instalaţii aferente acestora, cu modificările şi completările ulterioare, - la ultima cerere de tragere; 8. proces-verbal privind stadiul fizic al lucrărilor pentru lucrările pentru care se solicită finanţare; 9. factura fiscală însoţită de situaţii de lucrări, cuantificate valoric - în copie, certificată din punctul de vedere al realităţii, regularităţii şi legalităţii pentru efectuarea cheltuielilor şi avizată cu „Bun de plată“, conform prevederilor legale referitoare la angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor publice; 10. alte documente relevante.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 1538/2011

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 1538 din 2011
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu