Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.150 din 28.10.2013

pentru aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Centrului naţional SIS
ACT EMIS DE: Ministerul Afacerilor Interne
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 675 din 04 noiembrie 2013



SmartCity1

Având în vedere prevederile art. 12 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Interne, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Hotărârii Guvernului nr. 416/2007 privind structura organizatorică şi efectivele Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările şi completările ulterioare,în temeiul art. 7 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul afacerilor interne emite următorul ordin: Articolul 1Se aprobă Regulamentul de organizare şi funcţionare a Centrului naţional SIS, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 2Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul afacerilor interne, Radu Stroe
ANEXĂREGULAMENT de organizare şi funcţionare a Centrului naţional SIS Capitolul IDispoziţii generale Articolul 1Centrul naţional SIS (C.N.SIS) este unitatea subordonată Ministerului Afacerilor Interne (M.A.I.), organizată la nivel de direcţie, fără personalitate juridică, responsabilă cu implementarea, funcţionarea întreţinerea şi securitatea componentei naţionale a Sistemului de Informaţii Schengen (N.SIS), cu asigurarea conectării N.SIS la SIS central şi managementul copiei naţionale a bazei de date centrale a SIS, precum şi cu asigurarea accesului autorităţilor române la N.SIS. Articolul 2Termenii şi expresiile folosite în prezentul regulament au semnificaţia prevăzută la
art. 2 din Legea nr. 141/2010 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Sistemului Informatic Naţional de Semnalări şi participarea României la Sistemul de Informaţii Schengen şi la art. 2 din Hotărârea Guvernului nr. 966/2010 privind drepturile de acces al autorităţilor publice române la Sistemul Informatic Naţional de Semnalări. Articolul 3C.N.SIS este organizat şi funcţionează în baza prevederilor Legii nr. 141/2010 şi ale Hotărârii Guvernului nr. 416/2007 privind structura organizatorică şi efectivele Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările şi completările ulterioare. Capitolul IIOrganizarea C.N.SIS Secţiunea 1Structura organizatorică a C.N.SIS Articolul 4C.N.SIS are următoarea structură organizatorică: 1. Conducerea; 2. Serviciul analiză, dezvoltare, testare, instruire şi cooperare; 3. Serviciul monitorizare, administrare, securitate şi help-desk; 4. Serviciul metodologie, planificare, managementul proiectelor şi secretariatul Comitetului tehnic; 5. Biroul monitorizare site de recuperare în caz de dezastru; 6. Compartimentul financiar-contabilitate; 7. Structura de securitate/CSTIC; 8. Compartimentul documente clasificate, secretariat şi administrativ. Articolul 5Organigrama C.N.SIS este prevăzută în anexa nr. 1. Secţiunea a 2-aSistemul de relaţii al C.N.SIS Articolul 6În îndeplinirea atribuţiilor, C.N.SIS cooperează cu celelalte unităţi din aparatul central al ministerului, cu instituţiile şi structurile aflate în subordinea ministerului şi cu unităţile din subordinea acestora şi colaborează, pe probleme de interes comun, potrivit actelor normative în vigoare, cu instituţii şi organisme ale autorităţilor publice şi societăţii civile. Articolul 7Diagrama de relaţii a C.N.SIS este prevăzută în anexa nr. 2. Secţiunea a 3-aCircuitul documentelor în cadrul C.N.SIS Articolul 8(1) Circuitul documentelor în cadrul C.N.SIS se realizează în condiţiile stabilite prin dispoziţie a directorului.(2) Circuitul documentelor în cadrul C.N.SIS se desfăşoară conform prevederilor legale în vigoare, prin Compartimentul documente clasificate, secretariat şi administrativ. Capitolul IIIAtribuţiile C.N.SIS Articolul 9Pentru îndeplinirea atribuţiilor funcţionale şi realizarea obiectivelor stabilite, C.N.SIS are următoarele atribuţii principale: a)asigură implementarea N.SIS, compusă din SINS şi copia naţională a bazei centrale SIS; b)asigură conectarea la C.SIS pentru schimbul de date cu acesta; c)asigură mentenanţa N.SIS şi asistenţa tehnică pentru utilizatorii finali; d)asigură monitorizarea implementării proiectelor adiacente N.SIS, respectiv a sistemelor informatice ale structurilor care vor furniza şi/sau consulta baza de date N.SIS, în vederea compatibilizării acestora cu N.SIS; e)asigură efectuarea testelor de conectivitate cu C.SIS; f)asigură pregătirea personalului propriu în scopul asigurării bunei funcţionări a N.SIS; g)asigură expertiza tehnică necesară misiunilor de evaluare a României în domeniul SIS; h)asigură funcţionarea şi administrarea soluţiei N.SIS în vederea menţinerii conectării la C.SIS; i)asigură completarea semnalărilor româneşti de la SIS II în vederea refacerii consistenţei datelor, în urma migrării datelor de la SIS 1+ la SIS II; j)asigură accesul autorităţilor naţionale competente la N.SIS în vederea furnizării şi consultării datelor; k)asigură reprezentarea României/M.A.I. la activităţile grupurilor tehnice ale UE, respectiv la SIS-TECH, SISVIS II CM şi, după caz, la grupul de lucru SIS-SIRENE şi la misiunile de evaluare Schengen în domeniul SIS/SIRENE; l)asigură implementarea proiectelor finanţate din fonduri externe nerambursabile din domeniul SIS, care vizează exclusiv C.N.SIS; m)formulează propuneri de acte normative necesare asigurării funcţionării N.SIS, pentru alinierea la acquis-ul Schengen, precum şi puncte de vedere cu privire la proiectele de acte normative care, prin obiectul de reglementare, au incidenţă în domeniul de activitate al C.N.SIS; n)efectuează demersuri pentru asigurarea finanţării activităţilor aferente implementării, exploatării şi dezvoltării ulterioare a N.SIS în conformitate cu cerinţele tehnice ale C.SIS; o)elaborează norme de securitate interne privind gestionarea şi utilizarea sistemului de comunicaţii corespunzător N.SIS, monitorizează aplicarea acestora şi le adaptează în funcţie de cerinţele sistemului; p)elaborează norme de securitate interne privind gestionarea şi utilizarea sistemelor informatice ale C.N.SIS, monitorizează aplicarea acestora şi le adaptează în funcţie de cerinţele sistemelor; q)asigură proiectarea şi implementarea procedurilor privind fluxurile de actualizare a bazelor de date corespunzătoare SIS; r)asigură implementarea şi operaţionalizarea site-ului de recuperare în caz de dezastru al N.SIS; s)asigură informarea autorităţilor naţionale competente şi a structurilor M.A.I. cu competenţe în domeniu, cu privire la deciziile luate în cadrul grupurilor de lucru tehnice ale U.E. în domeniul SIS; t)execută activităţi de control, sprijin şi îndrumare în unităţile M.A.I. în scopul asigurării aplicării specificaţiilor tehnice ale C.SIS, în cadrul sistemelor informatice care se conectează la N.SIS; u)asigură managementul proiectelor a căror realizare este de competenţa C.N.SIS şi întocmeşte documentaţia de atribuire aferentă acestora, în vederea atribuirii contractelor. Capitolul IVConducerea C.N.SIS Articolul 10C.N.SIS este condusă de un director, care are calitatea de ordonator de credite, ajutat de un director adjunct. Articolul 11(1) Directorul conduce întreaga activitate a C.N.SIS şi o reprezintă în relaţiile cu conducerea celorlalte structuri ale ministerului, precum şi cu alte persoane fizice sau juridice din ţară sau din străinătate, potrivit competenţelor legale.(2) Directorul emite dispoziţii obligatorii în toate domeniile de competenţă ale C.N.SIS cu caracter individual sau normativ pentru personalul din subordine.(3) În condiţiile legii, directorul poate delega atribuţii din competenţa sa directorului adjunct sau altor persoane cu funcţii de conducere din subordine. Articolul 12Directorul răspunde în faţa conducerii ministerului de întreaga activitate pe care o desfăşoară C.N.SIS. Articolul 13(1) Directorul adjunct se subordonează nemijlocit directorului şi răspunde de activitatea structurilor ce îi sunt repartizate spre coordonare.(2) Directorul adjunct exercită atribuţiile directorului C.N.SIS, în lipsa acestuia. Articolul 14 (1) Conducerea structurilor C.N.SIS se exercită de şefii acestora, iar în lipsa lor, de către un ofiţer desemnat.(2) Şefii structurilor C.N.SIS răspund de întreaga activitate pe care o desfăşoară, în faţa conducerii acesteia, potrivit competenţelor stabilite.(3) Şefii structurilor C.N.SIS conduc activitatea pe liniile lor de competenţă şi reprezintă instituţia în relaţiile cu celelalte structuri ale ministerului şi autorităţi din afara ministerului, conform delegării şi dispoziţiilor primite. Articolul 15Atribuţiile directorului şi directorului adjunct sunt stabilite în fişele posturilor prevăzute în anexele nr. 3 şi 4. Articolul 16Şefii serviciilor şi biroului din cadrul C.N.SIS se subordonează nemijlocit directorului şi răspund în faţa acestuia de planificarea, organizarea, desfăşurarea şi controlul întregii activităţi pe care o desfăşoară personalul din subordine. Articolul 17 (1) Personalul compartimentelor din structura organizatorică a C.N.SIS se subordonează direct directorului.(2) Activitatea compartimentelor din structura organizatorică a C.N.SIS este condusă nemijlocit de ofiţerii/agenţii de poliţie din cadrul acestora, desemnaţi prin Dispoziţia zilnică pe unitate. Capitolul VAtribuţiile structurilor componente ale C.N.SIS Secţiunea 1Atribuţiile Serviciului analiză, dezvoltare, testare, instruire şi cooperare Articolul 18(1) Serviciul analiză, dezvoltare, testare, instruire şi cooperare este structura specializată a C.N.SIS care are ca obiectiv general proiectarea, dezvoltarea, implementarea şi operaţionalizarea N.SIS şi conectarea la sistemul central SIS (C.SIS). (2) Serviciul analiză, dezvoltare, testare, instruire şi cooperare are următoarele atribuţii:a)asigură managementul N.SIS şi conectarea acestuia la sistemul C.SIS; b)stabileşte protocoalele şi procedurile tehnice pentru asigurarea compatibilităţii N.SIS cu C.SIS; c)asigură managementul proiectelor a căror realizare este de competenţa C.N.SIS; d)asigură compatibilitatea deplină a N.SIS cu C.SIS, în raport cu constrângerile sistemului central; e)coordonează procesul de conectare a N.SIS cu C.SIS; f)coordonează activitatea de compatibilizare a sistemelor informatice de la nivelul autorităţilor naţionale cu competenţe în domeniul SIS cu N.SIS, respectiv cu sistemul central C.SIS, în condiţiile impuse de prevederile Legii nr. 141/2010; g)coordonează, din punct de vedere tehnic, activitatea de conectare a N.SIS la C.SIS; h)asigură condiţiile tehnice necesare îndeplinirii standardelor în domeniul SIS/SIRENE conform acquis-ului Schengen; i)asigură managementul dezvoltării N.SIS, ulterior integrării României în Spaţiul Schengen, în vederea compatibilizării continue a acestuia cu C.SIS; j)elaborează specificaţiile tehnice necesare dezvoltării ulterioare a N.SIS; k)evaluează periodic necesarul de resurse informatice pentru realizarea managementului N.SIS la standardele impuse de legislaţia naţională şi cea de la nivelul UE în domeniul SIS şi prezintă conducerii C.N.SIS propuneri în consecinţă; l)asigură elaborarea şi implementarea, din punct de vedere tehnic, de proiecte cu finanţare naţională sau europeană, dedicate mentenanţei şi dezvoltării ulterioare a N.SIS în funcţie de cerinţele C.SIS şi/sau cele de la nivel naţional; m)asigură cooperarea cu autoritatea de management a C.SIS, precum şi cu autorităţile responsabile de managementul şi gestionarea componentelor N.SIS ale statelor membre Schengen; n)asigură cooperarea cu reprezentanţii statelor membre Schengen, cu autoritatea de management a C.SIS, precum şi cu reprezentanţii preşedinţiei UE, membri ai grupurilor de lucru tehnice, cu atribuţii în domeniul SIS; o)asigură dezvoltarea de scenarii, ipoteze şi cazuri de testare a aplicaţiilor aferente N.SIS şi stabileşte modalitatea de verificare a execuţiei testelor, urmărind rezultatele testării; p)asigură configurarea şi managementul mediilor de testare; q)asigură implementarea instrumentelor de testare aferente aplicaţiilor N.SIS; r)asigură participarea la grupurile tehnice ale UE, respectiv la SIS-TECH, SIS/VIS II CM, şi, după caz, la grupul SIS-SIRENE şi la misiunile de evaluare Schengen în domeniul SIS/SIRENE; s)actualizează planul de implementare pentru realizarea N.SIS şi avizează, din punct de vedere tehnic, etapele de realizare ale acestuia; t)asigură proiectarea structurilor bazelor de date, a procedurilor şi a fluxurilor de actualizare a acestora pentru N.SIS; u)informează conducerea M.A.I. cu privire la propunerile legislative promovate în grupurile de lucru ale UE în problematica SIS; v)asigură specificaţiile tehnice necesare compatibilizării informaţionale în procesul de modernizare a sistemelor informatice ale autorităţilor naţionale cu competenţe în domeniul SIS, în condiţiile respectării cerinţelor de ordin tehnic stabilite de acquis-ul Schengen; w)analizează, sintetizează şi corelează propunerile privind realizarea şi modernizarea sistemelor informatice proprii participante la SINS, formulate de autorităţile naţionale cu competenţă în domeniul SIS, cu respectarea cerinţelor de ordin tehnic stabilite de acquis-ul Schengen; x)oferă suport tehnic instituţiilor care participă, prin furnizarea/consultarea de date la N.SIS; y)împreună cu furnizorii de servicii, asigură, din punct de vedere tehnic, derularea contractelor privind realizarea, implementarea şi dezvoltarea ulterioară a N.SIS; z)execută activităţi de control, sprijin şi îndrumare în unităţile M.A.I. în scopul asigurării aplicării specificaţiilor tehnice ale C.SIS, în cadrul sistemelor informatice care se conectează la N.SIS;aa) desfăşoară activităţi privind elaborarea documentaţiei specifice de specializare/instruire în vederea utilizării N.SIS, prevăzute de legislaţia în vigoare, precum şi în „Concepţia integrată de pregătire a personalului instituţiilor/structurilor implicate în procesul de aderare a României la Spaţiul Schengen“. Secţiunea a 2-aAtribuţiile Serviciului monitorizare, administrare, securitate şi help-desk Articolul 19 (1) Serviciul monitorizare, administrare, securitate şi help-desk este structura specializată din cadrul C.N.SIS care are ca atribuţie principală asigurarea funcţionării continue, 24 ore/7 zile, a N.SIS.(2) Serviciul monitorizare, administrare, securitate şi help-desk are următoarele atribuţii:a)asigură funcţionarea N.SIS şi menţinerea continuă a conectării acestuia la C.SIS; b)asigură transmiterea semnalărilor către C.SIS prin intermediul N.SIS; c)asigură mentenanţa copiei naţionale a bazei de date a C.SIS, sincronizarea şi consistenţa dintre datele stocate în copia naţională şi datele stocate în baza de date a C.SIS; d)asigură legătura permanentă cu echipa de specialişti ai C.SIS pentru buna funcţionare a N.SIS; e)asigură accesul autorităţilor naţionale competente la N.SIS, în colaborare cu Direcţia pentru comunicaţii şi tehnologia informaţiei din cadrul MAI (DCTI); f)asigură sincronizarea şi consistenţa dintre datele stocate în bazele de date gestionate de autorităţile naţionale cu competenţă în domeniul SIS şi datele stocate în baza de date N.SIS, transmise de acestea; g)asigură sprijin continuu, 24 ore/7 zile, personalului tehnic al autorităţilor naţionale cu competenţe în domeniul SIS, în vederea soluţionării incidentelor apărute în legătură cu conectarea şi funcţionarea propriilor sisteme cu N.SIS; h)elaborează manualul de proceduri operaţionale, de administrare şi utilizare a N.SIS şi asigură actualizarea acestuia în funcţie de modificările intervenite la nivelul N.SIS; i)elaborează norme de securitate privind gestionarea şi utilizarea sistemului de comunicaţii corespunzător N.SIS, monitorizează aplicarea acestora şi le adaptează în funcţie de cerinţele sistemului; j)elaborează Planul de securitate a N.SIS, normele de securitate privind gestionarea şi utilizarea sistemelor informatice ale C.N.SIS, monitorizează aplicarea acestora şi le adaptează în funcţie de cerinţele sistemelor, cu respectarea cerinţelor C.SIS; k)verifică modalitatea de implementare şi respectare a măsurilor de securitate incluse în planul de securitate al N.SIS; l)asigură administrarea şi monitorizarea soluţiei N.SIS, precum şi implementarea cerinţelor de securitate aferente acesteia; m)defineşte şi stabileşte procedurile de mentenanţă la nivelul bazelor de date aferente N.SIS, cum ar fi: crearea şi programarea proceselor automatizate privind verificarea permisiunilor, salvarea şi recuperarea datelor etc.; n)realizează copiile de siguranţă ale bazelor de date aferente N.SIS şi asigură păstrarea acestora în condiţiile stabilite de aquis-ul Schengen în domeniul SIS; o)asigură configurarea şi securizarea reţelei locale de comunicaţii (LAN); p)asigură monitorizarea şi administrarea LAN, aplicând standarde de securitate, soluţiile de administrare a securităţii la nivel global, securitatea accesului în Reţeaua de Comunicaţii Integrate Voce-Date-Video (RCIVDV) a M.A.I., standardele utilizate în infrastructura de chei publice (PKI) a M.A.I. şi detectarea intruziunilor; asigură întreţinerea şi funcţionarea nodului de comunicaţii de date al RCIVDV din cadrul C.N.SIS sub îndrumarea specialiştilor DCTI; q)asigură menţinerea conectivităţii N.SIS, prin punctul de Acces la reţeaua de comunicaţii sTESTA aferentă sistemului central C.SIS (TAP), la C.SIS; r)asigură conectivitatea liniilor de back-up pentru TAP; s)asigură îndeplinirea atribuţiilor specifice prelucrării datelor cu caracter personal. Secţiunea a 3-aAtribuţiile Serviciului metodologie, planificare, managementul proiectelor şi secretariatul Comitetului tehnic Articolul 20 (1) Serviciul metodologie, planificare, managementul proiectelor şi secretariatul Comitetului tehnic este structura specializată din cadrul C.N.SIS care are ca atribuţie principală asigurarea metodologiei, planificarea şi gestionarea proiectelor din competenţa C.N.SIS, precum şi asigurarea secretariatului Comitetului tehnic.(2) Serviciul metodologie, planificare, managementul proiectelor şi secretariatul Comitetului tehnic are următoarele atribuţii:a)elaborează şi actualizează metodologia privind planificarea şi managementul proiectelor aflate în responsabilitatea C.N.SIS; b)elaborează planul de implementare a metodologiei de management de proiect; c)identifică etapele procesului de management de proiect care fac obiectul metodologiei; d)elaborează un set de reguli aprobat la nivelul C.N.SIS, în vederea adaptării metodologiei de management al proiectelor pentru fiecare proiect aflat în responsabilitatea C.N.SIS; e)supune aprobării conducerii C.N.SIS metodologia privind planificarea şi managementul proiectelor aflate în responsabilitatea C.N.SIS; f)urmăreşte implementarea metodologiei privind planificarea şi managementul proiectelor în cadrul C.N.SIS; g)asigură îmbunătăţirea şi optimizarea metodologiei privind planificarea şi managementul proiectelor aflate în responsabilitatea C.N.SIS; h)redactează şi supune aprobării conducerii C.N.SIS metodologia privind utilizarea, administrarea şi monitorizarea N.SIS, în baza propunerilor serviciilor specializate din cadrul C.N.SIS; i)monitorizează aplicarea procedurilor şi standardelor interne şi internaţionale în activitatea de implementare a proiectelor aflate în competenţa C.N.SIS, în conformitate cu reglementările în domeniu; j)elaborează metodologia şi documentele necesare creşterii capacităţii de acţiune a C.N.SIS; k)elaborează metodologia privind utilizarea regulamentară a autovehiculelor la nivelul C.N.SIS şi urmăreşte aplicarea acesteia; l)întocmeşte planificarea serviciilor de zi în cadrul C.N.SIS, documentaţia aferentă şi asigură instruirea personalului care execută aceste servicii; m)elaborează şi supune aprobării/avizării, către unităţile de profil specializate din cadrul M.A.I., fişele de proiect cu finanţare europeană aflate în responsabilitatea C.N.SIS, pe baza propunerilor de proiect întocmite de către serviciile specializate din cadrul C.N.SIS; n)elaborează şi transmite către compartimentul specializat din cadrul C.N.SIS documentele necesare pentru asigurarea finanţării activităţilor de implementare, dezvoltare şi mentenanţă a N.SIS, precum şi a proiectelor gestionate la nivelul C.N.SIS; o)asigură planificarea şi gestionarea proiectelor, cu finanţare naţională sau europeană, dedicate mentenanţei şi dezvoltării ulterioare a N.SIS în funcţie de cerinţele C.SIS sau cele de la nivel naţional; p)monitorizează derularea şi implementarea proiectelor cu finanţare naţională sau europeană aflate în competenţa C.N.SIS; q)evaluează periodic necesarul de resurse umane, materiale, logistice, informatice, financiare pentru realizarea managementului N.SIS, pe baza propunerilor serviciilor C.N.SIS, la standardele impuse de legislaţia naţională şi cea de la nivelul UE în domeniul SIS şi prezintă conducerii C.N.SIS propuneri în consecinţă; r)întocmeşte şi actualizează permanent Registrul riscurilor C.N.SIS; s)asigură corelarea procedurilor de la nivelul C.N.SIS cu procedurile aferente M.A.I., naţionale şi europene, incidente atribuţiilor legale ale C.N.SIS; t)desfăşoară activităţi specifice pentru întocmirea documentaţiilor necesare organizării procedurilor de achiziţie; u)evaluează stadiul de implementare a proiectelor aflate în competenţa C.N.SIS şi elaborează rapoarte tehnice de progres şi rapoarte financiare, apoi le transmite către autoritatea responsabilă, spre analiză şi aprobare; v)colaborează cu alte servicii din cadrul C.N.SIS şi/sau cu alte structuri din cadrul M.A.I., în vederea implementării, gestionării şi raportării stadiului de implementare a programelor/proiectelor şi contractelor corespunzătoare N.SIS, finanţate din fonduri naţionale şi europene; w)întreprinde demersurile necesare pe care le presupune exerciţiul de programare, în vederea asigurării eligibilităţii proiectelor aferente N.SIS, propuse spre finanţare din fonduri europene, precum completarea sau modificarea fişelor de proiect, redimensionarea bugetului solicitat etc., în colaborare cu serviciile din cadrul C.N.SIS, unităţile şi instituţiile implicate; x)întocmeşte, în colaborare cu serviciile specializate din cadrul C.N.SIS şi celelalte unităţi de profil specializate din cadrul M.A.I., documentele subsecvente aprobării fişelor de proiect pentru derularea efectivă a acestora; y)monitorizează/gestionează activităţile îndeplinite de către contractanţi în acord cu prevederile contractuale; z)asigură atestarea realităţii certificatelor de acceptanţă şi facturile emise de contractanţi, în vederea efectuării plăţii de către C.N.SIS;aa) ţine legătura cu autoritatea responsabilă, autoritatea delegată şi autoritatea de certificare, în ceea ce priveşte raportarea periodică a datelor şi informaţiilor solicitate, conform procedurilor şi legislaţiei în vigoare; bb) prezintă directorului C.N.SIS, documentele şi informaţiile specifice N.SIS, necesare pentru participarea la întâlnirile care au ca obiect proiectele gestionate şi derulate la nivelul C.N.SIS, precum şi pentru participarea la reuniunile naţionale şi internaţionale cu relevanţă pentru obiectul de activitate al C.N.SIS; cc) asigură asistenţa de specialitate la redactarea şi derularea contractelor şi acordurilor/protocoalelor a căror aplicare este de competenţa C.N.SIS; dd) formulează puncte de vedere cu privire la proiectele de acte normative care, prin obiectul de reglementare, au incidenţă cu domeniul de activitate al C.N.SIS în colaborare cu serviciile C.N.SIS, după caz; asigură implementarea la nivelul unităţii a Programului de dezvoltare a sistemului de control intern al M.A.I.; ee) îndeplineşte atribuţiile specifice privitoare la securitatea şi sănătatea în muncă la nivelul C.N.SIS; ff) asigură îndeplinirea atribuţiilor ce revin C.N.SIS pe linie de management resurse umane şi management operaţional; gg) execută activităţi specifice pregătirii şi desfăşurării şedinţelor de tragere; hh) elaborează raportările periodice către Direcţia Generală Anticorupţie privind prevenirea corupţiei; ii) asigură secretariatul Comitetului tehnic, în conformitate cu prevederile Legii nr. 141/2010; jj) asigură legătura permanentă dintre autorităţile reprezentate în Comitetul tehnic; kk) transmite informări referitoare la modificările tehnice intervenite la nivelul C.SIS, primite de la serviciile specializate din cadrul C.N.SIS, către autorităţile naţionale reprezentate în Comitetul tehnic; ll) asigură organizarea şi desfăşurarea şedinţelor Comitetului tehnic; mm) asigură difuzarea agendei şi a materialelor aferente acesteia; nn) informează conducerea M.A.I cu privire la deciziile adoptate în cadrul Comitetului tehnic şi al grupurilor de lucru; oo) asigură păstrarea şi arhivarea documentaţiei privind lucrările desfăşurate şi deciziile adoptate în cadrul Comitetului tehnic, precum şi a grupurilor de lucru; pp) elaborează şi transmite autorităţii delegate cereri de fonduri însoţite de documente justificative; qq) asigură publicitatea acţiunilor realizate şi a bunurilor achiziţionate, conform prevederilor europene în vigoare, şi transmite spre aprobare materialele de promovare autorităţii responsabile. rr) elaborează norme procedurale proprii de lucru aplicabile proiectelor finanţate din fonduri europene nerambursabile. Secţiunea a 4-aAtribuţiile Biroului monitorizare site de recuperare în caz de dezastru Articolul 21(1) Biroul monitorizare site de recuperare în caz de dezastru este structura specializată din cadrul C.N.SIS care are ca atribuţie principală asigurarea întreţinerii şi funcţionării continue, 24 ore/7 zile, a site-ului de recuperare în caz de dezastru al N.SIS.(2) Biroul monitorizare site de recuperare în caz de dezastru are următoarele atribuţii:a)asigură funcţionarea N.SIS în site-ul de recuperare în caz de dezastru, pe perioada de indisponibilitate a site-ului principal, în condiţiile de disponibilitate, securitate şi performanţă ale C.SIS; b)asigură interconectarea N.SIS cu C.SIS la nivelul site-ului de recuperare în caz de dezastru, pe perioada de indisponibilitate a site-ului principal; c)asigură interconectarea între N.SIS şi sistemele informatice ale autorităţilor naţionale cu atribuţii în SIS la nivelul site-ului de recuperare în caz de dezastru, pe perioada de indisponibilitate a site-ului principal; d)asigură accesul autorităţilor naţionale competente la N.SIS operaţional în site-ul de recuperare în caz de dezastru, în colaborare cu DCTI; e)asigură interconectarea permanentă între site-ul de recuperare în caz de dezastru al N.SIS şi site-ul principal al sistemului în vederea realizării sincronizării în timp real a celor două medii operaţionale ale N.SIS; f)asigură transmiterea la C.SIS a semnalărilor naţionale de interes Schengen prin intermediul N.SIS din site-ul de recuperare în caz de dezastru, pe perioada de indisponibilitate a site-ului principal; g)asigură securitatea N.SIS, din site-ul de recuperare în caz de dezastru, în deplină concordanţă cu cerinţele de securitate ale C.SIS şi cu reglementările naţionale în domeniu; h)asigură monitorizarea funcţionării tuturor componentelor din arhitectura sistemelor SINS şi copiei naţionale a bazei centrale SIS, componente ale N.SIS, operaţional în site-ul de recuperare în caz de dezastru; i)asigură monitorizarea funcţionării interfeţelor N.SIS, din site-ul de recuperare în caz de dezastru, cu sistemul central C.SIS şi cu sistemele informatice ale autorităţilor naţionale cu atribuţii în SIS, pe perioada de indisponibilitate a site-ului principal; j)asigură mentenanţa infrastructurii IT&C şi a software-ului de bază din arhitectura mediilor de producţie, preproducţie, testare, dezvoltare şi instruire ale N.SIS; k)asigură monitorizarea funcţionării interfeţei de conectare a site-ului de recuperare în caz de dezastru cu site-ul principal al N.SIS; l)asigură monitorizarea funcţionării sistemului de control acces, de protecţie şi stingere a incendiilor şi a sistemului de climatizare al N.SIS, de la nivelul site-ului de recuperare în caz de dezastru al N.SIS; m)asigură derularea activităţilor care vizează comutarea traficului N.SIS, din site-ul principal în site-ul de recuperare în caz de dezastru al N.SIS; n)asigură derularea activităţilor de comutare a traficului din site-ul de recuperare în caz de dezastru în site-ul principal al N.SIS; o)asigură derularea activităţilor de verificare a sincronizării şi consistenţei datelor între site-ul principal şi site-ul de recuperare în caz de dezastru al N.SIS; p)asigură legătura permanentă cu echipa de specialişti ai C.SIS pentru buna funcţionare a N.SIS, pe perioada de indisponibilitate a site-ului principal al N.SIS; q)asigură asistenţă tehnică pentru utilizatorii finali ai N.SIS, pe perioada de indisponibilitate a site-ului principal al N.SIS; r)asigură implementarea procedurilor operaţionale de realizare a comutării fluxurilor de date ale N.SIS de la nivelul site-ului principal al sistemului la nivelul site-ului de recuperare în caz de dezastru al acestuia; s)asigură configurarea şi securizarea reţelei LAN, de la nivelul site-ului de recuperare în caz de dezastru al N.SIS; t)asigură monitorizarea şi administrarea reţelei LAN, de la nivelul site-ului de recuperare în caz de dezastru al N.SIS, aplicând standarde de securitate, soluţiile de administrare a securităţii la nivel global, securitatea accesului în sistemul RCIVD, standardele utilizate în infrastructura PKI a M.A.I. şi detectarea intruziunilor; u)asigură menţinerea conectivităţii N.SIS, din site-ul de recuperare în caz de dezastru, prin TAP, la C.SIS; v)îndeplineşte atribuţii date în competenţă prin lege sau dispoziţii ale conducerii C.N.SIS. w)asigură sprijin Serviciului de administrare, monitorizare şi help-desk în derularea activităţilor de mentenanţă şi dezvoltare a sistemului N.SIS. Secţiunea a 5-aAtribuţiile Compartimentului financiar-contabilitate Articolul 22(1) Compartimentul financiar-contabilitate este structura specializată din cadrul C.N.SIS care are ca atribuţie principală asigurarea planificării şi execuţiei bugetare necesare pentru buna desfăşurare a activităţilor C.N.SIS.(2) Compartimentul financiar-contabilitate are următoarele atribuţii:a)asigură organizarea şi conducerea contabilităţii proprii şi cantitativ-valorice a C.N.SIS, a cheltuielilor finanţate din mijloace bugetare şi din fonduri externe nerambursabile, prin care se asigură evidenţa plăţilor de casă, precum şi a cheltuielilor efective pe structura clasificaţiei bugetare; b)organizează şi desfăşoară controlul financiar preventiv propriu pentru toate operaţiunile financiar-contabile desfăşurate; c)organizează evidenţa veniturilor şi a cheltuielilor unităţii, în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare; d)întocmeşte proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli al C.N.SIS; e)raportează lunar situaţiile privind execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli, situaţia efectivelor şi a realizării fondului de salarii, pe elemente componente; f)propune modificarea alocaţiilor bugetare, pe care le înaintează Direcţiei Generale Financiare (D.G.F.); g)organizează activitatea de angajare, lichidare, ordonanţare şi plată a cheltuielilor pentru toate drepturile de natură salarială, precum şi evidenţa angajamentelor bugetare legale, conform normelor metodologice elaborate de Ministerul Finanţelor Publice; h)asigură plata integrală şi la timp a drepturilor băneşti cuvenite personalului C.N.SIS prin casieria unităţii sau prin virament; i)asigură elaborarea Declaraţiei informative privind impozitul reţinut la sursă şi câştigurile/pierderile realizate, pe beneficiari de venit, pentru personalul propriu şi transmiterea acesteia către autoritatea fiscală; j)asigură elaborarea Declaraţiei privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate, pentru personalul propriu şi transmiterea acesteia către autoritatea fiscală; k)propune şi ia măsuri potrivit legii, pentru rezolvarea cererilor, reclamaţiilor şi sesizărilor referitoare la calcularea şi plata drepturilor băneşti cuvenite, urmărind virarea la termen şi în cuantumul stabilit a sumelor ce constituie venituri bugetare ori obligaţii către alte persoane juridice şi fizice; l)întocmeşte şi prezintă la termen situaţiile financiare asupra execuţiei bugetare şi răspunde de exactitatea datelor şi legalitatea operaţiunilor financiar-contabile realizate; m)urmăreşte îndeplinirea atribuţiilor în vederea recuperării operative a pagubelor şi a altor debite; n)prezintă conducerii C.N.SIS propuneri pentru raţionalizarea şi simplificarea lucrărilor din domeniul financiar, precum şi pentru automatizarea prelucrării datelor, în vederea înaintării acestora unităţilor M.A.I. abilitate; o)întocmeşte balanţe de verificare analitice şi sintetice şi bilanţul contabil astfel încât să se reflecte în orice moment realitatea patrimoniului unităţii; p)verifică încadrarea în bugetul aprobat şi acordă viza de control financiar preventiv propriu în toate fazele execuţiei bugetare; q)completează şi depune declaraţiile lunare privind obligaţiile de plată la bugetul de stat şi bugetul asigurărilor sociale şi fondurilor speciale; r)eliberează adeverinţe de venit pentru personalul C.N.SIS, la cerere; s)întocmeşte şi înaintează situaţiile financiare lunare şi trimestriale către D.G.F.; t)întocmeşte registrul-jurnal, cererea de credite, situaţia monitorizării cheltuielilor de personal conform indicatorilor aprobaţi, situaţia execuţiei bugetare lunare a creanţelor şi datoriilor, situaţii financiar-contabile trimestriale şi anuale, registrul inventar, registrul numerelor de inventar, situaţia privind valorificarea rezultatelor inventarierii. u)organizează şi desfăşoară evidenţa cantitativ-valorică pentru bunurile materiale din dotarea proprie; v)organizează evidenţa cheltuielilor de bunuri şi servicii din cadrul unităţii, în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare; w)organizează activitatea de angajare, lichidare, ordonanţare şi plată a cheltuielilor de bunuri, servicii şi active nefinanciare; x)organizează evidenţa angajamentelor bugetare şi legale, conform Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice, precum şi organizarea, evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.792/2002, cu modificările şi completările ulterioare; y)urmăreşte legalitatea şi asigură decontarea tuturor sumelor angajate prin contractele încheiate cu operatorii economici; z)realizează împreună cu directorul C.N.SIS/şefii serviciilor de specialitate, după caz, studii şi analize care să conducă la creşterea eficienţei folosirii mijloacelor financiare puse la dispoziţia C.N.SIS, limitarea cheltuielilor la strictul necesar, eliminarea cheltuielilor nejustificate şi a celor care nu sunt necesare, oportune şi economicoase, precum şi la identificarea şi valorificarea tuturor resurselor de venituri bugetare;aa) asigură ţinerea corectă şi la zi a evidenţei mijloacelor financiare; bb) organizează efectuarea inventarierii la termenele stabilite şi în conformitate cu dispoziţiile legale şi ia sau propune, potrivit legii, măsurile corespunzătoare, în raport cu constatările făcute de comisiile de inventariere; cc) organizează evidenţa tuturor creanţelor şi obligaţiilor cu caracter patrimonial care revin unităţii din contracte, acorduri, convenţii, protocoale şi alte acte asemănătoare încheiate de unitate în nume propriu sau de eşalonul ierarhic superior şi urmăreşte realizarea la timp a acestora; dd) asigură întocmirea, circulaţia şi păstrarea documentelor justificative şi contabile, precum şi folosirea şi evidenţa formularelor cu regim special, conform dispoziţiilor legale în vigoare; ee) întocmeşte balanţe de verificare analitice şi sintetice cantitativ-valorice; ff) organizează şi desfăşoară activităţile de pregătire de specialitate în cadrul compartimentului; gg) participă la activităţile de pregătire generală şi de specialitate planificate de conducerea C.N.SIS; hh) stabileşte şi actualizează permanent lista riscurilor, modalităţile de diminuare a acestora, elaborează procedurile de lucru şi le supune aprobării conducerii unităţii; ii) întocmeşte bazele de calcul defalcat pe titluri şi articole bugetare pentru stabilirea necesarului de fonduri pentru realizarea planului de relaţii internaţionale; jj) întreprinde demersuri către D.G.F., pentru asigurarea finanţării activităţilor de implementare, dezvoltare şi mentenanţă a N.SIS, precum şi a proiectelor gestionate la nivelul C.N.SIS; kk) participă, în colaborare cu serviciile specializate din cadrul C.N.SIS şi celelalte unităţi de profil specializate din cadrul M.A.I., la elaborarea documentelor subsecvente aprobării fişelor de proiect pentru derularea efectivă a acestora; ll) pune la dispoziţia serviciului specializat din cadrul C.N.SIS date şi documente privind raportarea periodică a datelor şi informaţiilor solicitate de către autoritatea responsabilă, autoritatea delegată şi autoritatea de certificare, conform procedurilor şi legislaţiei în vigoare; mm) organizează evidenţa cheltuielilor referitoare la achiziţiile de bunuri şi servicii finanţate din fonduri externe nerambursabile, în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare; nn) organizează activitatea de angajare, lichidare, ordonanţare şi plată a cheltuielilor de bunuri, servicii şi active nefinanciare finanţate din fonduri externe nerambursabile; oo) asigură specialişti în cadrul comisiilor de evaluare privind achiziţia de bunuri şi servicii finanţate din bugetul de stat şi fonduri externe nerambursabile; pp) asigură specialişti în cadrul echipelor de proiect finanţate din fonduri externe nerambursabile; qq) întocmeşte proiectul propriu de Nomenclator arhivistic, respectiv arhivează şi depune la depozitul de arhivă a dosarelor şi documentelor preconstituite; rr) întocmeşte şi transmite la D.G.F. situaţia privind monitorizarea numărului de posturi şi a cheltuielilor de personal, respectiv situaţia privind execuţia cheltuielilor de personal, conform prevederilor legale în vigoare; ss) elaborează şi actualizează procedurile scrise pentru operaţiunile economice în care este implicat Compartimentul financiar-contabilitate; tt) întocmeşte şi transmite la termenele stabilite situaţiile financiar-contabile solicitate de D.G.F. Secţiunea a 6-aAtribuţiile Structurii de securitate/CSTIC Articolul 23Structura de securitate este structura specializată a C.N.SIS care are următoarele atribuţii: a)elaborează normele interne privind protecţia informaţiilor clasificate, potrivit legii; b)întocmeşte programul de prevenire a scurgerii de informaţii clasificate şi îl supune avizării Departamentului de Informaţii şi Protecţie Internă, denumit în continuare D.I.P.I., iar după aprobare acţionează pentru aplicarea acestuia; c)colaborează cu instituţia abilitată să coordoneze activitatea şi să controleze măsurile privitoare la protecţia informaţiilor clasificate, potrivit legii; d)asigură aplicarea normelor de protecţie a informaţiilor clasificate şi modul de respectare a acestora; e)realizează analiza vulnerabilităţilor şi riscurilor existente în sistemul de protecţie a informaţiilor clasificate şi elaborează măsuri pentru înlăturarea acestora; f)acordă sprijin reprezentanţilor autorizaţi ai instituţiilor abilitate, potrivit competenţelor legale, pe linia verificării persoanelor pentru care se solicită accesul la informaţii clasificate; g)asigură relaţionarea cu D.I.P.I.; h)realizează pregătirea specifică a persoanelor care au acces la informaţii clasificate; i)asigură păstrarea şi organizează evidenţa certificatelor de securitate şi autorizaţiilor de acces la informaţii clasificate; j)actualizează permanent evidenţa certificatelor de securitate şi a autorizaţiilor de acces; k)întocmeşte şi actualizează listele informaţiilor clasificate elaborate sau păstrate de C.N.SIS, pe clase şi niveluri de secretizare; l)elaborează propuneri privind stabilirea locurilor de importanţă deosebită pentru protecţia informaţiilor clasificate din sfera de responsabilitate; m)efectuează controale privind modul de aplicare a măsurilor legale de protecţie a informaţiilor clasificate; n)implementează şi asigură măsurile de securitate pe linia INFOSEC, conform normelor în vigoare; o)monitorizează echipamentele care intră/ies din zonele de securitate ale direcţiei; p)elaborează măsurile de securitate fizică pentru controlul accesului în zonele de securitate; q)verifică condiţiile de securitate ale spaţiilor, birourilor, încăperilor, containerelor în care sunt manipulate sau păstrate informaţiile clasificate; r)participă la activitatea de pregătire şi executare a programelor de inspecţie a măsurilor de securitate fizică în cadrul direcţiei; s)realizează verificări inopinate ale sistemelor de protecţie fizică a informaţiilor clasificate; t)asigură punerea în aplicare a normelor legale în vigoare privind protecţia informaţiilor clasificate în domeniul INFOSEC; u)elaborează Programul de pregătire a personalului care are acces la informaţii clasificate, a temelor de pregătire şi de întocmire a fişelor individuale de pregătire; v)participă la activitatea de control intern periodic privind modul de gestionare a informaţiilor clasificate; w)participă la inventarierea documentelor clasificate ori de câte ori este necesar, însă cel puţin o dată pe an conform normelor legale în vigoare; x)participă la activitatea de analizare periodică a documentelor în vederea păstrării, declasificării, trecerii la un nivel inferior de clasificare sau distrugerii; y)asigură aplicarea procedurilor şi normelor de securitate pentru protecţia informaţiilor clasificate în cadrul direcţiei, pentru toate domeniile de securitate reglementate. Secţiunea a 7-aAtribuţiile Compartimentului documente clasificate, secretariat şi administrativ Articolul 24Compartimentul documente clasificate, secretariat şi administrativ este structura specializată a C.N.SIS care are următoarele atribuţii: a)asigură relaţia funcţională a C.N.SIS cu celelalte structuri ale M.A.I.; b)ţine evidenţa lucrărilor cu termen şi raportează conducerii unităţii stadiul soluţionării acestora; c)primeşte, înregistrează şi ţine evidenţa lucrărilor, pe care le prezintă conducerii C.N.SIS, precum şi corespondenţa neclasificată şi clasificată adresată unităţii, pe care o repartizează spre rezolvare potrivit dispoziţiilor rezolutive înscrise pe fiecare dintre acestea; d)asigură consultarea informaţiilor clasificate de către personalul autorizat, în baza aprobării funcţionarului de securitate, cu respectarea normelor legale în vigoare, inclusiv respectarea normelor legale de curierat pentru această categorie de informaţii; e)expediază la destinaţie corespondenţa şi lucrările neclasificate şi a celor clasificate, elaborate de personalul unităţii, după semnarea sau avizarea acestora de către persoanele abilitate în acest sens; f)asigură multiplicarea documentelor, potrivit dispoziţiilor rezolutive ale conducerii C.N.SIS, cu respectarea prevederilor legale; g)constituie unităţile arhivistice la nivelul compartimentului; h)întocmeşte inventarele pentru unităţile arhivistice create la nivelul C.N.SIS; i)însoţeşte, în baza dispoziţiei conducerii C.N.SIS, persoanele cărora li se permite accesul în sediul C.N.SIS; j)întocmeşte, până la data de 5 a fiecărei luni, situaţia orelor efectuate de personalul C.N.SIS în luna precedentă, în vederea acordării drepturilor salariale; k)întocmeşte şi prezintă conducerii C.N.SIS proiectul Dispoziţiei zilnice pe unitate; l)participă la şedinţele de conducere desfăşurate la nivelul direcţiei, redactează procesul-verbal şi îl supune aprobării conducerii C.N.SIS, conform dispoziţiilor primite; m)prezintă mapele de corespondenţă conducerii C.N.SIS şi se asigură de respectarea circuitului documentelor la nivelul unităţii; n)asigură deplasarea personalului C.N.SIS care desfăşoară activităţi în afara unităţii; o)ţine evidenţa şi distribuie literatura de specialitate şi pregătire generală, ordinele, instrucţiunile şi dispoziţiile primite de către C.N.SIS; p)raportează ierarhic evenimentele, datele şi informaţiile obţinute, precum şi rezultatele unor misiuni şi activităţi executate de personalul C.N.SIS; q)primeşte şi distribuie rechizitele şi alte consumabile necesare desfăşurării activităţii unităţii; r)ţine evidenţa concediilor efectuate de personalul C.N.SIS, precum şi a orelor suplimentare efectuate de acesta şi prezintă informaţia relevantă conducerii C.N.SIS sau personalului îndrituit să o cunoască; s)asigură activităţile specifice de secretariat pentru Comitetul tehnic; t)îndeplineşte şi alte atribuţii specifice, date în competenţă prin dispoziţii ale conducerii C.N.SIS. Capitolul VIDispoziţii finale Articolul 25Întregul personal al C.N.SIS are obligaţia de a cunoaşte şi aplica, în părţile ce-l privesc, prevederile prezentului regulament. Articolul 26Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezentul regulament. ANEXA Nr. 1 la regulament*)*) Anexa nr. 1 la regulament este reprodusă în facsimil. ORGANIGRAMA Centrului naţional SIS ANEXA Nr. 2 la regulament*)*) Anexa nr. 2 la regulament este reprodusă în facsimil. DIAGRAMA DE RELAŢII a Centrului naţional SIS ANEXA Nr. 3la regulament MINISTERUL AFACERILOR INTERNE Centrul Naţional SIS FIŞA POSTULUI A. Identificarea postului 1. Unitatea - Centrul naţional SIS 2. Denumirea postului: director 3. Poziţia postului în statul de organizare: 1 4. Relaţii cu alte posturi: 4.1. Relaţii ierarhice:

este subordonat nemijlocit secretarului de stat/ subsecretarului de stat şi direct conducerii Ministerului Afacerilor Interne cu privire la planificarea, organizarea, desfăşurarea şi controlul întregii activităţi a Centrului Naţional SIS (C.N.SIS)4.2. Relaţii funcţionale:

conduce întreaga activitate a C.N.SIS;

directorul adjunct i se subordonează nemijlocit;

în calitate de preşedinte, conduce activitatea Comitetului tehnic constituit în baza art. 4 alin. (2) din Legea nr. 141/2010 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Sistemului Informatic Naţional de Semnalări şi participarea României la Sistemul de Informaţii Schengen.4.3. Relaţii de control:

exercită controlul ierarhic al activităţii serviciilor, biroului şi compartimentelor din structura C.N.SIS;

participă, în baza dispoziţiilor primite, la activităţi de control, sprijin şi îndrumare în unităţile Ministerului Afacerilor Interne (M.A.I.), ce au ca scop respectarea normelor în vigoare în domeniul de competenţă al C.N.SIS.4.4. Relaţii de colaborare:

colaborează cu şefii celorlalte unităţi ale M.A.I. în probleme specifice atribuţiilor legale ale C.N.SIS;

asigură colaborarea C.N.SIS cu instituţiile din cadrul Sistemului de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională (S.A.O.P.S.N.) pe probleme specifice domeniului de activitate al unităţii, în conformitate cu legislaţia naţională, precum şi cu actele normative cu caracter intern care reglementează activitatea în domeniu;

colaborează cu autorităţile naţionale competente, precum şi cu structurile U.E. care coordonează problematica integrării în Spaţiul Schengen a ţărilor candidate.4.5. Relaţii de reprezentare:

în conformitate cu prevederile legale şi dispoziţiile primite, în limita mandatelor încredinţate, reprezintă unitatea sau, după caz, M.A.I., în relaţiile cu organismele internaţionale, cu instituţiile din cadrul S.A.O.P.S.N., cu celelalte instituţii publice, precum şi cu agenţi economici autohtoni sau străini, cu privire la dezvoltarea şi funcţionarea N.SIS şi conectarea acesteia cu sistemul central C.SIS.5. Definirea sumară a postului - directorul C.N.SIS conduce:

activitatea de asigurare a funcţionării N.SIS şi conectarea la C.SIS, pentru schimbul de date cu acesta;

activitatea de mentenanţă şi de dezvoltare ulterioară a N.SIS, conform cerinţelor acquis-ului Schengen în domeniul SIS, precum şi asistenţa pentru utilizatorii finali;

activitatea de implementare şi operaţionalizare a site-ului de recuperare în caz de dezastru a N.SIS;

activitatea de monitorizare a modernizării proiectelor adiacente N.SIS (sistemele informatice ale structurilor care vor furniza şi/sau vor consulta baza de date N.SIS), în vederea compatibilizării acestora cu N.SIS;

activitatea de elaborare a normelor de securitate privind gestionarea şi utilizarea sistemelor informatice ale C.N.SIS, monitorizarea aplicării acestora şi adaptarea lor în funcţie de cerinţele sistemelor;

activitatea de reprezentare a României/M.A.I. la activităţile grupurilor tehnice ale UE, respectiv la SIS-TECH, SISVIS II CM şi, după caz, la grupul de lucru SIS-SIRENE şi la misiunile de evaluare în domeniul SIS/SIRENE;

activitatea privind informarea autorităţilor naţionale competente şi a structurilor M.A.I. cu competenţe în domeniu, cu privire la deciziile luate în cadrul grupurilor de lucru tehnice ale UE în domeniul SIS;

activităţile de control, sprijin şi îndrumare în unităţile M.A.I. în scopul asigurării aplicării întocmai a normelor cuprinse în legislaţia în vigoare din domeniul prelucrării datelor, în cadrul sistemelor informatice aferente SIS.B. Cerinţele postului 1. Categoria de personal ce poate ocupa postul - ofiţer de poliţie 2. Gradul profesional necesar ocupantului postului - minimum inspector principal de poliţie 3. Pregătirea necesară ocupantului postului: 3.1. pregătire de bază: studii superioare de lungă durată sau studii universitare de licenţă - ciclul I Bologna, cu diplomă de licenţă; 3.2. de specialitate: studii de master/postuniversitare ori, după caz, studii universitare de lungă durată în automatică, cibernetică sau management; 3.3. alte cunoştinţe: studii de masterat sau studii postuniversitare în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei sau în domeniul management; 3.4. autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor:

autorizaţie de acces la informaţii clasificate naţionale, nivel „Strict Secret“; autorizaţie de acces la informaţii clasificate NATO şi UE, nivel SECRET NATO şi, respectiv, SECRET UE;3.5. limbi străine:

limba engleză - citit/scris/vorbit nivel Foarte bine.4. Experienţă: 4.1. În muncă: în muncă/din care în M.A.I.: minimum 7 ani/5 ani; 4.2. În specialitate: minimum 7 ani vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei; 4.3. Managerială: 4 ani vechime în funcţii de conducere în unităţi ale M.A.I. 4.4. Perioada pentru acomodarea la cerinţele postului: 6 luni. 5. Aptitudini şi abilităţi necesare:

să deţină aptitudinile necesare pentru organizarea, coordonarea, planificarea şi controlul activităţilor desfăşurate la nivelul C.N.SIS;

să fie apreciat ca foarte bun manager şi un bun specialist în domeniul IT&C;

să fie în măsură să elaboreze documente de sinteză şi studii de specialitate privind toate aspectele activităţii informatice privitoare la dezvoltarea şi mentenanţa N.SIS şi conectarea acesteia la C.SIS;

să aibă capacitatea fizică şi psihică pentru a face faţă eforturilor prelungite, în condiţiile unui nivel de stres ridicat;

să fie în măsură să reprezinte unitatea în relaţiile cu instituţii militare sau civile, în domeniul specific de activitate;

să cunoască problematica organizării şi funcţionării sistemelor informatice aferente SIS;

să aibă calităţi de bun negociator;

să fie analitic şi eficient;

să aibă discernământ şi spirit de observaţie;

să cunoască terminologia şi procedurile utilizate în domeniul de competenţă.6. Atitudini necesare/comportament/calităţi psihologice:

să fie devotat instituţiei unde activează;

sociabilitate, comportament adecvat postului, inteligenţă, flexibilitatea gândirii, exigenţă, obiectivitate, spirit critic, organizat în activităţi, fermitate, consecvenţă, motivaţie;

să aibă o conduită morală ireproşabilă şi spirit de iniţiativă;

să fie un bun manager al resurselor umane, să imprime colectivului spiritul lucrului în echipă, iar prin exemplul personal să-i motiveze pe subalterni;

să urmărească cu atenţie domeniul de preocupări şi responsabilităţi în scopul realizării sarcinilor de serviciu şi al formulării de propuneri pentru creşterea performanţelor şi a randamentului activităţii.7. Vârsta: - 8. Parametri privind starea sănătăţii somatice - apt pentru funcţia de director; 9. Trăsături psihice şi de personalitate - stabilitate comportamentală şi emotivă, tact şi stăpânire de sine. C. Condiţii specifice de muncă 1. Locul de muncă: la sediul unităţii. 2. Programul de lucru: 8 ore/zi. 3. Deplasări curente: când se dispune. 4. Condiţii deosebite de muncă - stres, activitate statică de birou, lucru la ecrane fluorescente şi în câmp electromagnetic, ritm alert de lucru, prezenţa în unitate şi, în funcţie de dispoziţiile primite, după orele de program, în zilele libere sau sărbătorile legale, în funcţie de situaţia operativă. 5. Riscuri implicate de post - oboseală fizică şi psihică, afecţiuni ale ochilor şi ale coloanei vertebrale. 6. Compensări:

indemnizaţie de conducere;

spor pentru condiţii speciale de muncă, conform prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 1.822/2004 privind stabilirea locurilor de muncă şi activităţilor cu condiţii deosebite, speciale şi alte condiţii, specifice pentru poliţişti, cu modificările ulterioare, pentru care la stabilirea pensiei se iau în calcul un an şi şase luni pentru fiecare an lucrat în asemenea condiţii;

spor pentru condiţii grele de muncă, periculoase şi vătămătoare - 10%;

concediu de odihnă suplimentar plătit - 6 zile.D. Descrierea sarcinilor, îndatoririlor şi responsabilităţilor postului 1. Sarcini şi îndatoriri: Munca de fiecare zi/săptămânal/ocazional/temporar: • Organizează şi conduce întreaga activitate a C.N.SIS şi răspunde de executarea, întocmai şi la timp, a atribuţiilor, sarcinilor şi misiunilor ce revin C.N.SIS, potrivit legislaţiei în vigoare specifică domeniului, precum şi dispoziţiilor primite de la şefii ierarhici; • asigură planificarea, organizarea, desfăşurarea, îndrumarea, analiza şi controlul îndeplinirii atribuţiilor, sarcinilor şi responsabilităţilor de către personalul unităţii; • soluţionează lucrări cu grad ridicat de complexitate şi dificultate, individual sau în calitate de şef de colectiv; • identifică şi aplică la nivelul unităţii strategii, obiective, acţiuni şi măsuri de creştere a eficienţei activităţii în scopul realizării obiectivelor; • dispune măsurile necesare şi stabileşte priorităţile în derularea activităţilor privitoare la asigurarea funcţionării şi mentenanţei N.SIS şi conectarea acesteia la C.SIS; • coordonează activitatea privind dezvoltarea ulterioară a N.SIS, în vederea compatibilizării continue a acestuia cu C.SIS; • coordonează activitatea de implementare şi operaţionalizare a site-ului de recuperare în caz de dezastru a N.SIS; • coordonează activitatea de compatibilizare a sistemelor informatice aparţinând autorităţilor naţionale competente cu N.SIS, respectiv cu C.SIS; • coordonează activitatea de interconectare permanentă a N.SIS cu C.SIS şi a N.SIS cu sistemele informatice ale autorităţilor naţionale cu competenţe în SIS. • cooperează cu:

autorităţile responsabile de managementul şi gestionarea componentelor N.SIS ale statelor membre Schengen;

reprezentanţii statelor membre Schengen, cu autoritatea de management a C.SIS, precum şi cu reprezentanţii preşedinţiei UE, membri ai grupurilor de lucru tehnice, cu atribuţii în domeniul SIS;

autoritatea de management a sistemului central C.SIS.• participă la grupurile tehnice ale UE, respectiv la SIS-TECH,, SISVIS II CM şi, după caz, la grupul de lucru SIS-SIRENE şi la misiunile de evaluare Schengen în domeniul SIS/SIRENE; • asigură organizarea, planificarea, coordonarea şi controlul activităţilor privind integrarea proiectelor necesare dezvoltării N.SIS; • participă nemijlocit la elaborarea unor proiecte de acte normative interne în vederea transpunerii acquis-ului Schengen în domeniul SIS şi se implică în analizarea şi definitivarea iniţiativelor legislative din domeniu promovate de M.A.I.; • asigură executarea măsurilor şi dispoziţiilor stabilite în şedinţele Colegiului ministerului, precum şi a celor dispuse de secretarul de stat/subsecretarul de stat; • participă, în baza dispoziţiilor primite, la activităţi de control, sprijin şi îndrumare în unităţile M.A.I. în scopul asigurării respectării prevederilor legale care reglementează funcţionarea N.SIS; • organizează, îndrumă şi controlează activitatea privind asigurarea păstrării secretului de stat şi de prevenire a scurgerii de informaţii, modul de întocmire, multiplicare, evidenţă, mânuire, păstrare, distrugere şi transport al documentelor clasificate; • coordonează demersurile întreprinse pentru asigurarea finanţării activităţilor de dezvoltare şi mentenanţă a N.SIS; • coordonează elaborarea de studii şi prognoze privind realizarea de aplicaţii informatice şi software de bază, necesare pentru dezvoltarea şi funcţionarea N.SIS, în concordanţă cu cerinţele C.SIS; • dispune măsurile necesare pentru derularea corespunzătoare a activităţilor din domeniul resurselor umane privitoare la personalul unităţii; • coordonează activitatea de pregătire de specialitate a personalului din subordine şi verifică modul de însuşire a cunoştinţelor transmise; • dispune măsuri, conform competenţelor, pentru încadrarea posturilor din statul de organizare a C.N.SIS, aflate în competenţă de numire; • îndeplineşte atribuţiile conducătorului unităţii prevăzute de art. 86 din anexa la Hotărârea Guvernului nr. 585/2002 pentru aprobarea Standardelor naţionale de protecţie a informaţiilor clasificate în România, cu modificările şi completările ulterioare, de pct. 298 şi 299 din Normele privind protecţia informaţiilor clasificate ale Organizaţiei Tratatului Atlanticului de Nord în România, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 353/2002, cu modificările ulterioare, de prevederile în materie, stipulate în Normele-cadru privind securitatea informaţiilor UE clasificate, aprobate prin Ordinul directorului general al Oficiului Registrului Naţional al Informaţiilor Secrete de Stat nr. 160/2006, precum şi în normele legale stabilite la nivelul MAI, asigurând în acest sens păstrarea şi controlul difuzării informaţiilor clasificate conform procedurilor în vigoare; • asigură aplicarea măsurilor de protecţie a datelor cu caracter personal în cadrul C.N.SIS; • dispune măsuri pentru punerea în practică a Planului de alarmare şi evacuare, precum şi pentru actualizarea documentelor specifice de muncă; • asigură organizarea şi conducerea contabilităţii financiare; • asigură elaborarea, aprobarea, aplicarea şi perfecţionarea structurilor organizatorice, reglementărilor metodologice, procedurilor şi criteriilor de evaluare, pentru a satisface cerinţele generale şi specifice de control intern/managerial; • asigură realizarea unei bune gestiuni financiare prin asigurarea legalităţii, regularităţii, economicităţii, eficacităţii şi eficienţei în utilizarea fondurilor publice şi în administrarea patrimoniului public; • asigură organizarea controlului financiar preventiv propriu şi evidenţa angajamentelor în cadrul structurii financiar-contabile; • solicită persoanelor fizice sau juridice de la care primesc fonduri băneşti în lei, reprezentând donaţii şi/sau sponsorizări, virarea sumelor respective la bugetul de stat şi solicită ordonatorului de credite ierarhic superior majorarea bugetului de venituri şi cheltuieli, în termenul legal, de la virarea sumelor în lei sau a echivalentului în lei al sumelor în valută primite în conturile de venituri bugetare sau de disponibilităţi; • asigură un regim intern de numerotare a formularelor financiar-contabile; • asigură înregistrarea şi evidenţa curentă a tuturor lucrărilor întocmite, primite sau expediate, stabilirea şi evidenţa responsabililor de păstrarea acestora, evidenţa tuturor reconstituirilor de documente, precum şi păstrarea dosarelor de reconstituire, pe toată durata de păstrare a documentului reconstituit; • asigură păstrarea în arhivă a registrelor de contabilitate, a celorlalte documente contabile, precum şi a documentelor justificative care stau la baza înregistrării în contabilitate. Săptămânal: • organizează şi conduce şedinţe de lucru cu şefii serviciilor, biroului şi ai compartimentelor din cadrul C.N.SIS, aflate în subordine; • prezintă secretarului de stat/subsecretarului de stat stadiul de realizare a obiectivelor activităţii C.N.SIS şi formulează propuneri pentru îmbunătăţirea calităţii şi creşterea eficienţei muncii; • desfăşoară cu personalul C.N.SIS activităţi de perfecţionare a pregătirii profesionale şi asigură, împreună cu şefii serviciilor/biroului/compartimentelor din subordine, integrarea socioprofesională a personalului nou-încadrat în unitate; • primeşte personalul în audienţă şi rezolvă, în limitele de competenţă stabilite, petiţiile acestuia. Ocazional:

participă la sesiuni de comunicări ştiinţifice, simpozioane, expoziţii şi alte activităţi organizate de instituţii din afara M.A.I., în ţară şi în străinătate, în cadrul cărora sunt prezentate informaţii din domeniul SIS şi/sau conexe acestuia.2. Responsabilităţi:

de planificare:1. elaborează studii şi prognoze cu privire la software-ul de bază şi de aplicaţie, echipamente hardware şi de comunicaţii necesare funcţionării, mentenanţei şi dezvoltării N.SIS; 2. coordonează activităţile întreprinse pentru actualizarea planurilor de implementare a sistemelor care concură la realizarea şi funcţionarea N.SIS, în vederea respectării termenelor impuse pentru aderarea României la Spaţiul Schengen; 3. coordonează activitatea de implementare şi operaţionalizare a site-ului de recuperare în caz de dezastru a N.SIS; 4. coordonează activităţile de elaborare a planurilor de alcătuire a structurii organizaţionale şi a planurilor proiectelor gestionate în cadrul unităţii şi dispune măsurile necesare pentru derularea corespunzătoare a acestora.

de raportare:1. urmăreşte realizarea coerenţei informaţionale în cadrul C.N.SIS, prin respectarea şi încadrarea în prevederile şi termenele prevăzute de Planul de măsuri pentru soluţionarea problemelor de ordin tehnic de la nivelul N.SIS, aplicaţiei SIRENE şi sistemelor informatice ale autorităţilor naţionale, actualizat cu măsurile privind compatibilizarea N.SIS cu noua versiune a sistemului central SIS, implementat pe baza specificaţiilor ICD 3.0 şi DTS 3.0., precum şi prin alinierea la standardele cerute de integrarea în Spaţiul Schengen şi elaborează rapoartele de informare destinate conducerii M.A.I., după consultarea inspectoratelor generale şi a unităţilor din aparatul central al M.A.I., după caz; 2. coordonează elaborarea rapoartelor solicitate de conducerea instituţiei, pe parcursul etapelor de implementare a proiectelor derulate în cadrul programelor cu finanţare comunitară.

financiar-contabilă:1. coordonează angajarea, lichidarea şi ordonanţarea cheltuielilor în limita creditelor bugetare repartizate şi aprobate de ordonatorul de credite ierarhic superior; 2. urmăreşte realizarea veniturilor, dacă este cazul; 3. coordonează angajarea şi utilizarea creditelor bugetare pe baza bunei gestiuni financiare; 4. asigură integritatea bunurilor încredinţate instituţiei pe care o conduce; 5. coordonează organizarea şi ţinerea la zi a contabilităţii şi prezentarea la termen a situaţiilor financiare asupra situaţiei patrimoniului aflat în administrare şi execuţiei bugetare; 6. coordonează organizarea sistemului de monitorizare a programului de achiziţii publice şi a programului de lucrări de investiţii publice, pe linia de competenţă; 7. coordonează organizarea evidenţei programelor, inclusiv a indicatorilor aferenţi acestora; 8. coordonează organizarea şi ţinerea la zi a evidenţei patrimoniului, conform prevederilor legale.

de lucru cu publicul: - nu;

de luare a deciziilor:1. prezintă secretarului de stat/subsecretarului de stat, spre aprobare, materialele informative destinate conducerii M.A.I.; 2. hotărăşte, cu respectarea prevederilor legale, premierile, recompensele, precum şi măsurile cu caracter disciplinar la nivelul personalului C.N.SIS; 3. hotărăşte modalitatea de alocare a resurselor umane aflate la dispoziţie astfel încât să asigure îndeplinirea atribuţiilor legale ce revin unităţii. E. Standarde de performanţă asociate postului 1. Indicatori cantitativi - îndeplineşte, în egală măsură, toate atribuţiile, sarcinile şi responsabilităţile ce revin postului pe care îl ocupă. 2. Indicatori calitativi - execută corect, complet şi viabil dispoziţiile primite şi asigură realizarea eficientă şi la termen a obiectivelor, măsurilor şi acţiunilor stabilite, corespunzător strategiei de reformă a instituţiei, prin aplicarea unitară a normelor legale în vigoare. 3. Costuri - planifică, organizează şi urmăreşte desfăşurarea tuturor activităţilor în condiţiile încadrării stricte în limitele resurselor materiale şi financiare pe care le are la dispoziţie. 4. Timp - se încadrează în termenele dispuse de conducerea instituţiei pentru îndeplinirea sarcinilor şi a atribuţiilor ce-i revin, în timpul programului de lucru. 5. Utilizarea resurselor - dispune măsurile corespunzătoare care să conducă la gestionarea eficientă a resurselor alocate unităţii; adoptă măsurile manageriale care să asigure lucrul în echipă în scopul îmbunătăţirii activităţilor de concepţie, analiză şi sinteză, precum şi a deciziilor adoptate. 6. Mod de realizare - individual sau în colectiv de conducere. Aprob, Secretar de stat ........ ........ ........ Rog aprobaţi! Subsecretar de stat Chestor şef de poliţie ........ ........ ............... Titularul postului Numele şi prenumele: ........ ........ ............. Semnătura: ........ ................ ........ ............ Data: ........ ................ ................ .............. ANEXA Nr. 4la regulament MINISTERUL AFACERILOR INTERNE Centrul naţional SIS FIŞA POSTULUI A. Identificarea postului 1. Unitatea - Centrul naţional SIS 2. Denumirea postului - director adjunct 3. Poziţia postului în statul de organizare: 2 4. Relaţii cu alte posturi: 4.1. Relaţii ierarhice:

este subordonat nemijlocit directorului Centrului naţional SIS (C.N.SIS);

are în subordine nemijlocită şefii structurilor pe care le coordonează, potrivit dispoziţiilor directorului C.N.SIS;

prin dispoziţia directorului i se pot delega, potrivit prevederilor legale, competenţe şi responsabilităţi privind conducerea C.N.SIS;

este şeful Structurii de securitate.4.2. Relaţii funcţionale:

conduce întreaga activitate a structurilor pe care le coordonează.4.3. Relaţii de control:

controlează activitatea structurilor C.N.SIS cărora le coordonează nemijlocit activitatea;

participă, în baza dispoziţiilor primite, la activităţi de control, sprijin şi îndrumare în unităţile Ministerului Afacerilor Interne (M.A.I.), ce au ca scop respectarea normelor în vigoare în domeniul de competenţă al C.N.SIS.4.4. Relaţii de colaborare:

colaborează cu şefii celorlalte unităţi ale M.A.I. în probleme specifice atribuţiilor legale ale C.N.SIS, în lipsa directorului C.N.SIS;

asigură colaborarea C.N.SIS cu instituţiile din cadrul Sistemului de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională (S.A.O.P.S.N.) pe probleme specifice domeniului de activitate al unităţii, în conformitate cu legislaţia naţională, precum şi cu actele normative cu caracter intern care reglementează activitatea în domeniu, în lipsa directorului C.N.SIS;

colaborează cu autorităţile naţionale competente, precum şi cu structurile U.E. care coordonează problematica integrării în Spaţiul Schengen a ţărilor candidate, în lipsa directorului C.N.SIS.4.5. Relaţii de reprezentare:

în conformitate cu prevederile legale şi dispoziţiile primite de la directorul C.N.SIS, în limita mandatelor încredinţate, reprezintă unitatea sau, după caz, M.A.I., în relaţiile cu organismele internaţionale, cu instituţiile din cadrul S.A.O.P.S.N., cu celelalte instituţii publice, precum şi cu operatorii economici autohtoni sau străini, cu privire la dezvoltarea şi funcţionarea N.SIS şi conectarea acesteia cu sistemul central C.SIS.5. Definirea sumară a postului:

furnizează sprijinul necesar directorului direcţiei în exercitarea atribuţiilor specifice, în condiţiile legii;

asigură fundamentarea, elaborarea şi coordonarea aplicării politicilor şi procedurilor în domeniile specifice structurilor pe care le coordonează nemijlocit;

asigură organizarea, coordonarea, conducerea şi controlul activităţilor desfăşurate de structurile pe care le coordonează nemijlocit;

efectuează acţiuni de control, sprijin şi îndrumare în domeniul de competenţă;

îndeplineşte atribuţiile specifice şefului Structurii de securitate a C.N.SIS.B. Cerinţele postului 1. Categoria de personal ce poate ocupa postul - ofiţer de poliţie 2. Gradul profesional necesar ocupantului postului - minimum inspector principal de poliţie 3. Pregătirea necesară ocupantului postului: 3.1. pregătire de bază: studii superioare de lungă durată sau studii universitare de licenţă - ciclul I Bologna, cu diplomă de licenţă; 3.2. de specialitate: studii de master/postuniversitare ori, după caz, studii universitare de lungă durată în automatică, cibernetică sau management; 3.3. alte cunoştinţe: studii de masterat sau studii postuniversitare în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei sau în domeniul management; 3.4. autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor:

autorizaţie de acces la informaţiile clasificate din clasa secretelor de stat nivel STRICT SECRET;3.5. limbi străine

limba engleză - citit/scris/vorbit nivel B.4. Experienţă: 4.1. în muncă: în muncă/din care în M.A.I.: minimum 7 ani/5 ani; 4.2. în specialitate: minimum 7 ani vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei; 4.3. managerială: 4 ani vechime în funcţii de conducere în unităţi ale M.A.I.; 4.4. perioada pentru acomodarea la cerinţele postului: 6 luni. 5. Aptitudini şi abilităţi necesare:

să deţină aptitudinile necesare pentru organizarea, coordonarea, planificarea şi controlul activităţilor desfăşurate la nivelul C.N.SIS;

să fie apreciat ca foarte bun manager şi un bun specialist în domeniul IT&C;

să fie în măsură să elaboreze documente de sinteză şi studii de specialitate privind toate aspectele activităţii informatice privitoare la dezvoltarea şi mentenanţa N.SIS şi conectarea acesteia la C.SIS;

să aibă capacitatea fizică şi psihică pentru a face faţă eforturilor prelungite, în condiţiile unui nivel de stres ridicat;

să fie în măsură să reprezinte unitatea în relaţiile cu instituţii militare sau civile, în domeniul specific de activitate;

să cunoască problematica organizării şi funcţionării sistemelor informatice aferente SIS;

să aibă calităţi de bun negociator;

să fie analitic şi eficient;

să aibă discernământ şi spirit de observaţie;

să cunoască terminologia şi procedurile utilizate în domeniul de competenţă.6. Atitudini necesare/Comportament/Calităţi psihologice:

să fie devotat instituţiei unde activează;

sociabilitate, comportament adecvat postului, inteligenţă, flexibilitatea gândirii, exigenţă, obiectivitate, spirit critic, organizat în activităţi, fermitate, consecvenţă, motivaţie;

să aibă o conduită morală ireproşabilă şi spirit de iniţiativă;

să fie un bun manager al resurselor umane, să imprime colectivului spiritul lucrului în echipă, iar prin exemplul personal să-i motiveze pe subalterni;

să urmărească cu atenţie domeniul de preocupări şi responsabilităţi în scopul realizării sarcinilor de serviciu şi al formulării de propuneri pentru creşterea performanţelor şi a randamentului activităţii.7. Vârsta: - 8. Parametri privind starea sănătăţii somatice:

apt pentru funcţia de director.9. Trăsături psihice şi de personalitate:

stabilitate comportamentală şi emotivă, tact şi stăpânire de sine.C. Condiţii specifice de muncă 1. Locul de muncă: la sediul unităţii 2. Programul de lucru: 8 ore/zi 3. Deplasări curente: când se dispune. 4. Condiţii deosebite de muncă: stres, activitate statică de birou, lucru la ecrane fluorescente şi în câmp electromagnetic, ritm alert de lucru, prezenţa în unitate şi, în funcţie de dispoziţiile primite, după orele de program, în zilele libere sau sărbătorile legale, în funcţie de situaţia operativă. 5. Riscuri implicate de post: oboseală fizică şi psihică, afecţiuni ale ochilor şi ale coloanei vertebrale. 6. Compensări:

indemnizaţie de conducere;

spor pentru condiţii speciale de muncă, conform prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 1.822/2004 privind stabilirea locurilor de muncă şi activităţilor cu condiţii deosebite, speciale şi alte condiţii, specifice pentru poliţişti, cu modificările şi completările ulterioare, pentru care la stabilirea pensiei se iau în calcul un an şi 6 luni pentru fiecare an lucrat în asemenea condiţii;

spor pentru condiţii grele de muncă, periculoase şi vătămătoare: 10%;

concediu de odihnă suplimentar plătit - 6 zile.D. Descrierea sarcinilor, îndatoririlor şi responsabilităţilor postului 1. Sarcini şi îndatoriri Munca de fiecare zi/săptămânal/ocazional/temporar: •furnizează sprijin nemijlocit directorului în exercitarea atribuţiilor legale; •îndeplineşte atribuţiile directorului în perioada în care este desemnat la conducerea direcţiei; •organizează, îndrumă şi controlează activitatea structurilor pe care le coordonează în scopul îndeplinirii atribuţiilor ce le revin, conform prevederilor legale; •avizează lucrările elaborate de către structurile pe care le coordonează şi le supune aprobării directorului direcţiei; •acţionează pentru îndeplinirea sarcinilor care i-au fost repartizate direct de conducerea M.A.I. sau de director, potrivit competenţelor directe sau delegate; •reprezintă M.A.I., conform mandatelor încredinţate; •aprobă aprecierile de serviciu anuale ale personalului din structurile pe care le coordonează şi întocmeşte fişele de evaluare anuală a activităţii profesionale desfăşurate de şefii acestor structuri; •identifică nevoile de pregătire profesională şi dispune măsurile necesare participării personalului din cadrul structurilor pe care le coordonează la activităţile de perfecţionare a pregătirii profesionale; •participă la coordonarea elaborării strategiilor, politicilor şi procedurilor în domeniile prevăzute în Regulamentul de organizare şi funcţionare a C.N.SIS, urmărind atingerea obiectivelor stabilite în acord cu interesele naţionale; •ori de câte ori este nevoie, analizează cu şefii structurilor din subordine stadiul rezolvării problemelor de muncă şi disciplinare şi stabileşte măsuri pentru eficientizarea activităţii acestor structuri; •acordă sprijin directorului C.N.SIS în coordonarea activităţilor privind asigurarea funcţionării şi mentenanţei N.SIS şi conectarea acesteia la C.SIS; •acordă sprijin directorului C.N.SIS în coordonarea activităţii privind dezvoltarea ulterioară a N.SIS, în vederea compatibilizării continue a acestuia cu C.SIS; •acordă sprijin directorului C.N.SIS în coordonarea activităţii de compatibilizare a sistemelor informatice aparţinând autorităţilor naţionale competente cu N.SIS, respectiv cu C.SIS; •acordă sprijin directorului C.N.SIS în coordonarea activităţii de implementare şi operaţionalizare a site-ului de recuperare în caz de dezastru a N.SIS; •acordă sprijin directorului C.N.SIS în coordonarea demersurilor privind asigurarea finanţării activităţilor de dezvoltare şi mentenanţă a N.SIS; •cooperează cu:

autorităţile responsabile de managementul şi gestionarea componentelor N.SIS ale statelor membre Schengen;

reprezentanţii statelor membre Schengen, cu autoritatea de management a C.SIS, precum şi cu reprezentanţii preşedinţiei UE, membri ai grupurilor de lucru tehnice, cu atribuţii în domeniul SIS;

autoritatea de management a sistemului central C.SIS;•participă, în baza dispoziţiilor primite, la activităţi de control, sprijin şi îndrumare în unităţile M.A.I. în scopul asigurării respectării prevederilor legale care reglementează funcţionarea N.SIS; •organizează, îndrumă şi controlează activitatea privind asigurarea păstrării secretului de stat şi de prevenire a scurgerii de informaţii, modul de întocmire, multiplicare, evidenţă, mânuire, păstrare, distrugere şi transport al documentelor clasificate; •îndeplineşte atribuţiile şefului structurii de securitate:

elaborează şi supune aprobării directorului C.N.SIS normele interne privind protecţia informaţiilor clasificate, potrivit legii;

întocmeşte programul de prevenire a scurgerii de informaţii clasificate şi îl supune avizării instituţiilor abilitate, iar după aprobare acţionează pentru aplicarea acestuia;

coordonează activitatea de protecţie a informaţiilor clasificate, în toate componentele acesteia;

asigură relaţionarea cu instituţia abilitată să coordoneze activitatea şi să controleze măsurile privitoare la protecţia informaţiilor clasificate, potrivit legii;

monitorizează activitatea de aplicare a normelor de protecţie a informaţiilor clasificate şi modul de respectare a acestora;

consiliază conducerea direcţiei în legătură cu toate aspectele privind securitatea informaţiilor clasificate;

informează conducerea direcţiei despre vulnerabilităţile şi riscurile existente în sistemul de protecţie a informaţiilor clasificate şi propune măsuri pentru înlăturarea acestora;

acordă sprijin reprezentanţilor autorizaţi ai instituţiilor abilitate, potrivit competenţelor legale, pe linia verificării persoanelor pentru care se solicită accesul la informaţii clasificate;

organizează activităţi de pregătire specifică a persoanelor care au acces la informaţii clasificate;

asigură păstrarea şi organizează evidenţa certificatelor de securitate şi autorizaţiilor de acces la informaţii clasificate;

actualizează permanent evidenţa certificatelor de securitate şi a autorizaţiilor de acces;

întocmeşte şi actualizează listele informaţiilor clasificate elaborate sau păstrate de C.N.SIS, pe clase şi niveluri de secretizare;

prezintă directorului propuneri privind stabilirea locurilor de importanţă deosebită pentru protecţia informaţiilor clasificate din sfera de responsabilitate şi, după caz, solicită sprijinul instituţiilor abilitate;

efectuează, cu aprobarea directorului, controale privind modul de aplicare a măsurilor legale de protecţie a informaţiilor clasificate;

exercită alte atribuţii în domeniul protecţiei informaţiilor clasificate, potrivit legii;

este responsabil pentru implementarea şi asigurarea măsurilor de securitate pe linia INFOSEC, conform normelor în vigoare;

monitorizează echipamentele care intră/ies din zonele de securitate ale direcţiei;

pune la dispoziţia directorului C.N.SIS lista cu certificatele de securitate/autorizaţiile de acces la documente clasificate deţinute de către personalul C.N.SIS;

iniţiază procesul de solicitare a eliberării certificatelor de securitate din dispoziţia directorului C.N.SIS;

stabileşte măsurile de securitate fizică pentru controlul accesului în zonele de securitate;

verifică condiţiile de securitate ale spaţiilor, birourilor, încăperilor, containerelor în care sunt manipulate sau păstrate informaţiile clasificate;

coordonează activitatea de pregătire şi executare a programelor de inspecţie a măsurilor de securitate fizică în cadrul direcţiei şi îi informează pe directorul C.N.SIS şi pe secretarul de stat care coordonează Departamentul de Informaţii şi Protecţie Internă cu privire la vulnerabilităţile constatate;

realizează verificări inopinate ale sistemelor de protecţie fizică a informaţiilor clasificate;

coordonează activitatea de punere în aplicare a normelor legale în vigoare privind protecţia informaţiilor clasificate în domeniul INFOSEC;

coordonează activitatea de elaborare a Programului de pregătire a personalului care are acces la informaţii clasificate, a temelor de pregătire şi de întocmire a fişelor individuale de pregătire;

coordonează activitatea de control intern periodic privind modul de gestionare a informaţiilor clasificate;

urmăreşte asigurarea inventarierii documentelor clasificate ori de câte ori este necesar, însă cel puţin o dată pe an conform normelor legale în vigoare;

urmăreşte activitatea de analizare periodică a documentelor în vederea păstrării, declasificării, trecerii la un nivel inferior de clasificare sau distrugerii;

răspunde de aplicarea procedurilor şi normelor de securitate pentru protecţia informaţiilor clasificate în cadrul direcţiei, pentru toate domeniile de securitate reglementate.2. Responsabilităţi: a)de planificare:

coordonează activitatea de elaborare a planurilor de măsuri şi activităţi legate de domeniile prevăzute în Regulamentul de organizare şi funcţionare a C.N.SIS; b)de raportare:

prezintă directorului rapoarte şi informări pe probleme de specialitate; c)de lucru cu publicul: - nu; d)de luare a deciziilor:

la nivelul de competenţă proprie/permanent.E. Standarde de performanţă asociate postului 1. Indicatori cantitativi - îndeplineşte, în egală măsură, toate atribuţiile, sarcinile şi responsabilităţile ce revin postului pe care îl ocupă. 2. Indicatori calitativi - execută corect, complet şi viabil dispoziţiile primite şi asigură realizarea eficientă şi la termen a obiectivelor, măsurilor şi acţiunilor stabilite, corespunzător strategiei de reformă a instituţiei, prin aplicarea unitară a normelor legale în vigoare. 3. Costuri - planifică, organizează şi urmăreşte desfăşurarea tuturor activităţilor în condiţiile încadrării stricte în limitele resurselor materiale şi financiare pe care le are la dispoziţie. 4. Timp - se încadrează în termenele dispuse de conducerea instituţiei pentru îndeplinirea sarcinilor şi a atribuţiilor ce-i revin, în timpul programului de lucru. 5. Utilizarea resurselor - dispune măsurile corespunzătoare care să conducă la gestionarea eficientă a resurselor alocate unităţii; adoptă măsurile manageriale care să asigure lucrul în echipă în scopul îmbunătăţirii activităţilor de concepţie, analiză şi sinteză, precum şi a deciziilor adoptate. 6. Mod de realizare - individual sau în colectiv de conducere. Aprob Secretar de stat, ........ ........ ........... Rog aprobaţi! SUBSECRETAR DE STAT Chestor şef de poliţie, ........ ................ ........ Aprob Directorul C.N.SIS, ........ ........ ............... Avizat DEPARTAMENTUL DE INFORMAŢII ŞI PROTECŢIE INTERNĂ Secretar de stat Chestor de poliţie, ........ ........ ............ Titularul postului Numele şi prenumele ........ ........ ............. Semnătura ........ ................ ........ ............ Data ........ ................ ................ ..............


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 150/2013

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 150 din 2013
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 150/2013
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu